فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام خامنه ای :
💫 ماه ربیع الاول،
بــــــــــهار زنـــــــــدگـــــــــــی است.
بعضی از اهل بیت معتقدند که ماه ربیع الاول، ربیع حیات و زندگی است؛
زیرا در این ماه وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی عبدالله جعفرین محمد الصادق ولادت یافته اند.
💥و ولادت پیغمبر سرآغاز همه ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
ــــــــــ🌺ـــــــ🌹ــــــــ🌸ـــــــــ🌷ــــــــــ💐ـــــــــ🌻ـــــــــ
@tanhamasirKordestan
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان
قلبتون مملو از عشق الهی
و زندگی هاتون پر نور✨
پوزش بابت تاخیری که امروز در تدریس داشتیم🙏
ادامه درس رو تقدیمتون میکنم
💓تنها مسیری های کردستان
#سبک_زندگی #جلسه_دهم 🔹 الان در غرب، یک نهضتی راه افتاده دربارۀ «#لزوم_کنترل_رفتار» ❗️اما این نهض
#سبک_زندگی
#جلسه_یازدهم
🔹 گفتیم اگر میخوایم زندگی موفقی داشته باشیم باید عمل کنیم وایمان زیاد، آگاهیِ زیاد نمیخواد.
ایمان سلامت قلب میخواد که ناشی از سلامت رفتاره👉
✔️مثلا شما برای اینکه قلب سالمی داشته باشی، نیازی نیست دکتر قلب بشی و تخصص قلب داشته باشی.
میتونی با پیاده روی و ورزش و مراقبت مقدار خوردنت، تا حد زیادی قلبت رو سالم نگه داری.❤️
💥 یه ذره آگاهی و ایمان، بهعلاوه یه ذره محبت لازمه که بتونی به نتیجه رفتار درست برسی حالا میشه اصلاح رفتار و اصلاح عمل.
⚠️ اطلاعات زیادی ضرر داره و زدگی ایجاد میکنه.
🚨 کسی که با #رفتار خودش آمادگی برای انجام یه کاری پیدا نکرده، اگه آگاهی بهش میدی تا بهش بقبولونی یه موضوع رو، اون رو کشتی.!!!
👈برای هر کاری باید اول آمادگی اونو ایجاد کنی.
🌷خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در طول عمر شریفشون مدام کلاسهایی برگزار میکردند برای خانمهای مدینه،چرا؟؟
برای اینکه آمادگی پیدا کنند برای بهتر زندگی کردن،لذت بردن🍃
🔅الان شما بخوای یه نفر رو با یه کار آشنا کنی اول باید کلی مقدمات بچینی، توضیح بدی و....
✅ تازه اونوقت میشه گفت آمادگی ایجاد شده چون شرایط گفته شده و من با روند کار آشنا شدم
👌واقعا آمادگی بسیار مهمه در هر کاری.
اگر میبینی در کاری مدام شکست میخوری یکی از دلایلش آمادگی نداشتن برای اونکاره.‼️
🔍باید #آگاهی و #ظرفیت خودتونو بسنجید!
ظرفیت هم با عمل کردن بدست میاد✔️ مثلا من ظرفیت داشته باشم با مردم درست رفتار کنم.
✨معصوم میفرمایند:
نصف دین مدارا کردن با مردم است.
پس اول باید آمادگی ایجاد کنیم✅
من اینو نمیگم👇
خود علم و دانش داره اینو میگه
❗️حتی قبل از رفتار، به عشق و محبت زیاد هم نیاز نداری
😳تعجب نکن
الان به طرف میگی ببین رفتارت با مامانت چطوره؟
تو مجازی مینویسه
❤️مادر یعنی عشق محبت و....
همون موقع مادرش صداش بزنه
اول که جواب نمیده، بعد هم میگه هان دستم بنده حالا بعدا میام.
😒😕
عه چی شد؟
رفتارت چرا با گفتارت هماهنگ نیست؟
عزیزم داری یه کوچولو منافق میشی.
‼️
بهت برنخورهها😊
منافق هم همینطوره حرف و عملش یکی نیست. ⚠️
💢 ببین بیا راحتت کنم...
بهت میگم تو با کوچکترینکارها شروع کن ولی حتما کار انجام بده عمل کن.👌
الان یه چیزی بگم بیشتر تعجب کنین😊
👈 قبل رفتار کردن به تبلیغات و احساساتم نیاز ندارین
#کلید_طلایی همه موفقیتها تو عمل کردنه که میشه #رفتار
⬅️ و رفتار ما هم شخصیت ما رو زودتر از حرفهامون نشون میده 😌
📝یه سخن از امام بگم خدمتتون در شرح چهل حدیث میفرمایند:
بدانکه هیچ راهی به سمت خدا پیموده نمیشود بجز عمل، به ظاهرِ شریعت.
ظاهر شریعت چیه❓
همین احکام حلال و حرام، نجس و پاک و ....👈 #احکام عملی👉
در ادامه میفرمایند:
انسان تا متعدد و مداوم به آداب عمل نکند هیچیک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود.❗️
🔆یعنی باید هم #عمل کنیم، هم #ادامه بدیم.
بعدش🔚 #حکمت خیلی از مسائل و شرایط و اتفاقاتی که برات میفته رو متوجه میشی و درک میکنی...✅
🌾 کار خیلی راحت میشه، قشنگ متوجه میشی که کجا باید چه رفتاری نشون بدی و حکمت هر اتفاقی چیه...
ان شاءالله راههای بعدی رو در قسمت بعد خدمتتون ارائه میدیم.
༻🦋 @tanhamasirKordestan
میخوای بچه های تربیت کنی بشند نوررردیده وباقی صااالح😍
میخوای بدونی یه خانواده خوب چه خانواده ایه 😍
دوووست داری بدونی چطور میشه یه زندگی پرازآرامش و لذت رو تجربه کنی 😍
چرا کیفیت زندگی ما هنووز به سطح عالی نرسیده🤔
چرا توخانواده مذهبی نوووجونها راحت طلب و بی مسئولیت بار میاند
حلقه مفقوده همه اینها کجاست 🤔😎
درکانال تنها مسیری های کردستان روزهای زوج
مباحث کاربردی وشیرین ازخانه تاخدا
روزهای فرد مباحث جذاب وعااالی سبک زندگی
باماهمراه باشید وکانال رو به دوستان معرفی کنید تا دیگران هم بیاند😊👇
💐🍃http://eitaa.com/joinchat/3024289824Cec2bccd79b
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_108 تَقْصِير بِهِ مُضِرٌّ، وَکُلُّ إِفْرَاط لَهُ مُفْسِدٌ.
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_109
نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي.
امام(عليه السلام) فرمود:
ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند
و تندروان به سوى آن باز گردند.(1)
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_109 نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي
شرح و تفسير
ما از افراط و تفريط دوريم
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، موقف خود و خاندانش را در برابر «مقصران» و «غاليان» روشن ساخته است، مى فرمايد: «ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوى آن باز گردند»; (نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي).
اين تعبير کنايه زيبا و دلنشينى است، زيرا «نُمْرُقة» در اصل به معناى پشتى يا متکايى است که بر آن تکيه مى کنند; پشتى وسط و ميانه، پشتى ممتازى بوده که در صف پشتى هاى مجلس مورد توجه و جايگاه افراد شريف تر بوده است. مى فرمايد: آنها که پايين ترند بايد رو به سوى ما کنند و آنها که بالاترند بايد نگاه خود را به ما باز گردانند (و همگى راه اعتدال را پيش گيرند).
اشاره به اينکه مورد قبول در اسلام و آيين الهى امورى است که در سر حد اعتدال و دور از افراط و تفريط باشد، همان گونه که قرآن مجيد مى گويد: (وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً)(1) و در جاى ديگر درباره انفاق مى فرمايد: «(وَالَّذينَ إذا أنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتَرُوا وَکَانَ بَيْنَ ذلِکَ قَواماً); کسانى که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه سخت گيرى و در ميان اين دو حد اعتدال را رعايت مى کنند».(2)
منظور از «تالى» کسانى هستند که اوصاف برجسته امامان اهل بيت(عليهم السلام) را انکار مى کردند و آنان را در حد فردى معمولى قرار مى دادند و منظور از «غالى» کسانى که آنان را از حد امام معصوم بالاتر برده و صفات خدايى برايشان قائل مى شدند و حتى گاهى به الوهيت آنها رأى مى دادند. امام(عليه السلام)مى فرمايد: ما هيچ يک از اين دو گروه را نمى پسنديم نه تالى و نه غالى.
بعضى از شرّاح نهج البلاغه «وسطى» را به معناى ممتاز و عالى گرفته اند نه به معناى ميانه، همان گونه که در آيه 28 از سوره «قلم» مى خوانيم: (قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَّکُمْ لَوْلاَ تُسَبِّحُونَ) که اوسط در اينجا به معناى افضل و برتر است.
ولى با توجه به تالى و غالى که در ذيل اين کلام حکيمانه آمده چنين احتمالى بسيار بعيد است و مناسب همان معناى وسط است که طرف افراط و تفريط دارد.
پيروى از حد اعتدال و پيمودن خط ميانه نه تنها در مسائل اعتقادى مورد توجه است که در مسائل اخلاقى و اجتماعى نيز غالباً چنين است، زيرا افراط و تفريط در اين امور نيز زيانبار بوده و حد وسط و حالت اعتدال داراى آثار و برکات روشنى است.
خوشبختانه پيروان مکتب اهل بيت با هدايت هاى آنها در همه جا حد اعتدال را برگزيدند; در حالى گروهى گرايش به جبروگروهى تفويض را انتخاب مى کردند، پيروان اين مکتب شعار «لا جبر و لا تفويض بل امر بين الامرين» را برگزيدند و در جايى که جمعى قائل به تشبيه (اعتقاد به جسميت خداوند) و گروهى معتقد به تعطيل (کسانى که مى گويند ما از ذات و صفات خدا هيچ چيز نمى فهميم) در ميان مسلمانان بودند، پيروان اين مکتب نه تشبيه را پذيرفتند و نه تعطيل را بلکه معتقد شدند کنه ذات خدا و صفات او گرچه براى انسان ها قابل درک نيست; ولى او را مى توان از طريق آثارش در پهنه جهان هستى به خوبى شناخت.
آخرين سخن اين که تعبير به «نحن» گرچه به معناى امامان اهل بيت است ولى از بعضى از روايات استفاده مى شود که پيروان راستين آنها نيز همين گونه اند.
چنان که در حديثى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم فرمود: «يا مَعْشَرَ الشّيعَةِ ـ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّد ـ کُونُوا النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى يَرْجَعُ إلَيْکُمُ الْغالى وَ يَلْحَقُ بِکُمُ التّالى; اى جميعت شيعه شما هم جايگاه حد وسط و معتدل باشيد که غلو کننده به سوى شما باز گردد و عقب مانده به شما ملحق شود» در اين هنگام مردى عرض کرد: فدايت شوم، منظور از غالى چيست؟ فرمود: «قَوْمٌ يَقُولُونَ فينا ما لا نَقُولُه فى أنْفُسُنا فَلَيْسَ أولئکَ مِنّا وَ لَسْنا مِنْهُمْ; گروهى هستند که درباره ما مطالبى مى گويند که ما درباره خود نمى گوييم (آنها راه غلو و افراط را مى پويند) آنها از ما نيستند و ما از آنها نيستيم». سپس امام(عليه السلام) رو به مردم کرد و فرمود: «وَاللّه ما مَعَنا مِنَ اللّهِ بَرائَةٌ وَلا بَيْنَنا وَبَيْنَ اللّهِ قِرابَةٌ وَلا لَنا عَلَى اللّهِ حُجَّةٌ وَلا نَتَقَرَّبُ إلَى اللّهِ إلاّ بِالطّاعَةِ; به خدا سوگند ما برات آزادى (از آتش دوزخ براى کسى) نداريم و ميان ما و خداوند خويشاوندى نيست و حجت خاصى در برابر او نداريم و جز از طريق اطاعت به او تقرب نمى جوييم». سپس افزود: «فَمَنْ کانَ مِنْکُمْ مُطيعاً لِلّهِ تَنْفَعُهُ وِلايَتَنا وَ مَنْ کانَ مِنْکُم عاصِياً لِلّهِ لَنْ تَنْفَعَهُ وَلايَتَنا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا; هر کس از شما مطيع خدا باشد
💓تنها مسیری های کردستان
شرح و تفسير ما از افراط و تفريط دوريم امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، موقف خود و خاندانش را
ولايت ما براى او سودبخش است و هر کس از شما معصيت خدا کند ولايت ما به او سودى نمى بخشد. واى بر شما (به ولايت ما) مغرور نشويد، واى بر شما مغرور نشويد».(3)
(1). بقره، آيه 143.
(2). فرقان، آيه 67.
(3). کافى، ج 2، ص 75، ح 6.