فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#به_جای_گشت_ارشاد_کار_فرهنگی_کنید. ✅
برای تحقق هر امر اخلاقی و اجتماعی در جامعه به دو روش نیاز داریم که اولی روش اصلی، مهم و اساسی است:👇
1. در درجه اول به اقناع و همدل کردن افراد از طریق کارهای فرهنگی،
کارکرد این روش 👈 ایجاد علاقه و انگیزه #درونی برای رعایت امور اخلاقی
اما اگر عده ای با روش های فرهنگی ملزم به رعایت اصول اخلاق اجتماعی نشدند لاگزیر برای جلوگیری از #آسیب_رسانی این افراد به دیگران چه باید کرد؟🤔
#کرونا #قوانین رانندگی و....
2. لاگزیر به استفاده از ظوابط و قوانین بازدارنده برای حفظ #سلامت_فردی، آرامش_خانوادگی و #امنیت_اجتماعی هستیم.
کاردکرد این روش 👈 بالا رفتن هزینه اجتماعی و کاهش زمینه ارتکاب به این رفتارهای غیراخلاقی است. (کنترل #بیرونی)
🔹 شما میتوانید قسمتهای مختلف برنامه چراغ را از این آدرس ببینید و دانلود کنید.👇
[برنامه چراغ]
🚩قیـــــــامــــ لله
صرفا برای #اندیشهورزی!
یک خبر ساده و یک دنیا پیام و پیامد!
خبر؛
۶۳ درصد داوطلبان آزمون سراسری #دختران هستند!
پیامها؛
- فقدان الگوی مهندسی تحصیلات دانشگاهی
- گرته برداری از تفکرات رادیکال فمینیستی
- فقدان الگوی ایرانی-اسلامی کنشگری اجتماعی بانوان
پیامدها؛
- افزایش معنادار میانگین سن ازدواج
- افزایش محسوس تجرد اختیاری
- زنانه شدن آمار تجرد و تجرد قطعی
- فقدان تعادل جنسیتی شاغلان و بیکاران
- ارتقای محسوس و کاذب استانداردهای ازدواج
- افزایش طلاق توافقی در اوایل زندگی
- افزایش روابط نامتعارف و آسیبهای خانوادگی
- کاهش فرصت باروری و امکان باروری
- کاهش معنادار فرزندآوری و نرخ باروری
- کاهش بعد خانوار و تعداد اعضای خانوار
- تسهیل و تسریع روند انقلاب خانواده و انقلاب جنسی در ایران
- و ....
.
#صالح_قاسمی #پژوهشگر
تحولات #جمعیت ایران و جهان
@salehghasemi
✅نتیجه اعتماد به توانمندی داخل
چند روزی است که تمام فرودگاه های دنیا دچار اختلال و تعطیلی سیستم های کامپیوتری شدند. اما ایران کشوری بود که فرودگاه هایش بدون کوچکترین اخلال فعال بود. برای اینکه سیستم های تخصصی فرودگاه و شبکه ی ملی اطلاعات راهداری، تماما بوسیله متخصصین داخلی طراحی و بکارگیری شده بود.
و این نتیجه اعتماد به توانمندی داخلی و استفاده از بخش کوچکی از شبکه ملی اطلاعات است که فعلا فعال شده.
🔴مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
⁉️آنهایی که با فیلترینگ مخالفند چرا اجازه نمیدهند فرزندانشان با هر کسی و ناکسی رفت و آمد داشته باشد و سعی میکنند روابط فرزندان را آنگونه که به صلاح آنهاست مدیریت کنند؟
⁉️آنهایی که با #فیلترینگ مخالفند چرا بر روی درب خانهی خود قفل نصب میکنند و با نصب قفل، تنها اجازهی ورود افراد خاصی را به خانه میدهند؟
⁉️آنهایی که با فیلترینگ مخالفند چرا برای گوشی خود رمز میگذارند و اجازه نمیدهند دیگران از محتویات گوشی آنها یک نسخه بردارند و برای خود نگه دارند؟
❌جالب است... ما در زندگی خود انواع و اقسام اعمال محدودیتها در دسترسی [=فیلترینگ] را انجام میدهیم اما تا به فضای مجازی میرسیم به یک باره روشنفکر شده و معتقدیم باید فضا را باز گذاشت و افراد را با فرهنگسازی آگاه کرد که چگونه خوب و بد را [مخصوصا در برنامههای تحت تسلط دشمن] تشخیص دهند!
😏تمام زندگیمان چهارچوب و در و پیکر دارد اما برای فضای مجازی نسخهی بی در و پیکری مینویسیم!
#نه_به_ولنگاری_مجازی
✍میلاد خورسندی
🚩قیـــــــامــــ لله
هدایت شده از 🇮🇷 سامانه مردم رسی
⁉️با پیج های غیر مجاز گردشگری که بساط گناه را فراهم میکنند چه میکنیم؟
1⃣ معرفی به دادستانی جهت برخورد
2⃣ امر به معروف و نهی از منکر برای بیرون اومدن از منجلاب گناه
⭕️این زوج که مجموعا ۶۰.۰۰۰ دنبال کننده داشتند، به نظرم به اشتباهاتشون پی بردند و پیج را دی اکتیو کردند.
😔امیدوارم خدا ببخشدشون...
▪️▪️▪️▪️
🇮🇷 سامانه هوشمند نظارت مردمی، مردم رسی
📩 10004996
🌐 UU1.IR
📮 https://ble.ir/10004996bot
🔰https://eitaa.com/joinchat/1086128478C5be95d2608
سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام برگزار می کند:
🔸اولین جشنواره استانی فردخت (طراحی مانتو اجتماع ایرانی ، اسلامی )
▫️محورهای رقابت :
_بخش اثر(ارائه نمونه کار دوخته شده)
_بخش طراحی(ارائه طرح بصورت چاپ شده
_ بخش تحقیق پژوهش (ارائه آثار علمی پیرامون محورهای مشخص شده)
💥سطح رقابت : ویژندها (خانه های مد دارای نمانام)و تولیدی ها ،آزاد،دانش آموزی و دانشجویی
⏳مهلت ثبت نام : ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳
⏳مهلت تحویل آثار: ۲۵شهریورماه ۱۴۰۳
🎁مراسم اختتامیه: مهرماه (تقدیر از نفرات اول تا سوم هر بخش و معرفی به پنجمین جشنواره فردخت کاشان)
📞 تماس با دبیرخانه : 09187427296
آی دی ثبت نام👇👇
🆔eitaa.com/shokuh5j
♨️لطفا در #کارزار حمایت از پوشش استاندارد و مطابق قوانین شرعی ویژه بانوان در اتاق عمل بیمارستانها که دغدغه همه بانوان ایران اسلامی میباشد شرکت کنید.
متاسفانه این دستورالعمل وزارت بهداشت دولت #شهید_رئیسی با حمایت بعضی رسانه ها مورد هجمه قرار گرفته شایسته هست با امضای این کارزار حمایت خودمون رو از این طرح خداپسندانه اعلام کنیم 👇👇👇👇
https://www.karzar.net/126735
https://www.karzar.net/126735
لطفا در#نشر_حداکثری کمک کنید
هدایت شده از حوزه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت بیانات امام با سخنان حجتالاسلام پناهیان
آقای پناهیان قائل به تقدّم و اصالت معیار کارآمدی است و رهبر انقلاب قائل به پایبندی نسبت به مبانی انقلاب هستند؛ آنهم اعتقادی علی یقینٍ و علی بصیرةٍ...
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
'٬ فقط به خاطر این که قریب ده میلیون مؤمنِ بالای ۱۸ سال و رشید گفتند، چرا حاج آقا طبق معیار رهبر انقلاب در انتخابات عمل نکرد؟!
🌀 حضرت اقا فرمودند «اصلح» ایشون گفت پایتخت ساحلی... / حضرت آقا فرموند «اصلح» ایشون گفت اجماع
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
.
مرحوم آیت اللّه سید محمدحسن نجفی قوچانی (صاحب کتاب سیاحت شرق و غرب):
.
در عالم ماده هر چقدر خودتان را در برابر حضرت ٲباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) حقیر کنید، نوکری کنید، حمّالی کنید، خدمتگزاری کنید تا در عالم آخرت عزیز و بزرگ و صاحب مراتب مقرب می شوید.
اختیار عالم مرگ در یدبَیضاء حضرتش است.
.
📗 سیاحت شرق ، فصل زیارت کربلا .
.
#سیدالشهدا علیهالسلام
#امام_حسین علیهالسلام
هدایت شده از قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ...
السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلامِ
#اَللّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلِیَکَالْفَرَجَ
🚩قیـــــــامــــ لله
#آیت_الله_مصباح_یزدی :
🔵 در مقابل امر به معروف و نهى از منکر یکى از این دو حالت پیش خواهد آمد: 👇
یا افراد خلافکار بعد از امر به معروف و نهى از منکر تحت تأثیر واقع مىشوند، دست از کار بد خود بر مىدارند و به راه راست باز مىگردند، در این صورت دیگر شما بر آن ها حجتى ندارید و باید با آنها مهربانى کنید ...
اما اگر این گونه نشد، «اِنَّما السَّبیلُ عَلى الَّذینَ يَظْلِمونَ النّاسَ وَ يَبْغُونَ فى الاَْرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ، اُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیم» (شورى، ۴۲)
❌اگر موعظه شما را نشنیدند و نسبت به جنایت، ظلم و کج روى خود اصرار ورزیدند، شما وظیفه دیگرى خواهید داشت ...!
دیگر وظیفه شما از حد سخن گفتن و ملامت کردن و حتى تندى کردن هم فراتر مىرود❗️
✨️#امام_باقر(علیه السلام) مىفرمایند:
اگر کار به این جا رسید که على رغم برخورد تند، توجهى به امر به معروف و نهى از منکر نکردند، در این جا باید شما در مقام جهاد بر آئید، چنین افرادى دشمن اسلام هستند و باید با ایشان جنگید و مبارزه کرد «فَجاهِدُوهُمْ بِأَبْدانِكُم وَ أَبْغِضُوهُم بِقُلُوبِكُم» این ها را از ته دل دشمن بدارید.
🔴 با چنین افرادى که گستاخ شده و علناً علیه اسلام قیام کرده، احکام اسلام را انکار مىکنند و به مقدسات اسلام اهانت روا مىدارند، باید مبارزه کرد، و از عمق دل با آن ها دشمنى کرد.
❌ نگوئید اسلام دین محبت است! دین رأفت است! اسلام دین دشمنى هم هست. در جاى خود نهایت رأفت و رحمت را دارد و در موقع مقتضى به خشونت و تندى امر مىکند!
(منبع: کتاب آذرخشی دیگر از آسمان کربلا، ص۱۵۱)
🔰 #معرفی_کتاب
مطالبات رهبری از بانوان
💠 کتابی که خواهران ولایی و انقلابی که قصد انجام مطالبات رهبری را دارند ، باید بخوانند !
✅ کتابی بسیار زیبا که که همه مطالبات رهبری از خواهران در هر سطح سواد و تحصیل و.. را دسته بندی کرده و بسیار مناسب است برای کسانی که دوست دارند مطالبات رهبری را انجام دهند.
👈👈 امیدواریم خواهران ولایی دور هم بنشینند و این کتاب را بارها و بارها و بارها با هم مباحثه کنند و بخوانند و عملیاتی نمایند.
🚩قیـــــــامــــ لله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ تفاوت دارد.
🎙آیت الله جوادی آملی
#محرم
🏴بـه آمـرین بپیـوندیـد
eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda
سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:
🔹قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولتها خللی در اجرای طرح نور به وجود نمیآید.
🔹برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است.
🔹ما اسیر امواج نخواهیم شد.
🔹در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم.
🔹لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از این طرح گام بردارد.
🔹طرح نور تعطیلبردار نیست، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی فروع دین است و نمیتوان فروع دین را تعطیل کرد.
🔹مجلس انقلابی مجازات ها را متناسب با جرایم وضع کند
┈┄┅═✾═┅┄┈
🚩قیـــــــامــــ لله
سردار مشفق تحلیل اغتشاشات ۱۳۸۸.mp3
79.99M
این تحلیل امنیتی سردار مشفق از پشت پرده اغتشاشات ۱۳۸۸ را ممکن است قبلا شنیده باشید
اما
امروز واجب است بار دیگر کامل بشنوید و نت برداری کنید تا متوجه خطر عظیمی که در شرایط نزدیک قله، برایمان پیش آمده بشویم
پس از شنیدن این صوت، صوت بعدی را هم کامل بشنوید که خدایی نکرده دچار هراس بازدارنده از مبارزه نشوید
📌توجه:
لطفا اگر خواستید منتشر کنید هر دو صوت را پشت سر هم ارسال بفرمایید و درخواست کنید مخاطب دو صوت را به ترتیب و کامل بشنود
19sharh-ziyarate-ale-yasin-1403-03-29.mp3
40.62M
👆 پس از شنیدن صوت تحلیلی قبل؛
حتما این صوت بسیار مهم استاد محمد شجاعی در مورد شرایط امروز و فتنه جدید را بشنوید
◀️ ساده لوحی است اگر فکر کنیم اتفاقی افتاده و تمام شده و حالا به زندگیمان بپردازیم تا ببینیم چه میشود
امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید تلاش کنیم برای حفظ سلامت دین، دنیا و عقبایمان
❌فتنه های عظیمی در راه است❌
#نشر دو صوت پشت سر هم فراموش نشود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📜 روزشمار KHAMENEI.IR تا تنفیذ چهاردهم
🎤 #تحلیل_و_تبیین | تنفیذ، پیوند اسلامیت و جمهوریت نظام است
🎤 بررسی جایگاه و مفهوم «تنفیذ» در گفتوگو با دکتر مصطفی ملکوتیان، عضو هیئتعلمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔹 نظام جمهوری اسلامی ایران منظومه واحد و هماهنگی است که از دو بعد اسلامی و مردمی تشکیل شده است که البته مبنای مردمیبودن آن هم دین مبین اسلام است.
🔹 قانون اساسی ما برای اجرای این دو بعد، راهکارهایی را بیان نموده؛ بدینگونه که مردم از میان نامزدهای مختلف مسئولیت ریاستجمهوری که شورای نگهبان آنها را تأیید و معرفی نموده است، با آرای خود یک نفر را برمیگزینند و آنگاه این فرد از طریق تنفیذ حکم خود توسط مقام ولایت، میتواند مشغول اداره امور اجرائی و ساماندهی امور گردد.
🔹 امر تنفیذ حکم ریاستجمهوری، یک مبنای فقهی واضح و آشکار دارد مبنی بر اینکه بالاترین مقام اجرائی کشور باید علاوه بر برخورداری از مقبولیت عمومی، از مشروعیت نیز برخوردار باشد که این امر از طریق تنفیذ حکم او توسط رهبری نظام انجام میشود.
⏰ ۵روز تا #تنفیذ_چهاردهم
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/57125
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ شما چی فکر میکنی ؟! 🤔
وسط پارک چیکار میکنن ؟! 🧐
اینا چیه که رو تخته سیاه نوشتن ؟! 😳
بریم ببینیم چه خبره ...👀
پ ن : با همکاری تیم پژوهشی اندیشکده راهبردی سعداء و تشکر ویژه از استاد ارجمند حجت الاسلام راجی
#ایران_قوی 🇮🇷
#ما_میتوانیم 😎💪
🔴جماعت کمسواد، سرتان کلاه نگذارند!
👈در گروه FATF فقط ۴۰ کشور، عضو هستند و ۱۵۵ کشور دیگر دنیا، لزومی به عضویت در آن، نمیبینند و توافقی بین دولتی است؛
👈این در حالی است که کارتهای اعتباری آمریکایی ویزا و مستر در ۱۹۵ کشور دنیا، به غیر از ایران، روسیه و چند کشور دیگر، نمایندگی داشته و کار میکنند و عضویت در FATF هیچ ارتباطی با کردیتکارت ندارد.
👈در اختیار قرار دادن تمام ریز اطلاعات گردش مالی یک کشور به کشورهای دیگر، معادل افشای تمام اسرار نظامی و امنیتی یک کشور، میباشد و از اطلاعات گردش مالی، میتوان مکانهای نظامی و فعالیت آنها و شرکتهای خصوصی و افرادشان را رصد کرد که به معنی از دست رفتن تمام صنایع نظامی و شرکتهای خصوصی همکار و رصد شدن تمام افراد آنها است؛ سناریوی بد هم این است که به حمله نظامی منجر شود؛
👈در سال ۲۰۰۵ که رفیق حریری، نخستوزیر لبنان، ترور شد، سازمان ملل، کمیته تحقیق درباره ترور او تشکیل داد و تمام گردشهای مالی و مکانهای گروهها را بررسی و تمام آن اطلاعات جمعشده را به اسرائیل داد و آنها هم با اطمینان از دست برتر اطلاعاتی، در سال ۲۰۰۶ حمله کردند.
🚩قیـــــــامــــ لله
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. لیبرالهای مذهبی، هویّت پیچیدهای دارند: تودرتو و چندلایهاند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویلهای متعدّد قرار میگیرند و برداشتهای متفاوت را برمیتابند. هر کسی میتواند از زاویهای و به اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادرهبهمطلوب میکنند و پوستهای بیخاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه میکنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کردهاند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غربزدگی تاریخی، بیشوکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را میخورند و «نسخۀ متناقض»شان را میپذیرند. نخستین نسل از لیبرالهای مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالشهای معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد.
۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان میرسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرالهای مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسألهدار و زاویهمند شدند که امام خمینی، چارهای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیاتشان در حاکمیّت ایستاد. نسخههای «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهههای بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیهنشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دههها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. بهاینترتیب، مرزهای هویّتیای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار میورزید، بهتدریج درهمشکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنانکه یکی از بحرانهای نظام جمهوری اسلامی در دهههای گذشته، نزاع دامنهدار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است.
۳. در ترکیب لیبرالهای مذهبی، مسألهای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرالها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمیکنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا میکنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارضهای درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد.
۴. لیبرالهای مذهبی، «انقلاب حسین» را میستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابیگری» را برنمیتابند و نسخۀ اصلاح میپیچند. میگویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمانها، محاسبهناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت میدهد اما در عمل، جهنم میآفریند. ازاینرو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خاماندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعهای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بیدرنگ پس از این، انقلاب و انقلابیگری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچگاه میان انقلاب و نظام، همافقی و همنشینی پدید نمیآید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمانخواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقعبین» را صورتبندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمیخورد و انقلابیها در اثر این حادثه، درمییابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویرانکردن نظم سیاسی میآید و نمیتوان با منطقی که انقلاب میکنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیالپردازیِ شبهنظری است. بهاینترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادیسازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکردها و انگیزهها و اندیشههای انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخیشدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست.
@mahdi_jamshidi60