🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
@mahdi_jamshidi60
❌️گزارش ۲ رسانه غربی؛ #اینستاگرام عامل احساس حقارت و #بدبختی!
🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه بر روى جوانان و نوجوانان نشان میدهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است.
🔻طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکههای اجتماعی احساس بدبختی میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣درس عبرت انقلاب زنانه
جنگی که با اسم زنان افغان شروع شد اما با منافع حکومت آمریکا به سرانجام رسید!
⭕️ یکی از مهمترین توجیهات آمریکا برای حمله به افغانستان نجات زنان افغان بود! و به دنبال آن بسیاری از گروههای فمنیستی نیز از این حمله حمایت کردند. پس از اشغال افغانستان، زنان به طور قابل توجهی به پستهای سیاسی راه پیدا کردند اما این رتبه چه نتیجهای برای افغانستان و مردم این کشور داشت؟!
🎥 مستند #افغان_فمنیسم؛ داستان این اشغال تلخ است. «فمنیستها» برای آزادی زنان افغان تنها یک پوشش بودند!
📺 تماشای این مستند جنجالی:
🌐 B2n.ir/affm
🔴 به نام سوریه به کام اسرائیل!
انقلابیونی که در خیابونای سوریه از رفتن اسد خوشحالی میکردن مامورین موساد از آب در اومدن!
🔴 قالیباف به وعده خود در خصوص ابلاغ قانون عفاف و حجاب عمل نکرد
▫️در حالی که دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی وعده داده بود در ۲۳ آذرماه قانون عفاف و حجاب را ابلاغ میکند متأسفانه ابلاغ این قانون در تاریخ اعلام شده از سوی ایشان انجام نگرفت و سرنوشت این قانون هم چنان در هاله ای از ابهام ماند.
▫️اما سؤال جدی از دکتر قالیباف این است که چرا شما در ۷ آذرماه با اعلام خبر زود هنگام ابلاغ قانون عفاف و حجاب در ۲۳ آذرماه، فرصت دو هفته ای به اصلاح طلبان برای حمله به این قانون با فشار وارونه به افکار عمومی با انواع شگرد های رسانه ای برای تخریب این قانون در فضای مجازی دادید که امروز دوباره شاهد خبر تعویق قانون از سوی یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی باشیم؟!
#حوزه_انقلابی
🕌 @howzehenghelabi
❌ علی ربیعی هستند امنیتی کهنه کار و دستیار رئیسجمهور مملکت اسلامی که مسئولان را از اجرای قانون و احکام الهی میترساند....
⏪حواستان هست که این جماعت دارند چه پرچمی را بلند میکنند و چه پرچمی را با ایجاد فتنه ترس بر زمین می اندازند؟
#غضب_الهی
❌ از غضب الهی بترسید!
از آن طرف دشمنان با کمک رده های ارتجاع پروژه گسترش برهنگی زنان را در دستور کار قرار داده اند و در این طرف مسئولان مملکت اسلامی پروژه عقب نشینی از اجرای قانون حجاب و عفاف را بهم پیشکش میکنند.
عقب نشینی از اجرای احکام الهی در مملکت شیعه و میدان دادن به شیاطین برای گسترش برهنگی غضب الهی را به همراه دارد.
🔴 #بیداری_ملت
@bidariymelat
🚨 دشمن به چه میاندیشد؟
از آهو تا پرستو تماما با هدف احیاء پروژه «ققنوس» موسوم به «زن، زندگی، آزادی»، به آتش کشاندن ایران و بهمن در بهمن است:
۱. هنجارشکنی آهو دریایی، ۱۲ آبان
۲. بیانیه اول نتانیاهو، ۲۲ آبان
۳. هنجارشکنی پرستو احمدی، ۲۱ آذر
۴. بیانیه دوم نتانیاهو، ۲۲ آذر
بیانیههای بعدی، ۲۲ دی و ۲۲ بهمن
👤احمد قدیری
۱۴۰۳/۹/۲۳
💬 ارسالی مخاطب
🔴 #فوری #سانسور_رهبری
⚠️ به مطلبی که هماکنون بدستمان رسیده است توجه فرمایید:
🔘 طبق مستندات و تحقیقات میدانی، برشی از بیانات امروز رهبر انقلاب که در مخاطبه با مسئولین کشور ذکر گردیده، به کلی سانسور گردیده و از بیانات ایشان بطور کامل حذف شده است، به نحوی که نه در پخش همراه با تأخیر شبکه یک، و نه در صوت منتشرشده از بیانات، و نه در سایر کلیپها و نه حتی در متن مکتوب منتشرشده از بیانات، هیچ اثری از این قسمت یافت نمیشود!
🔘 مشاهدات میدانی و شنیداری حکایت از آن دارد که افراد حاضر در حسینیه بعد از شنیدن صوت بیانات، کاملاً متعجب شدند از سانسور برشی از بیانات معظمله که در مخاطبه با مسئولین نظام مطرح شده بود؛
🔘 در این برش از بیانات که مقام معظم رهبری بعد از ذکر جملاتی پندآمیز درباره عبرت سوریه و عملکرد مسئولین، در جملهای بصورت توبیخآمیز خطاب به مسئولین فرمودند: «...مسئولین غفلت کردند...»، ظاهراً بنا به صلاحدید بعضیها و بصورت دستوری این قسمت از فرمایشات بهطور کامل و برای همیشه! از تاریخ بیانات رهبر انقلاب حذف گردید؛ تا شاهد یک بدعت بزرگ در گزینشی کردن فرمایشات رهبر انقلاب باشیم.
🔘 حتی در صوت بیانات نیز مشخص است که بطور واضح بخشی از بیانات از یکجا به بعد منقطع گردیده و پرش صوتی اتفاق میافتد و لحن کلام به یکباره تغییر میکند، که در کمال ناباوری نشاندهندهی سانسور بیانات رهبر انقلاب است.
🔘 اگر صوت بیانات را گوش داده باشید، قسمت نقطهچین دقیقاً همانجایی است که سانسور میشود:
🔻 رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز ۲۱ آذر ۱۴۰۳:
▪️ «... مطلب دوّم اینکه حادثهی سوریه برای ما ــ برای یکایک ما، برای مسئولین ما ــ هم درس دارد، هم عبرت دارد؛ باید درس بگیریم. یکی از درسها این مسئلهی «غفلت» است؛ غفلت از دشمن. بله، در این حادثه، دشمن با سرعت عمل کرد، امّا اینها بایستی از قبل از حادثه میفهمیدند که این دشمن عمل خواهد کرد و با سرعت عمل خواهد کرد. ما به اینها کمک هم کرده بودیم؛ دستگاه اطّلاعاتی ما، از چند ماه قبل، گزارشهای هشداردهندهای را به مسئولین سوریه منتقل کرده بود. البتّه من نمیدانم آیا این [گزارشها] دست آن مقامات بالا رسیده بود یا نه، همان وسطها گموگور شده بود؛ ولی مسئولین اطّلاعاتی ما به اینها گفته بودند. از کِی؟ از شهریور، مهر، آبان، پشت سر هم گزارش داده بودند. ••••••• •••••••• ••••••• •••••••• ••••••• •••••••• غفلت نباید کرد، از دشمن نباید غافل شد؛ دشمن را حقیر هم نباید شمرد، به تبسّم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد؛ گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف میزند، با تبسّم حرف میزند، امّا خنجر را پشت سرش گرفته، منتظر فرصت است. ...»
🔘 همانطور که ملاحظه میفرمایید قسمتهای قبل و بعد از نقطهچین کاملاً حتی از روی متن هم پیداست که لحن متفاوتی با یکدیگر دارند، تا چه رسد به صوت بیانات، که در صوت، این تغییر لحن بیشتر مشخص میشود.
🔘 حال سوال اینجاست که با چنین «جرم نابخشودنی» چگونه باید روبرو شد؟
🔘 آیا چون چنین جرمی فرضا از طرف «دوستان جاهل» انجام پذیرفته باشد، دیگر مستحق گذشت از خطایشان هستند؟ آیا میتوان از خطای به این بزرگی آنهم در رابطه با حادثهای به این مهمی، یعنی سخنرانی رهبر انقلاب در خصوص حوادث اخیر و مهم منطقه غرب آسیا، به همین سادگی گذشت کرد و با سادگی آمیخته با بلاهت از کنارش عبور کرد؟
🔘 این خطا و بدعت و بلکه خیانت نابخشودنی، از جانب هر که باشد، دوست باشد یا دشمن، آگاه باشد یا نادان، مرتکب گناه بزرگ اجتماعی شده و به یک ملت بزرگ، آشکارا خیانت کرده و موظف است پاسخ دهد، و ملت ایران موظف است در جلوگیری از جسارت به ساحت رهبر خود و بدعت بزرگ تاریخی که در حق ایشان روا داشتهاند، قیام و اقدام قانونی کند، تا مبادا خدای نکرده باب چنین رفتارهای خائنانه و خطرناکی در کشور باز شود و سنگ روی سنگ بند نشود. همه ما موظف به پیگیری قاطع و مستمر موضوع تا حصول به نتیجه هستیم و اندکی غفلت در این باب در حکم خیانت به ملت و کشور محسوب میشود.
و العاقبه للمتقین
#نظم_جدید
🌐 مرکز مطالعات راهبردی نظم نوین جهانی (اندیشکده عصر بیان فرقان):
@Andishkadeh_Forghan