eitaa logo
🌴تامنجی☀مهدی باوران🌴
274 دنبال‌کننده
438 عکس
266 ویدیو
22 فایل
🌹جمع دوستداران امام زمان عج☀️ سليمان اعمش مي گويد:از امام صادق ع پرسيدم: «چگونه مردم از حجّت غايب بهره مي برند؟». فرمود: «همان گونه که از آفتاب زير ابر بهره مي برند.». کپی آزاد با #صلوات 🌹 @tamonji_admi ⬅️ انتقادوپیشنهاد استاد(خوشنام) ۰۹۱۴۲۵۰۶۲۱۶
مشاهده در ایتا
دانلود
بطور کلی رفتار و برنامه ی انسان ها بر روی سه موضوع یا سه محور خلاصه میشود یک : زندگی با محوریت خدا ، دو : زندگی با محوریت خود شخص ، سه : زندگی با محوریت مردم و برای مردم .ذاتا و فطرتا انسان روحیه خدا محوری و خدا جویی دارد و دوست دارد زندگیش را با محوریت خدا تنظیم کند چون هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال است . پس باید با یک برنامه ی مدون و جامع به آرزو و خواسته هایش برسد یک جمله ی ناب چنین فرموده است : با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است این یعنی انسان اگر زندگیش را با خدا و محوریت او تنظیم کند ، میتواند به هدف نهایی خود که همانا رسیدن به کمال است نائل شود .چه کسی میتواند بگوید که من آرامش را دوست ندارم بهترین و بزرگترین نوع زندگی بر محور خدا این است که از درون آرامش داشته باشد که میتواند با تکیه به این آرامش زندگی خوب و شادی را تجربه کند . اگر ما بنده ها یک شبانه روز زندگی خود را به محور خدا باوری تنظیم کنیم خواهیم یافت که در این جهان هستی بی صاحب نیستیم و صاحب ما از خود ما هم به خود ما نزدیکتر است با زندگی یک شبانه روزی با خدا میتوان پی برد به این نقطه که ما در این جهان هستی بی صاحب و رها نیستیم همین یک نقطه کافی است تا ما بفهمیم که رها و بی صاحب نیستیم . و اگر زندگی خودمان را حتی به اندازه ی یک شبانه روز با خدا تنظیم کنیم میتوانیم به آرامشی که در این دنیای پر تلاطم است نائل آییم . انسان فطرتا دوست دارد که کسی باشد که حرف هایش را و درد و دل هایش را بشنود که خدا بهترین و شایسته ترین موجودی است که اگر انسان با او و برای او زندگی کند میتواند به یکایک آرزو هایش برسد هر کس با یاد خدا آرامش یافت دیگر طوفان های دور و بر خود طوفان نخواهد دید . چون میداند و فهمیده است که هیچ گاه بنده اش را رها نکرده و نخواهد کرد .پس دومین اثر تربیتی زندگی با محوریت خدا این است که انسان میفهمد که خدا شنونده و داننده و حکیم است لازم نیست که انسان رو به غیر خدا آورد و برای مردم و یا به میل خودش زندگی کند در این صورت آرامشی که سهم همه است را نخواهد یافت و هیچگاه به هدف و آرزوهایش نخواهد رسید چون زندگی برای خود و مردم آنی است ولی زندگی با خدا و محوریت او ماندگار و جاوید است
عارفان علم عاشق می شوند / بهترین مردم معلم می شـوند عشق با دانش متمم می شود / هر که عاشق شد معلم می شود روز معلم مبارک باد
29.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏫چطور امام زمان عج را یاد کنیم !؟(کلیپ کامل)
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏫چطور امام زمان عج را یاد کنیم (یک دقیقه اول کلیپ بالا )
❤۶ راه برای ابراز ارادت به امام زمان (عج)/ محبت حضرت مهدی(عج) چگونه در قلبمان ایجاد کنیم؟ ؛در دعایی که بعد از زیارت آل یاسین آمده می‌خوانیم: «وَ اَن تَملَاَ قَلبِی نُورَ الیَقیِنِ... وَ مَوَّدَتِی نُورَ المُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ علیهم السلام حَتَّی اَلقاکَ؛ خدایا! از تو می‌خواهم که سینه‌ام را از نور دوستی محمد و آل محمد، سرشار کنی، تا آن زمان که تو را ملاقات کنم.» اینکه ما شیعیان چگونه ارادتمان را به حضرت صاحب الزمان(عج) نشان دهیم ، طرق مختلفی دارد که در کتاب شریف مکیال المکارم فی الفوائد قائم(ع) به آنها اشاره شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. ۱-حفظ شئونات اسلامی، تقوا و پرهیز از محرمات همانطور که خداوند فرموده "انَّ اکرمکم عندالله اتقاکم" چرا که حضرت(ع) برای احیای دین خدا و عمومیت تقوا در بین عموم مردم دنیا قیام خواهند نمود. ۲-برپا نمودن مجالسی که حضرت ولیعصر(عج) در آنجا یاد شود حضور یافتن و نشستن در این گونه مجالس از ارزش بالایی برخوردار است، چنان که حضرت امام رضا(ع) می‌فرماید: «هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می‌گردد دلش نخواهد مرد، روزی که دلها می‌میرند.» ۳-رعایت ادب درباره امام معصوم رعایت ادب در یاد کردن امام معصوم بسیار زیاد سفارش شده است. تأکید شده مؤمن، باید با القاب شریف و مبارک حضرت را یاد کند. ۴-سلام روزانه به امام زمان(عج) سلام روزانه به حضرت مخصوصاً در روزهای دوشنبه و پنج شنبه که اعمال عموم خلایق بر آن حضرت عرضه می‌شود، نیز توصیه شده است. . ۵-هدیه به حضرت مؤمن می‌تواند نمازی مخصوص، به عنوان هدیه به آن حضرت یا دیگر ائمه علیهم السلام به جا آورد و هیچ حدّ، وقت و شماره ای برای این نماز نیست و در واقع مؤمن به مقدار محبت و توانایی اش می‌تواند از این هدیه به محبوبش تقدیم کند. . ۶-زیارت امام حسین(ع) و گریه بر سیدالشهدا امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس قبر پدرم [ابی عبدالله] را زیارت کند، همانا رسول خدا را صله نموده و پیوند ما را گرامی داشته و غیبتش حرام می‌گردد و بدنش بر آتش (دوزخ) حرام می‌شود.» اللهم عجل لولیک الفرج الساعه
آثار تربیتی رمضان : آثاری که بر روزه واجب ماه رمضان در قرآن و روایات ذکر شده است بسیار عمیق و ماندگار است . و آثاری نیست که یکی دو روزه از دست از دست برود به سادگی هم به دست نمی آید .خیلی ها فکر میکنند روزه ی ماه مبارک رمضان صرفا یک حال خوش معنوی ایجاد میکند و میرود حال هم که پایدار نیست در حالی که قرآن کریم تقوا را اثر روزه میفرماید روزه بر ما واجب شده است تا به تقوا برسیم تقوا یک خوبی سطحی و گذرا نیست . تقوا به ملکه ای گفته میشود که از خدا باوری عمیق نشات میگیرد و به آسانی مانع گناه کردن فرد متقی میشود . و یکی از خوبی ها هم نیست بلکه بر آیند همه ی خوبی ها و فضایل است . از طرف دیگر در روایات معصومین آثار دیگری هم مانند اخلاص و حکمت برای روزه بر شمرده شده است . نه اخلاص و نه حکمت اموری نیستند که یک شبه بدست آیند .و یک روزه هم از بین بروند نیاز به طی یک روند طولانی و فراید پیچیده تربیتی دارند . بنا براین میشود گفت آثار ماه رمضان ، نشان میدهند که روزه رمضان تربیت کننده است . پختگی می آورد و تنها گرم نمیکند بلکه تغییر هم می دهد و اساسا این ماه مربی است . مردم برای تربیت بدنی خود حاضر ند مبالغ قابل توجهی به یک مربی بدهند تا بتوانند به سهولت به نتایج دلخواه برسند . سی روز گرسنگی و تشنگی کشیدن برای به دست آوردن تقوا هزینه بسیار کمی است . حال این رمضان است که برای ما زمینه ی تربیت را فراهم آورده و میخواهد در ما تغییر ایجاد کند آیا خواهد توانست ؟ اگر دل بدهیم و دیده بدهیم بله ! روزه یک عمل جسمانی است و تقوا یک حالت روحانی این اثر معنوی از یک عمل مادی چگونه به دست میآید ؟ نخوردن و نیاشامیدن به عنوان مظاهر مهم روزه چگونه چنین آثاری ماندگار بر جای می گذارند .طبیغی است که نیت روزه ی ماه رمضان است که به این نخوردن روح میدهد و امر خداست که آنرا موثر قرار میدهد . و لی آیا خود این نخوردن ها و نیاشامیدن هم در روح ما اثر می گذارد ؟
🌹🍃 ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﺿﻴﺎﻓﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﻫﺴﺘﻴﺪ🌹🍃 🌙 حلول ماه رمضان بر شما مبارک🌹 اللهم عجل لولیک الفرج به حق الزیــــــــنــــــــبــــــــ...🌹🍃
اگه سر سفره افطار به کسی که کنارمان نشسته بگوئیم : روزه ات قبول باشه ، اون چی جواب میده ؟ حتما میگه: ازشمام قبول باشه و ممنونم و کلی بهمون محبت میکنه . حالا اگه سر افطار سرمون رو بالا بگیریم و به امام زمان (عج) عرض کنیم : آقاجون روزه تون قبول ، مطمئن باشید آقا هر جوابی بدهند ، دعاشون در حقمون مستجابه . من سر سفره افطار میگم: آقاجون روزتون قبول باشه و امید دارم به اینکه آقا بفرمایند: از شمام قبول باشه ، عاقبت بخیر بشی . این پیام رو اینقدر منتشر کنین که همه سر افطار با امام زمان (عج) حرف بزنن و به یاد حضرت مهدی(عج) باشن و برای ظهورش دعا کنن. یا مهدی ادرکنی
انسانی که میخواهد با محبوب دلها و آن وجود مقدسی که احاطه بر تمام هستی دارد و نام و یاد و ذکرش شیرین است یعنی امام زمان (عج) ارتباط برقرار کند باید با ایمان کامل و صداقت و دلی پر از عشق ومحبت به طرف آن حضرت برود . در مسجدی که عده ای از جوانان عاشق به امام جمع شده بودند و بعد از تعقیبات نماز داشتند با حال سوزناکی داشتند دعای فرج میخوانند جوانی شروع کرد به شرح دعا الهی عظم البلا بزرگترین بلا بلای فراق و غیبت امام زمان است که انسان از سرچشمه ی نور و حقیقت هستی دور مانده است . کسی که تشنگی و عطش بر او فشار آورده و آنچنان خود را ضعیف یافته به در گاه خود ناله و ضجه میکند و دنبال فرصت است که خود را خالی کند ماه رمضان و سحرهای آن و دعای ابو حمزه و دعای افتتاح با حال سوزناک بخواند و دعای اللهی عظم البلا را قرائت نماید او طوری با ایمان و جدیت با خدا حرف میزند که گویا فقط یک خواسته از خدا دارد و آن ظهور و گشایش و فرج است . وقتی دعا رسید به اللهم صل علی محمد و آل محمد متوجه شدیم این فرد عاشق خالصانه از خدای مهربان طلب گشایش کرده آن عاشق تا متوجه مقام و منزلت اهل بیت شد و فهمید که آنها پیش خدا آبرو دارند شروع کرد به قسم دادن خدا به خق آنها که فرجی برایشان حاصل شود وقتی دعا به بند پایانی رسید شروع کردن به پناه بردن به امام از شر شیطان و هوای نفس و فهمید که اگر واقعا به امام دل بدهد شیطان هیچ غلطی نمیتواند بکند پس دعای فرج یکی از هزاران کلید در امان بودن از شیطان است چون یکی از دلایلی که شیطان از درگاه خدا رانده شد اولی کبر و غرور و دومی عدم قبول امامت و ولایت اهل بیت به ویژه امام عصر بود
ما با درک و اندیشه زاده شده ایم و بخش هایی از روح ما از جنس چیزی بنام عقل است .نور آگاهی بر هرچیزی بتابد روشنایی پیدا کرده و قابل رویت خواهد بود . خوبی هایی که نسبت به آنها آگاهی پیدا کنیم راحت تر به دست میآیند و بیشتر حفظ میشوند . یکی از روش ها کسب علم اندیشیدن است که طرق گوناگونی هم دارد اندیشیدن میتواند تجربیات را برای ما تئوریزه کرده و احساسی که از درون مشاهده کرده به ادراکی نو تبدیل کند . همچنین این که هر ادراکی هم میتواند به تولد یک احساس تازه تر در روحمان منجر شود . یکی از روشهای بهتر فهمیدن و درک بهتر مفاهیم انسانی تجزیه آنها برای رسیدن به عناصر اصلی آنهاست. احساس انتظار نیز از آن جمله مفاهیم انسانی است که در روح همه ی ما قابل تجربه است و درک آن کار دشواری نیست برای درک بهتر مفهوم انتظار میتوان عناصر تشکیل دهنده آن را شناخت و بعد به تعریف دقیق آن پرداخت .انتظار آن موعودی که عالم را متحول خواهد کرد اگر در قلب کسی حلول کند قطعا او را منقلب کرده و قدرت بی نظیر انتظار را در او به نمایش درخواهد گذاشت . انتظار فرج انرژی فوق العاده ای به شخص منتظر میدهد و نگاه او را به هستی دگرگون خواهد ساخت . یقینا انتظاری که پیامبر اکرم آن را با فضیلت اعمال امت خود دانسته است نمیتواند مسئله ای فرعی و کم اهمیت باشد . حتی دور دیدن انتظار باعث قساوت قلب میشود
حکمت یکی از صفات و ویزگی خداوند است به این معنا که خداوند حکیم است و همه چیز را با علم و حکمت بی نهایت خود خلق نموده است حال اگر بخواهیم این صفت زیبای خدا را در زندگی خود وارد و یا آن را مشاهده کنیم باید به این نقطه توجه داشته باشیم که اگر این صفت خداوند را بپذیریم باید در لحظه لحظه ی آفرینس این نظام هستی تفکر و تامل داشته باشیم تا به حمکت خالق هستی بهتر و ویژه تر پی ببریم .فلسفه خلقت انسان اینگونه است که خدا در سوره بلد میفرماید ما انسان را در رنج آفریدیم این آفرینش همراه با رنج اولا میخواهد ظرفیت وجودی انسان را به خود انسان نشناساند ثانیا میخواهد به طور ویژه ما را باصفت حکیم خود آشنا کند پس مراد از حکمت خدا وند در زندگی ما انسان ها این است که با ظرفیت بی نهایت خود را بشناسیم و ره در مسیر سعادت اخروی که خدا وند برای ما بنده ها که اشرف مخلوقات او هستیم فراهم بیاورد آیا تا حال این سوال را از خود کرده ایم که علم ما بیشتر است یا علم خدا ؟ قطعا اگر پاسخ این سوال علم خدا باشد که هست پی خواهیم برد که هم خوشی ها و هم مشکلات بی حکمت نیست چون خدا چیزهایی میداند که ما نمیدانیم خدای تعالی حکیم است و تمام امور عالم را بر مدار حکمت می چرخاند؛ امّا ما آن اندازه علم نداریم که بتوانیم از اسرار امور سر در آوریم. انبیاء در این کار فرو می مانند ما که جای خود داریم. حضرت موسی(ع) خود را عالمترین فرد روی زمین دید و پیش خود فکر کرد که اسرار امور برایش آشکار است؛ در این هنگام خدای تعالی او را امر نمود که به دنبال بنده ای از بندگان خدا باشد به نام خضر؛ و امر نمود که برو از خضر علم بیاموز. آن حضرت آمد و خضر را پیدا نمود. پس مراد از حکمت خدا این است در زندگی ما دارای دو روحیه و یا دو ویژگی باشیم یک روحیه رضا دو روحیه تسلیم