eitaa logo
حمیدرضا ترقی
365 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
68 فایل
باسلام ،بصیرت در این دوران و در همه‌ی دورانها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ 
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 رهبر انقلاب: از اول انقلاب تا امروز خیلی پیشرفت کردیم، دشمنان آن را کتمان می‌کنند و بعضی‌ها بیانش را بلد نیستند 🔻این پیشرفت‌ها باید بیشتر شود و ما برای آن باید امید داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 رهبر انقلاب: سال‌هاست دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد کشور را به زانو در بیاورند و مقصودشان فروپاشی اقتصاد ایران است؛ البته دشمن موفق نشد و نخواهد شد.
📸 شعار سال ۱۴۰۳ 🔷جهش تولید با مشارکت مردم @Twitter_sarasari
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پانزده قدمی که میتواند شمارا یاور امام زمان عج کند
جهش تولید با مشارکت مردم» ترقی: باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم یک فعال سیاسی با تاکید بر این‌که «باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم»، گفت: مسیر واگذاری‌ها و اجرای اصل ۴۴ باید آسیب‌شناسی شود. حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راهکارهای تحقق شعار سال که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، اظهار کرد: سازوکار مشارکت مردم در جهش تولید باید در نظر گرفته شده و راه آن توسط دولت هموار شود. یکی از راهکارهای تحقق شعار سال این است که بخش‌های تولیدی عمدتا در اختیار مردم قرار گیرند و مدیریت آن‌ها به مردم واگذار شود تا از اقتصاد دولتی فاصله گرفته و با ایجاد انگیزه، ابتکار و نوآوری بیشتر، از ظرفیت عظیم مردمی استفاده شود. برای دستیابی به این هدف باید اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا شود. وی با اشاره به گله رهبر انقلاب نسبت به درست اجرا نشدن اصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: در این واگذاری‌ها دقت کافی نشد. واگذاری‌ها به افراد خاصی انجام شد که مسیر تولید را تغییر و سرمایه‌ها را هدر دادند. مسیر واگذاری‌ها و اجرای اصل ۴۴ باید آسیب‌شناسی شود. گاهی واگذاری به برخی عناصر بخش خصوصی انجام شده و آن‌ها وام‌های کلانی گرفتند و آن‌ها را در مسیری غیر تولید هزینه کرده و وام را هم پس ندادند. این اشکلات زیرساختی در واگذاری‌ها وجود داشت که مهم است تا اصلاحات مهمی در این مسیر انجام شود. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای جلوگیری از اشکالات گذشته، واگذاری‌ها به تعاونی‌ها به جای افراد است. بخش تعاون در کشور مظلوم واقع شده و به آن توجه کافی نشده است. در فرهنگ عممی هم توجه چندانی به تعاونی‌ها نشده است در حالیکه تعاونی‌ها یک فرصت خوب برای مردمی است که سرمایه زیادی ندارند. ترقی در ادامه گفت: برای دستیابی به جهش تولید باید مصرف‌کننده داخلی از مصرف کالای قاچاق یا خارجی پرهیز کرده و از کالای تولید داخل استفاده کند. باید نسبت به برند داخلی تعصب وجود داشته باشد. از سویی بخش توزیع هم نیاز به اصلاح دارد و هم باید از تاکید بر توزیع کالای خارجی جلوگیری کرد و هم باید سازوکاری در نظر گرفت که سود واسطه‌گری از تولید بیشتر نباشد تا تولید داخلی تقویت شود. وی در پایان با اشاره به نقش مهم برنامه هفتم توسعه در تحقق جهش تولید و مشارکت مردم، خاطرنشان کرد:  زمینه‌های تقویت تولید داخلی در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تایید رهبری از محتوای این برنامه نشان داد که مجلس شورای اسلامی مسیر درستی برای حل این مشکلات طی و ریل‌گذاری درستی انجام داده و دولت باید زمینه اجرایی شدن این برنامه را فراهم کند.
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ ۱۱:۳۳:۳۳ قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه در گفت و گو با خبرگزاری موج: برای افزایش مشارکت مردم در روند تولید باید نقش عوامل دولتی در اقتصاد کاهش یابد ترقی درباره روند تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: برای افزایش نقش و مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید باید با مافیای دولتی که مانع رشد بخش خصوصی میشود، قاطعانه برخورد شود. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در خصوص شعار سال 1403 گفت: شعار امسال در ادامه راهبردهایی است که در سالهای گذشته مقام معظم رهبری برای جهت گیری اقتصادی دولت، مجلس و مردم ارائه دادند و طبیعتا مکمل شعارهای قبلی است که در زمینه حمایت از تولید بود. اما نکته مهم امسال، اضافه شدن نقش مردم در روند تولید است. زیرا تاکنون خطاب اصلی مقام معظم رهبری دولت بود که با حذف موانع، زمینه رشد تولید را پدید آورد. دولت به تنهایی قادر به تحقق رشد تولید نیست وی ادامه داد: بر اساس شعار « جهش تولید با مشارکت مردم »، نقش مردم مورد توجه ویژه قرار گرفته است چرا که دولت به تنهایی قادر به تحقق رشد تولید نیست. در این راستا مردم هم در چند بعد میتوانند به ارتقا تولید کمک کنند: نخست اینکه دولت با برطرف کردن موانع مشارکت، زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم سازد. در این میان بحث نقدینگی مطرح است. لذا چون مردم با کمبود سرمایه مواجه هستند دولت باید از طریق تشکیل تعاونیها و واگذاری تولید به بخش تعاونی، سرمایه های کوچک مردم را در کنار هم قرار دهد تا امکان فعالیت تولیدی صورت بگیرد. نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: دوم آنکه در روند جهش تولید، نیاز به بازار مصرف مناسب است. اگر کالا تولید شود اما بازاری برای فروش نباشد قطعاً شکست میخورد. بنابراین در این راستا باید نحوه مصرف مردم هم تغییر یابد و همانطور که بارها تأکید شده به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق پیدا کند. افزون براین بازار منطقه ای نیز لازم است که فعال شود. نکته سوم مسئله کیفیت تولید است. کیفیت تولیدات در بخش خصوصی به راحتی افزایش می یابد اما در بخش دولتی انگیزهای برای این کار نیست. برای مثال خودروسازی کشور بیشتر در اختیار دولتی هاست و لذا ما شاهد افزایش کیفیت چندانی هم نیستیم که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است. اما اگر بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کند، به طور حتم ما با ابتکار و خلاقیت بیشتری در تولیدات روبرو میشویم.  اقتصاد واسطه گری مانع رشد تولید در کشور است ترقی همچنین با بیان اینکه در روند جهش تولید باید اقتصاد واسطه گری از بین برود، گفت: مردم باید سرمایه های خود را از بخش واسطه گری به بخش تولید ببرند، در حالی که امروز بسیاری عادت کرده اند از راه واسطه گری درآمد داشته باشند. اگر این سرمایه ها که کم هم نیستند، وارد حوزه تولید شود در شرایطی که دولت قادر به تامین نقدینگی برای تولید بخش خصوصی نیست، جهش مدنظر محقق می شود. در ادامه، این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به شکایت بخش خصوصی از وجود مشکلات قوانین بر سر کارهای تولیدی این مسئله می تواند مانع تحقق شعار سال 1403 شود، اظهار داشت: متاسفانه در دهه اول انقلاب که 90 درصد اقتصاد ایران دولتی شد، دولتی های در اقتصاد کشور رسوخ پیدا کردند و الان هم مقاومت اصلی از سوی آنهاست و اجازه نمی دهند اقتصاد مردمی شود. همچنین در دهه دوم انقلاب و دولت سازندگی برای کاهش نقش دولت اقداماتی صورت گرفت اما باز هم اقتصاد دست خصولتی ها افتاد. برخی از مسئولین دولتی شرکتهایی را ایجاد کردند و سهامدار شدند.  وی افزود: اکنون هم آنها مانع قدرت گرفتن بخش خصوصی هستند. بنابراین در این فضا دولت باید کمک کند، نقش خود را کاهش دهد و مجلس هم تسهیلات لازم را فراهم سازد. در 45 سال گذشته تجربه نشان داده است حتی در اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی هم انحرافاتی توسط دولتی ها رخ داد. در روند واگذاری شرکتهای به مردم، کار به افرادی سپرده شد که مسیر غلطی را در رشد تولید طی کردند. همچنین در این راستا وقتی خواستند به بخش مردمی وام و اعتبار داده شود، این کار مورد سوء استفاده قرار گرفت. بنابراین لازم است راهکارهایی برای خصوصی شدن واقعی اقتصاد در دستور کار باشد. ترقی تأکید کرد: برای مثال می توان به جای پرداخت یارانه و سوبسید دولتی به تولیدکننده برای تهیه مواد اولیه، آن را به مصرف کننده بپردازد تا جلو فسادهای اقتصادی گرفته شود. در واقع با اصلاح در امر قانونگذاری، تا هم مردم به مشارکت اقتصادی رغبت کنند و هم برایشان سودآورد باشد. در این بین لازم است باید با مافیایی دولتی که در اقتصاد رسوخ کرده اند با قاطعیت برخورد شود.
سیاسی۱۴۰۲/۱۲/۲۸ حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه: نمایندگان مجلس دوازدهم تخصص خوبی در حل مشکلات جامعه دارند/ پافشاری روی ضدیت با استکبار جهانی از ویژگی‌های مجلس جدید است عضو حزب موتلفه در خصوص نمایندگان مجلس دوازدهم و چشم انداز عملکرد آنان، به اصلاحات نیوز گفت: چون نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند، باید امیدوار بود که بتوانند در جهت رشد توسعه کشور گام‌های مهم و مثبتی را بردارند. حمیدرضا ترقی کارشناس سیاسی و عضو حزب موتلفه در گفتگو با اصلاحات نیوز با اشاره به ترکیب مجلس دوازدهم می‌گوید: درباره ترکیب مجلس دوازدهم نیازمند این هستیم تا ببینیم در دور دوم انتخابات چه کسانی وارد مجلس می‌شوند، اما تاکنون به نظر می‌رسد که یک اکثریتی را شورای ائتلاف دارد اما نه اکثریت مطلق و نسبی، بقیه هم فراکسیون های محدود و کوچکی دارند که ممکن است در مجلس فعال باشند و بتوانند یک تحرک مناسب و خوبی داشته باشند، اما در مجموع ترکیب در اکثریت با اصولگرایان و نیروهای انقلابی است و یک اقلیتی هم از میانه روها و اعتدالگرایان و اصلاح طلبان حضور دارند. نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند او در ادامه می‌گوید: عملکرد مجلس دوازدهم به این بستگی دارد که فراکسیون هایی که شکل می‌گیرند، چگونه مدیریت شوند و ثانیا چگونه در مسائل کلان کشور با همدیگر تفاهم و همکاری داشته باشند، اما چون نیت همه آنها حل مشکلات مردم است و نوعا از تخصص‌های خوبی هم در زمینه حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند، باید امیدوار بود که بتوانند در جهت رشد توسعه کشور گام‌های مهم و مثبتی را بردارند. اما همانطور که رهبری گفتند، نباید وقتشان را صرف دعواهای جناحی کنند و به مسائل اصلی و الویت دار کشور بپردازند و سعی کنند از ایجاد تنش در درون مجلس جلوگیری کنند. مجلس جدید به لحاظ پافشاری بر روی ضدیت با استکبار جهانی، تکیه بر توان داخلی و مبارزه با فساد و مخالفت جدی با سیاست های آمریکا و غرب، مقداری موضع سخت تر و محکم تر است و از محافظه کاری به دور است.درباره انتخاب رئیس مجلس آینده باید بگویم که به لحاظ سابقه و توانمندی و تسلط بر مجلس و قانون گذاری ،آقای قالیباف امتیاز بیشتری دارد ترقی با بیان اینکه نمی‌توان گفت مجلس جدید یک مجلس تندرو است، گفت: مجلس 290 نماینده دارد و اینکه یک الی دو نفر برخوردهای تند سیاسی داشته باشند، نمی‌توان به همه مجلس تعمیم داد، اما قطعا این مجلس جدید به لحاظ پافشاری بر روی ضدیت با استکبار جهانی، تکیه بر توان داخلی و مبارزه با فساد و مخالفت جدی با سیاست های آمریکا و غرب، مقداری موضع سخت تر و محکم تر است و از محافظه کاری به دور است. این فعال سیاسی می‌گوید: هئیت رئیسه هم به نظر می‌رسد که یک هئیت رئیسه تلفیقی باشد و از همه فراکسیون های حاضر در مجلس انتخاب شوند. اگر هئیت رئیسه بتواند مجموعه فراکسیون‌ها را تجمیع کند، می‌تواند نقش موثری در تصمیم گیری های مجلس داشته باشد. ترقی در تحلیل ریاست مجلس دوازدهم می‌گوید: درباره انتخاب رئیس مجلس آینده باید بگویم که به لحاظ سابقه و توانمندی و تسلط بر مجلس و قانون گذاری ،آقای قالیباف امتیاز بیشتری دارد و ممکن است دیگران هم در نواب رئیس به او کمک کنند. بعد از او هم آقای متکی. درباره آقای پزشکیان هم باید بگویم از نیروهای است که در نواب رئیسی فعال بوده اما در عین حال فکر نمی‌کنم با آن جمعی که در مجلس هستند، او بتواند امیدی به ریاست مجلس داشته باشد. انتهای پیام/
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح کرد: تاثیر دوقطبی‌های کاذب سیاسی بر شکل‌گیری دو قطبی‌های واقعی در جامعه شرط وفاق و همگرایی در چشم‌انداز جامعه ایرانی و مشارکت پویای مردم در فعالیت‌های سیاسی، پرهیز سیاست‌ورزان از ایجاد دو دوستگی‌های کاذب در بدنه نظام حکمرانی و فرسایشی کردن انرژی جامعه در دایره نزاع های پوپولیستی است. به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ مسئولان بلند پایه نظام در مقاطع مختلف سیاسی به کرات بر ضرورت دوری سیاستمداران ازدو قطبی‌سازی در سپهر سیاسی کشور و به تبع آن عمق بخشی شکاف‌های اجتماعی، تاکید کرده‌اند اما در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی شاهد ظهور پدیده ای به نام «سوپر انقلابی‌ها»‌ در میان جریان اصول‌گرایی بودیم که خود را فراتر از طیف انقلابی می‌دانند و با داعیه عدالت‌خواهی، در پی تصفیه در این جریان سیاسی هستند. تا پیش از انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی، صف ‌بندی‌های سیاسی عمدتا میان فعالان سیاسی دو جناح موسوم به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب یا کنشگران سیاسی داخلی و اپوزیسیون خارجی بود و البته گاهی نیز کشمکش‌های درون گفتمانی در برخی جناح‌ها حاشیه‌ساز می‌شد تا این که سرانجام برخی دودستگی‌ها در بازار داغ رقابت‌های سیاسی این دوره از انتخابات، وارد فاز نزاع‌های رادیکال در جریان اصول‌گرایی شد و حتی گاهی از اختلافات درون جناحی نیز فراتر رفت و شکل قطب‌بندی به خود گرفت. برخی تحلیل‌گران این نزاع‌های سیاسی را صوری و صرفا ناشی از قدرت‌طلبی می‌دانند اما برخی دیگر بیم آن را دارند که چنین نزاع‌هایی از اختلافات درون گفتمانی فراتر برود و در فضای مجازی سپس در لایه‌های جامعه سبب شکل‌گیری دوقطبی‌های واقعی شود. شاهد این مدعا کری خوانی تند هواداران برخی طیف‌های سیاسی در فضای مجازی و انتساب اتهامات خرد و کلان به مسئولان کشور است. تداوم چنین رویه‌ای منجر به ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و دلزدگی توده‌وار مردم نسبت به امور سیاسی می‌شود چنانچه بخشی از این دلسردی در انتخابات اخیر در قالب مشارکت پایین در مرکز سیاسی کشور نمایان شد. یکی از شگردهای سناریونویسان دوقطبی‌سازی، عدم ارایه برنامه و راهکار برای غلبه بر نابسامانی‌ها و نقد مخرب قطب مقابل و به حاشیه راندن نخبگان سیاسی و فکری است. در چنین فضایی هواداران چهره‌های رادیکال برای حل هر معضلی به تندترین و غیرمنطقی‌ترین شیوه روی می‌آورند و به این ترتیب کنش سیاسی و هستی اجتماعی وارد چرخه‌ای از خشونت بی‌پایان می‌شود؛ هدفی که اپوزیسیون خارجی عامدانه در تلاش برای تحقق آن است! به نظرمی‌رسد یکی از چالش‌های بزرگ پیش‌روی مسئولان عالی نظام و البته یکی از آزمون‌های دشوار سیاستمداران در سال ۱۴۰۳ و حتی سال‌های آتی، پرهیز از ایجاد فضای چند دستگی در جامعه ایرانی است. بنابراین در راستای تحلیل پیامدهای سیاسی و اجتماعی ایجاد دو قطبی‌های کاذب با ؛ حمیدرضا ترقی،قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفتگوی تفصیلی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید: چه عواملی باعث می‌شوند بسامد اختلاف نظرهای سیاسی در جامعه ما از چارچوب منافع ملی خارج شود در حالی که در جوامع اروپایی و آمریکا حتی شکل‌گیری قطب‌بندی نیز در محدوده منافع ملی تعریف می‌شود.؟ در جوامع توسعه یافته منافع ملی فدای منافع حزبی نمی‌شود ترقی: یکی از ضعف‌های سیاسیون ما این است که منافع گروهی و حزبی خودشان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند و گاهی اوقات نمی‌توانند تعارض این منافع را ذهنشان حل کنند و جامعه را به سمت دو قطبی شدن می‌برند و همین مساله دستاویز دشمنان و عامل تضعیف وحدت و اقتدار ملی می‌شود. به نظر می‌رسد جریان‌هایی که نمی‌توانند افکار عمومی جامعه را نسبت به اندیشه‌های خودشان اقناع کنند، تلاش می‌کنند با وارونه‌نمایی و تحریف مسائل افکار خودشان را به عنوان افکار غالب جامعه جا بیندازند و علی‌رغم این که نماینده اقلیتی بیش نیستند خودشان را به عنوان نماینده اکثریت جلوه می‌دهند و به دنبال این هستند که با دو قطبی‌سازی در جامعه و تزریق هیجان، دیدگاه‌های خودشان را بر جامعه تحمیل کنند در حالی که جوامع توسعه یافته سیاسی هرگز منافع ملی خودشان را فدای منافع حزبی نمی‌کنند. جامعه در بلندمدت پذیرای رفتار هیجانی سیاسی نیست و دلزده می‌شود ترقی: هنگامی که دوقطبی شکل می‌گیرد، قطب مسلط ممکن است در کوتاه مدت تعدادی از مردم را به سمت خودش بکشاند اما چون جامعه در بلند مدت پذیرای رفتار هیجانی نیست دچار یاس و سرخوردگی می‌شود و این امر موجب دلزدگی مردم از سیاست می‌شود و مشارکت جامعه را در کنش‌های سیاسی کاهش خواهد داد. آیا پس از تشکیل مجلس دوازدهم نزاع‌های دوران انتخابات تدوام پیدا می‌کند یا فروکش می‌شود؟
ترقی: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید در جهت جلوگیری از نفاق در جامعه و ضربه زدن به انسجام ملی بسیار مراقبت کنند و بدانند آثار هر موضع‌گیری در تریبون‌های رسمی به کل جامعه باز می‌گردد. اختلافاتی که در بین مسئولان رده بالا جود دارد نباید به میان مردم کشیده شود بلکه در سطح نخبگان تجزیه و تحلیل شود. ارزیابی شما از سوق پیدا کردن ناامیدی اجتماعی به سوی اعتراضات خیابانی، قطب‌بندی قومیتی و تجزیه‌طلبی چیست؟ اعتراضات با یک نارضایتی شروع می‌شود و بعد فرمان به دست بیگانگان می‌افتد ترقی: وقتی مردم نسبت به امر سیاسی دلزده و مایوس می‌شوند دیگر علاقه چندانی نسبت به جنبش‌های اجتماعی ندارد اما عناصر ضد انقلاب ممکن است از احساسات آن‌ها برای اعتراضات ضد نظام بهره برداری کنند و نمونه‌هایی از آن را در سال‌های اخیر دیده‌ایم که ابتدا با یک نارضایتی شروع می‌شود و بعد فرمان به دست عناصر وابسته به بیگانگان می‌افتد و سوار موج نارضایتی مردم می‌شوند. حدفاصل و مرز تضارب آرا و تفاوت دیدگاه ‌در جریان‌های سیاسی با دو قطبی‌سازی در چیست و مردم چگونه می‌توانند این مرز را تشخیص دهند؟ ترقی: مردم باید سخن هر عنصر سیاسی را با سخنان و مواضع مقام معظم رهبری محک بزنند و درباره هر سخن و نقدی که در عرصه سیاسی مطرح می‌شود با افراد کاردان مشورت کنند و علاوه بر این بررسی کنند که آیا سخنان سیاست ورزان از موضع جناحی مطرح می‌شود یا از موضع منافع ملی؟ کسی که به دنبال مطرح کردن خودش یا بهره‌برداری جناحی از موضوع گیری‌هایش هست با کسی که به فکر منافع ملی است کاملا متفاوت است. برخی جریان‌های سیاسی به جای ادبیات وفاق، ادبیات ستیز را ترویج می‌کنند؟ ترقی: ایندنوع ادبیات ، موجب تضعیف اقتدار نظام و منافع ملی کشور می‌شوند و در راستا ی وحدت و انسجام ملی قرار نمی‌گیرد دوقطبی‌سازی چگونه منجر به مبتذل شدن امر سیاسی و به حاشیه کشاندن نخبگان جامعه می‌شود؟ ترقی: محصول دو قطبی‌سازی در جامعه تخریب شخصیت‌های اثرگذار اجتماعی و سیاسی است وقتی مردم نسبت به شخصیت‌ها بدبین شوند، به طوری طبیعی بسیاری از نخبگان منزوی می‌شوند و موجب لطمه به آبروی نظام می‌شود. نقش رسانه‌های‌ جمعی و به طور خاص رسانه ملی را در ایجاد و یا پیشگیری از دوقطبی‌سازی کاذب چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ترقی: در برخی مناظرات تلویزیونی در ایام انتخابات مدعوین صرفا به پمپاژ دروغ و شبهه پرداختند لذا صدا و سیما نباید در چنین برنامه‌هایی به کسانی که عادتشان شبهه‌افکنی در جامعه است تریبون بدهد. اگر رسانه ملی وارد جناح‌ بندی‌های سیاسی شود کارکردش را از دست می‌دهد