🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔰خدمت کنید. به خوش نامی دل نبندید. علی علیه السلام هفتاد سال لعنش می کردند که برای هیچ انسانی این کار را نکردند! هفتاد سال لعن اختیاری! نه زیر شمشیر و ترس.
🔸عمر بن عبد العزیز اعلام کرد که دیگر لعن بس است.
♨️ مردم به او گفتند که ما نذر داریم. نذر مجرب است! لعنش که می کنیم، حاجت می گیریم! ما نذرهایی کرده ایم، نصفش را ادا کرده ایم و نصفش مانده. اجازه بده ما این لعن هایی که نذر داریم را انجام بدهیم، بعد دیگر نذر نمی کنیم. ببینید!
🔺 این است! عالَم این است! تا صد و پنجاه سال، قبر ایشان اگر آشکار می شد، آتش می زدند! از بین می بردند! صد و پنجاه سال گذشت تا اجازه ی آشکار شدن قبر ایشان داده شد.
خدا می خواهد به اهل عالَم بگوید که این است. اگر علی نزد من عزیز است به این دلیل است. ✔️
🔅 او می دانست وقتی عمرو بن عبدود را می کُشد، پشت سرش یک خبرهایی است، وقتی عتبه را می کشد پشت سرش با نواده اش چه کار می کنند.
علی علیه السلام می دانست که این ها رئیس می شوند، اخبار آینده در دستش بود. عواقب این کارهایش را می دانست؛ اما به اسم، شهرت و اینکه لعن کنند یا نکنند اعتنا نداشت.✅
#ما_همه_پناهیانیم
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
سلام✋
روزتون متبرک به الطاف الهی🌷
با نام و یاد خدا درس امروز رو شروع میکنیم.
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_هجده 💎 " غذا خوردن با برنامه " ✴️ برای اینکه تفاوتِ #فرهنگ_دینی با #فرهن
#از_خانه_تا_خدا....
#درس_نوزده
💎 " نگاهِ ناقص به دین "
💢 اگه یه نفر، "آدمِ سطحی نگری" باشه، پیشِ خودش فکر میکنه و میگه:
🔻چرا اسلام مخالفِ این هست که ما از غذا خوردن لذّت ببریم؟!
پیش خودش میگه اسلام همیشه میخواد حال ما رو بگیره! 😤
🔺چرا اسلام میگه با اینکه هنوز جا داری یه لقمۀ دیگه هم بخوری اما دست از غذا بکش؟!
خب من میخوام دو تا لقمۀ دیگه هم بخورم!
اصلاً میخوام هر چی دوست دارم بخورم!😤
✅ عزیز دلم علّت اینکه اسلام میگه "لقمۀ آخر" رو نخور اینه که:
🔶 بدنِ انسان تا "همون یه لقمه مونده به آخر" دیگه "سیر" میشه،
* امّا یه مقدار طول میکشه تا پیامِ سیر شدن به مغز برسه
برای همین👆، آدم "خیال میکنه" که هنوز سیر نشده ☺️
🔹⭕️🔸🔷
✔️ اگه آدم اون لقمۀ آخر رو نخوره باعث میشه که همیشه نسبت به غذا اشتها داشته باشه
و غذاهاش رو با لذّتِ بیشتری بخوره👌
👈 ضمن اینکه مصرفِ بیش از حدّ غذا باعثِ
کاهشِ عمرِ انسان و به وجود اومدنِ بیماریهای مختلف میشه.
📌 "در واقع خوردنِ اون لقمۀ آخر درسته یه کمی لذّت داره، امّا باعث میشه که آدم لذّتهای زیادی رو از دست بده"
اسلام خیلی زیبا انسان رو رشد میده.
✔️ بله ظاهراً داره با بعضی از "لذّت های بی بند و بارانۀ" تو مخالفت میکنه ؛
💞 امّا در واقع داره یه برنامۀ عالی برای لذت بردنِ تو از غذا خوردن بهت میده.
👌اتفاقاً خداوند مهربان اصلاً راضی نیست که کسی از زندگی خودش "کم" لذت ببره.
بهت میگه عزیزم تو باید "خیلی لذّت ببری" 💖
🌹 خداوند متعال، انسان رو خلق کرده و "اصلاً هم نمیخواد انسان رو مریض و ضعیف ببینه"
نمیخواد ببینه انسان داره به خاطر بیماری و سایر مشکلات، اذیت میشه😌❣
🌷 خداوند حکیم میدونه که اگه آدم از زندگی خودش "کم" لذّت ببره،
👈سراغِ گناه هایی میره که پر از ضرر هست...🔥
❤️ برای همین "با برنامه های عالی و دقیق و انسان شناسانه"، به آدم کمک میکنه تا بیشترین لذّت رو از زندگیش ببره....
✅🔷💖🌺
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
🌷 یادمان 124 شهید محله امامشهر
🔹باحضور حجت الاسلام دکتر رفیعی
🗓 جمعه و شنبه21 و 22 شهریور
🕌 52متری امامشهر، مجموعه فرهنگی مذهبی امام
شما هم رسانه باشید. ✅
#ما _همه _ پناهیانیم
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
🔰 حقه بازی
🔹رهبر انقلاب اسلامی:
«بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن جرم بزرگ اهانت به چهرهی قدسی حضرت رسول اعظم صلّی الله علیه و آله که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است.» ۹۹/۶/۱۸
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌹#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴#شماره_69 إِذَا لَمْ يَکُنْ مَا تُرِيدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ. امام(ع
#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌴#شماره_70
لاَ تَرَى الْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً.
امام(عليه السلام) فرمود:
هميشه جاهل را يا افراط گر مى بينى و يا تفريط کار!
💓تنها مسیری های کردستان
#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴#شماره_70 لاَ تَرَى الْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً. امام(ع
شرح و تفسير
افراط و تفريط نشانه جهل است
امام در اين کلام حکمت آميز به مسئله مهمى اشاره کرده که سراسر زندگى انسان ها را در بر مى گيرد، مى فرمايد: «هميشه جاهل را يا افراط گر مى بينى و يا تفريط کار»; (لاَ تَرَى الْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً).
راه صحيح به سوى مقصد راه مستقيم است که ما پيوسته در نمازها هر روز خدا را مى خوانيم تا ما را بر آن راه ثابت بدارد. در اطراف راه مستقيم خطوط انحرافى فراوانى هست که پيدا کردن راه مستقيم از ميان آن خطوط نياز به دقت و علم و دانش دارد. به همين دليل، جاهل غالبا گرفتار خطوط انحرافى يا در جانب زياده روى مى گردد و يا در سوى کوتاهى و کندروى. اين مسئله در تمام شئون زندگى اعم از فردى و اجتماعى و سياسى و غير آن ديده مى شود; مثلاً حفظ ناموس و پاسدارى آن از هرگونه انحراف يک فضيلت است ولى افراد جاهل گاهى به طرف افراط کشيده مى شوند و با وسواس هر حرکتى از همسر خود را زير نظر مى گيرند و با نگاه اتهام و گمان سوء به او نگاه مى کنند به طورى که زندگى براى آنها تبديل به دوزخى مى شود و گاه هيچ گونه نظارتى بر وضع خانه و همسر خود ندارند که کجا رفت و آمد و با چه کسى صحبت مى کند و امثال آن.
در مسائل بهداشتى فرد جاهل گاه چنان گرفتار افراط مى شود که دست به سوى هيچ آب و غذايى نمى برد به گمان اين که همه آنها آلوده است، در هيچ مهمانى شرکت نمى کند، هيچ هديه اى را نمى پذيرد و بايد تنها خودش غذاى خويش را تهيه کند و گاه در جهت مخالف قرار مى گيرد و فرقى ميان آلوده و غير آلوده، بيمار مسرى و غير بيمار نمى گذارد.
بعضى از شارحان، اين مطلب را با موضوع عدالت در مسائل اخلاقى پيوند زده و گفته اند: هميشه فضايل اخلاقى حد وسط در ميان دو دسته از رذايل است: شجاعت حد اعتدالى است که در ميان صفت تهور (بى باکى) و جبن (ترس و بزدلى) قرار گرفته است. عالم به سراغ حد وسط و جاهل يا در طرف افراط قرار مى گيرد و يا در جانب تفريط و همچنين سخاوت حد اعتدال ميان بخل و اسراف است همان گونه که قرآن مجيد خطاب به پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: «(وَلا تَجْعَلْ يَدَکَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِکَ وَلا تَبْسُطْها کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً); هرگز دستت را بر گردنت زنجير مکن (و ترک انفاق و بخشش منما) و بيش از حد آن را مگشا تا مورد سرزنش قرار گيرى و از کار فرو مانى».(1)
در مسائل مربوط به اعتقادات، گروهى از جاهلان درباره عظمت على(عليه السلام)چنان افراط کردند که قائل به الوهيت و خدايى او شده و گروه ديگر چنان کوتاه آمدند که در صف ناصبان قرار گرفتند و به يقين هر دو گروه گمراهند. خط صحيح همان پذيرش ولايت به معناى امام مفترض الطاعه بودن است.
در خطبه 127 نيز اين مطلب به صورت شفاف و روشن آمده است: «وَسَيَهْلِکُ فِيَّ صِنْفَانِ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ يَذْهَبُ بِهِ الْحُبُّ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ وَمُبْغِضٌ مُفْرِطٌ يَذْهَبُ بِهِ الْبُغْضُ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ; به زودى دو گروه در مورد من هلاک و گمراه مى شوند: دوست افراطى که محبتش او را به غير حق (غلو) مى کشاند و دشمن افراطى که به سبب دشمنى قدم در غير حق مى نهد (و مرا کافر خطاب مى کند).
سپس افزود: «وَخَيْرُ النَّاسِ فِيَّ حَالاً النَّمَطُ الاَْوْسَطُ فَالْزَمُوهُ; بهترين مردم درباره من گروه ميانه رو هستند از آنان جدا نشويد».
در بحارالانوار نيز آمده است که امير مؤمنان على(عليه السلام)فرمود: «أَلاَ إِنَّ خَيْرَ شِيعَتِي النَّمَطُ الاَْوْسَطُ إِلَيْهِمْ يَرْجِعُ الْغَالِي وَبِهِمْ يَلْحَقُ التَّالِي; بهترين شيعيان من گروه ميانه رو هستند، غلو کننده بايد به سوى آنان باز گردد و کوتاهى کننده عقب افتاده بايد (شتاب کند و) به آنها ملحق شود».(2)
با دقت به جوامع بشرى مى بينيم که غالب نابسامانى ها بر سر افراط و تفريط هاست که زاييده جهل و نادانى است; گاه آن چنان در مسائل اقتصادى قائل به آزادى مى شوند که فرآيند آن نظام سرمايه دارى ظالم است و گاه چنان سلب آزادى مى کنند که نتيجه آن نظام کمونيسم و گرفتارى هاى آن است، مهم يافتن خط اعتدال و ثابت ماندن بر آن است.
در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم که در روز قيامت حاکمى (از حاکمان مسلمين) را مى آورند که بيش از آنچه خداوند دستور داده عمل کرده، خداوند به او مى گويد: بنده من چرا بيش از آنچه بايد تازيانه بزنى زدى؟ عرض مى کند: من براى غضب تو غضب ناک شدم. به او گفته مى شود: آيا سزاوار است غضب تو شديدتر از غضب من باشد؟ سپس حاکم ديگرى را مى آورند که کوتاهى کرده خداوند به او مى فرمايد: چرا در برابر آنچه به تو امر کرده بودم کوتاهى کردى؟ عرض مى کند: پروردگارا من به او رحم کردم؟ به او گفته مى شود: آيا رحمت تو از رحمت من وسيع تر است؟
#سلام_علی_آل_یاسین
💫💫💫💫
السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْوَلِیُّ الْمُجْتَبَی وَ الْحَقُّ الْمُنْتَهَی...
سلام بر تو ای گوهری که خدا تو را برای خودش آفریده است.
سلام بر تو که تمام حقایق عالم، پرتویی از خورشید توست.
سلام بر تو و بر روز طلوعت...
⚫️ @tanhamasirKordestan
✨✨✨✨