2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد میدان شد
سردار سلامی از ورود سپاه برای کنترل قیمتها خبر داد.
@tanhamasirKordestan
سلام شبتون بخیرونیکی
باادامه درس های زیبای #از_خانه_تا_خدا درخدمت هستیم 🌹
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_چهل ودو 💎 " دینِ آرامش " 🔹در مقابل گناهان که آرامشِ آدم رو از بین میبرن،
#از_خانه_تا_خدا....
#درس_چهل_و_سه
💎 "حواست باشه که آرامش بدی!"
⭕️ متاسفانه در جامعۀ ما مصرفِ قرصِ اعصاب توسط خانمها فوق العاده زیاد شده. 💊
👆این موضوع علتهای زیادی میتونه داشته باشه.
✔️ یکی از مهمترین علّتهاش اینه که "مردها نمیتونن به همسرشون آرامش بدن".
📳 با ورود شبکههای اجتماعی، امکان ارتباط با نامحرم خیلی راحتتر شده.
🔹 توی این وضعیت خانمها خیلی نگران این هستن که یه موقع شوهرشون دچار ارتباطاتِ خارج از چارچوبِ خانواده نشه.
✅ خب اینجا، آقایون خیلی باید "مراقبِ هوای نفسشون" باشن
➕ و علاوه بر اون مدام به همسرشون اطمینانِ خاطر بدن که اصلا فکرِ همچین گناهانی رو هم توی ذهن خودشون نمیکنن!
طبیعتاً یه خانم هر چقدر که از سنّش بگذره، این ترس رو پیدا میکنه که یه موقع از چشمِ آقاش نیفتاده باشه!😥
💕 اینجا آقا باید به خانومش آرامش بده و بگه:
👇👇❣
❤️ خانوم گلم، من همیشه دوستت دارم. اگه تمام حورالعینهای بهشتی هم بیان روی زمین، تو یه چیز دیگهای... 😌
آخ که چقدر لذّت میبرم نگاهت میکنم😍
💞چقدر صورتت رو دوست دارم... ! 😊
فدای چشای قشنگت بشم...
تو ماهِ منی...از نظر من تو زیباترین زن دنیایی...💖
✅ هر از گاهی آقایون از همسرشون تعریف کنن و بهش "آرامش" بدن.
چقدر قشنگ میشه این زندگی؟!😊
🔷 البته اینم عرض کنیم که به فرض اگه یه آقایی هم بلد نبود به خانمش آرامش بده
این دلیل نمیشه که خانم بره قرصِ اعصاب مصرف کنه! 💊❌
🌺 خانمها باید سعی کنن انقدر #خودسازی داشته باشن که اگه شوهرشون این مسائل رو هم بلد نبود،
اصلاً ناراحت نشن و توکل به خدا کنن✔️
👌سعی کنن که "به شوهرشون کمک بدن تا دینداری #عمیق تری داشته باشه".
🔶 مردی که عمیقاً متدیّن باشه، حتماً میره دنبالِ "دستور خدا" و رفتارش با خانوادش عالی خواهد بود...
✅🔷🏵🌷💖
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
2.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این قرص را به همسرت بده ✅
#استاد_پناهیان
🌺 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ◻️▫️قابل توجه تنها مسیری های بزرگوار ‼️ روزهای دوشنبه وچهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ الی ۱۶ عص
جلسه امروز با موضوع مبارزه با راحت طلبی
برای دانش آموزان درشبکه اجتماعی شاد لینگ کانال 👇👇👇
https://shad.ir/fdak_2020
لینگ بالا رو در پیام های ذخیره شده شاد کپی بشه تاواردکانال مهارت های اجتماعی تنهامسیر بشید
باشاد شادبمانید 🍃🌺
🌺@tanhamasirKordestan
🔹از #كابل تا #وين تروریسم داعشی در حال جولان است...
پیشتر در مصاحبه ای گفتم جهان بدون #سردار_سلیمانی امن تر نخواهد بود
و مسئولیت این ناامنی بر عهده آمران و عاملان ترور ناجوانمردانه کسی است که شجاعانه با #داعش جنگید و برای منطقه و حتی اروپا و آمریکا امنیت آورده بود❗️
✍ موسوی، سخنگوی سابق وزارت خارجه
پ. ن:
رسانههای غربی همه از عملیات #تروریستی وین میگویند اما در مورد کشتار در دانشگاه #کابل حرف جدی نمیزنند...
#دانشگاه_کابل
#تسلیت_افغانستان
@tanhamasirKordestan
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نحوه خشابگذاری تیربار موشکی سپاه
🔺 واگنهای حامل موشکهای دوربرد بالستیک که میتواند شرایط شلیک رگباری و پیوسته را ایجاد کند، ابتکاری جدید در جهان است.
▪️فرمانده کل #سپاه در آئین رونمایی از تیربار موشکی سپاه:
🚀وقتی موشک های ما به پرواز در می آیند پیکره دشمن می لرزد
امروز این قدرت ضامن تداوم حیات و بازدارندگی نظام است.
#توان_موشکی
@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_126 الاُْولَى وَعَجِبْتُ لِعَامِر دَارَ الْفَنَاءِ وَتَارِک د
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_127
مَنْ قَصَّرَ فِي الْعَمَلِ ابْتُلِيَ بِالْهَمِّ، وَلاَ حَاجَةَ لِلَّهِ فِيمَنْ لَيْسَ لِلَّهِ فِي مَالِهِ وَنَفْسِهِ نَصِيبٌ.
امام(عليه السلام) فرمود:
کسى که در عمل کوتاهى کند به اندوه گرفتار مى شود و خدا به کسى که در مال و جانش نصيبى براى او (جهت انفاق در راه خدا) نيست اعتنايى ندارد
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_127 مَنْ قَصَّرَ فِي الْعَمَلِ ابْتُلِيَ بِالْهَمِّ، وَلاَ ح
شرح و تفسير:
امام(عليه السلام) در اين کلام حکمت آميز نخست به سرنوشت کسانى اشاره مى کند که در انجام وظائف الهى خود کوتاهى مى کنند، مى فرمايد: «کسى که در عمل کوتاهى کند، به اندوه گرفتار مى شود»; (مَنْ قَصَّرَ فِي الْعَمَلِ ابْتُلِيَ بِالْهَمِّ).
ممکن است اين اندوه و غم در آستانه انتقال از اين دنيا باشد که چشم برزخى پيدا مى کنند و سرنوشت رقت بار خود را مى بينند و فريادشان بلند مى شود و مى گويند: «(رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّى أَعْمَلُ صَالِحاً فِيمَا تَرَکْتُ); پروردگارا! مرا
باز گردانيد، شايد در برابر آنچه ترک کردم (و کوتاهى نمودم) عمل صالحى
انجام دهم».(1)
نيز ممکن است اشاره به غم و اندوه در سراى آخرت باشد، همان گونه که قرآن از زبان آنها نقل مى کند که مى گويند: «(يَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِى جَنْبِ اللهِ); اى افسوس بر من از کوتاهى هايى که در اطاعت فرمان خدا کردم».(2)
نيز شايد اين غم و اندوه در خود دنيا باشد، زيرا گاه انسان بيدار مى شود و از کوتاهى هايى که کرده افسوس مى خورد و غم و اندوهى جان کاه او را فرا مى گيرد چرا که مى بيند ديگران با اعمال صالح سراى جاويدان خود را آباد کرده اند و او با کوتاهى هايش سراى جاويد خود را ويران نموده است. البته جمع ميان اين سه تفسير نيز مانعى ندارد.
سپس امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن جمله پرمعنايى مى گويد که در واقع شرحى است از کوتاهى در عمل. مى فرمايد: «خدا به کسى که در مال و جانش نصيبى براى او نيست، اعتنايى ندارد»; (وَلاَ حَاجَةَ لِلَّهِ فِيمَنْ لَيْسَ لِلَّهِ فِي مَالِهِ وَنَفْسِهِ نَصِيبٌ).
اشاره به اين که کسانى مورد عنايت پروردگار در دنيا و آخرتند که از بذل جان و مال در راه خدا دريغ ندارند، و به بيان ديگر، ايمان و يقين و وفادارى خود را به اسلام در عمل ثابت مى کنند.
درست است که جان و مال همه از سوى خداست و اگر انسان در بذل آنها اقدام کند در واقع به خودش خدمت کرده است، زيرا خدا از همگان بى نياز است; ولى خداوند روى الطاف بيکرانش آن را به عنوان حاجتى از سوى خود گرفته است.
اين سخن درباره مؤمنانى که داراى مقامات بالا هستند نيست، آنها فقط نصيبى از جان و مالشان را در راه خدا صرف نمى کنند، بلکه هرچه دارند در راه خدا مى دهند.
جمله «لاَ حَاجَةَ لِلَّهِ» به معناى بى اعتنايى و اعراض خداوند از چنين افرادى است که چيزى از جان و مال را در راه او نمى بخشند، زيرا کسى که به چيزى يا شخصى نياز ندارد طبعاً اعتنايى هم به او نمى کند، بنابراين جمله «لا حاجة...» با توجه به اين که خدا به هيچ کس نياز ندارد کنايه از بى اعتنايى است و منظور از بى اعتنايى اين است که خدا آنها را از مواهب خاص و عنايات ويژه اش محروم مى سازد.
اين تعبير مانند بيان کنايه آميز ديگرى است که در آيه 67 سوره «توبه» درباره منافقان آمده است: «(نَسُوا اللهَ فَنَسِيَهُمْ); آنها خدا را فراموش کردند و خداوند نيز آنها را فراموش نمود» يعنى از رحمت خود محروم ساخت.
بعضى از مفسران نهج البلاغه در تفسير «نصيب» معناى ديگرى ذکر کرده اند که با ظاهر عبارت سازگار نيست. گفته اند منظور از «نصيب» کسانى هستند که خدا آنها را به بلاهايى در مال يا جانشان گرفتار مى کند و اين ابتلا به بلا نشانه اعتناى پروردگار به آنهاست زيرا خداى متعال به کسى که اعتنا ندارد مصيبتى هم بر او وارد نمى کند; ولى روشن است که منظور از «نصيب» در مال و جان
بذل بخشى از مال و جان در راه خداست نه گرفتار خسران مالى و بلاهاى نفسانى شدن.
از آنچه در تفسير دو جمله بالا آمد روشن مى شود که هر دو با هم کمال ارتباط را دارند، زيرا کسانى که کوتاهى در عمل کنند (يعنى اعمالى دارند ولى کوتاهى مى کنند) خداوند آنها را مبتلا به غم و اندوه مى کند که اين خود نوعى اعتناى به آنهاست و اما کسانى که مطلقاً عملى نداشته باشند; نه در بذل مال و نه در بذل جان خدا اعتنايى به آنها ندارد و حتى غم و اندوه بيدار کننده نيز بر آنان عارض نمى کند. از اينجا روشن مى شود کسانى که مانند ابن ابى الحديد اين دو جمله را مستقل از يکديگر شمرده اند راهى صحيح نپيموده اند.
(1). مؤمنون، آيه 99 و 100.
(2). زمر، آيه 56.