eitaa logo
قیــــامـــ لله🎙
640 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
6.7هزار ویدیو
211 فایل
🔹امام روح اللـــــه: قیـــــامـــ کنید برای خدا اَلِسیم اَرا دینه خدااا🚩 دُوَتَیله کُردیمــــــ🥷 پیشمرگه خاکمان و دالِگِمانـ 🇮🇷 #ایلامــ #کرمانشاه #کردستان 🔹️امام خامنـــه ای: پرچم #آرمانـخواهی و #مطالبه_گری را زمین نگذارید. #قیام_لله🚩
مشاهده در ایتا
دانلود
17.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣هیچ انسانی اجازه نمی دهد هیچ اجنبی به مادرش بد نگاه کند، برای قوم بلوچ مادر مترادف چه واژه ای است؟ 🔹سیستان و بلوچستان مدافع ایران و ایرانی💪 ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ بر خلاف دوستان اصلاح طلبم، به آینده اقتصاد بسیار امیدوارم 🔰 عضو مرکزیت حزب کارگزاران گفت من برخلاف دوستان اصلاح‌طلب‌مان به آینده اقتصاد ایران هزار بار امیدوار هستم. سعید لیلاز که با روزنامه شرق مصاحبه کرده، در پاسخ این سؤال که «خیلی از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی ایران از نظر مشکلات اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاست خارجی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. شم چگونه تحلیل می‌کنید؟»، اظهار کرد: من گاهی وقت‌ها می‌بینم برجسته‌ترین نخبگان ایران در واکنش به حوادث یا اظهارنظرهایی که می‌شود، به چنان فرومایگی دچار می‌شوند و چنان فرومی‌غلتند که به یک پوپولیسم دردناک و پیش‌پاافتاده دچار می‌شوند. آن زمان است که واقعا برای ملت ایران ناراحت می‌شوم که ما داریم ادعا می‌کنیم اینها را می‌خواهیم راهبری و نمایندگی کنیم و می‌خواهیم جلو ببریم. این نشان می‌دهد که چقدر روشنفکری حداقل در ایران بیشتر به سلبریتی‌بودن شبیه است تا روشنفکربودن و نخبگی. یعنی دنبال مرید جمع‌کردن و فالوور جمع‌کردن و لایک‌خوردن و لایک‌گرفتن و این حرف‌ها هستند یا می‌خواهند دل کسی را خنک کنند یا می‌خواهند کسی را بچزانند و اصلا دنبال کشف حقیقت نیستند. (خبرنگار: یعنی می‌خواهید بگویید در تحلیل وضعیت هم خطا وجود دارد؟) بله، من رفتم پژوهشی کردم و متوجه شدم ما شهریور 1400 از رکورد تاریخی بالاترین عدد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 96 عبور کردیم. از شهریور 1400 تا الان هرچه رشد در اقتصاد ایران دارد اتفاق می‌افتد، جدید است که الان دو سال آن دارد تمام می‌شود. ما در این دوره 21 ساله بدترین موج تلاطم در تاریخ ایران را شاید داشتیم به لحاظ اقتصادی. دو نوبت تحریم اقتصادی که دومی بدون تردید شدیدترین در تاریخ بشر است. من می‌توانم تاریخ تحریم‌ها را همین الان تدریس کنم. می‌دانم در عراق چه گذشته. ولی عراق به اندازه ما نتوانست مقاومت کند و کوبا هم همین‌طور. وی گفت: درست است که زرق و برق عربستان بیشتر است، ولی الان میزان ساختمان‌‌سازی‌ در منطقه 22، اندازه کل دوبی است، بقیه تهران را اصلا کنار بگذارید. می‌دانید! رسیدیم به یک خودانکاری که از لج همدیگر است‌. لطفا یادتان باشد که وضعیت ایران بدتر از عربستان نیست، بدتر از امارات عربی متحده نیست، بدتر از کویت نیست و حتی بدتر از روسیه نیست. در ایران تصور این است که شما محال است بتوانید بدون کمک حکومت و دولت یک روزنامه مستقل و یک بنگاه مطبوعاتی مستقل درست کنید؛ الان من می‌توانم بگویم 10 تا مؤسسه کاملا مستقل از حاکمیت داریم؛ نگاه کنید به «دنیای اقتصاد»، به «شرق»، به روزنامه «مردم‌سالاری» و... اینها تقریبا بدون حمایت حاکمیت دارند کار خودشان را انجام می‌دهند. وی در پاسخ این سؤال که ‌آینده ایران را چگونه می‌بینید؟‌ می‌گوید: آن چیزی که من برای آینده ایران دارم می‌بینم، این است که ما سمت‌گیری‌مان به سمت توازن است. یعنی چه؟ یعنی در بودجه امسال 860 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد مالیاتی توسط دولت شده است. می‌دانید که برخلاف تصور اغلب اقتصاددانان تمام بودجه پارسال در مالیات‌ستانی تحقق پیدا کرد و در ناآرامی‌های پاییز، مهم‌ترین جایی که آسیب دید بخش خدمات و درآمدهای مالیاتی دولت بود. هر چقدر تمرکز دولت‌ها از نفت کاسته شود، به ناچار بر مالیات خواهد افزود و این یعنی توازن طبقاتی، یعنی دموکراسی. درباره آینده ایران باید تأکید کنم که من به لحاظ مادی به آینده ایران خیلی امیدوار هستم و امکان سرنگونی ساختار سیاسی وجود ندارد. امکان بروز ناآرامی‌ها هم بسیار ضعیف است به‌خاطر اینکه ما یک طبقه متوسط بسیار نیرومند در ایران داریم. خبرنگار در ادامه می‌پرسد «ترکیه در توسعه از ایران جلوتر است. تقویت روحیه ملی‌گرایی چقدر در رشد ترکیه تأثیر داشته است؟» و لیلاز پاسخ می‌دهد: من اصلا این را قبول ندارم و چنین چیزی وجود ندارد و آن را توهم می‌دانم... من به آینده ایران بسیار بسیار خوش‌بین هستم. می‌دانید؟ فقط 40 درصد ظرفیت صنعتی ایران الان دارد استفاده می‌شود. بنابراین تا یک‌دوره‌ای بیش از 10 سال، ما بدون سرمایه‌گذاری جدی حتی می‌توانیم رشد اقتصادی دورقمی داشته باشیم. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
‍ ‍ 🔴🔴‍ ‍ کارگاه تجهیزات تروریست های اغتشاشگر در آبدانان منهدم شد 🔴🔴اغتشاشگران تروریست در آبدانان باید بدانند نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از رگ گردن به آن ها نزدیک تر هستند و اجازه نخواهند داد با اغتشاش وناامنی، آرامش مردم آبدانان خدشه دار شود بهتر است آبدانان را ترک کنند و تسلیم شوند 🔴🔴تا ۲۸ شهریور یاغی های کوه نشین خرابکار دستگیر خواهند شد 🔴🔴در پی انهدام کارگاه تروریستی اغتشاشگران رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت : 🔹در راستای مدیریت اطلاعاتی سالگرد اغتشاشات ؛ با حکم مقام قضایی و اقدامات اطلاعاتی عملیاتی مشترک اداره اطلاعات شهرستان آبدانان ،اطلاعات سپاه و انتظامی شهرستان، کارگاه تهیه و تولید بمب صوتی به منظور استفاده در اغتشاشات احتمالی شناسایی و با همکاری جامعه اطلاعاتی شهرستان مورد ضربه قرار گرفت. 🔹در این عملیات، مقدار ۷۸ کیلوگرم اکلیل سرنج آماده استفاده ، ۲ لیتر روغن سوخته برای تهیه کوکتل ، شوکر ، اسپری شعارنویسی و ....از متهم کشف و ضبط گردید. 🔹متهم دستگیر شده دارای واحد صنفی خرازی است و به قصد استفاده از این مواد برای مقابله با نیروهای نظامی و انتظامی در اغتشاشات اعتراف نموده است. http://eitaa.com/ilambartar ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
هدایت شده از محصنات
✨﷽✨؛ ✅ برگزاری نخستین دوره تخصصی «حقوق امر به معروف و نهی از منکر ویژه قضات» 💢 نخستین دوره تخصصی «حقوق امر به معروف و نهی از منکر ویژه قضات» از سوی قوه قضائیه با شرکت ۱۵۰ نفر از قضات استان خراسان رضوی برگزار شد. 🔹 دادگستری خراسان رضوی از استان‌های پیشتاز در برگزاری این دوره که از دوره‌های الزامی مصوب آموزش قوه قضائیه است، می‌باشد. 🔸 دکتر صادق منش، مدرس این دوره بود که به طرح مطالبی در خصوص چیستی و ضرورت ورود به شاخه جدید علمی با عنوان حقوق امر به معروف و نهی از منکر پرداخت. 🔸 وی در ادامه مباحث خویش، پیشینه تقنینی در حوزه فریضتین، حقوق قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر، مبانی قانونی تشکیل و وظایف شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر و نیز نقد رویه قضایی در تعدادی از قرارهای نهایی و احکام دادگاه‌ها در خصوص این موضوع را تشریح کرد. 📝 جهت مطالعه خبر به لینک مراجعه نمایید:https://setad-abm.ir/0007kW 📌کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر: https://eitaa.com/joinchat/147849401Cf9c3f14f0d
3.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باید کنید 💠 فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ ❇️ پیغمبر فرمود که من ریشم سفید شد برای این... 🔰 خود ایشان که استقامت داشت، برای اینکه «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» پهلوش است یعنی پیغمبر مامور شده است که اشخاصی هم که همراه او هستند، اشخاصی هم که ایمان به او آوردند، آنها هم استقامت کنند و آن شما هستید... امام خمینی (ره)، ۲۵اردیبهشت ۱۳۶۳ ◾️رحلت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
🔹آیت الله جوادی آملی: يكي از كلمات نوراني پيغمبر اسلام(عليه و علي آله آلاف التحيّة و الثناء) که به منزله قانون اساسی نظام اسلامی است اين است که فرمود: «لا طاعة لمخلوقٍ في معصية الخالق» هرگز هيچ كسي نمي‌تواند از مخلوقي اطاعت كند بگويد من مأمورم, مأمور معذور است و خدا را معصيت كند. ✍️درس اخلاق 17 / 1 /91 ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️گزارش قابل‌تامل بی‌بی‌سی از تجربیات یکساله افرادی که اقدام به کرده‌اند! 🔎به دیالوگ‌های کلیپ، دقت کنید: 📌اوایل سخت بود و ترسناک، مخصوصا با دیدن پلیس؛ بعدا عادی شد و حالا دیگه روسری گذاشتن برام سخته! 📌مردهایی که از کنارم رد می‌شن و می‌گن زن‌زندگی‌آزادی؛ این جملات حس خوبی بهم می‌ده! 📌امسال به راحتی از کنارم رد می‌شن و به نُدرت از مردم عادی، تذکر و حرف شنیدم! 📌تا زمانی که هم که مستقیم احساس خطر نکنم و تذکری بهم داده نشه، رعایت نمی‌کنم! 📌سال قبل تعداد بی‌روسری‌ها خیلی بیشتر بود؛ ولی بعداز تهدید و جریمه و توقیف ماشین‌ها، بنظرم کمتر شده! 📌وقتی کسانی که مثل خودم حجاب ندارن رو می‌بینم، یه لبخند پر از غرور بهم می‌زنیم و حال خوبی داریم که پشت همیم! ✍از مهمترین راه‌حل‌های مهار(نه درمان!) پدیده شوم کشف‌حجاب بعنوان حرام‌شرعی_سیاسی و قطع زنجیره‌ی گسترش این ویروس خانمان‌سوز، دقیقا وارونه کردن جملات بالاست؛ یعنی بالابردن میزان ترس و از بین بردن جسارت و لذت ارتکاب گناه علنی!⛔️ 💯خلاصه فرمولش: 1⃣بالاتر بردن حساسیت و گسترش تذکرات مردمی در قالب احیای و پشتیبانی از همدیگر➕2⃣قاطعیت حاکمیت در حمایت از آمران و ایجاد محدودیت برای ولنگاران 🖇دستور رهبر انقلاب به حمایت حاکمیتی: eitaa.com/CWarfare/2196 🖇اعجاز تشکیل شبکه نامحسوس مردمی: eitaa.com/CWarfare/1207 🖇لزوم حمایت از آمرین شجاع: eitaa.com/CWarfare/2674 🖋 🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی @CWarfare ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
| 🔰شهید آوینی را می‌توان الگوی جهاد تبیین در حوزه‌ی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمه‌های فرهنگی غرب، بنیان‌های اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود. ▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب) ▪️با تدریس: مهدی جمشیدی در این درسگفتار ۹۰ دقیقه‌ای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامه‌های شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم. جهت استفاده از صوت و تصویر دوره به‌صورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید: @madrese_fekrat ⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستی‌اش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یکی از تصویرسازی‌های تحریف‌آلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعی‌اند برخوردهای سخت در دوره‌های گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج اراده‌شده، متصل نگردیده است. در این روایت، این‌طور وانمود می‌شود که گویا نظام در دهه‌های گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان می‌کوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجهه‌ای، بی‌فرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید. ۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولت‌ها و جریان‌های رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارف‌های سیاسی و تقابل‌های انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچ‌گاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهه‌های انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بوده‌اند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانه‌ای داشته‌اند. ازاین‌رو، میان واقعیت سیاست‌ها و عملکردها از یک سو، و روایت‌های رسانه‌ای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که این‌همه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهه‌های بسیار ناچیز و حداقلی‌اش نمی‌تواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. به‌این‌ترتیب، باید صریح گفت که در طول دهه‌های گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «به‌خودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرت‌ها و امکان‌های ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است. ۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیم‌بند و رقیق است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» می‌کاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» می‌شد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه این‌که وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. به‌خصوص در دهۀ نود در اثر سیاست‌های لیبرالیستی در دولت اعتدال‌گرا، نه‌فقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاست‌های دولت اعتدال‌گرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاست‌ها به لایه‌های تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و می‌توانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانه‌زنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آن‌که از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزش‌های اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگری‌های فرهنگی رسمیت بخشید. ۴. تنها در لحظه‌هایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالف‌خوانی از درون حاکمیت می‌شوند جان تازه می‌گیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگی‌شان در عرصۀ عمومی می‌پردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت می‌شوند و احساس انقباض و انسداد می‌کنند و به حداقل‌ها رضایت می‌دهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمی‌خیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاست‌های فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمی‌خواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دوره‌ای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ می‌کنند، این خوداظهاری‌های و جسارت‌ها و ساختارشکنی افزوده می‌شوند و اینان می‌توانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند. 🖇 منتشرشده در: https://irna.ir/xjNrp5