eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.خامس.۶.mp3
1.71M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۲۱) ✨ تقریر نگاه صدرایی در رابطه نفس و بدن 📌 انحصار استقلال نفس در مقام ماهیت نه مقام هویت 📌 مثال نفس و بدن کالطائر و الوکر نیست https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman08_5.mp3
590.6K
💠استاد وکیلی؛(51) ❓آیا خداوند کارهایی که محال هست هم میتواند انجام دهد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman08_6.mp3
926.2K
💠استاد وکیلی؛(52) ❓اعتقاد به قدرت بی‌پایان خداوند چه فایده ای برای ما دارد؟ و به ما چه ربطی دارد که خداوند میتواند بر هر کاری توانایی داشته باشد؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ صحیح اسم گذاری. استاد وکیلی.mp3
7.48M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (38) 🔶فرهنگ صحیح اسم گذاری فرزند 🔹نام گذاری آثار تکوینی و ملکوتی در پی دارد 🔹نام گذاری به اسما اهل بیت شیاطین را دور می‌کند و ملائک را جذب می‌کند https://eitaa.com/taraef110
گفتگو با استاد وکیلی ۴.mp3
5.32M
🔰اعتیاد به گوشی! گفتگوی رادیو سایبان با استاد وکیلی، قسمت ۴ ⬅️ تلاش برای کاهش تدریجی به وابستگی ⬅️ انتخاب جایگزین مناسب برای عادت قبلی ⬅️ پر کردن برنامه روزانه با فعالیت های سالم https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی (20) دیدگاه تفریطی در یقین(شکاکان) در مقابل افراطیون،یک گرایش تفریطی نیز از قدیم تا به امروز وجود داشته است که عقیده دارد ((قطع هیچ گاه ارزش ندارد)). زیرا یقین و قطع زمانی به کار می آیند که مطابق با واقع باشند . اگر قطع با واقعیت تطابق داشت ،ارزش دارد و اگر با واقع تطابق نداشت جهل مرکب است و طبیعتا ارزش ندارد.از طرفی هیچ راهی وجود ندارد که کشف کنیم آیا یقین با واقعیت تطابق دارد یاخیر، چرا که برای تطابق یقین با واقعیت ابتدا با یقینی وجود داشته باشد و سپس واقعیت با آن یقین مقایسه شود تا در نهایت مشخص گردد که آیا یقین با واقع سازگازی دارد یا خیر . از طرفی انسان هیچ گاه نمیتواند واقعیت را مستقلا ببیند و اساسا فراتر از یقین و علم خود به واقعیت دسترسی پیدا کند،پس هیچ گاه احراز تطابق بین یقین با واقعیت ممکن نیست .بنابراین به طور کلی نمی توان به یقین اعتماد کرد و یقین هایی که برای انسان حاصل می شود صرفا حالات نفسانی است که ارزش قانونی ،اصولی و تنجیز و تعذیر دارد،اما ارزش منطقی و فلسفی ندارد. ایــن شــبهه در بیــن انــواع نحله هــای مخالــف عقل و برهــان و نیز شــک گرایان از یونــان باســتان تا زمان معاصر وجود داشــته اســت. در میــان عالمان شــیعی، به جز در مکتب تفکیک، ایــن گرایش افراطیدر جــای دیگــری بــه چشــم نمیخــورد. مرحوم آیــت الله میــرزا مهدی اصفهانــی در نقــد منطــق ارســطویی، همیــن مغالطه را مطــرح کرده و میگوید: نهایت منطق ارســطویی برهان اســت و برهان هم، یقین آور است؛ حال آنکه یقین، کارآمدی ندارد. زیرا باید اثبات کرد که یقین بــا واقــع تطابــق دارد؛ اما راهی بــرای اثبــات تطابق یقین بــا واقع وجود نــدارد. با این توضیحات، از بهترین قســمت منطق که برهان اســت کاری بر نمی آید☆. ___________________ ☆رک.ابواب الهدی 📚معرفت شناسی ص ۶۹ و ۷۰ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عامل رشد محبت و ولابت است ونه اعمال.الانسان ج ۱۱.mp3
666.2K
⭕️استاد وکیلی 💠عامل رشد و ترقی انسان محبت و ولایت است و نه اعمال‼️ 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman08_7.mp3
668.3K
💠استاد وکیلی؛(53) ❓آیا خداوند اصل علیت را که خودش خلق کرده میتواند نقض کند؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman08_8.mp3
619.9K
💠استاد وکیلی؛(54) ❓توضیح تفضیلی معنی آیه ۵۸ سوره ذاریات که خداوند را صاحب قدرت و قوت میداند https://eitaa.com/taraef110
28.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦کلامی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر 💠استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۵. الفصل الرابع۴ -0.mp3
1.28M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۲۲) ✨ بررسی تناسب مقامی تعبیر به ظلال 📌در روایات به هر ماهیتی ظلال گفته نمیشود ❓آیا میتوان ملکوت را افسار هر شئ دانست که از آنجا تدبیر میشود؟ ❓ علامه در جلد ثامن از المیزان عالم ظلال را چگونه بیان میفرماید؟ https://eitaa.com/taraef110
فاطمه سلام الله علیها، الگوی نیکو (1).mp3
8.6M
🎙برشی از سخنرانی فاطمیه 1445 (نکته ای بسیار ظریف و‌ مهم. بخش اول) ▪️معنای صحیح خدمت به اولیای الهی ▫️چگونه خادم اهل بیت علیهم السلام باشیم؟ 💠 استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
فاطمه سلام الله علیها، الگوی نیکو (2).mp3
5.07M
🎙برشی از سخنرانی فاطمیه 1445 (نکته ای بسیار ظریف و‌ مهم. بخش دوم) ▪️مهمترین چیزی که قلب حجت را آزرده خاطر میکند چیست؟ ▫️تاکنون چقدر باعث رنجش قلب امام زمان علیه السلام شدیم؟ 💠 استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
فاطمه سلام الله علیها. الگوی نیکو (3).mp3
10.01M
🎙برشی از سخنرانی فاطمیه 1445 (نکته ای بسیار ظریف و‌ مهم. بخش سوم) ▪️راهکار در امان ماندن از شک و تردید 💠 استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
تجلی توحید.pdf
3.66M
🌹تجلی توحید سال ها روایتتان کردند و الفاظ را برای به تصویر کشیدنتان به استخدام درآوردند، اما چه فایده وقتی ما را یکباره به وسط کلاس درستان بردند و با سلیقه اشتباهشان ما را بیش از هزار درس مهمترتان مخاطب پیام حجابتان قرار دادند. کاش میدیدند که این حجاب ریشه در توحید دارد و میوه ای از میوه های آن جان ریشه دار است. کاش میدیدند تا جانمان در عشق و توحید ریشه نداشته باشد، رفتارها میوه هایی مصنوعی اند که به درخت جانمان وصل شده اند و از ما نجوشیده اند. بانو‌، ما تشنه دیدن تجلی توحید در آیینه پاک جانتان هستیم، میشود ما را محرم چشیدن مهم ترین درس زندگی تان کنید مسکین‌وار،فقیرگونه و پر از درد یتیمیِ غیبتِ حضرتِ پسر به در خانه نیم سوخته تان آمده ایم، تا از دستان شما ای بانوی سورهٔ انسان، برای جان گرسنه‌مان قرص نانی از جنس عشق و توحید بستانیم 📍با خواندن کتاب «تجلی توحید» مهمان روایتی عمیق و عاشقانه از بزرگترین بانوی عالم هستی شوید. خرید نسخه چاپی در سایت صبح توحید Towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالةالوضع(22) ✨ اشکال به دأب معمول فقهی در تعیین حدود معنا 💠 « المسالة الثامنة: الثمرة الفقهیة للمختار فی حقیقة الوضع » (۲) ♻️... و لیعلم أن مآل هذا إلی کون أغلب الکلمات مشترکا لفظیا اذ لیس فیها جامع مشترک بین جمیع مصادیقه. إلا أن العرف لایلتفت إلی ذلک فی کثیر من الالفاظ کما قال غیر واحد فی «الید» نعم فرق بینها و بین المشترک اللفظی فی بعض الجهات و سیأتی فی مبحث « استعمال اللفظ فی اکثر من معنی » إن شآء الله. اذا اتضح هذا نقول: اذا اذعن الفقیه لهذه الخصوصیات فی الالفاظ لم یتبع الطریق المعمول فی الکتب الفقهیة من الجهد فی تحدید معنی اللفظ بجمیع حدوده قبل الرجوع إلی الأخبار. اذ لیس للألفاظ معنی محدد تمام الحد حتی یسعی فی طلبه بل علی الفقیه بعد أن عرف اتساع دائرة معنی اللفظ أن یطلب القرائن المعینة للمراد فی کل کلام. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۷۵ (مع تصرف یسیر) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه مختار به سطور کتاب مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره شد. https://eitaa.com/taraef110