#واتس_اپ با پیامهای استاتوس از تعهدش به حفظ حریم خصوصی کاربران خبر میدهد
🔹واتساپ برای جلوگیری از مهاجرت کاربرانش دست به کارهای مختلفی از تبلیغ در روزنامهها گرفته تا تعویق ۳ ماهه در اعمال سیاستهایش زده. حالا در جدیدترین اقدام، این پیامرسان به سراغ استوریها یا پیامهای استاتوس رفته است.
🔹در این پیامهای استاتوس یا استوریها، پیامهای «تعهد ما به حریم خصوصی شما مورد جدیدی نیست» و «واتساپ نمیتواند به علت رمزگذاری سرتاسری گفتگوهای شخصی شما را بخواند یا به آنها گوش دهد» به چشم میخورند.
💠 فضای مجازی استان سمنان/#فناوری
🆔 @semnan_majazi
.🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيمِ آغاز کنید🌱
💠 #حدیث_روز
🔸 عاقبت شوم ریختن آبروی مردم
امام صادق «سلام الله علیه»:
مَنْ رَوَی عَلَی مُؤْمِنٍ رِوَایَةً یُرِیدُ بِهَا شَیْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَی وَلَایَةِ الشَّیْطَانِ
هر که بر ضرر مؤمن چیزی بگوید و قصدش افشای عیب و ریختن آبروی او باشد که از چشم مردم بیفتد، خداوند او را از ولایت خود به سوی ولایت شیطان میراند.
المحاسن، ج ۱، ص ۱۰۳
⏳ امروز :
- دوشنبه
- ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
- ۱ فوریه ۲۰۲۱
💠 #ذکر_روز
«««««««««« یا قاضی الحاجات »»»»»»»»»»
فضای مجازی استان سمنان
🆔 @semnan_majazi
3.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 چگونه #اخبار_جعلی را شناسایی کنیم؟
نکات مهمی که در برخورد با اخبار جعلی باید در نظر گرفته شود.
💠فضای مجازی استان سمنان/ #نسرا
🆔 @semnan_majazi
.🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيمِ آغاز کنید🌱
💠 #حدیث_روز
🔸 معجزه ای به نام «دوستت دارم»
پیامبر اکرم (ص):
قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ : «إنّی اُحِبُّکِ» لا یَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا
این سخن مرد به زن که : «دوستت دارم»، هرگز از دل زن بیرون نمی رود .
الکافی : ج ٥ ص ٥٦٩ ح ٥٩
⏳ امروز :
- سه شنبه
- ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
- ۲ فوریه ۲۰۲۱
💠 #ذکر_روز
«««««««««« یا ارحم الراحمین »»»»»»»»»»
فضای مجازی استان سمنان
🆔 @semnan_majazi
⭕️کدام #خبرها تاثیرگذارترند؟
🔹تحقیقات نشان میدهند سه ویژگیِ «پیشبینیناپذیری و غیرمنتظره بودن» اخبار، «ارتباط خبر با غرایز» و «مرتبط بودن خبرها با بقا، حفظ حیات و صیانت نفس»، بیش از سایر اخباری که رسانهای میشوند تأثیرگذارند و برانگیختگی عاطفی ایجاد میکنند. زمانی که یک خبر تهییجکننده که آسیبهای جامعه را بازنمایی میکند رسانهای میشود، پدیدهای به نام «واگیری هیجانی» یا «emotional contagion» رخ میدهد.
🔸این دست از پیامها، چه از طریق محتوا و چه از طریق فرم، بر مخاطبان تأثیر میگذارند. ویژگیهای شخصیتی و شناختی کاربران نیز در تأثیرگذاری یک خبر و رسانهای شدن آن نقش دارند. به همین دلیل نقش رسانهها در گزارش یک رویداد بیش از خود آن رویداد ارزش خبری پیدا کند.
💠فضای مجازی استان سمنان/ #نسرا
🆔 @semnan_majazi