💢 پس از شروع موج خشم مردمی در میان ملل مسلمان، فعالان در شبکههای اجتماعی یک کمپین تحریم کالاهای فرانسوی با هشتگ
#تحریم_کالاهای_فرانسوی در کنار
#مکرون_به_پیامبر_اهانت_میکند و
#پیامبر_ما_خط_قرمز_ماست
راهاندازی کردند.
@tanhamasirKordestan
🔴 پنیر را با گوجه و خیار نخورید
🔰 محققان ثابت کردهاند مصرف پنیر همراه با گوجه و خیار، سبب بروز بسیاری از عارضهها و بیماریها مانند: دیابت، ام اس، اختلالات عصبی و گوارشی در بزرگسالی میشود
🔰 بهتر است پنیر همراه با گردو خورده شود
#دانستنی_های_مفید
@tanhamasirKordestan
عرض سلام وادب واحترام دارم محضر تنها مسیری های بزرگوار
الهی لحظه به لحظه تون در آرامش وسلامت باشید وبهترین ها نصیب تون ......
بایکی دیگه ازمباحث زیبای #ازخانه_تاخدا درخدمت هستیم
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_سی_وهفتم 💎 "هیجان های کاذب" 🔹هر یک از ما باید سعی کنیم که "هیجان های بیج
#از_خانه_تا_خدا....
#درس سی و هشتم
👇
💎 "آرامش در نوجوانی"
✅ آرامش در هر سنی باید باشه؛ خصوصاً در سن نوجوانی،
📡 امّا رسانه ها در این سنین کاری می کنن که نوجوان ها سرگرمِ "هیجانِ موسیقی و شهوت" بشن.
🎶🎵🔞
⭕️ وقتی یه نوجوانی اهلِ موسیقی میشه فکر میکنه که میتونه مقابل اثراتِ بدِ موسیقی مقاومت کنه!
امّا نمیدونه که "موسیقی" چقدر میتونه فکر و ذهنِ انسان رو بهم بریزه.
🚷♨️📛
🎶 موسیقی در هر نوعی که باشه، اثراتِ بدِ خودش رو داره.
👈 حتی "موسیقی های ظاهراً آرامش بخش" هم اثراتِ منفی خودشون رو دارن.
👆👆👆✅🔺
-- استاد! اتفاقاً ما وقتی موسیقی های آرامش بخش رو گوش میدیم آروم میشیم! 😌🎶
🔶 ببین عزیز دلم! موسیقی عمدتاً آرامشِ انسان رو بهم میریزه
امّا به فرض در یه جایی هم به فردی آرامش بده خب بازم بد هست!
- چرا؟ 😳
✔️ چون آدم باید با #تفکر به آرامش برسه
⛔️ نه اینکه تازه بخواد از "یه وسیلۀ بیرونی" برای آرامش پیدا کردن استفاده کنه.
👆اینطور آرامش پیدا کردن مثل اون معتادی هست که شدیداً به موادِ مخدر نیاز داره و تا زمانی که مواد مصرف نکنه به آرامش نمیرسه!
👌"آدم باید از درونِ خودش به آرامش برسه"
⚠️ آرامش هایی که از بیرون به انسان برسه، آدم رو وابسته میکنه
و در نهایت باعثِ "افزایشِ اضطرابش" خواهد شد...
✅💢🔷🔸➖🔺
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
┄┄┄••❅❈✧❈❅••┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حاج آقا زیاد در مورد موسیقی سخت نگیرید...
توجه به خدا توسط موسیقی‼️
#استاد_پناهیان
༻🦋 @tanhamasirKordestan
مداحی آنلاین - اول به نام عشق - سیدمجید بنی فاطمه.mp3
4.2M
شهادت#امام_حسن_عسکری(ع)
اول به نام عشق به نامت به نام حُسن
ما که تحیریم همه در مقام حُسن
🥀🥀🥀
🍃سید مجید بنی فاطمه
🏴 #آجرکاللهیاصاحبالزمان
◾️@tanhamasirKordestan
💢 اولین دیدار در بیت رهبری پس از ۸ماه
جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی
این یعنی فرمانده، خود وسط میدان است!!
✍ صمصام
@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_115 وَقِيلَ لَهُ(عليه السلام) کَيْفَ نَجِدُکَ يَا أَمِيرَ الْ
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_116
کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَیْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَیْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ.
امام علیه السلام فرمود : چه بسیارند کسانى که به سبب نعمتى که به آنها داده شده در غفلت فرو مىروند و به سبب پردهپوشى خدا بر آنها مغرور مىگردند و بر اثر تعریف وتمجید از آنان فریب مىخورند و خداوند هیچ کس را به چیزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمتها و ترک عقوبت) آزمایش نکرده است.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_116 کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَیْهِ، وَمَغْرُور
شرح و تفسير
هشدار به چهار چيز
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه و هشدار دهنده به چهار نکته مهم اشاره مى کند که بر محور چهار واژه معنادار: «مستدرج»، «مغرور»، «مفتون» و «املاء» دور مى زند. مى فرمايد: «چه بسيارند کسانى که به وسيله نعمتى که به آنها داده شده غافل مى شوند و به سبب پرده پوشى خدا بر آنها مغرور مى گردند و بر اثر تعريف و تمجيد از آنان فريب مى خورند و خداوند هيچ کس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت ها و ترک عقوبت) آزمايش نکرده است»; (کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَيْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ).
«مستدرج» از ريشه «استدراج» به معناى چيزى را تدريجاً به سمت و سويى بردن آمده است. در قرآن مجيد اين تعبير در دو آيه (182 سوره «اعراف»، و 44 سوره «قلم») ذکر شده و مفهوم آن در هر دو مورد يکى است و آن اين که کسى را مرحله به مرحله بدون اين که خود متوجه شود در دام مجازات گرفتار کنند درست مثل اين که کسى از بيراهه به سوى پرتگاه مى رود اما نه تنها او را از اين کار نهى نکنيم بلکه به دليل آنکه مستحق مجازات و کيفر است او را نيز تشويق کنيم. ناگهان به لب پرتگاه مى رسد و خود را در دام مجازات مى بيند، وحشت مى کند و راه بازگشت در برابر خود نمى بيند و از همان جا مى لغزد و در پرتگاه سقوط مى کند. خدا به افرادى که طغيان را به اوج خود مى رسانند نيکى مى کند، نعمت مى بخشد، مقام مى دهد و ناگهان در ميان ناز و نعمت گرفتار مجازاتشان مى سازد، مجازاتى که در آن حالت بسيار دردناک است.
در آيه 44 سوره «انعام» مى خوانيم: «(فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَىْء حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ); هنگامى که آنچه را به آن ها تذکر داده شده فراموش کردند ما درهاى همه گونه نعمت را بر آنها گشوديم تا زمانى که (کاملاً) به آنچه به آنها داده شده بود خوشحال شدند. ناگهان آنها را به عذاب گرفتار ساختيم و يکباره نوميد شدند».(1)
دومين جمله اشاره به کسانى است که مورد آزمون الهى از طريق پرده پوشى خداوند نسبت به گناهان آنها قرار مى گيرند. خدا، ستار العيوب است و تا آن جا که ممکن باشد بر گناهان بندگانش پرده مى افکند تا بيدار شوند و توبه کنند و به راه حق باز گردند ولى گروهى به عکس، مغرور مى شوند و از اين ستر الهى فريب مى خورند و بر شدت و کثرت گناه مى افزايند. با توجه به اين که «چون که از حد بگذرد رسوا کند» سرانجام پرده ها بالا مى رود و آنها رسواى خاص و عام مى شوند.
جمله سوم اشاره به يکى ديگر از راه هاى نفوذ شيطان و هواى نفس در انسان است; گاه مردم از روى حسن ظن و گاه از طريق تملق و چاپلوسى به مدح و ثناى افرادى مى پردازند; ولى گاه آنها که از حال خود باخبرند و وضع خود را با آنچه به صورت مدح و تمجيد گفته مى شود کاملاً متفاوت مى بينند بيدار شده و سعى مى کنند خود را با حسن ظن مردم موافق کنند، گاهى با اين سخنان، فريب مى خورند و خود را مقرب درگاه الهى و در اوج فضيلت و اخلاق مى پندارند، در حالى که در دام شيطان و هواى نفس گرفتارند.
چهارمين جمله اشاره به حال کسانى است که خداوندِ حليم و غفور آنها را از طريق بخشيدن نعمت و گسترش روزى و مانند آن مى آزمايد شايد به پاس نعمت هاى الهى بيدار شوند و باز گردند; اين گسترش نعمت ها سبب غفلت و بى خبريشان شده و همچنان راه خطا را با شتاب ادامه مى دهند، ناگهان خدا آنها را گرفته و مجازات مى کند; مجازاتى که بسيار دردناک است، زيرا در ميان نعمت هاى الهى غوطهور و سرگرم لذاتند که در يک لحظه همه چيز دگرگون مى شود و همچون «قارون» که با داشتن آن همه امکانات در اوج غرور و غفلت قرار داشت، گرفتار عذاب ناگهانى الهى شده و در يک لحظه همه چيز خود را از دست مى دهند.
قرآن مجيد در شرح حال قوم «سبا» و سرگذشت آنها به همين معنا اشاره کرده است; خدا آنها را مشمول انواع نعمت ها قرار داد، سرزمينى پر از نعمت و خدايى آمرزنده داشتند (بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَرَبٌّ غَفُورٌ)(2) اما هواى نفس و شيطان کار خود را کرد و آنها را به ناسپاسى و طغيان واداشت. ناگهان سد عظيمِ «مأرب» بر اثر نفوذ آب و جانوران در آن شکست و سيلاب عظيمى به راه افتاد و باغ ها و زراعت ها و کاخ ها را در هم کوبيد و در هم برد و تنها زمينى باير و ويران به جاى ماند به گونه اى که باقى مانده جمعيت مجبور شدند از آن سرزمين کوچ کنند.
قرآن مجيد درباره اين گروه مى فرمايد: «(وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ کَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِى لَهُمْ خَيْرٌ لاَِّنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَلَهُمْ عَذَابٌ