eitaa logo
💓تنها مسیری های کردستان
606 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
5هزار ویدیو
58 فایل
تنهامسیریان کردستان عزیز خیلی خوش هاتین وه کانال خودان پیشنهاد و انتقادات @F313iar مشاوره @MoshaverTm براساس نظام فکری استاد بزرگوار حجت الاسلام پناهیان لینک کانال اصلی تنهامسیرآرامش👇 https://eitaa.com/IslamLifeStyles
مشاهده در ایتا
دانلود
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_119 مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ، لَيِّنٌ مَسُّهَا
شرح و تفسير دنيا مار خوش خط و خال! امام(عليه السلام) در اين گفتار پربار خود تشبيه ديگرى براى دنياى فريبنده بيان کرده و به همگان هشدار داده است، مى فرمايد: «دنيا مانند مار (خوش و خط و خال) است که به هنگام لمس کردن نرم به نظر مى رسد در حالى که سم کشنده در درون آن است (به همين دليل) مغرورِ نادان به سوى آن مى رود و خردمند عاقل از آن حذر مى کند»; (مَثَلُ الدُّنْيَا کَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِي جَوْفِهَا، يَهْوِي إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَيَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ). طبيعت دنيا داراى اين دو ويژگى ظاهرى فريبنده و باطنى خطرناک است; کاخ ها، زر و زيورها، لباس ها، غذاهاى رنگارنگ و عيش و نوش ها مظاهر جذاب دنياست; ولى در درون، غفلت، بى خبرى از خدا آلوده شدن به انواع گناهان را براى به دست آوردن يا حفظ آن با خود دارد. روى اين جهت امام(عليه السلام)در عبارات مختلفش با ذکر مثال هاى متعدد تناقض اين ظاهر و باطن را آشکار ساخته و هشدار داده است. در ذيل نامه 68 که امام(عليه السلام) پيش از دوران خلافت ظاهرى اش به سلمان فارسى(قدس سره) نگاشته، همين مثل را با کمى تفاوت بيان فرموده است. ما تشبيهاتى براى دنيا از آيات قرآن و روايات اسلامى جمع آورى کرديم که به هجده تشبيه بالغ مى شد و نشان داديم که چگونه خداى متعال در قرآن و سپس پيشوايان معصوم در احاديث خود براى بيدار کردن غافلانِ بى خبر، از مثال هاى حسى مختلف بهره گرفته اند. تعدد و تکثر اين امثله به خوبى نشان مى دهد که تا چه اندازه اين مسئله داراى اهميت است. در مثال مورد نظر تضاد ظاهر و باطن دنيا با تمثيل به مار نشان داده شده که به هنگام لمس آن بسيار نرم و ملايم به نظر مى رسد و انسانِ بى خبر از لمس آن لذت مى برد در حالى که اگر يک لحظه غافل شود سم «ناقع» (سم قاتل و جان گدازى) که در درون اين حيوان خطرناک است از طريق نيش آن به بدن انسان منتقل مى شود. سوزش فوق العاده توأم با پيچ و تاب تا آنجا که مار گزيده به صورت يک مثل در بيتابى درآمده است و سپس از کار افتادن تدريجى دستگاه هاى اصلى بدن و شتاب به سوى مرگ. تعبير به «غِرِّ جاهل» (غِر به معناى انسان خام بى تجربه که زود فريب مى خورد) اشاره به انسان هاى نادان و نا آگاهى است که تنها چشم به ظواهر فريبنده دنيا مى دوزند و از آنچه در باطن دارد و تاريخ پيشينيان آن را به خوبى مجسم ساخته بى خبر مى مانند; ولى عاقلان باتجربه و آگاه که سرنوشت دنياپرستان را در آيينه تاريخ مشاهده کرده اند خود را از آن برحذر مى دارند. به همين دليل حب دنيا (دنياپرستى) سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است. افراد دنياپرست چنان اسير آن مى شوند که نه خدا را بنده اند و نه فرمان عقل را مى برند، نه حق الناس مى شناسند و نه وجدان بيدار و آگاهى دارند و گاه با صراحت مى گويند: براى رسيدن به اهداف دنيوى هر کار براى ما مجاز است. در حديثى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «أُتْرکُوا الدُّنْيا لاِهْلِها فَإنَّهُ مَنْ أخَذَ مِنْها فَوْقَ ما يَکْفيهِ أخَذَ مِنْ حَتْفِهِ وَهُوَ لا يَشْعُرُ; دنيا را به اهل آن واگذاريد، زيرا کسى که بيش از نياز خود از آن برگيرد در واقع مرگ خود را از آنجا که نمى داند تسريع کرده است».(1) در حديث ديگرى از آن حضرت مى خوانيم: «ما أحَدٌ مِنَ الاْوَّلينَ وَ الاْخِرينَ إلاّ وَ هُوَ يَتَمَنّى يَوْمَ الْقِيامَةِ إنَّهُ لَمْ يُعْطَ مِنَ الدُّنْيا إلاّ قُوتاً: هيچ کس از اولين و آخرين نيست مگر اين که روز قيامت آرزو مى کند که اى کاش جز به اندازه نياز از دنيا به او داده نشده بود».(2) بى شک تمام آنچه گفته شد درباره دنياى دنياپرستانى است که هدفى جز لذت و عيش و نوش ندارند و دنيا براى آنها غاية الآمال است; ولى هرگاه از امکانات دنيا براى وصول به سعادت اخروى استفاده شود، دنياى ممدوح و محبوب و به تعبير روايت امام سجاد(عليه السلام) «دنياى بلاغ» (دنيايى که انسان را به هدف مى رساند) محسوب مى شود. در حديثى مى خوانيم: شخصى خدمت امام صادق(عليه السلام) عرض کرد: به خدا ما دنيا را دوست داريم و علاقه منديم به ما داده شود. امام(عليه السلام) به او فرمود: دنيا را دوست دارى؟ مى خواهى با آن چه کنى؟ عرض کرد: زندگى خودم و خانواده ام را تأمين کنم، با آن صله رحم به جا آورم، در راه خدا صدقه دهم و حج و عمره به جا آورم. امام(عليه السلام) فرمود: «لَيْسَ هذا طَلَبُ الدُّنْيا هذا طَلَبُ الاْخِرَةِ; اين طلب دنيا نيست بلکه طلب آخرت است».(3) (1). کنز العمال، ح 6058. (2). بحارالانوار، ج 74، ص 54. (3). کافى، ج 5، ص 72، ح 10.
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 روز بیست ونهم چله 🌺 شروع چله👈 ۹۹/۷/۹ 🤲 دعای عهد 🎤 با نوای علی فانی 🌺@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 اَللّهُمَ اَرِنیَ الطَلْعَةَ الرَشیدَة، وَالْغُرَة َالْحَمیدَة، وَاکْحُلْ ناظِری بِنَظْرَةٍ مِنیِ إلیهِ، وَ عَجِلْ فَرِجِه، وَ سَهِلْ مَخْرَجِه، و َاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بی مَحَجَتَهُ، وَ اَنْفِذ ْاَمْرَهُ، واشْدُدْ اَزْرَهُ خدایا آن جمال با رشادت و پیشانی ستوده را به من بنمایان و با نگاهی از من به او، دیده ام را سُرمِه بِنِه و درگشایش امرش شتاب کن، و درآمدنش را آسان گردان و راهش را وسعت بخش و مرا به راهش درآور، و فرمانش را نافذ کن و پشتش رامحکم کن... 🌺 ای حضرت که ناپیدایی غایب شده از زشتی و نازیبایی شرمنده که جای آمدن، آقا، تو چه وقت پیش ما می آیی 🌻 🌾تعجیل در فرج صلوات 🌸🍃 🌺@tanhamasirKordestan
🚨راهی برای کاهش مادران خوب و از بین بردن استقلال کشور 🔻 نظام سلطه از هر کاری که بتواند زن را از یک مادر خوب بودن باز بدارد استقبال می‌کند. 👈چون یک مادر خوب می‌تواند یک مادرشهید باشد. بی حجابی می‌تواند تعداد مادران خوب را کم کند. ‼️ 🔺زن، "مادر میهن" است و فقط مادران خوب باعث یک کشورند. ༻‌🦋 @tanhamasirKordestan
🔴طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی تصویب شد 🔹نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی موافقت کردند. 🔹 @tanhamasirKordestan
عرض سلا م وادب واحترام محضر تنها مسیری های بزرگوار الهی حالتون خوب واحوالتون خوبتر ☺️ یک تنها مسیر همیشه حالش خوبه چون قدر اون نفسی که میادومیره رو می دونه قدر بزرگترین نعمت زندگی اش که حیات هست 👌 ومیتونه موفقیت؛ آرامش ؛خوشبختی وحتی امنیت وثروت رو باقدم در تنها مسیر وتوکل برخدا بدست بیاره انشاءالله😊 یکی دیگه ازدرس های زیبای .... تقدیم نگاه مهربان تون 🌺
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_سی_و_نهم 💎 "فرهنگ غلط" 🚸 متاسفانه این روحیۀ آرامش نداشتن توی تفریحاتِ م
... 💎 "حیاتی ترین نیاز" 🔶 حیاتی‌ترین چیزی که انسان‌ها نیاز دارن "آرامش" هست... 👈 همیشه دنبالِ این باشید که دوستانی پیدا کنید که بهتون آرامش بدن. ✅ اگه دیدی یه رفیقی داری که همش دنبالِ هیجانهای کاذبه، خیلی راحت بذارش کنار. 🚸 چون مهمترین عاملِ جلوگیری از پیشرفت‌های شماست... 💍 یادتون باشه همسری انتخاب کنید که "مایۀ آرامشتون" باشه. راهِ آرامش دادن به شما رو بلد باشه.💞 ✔️ شما هم باید تلاش کنید تا "استعدادِ آرامش دادن" رو در خودتون تقویت کنید. 👆این "مهمترین پیش نیاز برای ازدواج" هست. 🌹خداوند متعال خیلی قشنگ جملات رو به ترتیب بیان فرمودن: ✨لِتَسْكُنُوا إِلَيْهٰا وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً...✨ اول آرامش بدید به همدیگه بعدش قربون صدقۀ همدیگه برید! 😊 💕🌷💖🌺 ⭕️ تا آرامش توی خونه فراهم نشه، محبتهای بین زن و شوهر هم خیلی "لحظه ای و موقّت" خواهد بود. مثلاً الان با هم خوبن، ده دقیقه دیگه با هم دعوا میکنن! 😒 ☑️ خب معلومه که هنوز نتونستن "زمینۀ محبت و " رو به وجود بیارن.
اگه آدم به تک تکِ گناهان نگاه کنه میبینه که اولین کاری که گناه با انسان میکنه اینه که آرامش رو ازش میگیره🔥 🔹چرا انقدر تاکید میشه روی اینکه آدم سمتِ نره❓ ✅ برای این هست که خداوند مهربان خیلی براش مهمه که شما آرامشت بهم نریزه. گناه آرامشِ تو رو خراب میکنه.✔️ وقتی کسی آرامشش از بین بره دیگه از زندگیش هم لذّتی نمیبره. 🔞 همش میخواد "با هیجان‌های مختلف" هر طور شده یه کمی لذّت ببره که آخرش بازم فایده‌ای نداره. 🔹 "استرس و فشارِ روحی" که گناه به انسان میده خیلی واضح هست. انقدر واضحه که دانشمندان با دستگاه‌های پیشرفته این استرس رو میتونن به راحتی اندازه گیری کنن!🔬 👈 دستگاه‌هایی رو به بدن و سرِ انسان متصل میکنن تا میزان استرسِ انسان رو اندازه‌گیری کنن. به محض اینکه شخصِ موردِ آزمایش دروغ میگه، دستگاه میزانِ استرسش رو اندازه گیری میکنه! 🔴 بله ممکنه یه نفر انقدر جنایت کنه که دیگه روحش نابود بشه؛ اونوقت دیگه با انجام گناه، استرسِ زیادی نمیگیره! ✔️ امّا به طورِ طبیعی، انسان‌ها پاک هست و تا گناه انجام میدن، اثرش توی بدنشون دیده میشه. 💯 علاوه بر استرس، کسی که زیاد دروغ بگه دچارِ "فراموشی" میشه. "بسیاری از بیماری‌های جسمی" دیگه رو هم میگیره. ✅🔵🔶🌺🌷 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣ تا لحظه‌اے که خون در گهاے ماست در برابر اهانـت به پیامبرمان ساکت نخواهیم ماند! و فریادمان بلند است: ❤️❤️ برسد بدست و اربابان صهیونیستش! ༻‌🦋 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_119 مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ، لَيِّنٌ مَسُّهَا
🌴 🌹 وسئل عن قريش أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش، نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ، وَالنِّکَاحَ فِي نِسَائِهِمْ. وَأَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْس فَأَبْعَدُهَا رَأْياً، وَأَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا. وَأَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا، وَأَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُـفُوسِنَا، هُـمْ أَکْثـَرُ وَأَمْکَرُ وَأَنْکَرُ، وَنَحْنُ أَفْصَحُ وَأَنْصَحُ وَأَصْبَحُ. از امام(عليه السلام) در مورد قريش سؤال شد. امام(عليه السلام) فرمود: اما بنى مخزوم، گل هاى قبيله قريشند که ما دوست داريم با مردانشان هم سخن شويم و با زنانشان ازدواج کنيم، اما طايفه بنى عبد شمس، از همه بدانديش تر و بخيل ترند، اما ما (طايفه بنى هاشم) از همه آنها به آنچه در دست داريم بخشنده تريم و به هنگام بذل جان از همه سخاوتمندتر; جمعيت آنها بيشتر و مکرشان فزون تر و زشت ترند و ما فصيح تر و دلسوزتر و زيباتريم.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_120 وسئل عن قريش أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش
شرح و تفسير ويژگى هاى قبايل قريش اين کلام حکيمانه در پاسخ کسى بيان شد که از امام(عليه السلام) درباره ويژگى هاى قبايل قريش سؤال کرد امام(عليه السلام)نيز به سه قبيله معروف آنها («بنو مخزوم»، «بنو عبد شمس» و «بنو هاشم») اشاره کرد و ويژگى هاى روحى و جسمى آنها را بر شمرد و در واقع به عنوان يک روان شناس ماهر در عبارات کوتاهى سجاياى آنها را بررسى کرد»; (وَ سُئِلَ(عليه السلام) عَنْ قُرَيْش). نخست در پاسخ اين سؤال ـ سؤال درباره طايفه قريش ـ از قبيله «بنى مخزوم» سخن مى گويد و مى فرمايد: «اما بنى مخزوم گل هاى قبيله قريش اند که ما دوست داريم با مردانشان هم سخن شويم و با زنانشان ازدواج کنيم»; (فَقَالَ أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش، نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ، وَالنِّکَاحَ فِي نِسَائِهِمْ). «مخزوم» جد اين قبيله فرزند «يقظة بن مرة» بود. و اين طايفه به پاکيزگى و برخورد خوب و حسن معاشرت معروف بودند. امام(عليه السلام)نيز همين اوصافشان را ستود نه اوصاف معنوى و اخلاقى ديگر را و مى دانيم که «ابو جهل» معروف، «وليد» و دودمان «مغيره» از دشمنان سرسخت اسلام از اين قبيله بودند که شأن نزول بعضى از آيات قرآن مسائل مربوط به آنها را تشکيل مى دهد; از جمله در شأن نزول آيات (ذَرْنِى وَمَنْ خَلَقْتُ وَحِيداً * وَجَعَلْتُ لَهُ مَالا مَّمْدُوداً ...)(1) گفته اند که اين آيات درباره «وليد بن مغيره» ى معروف است که تصميم داشت با قرآن معارضه کند. و آيه شريفه (ذُقْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْکَرِيمُ)(2) درباره «ابو جهل» نازل شده که مذمت شديدى در اين آيات از هر دو به چشم مى خورد. سپس امام(عليه السلام) به سراغ معرفى طايفه «بنى عبد شمس» مى رود که «ابو سفيان»، «معاويه» و «بنى اميه» از اين قبيله اند، مى فرمايد: «اما طائفه بنى عبد شمس از همه بدانديش تر و بخيل ترند»; (وَأَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْس فَأَبْعَدُهَا رَأْياً، وَأَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا). جمله «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» گاه به شکل مدح تفسير شده به اين گونه که آنها داراى افکارى عميق و دورنگرند و نسبت به آنچه در اختيار دارند شجاعانه دفاع مى کنند و گاه به صورت دو وصف مذموم تفسير شده و جمله «أَبْعَدُهَا رَأْياً» يعنى دورترين قبايل قريش از حقند و «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» به اين معنا تفسير شده که آنها بخيل ترين افرادند نسبت به چيزهايى که در اختيار دارند. با توجه به شواهد و قراين تاريخى و وجود افرادى همچون «ابو سفيان»، «معاويه» و «بنى اميه» در ميان آنها، تفسير دوم مناسب تر به نظر مى رسد و جمله «امکر» و «انکر» که بعدا خواهد آمد نيز شاهد اين مدعاست. آن گاه امام(عليه السلام) از بنى هاشم ياد کرده، مى فرمايد: «اما ما (طايفه بنى هاشم) از همه آنها به آنچه در دست داريم بخشنده تر و به هنگام بذل جان از همه سخاوتمندتريم، جمعيت آنها بيشتر و مکرشان فزون تر و زشت ترند و ما فصيح تر و دلسوزتر و زيباتريم»; (وَأَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا، وَأَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُفُوسِنَا، وَهُمْ أَکْثَرُ وَأَمْکَرُ وَأَنْکَرُ، وَنَحْنُ أَفْصَحُ وَأَنْصَحُ وَأَصْبَحُ). فصاحت بنى هاشم نمونه بارز آن در پيغمبر اکرم و اميرمؤمنان(عليهما السلام)و خطبه هاى نهج البلاغه و نامه ها و کلمات قصار آن کاملاً نمودار است. دعاى عرفه امام حسين(عليه السلام) و دعاهاى صحيفه سجاديه نيز نمونه هاى ديگرى از اين فصاحت بى بديل است. خيرخواهى آنها درباره اسلام تا آنجا بود که تا پاى جان ايستادند و همه چيز را براى حفظ اسلام در صحنه هايى همچون کربلا و غير آن فدا کردند. زيبايى صورت آنها در تواريخ کاملاً منعکس است. بذل و بخشش آنان در زندگى امير مؤمنان که هزار برده را با دسترنج خود آزاد کرد و در رکوع نماز انگشتر گران قيمتى را به سائل داد و آيه در مدح او نازل شد و در زندگى بانوى اسلام فاطمه زهرا(عليها السلام) که پيراهن شب زفافش را به سائل تقديم کرد و در زندگى امام حسن(عليه السلام) که در طول عمر خود چند بار تمام اموالش را ميان خود و نيازمندان تنصيف نمود و همچنين در زندگى امام صادق(عليه السلام) که بخشى از اموال خود را به دست يکى از شيعيان سپرده بود تا اگر اختلافى در ميان شيعيان در باره مسائل مالى ببيند مبلغ مورد اختلاف را از اموال او بپردازد و ميان آنها صلح و صفا برقرار سازد معروف است. کوتاه سخن اين که تاريخ اسلام که به دست دوست و دشمن نوشته شده شاهد گوياى سخنان فشرده و پرمعنايى است که امام(عليه السلام) در اين کلام حکمت آميز خود بيان فرموده است. در اينجا اين سؤال مطرح مى شود که چگونه امام(عليه السلام) قبيله اى را به طور عموم زير سؤال مى برد و آنها را
💓تنها مسیری های کردستان
شرح و تفسير ويژگى هاى قبايل قريش اين کلام حکيمانه در پاسخ کسى بيان شد که از امام(عليه السلام) درباره
آشکارا مذمت و نکوهش مى کند در حالى که از نظر شرع اسلام چنين کارى مناسب به نظر نمى رسد. پاسخ اين سؤال روشن است. اولاً اين گونه حکم هاى عام ناظر به عموم نيست، بلکه ناظر به غالب افراد است. مثلاً وقتى مى گوييم: جوانان جسور و سرکش اند مفهومش اين نيست که همه بدون استثنا چنين اند و يا اين سخن که پيران پخته و پرتجربه اند دليل وجود اين صفت در تمام افراد کهن سال نيست. ثانياً ابراز صفات مخفى و پنهان اشکال دارد اما صفات آشکار که افراد نمونه هاى آن را در اين قبايل آشکارا ديده بودند، بيان آن بى اشکال است; مثلا در طايفه بنى عبد شمس چهره هايى همچون «ابو سفيان» و فرزندانش و همچون همسر آلوده و زشت کارش «هند» را مى ديدند. سؤال ديگر اينکه در عصر جاهليت، عرب به افراد قبيله خود افتخار مى کردند و حتى کثرت جمعيت خود را به رخ ديگرى مى کشيدند; ولى با ظهور اسلام اين تفاخر به انساب جاهلى از ميان رفت. چگونه امير مؤمنان على(عليه السلام) در اينجا ويژگى هاى قبايل قريش و برترى بنى هاشم را بيان مى کند؟ پاسخ آن است که عرب جاهلى بر ارزش هاى اخلاقى تکيه نمى کرد، بلکه روى تعداد و کثرت و پاره اى از صفات زشت مانند غارت گر بودن تکيه داشت و اصولاً دفاع از قبيله، دفاعى بى چون و چرا و بى قيد و شرط و تعصب آميز بود نه براى ارزش هاى اخلاقى آنها. امام(عليه السلام) نيز در اينجا تکيه بر ويژگى هاى اخلاقى مى کند. * * * بارالها! تو را سپاس مى گوييم که توفيق رحمت فرمودى دوازدهمين جلد شرح نهج البلاغه مولاى متقيان اميرمؤمنان على(عليه السلام) را مقارن ايام غدير به پايان رسانديم و از غدير پرفيض کلمات حکيمانه آن حضرت خود و ديگران را سيراب کرديم. خداوندا! توفيق عمل به اين سخنان نورانى را نيز مرحمت فرما و عنايت خود را کامل بگردان. آمين يا رب العالمين پايان جلد دوازدهم ذى الحجة 1430 مطابق آذر ماه 1388 (1). مدثر، آيه 11 و 12. (2). دخان، آيه 49.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 روز سی ام‌چله 🌺 شروع چله👈 ۹۹/۷/۹ 🤲 دعای عهد 🎤 با نوای علی فانی 🌺@tanhamasirKordestan
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 اَللّهُمَ إِنی أَسْأَلُکَ بِوَجْهِکَ الْکَریم وَبِنورِ وَجْهِکَ الْمُنیر وَمُلْکِکَ الْقَدیمْ یاحَیُ یاقَیُومُ خدایا ازتو میخواهم به روی کریمت وبه نور وجه نوربخش و فرمانروایی دیرینه ات، ای زنده و پابرجای دائم ❣️ ❣️ 🌴به اين رسيده‌ام که ديدنت ملاک نيست جهان نديده بود يازده امام را 🌴تو روزي و داد را اقامه مي‌کني و من ز نام قائمت فقط بلد قيام را 🌸🍃 🎀@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ پیام خطاب به جوانان فرانسه در پی هتاکی ماکرون جوانان فرانسه! از رئیس جمهور خود بپرسید: 🔹چرا از اهانت به پیامبرخدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹سوال بعدی این است که چرا تردید در جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ ═══᪥᪥᪥●⃟🌸᪥══ @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ساڵڕۆژی له‌دایكبوونی پێغەمبەری خۆشەویست [محمدالمصطفی] درود و سەلامی خودای لێبێ لە هەموو خۆشك و برایانی دینی پیرۆز بێ 🌹 آغاز هفته وحدت رو تبریک عرض میکنم محضرتون🌹 🌺@tanhamasirKordestan
سلام عزیزان عصرتون بخیر🌷 آغاز هفته وحدت رو تبریک عرض میکنم. ان شاءالله که تمرینات جلسه قبل رو به خوبی انجام دادید و موفق شدید. اگه موفقیت هاتون در این زمینه کم بوده نگران نباشید، چون خداوند به ما نگاه میکنه و نتیجه‌ی کار دست خودشه👌☺️ ضمن اینکه ان شالله از جلسات آینده در ارتباط با موضوعات‌ تدریس شده خوبی خدمتتون ارائه خواهد شد. بریم برای ادامه ی بحث به یاری خداوند مهربان مهربان✨
💓تنها مسیری های کردستان
#سبک_زندگی #جلسه_سیزدهم 🌷 خب دوستان، یادتونه که حضرت علی فرمودند به اون چیزی که میدونی، عمل کن.
خب گفتیم که: عمل مهمترین گزینه‌ایه که باید تو زندگی‌هامون خیلی بهش تکیه کنیم و انجام عمل جزء اولویت‌هامون باشه بعد گفتیم تغییر در عمل از خود عمل بهتر و مهمتره حالا یه نکته جالب و جذاب دیگه میخوایم بگیم که خیلی شنیدیمش 😊 💠خب دوستان، اگه گفتید ادب یعنی چی؟ 👈ادب یعنی رفتاری که همیشه خوب انجام میدی...یه کسی که یه رفتار خوب بُکنه که با ادب نیست.❗️ یعنی ما فقط رفتار خوب برامون مهم نیست، ما عادت کردن به رفتار خوب، برامون مهمه✔️ ما صِرفاً اینجوری نیستش که رفتار بد، برامون اهمیت داشته باشه، 👈ماعادت کردن به رفتار بد، خیلی برامون اهمیت داره!!!! یکی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: اذان گاهی نمیخونم، اقامه میخونم اشکال نداره؟ فرمود نه اشکالی نداره! ولی دوست ندارم عادت کنی. 🔹حالا گاهی نخوندی، نخوندی... مواظب باش بهش عادت نکنی!! ‌وقتی یه عادتی رو تغییر بدید، میشه 👌 وقتی این استغفار رو انجام دادی، اونوقت میبینی چه اتفاقی داره می افته. ☺️
دوستان من، مهم‌ترین عملی که گفتیم روی آدم اثر میذاره، 👈 هست. خدایا من غلط کردم. وااای یعنی انسانی به جای اینکه توجیه کنه رفتارش رو، گفت من اشتباه کردم! اینقدر تاثیر خوب داااره، نفس آدم رو باز میکنه. ☺️ 📿بعد از نماز صبح امیرالمومنین علیه‌السلام استغفار هفتاد قسمتی رو میخوندن، برای رزق و روزی هم خیلی مفیده. فوق العادست...👌👌 با ترجمه بخون. اون عملی که روی من اثر میذاره چیه؟ آدم خیلی تحت تاثیر رفتارهای بدشه، توبه که میکنه; دوباره نه تنها تاثیر رفتارهای بد توش از بین میره; بلکه ده تا تاثیر خوب هم اضافه میشه. اصلا انگار رفتار بَد تا حالا انجام نداده، تاحالا رفتار خوب انجام میداده.👌 "یا من یُبدل السیئات بالحسنات" 🌺خدا میفرماید: من گناهشو تبدیل میکنم به کار خوب. 😌 ⁉️ آخه چرا؟ 👈چون گفت من غلط کردم، من توبه کردم. جاش مینویسم یه کار خوب کرد. این آثارو در روح خودش میبینه✍✨ 👈توبه رو دست کم نگیرین!!!! 👈استغفارو دست کم نگیرین!!! "ان الله یُحبُ التَّوّابین" دوست داره توبه کنندگان رو. ❤️✨ ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓تنها مسیری های کردستان
بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم✨ باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری "چه خوب است که رزمایش گست
💓همایش همدلی🌹 بانام ✅ با عنایت به فرمایش رهبر عزیزمون و مشکلات اقتصادی جامعه، وظیفه خود میدونیم که با کمک و همراهی شما عزیزان رویه رزمایش کمک مومنانه را ادامه بدیم 👈یادمون باشه هرچند فشار بر دوش همه هس، ولی به همون نسبت، نیازمندان، خیلی بیشتر تحت فشارن! 💞ان‌شاءالله مسیر همدلی با دستان سخاوتمند شماعزیزان ادامه داره.... تنهامسیر آرامش کردستان 💳6037_۹۹۷۵_۱۷۹۱_۷۸۰۴ ✅به نام زارع اجرڪم علے اللہ🌷
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_120 وسئل عن قريش أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش
🌴 🌹 شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَتَبْقَى تَبِعَتُهُ وَعَمَل تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَيَبْقَى أَجْرُهُ. امام(عليه السلام) فرمود: چقدر اين دو عمل با هم متفاوتند: عملى که لذتش مى رود و عواقب سوء آن باقى مى ماند و عملى که زحمتش مى رود و اجر و پاداشش باقى است.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_121 شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ
شرح و تفسير ج-۱۳ فرق ميان اين دو کار امام(عليه السلام) در اين کلام نورانى اشاره به تفاوت اعمال خيرى که مورد رضاى خداست و لذات و هوسرانى هاى ناپايدار دنيا کرده مى فرمايد: «اين دو عمل چقدر با هم متفاوتند: عملى که لذتش مى رود و عواقب سوء آن باقى مى ماند و عملى که زحمتش مى رود و اجر و پاداشش باقى است»; (شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَتَبْقَى تَبِعَتُهُ وَعَمَل تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَيَبْقَى أَجْرُهُ). در ميان کارهاى نيک و بد و اعمال حسنه و سيئه ـ با اين که هر کدام جنبه مثبت و منفى دارند ـ اين تفاوت آشکار ديده مى شود; اعمال گناه آلود داراى لذتى موقتى و ناپايدار است که به زودى زايل مى گردد ولى عواقب بد آن هم در دنيا و هم در آخرت دامان انسان را مى گيرد. مثلاً انسانى براى برخوردارى از لذتى آنى به شراب پناه مى برد. ممکن است اين ماده مخدر ساعتى او را از غم و اندوه تهى کند و در نشئه اى لذت بخش فرو برد; اما به زودى پايان مى يابد و آثار سوء آن در تمام اعضاى بدن او تدريجاً ظاهر مى شود و در آخرت نيز از شراب طهور بهشتى و نوشيدن آب کوثر محروم مى گردد. ولى به عکس، انسانى که به سراغ بندگى خدا مى رود و در ميدان جهاد با نفس و جهاد با دشمن حاضر مى شود، هر چند با مشکلاتى روبرو مى گردد; اما اين مشکلات تدريحا از بين مى رود و اجر و پاداش دنيوى و اخروى آن باقى مى ماند. اين همان چيزى است که قرآن به آن اشاره کرده مى فرمايد: «(مَا عِنْدَکُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نزد شماست از ميان مى رود، و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».(1) هوس رانى و شهوت رانى همچون کف هاى روى آب است که «(فَيَذْهَبُ جُفَاءً); سرانجام کف ها به بيرون پرتاب مى شوند»(2) و اعمال نيک همچون آب زلال که به مصداق «(وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْکُثُ فِى الاَْرْضِ); ولى آنچه به مردم سود مى رساند (= آب يا فلزّ خاص) در زمين مى ماند»(3) باقى و برقرار خواهد بود. در خطبه 176 نيز اين جمله را خوانديم که امام از رسول خدا(صلى الله عليه وآله)نقل مى کند: «إنَّ الْجَنَّةَ حُفَّتْ بِالْمَکارِهِ وَإِنَّ النّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَواتِ; بهشت در ميان ناراحتى ها احاطه شده و دوزخ در ميان شهوات». (1). نحل، آيه 96 . (2). رعد، آيه 17 . (3). رعد، آيه 17 .
زمزمه دعای پرفیض ندبه حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان حاج مهدی رسولی جمعه ۹ آبان ساعت ۶ صبح مسجد مقدس جمکران پخش زنده از سیما و صفحه 💞 @tanhamasirKordestan