8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌به من چه؟!
🔻کی حجاب درست میشود؟ ریشۀ بیحجابی چیست؟
🔻تحلیل انسانشناسانه از ریشۀ بیبندوباریهای جامعه
🔻چطور سیستم آموزش و پرورش، موجب بیدینی شده است؟!
#تصویری
@Panahian_ir
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید
#یادداشت_تحلیلی
📝 منطق مغفولِ امامخمینی دربارهیحجاب
۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال میکند که در نوفلشاتو شما وعده کردید که نهتنها آزادیها حفظ میشوند، بلکه تعمیم نیز مییابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز میگوید:
«زنهایی که تظاهر کردهاند همان زنهایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهیها، آن آزادیهایی که آنها میخواستند - میخواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری میخواهند بکنند و میخواستند با تباهیها همآغوش باشند، میخواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و میدیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی میکشد و ملّت را به عقب میراند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورتهایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمیشود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸).
۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که:
[الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباهشدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده میشدند و ازاینرو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپریشده هستند و اینک گمان میکنند که میتوانند به حیات فرهنگیشان ادامه بدهد؛ حالآنکه آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزشهای فرهنگیِ متمایزی است.
[ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و میخواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالتهای اجتماعی دیگری نیز دارد که بهرسمیّتشناختنشان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم میکند.
[ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادیهای نامشروع» نمیدهد و «منع قانونی» در مقابلشان ایجاد کرده است، درحالیکه اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواستههای نامشروعشان آزاد میگذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمیکرد و الزام نمیطلبید، برنمیآشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداومیافتن ولنگاری و بیبندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صفآرایی سوق داده است.
[د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چارهای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالیکه آنها تلاش میکنند خودشان را مردم نشان بدهند.
[هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفتهاند که در یکی، آزادی انسان را خواستهها و امیال خودش تعیین میکند و به دلیل نسبیبودن ارزشها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمیخیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیمشدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیادهخواه و حریص است که پیش میرود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید.
[و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه»ای نیافتهاند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص.
✍ مهدی جمشیدی
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
❌ رعایت حدود اخلاقی، از الزامات محیط مشترک فعالیت اجتماعی زن و مرد
امام خامنهای:
🔻اگر این حساسیتِ اسلام نسبت به روابط و نوع اختلاط مرد و زن رعایت شود، همۀ کارهایی که مردان می توانند در عرصۀ اجتماعی انجام دهند، زنان هم ... می توانند انجام دهند.
۱۳۷۵/۱۲/۲۰
🔻اینجا آن مرز بین زن و مرد وجود دارد. معنای آن مرز هم این نیست که زنان و مردان در یک محیط تحصیل نکنند، در یک محیط عبادت نکنند، در یک محیط کار نکنند و در یک محیط خرید و فروش نکنند - که این قبیل موارد، فراوان است -
👈بلکه معنایش این است که حد و حدودی در اخلاق معاشرتی خودشان قائل باشند و این کار بسیار خوبی است.
۱۳۷۳/۷/۲٠
#بانوی_تمدن_ساز 🔻
🆔 @banooyetamadonsaz
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید
💠 منتشر شد!
🔶🔹 بیداری بزرگ در برابر بازتنظیم بزرگ
🌐 روایتی از جنگ تمدنها و محوریت جمهوری اسلامی ایران بهعنوان کانون تمدن نوین اسلامی.
💢 محورهای موضوعی
1⃣ وضعیتشناسی جنگ تمدنی در عصر حاضر و پیشبینی سرانجام آن، به همراه نقد محتوای کتاب الکساندر دوگین؛
2⃣ ترجمهی کتاب «بیداری بزرگ در برابر بازتنظیم بزرگ» الکساندر دوگین، مشاور ولادیمیر پوتین؛
3⃣ به ضمیمهی گفتوگوی حضوری دوگین با آیتالله سید مهدی میرباقری؛
🔰 ترجمه و تحلیل
🔻 محمد علی شکوهیانراد
🔻 عاطفه نصیری
❇️ از متن کتاب:
«هماکنون عصری را شاهد هستیم که جریان باطل، به دنبال تحمیل یک هژمون تدریجی بر جهان است که با نام #نظم_نوین_جهانی شناخته میشود.
اما قاعدۀ نظم نوین که توسط جریان یهودی - غربی طراحی شده، دقیقاً از جایی که در مطالعات راهبردی به آن توجه نکرده بودند دچار یک صدمۀ بزرگ و سپس فروپاشی کامل شد؛ از جایی که با عنوان انقلاب اسلامی ایران شناخته میشود.
این مهم که از سویی نظم یهودی - غربی در حال فروپاشیست و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران کانون شکلگیری الگویی متفاوت از نظم جدید برای جهان است که با نام #تمدن_نوین_اسلامی شناخته میشود، واقعیتی انکارناپذیر است.
تمام منازعات، بر سر حق یا باطل است! جنگی که عاقبت آن از پیش وعده داده شده است: #وَالعاقِبَةُ_لِلمُتَّقین»
🛒 جهت تهیهی کتاب، به شناسهی @ShokoohianRad پیام ارسال فرمایید.
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید
48.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️ فضائل و خصوصیات ماه رجب و اعمال آن
🔹️ آیـت الله ناصـری ره
🔺️مـدت زمـان ویـدئـو: ۳۱دقیقه
🍁 کانال #چله_نمازشب | سفر الی الله
https://eitaa.com/joinchat/3705405867C56174636f6
🔴 لطفاً حواستان باشد که این وعده، مانند وعده های اقتصادی نیست
🔻بیش از 160 روز قبل، رئیس جمهور در مراسم ملی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در پاسخ به گلایهمندی خانواده معظم شهدا از برخی ناهنجاریهای اجتماعی، تصریح کرد:
" این بساط کشف #حجاب نیز حتماً جمع خواهد شد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد … »
https://www.president.ir/fa/145965
👈 امروز مشاهده می کنیم که این وعده رئیس جمهور محقق نشده است.
رئیس جمهور و دولت توجه داشته باشند که رهبر انقلاب در مورد اهمیت مسائل فرهنگی فرمودند:
" با مسائل فرهنگی #شوخی نمیشود کرد، بی ملاحظگی نمیشود کرد؛ اگر چنانچه یک #رخنه ی فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه ی نقدی داد؛ اینجوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد. "
https://khl.ink/f/25696
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 توصیه آیت الله بهجت برای دعا کردن و درخواست از خداوند
#لیلة_الرغائب از خدا چه بخواهیم؟🤲
#ماه_رجب
لیلةالرغائب
بر اساس روایات ما، ممتازترین شبها در همه سال، سه شب است که همگی در این ماههای سهگانه واقع شده:
اولی شب جمعه اول ماه رجب است به نام «لیلةالرغائب»، دوم شب نیمه شعبان که نامش «لیلةالبرات» است و دیگر شبهای قدر در ماه مبارک رمضان که «لیلةالقدر» است.
▫️رغائب جمع «رغیبة» است و رغیبة به معنای عطای کثیر است؛ یعنی در چنین شبی، درهای رحمت الهی بیحساب باز است. ترکیب «لیلة الرغائب» اضافه موصوف به صفت خود است، بدین ترتیب لیلةالرغائب یعنی «اللیلة التی فیها الرغائب» یعنی شبی که در آن عطایای الهی کثیر است، سپس موصوف به صفتش اضافه شد و «لیلة الرغائب» گردید.
▫️صاحب مراقبات، جمال السالکین، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، مطلبی به این مضمون میفرماید که ماه رجب اول ورود به میهمانی الهی است و تو ببین در این ضیافت الهی با کدامین لباس و زیور بر مولای خود وارد میشوی!
▫️تلطیف عمل مهمتر از تکثیر در عمل است؛ لذا در اولین شب جمعه ماه رجب که شب عطای خاصّ الهی است، اولین دعایمان مغفرت و طلب استعداد ورود به ضیافت خاص الخاص پروردگار باشد؛ تا در همان شب جمعه اول پاک شویم و اجازه ورود به سرای محبوب را در همه ضیافت سهماهه داشته باشیم. در حالی که در ماه رمضان این طور نیست، شب قدر آن در آخر ماه است که این حساب دیگری دارد.درباره اعمال مخصوص این شب، به آنچه در مفاتیح الجنان آمده اکتفا میکنیم
🔺پیامبر اکرم(ص) فرمودند:غافل ازاولین شب جمعه ماه رجب نشوید
✨
خاطره ی آیت الله خامنه ای
از امر به معروف و نهی از منکر
🌷#شهید_نواب_صفوی
به کسانی که پوشش و لباس غربی را داشتند
@aamerin_ir
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴این خانم معنای مذهبی صورتی را نمیداند پس لازم است مواردی را متذکر شویم
🔻مذهبی صورتی کسی است که نمیداند دین اسلام بر اساس طهارت و پاکی جسم و روح بنا شده است. ومومنان بو نمیدهند.
🔻مذهبی صورتی کسی است که نمیداند دین اسلام اهتمام به حفظ و تقویت روابط اجتماعی و صله ارحام دارد و برای روابط احسن حدیث اموزشی دارد.
🔻مذهبی صورتی نمیداند دین ما تاکید فراوان به استفاده از عطر دارد اما استفاده عطر در بیرون از خانه برای زنان حرام است.
🔻مذهبی صورتی کسی است که نمیداند دین اسلام تاکید دارد زنی که در هنگام عبادت از زینت استفاده میکند ثواب نمازش هفتاد برابر میشود، اما همان اسلام زن را از تبرج و دلبری و جلوهگری پوششهای زیبا در مقابل نامحرمان منع کرده است.
🔻مذهبی صورتی کسی است که نمیداند تحقیر مذهبیها، تحقیر حجاب و چادر اولین بار توسط بهائیان حکومت پهلوی انجام شد تا افکار عمومی را آماده بی حجابی و تبرج کنند. و علیه زنان باحجاب نفرت افکنی کنند.
🔻مذهبی صورتی اهل امربه معروف نهی ازمنکر نیست. دسیسههای دشمن را نمیشناسد، گناهکاری را قطب حساب میکند و تلاش میکند حساسیتهای دینی در جامعه کم رنگ شوند و مثل غرب مفسدان بر مقدرات مؤمنان مسلط شوند.
🔻مذهبی صورتی فتنه را نمیشناسد، در فتنه سمت دشمن میایستد. و بلندگوی حرف دشمن در پیجهای مجازی میشود.
🔻مذهبی صورتی کسی است که منافعش رنگ دینداری او را مشخص میکند. مثلا دیروز شلحجاب، امروز حجاب استایل، فردا بیحجاب است.
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 مطالبه حجاب | بپیوندید