سلام دوستان نظرتون درباره فکر و ایده این خواهر چیه؟من که کم آوردم
اومده میگه میخام برای شوهرم که متولد ۷۳ هست زن دوم انتخاب کنم
@tanakahootanasaloo
امشب با یک جوان هیجده ساله فرصت گعده درباره مسائل خانواده در اسلام پیش آمد، شروعش هم ازینجا شروع شد که این جوان از آیه ۲۲۹سوره بقره از من سوال کرد و شرح درباره آن آیه شریفه، که درباره طلاق بود.
گفتگو به اینجا رسید که در جامعه ما بر خلاف اسلام هم ازدواج سخت است و هم طلاق سخت است، ازدواج سخت است عمدتا به خاطر رسومات غلط اجتماعی، و طلاق سخت به خاطر سختگیریهای قانونی، و من بحث را به اشکال در سندهای ازدواج و شروط کمرشکن ضمن عقد رساندم، بهش پیشنهاد دادم سعی کن موقع ازدواج شروط ضمن عقد را امضاء نکنی،....
یک دفعه این جوان برگشت یه تصویری رو بهم پیشنهاد داد که بهانه این نوشته همون پیشنهاد این جوان هیجده ساله دهه هشتادی بود، پیشنهاد ایشون این بود که چرا ما در کشور یک نوع سند ازدواج داریم چرا چند نوع سند ازدواج طراحی نمی شود تا هر کس مایل هست سند ازدواج مطابق باورها و اعتقادات خودش را انتخاب کند، همچنانکه امروزه اقلیت ها بر اساس آیین خود ازدواج و طلاق دارند در جامعه غالب یعنی شیعه هم سند ازدواج با شروط ضمن عقد داشته باشیم هم سند ازدواج بدون شروط ضمن عقد، و اگر صورت دیگری از سند ازدواج هم قابل تصویر هست اونم نوع سوم باشد، هر زوجی با توافق هم یکی از انواع سند رو انتخاب می کند و به نوعی به پیمایش اجتماعی گذاشته می شود که با کدام نوع از ازدواج ها زندگی ها بهتر و طلاق ها کمتر یا راحتتر و معضلات اجتماعی کمتر خواهد شد، این پیشنهاد را از زبان یه جوان دهه هشتادی شنیدم و خواستم آن را با شما کاربران عزیز در میان بگذارم، امیدوارم این پیشنهاد به سمع و نظر مسئولین و کارشناسان خانواده برسد
@tanakahootanasaloo
4.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره احیای فرهنگ چند همسری
@tanakahootanasaloo
خانه محل عبادتkhaneh-mahale-ebadat.ali_.mp3
زمان:
حجم:
5.73M
🏠 خانه محل عبادت
🎙 حاج آقا مسعود عالی
حتما گوش کنید مهم 👆👆
@tanakahootanasaloo
سلام خدمت همه مخاطبین کانال، به ویژه بانوان محترمه روز ولادت بانوی حیاء و عفاف و وقار و وفا، حضرت فاطمة الزهراء سلام الله علیها و روز زن رو بهتون تبریک عرض می کنم.
امیدوارم بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی مان به آن بنده خالص خداوند اقتداء کرده و از او الگو بگیریم
@tanakahootanasaloo
در رابطه با همین بحث فوق (تعدد زوجات) در یکی از گروهها صحبتی مطرح شد. یکی از اعضای گروه که استادیار دانشگاه ادیان هستند و مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه تهران دارند، نکات خوبی نوشت که با کمی ویرایش نقل میکنم:
نظر من مهم نیست. اما حالا که دوسه بار پرسیدید سه نکته را عرض میکنم:
1️⃣ هیچ تحقیق یا نظرخواهی جامعی درباره نظر مجموع زنان جامعه اسلامی درباره تعدد زوجات صورت نگرفته است. مثلا در فرض انحصار گزینههایشان به دو گزینه «چندهمسری» یا «تجرد» کدام را انتخاب میکنند؟
و نیز بین دو گزینه «وجود میلیونها زن بیوه که بههرحال؛ در طول زمان با مردان متاهل متعدد ارتباط پیدا میکنند» یا «ازدواج رسمی ایشان با مردان متاهل».
خلاصه آنکه اگر بخواهیم سرجمع نظر زنان جامعه را هم ملاک جواز شرعی قرار دهیم -که البته چنین ملاکی وجود ندارد- هیچ تحقیق همهجانبهای در این باره صورت نگرفته است؛ اما هیاهویی که مخالفان تعدد زوجات به راه انداختهاند و فضای رعب و وحشتی که ایجاد کردهاند، پیشاپیش چنین القا میکند که اکثر قریب به اتفاق زنان جامعه با تعدد زوجات مخالفاند.
2️⃣ باید مداخلات بیرونی و به ویژه حقوقی را به حداقل رسانید و اجازه داد جامعه راه خودش را پیدا کند. آنچه در حال حاضر رخ داده وضع قوانین محدودکننده و سختگیرانه برای ازدواج مجدد است. البته همین را درباره قوانین عینا منطبق با احکام اسلام نیز باور دارم:
الزامات قانونی را باید به حداقل رسانید چه در جهت تحکیم شریعت و چه در جهت تضعیف آن.
3️⃣ ممکن است افرادی در جامعه به هر دلیل احکام اسلام را فسیلشده و متعلق به عهد قدیم بدانند و لذا در عمل بدان ملتزم نشوند. این موضع به نظرم اخلاقیتر از بازیهای فکری و لفاظیهای روشنفکرانهای است که میخواهد اندیشه و عمل غربی را به اسم اسلام به جامعه غالب کند.
همانطور که نویسندهی المیزان اشاره کرده؛ احساسات مبنای قوانین نیستند. تصور کنید که مشمولان سربازی را مخیر کنند بین رفتن به سربازی یا معافیت که قطعا اکثر ایشان گزینه دوم را انتخاب خواهند کرد. (گرچه در این مورد، سربازی استخدامی در مقایسه با سربازی اجباری عادلانهتر به نظر میرسد).
اما فرض کنیم معیار وضع قانون درباره تعدد زوجات رضایت زنان باشد، متاسفانه مخالفان تعدد زوجات به گونهای دگماتیک و متعصبانه، خود را نماینده همه زنان معرفی میکنند و با ایجاد فضای رعب و وحشت اجازه نمیدهند که زنان و مردان راضی به تعدد زوجات هم عملا جرات اقدام داشته باشند.
تشخیص رضایت و عدمرضایت زنان راه آسانی دارد: یک نظر سنجی ملی از زنان متاهل که آیا رضایت میدهند همسرشان مجددا ازدواج کند و یک نظرسنجی ملی از دختران مجرد که آیا مایلند به همسری مردی درآیند که همزمان با دختر دیگری ازدواج کند؛ نشان خواهد داد که دهها تا صدها هزار زنِ راضی به تعدد زوجات وجود دارند: ادعایی کاملا اثباتپذیر و ابطالپذیر.
آنچه در باره تعدد زوجات عرض کردم به معنای تشویق عموم مردان متاهل به تعدد زوجات نیست بلکه معنای پرهیز از مخالفتِ فرهنگی و قانونی با تشریع تعدد زوجات در اسلام است تا آنکه بخش قابل توجهی از زنان جامعه که از الگوی تکهمسری بیرون میمانند، بتوانند از آن برای پوشش نیازهای عاطفی، مالی و جنسی خود بهره بگیرند. اینجاست که عرض میکنم مخالفان تعدد زوجات که خود را نماینده علیالاطلاق جامعه زنان و سخنگوی ایشان قلمداد میکنند رفتار و گفتاری کاملا غیراخلاقی دارند و دستشان به خونِ دل و غصههای دهها و بلکه صدها هزار زنِ تنها، آلوده است.
به نقل از کانال های دیگه
@tanakahootanasaloo
هدایت شده از دوستداران استاد قرائتی
16.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا قرائتی
🎬موضوع: دلایل ازدواج متعدد پیامبر
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
13990516000303_test.pdf
حجم:
2.15M
این کتاب جهت عیدی مناسب است
سه دقیقه از قیامت
https://eitaa.com/joinchat/1254752368C0ee24268c8
گروه «فرهنگ اجتماعی تعدد زوجات»
گفتگو پیرامون روشهای تبدیل باور تعدد زوجات به یک فرهنگ اجتماعی، و همه آنچه به این باور مربوط می شود
11.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا تعدد زوجات؟چرا ازدواج موقت؟
استاد رحیم پور ازغدی پاسخ می دهد
@tanakahootanasaloo
فواید برای زنان
در خانواده های چندهمسر، زنان امکان بهتری برای داشتن شغلی در خارج از خانه دارند، زیرا وظیفه نگهداری بچه ها بین چند همسر تقسیم می شود. همینطور، ازدواج با مردان متاهل به این معنی است که زنان خطر کمتری می کنند، زیرا همسرشان توانایی خود را در رابطه مشترک اثبات کرده است.
امکان ازدواج با مردانی که زنان بیشتری را جذب می کنند به این معنی است که زنان ناگزیر نیستند با آنچه مانده است ازدواج کنند.
امکان ازدواج های بعدی برای مردان استحکام خانواده را افزایش می دهد. زن در این رابطه نگران از دست دادن همسرش پس از بالارفتن سنش و از رفتن طراوت جوانی، نیست، زیرا اگر زن جذاب تری پیدا شود، مرد می تواند او را هم به زندگی اضافه کند، بدون اینکه زنان دیگر را ترک کند.
چند همسری مردان را از ارتکاب به فساد باز می دارد و بنابراین خیانت در ازدواج را از بین می برد.
چند همسری به زنان این امکان را می دهد که دوستان خوبی داشته باشند (همسران دیگر شوهرانشان).
بنابراین، چندهمسری نیازهای جمع بیشتری را ارضا می کند و به آنها امکان رسیدن به خواسته های بیشتریشان را می دهد.
چند همسری این امکان را ایجاد می کند که حداقل سه بزرگسال در خانواده وجود داشته باشند. به این وسیله درآمد خانواده بالا رفته و نیاز به کمک مالی دولت کمتر می شود.
کنترل برمردان
در یک جامعه چندهمسری، اگر مرد بخواهد شریک جنسی دیگری داشته باشد، او مجبور است مسولیتش را بپذیرد و هزینه های زندگی تمام بچه هایش را بدهد، نه فقط آنها که حاصل یک ازدواج مشروع هستند. چندهمسری وسوسه گری زنان جوان را کاهش می دهد. اگر زنی به مردی قول ازدواج بدهد، ازدواج فعلی او نمی تواند مشکلی باشد.
چندهمسری تعداد زنان مجرد را کاهش می دهد. در حال حاضر، وجود زنان مجرد زیاد، آنها را بی ارزش کرده است. زمانی که تعداد زنان موجود کمتر باشد، ارزش آنها بالاتر می رود. به عبارت دیگر، چندهمسری باعث می شود مردان مجبور به تلاش بیشتری برای بدست آوردن زنان باشند.
@tanakahootanasaloo
هدایت شده از ابراهیم... ن
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جمع برادران اهل سنت در تبیین فواید راهبردی چند همسری. 👆یعنی همان تابویی که شیعیان - بویژه بانوان شیعه - را با ان ترساندند و در مقابل این حکم گره گشای خداوند قرار دادند تا در کنار کنترل جمعیت - انهم عمدتا شیعیان- بتوانند اهداف راهبردی خود را در تحدید و تهدید جمعیت و سپس وارد کردن ضربه نهایی محقق کنند. نتیجه اینکه بعد از سی سال اجرایی شدن این سیاست جمعیتی که رهبری از آن با تعبیردهشتناک یاد کردند ("در زمینه مسائل خانواده به معنای واقعی کلمه باید تحول ایجاد کنیم؛ امروز خبرها و گزارشهای متقن به ما میگوید که کشورمان به سرعت به سمت پیری پیش میرود، این خیلی خبر دهشتناک و بدی است. از جمله مواردی است که آثار آن در وقتی ظاهر خواهد شد که هیچگونه علاجی برای آن متصور نیست، اینها را باید با تحول انجام داد".) باعث شده امروز نرخ فرزند اوری در جمعیت مناطق شیعه نشین به کمتر از یک چهارم اول انقلاب برسد و مناطق دیگر غیر شیعه با رشد نجومی و کنترل فساد و فحشا تا حد قابل قبول عملا حیات مذهب رسمی کشور را که در قانون اساسی بدان تصریح شده است به چالش بکشد و امروز زبان مزدوران غربی عربی عبری را باز کند که به رهبری نامه بنویسند و ادعا کنند از این ببعد ما باید در سطح ریاست جمهوری و مجلس و استانداری و .. نیز مشارکت داده شویم! عزیزان بحث بحث شیعه و سنی نیست بحث برتری حکمرانی تفکر وابسته است از طریق تکثیر جمعیت و چالش انگیزی بر علیه نظام اسلامی ما.
https://eitaa.com/yahojjatadrekna