eitaa logo
🌴تامنجی☀مهدی باوران🌴
279 دنبال‌کننده
438 عکس
266 ویدیو
22 فایل
🌹جمع دوستداران امام زمان عج☀️ سليمان اعمش مي گويد:از امام صادق ع پرسيدم: «چگونه مردم از حجّت غايب بهره مي برند؟». فرمود: «همان گونه که از آفتاب زير ابر بهره مي برند.». کپی آزاد با #صلوات 🌹 @tamonji_admi ⬅️ انتقادوپیشنهاد استاد(خوشنام) ۰۹۱۴۲۵۰۶۲۱۶
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنان شیخ رجبعلی خیاط ♦️ قیمت تو به اندازه خواست توست،اگر خدا را بخواهی،قیمت تو بی نهایت است و اگر دنیا را بخواهی،قیمت تو همان است که خواسته ای رجبعلی خیاط ♦️ دین حق همین است که بالای منبرها گفته می شود،ولی دو چیز کم دارد:یکی اخلاص و دیگری،دوستی خدای متعال رجبعلی خیاط ♦️ هی نگو دلم اینطور می خواهد،ببین خدا چه می خواهد. رجبعلی خیاط ♦️ خدا همه عالم را برای شما و شما را برای خودش آفریده است.ببینید که چه مقام و منزلتی برای شما آفریده است. رجبعلی خیاط ♦️ قاشق برای خوردن غذا خوب است و فنجان برای چای نوشیدن و...انسان هم تنها برای آدم شدن خوب است. رجبعلی خیاط ♦️ مقدسها همه کارشان خوب است فقط باید منیت خود را با خدا عوض کنند. رجبعلی خیاط ♦️ اغلب مردم اظهار میدارند که ما امام زمان را از خودمان بیشتر دوست داری،حال که اینطور نیست زیرا اگر او را بیشتر از خود دوست داشته باشم،باید برای او کار کنیم،نه برای خود رجبعلی خیاط ♦️ اگر چشم برای خدا کند می شود(عین اللّه) و اگر گوش برای خدا کار کند می شود(اذن اللّه) و اگر دست برای خدا کار کند می شود(ید اللّه) تا می رسد به قلب انسان که جای خداست. رجبعلی خیاط ♦️ همه خودهای انسان از خودپرستی است.تا خداپرست نشوی به جایی نمی رسی. رجبعلی خیاط ♦️ فرهاد هر کلنگی که می زد به یاد شیرین و به عشق او بود.هر کاری انجام می دهی تا پایان کار،باید همین حال را داشته باشی.همه فکر و ذکرت باید خدا باشد،نه خود... رجبعلی خیاط ♦️ از کلمه (ما) بگذرید،آن جا که در کارها کلمه(من) و (ما) حکومت می کند،شرک است. رجبعلی خیاط ♦️ وقتی خدا را شناختی،هر چه می کنی باید خالصانه و عاشقانه باشد.حتی کمال خود را هم در نظر نگیر.نفس بسیار زیرک و پیچیده است و دست بردار نیست.به هر نحو شده میخواهد خود را وادار کند. رجبعلی خیاط ♦️ در هر نفس کشیدن،امتحانی است.ببین با انگیزه رحمانی آغاز می شود یا با انگیزه شیطانی آمیخته می گردد. رجبعلی خیاط
امام علی فرمود : هر کس در زمان غیبت امام زمان به دلیل طولانی بودن غیبتش منکرش نشود با من هم درجه خواهد بود
رسول خدا فرمود: در دولت او (امام زمان) مردم آنچنان در رفاه وآسایش به سر می برند که هرگز نظیر آن دیده نشده است. سالروز آغاز امامت آخرین مرد نجات و مایه ی نزول برکات مبارک باد . . .
این واقعه که با عنوان قضیه انار در روضه‌های مرحوم کافی معروف است، حکایت از حضور یک ناصبی متعصب و دشمن اهل بیت پیامبر (ص) به عنوان وزیر حاکم وقت بحرین دارد که از هیچ دسیسه‌ای برای ضربه زدن به شیعیان کوتاهی نمی‌ کرد و در مهمترین دسیسه اش، اناری را خدمت حاکم ارائه می‌کند که با حک شدن برجسته مطالبی خلاف عقاید شیعیان بر روی آن و جلوه دادن آن به عنوان معجزه الهی و دلیلی بر بطلان شیعیان، حاکم را قانع می‌کند که در صورت پاسخ ندادن مناسب شیعیان در برابر این واقعه یا شیعیان مطیع خواسته‌های آن‌ها شده یا کشته شوند. بزرگان بحرین نیز با احضار حاکم و با مشاهده این انار، مضطرب و از حاکم سه روز مهلت می‌خواهند. سپس با تشکیل جلسه و انتخاب سه نفر از پرهیزکارترین افراد، قرار را بر این می‌گذارند که هر شب یک نفر به بیابان رفته و تا صبح به عبادت مشغول و از خداوند به وسیله امام زمان (عج) یاری بخواهند. بعد از آینکه نفر اول و دوم تا صبح عبادت می‌کنند و نتیجه‌ای نمی‌گیرند نوبت به محمد ابن عیسی بحرینی می‌رسد که امام زمان (عج) در شب سوم به داد شیعیان بحرین می‌رسند و با برداشتن پرده از این راز برای محمد ابن عیسی بحرینی و اشاره به این موضوع که انار مذکور قبل از رشد کامل در قالبی سفالین با مطالب حک شده و موهوم روی آن به این شکل ظاهر گشته و با دادن آدرس دقیق مکان اختفای قالب سفالین در منزل وزیر ناصبی و نیز خبر از وجود دود و خاکستر در درون انار، این توطئه را از سر شیعیان بحرین دور می‌سازند. امام الهادی علیه السلام: و فازَ مَن تمسَّکَ بِکُم و أمِنَ مَن لَجأَ إلیکُم وَ سَلِمَ من صَدَّقَکُم و هُدِیَ مَن اعتصَم بکم …. … کسی که به شما (ائمه معصومین علیهم السلام) تمسّک نمود رستگار شد، آن کس که به شما پناه آورد، ایمنی یافت ،کسی که شما را تصدیق کرد، به سلامت به سر منزل مقصود رسید، هر کس که به ریسمان شما چنگ زد، هدایت شد و کسی که از شما پیروی کرد، جایگاهش بهشت خواهد بود. داستان انار
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « یفتح ابواب السماء بالرحمة فی اربع مواضع: عند نزول المطر، و عند نظر الولد فی وجه الوالدین، و عند فتح باب الکعبة، و عند النکاح. » 🔹 در‌های رحمت آسمانی در چهار وقت گشوده می‌شود: موقع بارش باران، زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش می‌نگرد، هنگام گشوده شدن در کعبه، هنگام برپایی مراسم عقد و عروسی. 📚 بحار الانوار، ج۱۰۳، ص۲۲۱
Pouya Bayati - 313.mp3
8.08M
آهنگ 313 از پویا بیاتی
کانال مهدویت(عج), [۱۸.۱۱.۱۸ ۱۶:۴۱] 🔸 پیامبر اسلام(ص) و خدیجه (س) با آگاهی و شناخت کامل از اخلاق، رفتار و خانواده همدیگر، ازدواج کردند، آنان، رشد یافته، بزرگ منش، خردمند، بصیر و مستقل در اندیشه و عمل بودند و با متانت، وقار و درایت تصمیم سنجیده ای گرفتند. چیزی که امروزه کمتر در ازدواج ها به آن توجه می شود، رشد جسمانی، عقلانی و عاطفی جوانان را در نظر نمی گیرند و بدون داشتن این معیارها اقدام به تشکیل خانواده می کنند که آسیب های زیادی را متوجه زندگی مشترک می کند. 🔺مشورت: 🔸 پیامبر در این باره با عموی خود، ابوطالب مشورت کردند و او را واسطه قرار دادند، خدیجه نیز با عموی خود، ورقه بن نوفل، صحبت کردند آنان در مراسمی و با حضور بزرگان دو خانواده عقد ازدواج خود را برگزار کردند. جوانان امروز تا چه اندازه در انتخاب و گزینش همسران، با والدین و افراد آگاه و دلسوز مشورت می کنند؟ از تجارب دیگران چه میزان بهره می برند؟ آیا با یک نگاه و علاقه سطحی و یا داشتن شناخت چند روزه، برای انتخاب کافی است. 🔺 تجملات و ریخت و پاش های افراطی: 🔸 یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج، تجملات و چشم و هم چشمی ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است، در حالی که سادگی و بی آلایشی در ازدواج اسلامی توصیه شده است. مهریه های سنگین: 🔸حضرت خدیجه(س) مهریه ازدواجش را از مال خودش قرار داد و ضامن مهر خود شد. عدّه ای به این امر اعتراض کردند، ابوطالب(ع) جواب داد: «اگر شوهران دیگر مانند فرزند برادر من باشند، زنان به گران ترین قیمت ها و بیشترین مهریه آنان را طلب خواهند کرد و اگر مانند شما باشند مهر گران از ایشان طلب خواهند نمود» حال مقایسه کنید مهریه این ازدواج را با مهریه های سنگین و غیر معقول امروز که اغلب مردان توان پرداخت آن را ندارند و قرار دادن چنین مهریه هایی که خارج از توان اقتصادی مردان است عقد را دچار مشکل می کند. 🔸بعد از ازدواج نیز، زندگی مشترک پیامبر و خدیجه (س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی برای مردان و زنان مسلمان است، با یک زندگی درخشان و اخلاق و رفتار خیره کننده، همه را بهت زده کردند. خدیجه در برابر فرستاده خداوند همواره فروتن و خاضع بود خود را کنیز خدمتگزار و یا همراه و همدم پیامبر می دانست از هیچ کوششی در خدمت رسانی به رسول خدا دریغ نمی کرد. تمام اموال و دارایی خود را با افتخار، در راه گسترش ندای توحید، در اختیار همسرش قرار داد، او به حق می دانست که خوب شوهر داری کردن، جهاد در راه خداوند است و سراسر زندگی مشترکش را اینگونه سپری کرد. دختران و زنان و نیز مردان جامعه اسلامی باید در راه کسب نجابت، پاکی و درایت، شهامت و شجاعت و وقار و متانت، خردمندی و نواندیشی، صداقت و راستگویی، سخاوت و کرامت، امانت داری و خدمتگزاری، زندگی این زوج نمونه تاریخ را الگوی عملی خود قرار دهند. 🔅دهم ربیع االاول سالروز ازدواج آسمانی پیامبر اعظم (ص) و ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها مبارک باد 🌺
در سوره مبارکه نور که یک سوره مهدویت چند نقطه جالب و جذاب مهدوی وجود دارد 1- حروف ابجد کلمه نور میشود 256 که اگر این 3 عدد 2+5+6 را جمع کنیم میشود 13 یعنی اینکه 13 معصوم شهید شدند بغیر از مهدی که زنده است 2- اگر سه عدد 2و5 و 6 را در دو یا چند حالت ضرب کنیم جواب میشود60 مثلا 2ضربدر 5 ضربدر 6 میشود 60 یا 10 ضربدر 6 میشود 60 یعنی ما در قرآن بیشتر از 120 آیه مهدوی داریم که یکی دو مورد در سوره نور است .3- 10 را با 2 ساده میکنیم میشود 5 و سپس 60 را هم بر 5 ساده میکنیم میشود 12 یعنی آیه 55 سوره نور یک آیه مهدویست در مورد جایگاه یاران حضرت مهدی در دولت ایشان 4 - اگر رقم های 2و5و 6 را جمع و سپس 2را با 6 و 2 را با 5 ضرب کنیم میشود 13+12 + 10 میشود 35 که آیه 35 نور دلیل نامگذاری سوره به نام نور است در واقع آیه نور 35 سوره نور است تحقیقات خودم هست این نقطه ها
نقطه های اعجازی سوره بقره و مهدویت 1- تعداد آیات سوره مبارکه بقره 286 2 -حاصل ضرب عدد 286 میشود 96 که برابر با اولین سوره ایست که بر پیامبر نازل شده و سوره علق که نود و ششمین سوره قرآن است. 3- ایه الکرسی در آیه 255 این سوره قرار دارد که دقیقا با سال تولد امام زمان برابری می کند سال 255 هجری قمری 4- حاصل ضرب 2*55 میشود 110 این دقیقا برابربا ابجد نام امام علی ست یعنی اولین امام علی و آخرین امام مهدی ست 5- حاصل ضرب 2*5*5 می شود 50 که این هم دقیقا برابر با تعداد کلمات ایه الکرسی ست یعنی 50 کلمه آیه 255 بقره (تحقیقات انجام شده بنده ی حقیر در باب سوره بقره اگر انتقادی یا پیشنهادی در این خصوص دارید اعلام نمایید با تشکر مقصود شکاری )
Pouya Bayati - Tabassom Mahtab.mp3
4.61M
آهنگ تبسم مهتاب پویا بیاتی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مطابق این حدیث می فرماید: در روز قیامت افراد با ایمان و نیکوکار به تناسب اعمالی که دارند، به من نزدیک می شوند ولی از همه نزدیکتر به من در قیامت کسانی هستند که دارای چهار صفت باشند، همچنین در قیامت برای همه شفاعت می کنم و شفاعت من بیشتر شامل کسانی است که این چهار صفت را دارا باشند: 1- کسی که راستگوتر از همه باشد. 2- کسی که در حفظ امانت از همه قویتر باشد. 3- کسی که اخلاقش از همه بهتر باشد. 4- کسی که به مردم از همه نزدیکتر باشد. در قرآن مجید و روایات اسلامی اعمال خیر بیان شده است، ولی پیامبر از میان اعمال خیر این چهار مورد را انتخاب فرموده است. مسئله صدق گفتار و ادای امانت، اساس زندگی بشر است که اگر این دو باشد، زندگی بشر مرتّب و منظّم است و اگر نباشد انواع بدبختی ها در جامعه حاکم می شود و به هرج و مرج کشیده می شود. اگر مردم صادق و امانتدار باشند دنیا بهشت می شود و اگر نسبت به هم بی اعتماد و دروغگو باشند جهنّم می شود. منشأ بسیاری از بدبختی ها دروغ است؛ کسانی که اکنون ادّعای طرفداری از حقوق بشر را دارند، از همه بدتر و خائن ترند. اگر واقعاً این دو اصل که دو ستون اجتماع است، زنده شود دیگر مشکلی نخواهد بود. علی رغم این که بسیاری از بیماری ها ریشه کن شده ولی بیماری های روانی در دنیا در حال گسترش است و شاید روزی فرا رسد که یک انسان سالم در دنیا از نظر فکر و روان پیدا نشود. کتاب های مختلفی در مورد بیماری های روانی نوشته شده و داروهای آرام بخش بسیاری تولید شده، ولی فایده ای ندارد؛ وقتی انسان همیشه فکرش این باشد که مبادا در حقّ او خیانت شود، و یا به او دروغ گفته شود، دیگر آرامشی نخواهد بود، امّا اگر امانتداری حاکم باشدآرامش حاکم می شود. افزایش پرونده های دادگستری و طلاق ها با آمارهای تکان دهنده، به خاطر دروغ و خیانت است. دو عامل دیگر که باعث جلب محبّت می گردد، حسن خلق و نزدیکی و ارتباط با مردم است. آیا نزدیکی فیزیکی و جسمانی مراد است و یا نزدیکی مکانی؟ روشن است که مراد نزدیکی به عواطف و درک مشکلات مردم است. بعضی فکر می کنند که دیگران هیچ مشکلی ندارند و فقط خودشان دارای مشکل هستند. مشکلات مردم گاهی فردی است و گاهی اجتماعی که باید به مردم نزدیک شد و برای رفع مشکلات آنها کوشید. گاهی مصیبت زده است و نیاز به تسلّی خاطر دارد و یا بیمار است و نیاز به روحیه و امیدواری دارد است و یا مشکل اقتصادی دارد و یا با همسایه و فرزند خود مشکل دارد که باید پا در میانی کرد؛ پس باید به سراغ دردهای مردم رفت. بعد از انقلاب کارهایی صورت گرفته است که باید مردم را به آن تشویق کرد. ستاد دیه، جمعیت بیماران کلیوی و بیماران سرطانی و جشن نیکوکاری و عاطفه ها که در آغاز هر سال تحصیلی در جریان است، و یا برنامه هایی که برای حمایت از یتیمان درست شده است. این کارها دو فایده دارد: یکی خدمت به جامعه انسانی و دیگری تبلیغ دین است، وقتی که پیامبر این دین چنین می فرماید چنین دینی جاذبه پیدا می کند. امّا به یک درد سوزان هم باید اشاره کنیم و آن این که در عصر و زمان ما وهّابیت بی رحم و خون ریزی پیدا شده است که تعلیمات عجیبی دارد و می گوید هرکس که مشرک شد، خون، مال و عرضش مباح است، حال از نظر آنها مشرک کیست؟ «محمّد بن عبدالوهّاب» در کتابش می گوید کسی که بگوید: «یا رَسُولَ اللَّهِ إشْفَعْ لِی عِنْدَ اللَّهِ» مشرک است؛ با چنین طرز فکری خون بی ارزش شده و چه بلایی های کم بر سر انسان ها می آورند. حدود هشتاد سال قبل هم به کربلا حمله کردند و بسیاری از زنها و بچّه ها را کشتند. اینها چهره اسلام را در دنیا خراب کردند به طوری که در غرب به مسلمانان به دیده تروریست نگاه می کنند. ما باید بگوییم که اسلام آن نیست که وهّابی ها می گویند بلکه آنها یک اقلیت و افرادی گرفتار اشتباه و تعصّب هستند. اسلام آن است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید، سراسر عاطفه و محبّت و شاهد آن یک صد و سیزده سوره قرآن است که با بسم اللَّه و عطوفت و رحمت عامّه و خاصّه شروع می شود و فقط یک سوره در مورد خشونت است. پس اسلام دین محبّت و عاطفه است، حتّی در برخورد با مشرکان هم دستور محبّت می دهد.
از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد: مروت چیست؟ فرمود: مروت آنست که در صحنه های گناه حضور نداشته باشی، و از صحنه های عبادت غائب نباشی. اگر به کسی احسان نمودی مبادا آن نیکوکاری را با منّت بسیار و به رخ کشیدن تباه سازی. دختر حسنه و پسر نعمت است، حسنه ثواب و نعمت حساب دارد. از ستیزه جویی بپرهیز ، زیرا عملت را از بین می برد. سه خصلت قدر و منزلت فرد را پایین می آورد : حسادت ، سخن چینی ، نادانی. سه چیز محبت آور است : دین داری ، فروتنی ، بخشش. بسیار دعا کنید! چون خداوند ، بندگانی را که دست نیاز بسوی او برمی دارند و بدرگاهش دعا می کنند ، دوست دارد. راه رفتن با شتاب و عجله از بین برنده وقار مؤمن است. فرد مؤمن در سرای دنیا بیگانه و غریب است نه از خواری آن بیتابی کند و نه در کسب عِزتش با دنیاپرستان رقابت نماید. سودمندترین چیزها برای آدمی توجه به عیوب خود پیش از پرداختن به عیوب مردم است. اگر خواهان احترامی نرمخو باش و اگر خواهان اهانتی تندخو باش. هیچ جهلی زیانبارتر از خودپسندی نیست. نمازی که از ترس جهنم خوانده شود، نماز بردگان است؛ نمازی که به شوق بهشت خوانده شود، نماز تاجران است؛ اما نماز اولیاء الهی نمازی است که با عشق به خدا اقامه می شود. هرکه دل به دنیا بندد ، به سه خصلت دل بسته است: ۱- اندوهی که پایان ندارد ۲- آرزویی که بدست نیاید ۳- امیدی که به آن نرسد راز موقع دوستی را زمان دشمنی ابراز کردن ، دور از جوانمردی ، انسانیت و مردانگی است. یک درهم صدقه دادن از یک روز روزه مستحبی برتر و والاتر است. حیا از ایمان و ایمان در بهشت است.
دوستداران مهدی کسانی هستند که گوش، چشم، دل ، زبان و شکم خود را مطیع خدا و رضایت امام زمان قرار میدهند هر چیزی را نمی بینند ، هر حرفی را نمی زنند ، هر چیزی را نمیخورند و...
چه كنیم تا در دنیا راحت زندگى كنیم؟ قرآن مىفرماید: «لِكَیلا تَأسوا على ما فاتكم و لا تفرحوا بما آتاكم»(سوره حدید، آیه 23) آن گونه باشید كه اگر چیزى را از دست دادید، تأسّف نخورید و اگر چیزى به شما دادند، شاد نشوید. راستى آیا مىشود انسان اینگونه متعادل باشد كه دادنها و گرفتنها در او اثرى نگذارد؟ كارمند بانك، یك روز مسئول دریافت پول مردم مىشود و روز دیگر مسئول پرداخت پول به مردم مىشود. نه آن روزى كه پول مىگیرد خوشحال است و نه آن روزى كه مىپردازد، ناراحت. زیرا او مىداند هر دو روز، امانتدارى بیش نبوده است. مثالى دیگر: براى لاستیك تراكتور، حركت در زمین هموار و غیر هموار یكسان است، ولى براى لاستیك دوچرخه، تفاوت دارد. نشستن و برخاستن یك گنجشك، روى شاخه گل اثر مىگذارد ولى روى درخت تنومند، اثر چندانى ندارد. آرى، انسانهاى بزرگ به خاطر سعه صدرى كه دارند، مسایل جزئى در روح آنان اثر چندانى ندارد. امام حسینعلیه السلام ظهر عاشورا در برابر دهها تیر كه به سویش رها شد و دهها داغى كه دید، نمازِ با حال و خشوعى خواند، در حالى كه كوچكترین حركت، ما را از نماز یا خشوع باز مىدارد.
اداب انتظار مهدی را در پنج باب میتوان خلاصه کرد 1- توجه 2-عهد 3- انس 4- توسل 5- آماده باش
🌼 این اواخر به‌ نوعی احساس می‌کرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و بایدکاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش می‌ساباند و می‌فرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است. بعضی از علایم ظهور ممکن است که یک مرتبه ظاهر بشود و یک‌ روزه تمام شود و بعضی هم حذف و کنسل شود، ولی سفیانی دیگر از علامات حتمیه است. آن را باید چگونه تحمل کرد؟! خدا رحم کند!». محدوده زمانی برای ظهور معرفی نمی‌کرد، ولی می‌فرمود که ما باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعا کنیم که نزدیک‌تر بشود. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟
نقش ایمان به خدا در زندگى انسان چیست؟ شما اگر وارد منزلى شدید كه مىدانید این خانه نه صاحبى دارد و نه حسابى، نه دوربینى در كار است و نه كنترلى، هیچ دلیلى براى نظم و دقّت و انضباط در كارهاى شما نیست. در خانه رها، ما هم رها هستیم وهرچه ریخت و پاش نكنیم ونفس خود را كنترل كنیم ضرر كردهایم، ولى اگر بدانیم كه این خانه صاحب و حسابى دارد و تمام رفتار ما زیر نظر اوست، به گونهاى دیگر زندگى خواهیم كرد. اگر ایمان بیاوریم كه این هستى، صاحبى دارد به نام خداى حكیم و حسابى در كار است به نام معاد و براى تمام افكار و رفتار و گفتار ما پاداش یا كیفرى هست، ما نیز حساب كار خود را مىكنیم و خواستههاى نفس سركش خود را مهار مىكنیم. كارهایى را كه صاحب خانه نمىپسندد، انجام نمىدهیم، زیرا مىدانیم به حساب تمام كارهاى خیر یا شرّ ما رسیدگى مىشود و خداوند در كمین ماست.
پیامبر فرمود هر کس طالب علم (دانشجو را گرامی بدارد مرا گرامی داشته و کسی که مرا گرامی بدارد خدا را گرامی داشته و پاداش او بهشت است ) روز دانشجو گرامی باد
امام مهدى عليه السلام :براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد ، كه فرج من فرج شما نيز هست .
چرا به امام نیاز داریم؟ ائمه امام و پیشرو و رهبر و «قاده الامم» هستند، یعنی امام ما را به مقام انسانی‌مان دعوت می‌کند. اگر از تحت ولایت و رهبری او خارج ‌شوید، آن وقت سر از جهنم در می‌آورید. چون خارج شدن از ولایت و رهبری امام، منجر به ولایت شیطان می‌شود. گفتیم که رهبری امام، از زمان خلقت خدا تا حالا بوده است. این نکته را دقت بفرمایید که ائمه، امام و پیشرو و رهبر همه مخلوقات الهی از اول خلقت الهی هستند که ما نمی‌دانیم اول زمان خلقت چه موقع است. یعنی اول را نداریم. و فقط نسل خودمان را داریم که مثلاً 12 هزار سال یا بعضی‌ها گفتند 15 هزار سال این آخرین نسل است، ولی ائمه همیشه تا خدا خدایی می‌کرده، رهبری مخلوقات الهی را داشته اند.
در عصر غیبت مهم این است که هر وقت ما پاکار شدیم، حجت تمام است. و حتی هیچ مسئول مملکتی نمی تواند سر این قضیه کوتاه بیاید. باید مبارزه کند و نباید بایستید. وقتی خداوند ببیند که مردم پای کار هستند دستور فرج و ظهور را خواهد داد. چیزی نمانده و تا پشت درها رفتیم. فقط باید یک مقدار این در را بکوبیم و فشار بیاوریم. بزرگترین کاری که باید کنیم دعا، که خود امام زمان (علیه السلام) هم به تنگ آمده، خودش هم خسته است؛ چون هزار و چند سال زحمت، هزار و چند سال خون دل خورده. بنابراین باید تلاش کرد، باید گریه و ندبه کرد. از خدا خواست که راضی شود و آن لحظه تاریخی را برای همه ما برساند. پس اول دعا و بعد هم عمل.امام صادق (علیه السلام) شرافتی را سر راه ما می گذارد و می فرماید: «مَن سَرَّهُ أن یَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ ، فَلیَنتَظِر وَلیَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ و هُوَ مُنتَظِرٌ.... »هر کس دوست دارد که از اصحاب امام زمان باشد باید منتظر بماند به ورع عمل کند (یعنی اهل تقوا و خداپرستی باشد) و به محاسن اخلاق عمل کند. همچین کسی منتظر حقیقی است. یعنی شبیه سازی خودت با امام زمان، یعنی رفتن به سمت خودسازی تا شبیه به امام زمان شوی. یعنی وقتی امام زمان (علیه السلام) میاید دردت نیاید از اینکه امام یک احکامی می گوید و عمل کردن برایت سخت شود.، امام زمان منتظرانی می خواهد که وقتی امر فرمود پذیرش فرمان او برایش آسان است.وقتی با امام زمان فرق داشته باشیم، فاصله می گیریم؛ دچار بی تقوایی و فساد می شویم و نمی توانیم منتظر مصلح باشیم؛ چون اساساً با مصلح کاری نداریم و بدمان می آید یک کسی بخواهد بیاید ما را از این رفتارهایمان باز بدارد. و این جای تأسف دارد.
دلایل از بهشت رانده شدن شیطان سه تاست 1- عدم قبول عدل خدا ، 2 - عدم قبول امامت امامان بویژه امام زمان 3- مغرور و متکبر بودن
در سوره مبارکه نور که یک سوره مهدویت چند نقطه جالب و جذاب مهدوی وجود دارد 1- حروف ابجد کلمه نور میشود 256 که اگر این 3 عدد 2+5+6 را جمع کنیم میشود 13 یعنی اینکه 13 معصوم شهیذ شدند بغیر از مهدی که زنده است 2- اگر سه عدد 2و5 و 6 را در دو یا چند حالت ضرب کنیم جواب میشود60 مثلا 2ضربدر 5 ضربدر 6 میشود 60 یا 10 ضربدر 6 میشود 60 یعنی ما در قرآن بیشتر از 120 آیه مهدوی داریم که یکی دو مورد در سوره نور است .3- 10 را با 2 ساده میکنیم میشود 5 و سپس 60 را هم بر 5 ساده میکنیم میشود 12 یعنی آیه 55 سوره نور یک آیه مهدویست در مورد جایگاه یاران حضرت مهدی در دولت ایشان 4 - اگر رقم های 2و5و 6 را جمع و سپس 2را با 6 و 2 را با 5 ضرب کنیم میشود 13+12 + 10 میشود 35 که آیه 35 نور دلیل نامگذاری سوره به نام نور است در واقع آیه نور 35 سوره نور است تحقیقات خودم هست این نقطه ها