eitaa logo
🌴تامنجی☀مهدی باوران🌴
277 دنبال‌کننده
438 عکس
266 ویدیو
22 فایل
🌹جمع دوستداران امام زمان عج☀️ سليمان اعمش مي گويد:از امام صادق ع پرسيدم: «چگونه مردم از حجّت غايب بهره مي برند؟». فرمود: «همان گونه که از آفتاب زير ابر بهره مي برند.». کپی آزاد با #صلوات 🌹 @tamonji_admi ⬅️ انتقادوپیشنهاد استاد(خوشنام) ۰۹۱۴۲۵۰۶۲۱۶
مشاهده در ایتا
دانلود
چهارده تا از این زیبایی ها ی بی پایان عصر ظهور به همراه 28 روایت در این موضوع تقدیم عزیزان میگردد. * فراوانی ثروت و ریشه کن شدن فقر * شفای بیماران * آبادانی بی سابقه و غیر قابل توصیف * طی السما *رام شدن درندگان * شادمانی فراگیر * ادای دیون * آزادی بردگان * برادری و صمیمیت اجتماعی * تکامل عقل و علم * عدالت * رشدبندگی و دیانت * طولانی شدن عمر ها * دین واحد جهانی روایت ها : در آن روزگار زمین گنج های نهان خود را ظاهر می کند و کسی محلی برای پرداخت صدقه و احسان خود پیدا نمی کنند . در حکومت او مهدی زهرا چه مومن و چه گنهکار غرق نعمت هستند مراد گنهکارانی است که توبه کرده اند و بسوی خدا برگشته اند . هر کس قائم ما را درک کند اگر بیمار باشد شفا می یابند و اگر ناتوان باشد قوت میگیرد . برکت از آسمان بسوی زمین سرازیز خواهد شد تا آنجا که شاخه درختان بر اثر آنچه که خداوند بر محصولاتشان افزوده است خواهد شکست هنگامی که قائم قیام کند برخی از مومنان بالای ابرها حرکت میکنند و برخی دیگر با فرشتگان به پرواز در می آیند . مهدی بر شرق و غرب عالم حاکم میشود گرگ و گوسفند در یک مکان زندگی می کنند ، کودکان با مارها و عقرب ها بازی میکنند و آسیبی به آنها نمیرسد شر می رود و تنها خیر باقی می ماند . اهل آسمان ها و زمین با ظهور او مهدی شادمان میشوند . در آن زمان ظهور پرندگان در لانه هایشان و ماهی ها در دریا ها به شادمانی می پردازند . اولین حرکت عدالت گونه مهدی زهرا این است که در تمام عالم ندا می دهد هر کس از شیعیان ما طلب دارد اعلام کند تا پرداخت نمایم . هیچ برده ی مسلمانی نمی ماند مگر این که حضرت مهدی عج او را می خرد و آزاد می کند . هنگامی که قائم قیام کند صمیمیت واقعی آشکار میشود و هر کس هر نیازی دارد بدون ممانعت از جیب برادرش بر می دارد .در زمان ظهور کینه ها از تمامی دلها بیرون می رود شر نابود میشود و خیر و خوبی باقی می ماند . در زمان ظهوز حضرت دست خود را به سر بندگان میکشد و عقل مردم کامل و علم های قبلی آنها به کمال میرسد . او مهدی ابتدا و انتهای عدالت است پیامبر فرمود در زمان ظهور تمام مردم بر دیانت و اطاعت و خشوع می کوشند در زمان ظهور جای تعجب نیست که مردم هزار سال عمر کنند و در هر سال فرزندی برایشان متولد شود در زمان ظهور هیچ یهودی و نصرانی و هیچ صاحب مکتب دیگری باقی نمی ماند مگر آن که به اسلام در آید دین واحد در جهان اسلام خواهد بود .
موضوع : شرح آیه ی 86 سوره هود (بقیت الله خیر لکم ان کنتم مومنین ) در تفسیر آیه شریف مقابل با شان نزول آن وارد شده است . قوم حضرت شعیب به بیماری اجحاف در معامله و دریافت سود های کلان مبتلا شد آنان در هر معامله بدنبال بالاترین حد ممکن سود بودند . و از راه های گوناگون چون اجحاف در معامله و یا کم فروشی حاصل می شود . حضرت شعیب نیز تنها به آنان سفارش میفرمود در معاملات نظر به برکت الهی که در پی سود اندک حاصل میشود و بدانید که اگر برکت مال اندک شما را همراهی کند بهتر از آن است بی برکتی به دست آورید اشاره به دو نقطه در این جا لازم است : 1- میدانیم که انبیای الهی بنا بریک تقسیم بندی به دو قسم تقسیم میشوند : یک یک قسم آنان انبیایی بودند که مامور به جنگ و نزاع و امر به معروف و نهی از منکر عملی بودند اینان نخست به تشکیل حکومت و لو حکومتهای خرد و جزئی می پرداختند و آنگاه با کمک یارانشان به گونه ای عملی به امر بمعروف و نهی از منکر میپرداختند . قسم دوم اما پیامبرانی بودند که تنها به صورت زبانی و نه عملی به هدایت قوم خویش می پرداختند اینان از سوی خدا مامور به اجرای عملی احکام نبودند و تنها وظیفه ی هدایت و ارشاد مردم و قوم خود را به عهده داشتند حضرت شعیب نیز از همین گروه دوم بود . از این رو قوم خود را اندرز میفرمود که دست از ربا ، گران فروشی ، کم فروشی و... بکشند و به معاملات مشروع بپردازند نقطه مهم : پیامبر اکرم فرمودند لیس منا من غش مسلما وسائل شیعه ج 12 ص 241 هر کس با مسلمانی غش در معامله کند خود مسلمان نیست . این حدیث شرط اسلام را صداقت و سلامت در معامله دانسته است و نشان دهنده ی بازار در جامعه ی اسلامی ست در تفسیر عرفانی از این آیه ی شریفه منظور از بقیه الله را اولیای الهی پنهان در میان مردم دانست و تنها ایه ی در قرآن است که یکی از القاب حضرت مهدی را که بقیه الله را بیان میکند یقیه الله یعنی از نعمت امامت و ولایت الهی بر مردم یکی زنده است که او مهدی ست مصداق کامل بقیه الله وجود مبارک حضرت حجت است که نه تنها وسیله ی فیض بلکه مایه ی رحمت و برکت در عالم هستی ست عالم به وسیله ی ایشان به نور تبدیل میشود و انحراف های زمانه و جامعه روزی به وسیله ی ایشان به هدایت مبدل خواهد شد حضرت حکیمه خاتون عمه ی امام عسکری فرمود به هنگام ولایت مهدی این آیه ی سوره هود بقیت الله خیر لکم ان کنتم مومنین برای باوزی چپ مهدی نقش بسته بود در کتاب شریف کمال الدین ج 1 ص 330 از امام باقر رویت شده است که فرمود مهدی بهنگام ظهور اولین سخنی که می گوید این آیه است سخن پایانی بدین ترتیب روشن میشود این ایه به ظهور حضرت حجت اشاره دارد و امری قطعی است . بحث تمام سوالی باشد در خدمتم فقط یک خواهش دارم این مطالب را در گروه های دیگر نشردهید تا گامی برای ظهور عزیز فاطمه بر دارید
منتظر فرج باشید... در قسمتی از یک حدیث، امام صادق علیه‌السلام می فرماید: ...يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ... يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. ...اى زراره به ناچار بايد در مدينه پسر بچه‌اى كشته شود، گفتم: قربانت، همان نيست كه قشون سفيانى او را بكشند؟ فرمود: نه، ولى قشون آل بنى فلان او را بكشند، بيايد تا در مدينه در آيد و آن پسر بچه را بگيرد و بكشد، چون از راه خود سرى و عدوان و ستم او را بكشد، ديگر مهلتشان به سر آيد، در اين هنگام توقع فرج داشته باش! ان شاء الله. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 337
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ شانزدهمين سوره‌ى قرآن كريم، كه يكصد و بيست و هشت آيه دارد، به دليل اشاره به خلقتِ زنبور عسل، «نحل» نام گرفته است. که از 120 ایه مهدوی در این مجال به شرح آیه ی اول این سوره خواهیم پرداخت . با آنكه قرآن، كتابِ تشريع است، ولى نام بسيارى از سوره‌هاى آن بر اساس تكوين است، همچون «نَجْم/ ستاره»، «شَمْس/ خورشيد»، «فيل»، «عنكبوت» و «نحل». اين نام‌ها، رمز آن است كه همه موجودات هستى، چه در آسمان و چه در زمين، چه كوچك و چه بزرگ، همه نزد قدرت او يكسانند و كتابِ شريعت، بر اساس كتابِ طبيعت، بنا نهاده شده و اين دو كتاب، از يك مبدأ نشأت گرفته‌اند. درباره این آیه چند نقطه را یادآوری میکنیم 1-کلمه اتی در اسلوب ماضی از آن استفاده شده است قرآن کریم بار ها از این سبک استفاده کرده است که اگر تحقق امری هیچ تردیدی نباشد و وقوع آن حتمی باشد آن را نه به صیغه ی مضارع که بشکل ماضی استفاده می کند مانند اذا وقعت الواقعه و... 2- چون پیامبر اکرم به رسالت مبعوث شد سخن از مبدا و معاد به میان آوردند و به انذار مشرکان پرداختند . اما اینها نه تنها به مساله مبدا و به تبع آن به مسئله معاد ایمان نیاوردند بلکه با وقاحت تمام گفتند اگر خدا ما را در قیامت عذاب کند دست به دامن بت ها میشویم تا ما را شفاعت کنند مفسران برای این آیه سخنان دیگری نیز بیان کرده اند اشاره به اینکه غذاب الهی برای گروهی از مردمان در همین دنیا نازل میشود مانند نزول سنگ از آسمان ، فرود آمدن آتش برای کافران از این جمله هستند . مراد از امر الله وجود نازنین حضرت مهدی ست ایشان هستند که کافران به وجودشان ایمان ندارد چون زمان ظهور فرا رسد و آن حضرت پای در رکاب بسط عدالت را گسترش میدهد خداوند را به تمامی مراتب توحید به مردمان معرفی میکند در آن زمان مشرکی نخواهد ماند امام صادق فرمود : اولین کسی که با مهدی بیعت میکند جبرئیل امین است که به صورت پرنده ی سفید فرود می آید و با ایشان بیعت میکند آنگاه یکی از پایش را در کعبه و پای دیگرش را در بیت المقدس می گذارد و این آیه را تلاوت میکند .منبع کمال الدین ج 2 ص 671 دز تاویل این آیه فرموده اند : منظور از امر ، امر قائم است که همانا امر خداوند است خداوند مهدی را با سه لشگر یاری میکند با لشکر ملائکه با تشکر مومنان با لشکر ترس و وحشت که نام و ظهور حضرت بر جان کافران و دشمنان اسلام می اندازد میتوان امر الله را نیز یکی از نام های حضرت ولی عصر دانست . بحث تمام سوالی باشد در خدمتم .
برخی افراد در انقلاب و تحول عصر مهدویت که با محدودی از شاگردان و سربازان ویژه آن حضرت آغاز میگردد و سرانجام به تغییر حاکم بر پهنای زمین خواهد انجامید .انقلاب اسلامی ایران در این حوزه نمونه بسیار روشنی از امکان وقوعی چنین خیزش و حرکتی عظیم است چون انقلاب پر ارج اسلامی به رهبری امام راحل به خوبی روشن ساخت که با افرادی اندک میتوان خیزشی عمیق و حرکتی سترگ را ضد طاغوت و طغیان آغاز کرد و با بیدار کردن دلهای خفته ی انسان ها آنان را با خویش همراه ساخت .و با برچیدن نظام طاغوت شاهد درخشش خورشید حکومتی الهی و اسلامی پر روشن دل و سفر کرده این انقلاب با دستی تهی از عوامل مادی اما باوری عمیق به نصرت الهی چنان حرکت عظیم را در سطح جهان آفرید که برخی نشریات خارجی در زمان تبعید امام به پاریس زیر تصویر او نوشتند .این شخص تبعیدی شرق را به زحمت انداخت ، و غرب را متحیر ساخت و نگاه جهان را به سوی حود کشاند .وقتی نماینده ای از نمایندگان امام عصر چنین قدرتی دارد در تسخیر عالم بدین ترتیب انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از تجات متعددی آینه ی انقلاب جهانی مهدوی خواهد بود بی شک انقلاب عظیم مهدوی نقطه ی عطف تاریخ است . آن که کل جهان را تغییر میدهد و نظام ظلم و طاغوت را به نظامی بر محور حق استوار میسازد مهدی ست او نقطه ی عطف جهان شمول و عالمگیر او کسی ست که امام علی در موردش فرموده :انقلاب مهدوی قلوب انسان ها را دگرگون میکند و آنان را از خود خواهی به خدا خواهی می رساند . سیاهی جهل و گمراهی را به روشنایی علم می زداید و ترس و اضطراب را به شجاعت و ثبابت بدل میسازد این حدیث چکیده ای از جان کلام رهبری در پیام دیروز به جوانان بود که بنده از دیروز گشتم و در خطبه ی 138 نهج البلاغه آن را یافتم سخن آخر جوانان به خدا شما ظهور را خواهید دید اگر کمی پر تلاش و پر امید و توکل به خدا و امید وار به کمک امام زمان داشته باشیم یقینا آینده مال شما جوانان است دیروز از واژه واژه پیام رهبری امید و یقین به ظهور سرازیر بود تمام یاران مهدی جوانان هستند پس بپا خیزید و هر کدام گوشه ای از کار را به دست بگیرید که ظهور نزدیک است .
حضرت علی فرمود : جایگاه حضرت مهدی آن قدر ارزشمند است که حضرت موسی از خدا تقاضا میکند : پروردگارا مرا قائم آل محمد قرار بده خداوند فرمود او از نسل احمد است . منبع کتاب بصیرت و انتظار چاپ 3 ص 19
اولین شرط دل سپردن به امام زمان خود آگاهی از بی هویتی و سقوطی ست که ظلمات آخر الزمان برای انسان ها واقع میشود سقوط در باورهای پوچ و باطل و سقوط در اعمالی سراسر فاسد و جهنمی وقتی انسان با آسمان معنویت قطع رابطه کرد و از نظر به واسطه ی فیض بین زمین و آسمان محروم گشت به دوره ی که به خودی خود دوره ی اعتقادات سیاه و گرفتاری انسان به عقل معاش وارد میشود از خود باید پرسید که پارسایان در دوره ی غیبت امام زمان به چه می اندیشند که در افضل اعمال به سر میبرند چه رازی در گوهر انتظار نهفته است که پیامبر فرمود بهترین اعمال و عبادت های امت من انتظار فرج است . با این وضف کسانی که در عالم انتظار نیستند در کدام سیاه چال فرو رفته اند ؟ باید متوجه بود عقیده ی انتظار به وعده ی بزرگ الهی عقیده ی حقی ست مبتنی بر حکمت الهی اولین شرط دل سپردن به امام زمان خود آگاهی از سقوطی ست که انسان ها در شرایط بی امامی در آن فرو میروند وقتی این بی حاصلی از دنیا برای مردم حاصل شود توجه به نقش حضرت مهدی طلوع میکند و جامعه وارد فرهنگ انتظار میشود کلید سنت انتظار چشم باز کردن به ظلمات آخر الزمان است که ما مردم الان در دوره ی آخر الزمان زندگی میکنیم و باید بیش از هر زمان دیگر امام زمان را بشناسیم و زیبایی این امام را درک کنیم و طالب ظهور حضرت باشیم امام زمان حجت خداست تا سایر انسانها ملاحظه کنند که چگونه یک انسان ظرفیت آن را دارد که با خدا آنچنان ارتباطی داشته باشد که نتها خودش خلوت نشین انس با خداست بلکه بقیه را نیز به نظر مبارکش در آن انس و خلوت وارد میکند . به همین جهت است که خدا در سفر معراج حجت های خود را به پیامبر معرفی میکند ای محمد این دوازده نور ،اولیا و اوصیا و اصفیا و حجت های من بعد از تو بر خلقم هستند اگر قلبتان اعتماد به تحقق وعده ی بزرگ الهی ظهور ندارد قلب معکوسی ست که باید تغییر کند
درد و دل با قرآن بگذار تو و من غریب باشیم ولی بیا با هم رفیق با شیم آیه های من آیه های زندگی ست حرفهای من اولین گام بندگی ست بی من زندگی را چه حاصل منم کلام خدا چرا با من تازه نمی کنید هوا هوای این روزها چرا گرفته چون کسی به سراغم نیامده درمان درد ها منم کلام خدا منم نام من هست قران هدفم ساختن انسان انسان را روشنگر راهم من با او هر دم همراهم من او از من دوری می کند در دنیا دو رویی می کند به من گوش سپار ای رفیق تا نشوی در آخرت غریب از کتاب از خدا تا خدا ص 91 نوشته (مقصود شکاری خوشنام)
امام زمان به خورشید پشت ابر تشبیه شده میدانید چرا ؟ چون خورشید بزرگتر از آن است که با ابر پوشیده شود و منافعش بیش از آن است که با ندیدنش قطع گردد
دعا یعنی صدا زدن و مدد خواستن در حل مشکلات از خدا دعا یکی از بهترین اعمالی ست که هم خدا در قرآن و هم پیامبر و امامان به آن تاکید فراوان کرده اند دعا مغر عبادت است پسته بی مغز فقط نامش پسته است ولی هیچ ارزشی ندارد در قران آیاتی در مورد دعا هست که به برخی از آنها اشاره میکنیم 1- سوره اعراف آیه 80 -2 -سوره ی غافر آیه 60 -3-سوره انعام آیه 53 -4-سوره فرقان آیه 77 و اما در ادامه به برخی از سخنان ائمه در مورد دعا اشاره میکنیم 1 -امام صادق فرمود دعا همان عبادتی ست که خدا در موردش فرموده همانا کسی که از عبادت من تکبر کند به زودی با ذلت و خواری وارد جهنم میشود .2-خدا دوست ندارد بنده هایش زیاد از همدیگر درخواست کنند ولی دوست دارد از خودش درخواست نمایند که این همان دعاست 3- هنگامی که بنده مومن دعا کند خدا به فرشتگانش میگوید دعا او مستجاب است ولی حاجتش را دیر بدهید چون میخواهم صدای بنده ام را بشنوم . اما حال به فواید دعا اشاره میشود 1- پیامبر فرمود هر گاه مومن یا مسلمانی دست به دعا بر میدارد خدا به او سه چیز میدهد الف : خواسته اش را به زودی بر آورده میکند ب : این دعا را ذخیره ی آخرتش و قبر و قیامش میکند .ج بلا و پیشامد ناگواری را از او و اطرافیانش دور میکند .امام علی میفرماید دعا سپر مومن در مقابل بلاهاست اگر درب خانه ای را زیاد بکوبی عاقبت به روی تو باز میشود . پیامبر فرمود دعا مغز و روح عبادتها ست هیچ دعایی بی اثر نمیماند و لااقل کفاره ی برخی از گناهان را از بین میبرد . البته باید یاد آور شود که اگر دعا کردن با تلاش همراهر باشد مطلوب و خوش آیند خداست ولی اگر بدون تلاش باشد غیر مطلوب است.
امام حسن عسکری فرمود : امام بعد از من فرزندم مهدی ست برای او غیبتی طولانی ست که بخاطر همین غیبت عده ای سرگردان ، گروهی هلاک و گروهی دچار تردید در مورد او میشوند ولی او هست و ظهور خواهد کرد . منبع : کتاب کمال الدین ج 2 ص 81
برخی از آثار خدمت و نیکی به پدر و مادر الف رضای الهی : برپایه ی روایتی نخستین چیزی که خدا در لوح محفوظ نوشته این است که خدایی جز من نیست و هر کس پدر و مادرش از او خشنود باشند من از او راضی و خشنود هستم . ب : نزول رحمت آسمانی : رسول خدا (ص) فرموده اند در های رحمت آسمان در چهار زمان گشوده میشود .هنگام بارش باران ، هنگام نگاه فرزند به چهره ی پدر و مادر ، هنگام گشوده شدن در کعبه ، و هنگام عقد و ازدواج فرزند ج : بهره مندی از برترین غرفه های بهشتی : امام باقر (ع) فرمودند چهار صفت است که در هر یک از مومنان باشد خدا او را در عالیترین مرتبه ی بهشت قرار می دهد کسانی که به پدر و مادر خود انقاق کند ، با آن دو مدارا کند ،به آنان نیکی کند ، و آنان را ناراحت و عصبانی نکند . د: بهره مندی از سایه ی عرش الهی : روزی حضرت موسی علیه السلام در حال مناجات با خدا سایه ی عرش الهی رادید پرسید بار پروردگار این سایه چیست ؟ خدا گفت این سایه ی کسی است که به پدر و مادر خود خدمت و نیکی کند و اهل سخن چینی نباشد می باشد امام سجاد در رساله ی حقوق خود به حق مادر می پردازد و چنین عنوان میکند که حق مادرت این است که بدانی او تو را به گونه ای حمل کرد که هیچ کس دیگری را چنین حمل نمیکند و به تو از ثمره ی قلب خود چیزی عطا کرد که هیچ کسی به دیگری نمی دهد تا برای او باشی ای فرزند بدان که توان شکر او را نداری از خدا بخواه که کمک کند یار باشی اولویت حق مادر : حق مادر به قدری ویژه است از حق پدر برتر است . پیامبراکرم (ص) فرمود : هر گاه مشغول نماز مستحبی بودی اگر پدرت صدا کرد نماز را قطع نکن ولی اگر مادرت صدا کرد نماز را قطع کن و به سخنش گوش بده حضرت امام باقر (ع) فرمود : حضرت موسی بن عمران به خدا عرض کرد به من توصیه ای فرما که خدا فرمود تو را سفارش میکنم به مادرت در هر سه بار این توصیه را تکرار کرد از همین رو گفته اند حق مادر از نیکی دو سوم و حق پدر از نیکی یک سوم است که آن هم دلیل دارد که در ادامه این بحث به آن اشاره میکنم و اما دلایل دو سوم و یک سوم نیکی در حق پدر و مادر : 1- این که از رحم مادر متولد میشود فرزند 2- از سینه ی مادر شیر مینوشد 3- تا بزرگ شود به مادر بیش تر از پدر زحمت می دهد و او را پیر میکند و اما دلایل یک سوم نیکی به پدر : ا -چون فرزند از نطفه ی پدر متولد میشود 2- از نعمت ها مادی و معنوی او استفاده میکند و بزرگ میشود