eitaa logo
🌴تامنجی☀مهدی باوران🌴
275 دنبال‌کننده
438 عکس
266 ویدیو
22 فایل
🌹جمع دوستداران امام زمان عج☀️ سليمان اعمش مي گويد:از امام صادق ع پرسيدم: «چگونه مردم از حجّت غايب بهره مي برند؟». فرمود: «همان گونه که از آفتاب زير ابر بهره مي برند.». کپی آزاد با #صلوات 🌹 @tamonji_admi ⬅️ انتقادوپیشنهاد استاد(خوشنام) ۰۹۱۴۲۵۰۶۲۱۶
مشاهده در ایتا
دانلود
دعا یعنی صدا زدن و مدد خواستن در حل مشکلات از خدا دعا یکی از بهترین اعمالی ست که هم خدا در قرآن و هم پیامبر و امامان به آن تاکید فراوان کرده اند دعا مغر عبادت است پسته بی مغز فقط نامش پسته است ولی هیچ ارزشی ندارد در قران آیاتی در مورد دعا هست که به برخی از آنها اشاره میکنیم 1- سوره اعراف آیه 80 -2 -سوره ی غافر آیه 60 -3-سوره انعام آیه 53 -4-سوره فرقان آیه 77 و اما در ادامه به برخی از سخنان ائمه در مورد دعا اشاره میکنیم 1 -امام صادق فرمود دعا همان عبادتی ست که خدا در موردش فرموده همانا کسی که از عبادت من تکبر کند به زودی با ذلت و خواری وارد جهنم میشود .2-خدا دوست ندارد بنده هایش زیاد از همدیگر درخواست کنند ولی دوست دارد از خودش درخواست نمایند که این همان دعاست 3- هنگامی که بنده مومن دعا کند خدا به فرشتگانش میگوید دعا او مستجاب است ولی حاجتش را دیر بدهید چون میخواهم صدای بنده ام را بشنوم . اما حال به فواید دعا اشاره میشود 1- پیامبر فرمود هر گاه مومن یا مسلمانی دست به دعا بر میدارد خدا به او سه چیز میدهد الف : خواسته اش را به زودی بر آورده میکند ب : این دعا را ذخیره ی آخرتش و قبر و قیامش میکند .ج بلا و پیشامد ناگواری را از او و اطرافیانش دور میکند .امام علی میفرماید دعا سپر مومن در مقابل بلاهاست اگر درب خانه ای را زیاد بکوبی عاقبت به روی تو باز میشود . پیامبر فرمود دعا مغز و روح عبادتها ست هیچ دعایی بی اثر نمیماند و لااقل کفاره ی برخی از گناهان را از بین میبرد . البته باید یاد آور شود که اگر دعا کردن با تلاش همراهر باشد مطلوب و خوش آیند خداست ولی اگر بدون تلاش باشد غیر مطلوب است.
امام حسن عسکری فرمود : امام بعد از من فرزندم مهدی ست برای او غیبتی طولانی ست که بخاطر همین غیبت عده ای سرگردان ، گروهی هلاک و گروهی دچار تردید در مورد او میشوند ولی او هست و ظهور خواهد کرد . منبع : کتاب کمال الدین ج 2 ص 81
برخی از آثار خدمت و نیکی به پدر و مادر الف رضای الهی : برپایه ی روایتی نخستین چیزی که خدا در لوح محفوظ نوشته این است که خدایی جز من نیست و هر کس پدر و مادرش از او خشنود باشند من از او راضی و خشنود هستم . ب : نزول رحمت آسمانی : رسول خدا (ص) فرموده اند در های رحمت آسمان در چهار زمان گشوده میشود .هنگام بارش باران ، هنگام نگاه فرزند به چهره ی پدر و مادر ، هنگام گشوده شدن در کعبه ، و هنگام عقد و ازدواج فرزند ج : بهره مندی از برترین غرفه های بهشتی : امام باقر (ع) فرمودند چهار صفت است که در هر یک از مومنان باشد خدا او را در عالیترین مرتبه ی بهشت قرار می دهد کسانی که به پدر و مادر خود انقاق کند ، با آن دو مدارا کند ،به آنان نیکی کند ، و آنان را ناراحت و عصبانی نکند . د: بهره مندی از سایه ی عرش الهی : روزی حضرت موسی علیه السلام در حال مناجات با خدا سایه ی عرش الهی رادید پرسید بار پروردگار این سایه چیست ؟ خدا گفت این سایه ی کسی است که به پدر و مادر خود خدمت و نیکی کند و اهل سخن چینی نباشد می باشد امام سجاد در رساله ی حقوق خود به حق مادر می پردازد و چنین عنوان میکند که حق مادرت این است که بدانی او تو را به گونه ای حمل کرد که هیچ کس دیگری را چنین حمل نمیکند و به تو از ثمره ی قلب خود چیزی عطا کرد که هیچ کسی به دیگری نمی دهد تا برای او باشی ای فرزند بدان که توان شکر او را نداری از خدا بخواه که کمک کند یار باشی اولویت حق مادر : حق مادر به قدری ویژه است از حق پدر برتر است . پیامبراکرم (ص) فرمود : هر گاه مشغول نماز مستحبی بودی اگر پدرت صدا کرد نماز را قطع نکن ولی اگر مادرت صدا کرد نماز را قطع کن و به سخنش گوش بده حضرت امام باقر (ع) فرمود : حضرت موسی بن عمران به خدا عرض کرد به من توصیه ای فرما که خدا فرمود تو را سفارش میکنم به مادرت در هر سه بار این توصیه را تکرار کرد از همین رو گفته اند حق مادر از نیکی دو سوم و حق پدر از نیکی یک سوم است که آن هم دلیل دارد که در ادامه این بحث به آن اشاره میکنم و اما دلایل دو سوم و یک سوم نیکی در حق پدر و مادر : 1- این که از رحم مادر متولد میشود فرزند 2- از سینه ی مادر شیر مینوشد 3- تا بزرگ شود به مادر بیش تر از پدر زحمت می دهد و او را پیر میکند و اما دلایل یک سوم نیکی به پدر : ا -چون فرزند از نطفه ی پدر متولد میشود 2- از نعمت ها مادی و معنوی او استفاده میکند و بزرگ میشود
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعضی ها خدا را،امام زمان (عج)را اصلا شاهد و ناظر اعمال خود نمی بینند. کجایند مهدی که خود را به اندازه یک بهتر و مستحق تر از نیروی خود نمی دانند.... insta: @khaleghiya Eita: @Tamonji
دل بشر هر چه سیاه تر شد و در هبوط بیشتری فرو رفت علم او بیشتر علم سلطه و غلبه و استیلا بر دیگران شد و به علم ابزار و تکنیک تغییر ماهیت داد و نه تنها مانع فهم ما از طبیعت شد بلکه مانع از آن شد که انسان با طبیعت که نشانگر آیت الهی بوده و هست ارتباط داشته باشد . همدلی انسان ها با یکدیگر و با خدای خودشان مورد غفلت قرار گرفت این روحیه کجا و روحیه ای که با ظهور امام عصر ظهور می کند کجا ؟ بصیرت اولیای الهی در آن زمان بگونه ایست که صحنه ی عالم و همه جای جهان مثل کف دست شان است . امام صادق (ع) فرمود وقتی قائم قیام کند به هر نواحی از زمین کسانی میفرستد و میگوید تعهد و پیمانت کف دست تو اشاره به اعداد کف دست انسان هاست که یکشنبه به شرح و رمز و راز عدد های 81 و 18 خواهیم پرداخت منتظر باشید چون امر مهمی به تو روی آورد و در انجام آن سرگردان شدی به کف دست خود بنگر و تصمیم خود را بگیز و عمل کند و نیز امام در ادامه میفرماند مومن در عصر ظهور قائم در حالی که در مشرق قرار گرفته برادر خود را در مغرب می بیند که امروزه به گفته ی دانشمندان علم ارتباطات و اطلاعات و ... این امر در حال به وقوع پیوستن است که این نشان می دهد که ما در عضر ظهور داریم زندگی میکنیم و لی از این عصر غافل هستیم . هنگامی که قائم ما قیام کند خداوند به دستگاه بینایی و شنوایی ما شیعیان و نمام مردم کشش ویژه میدهد تا میان ما و اما م زمان (عج ) واسطه ای نباشد هدف اصلی علم نه دست کاری جهان بلکه فهم جهان و بالاتر از آن فهم و شناخت خودمان است . امروزه در نگاه مدرنیسم توحید به معرفتی مرده تبدیل شده و نام عقلانیت ابزاری را علم می گویند امام باقر فرمود : وقتی قائم قیام کند خداوند دست او را بر سر بندگان میکشد و عقل انسان ها کامل میشود و رویاهای آنها نیز کامل میشود . امام صادق فرمود : علم 27 حرف است که تا قبل از ظهور مهدی ما فقط و فقط دو حرف آن کشف میشود و 25 تای دیگر در زمان ظهور مهدی ما خواهد بود . شما میدانید جامعه موقعی جامعه ی آرمانی خواهد بود که تمام مراتب و ساحات علم وارد جامعه بشود وگرنه جهل و باطل جامعه را میگیرد . دانشمندان میگویند اگر بخواهیم بشر را از دست منظری که با علم تجربی برای بشر آورده آزاد کنیم یک انقلاب زیر بنایی باید ساحت های معرفت بشری ایجاد شود تا بشر از این قفس جهل رها شود به علومی دست یابد که موجب سلوک قبلی او شود که مسلمانان این ابزار را که همانا قرآن است در اختیار دارند
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؟ و ارتباط آن با امام زمان عج چیست!؟ بر اساس آیات 172 ، خداوند به هنگام آفرینش حضرت آدم، تمامی فرزندان آینده او را در «عالم ذر» به صورت موجودات ریز در آورده و به آنان گفته است: «ألست بربّكم» و آنان پاسخ داده اند: «بلی» و سپس همگی را به صلب و پشت آدم (ع) بازگردانده است. آنان در هنگام خطاب الهی دارای عقل و شعور بوده اند و در جواب سخن خدا پاسخ مثبت داده اند و این پیمانی است که از آن ها گرفته شده تا در روز رستاخیز بهانه ای نداشته باشند. . 🌷 اللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد وَ عَجّل فَرَجَهم .
در مورد راز های عدد های 18 و 81 و رابطه ی آن با مهدویت است الف ) 81-18 میشود 63 که سن پیامبر آخر و امام اول است یعنی انسانها بیست و چهار ساعته زیر رحمت خدا و اهل بیت هستند ولی خودش غافل است ب ) آخرین پیامبر یک دختر داشت بنام فاطمه که به ازدواج اولین امام در آمد و از نسل فرزندان علی و فاطمه ائمه اطهار متولد شد .چون جمع هر کدام از رقم ها هم 18 و هم 81 نه میشود یعنی نهمین امام بعد از فرزندان علی و فاطمه مهدیست که خون خونخواه فرزند فاطمه است . ج )جمع دو عدد 18 و 81 برابر است با 99 دقیقا به تعداد اسمای الحسنی خداوند متعال که امام صادق فرمود «حق تعالی را نَود و نُه اسم می‌باشد که اگر کسی آن‌ها را برشمارد، وارد بهشت می‌شود و آن اسامی از این قرار است: الله، الإله، الواحد، الأحد، الصّمد، الأوّل، الآخر، السّمیع، البصیر، القدیر، القاهر، العلی، الأعلی، الباقی، البدیع، الباریء، الأکرم، الظّاهر، الباطن، الحی، الحکیم، العلیم، الحلیم، الحفیظ، الحقّ، الحسیب، الحمید، الحَفِی، الرّبّ، الرّحمن، الرّحیم، الذّاری، الرّازق، الرّقیب، الرّؤوف، الرّائی، السّلام، المؤمن، المهیمن، العزیز، الجبّار، المتکبّر، السید، السبوح، الشهید، الصّادق، الصانع، الطّاهر، العدل، العَفُوّ، الغفور، الغنی، الغیاث، الفاطر، اَلفرد، الفتّاح، الفالق، القدیم، الملک، القدّوس، القوی، القریب، القیوم، القابض، الباسط، قاضی الحاجات، المجید، المولی، المنّان، المحیط، المبین، المقیت، المصوّر، الکریم، الکبیر، الکافی، کاشف الضّر، الوتر، النّور، الوهاب، النّاصر، الواسع، الودود، الهادی، الوفی، الوکیل، الوارث، البرّ، الباعث، التّواب، الجلیل، الجواد، الخبیر، الخالق، خیر النّاصرین، الدّیان، الشکور، العظیم، اللطیف، الشافی.» د)نقطه ی قابل تامل جان این بحث است در جواب تفریق رقم های این دو عدد نهفته است 8-1 و 8-1 میشود 7 که عدد هفت هم را رازهایی در درون خود دارد راز های عدد هفت این عدد، ۲۴ بار و مرتبط با ۹ موضوع در قرآن آمده است: • آسمانهای هفت گانه که در ۹ آیه قرآن از آن یاد شده است.«فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَماوات‌...:سپس به آسمان پرداخت؛ و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود...» «وَ لَقَدْ خَلَقْنا فَوْقَكُمْ سَبْعَ طَرائِقَ وَ ما كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غافِلين‌:ما بر بالاى سر شما هفت راه هفتگانه آسمان‌ قرار داديم؛ و ما (هرگز) از خلق (خود) غافل نبوده ‌ايم‌» «قُلْ مَنْ رَبُّ السَّماواتِ السَّبْعِ وَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيم‌: بگو: «چه كسى پروردگار آسمانهاى هفتگانه، و پروردگار عرش عظيم است رؤیای پادشاه مصر: «وَ قالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرى‌ سَبْعَ بَقَراتٍ سِمانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجافٌ وَ سَبْعَ سُنْبُلاتٍ خُضْرٍ وَ أُخَرَ يابِساتٍ...:پادشاه گفت: «من در خواب ديدم هفت گاو چاق را كه هفت گاو لاغر آنها را مى‌خورند؛ و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشكيده؛ (كه خشكيده‌ها بر سبزها پيچيدند؛ و آنها را از بين بردند.)» یوسف علیه‌السّلام خوابش راچنین تعبیر کرد که پس از هفت سال فراوانی نعمت، هفت سال قحطی پیش می‌آید. أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنا في‌ سَبْعِ بَقَراتٍ سِمانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجافٌ وَ سَبْعِ سُنْبُلاتٍ خُضْر...:اى مرد بسيار راستگو! درباره اين خواب اظهار نظر كن كه هفت گاو چاق را هفت گاو لاغر مى‌خورند؛ و هفت خوشه تر، و هفت خوشه خشكيده؛...» «قالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنينَ...:گفت: «هفت سال با جديّت زراعت مى‌كنيد؛...» «ثُمَّ يَأْتي‌ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ سَبْعٌ شِداد...:پس از آن، هفت سال سخت (و خشكى و قحطى) مى‌آيد» • تشبیه انفاق در راه خدا به این صورت که از هر دانه‌ای هفت خوشه بروید و در هر خوشه‌ای ۱۰۰ دانه باشد، یعنی انفاق در راه خدا ۷۰۰ برابر پاداش دارد: «مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‌ سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‌ كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاء...:كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند؛ كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد؛ و خداوند آن را براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد)، دو يا چند برابر مى‌كند» درهای هفت گانه جهنم: «لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ:هفت در دارد؛ و براى هر درى، گروه معيّنى از آنها تقسيم شده‌ اند» کفاره کسی که در حج قربانی نکرده، سه روز روزه در حج و ۷ روز پس از بازگشت است: «َفمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَ سَبْعَةٍ إِذا رَجَعْتُمْ...:و هر كه نيافت، سه روز در ايام حج، و هفت روز هنگامى كه باز مى‌ گرديد، روزه بدارد...»
در روایات آمده است که اصحاب کهف هنگام ظهور، برای یاری حضرت مهدی (ع) خواهند آمد. 1 مفضل بن عمر می گوید: امام صادق (ع) فرمود: «هنگامی که قائم آل محمد (ص) ظهور کند، تعدادی از پشت کعبه بیرون می آیند که هفت نفر از اصحاب کهف، از جمله آنان هستند. 2 حلبی می گوید: اصحاب کهف همگی از نژاد عرب اند و جز به عربی سخن نمی گویند و آنان وزیران مهدی هستند. 3 4-پیشوای ششم در مورد آخرین رودرویی سپاه حق با قوم یهود می فرماید: .... وقتی دابه الارض خارج می شود، خداوند اصحاب کهف را همراه با سگ شان بر می انگیزد، یکی از آنها «میلخاء» نام دارد و دیگری «حملاها» از امام باقر (ع) روایت شده که: قائم (ع) 309 سال حکومت می کند، به تعداد سال هایی که اصهاب کهف در کهف درنگ کردند. 5 اصحاب کهف، افراد مؤمنی بودند که ایمان خود را از حاکم زمان خود، پنهان می کردند و آنان به غاری پناه برده و سال ها در آن جا به خواب رفتند. بعد از گذشت سال های طولانی بیدار شدند و اندکی پس از آن وفات کردند که داستان آنان در سوره کهف آمده است. نود و نهمین سوره ی قرآن سوره ی زلزال است که نقطه های جالبی از روایات پیرامون این سوره است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد شيخ كلينى از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده: از قرائت اذا زلزلت الارض زلزالها ملول نشويد، زيرا هر كه اين سوره را در نمازهاى مستحب خود بخواند حق تعالى هرگز بر او زلزله آسيب نرساند، و با زلزله نميرد، و به صاعقه و آفتى از آفات دنيا دچار مرگ نشود، و در وقت مردن او فرشته اى بزرگوار از نزد حق تعالى بر او نازل گردد، و بالاى سر او بنشيند و بگويد: «اى ملك الموت نسبت به ولى اللّه نرمى و مدارا داشته باش، زيرا او بسيار مرا ياد مى كرد» تا آخر خبر، و در آخر خبر آمده است: پرده از پيش چشمش برداشته شود، و منازل خود را در بهشت ببيند. و به نرم ترين صورت قبض روح شود، و روح او را هفتاد هزار فرشته مشايعت كنند، كه به سوى بهشت بالا ببرند از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز گزارد و در هر رکعت بعد از حمد پانزده بار سوره زلزال را قرائت نماید خداوند او را از عذاب قبر و از سختی های هولناک قیامت ایمن می دارد. مردی به حضور رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم رسید و گفت: ای رسول خدا سوره ای از قرآن بگو تا بخوانم. پیامبر فرمودند: سه سوره از سوره هایی را که با «الر» آغاز می شود[یونس؛ هود، یوسف، ابراهیم، حجر]را بخوان. آن مرد گفت: من پیرم و مشکلاتی دارم نمی توانم آن را بخوانم. پیامبر فرمود: سه سوره از سوره هایی را که با «حم» آغاز می شود[غافر، فصلت، شوری، زخرف، دخان، جاثیه، احقاف] را بخوان. آن مرد همان حرف سابق را تکرار کرد. پیامبر فرمودند: سه سوره از سوره های «مسبحات» را بخوان [حدید، حشر، صف، اعلی، جمعه، تغابن]؛ باز هم جمله پیرمرد تکرار شد و گفت: ای رسول خدا یک سوره جامع را بگو آنگاه رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: سوره «زلزال» را قرائت کن. آنگه رسول خدا سوره زلزال را برایش قرائت کرد . وقتی به پایان سوره رسید پیرمرد گفت: قسم به خدایی که تو را به حق مبعوث کرد همین برایم کافی است و بر آن نمی افزایم. وقتی پیرمرد آنجا را ترک می کرد: پیامبر فرمود: آن پیرمرد رستگار شد. مُسَبِّحات سوره‌هایی از قرآن هستند که ابتدای آنها با تسبیح خداوند آغاز می‌شود. بر اساس دیدگاه مشهور، مسبحات شامل هفت سورهٔ اِسراء، حَدید، حَشْر، صَفْ، جمعه، تَغابُن و اَعْلی است. اما برخی تعداد مسبحات را پنج یا نه سوره دانسته‌اند. پرداختن به اصول دین، یکی از مضامین مشترک مسبحات است. بر اساس برخی روایات، پیامبر(ص) هر شب پیش از خواب سورههای مسبحات را قرائت می‌کرد. منزلت مسبحات در روایت ائمه(ع) امام باقر(ع): منْ قَرَأَ الْمُسَبِّحَاتِ کلَّهَا قَبْلَ أَنْ ینَامَ لَمْ یمُتْ حَتَّی یدْرِک الْقَائِمَ وَ إِنْ مَاتَ کانَ فِی جِوَارِ مُحَمَّدٍ النَّبِی(ص) (ترجمه: «کسی که مسبحات را پیش از خواب قرائت کند نمی‌میرد تا آنکه امام قائم(ع) را درک کند و اگر بمیرد در کنار رسول خدا(ص)خواهد بود
انتظار ، ابعاد و تکالیف است در واقع این بعد در پیام رهبری در گام دوم انقلاب به گونه ای دیگر بیان شدن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی که منظور همان ظهور است 1- امید به آینده : انتظار ظهور ولی عصر (عج) آثار و نتایج فراوان فردی و اجتماعی دارد . امید به آینده ای روشن که سهم بزرگی در حرکت ها ، کوشش ها و تلاش های فردی و اجتماعی دارد یکی از آثار آن شمرده میشود حضرت علی علیه السلام انتظار فرج را محبوب خداوند سبحان دانسته و امیدبه رحمت خداوند برمی شمارد همان گونه رهبری در پیام خود فرموده اند حرکت به سمت گام دوم با تلاش و کوشش باید همراه شود یقینا راه در پیشرو آسان تر از راه طی شده در طول چهل سال است . 2-اصلاحگری در عرصه های فردی و اجتماعی : آن که باور دارد که هیچ تلاشی برای اصلاح امور در غیبت ولی خدا ثمر بخش نیست هرگز برای مبارزه با طاغوتیان و مقاومت در برابر دشواری ها انگیزه ای نخواهد داشت اما آنانی که دل به انتظار راستین سپرده و قلبی مملو از امید به ظهور ایشان دارد و میدانند که دیر یا زود صالحان حاکمان زمین خواهند بود بر همین اساس آن که منتظر راستین مصلح جهانی ست هم صالح است و هم مصلح 3-تلاش ،پویایی و پیشرفت در تمام عرصه ها : آن که منتظر راستین حجت خداست هماره در تلاش و تکاپوست تا فرهنگ ناب مهدوی از علم بهد عین آید و از گوش به آغوش از این روست که هر متخصص فن آوری که در مکتب انتظار آموخته گردیده است در ارائه صحیح تخصص متعهدانه هیچ قصوری روا نمیدارد باید برای برداشتن موانع ظهور همه دست دست هم کار مشارکتی کرد از قدیم گفته اند یک دست صدا ندارد 4-تخلق به فضائل نفسانی : آنکه به راستی امام خویش را موجود میداند و او مظهر (هو بکل شی ء علیم ) (هو السمیع البصیر)میشناسد هماره خود در در محضر خدا و امام خویش میداند و بنده به خاطر گل روی امام خویش و اینکه دوست ندارد ناراحتی امام را ببیند ار گناه و معصیت دوری میکند و این کار موجب میشود قلبش نورانی شود 5-آمادگی برای ظهور : مجموعه آثار تحرک آفرین، امید بخش و اصلاحگر انتظار راستین منتطر صادق را بدان سوی رهنمون که چونوقت ظهور نا پیداست باید همیشه آمادگی ظهور را در خود زنده نگه داریم و در ره اصلاح فرد یا جامعه و کار جمعی برای ظهور باید کوشا باشیم شرط اول لایق مهمان بودن است 6- استحقاق نگاه تشرفی اهل بیت آن که منتظر راستین امام عصر عج است بر اثر تخلق به اخلاق الهی گرد حرام نمیگردد و جانش را به گردد معصیت غبار نمیگیرد و میکوشد با انجام واجبات و ترک محرمات و انجام برخی مستحبات مثل زیارت ال یاسین ، زیارت عاشورا ، حدیث کسا ،دعای عهد ، و دعای کمیل سعی میکند امام را از خود راضی نگه داشته و لایق دیدار او شود . طوری خودمان را لایق ظهور و دیدار امام کنیم که بشویم علی بن مهزیار و یا ابوذر غفاری و یا اویس قرنی و سلمان فارسی که شد منا اهل البیت ورود به جایگاه رفیع اینها همه به لطف ارتباط راستین با ولی های زمانشان به این جایگاه رسیده اند
#گام_دوم_انقلاب #انقلاب_در_انقلاب