🔶معنای شفاء🔶
شفاء در استعمالات عرب به خصوص در زبان شریعت کاملاً اعم از درمان بیماریهای جسمی و درمان بیماریهای روحانی است و مسئله ای جسمی و مادی محض نیست. بنابراین استعمال شفا در امور معنوی مجرد مجاز محسوب نمی شود و نمی توان به مقتضای اصالت الحقیقه از آن منع نمود.
قرآن کریم می فرماید:
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ .۱
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا .۲
يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ۳
۱.سوره توبه آیه ۱۴
۲.سوره اسرا آیه ۸۲
۳.سوره یونس آیه ۵۷
📚کتاب دارالشفاء صفحه ۵۷ و ۵۸
#برش_کتاب
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
چگونگی جمع بین روایات. استاد وکیلی.mp3
6.85M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (6)
🔶 روش جمع عرفی شیخ انصاری بین روایات
🔹با نگاه تاریخی به احادیث می دانیم که در اکثر روایت نقل به معنا صورت گرفته و عین الفاظ قابل استناد به معصوم نیستند.
🔹 بهترین روش جمع در احادیثی که می دانیم جعلی نیستند آن است که از بالا و پایین کردن الفاظ آنها و کنارهم دیدنشان ، یک اصل مطلب و یک قدر متیقن استخراج کنیم و این چنین چیزی قابل وثوق و اطمینان است.
#قاعده_اصولی
#جمع_بین_روایات
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
مشکلات_در_مواجهه_با_روایات4_استاد_وکیلی.mp3
2.1M
⭕️ استاد وکیلی: اخباری گری (12)
مشکلاتی که در مواجهه با روایات، با آنها روبرو می شویم:
مشکل سوم: میراث کتبی شیعه
مشکل چهارم: اختلاف نسخ
#اخبارگری
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
❗️روش صحیح در تحلیل تعریف مفاهیم اعتباری❓
#علم_دینی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
سیر تاریخی علم کفایه. استاد وکیلی.mp3
2.86M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول (2)
✔️ سیر تاریخی موضوع علم
و نحوه ورود و استفاده از آن
در علوم اسلامی
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
تربیت_یک_امر_تدریجی_است_استاد_وکیلی.mp3
3.05M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (7)
🔶 تربیت یک امر تدریجی است
🔹 راهبرد های تربیتی ، راهبرد های تدریجی به شکل سطح شیب دار است
🔹سیر تربیتی کودک از سیادت تا عبد بودن و وزارت باید بصورت تدریجی با یک شیب ملایم تغییر کند
#قاعده_اصولی
#جمع_بین_روایات
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
موضوع علم اصول. استاد وکیلی.mp3
6.84M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول (3)
☑️موضوع علم اصول
☑️نقد موضوع بودن ادله اربعه
☑️تشریح داخل نبودن حجیت خبر و
تعادل و تراجیح در ادله اربعه
☑️تشریح فرق حاکی از سنّت و سنّت
☑️تشریح نظر شیخ انصاری در داخل بودن حجیت خبر در سنّت
☑️تشریح نقد آخوند بر نظر شیخ انصاری
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
تفاوت تادیب و تعلیم - استاد وکیلی.mp3
5.14M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (8)
🔶 در روایات سفارش به ترک تادیب در 7 سال اول شده نه ترک تعلیم و آموزش
🔹 تفاوت تادیب و تعلیم
🔹در سنین کودکی ادله و روایاتی وجود دارد که به کودکان مسائلی را تعلیم و آموزش دهند.
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
🔶ظاهر و باطن قرآن🔶
قرآن را ظاهری است و باطنی.
ظاهر قرآن آن دسته از معانی آیات را گویند که مخاطبان عادی را به آن راهی هست.
چون یعنی کسانی که از قواعد زبان عربی و قوانین محاوره و فنّ فهم متن آگاهند، با تدبر و تأمل در ظرائف کلام و ضمیمه نمودن جملات مختلف به یکدیگر و بررسی لوازم می توانند با آن پی ببرند.
وظیفه مفسِّر پردهبرداری از این دسته از معانی است.
اما برخی دیگر از این معانی با اینکه مقصود و مراد از آیات می باشند. آگاهی از آنها برای مفسِّر ممکن نیست و فقط مخاطبان خاصّ بر اساس اطّلاع از رموز و اشاراتی خاص که فراتر از قوانین حاکم بر زبان و قواعد عامّه محاوره است از آن باخبر می گردند و انسانهای عادی را به آن راه نیست. کشف باطن به این معنا به طور کل از شأن مفسِّر خارج است.
📚روش تفسیر قرآن به قرآن
💬بر اساس دروس استاد وکیلی
#برش_کتاب
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
1️⃣ آیا واقعۀ عاشورا به لحاظ تاریخی سند دارد؟
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 1. استاد وکیلی.mp3
4.37M
☑️مدیریت حسینی (1)
❓آیا قیام اباعبدالله علیه السلام یک اتفاق خودآگاه مدیریت شده بود یا صرف یک اتفاق ناخودآگاه نظامی؟
📚 درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
2️⃣ علت مبالغه در روایت گری عاشورا چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 2. استاد وکیلی.mp3
10.71M
☑️مدیریت حسینی (2)
✔️الگو پایه در تحقق رفتارها
❓نحوه به وجود آمدن رفتارها در انسان چگونه می باشد؟
🎵 درسهای مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
3️⃣ چرا همیشه برای امام حسین علیه السّلام گریه میکنیم؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 3. استاد وکیلی.mp3
2.67M
☑️مدیریت حسینی (3)
✔️راه دوم تولید رفتار
❓آیا تنها راه تولید رفتار براساس الگو پایه می باشد یا خیر؟
🎵 درسهای مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
4️⃣ چرا به جای کمک به فقرا، در ماه محرم خرج عزاداری می کنیم؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 4. استاد وکیلی.mp3
4.63M
☑️مدیریت حسینی (4)
✔️نوع مدیریت سیدالشهدا علیه السلام
❓مدیریت سیدالشهدا علیه السلام از کدام یک از دو الگو رفتاری بود؟
1️⃣مدیریت طبیعی؟
2️⃣ مدیریت عاشقانه؟
☑️توضیح مختصری از مدیریت عاشقانه
🎵 درسهای مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
5️⃣ آیا برخی روضهها، پایین آوردن مقام ائمه علیهم السّلام نیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 5. استاد وکیلی.mp3
2.49M
☑️مدیریت حسینی (5)
✔️الگو اسلامی اصلاح امور
☑️نوع اصلاح رفتارها در مدیریت اسلامی
🎵 درسهای مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
6️⃣ اصل عزاداری برای امام حسین علیه السّلام برای چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
7️⃣ چرا امام حسین علیه السّلام مانند امام حسن علیه السّلام صلح نکردند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
39.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
8️⃣ حکم قمه زنی در عزاداری اسلامی چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 6. استاد وکیلی.mp3
4.33M
☑️مدیریت حسینی (6)
✔️مثال های الگو اسلامی اصلاح امور
☑️ایجاد صفات مدیر با توجه به توحید
🎵 درسهای مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای استاد وکیلی به سؤالات اعتقادی
#شبهات_عاشورایی
9️⃣ وضعیت حجاب مخدّرات پس از روز عاشورا چگونه بود؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/taraef110