سلام آقا جانم.
مولای من🥀
يا اين دلِ شكسته ی ما را صبور كن
يا لاأقل به خاطر زينب ظهور كن
ديگر بتاب از افق مكه، ماه من!
اين جادههای شبزده را غرق نور كن
#السلام_علیڪ_یا_عین_الحیوة
با ذوالفقار حضرت مولا، بيا و بعد
دلهای شيعه را پرِ حسّ غرور كن...
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
#اللهم_صل_علي_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌺 کلاس آموزش #مدیریت_مومنانه_خانواده 2 دکتر حبشی جلسه دوم 🎨 همایش همسرداری #تنهامسیرآرامش اصفهان
قسمت👆 دوم صحبتهای دکتر حبشی, همایش همسرداری ,اول مرداد ماه ۹۹
و این هم قسمت سوم صحبتهای دکتر👇
003 - HamayeshTMA 1399.mp3
زمان:
حجم:
22.3M
🌺 کلاس آموزش
#مدیریت_مومنانه_خانواده 3
💥 دکتر حبشی
جلسه سوم
🎨 همایش همسرداری #تنهامسیرآرامش
اصفهان - مرداد 99
🎁 @IslamlifeStyles
🏴🚩@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
💢 بگو بهترین عمل چیه تا توجیه را شروع کنیم! ▪️ یکی از سنتهای خدا، امتحان و ابتلاء (آزمودن) است.
💢 فتوکپیِ اشتباهات دیگران یعنی...
▪️ این که کار اشتباهَت را گردن جامعه بیندازی و بگویی «رسم جامعه اینطوره؛ سنّت خانوادگیه؛ الان اینطوری مُد شده و...»، خودش اشتباهی دیگر است.
حتی اگر مانند حادثه کربلا ۳۰ هزار نفر کار اشتباهی انجام دهند، دلیل نمیشود که تو هم فقط به این خاطر که بی اراده هستی، آنها را همراهی کنی.✔️
▫️ اگر با توجیهاتی همانند خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش!
یا چون همه رفتند و هیچ کس نمانده، من هم میروم، کارها به تایید میرسید، ما هم امروز باید دست از یاری امام زمان برمیداشتیم.
▪️ یکی از مهمترین کارها برای تعجیل در ظهور، گناه نکردن است، اما این روزها خوب و بدِ خیلی از کارها در جامعه جور دیگری اِلقا و تعیین شده و در واقع به سنّت و عُرف جامعه تبدیل شده است (درحالیکه آن کار از نظر اسلام شایسته نیست)؛ مانند سنّتهای غلط در مورد ازدواج، مهریه و...
▫️ اگر دیگران کار بدی میکنند، تو مانند فردی بی اراده تقلید نکن!
✅ تو حقِ انتخاب داری؛ باور کن متفاوت بودن، بهتر از گناهکار بودن است.
اگر نمیتوانی شرایط را تغییر بدهی، لااقل برای اشتباه دیگران کف نزن❗️
▪️ ذغال سنگ و الماس هر دو از جنس کربن هستند، ولی الماس چون فشار بیشتری را تحمل کرده، تبدیل به سنگی با ارزش شده است.
#توجیه_المسائل_کربلا ۳
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
👈نسخهاۍبراۍ"جوانان"
❓میخواهیدڪهازگناه بدتان آید؟
🔸تا مۍتوانید یادامامزمانعج باشید،
آرام آرام ازگناه بدتان میآید و
🙃حالتان عوض میشود.
🔸معلوم استــ انسان از چیزیڪه
بدشمیآید،اصلاسمتشنمۍرود👌
#آیتاللهقرهی
🖤 @tanhamasirKordestan
💠 نظر رهبر انقلاب در رابطه با ارتباط بچه ها با فضای مجازی به بهانه شبکه شاد
🔻۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | آیت الله خامنه ای در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش:
🔹 در باب آموزش مجازی، یک نکتهی دیگر هم وجود دارد و آن، زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد. حالا این شبکهی شاد که به وجود آمده، بسیار چیز خوبی است منتها بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد؛ این را باید کاملاً مراقبت بکنید، یعنی پیشبینی کنید.
🔸البتّه دیروز پریروز در زمینهی فکری که آموزش و پرورش در این زمینه کرده، به من یک گزارشی دادند، منتها باید کار کنید در این زمینه؛ یعنی کاری است که نمیشود رها کرد این را؛ چون بحث بهاصطلاح اُنس بچّهها با فضای مجازی، محسّناتی دارد، عیوبی هم دارد.
🔹یکی از عیوبش این است که گفتم؛ یکی از عیوبش منزوی شدن بچّهها در خانه است؛ وقتی که با این تبلت و مانند اینها آشنا شدند، میروند سرگرم آن کار میشوند و از محیط خانه و خانواده در واقع بتدریج دور میشوند.
🔸باید به اینها توجّه کنید و مراقبت کنید.
▪️@tanhamasirKordestan
فارق از تمام vs ها و مقایسه مجلس انقلابی با مجلس سابق و دولت فعلی و....
👈این اقدامات و مردمی بودن ها زمانی ارزش انقلابی دارد که وارد فاز عملیاتی و اجرایی بشود.
🖌لازم است رئیس مجلس و نمایندگان مجلس انقلابی به هر استانی که سفر میکنند ضرب الاجلی برای اجرا شدن وعده ها و گرفتاری های مردم قرار بدهند، و دولت و نهاد های مرتبط را مجبور به عملیاتی کردن آنها بکنند.
در غیر این صورت #سلفی_حقارت با موگرینی با #سلفی_عزت با مردم تفاوتی جز شوعاف و خراب کردن رسم های خوب دنیای ما نخواهد داشت.
@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_66 وقال عليه السلام : فَوْتُ الْحَاجَةِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِهَا
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌴 #شماره_67
وقال عليه السلام : لاَ تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ، فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ.
از بخشش كم حيا مكن زيرا محروم ساختن از آن هم كمتر است!
شرح و تفسير
بخشش کم
امام(عليه السلام) در اين سخن حکيمانه اش از محروم کردن نيازمندان به هر اندازه که ممکن باشد نهى مى کند و مى فرمايد: «از بخشش کم حيا مکن، زيرا محروم کردن از آن هم کمتر است»; (لاَ تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ، فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ).
بسيارند کسانى که معقتدند بايد بخشش به مقدار قابل ملاحظه باشد و اگر انسان توان آن را نداشت، ترک کند، در حالى که بخشش کم (توأم با عذرخواهى و ادب) حد اقل دو فايده دارد: نخست اين که در بسيارى از موارد همين مقدار حل مشکلى مى کند و ديگر اين که دست رد به سينه درخواست کننده زدن نوعى اهانت است و اين کار جلوى اهانت را مى گيرد. اضافه بر اينها روح سخاوت را در انسان در تمام حالات پرورش مى دهد.
تعبير به «إنَّ الْحِرْمانَ أقَلُّ مِنْهُ; محروم ساختن از آن کمتر است» نوعى کنايه و تشبيه است، زيرا محروم کردن قابل مقايسه با مقدار مالى که انسان مى بخشد نيست تا بگوييم اين از آن کمتر است. امام(عليه السلام) در واقع محروم کردن را نيز نوعى بخشش بسيار کم محسوب کرده که هر بخششى از آن بيشتر است.
در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «هر کار نيکى صدقه اى محسوب مى شود خواه به غنى باشد يا فقير، بنابراين صدقه را ترک نکنيد هرچند به نيمى از يک دانه خرما باشد و خود را از آتش دوزخ دور داريد هرچند به نيمى از يک
دانه خرما باشد، زيرا خداوند متعال اين صدقه کوچک را براى صاحبش پرورش مى دهد، همان گونه که شما بچه اسب يا بچه شتر خود را پرورش مى دهيد و در روز قيامت پرورش يافته آن را به او باز مى گرداند تا جايى که بزرگ تر از کوه عظيمى خواهد بود; «کُلُّ مَعْرُوف صَدَقَةٌ إِلَى غَنِيّ أَوْ فَقِير فَتَصَدَّقُوا وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَة وَاتَّقُوا النَّارَ وَلَوْ بِشِقِّ التَّمْرَةِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يُرَبِّيهَا لِصَاحِبِهَا کَمَا يُرَبِّي أَحَدُکُمْ فَلُوَّهُ أَوْ فَصِيلَهُ حَتَّى يُوَفِّيَهُ إِيَّاهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يَکُونَ أَعْظَمَ مِنَ الْجَبَلِ الْعَظِيمِ».(1)
در گفتار حکيمانه 422 تعبير ديگرى از همين موضوع مهم آمده است مى فرمايد: «افْعَلُوا الْخَيْرَ وَلاَ تَحْقِرُوا مِنْهُ شَيْئاً; کار نيک را انجام دهيد و هيچ مقدار از آن را کم مشماريد».
مهم اين است که انسان در انفاق خود، هرچند کم اخلاص داشته باشد. اين خلوص نيت کم را بسيار و کوچک را بزرگ مى کند. شاهد اين سخن داستانى است که در شأن نزول آيه 79 سوره توبه آمده است:
لشکر اسلام براى مقابله احتمالى با دشمن در جنگ تبوک آماده مى شد. پيغمبر اکرم دستور به جمع آورى کمک هاى غذايى براى سربازان اسلام داد. هرکس به اندازه توانايى خود مقدارى خرما به عنوان زکات يا تبرع به مسجد مى آورد و کسانى که امکانات بيشترى داشتند مقدار فزون ترى مى آوردند.
کارگر مسلمانى به نام «ابو عقيل انصارى» که از چاه هاى اطراف مدينه آب براى منازل مى آورد و با مبلغ مختصرى که از اين کار دريافت مى کرد هزينه زندگى خانواده خود را در حد پايين تأمين مى کرد نيز به فکر کمک به ارتش اسلام افتاد و چون اندوخته اى نداشت گفت: يک شب را اضافه کار مى کنم و درآمد آن را خدمت پيامبر مى آورم. محصول کار شبانه او دو من خرما بود که يک من آن را براى خانواده خود گذارد و يک من را خدمت پيامبر آورد. منافقان عيب جو هنگامى که ديدند «ابو عقيل» مشتى خرماى خشکيده در دامن ريخته خدمت پيامبر مى آورد او را به باد مسخره و استهزا گرفتند و سخن ها گفتند. آيه شريفه نازل شد، کار «ابو عقيل» را کاملاً ستود و استهزا کنندگان را به عذاب اليم الهى تهديد کرد: «(اَلَّذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطوِّعِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِى الصَّدَقَتِ وَالَّذِينَ لايجِدُونَ إِلاّ جُهْدَهُمْ فَيَسخَرُونَ مِنهُمْ سَخِرَ اللَّهُ مِنهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ); کسانى که از صدقات مومنان اطاعت کار عيبجويى مى کنند، و آنهايى را که دسترسى جز به مقدار (ناچيز) توانائيشان ندارند مسخره مى نمايند خدا آنها را مسخره مى کند (کيفر استهزا کنندگان را به آنها مى دهد) و براى آنان عذاب دردناکى است».(2)
ببخش مال و مترس از کسى که هرچه دهى *** جزاى آن به يکى ده ز دادگر يابى.
البته گاه به هفتصد برابر و بيشتر مى رسد.
(1). بحارالانوار، ج 71، ص 410، ح 16.
(2). توبه، آيه 79 .