فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عهدالست ؟ و ارتباط آن با امام زمان عج چیست!؟
بر اساس آیات 172 #سوره #اعراف، خداوند به هنگام آفرینش حضرت آدم، تمامی فرزندان آینده او را در «عالم ذر» به صورت موجودات ریز در آورده و به آنان گفته است: «ألست بربّكم» و آنان پاسخ داده اند: «بلی» و سپس همگی را به صلب و پشت آدم (ع) بازگردانده است. آنان در هنگام خطاب الهی دارای عقل و شعور بوده اند و در جواب سخن خدا پاسخ مثبت داده اند و این پیمانی است که از آن ها گرفته شده تا در روز رستاخیز بهانه ای نداشته باشند.
#کلیپ_صوت_مهدوی
. 🌷 اللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد وَ عَجّل فَرَجَهم .
در مورد راز های عدد های 18 و 81 و رابطه ی آن با مهدویت است الف ) 81-18 میشود 63 که سن پیامبر آخر و امام اول است یعنی انسانها بیست و چهار ساعته زیر رحمت خدا و اهل بیت هستند ولی خودش غافل است
ب ) آخرین پیامبر یک دختر داشت بنام فاطمه که به ازدواج اولین امام در آمد و از نسل فرزندان علی و فاطمه ائمه اطهار متولد شد .چون جمع هر کدام از رقم ها هم 18 و هم 81 نه میشود یعنی نهمین امام بعد از فرزندان علی و فاطمه مهدیست که خون خونخواه فرزند فاطمه است .
ج )جمع دو عدد 18 و 81 برابر است با 99 دقیقا به تعداد اسمای الحسنی خداوند متعال که امام صادق فرمود «حق تعالی را نَود و نُه اسم میباشد که اگر کسی آنها را برشمارد، وارد بهشت میشود و آن اسامی از این قرار است: الله، الإله، الواحد، الأحد، الصّمد، الأوّل، الآخر، السّمیع، البصیر، القدیر، القاهر، العلی، الأعلی، الباقی، البدیع، الباریء، الأکرم، الظّاهر، الباطن، الحی، الحکیم، العلیم، الحلیم، الحفیظ، الحقّ، الحسیب، الحمید، الحَفِی، الرّبّ، الرّحمن، الرّحیم، الذّاری، الرّازق، الرّقیب، الرّؤوف، الرّائی، السّلام، المؤمن، المهیمن، العزیز، الجبّار، المتکبّر، السید، السبوح، الشهید، الصّادق، الصانع، الطّاهر، العدل، العَفُوّ، الغفور، الغنی، الغیاث، الفاطر، اَلفرد، الفتّاح، الفالق، القدیم، الملک، القدّوس، القوی، القریب، القیوم، القابض، الباسط، قاضی الحاجات، المجید، المولی، المنّان، المحیط، المبین، المقیت، المصوّر، الکریم، الکبیر، الکافی، کاشف الضّر، الوتر، النّور، الوهاب، النّاصر، الواسع، الودود، الهادی، الوفی، الوکیل، الوارث، البرّ، الباعث، التّواب، الجلیل، الجواد، الخبیر، الخالق، خیر النّاصرین، الدّیان، الشکور، العظیم، اللطیف، الشافی.»
د)نقطه ی قابل تامل جان این بحث است در جواب تفریق رقم های این دو عدد نهفته است 8-1 و 8-1 میشود 7 که عدد هفت هم را رازهایی در درون خود دارد
راز های عدد هفت
این عدد، ۲۴ بار و مرتبط با ۹ موضوع در قرآن آمده است:
• آسمانهای هفت گانه که در ۹ آیه قرآن از آن یاد شده است.«فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَماوات...:سپس به آسمان پرداخت؛ و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود...»
«وَ لَقَدْ خَلَقْنا فَوْقَكُمْ سَبْعَ طَرائِقَ وَ ما كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غافِلين:ما بر بالاى سر شما هفت راه هفتگانه آسمان قرار داديم؛ و ما (هرگز) از خلق (خود) غافل نبوده ايم»
«قُلْ مَنْ رَبُّ السَّماواتِ السَّبْعِ وَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيم: بگو: «چه كسى پروردگار آسمانهاى هفتگانه، و پروردگار عرش عظيم است
رؤیای پادشاه مصر: «وَ قالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرى سَبْعَ بَقَراتٍ سِمانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجافٌ وَ سَبْعَ سُنْبُلاتٍ خُضْرٍ وَ أُخَرَ يابِساتٍ...:پادشاه گفت: «من در خواب ديدم هفت گاو چاق را كه هفت گاو لاغر آنها را مىخورند؛ و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشكيده؛ (كه خشكيدهها بر سبزها پيچيدند؛ و آنها را از بين بردند.)» یوسف علیهالسّلام خوابش راچنین تعبیر کرد که پس از هفت سال فراوانی نعمت، هفت سال قحطی پیش میآید.
أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنا في سَبْعِ بَقَراتٍ سِمانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجافٌ وَ سَبْعِ سُنْبُلاتٍ خُضْر...:اى مرد بسيار راستگو! درباره اين خواب اظهار نظر كن كه هفت گاو چاق را هفت گاو لاغر مىخورند؛ و هفت خوشه تر، و هفت خوشه خشكيده؛...»
«قالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنينَ...:گفت: «هفت سال با جديّت زراعت مىكنيد؛...»
«ثُمَّ يَأْتي مِنْ بَعْدِ ذلِكَ سَبْعٌ شِداد...:پس از آن، هفت سال سخت (و خشكى و قحطى) مىآيد»
• تشبیه انفاق در راه خدا به این صورت که از هر دانهای هفت خوشه بروید و در هر خوشهای ۱۰۰ دانه باشد، یعنی انفاق در راه خدا ۷۰۰ برابر پاداش دارد: «مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاء...:كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مىكنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند؛ كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد؛ و خداوند آن را براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد)، دو يا چند برابر مىكند»
درهای هفت گانه جهنم: «لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ:هفت در دارد؛ و براى هر درى، گروه معيّنى از آنها تقسيم شده اند»
کفاره کسی که در حج قربانی نکرده، سه روز روزه در حج و ۷ روز پس از بازگشت است: «َفمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَ سَبْعَةٍ إِذا رَجَعْتُمْ...:و هر كه نيافت، سه روز در ايام حج، و هفت روز هنگامى كه باز مى گرديد، روزه بدارد...»
در روایات آمده است که اصحاب کهف هنگام ظهور، برای یاری حضرت مهدی (ع) خواهند آمد. 1 مفضل بن عمر می گوید: امام صادق (ع) فرمود: «هنگامی که قائم آل محمد (ص) ظهور کند، تعدادی از پشت کعبه بیرون می آیند که هفت نفر از اصحاب کهف، از جمله آنان هستند. 2 حلبی می گوید: اصحاب کهف همگی از نژاد عرب اند و جز به عربی سخن نمی گویند و آنان وزیران مهدی هستند. 3 4-پیشوای ششم در مورد آخرین رودرویی سپاه حق با قوم یهود می فرماید: .... وقتی دابه الارض خارج می شود، خداوند اصحاب کهف را همراه با سگ شان بر می انگیزد، یکی از آنها «میلخاء» نام دارد و دیگری «حملاها» از امام باقر (ع) روایت شده که: قائم (ع) 309 سال حکومت می کند، به تعداد سال هایی که اصهاب کهف در کهف درنگ کردند. 5 اصحاب کهف، افراد مؤمنی بودند که ایمان خود را از حاکم زمان خود، پنهان می کردند و آنان به غاری پناه برده و سال ها در آن جا به خواب رفتند. بعد از گذشت سال های طولانی بیدار شدند و اندکی پس از آن وفات کردند که داستان آنان در سوره کهف آمده است.
نود و نهمین سوره ی قرآن سوره ی زلزال است که نقطه های جالبی از روایات پیرامون این سوره است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد
شيخ كلينى از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده: از قرائت اذا زلزلت الارض زلزالها ملول نشويد، زيرا هر كه اين سوره را در نمازهاى مستحب خود بخواند حق تعالى هرگز بر او زلزله آسيب نرساند، و با زلزله نميرد، و به صاعقه و آفتى از آفات دنيا دچار مرگ نشود، و در وقت مردن او فرشته اى بزرگوار از نزد حق تعالى بر او نازل گردد، و بالاى سر او بنشيند و بگويد: «اى ملك الموت نسبت به ولى اللّه نرمى و مدارا داشته باش، زيرا او بسيار مرا ياد مى كرد» تا آخر خبر، و در آخر خبر آمده است: پرده از پيش چشمش برداشته شود، و منازل خود را در بهشت ببيند.
و به نرم ترين صورت قبض روح شود، و روح او را هفتاد هزار فرشته مشايعت كنند، كه به سوى بهشت بالا ببرند
از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز گزارد و در هر رکعت بعد از حمد پانزده بار سوره زلزال را قرائت نماید خداوند او را از عذاب قبر و از سختی های هولناک قیامت ایمن می دارد.
مردی به حضور رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم رسید و گفت: ای رسول خدا سوره ای از قرآن بگو تا بخوانم. پیامبر فرمودند: سه سوره از سوره هایی را که با «الر» آغاز می شود[یونس؛ هود، یوسف، ابراهیم، حجر]را بخوان. آن مرد گفت: من پیرم و مشکلاتی دارم نمی توانم آن را بخوانم. پیامبر فرمود: سه سوره از سوره هایی را که با «حم» آغاز می شود[غافر، فصلت، شوری، زخرف، دخان، جاثیه، احقاف] را بخوان. آن مرد همان حرف سابق را تکرار کرد. پیامبر فرمودند: سه سوره از سوره های «مسبحات» را بخوان [حدید، حشر، صف، اعلی، جمعه، تغابن]؛ باز هم جمله پیرمرد تکرار شد و گفت: ای رسول خدا یک سوره جامع را بگو آنگاه رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: سوره «زلزال» را قرائت کن. آنگه رسول خدا سوره زلزال را برایش قرائت کرد . وقتی به پایان سوره رسید پیرمرد گفت: قسم به خدایی که تو را به حق مبعوث کرد همین برایم کافی است و بر آن نمی افزایم. وقتی پیرمرد آنجا را ترک می کرد: پیامبر فرمود: آن پیرمرد رستگار شد.
مُسَبِّحات سورههایی از قرآن هستند که ابتدای آنها با تسبیح خداوند آغاز میشود. بر اساس دیدگاه مشهور، مسبحات شامل هفت سورهٔ اِسراء، حَدید، حَشْر، صَفْ، جمعه، تَغابُن و اَعْلی است. اما برخی تعداد مسبحات را پنج یا نه سوره دانستهاند. پرداختن به اصول دین، یکی از مضامین مشترک مسبحات است. بر اساس برخی روایات، پیامبر(ص) هر شب پیش از خواب سورههای مسبحات را قرائت میکرد.
منزلت مسبحات در روایت ائمه(ع)
امام باقر(ع):
منْ قَرَأَ الْمُسَبِّحَاتِ کلَّهَا قَبْلَ أَنْ ینَامَ لَمْ یمُتْ حَتَّی یدْرِک الْقَائِمَ وَ إِنْ مَاتَ کانَ فِی جِوَارِ مُحَمَّدٍ النَّبِی(ص) (ترجمه: «کسی که مسبحات را پیش از خواب قرائت کند نمیمیرد تا آنکه امام قائم(ع) را درک کند و اگر بمیرد در کنار رسول خدا(ص)خواهد بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیباست حتما گوش کنید
انتظار ، ابعاد و تکالیف است در واقع این بعد در پیام رهبری در گام دوم انقلاب به گونه ای دیگر بیان شدن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی که منظور همان ظهور است
1- امید به آینده : انتظار ظهور ولی عصر (عج) آثار و نتایج فراوان فردی و اجتماعی دارد . امید به آینده ای روشن که سهم بزرگی در حرکت ها ، کوشش ها و تلاش های فردی و اجتماعی دارد یکی از آثار آن شمرده میشود حضرت علی علیه السلام انتظار فرج را محبوب خداوند سبحان دانسته و امیدبه رحمت خداوند برمی شمارد همان گونه رهبری در پیام خود فرموده اند حرکت به سمت گام دوم با تلاش و کوشش باید همراه شود یقینا راه در پیشرو آسان تر از راه طی شده در طول چهل سال است .
2-اصلاحگری در عرصه های فردی و اجتماعی : آن که باور دارد که هیچ تلاشی برای اصلاح امور در غیبت ولی خدا ثمر بخش نیست هرگز برای مبارزه با طاغوتیان و مقاومت در برابر دشواری ها انگیزه ای نخواهد داشت اما آنانی که دل به انتظار راستین سپرده و قلبی مملو از امید به ظهور ایشان دارد و میدانند که دیر یا زود صالحان حاکمان زمین خواهند بود بر همین اساس آن که منتظر راستین مصلح جهانی ست هم صالح است و هم مصلح
3-تلاش ،پویایی و پیشرفت در تمام عرصه ها : آن که منتظر راستین حجت خداست هماره در تلاش و تکاپوست تا فرهنگ ناب مهدوی از علم بهد عین آید و از گوش به آغوش از این روست که هر متخصص فن آوری که در مکتب انتظار آموخته گردیده است در ارائه صحیح تخصص متعهدانه هیچ قصوری روا نمیدارد باید برای برداشتن موانع ظهور همه دست دست هم کار مشارکتی کرد از قدیم گفته اند یک دست صدا ندارد
4-تخلق به فضائل نفسانی : آنکه به راستی امام خویش را موجود میداند و او مظهر (هو بکل شی ء علیم ) (هو السمیع البصیر)میشناسد هماره خود در در محضر خدا و امام خویش میداند و بنده به خاطر گل روی امام خویش و اینکه دوست ندارد ناراحتی امام را ببیند ار گناه و معصیت دوری میکند و این کار موجب میشود قلبش نورانی شود
5-آمادگی برای ظهور : مجموعه آثار تحرک آفرین، امید بخش و اصلاحگر انتظار راستین منتطر صادق را بدان سوی رهنمون که چونوقت ظهور نا پیداست باید همیشه آمادگی ظهور را در خود زنده نگه داریم و در ره اصلاح فرد یا جامعه و کار جمعی برای ظهور باید کوشا باشیم شرط اول لایق مهمان بودن است
6- استحقاق نگاه تشرفی اهل بیت آن که منتظر راستین امام عصر عج است بر اثر تخلق به اخلاق الهی گرد حرام نمیگردد و جانش را به گردد معصیت غبار نمیگیرد و میکوشد با انجام واجبات و ترک محرمات و انجام برخی مستحبات مثل زیارت ال یاسین ، زیارت عاشورا ، حدیث کسا ،دعای عهد ، و دعای کمیل سعی میکند امام را از خود راضی نگه داشته و لایق دیدار او شود .
طوری خودمان را لایق ظهور و دیدار امام کنیم که بشویم علی بن مهزیار و یا ابوذر غفاری و یا اویس قرنی و سلمان فارسی که شد منا اهل البیت ورود به جایگاه رفیع اینها همه به لطف ارتباط راستین با ولی های زمانشان به این جایگاه رسیده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#این_الرجبیون
از پیامبر اکرم نقل شده است که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت فضیلت به آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است و شعبان ماه پیامبر خداست و رمضان ماه امت من است.
ماه رجب، ماه بارش رحمت الهی و ماه امیر المؤمنین علیه السلام است.
#آقاتهرانی
اعمال ماه رجب
1. روزه داشتن. از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است: «روزة یک روزه ماه رجب برای رضای خداوند،
در بردارندة رضوان الهی، خاموش کنندة خشم خدا، و مسدود کنندة دری از درهای آتش است.» 2. خواندن دعای: «یا مَن أرجُوه لِکُلِّ خَیر...» بعد از هر نماز.3. خواندن زیارت حضرت رضا علیه السلام. 4. بجا آوردن عمره. 5. خواندن دعای مخصوص این ماه در هر روز.
6. گفتن این ذکرها در کل این ماه توصیه شده: هزار بار «لا الهَ الّاالله»؛ و صدبار «أستَغفِرُاللهَ الَّذی لاإلهَ الّا هُو وَحدَهُ لا شَرِیکَ لَه وَ أتُوبُ إلَیه»؛ و هزار بار «أستَغفِرُاللهَ ذَا الجَلالِ و الإکرامِ مِن جَمِیعِ الذُّنُوبِ و الآثام».
7. نماز گزاردن. در هر شب ماه رجب، دو رکعت نماز به ترتیبی که در مفاتیح آمده است.
8. عمل «لیلة الرغائب». اولین شب جمعه این ماه «لیلة الرغائب» نام دارد که دارای فضیلت بسیاری است. دستور این عمل، چنین است: شخص، روز پنج شنبه را روزه بگیرد و بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز دو رکعتی، به ترتیبی که در مفاتیح آمده است، بخواند.
⭕️امام زمان (عج) چگونه ظهور میکند؟
🔷مفضل از اصحاب امام صادق علیه السلام از محل و کیفیت ظهور حضرت ولی عصر عج و نشانه های آن سوال کرد. می گوید:
ای مولای عزیزم! محل ظهور مهدی شما کجاست و چگونه ظاهر می شود؟
🔸فرمودند:«به تنهایی ظاهر می شود, به تنهایی وارد مسجدالحرام می شود ,به تنهایی دست به دامن کعبه می زند ,شب را به تنهایی در کنار بیت بسر می برد. چون مردم به خواب روند و شب فرا رسد جبرییل و میکاییل و صفوف فرشتگان بر او وارد می شوند. جبرییل به آن حضرت عرض می کند: که ای آقای من! گفتارت مقبول و فرمانت مورد اطاعت است.
پس آن حضرت دست بر چهره اش کشیده و می فرماید: ستایش خداوندی را که وعده ی لطف و رحمتش را بر ما محقق فرمود و ما را وارث همه ی سرزمین بهشت گردانید تا هرجای آن که بخواهیم منزل کنیم زیرا آن روز پاداش نیکوکاران بسیار نیکو خواهد بود.
🔹آنگاه امام بین رکن و مقام می ایستد و فریاد می زند: ای یاران مخصوص من و ای کسانی که خداوند شما را برای نصرت و یاری من بر روی زمین ذخیره کرده است! با حالت اطاعت نزد من حاضر شوید.
🔸صیحه و فریاد امام در شرق و غرب به گوش آنها می رسد و آن صدای ملکوتی را می شنوند و به طرف امام حرکت می کنند و در چشم به هم زدنی بین رکن و مقام نزد امام حاضر می گردند. در این حال خداوند متعال به نور امر می کند که به صورت عمودی از زمین تا آسمان برآید و تمام ساکنان روی زمین را از پرتو خود روشن سازد. مومنان را این نور به شادی و سرور وا می دارد, زیرا از قیام مهدی ما اهل بیت خبر ندارند , اما چون صبح شود آنها در محضر مقدس و در فرمان امام علیه السلام قرار می گیرند و تعداد آنها 313 نفر-به عدد اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) در جنگ بدر-است.»
📚منبع: نشانه های ظهور او ص 151
مولف: مرحوم حاج شیخ محمد خادمی شیرازی
کانال تامنجی(مهدی باوران) 👇
@tamonji
👇
http://eitaa.com/tamonji
موضوع بحث : وظایف شیعه ها از زبان معصومین در زمان غیبت امام مهدی عج
1- امام صادق فرمود : وقتی برادران یوسف ،یوسف را دیدند و نشناختند از این مردم چه انتظار که با این همه گناه و رذایل اخلاقی میخواهد امام زمان را ببیند و بشناسد تازه گناه برادران یوسف نسبت به او حسادت بود .
2- امام صادق فرمود : یتیم واقعی کسی ست که از امام زمانش جدا باشد . تمام یتیمی به نداشتن پسر و مادر نیست ما اهل بیت پدران شما و امت هستیم .
3- امام صادق فرمود : مردم مانند برادران یوسف مهدی را می بینند به او سلام میکنند ، از کنارش رد میشوند ،روی فرش مجالس مردم راه میرود در خانه ها را گاه گاهی میزند ولی مردم او را نمیشناسند.
4-امام محمد تقی فرمود : قائم ما آن مهدی ست که واجب است در زمان غائب بودن او انتظار او را داشتن.
5-امام هادی فرمود : بر شما باد دعا و نیایش و توبه برای فرج و دارا بودن حالت انتظار
6- امام صادق فرمود : دعا برای ظهور مهدی کنید بطوری که اگر 40 نفر اجتماع کنند و دعا نمایند خدا دعای آن ها را مستجاب میکند ولی چهل نفر نبود 4 نفر هر کدام 10 روز دعا کند و اگر 4 نفر هم نبود 1 نفر 40 روز دعای مخلصانه و بی ریا و به دور از هر سود مادی دیگر نماید
7- امام هادی فرمود : اگر در زمانی قرار گرفتید که امامتان از شما غائب بود به پیشگاه خداوند ناله کنید و از او کمک بخواهید مثل کمکی که یوسف در ته چاه از خدا خواست و شد عزیز مصر پس شما هم فرج عزیززهرا را از خدا بخواهید
یکی از اهل علم روزی توفیق ملاقات با امام زمان را پیدا کرد و آن حضرت را در حالی بسیار ناراحت ملاقات نمود گویند از آن حضرت سوال کردم فدایتان شوم چرا ناراحت و اندوهگین هستید ؟ حضرت جواب داد : شیعیان مرا نمیخواهند
امام در ادامه جواب فرمودند : از هر 100 یا 1000 و یا 10000 نفر فقط یکی از ته دل برای فرج من دعا و یا تلاش میکند اگر فقط شیعیان ایران و به ویژه جوان ها یک بار برای ظهور من انقلاب میکردند البته منظور امام از انقلاب همان انقلاب میدانی مثل انقلاب 57 و انقلاب درونی و اخلاقی و آراسته شدن به دین و اخلاق و معنویت و مهدویت میشدند و با هم یک دل و یک صدا مرا میخواستند خداوند ظهور و فرج مرا میرساند .
یکی از بزرگان میفرماید اگر مردم فقط یک بار به حالت انقطاع برسند و یک باره دلشان از همه و همه بریده شود و فقط متوجه امام زمان باشند ظهور به وقوع میپیوست . وقتی زلیخا یگانه پرست شد به یوسف گفت : بهتر و بالاتر از تو را یافته ام به تو چه نیازی ست
سخن پایان اگر یک هزارم دعای هایی که مردم ایران در سر بازی ایران در جام جهانی فوتبال 2018 کردند که بیرانوند پنالتی رونالد را مهار کند برای ظهور میکردند هجران دوازده قرنی پایان می پذیرفت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخوان #دعای_فرج را دعا اثردارد 🌷🌹
اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه فی هذه الساعه وفی کل الساعه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین جمعه #نیمارستگار
قبض روح به معنای گرفتن روحِ انسان و جدا کردن آن از بدن است. در قرآن کریم با واژهی «توفی» از آن یاد شده است. هرگاه زمان مرگ کسی فرا برسد، به دستور خداوند، عزرائیل و نمایندگانش روح او را قبض میکنند در منابع دینی ذکر شده که گرفتن روح انسان به صورت تدریجی انجام میشود؛ هنگام خروج روح از بدن، ابتدا پاها و دستهای انسان سست میشود. گلوگاه نیز آخرین عضوی است که از کار میافتد.
حدیثی از امام علی(ع)، لحظه مرگ را چنین توصیف میکند که در ابتدا زبان از گفتار باز میماند. سپس مرگ بر انسان چیرهتر میشود و گوش نیز از کار میافتد؛ نه سخنی میگوید و نه صدایی میشنود، چشمها در حدقه چرخ میزند و چهره اطرافیان و حرکت لبهای آنان را میبیند ولی صدایشان را نمیشنود. پس از مدتی، سایه مرگ، چشمها را نیز فرا میگیرد و جان از بدن خارج میگردد
سلام دوستان بحث شروع شد با موضوع از من سخن بگوئید یکی از اعمالی که خیلی در جلب رضایت امام عصر (عج) موثر است معرفی آن حضرت به جامعه و بیرون آن حضرت از غربت و فراموشی است
در این رابطه به داستانی جالب نظر شما را جلب میکنم این داستان از زبان یکی از استاد های دانشگاه شریف نقل شده و معتبر است و در کتاب هایی مثل کیست مرا یاری کند در ص 87 نقل شده است .
مهدیه خانمی بود از دانشجویان دانشگاه شریف بود که به شدت علاقه مند به شرکت در کلاسهای مذهبی بود خیلی شیفته ی امام عصر عج بود و در فراق ایشان زیاد گریه میکرد یک روز گفت که هیچ آرزویی جز زیارت و ملاقات با امام زمان (عج)ندارد از این فراق شکایت و محزون بود .
استاد نقل میکرد به ایشان مهدیه گفتم مشکل شما این است که نسبت به اجتماع ، اطرافیانت و دوستانت بی تفاوت هستی
ایشان مهدیه خانم با تعجب پرسید چه چطور ؟چند نفر خانم در کلاس درس میخوانند و آنها از نظر اخلاقی چگونه اند ایشان گفتند پانزده نفر در کلاس هستیم که جز من همگی در غفلت و گناه به سر میبرند
استاد گفت به مهدیه عرض کردم تو اگر بتوانی از راه دوستی و محبت آنها را متوجه امام عصر کنی آن وقت خواهی توانست رضایت امام عصر را از خود فراهم آوری مهدیه این سخن را شنید و رفت
حدود یکسال از این ماجرا گذشت میدیم که مهدیه در حال تلاش و تکاپوست تا موجبات رضایت امام زمان را از خود فراهم آورد
روزی یکی از دانشجویان با من تماس گرفت خیلی آدم با صفا و نورانی بود به من گفت در عالم رویا دیدم که در کلاس شما حضور دارم در همین حال امام عصر تشریف آوردند و فرمودند
من از مهدیه خیلی راضی هستم به سه دلیل اولا او بیشتر برای دیگران دعا میکند تا برای خودش و مشکلات دیگران در درجه اول اهمیت برای اوست .
سوما : همیشه در تنهایش به یاد ما هست و برای ما دعا میکند
بعد حضرت رفتند و به ایشان ابراز لطف کردند و مهدیه هم گریه ی شوق میکرد .
بیایید در ایام عید و دید و بازدیدها ما هم به اندازه ی توانایی خودمان امام را از غربت دربیاوریم تا گوشه ی چشم امام زمان به سوی ما بچرخد
دوما این که در هر مجلسی وارد میشود ما را از غربت بیرون می آورد و در میان دیگران از ما یادی میکند و مانع آلوده شدن آن جمع به گناه و غیبت میشود .
روزي رسول خدا(ص) در اتاق ام السلمه نشسته بود كه ناگاه كسي اجازه ورود خواست. حضرت پيشاپيش فرمودند: ابليس(شيطان) است به او اجازه دهيد. شيطان داخل شد و سلام كرد و عرض كرد: اي رسول خدا من به خودي خود به خدمت شما نيامدم بلكه دو فرشته ازجانب پروردگار مرا گرفتند تا به نزد شما آيم وهر چه را كه از من مي پرسيد آن را به راستي جواب دهم وگرنه مرا به آتش عذاب خواهند كرد. حضرت فرمودند: اول مي پرسم چرا به حضرت آدم سجده نكردي؟ شيطان گفت: بخاطر حسد بود. حضرت فرمودند: در دنيا چه كسي را دشمن خود مي داني؟ شيطان گفت: شما را. حضرت فرمودند: به چه دليلي؟ شيطان گفت: به جهت اينكه در دنيا امت ها را به اسلام دعوت كرده و به هدايت مي رساني و در قيامت آنها را شفاعت مي كني. حضرت فرمودند: ديگر چه كسي را دشمن داري؟ شيطان گفت: كسي كه از خدا فرمانبرداري كند و بسيار توبه كند و در نماز سستي و كاهلي ننمايد و از بيم حق تعالي هراسان باشدو به پدر و مادر خود احسان و نيكي كند و ديگر به عالمي كه علم او با عمل همراه است و كسي كه پيوسته به عمل خير مشغول باشد. حضرت رسول(ص) فرمودند: در حق وصي و نائب من حضرت علي بن ابيطالب (ع) چه مي گويي؟ شيطان گفت: حاشا كه هرگز بر او دست يافته باشم و به اين راضي هستم كه مرا به حال خود وا گذارد چرا كه من تاب ديدن رخسار مبارك آن حضرت را ندارم.
حضرت فرمودند: دوستانت كيانند؟ شيطان گفت: كاهل نمازان و سخن چينان و غيبت كنندگانك پيامبر(ع) فرمودند: رفيقانت چه كساني هستند؟ شيطان گفت: خورندگان شراب. حضرت فرمودند: هم صحبتان تو كيانند؟ عرض كرد: دروغگويان. حضرت فرمودند: دامادان تو كيانند؟ عرض كرد: زنا كاران. حضرت فرمودند: وكيلان تو كيستند؟ عرض كرد كم فروشان. حضرت فرمودند: خزانه دارانت كيانند؟ گفت: آنان كه زكات مال خود را نمي دهند. حضرت فرمودند: شادي و نشاط تو از چيست؟ گفت: از آنانكه قسم دروغ مي خورند. حضرت فرمودند: دردت را چه كسي درمان مي كند؟ گفت: كساني كه به دروغ گواهي مي دهند. حضرت فرمودند: روي تو را چه كسي سياه مي كند؟ عرض كرد: توبه كنندگان. حضرت فرمودند: چشمت از چه چيزي كور مي شود؟ گفت: از صدقه پنهاني دادن. حضرت فرمودند: گوشت از چه چيزي كر مي شود؟ گفت: از كساني كه ذكر خدا مي گويند. حضرت رسول(ص) فرمودند: خانه تو كجاست؟ گفت در حمام ها. حضرت پرسيدند: مسجد تو كجاست؟ گفت: بازارها. حضرت فرمودند: با چه كسي غذا مي خوري؟ گفت: با كسي كه بدون ذكر نام خدا دست به سوي غذا دراز كند. حضرت پرسيدند: در نزد تو چه كسي عزيزتر است؟ گفت: آن كسي كه اهل بيت تو را خوار كند و معصيت بسيار كند. حضرت فرمودند: مؤذنانت كدامند؟ گفت مطربان و دف زنان. حضرت فرمودند: شكار تو از چه چيزي است؟ از آن جماعت كه به روي زنان مردم نگاه كنند. حضرت فرمودند: عنايت و شفقت چه كسي بيشتر است؟ جواب داد: ساحران و جادوگران. حضرت فرمودند: دام تو از چيست؟ گفت از موي زنان كه هر تار مويشان حلقه دامي است براي هر مردي. حضرت فرمودند: مردم را از چه نگاه مي داري؟ شيطان گفت: مرا به تعداد هر يك از مردم فرزندي است كه برآنان مسلط كرده ام تا وسوسه كنند مگر آنكس كه
هميشه در خدمت صالحان و عالمان باشد و پيوسته در عبادت خداوند باشد چنين است كه بر او دست نمي يابم اما آنكس كه در نماز خود با حالت خضوع و خشوع (تواضع و فروتني و ترس از خدا) باشد او را به فكر هاي دنيايي مي اندازم تا از نماز خود بهره نبرد و دچار سهو و اشتباه گردد. جضرت رسول اكرم فرمودند: از چه كسي راضي هستي؟ گفت از دست زنان همچنان كه من از اينان راضيم خدا از ايشان راضي مباد. حضرت فرمودند: آيا از زنان كسي ريافت مي شود كه تو بر او چيره نشوي؟ عرض كرد: چهار زن هستند كه مرا بر آنان چيرگي نيست اول : مريم مادر حضرت عيسي(ع). دوم : آسيه زن فرعون. سوم : حرم تو خديجه كبري. چهارم : دخترت فاطمه زهرا(س).
حضرت رسول اكرم(ص) فرمودند: از گناهان كدام بدتر است؟ شيطان گفت: كبر و حسد بخل و كينه كه اين چهار چيز آفتند. اي رسول خدا از كبر بود كه من بر آدم سجده نكردم و طوق لعنت بر گردنم افتاد و عبادات شش هزار ساله ام را ضايع و تباه كرد و حرص بود كه آدم را به خوردن گندم وا داشت و از روي حسد بودكه قابيل برادر خود هابيل را كشت و از بخل بودكه قارون نابود گشت. حضرت فرمودند: خوراك اين همه از لشكريانت از كجا فراهم مي شود؟ شيطان گفت: از كم سنجيدن. وقتي كسي يك درهم كمتر بسنجد لشكرم صد درهم از مال او را بر مي دارند. حضرت فرمودند: واي به حال اينان كه هرگز هيچ چيز ندارند. شيطان عرض كرد: اي رسول خدا اگر اينان نبودند لشكرم از گرسنگي مي مردندو اگر توبه در بين امت تو وجود نداشت براي من هيچ درد و غمي نبود زيرا كه در هنگام مرگ هم مي توانستم گريبانشان را بگيرم و ايمانشان را از دست بدهند اما اكنون با هزار رنج و مشقت آنان را به گناه وا مي دارم و تا خبر دار مي شوم كه توبه كرده اندرنج هايم تباه و ضايع مي گردد. حضرت فرمودند: آيا فرزندي داري؟
شيطان گفت: آري سخن چينان نور چشم منند و ربا خواران راحت تن منند و ستمگران قوت اعضا و جوارح منند اي رسول خدا من دشمنم با كسي كه با صالحان و عالمان تو بسيار همنشيني كند زيرا كه من هر چه كوشش مي كنم تا يكي را از شر تو دور كنم باز اينان او را نصيحت مي كنند و به راه حق هدايت مي نمايند. حضرت فرمودند: ديگر با كدام يك از پيامبران سخن گفتي؟ شيطان گفت: با حضرت ابراهيم در هنگامي كه خواست فرزندش را ذبح كند. او مرا شناخت و از خود دور كرد. ديگر با اسماعيل او نيز مرا با سنگ زدو از خود دور نمود. ديگر اينكه برادران يوسف را وسوسه كردم تا سر انجام برادر خودشان را در چاه انداختند. موسي را نيز مورد وسوسه قرار دادم تا سر انجام آن مرد قبطي را كشت. يحيي را در حالت گرسنگي ديدم و نزد او غذا آوردم و او را وسوسه كردم تا سير خورد و معده اش سنگين گشت و تا روز هنگام خوابيد اما در صبح مرا شناخت و گفت: پس از اين هرگز سير نخواهم خورد. حضرت رسول اكرم(ص) فرمودند: آيا هرگز بر من دست مي يابي؟ شيطان عرض كرد: حاشا كه هرگز بر تو دست يافته باشم. حضرت فرمودند: با من عهد كن كه امت مرا فريب ندهي؟ شيطان عرض كرد: تو نيز با من عهد كن كه مرا در روز قيامت شفاعت نمايي. حضرت رسول اكرم(ص) در فكر فرو رفتند. در اين حال جبرئيل بر حضرت نازل شد و فرمود: اي رسول خدا آگاه باش و با او عهد نكن كه خداوند سوگند ياد نموده كه او را در آتش بسوزاند . حضرت فرمودند: امتم را نصيحت كن. شيطان به اميد شفاعت روي به اصحاب كرد و گفت: اگر راه رستگاري را مي خواهيد پس به نصيحت من گوش دهيد و آن را فراموش نكنيد:
اول اينكه چون وقت نماز فرا رسد كار هاي خود را كنار گذاشته و مشغول عبادت شويد وگرنه با وسوسه شما را به كاري شما را مشغول خواهم داشت كه از نماز محروم شويد.
دوم اينكه به زنان نا محرم نگاه نكنيد و به سخنان آنان گوش ندهيد زيرا شما را در گناه خواهم انداخت.
سوم آنكه وقتي تصميم به انجام امر نيكي گرفتيد زود آن را انجام دهيد وگرنه من مانع خواهم شد
. چهارم آنكه سوگند دروغ نخوريدكه موجب فقر مي شود.
پنجم اينكه صحبت صالحان و عالمان را از دست ندهيد زيرا از بهترين طاعات است.
ششم اينكه مهمان را گرامي بداريدكه هديه خداست و با او بي حرمتي نكنيد.
هفتم اينكه اولاد رسول خدا را گرامي بداريد و حرمتشان را نشكنيد كه حجت خدا هستند.