eitaa logo
حمیدرضا ترقی
372 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
70 فایل
باسلام ،بصیرت در این دوران و در همه‌ی دورانها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ 
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر معظم انقلاب در شعار امسال بر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت نخبگان ازيكسو و ترویج و بسترسازی برای شکل‌گیری اقتصاد و تولید مردمی خرد و متوسط از سوی دیگر و توسعه زيرساخت ها نگاه ویژه‌ای دارند. معظم له، مجموعه دولت و شرکت‌های دولتی را از ورود به آن بخش‌هایی که توسط مردم قابل اداره است بر حذر داشته و خواستار تعریف زمین بازی بزرگ‌تر و موثرتری برای نقش آفرینی مردم در عرصه اقتصاد و اداره کشور شده‌اند. برای دستیابی به اقتصاد مردمی اصلی‌ترین تحول می‌تواند تغییر رویکرد دولت‌ها از دولت پاروزن به دولت سکاندار، از دولت رقیب مردم به دولت حامی، از دولت منبع‌محور به دولت بهره‌ور و از دولت مجوزمحور به دولت ثبت‌محور باشد. تحقق حکمرانی مردمی، دانش‌بنیان و داده‌باز در کنار ترمیم سرمایه اجتماعی کارساز و راهگشا خواهد بود،در این راستا نظام حکمرانی کشور بایدها و نبایدهایی را باید برای تحقق اقتصاد مردمی و ملی سرلوحه کار خویش قرار دهد.باید تاکید بر مردمی‌سازی حداکثری فعالیت‌ها با ایجاد و امکان استفاده حداکثری از فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی برای همگان باشد، کافی است دولت ضامن اجرای قانون باشد و اجازه رقابت بدهد تا هم اقتصاد شکوفا شود و هم بداخلاقی‌ها رخت بربندد.در این حالت نهادهای اقتصادی ضامن مالکیت خصوصی امن، نظام حقوقی بی‌طرف و بسترساز تامین خدمات عمومی، تسهیل‌گر شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید و امکان‌ساز انتخاب مشاغل آزاد توسط مردم هستند و انگیزه لازم برای فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، پیشرفت فناوری، رشد بهره‌وری و توسعه رفاه توسط خود مردم را ایجاد می‌کنند. در این شرایط رشد اقتصادی به همراه تغییرات فناورانه دانش‌بنیان موتور محرک پیشرفت کشور را فراهم می‌کنند، آن جوامعی که به شهروندان خود اجازه و انگیزه می‌دهند تا به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نو بپردازند سریع‌تر رشد می‌کنند. نقش حکمرانی مردمی توزیع گسترده قدرت در جامعه و مقیدسازی آن برای جلوگیری از فساد و تبعیض و فقر است، حکمرانی مردمی باید خود را در قبال نیازهای اقتصادی مردم و خواست جامعه پاسخگو بداند و برای برقراری نظم، جلوگیری از دزدی، فساد، تبعیض، تقلب، اعمال قراردادهای منعقدشده میان مردم، ایجاد زیرساخت‌های عمومی و منظومه‌ای از قوانین و مقررات زیربنایی نقش‌آفرینی کند. حکمرانی مردمی باید با تقویت حلقه‌های میانی در حوزه‌های مختلف و حاکمیت قانون امکان مشارکت مردم در اداره امور کشور را به‌طور حداکثری فراهم کند. از سوی دیگر حکمرانی به شیوه‌های مختلف و به‌ویژه از طریق نظام آموزشی و رسانه‌ها توانمندسازی‌ حداکثری مردم برای همکاری گروهی برای دستیابی به منافع مادی بیشتر و تقویت قدرت اجتماعی و به تبع آن افزایش سرمایه اجتماعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. همچنین دسترسی باز به قانون و فرصت‌های اقتصادی، توسعه تشکل‌های مردمی، شفافیت و گسترش اطلاعات مردم باید مورد توجه قرار می‌گیرد. نبایدهایی هم برای تحقق اقتصاد مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، نباید نظام حکمرانی به جای مردمی‌سازی، خواص گرایی را در پیش گیرد و حفظ کارآمدی و کارآیی خود را فدای حفظ منافع خواص ‌کند. در حقیقت منافع عمومی را به قربانگاه منافع طبقه و گروهی خاص ببرد. نباید فضای سیاسی و اقتصادی به نفع گروه‌های خاص بسته ‌شود تا حداکثر سود ممکن را از بازارهای اقتصادی و سیاسی نصیب آنها کند. در چنین شرایطی، عده اندکی به هزینه بسیاری دیگر، ثروتمند می‌شوند و در ادامه این روند به تدریج طبقه‌ای از سرمایه‌داران در شرکت‌های خصولتی و شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی وابسته به بانک‌ها و نهادها، شکل می‌گیرد که از حفظ وضع موجود منتفع می‌شوند، ثروتمند هستند و سازمان‌دهی خوبی دارند و قادرند به نحو موثر با هر چیزی که امتیازات اقتصادی و سیاسی‌شان را تهدید کند، بجنگند. بخش مردمی در چنین شرایطی، چنان ضعیف و به دور از مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نگه‌داشته شده است که توان اندک آنها هم پراکنده و سازمان نیافته است و قدرت مقابله با این طبقه را ندارد. به تدریج حکمرانی پشتوانه مردمی خود را از دست می‌دهد و در چنگال این طبقه خواص ثروتمند اسیر می‌شود و به‌تدریج برای حفظ قدرت سیاسی خود و جلب حمایت این گروه، ناچار می‌شود کارآمدی و منافع عمومی را بیشتر از گذشته فدای منافع خواص کند و این چرخه معیوب تشدید می‌شود. در چنین شرایطی حتی رشد هم محدود و ناپایدار و بی‌بهره از فناوری‌های دانش بنیان و نوآور خواهد بود، و دلیل این است که اولا محرک‌های اقتصادی برای جمعیت کثیری از جامعه وجود ندارد و ثانیا طبقه خواص سرمایه‌دار شکل‌گرفته بر اثر تعارض منافع با تحولات فناورانه‌ای که وضع موجود را به هم می‌زند، مقابله جدی می‌کنند. ثالثا مردم انگیزه‌ای برای پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و نوآوری ندارند.
چنین شرایطی سبب می‌شود عده‌ای صرفا با انگیزه دستیابی به ثروت و نه به شوق خدمت به سوی قدرت خیز بردارند و انگیزه‌های فراوانی برای منازعه جدی برای کسب قدرت و منافع اقتصادی و فساد تبعی آن پیدا کنند. این در حالی است که درحکمرانی مردمی به علت حاکمیت قانون و فرصت‌های عادلانه اقتصادی و اجتماعی افراد منفعت کمتری در چسبیدن به هسته قدرت دارند. توجهی که قانون اساسی و امامین انقلاب بر مردم‌سالاری و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف دارند و به‌ویژه تاکیدی که مقام معظم رهبری در رهنمودهای خویش در سال جديد بر ضرورت مردمی‌سازی اداره کشور به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی داشتند حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران همواره درصدد طی کردن مسیر اول یعنی مردمی‌سازی و حکمرانی مردمی بوده و هست. البته همواره باید سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به این نکته توجه داشته باشند که خطر شکل‌گیری خواص‌گرایی و غلبه آن بر مردمی‌سازی در عرصه‌های مختلف اداره کشور به‌ویژه عرصه اقتصادی همواره انقلاب را تهدید می‌کند و تحقق حکمرانی مردمی مراقبت و مداومت دائمی می‌طلبد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غزه در یک قدمی قحطی قرار دارد رئیس کمیسیون اروپا: 🔹اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است. 🔹روزانه باید دست کم ۵۰۰ کامیون کمک از طریق همه گذرگاه‌ها وارد نوار غزه شود. 🔹باید در غزه وقفه‌های بشردوستانه که به آتش بس پایدار منجر شود، برقرار شود. 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
📍تورم سالانه در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد/ تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی یک‌سوم شد 🔹مرکز آمار از کاهش نرخ تورم در سال ۱۴۰۲ خبر داد به طوری که شاخص تورم نقطه به نقطه و سالانه در اسفندماه با افت فاحش مواجه شد و تورم مواد غذایی هم در کمترین سطح ۴۴ ماه گذشته ایستاد. 🔹تورم نقطه به نقطه هم در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۳۲.۲ درصد رسید که کمترین رقم در ۴۳ ماه اخیر (از مرداد ۱۳۹۹ به بعد) است. تورم نقطه به نقطه در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود. 🔹تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ که بازار شب عید محسوب می‌شود، کمترین رقم از اسفند ۱۳۹۹ به بعد محسوب می‌شود به عبارتی شب عید امسال آرام‌ترین بازار مواد غذایی در ۴ سال گذشته بوده است. 🔹تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در ماه‌های پایانی دولت گذشته بالای ۶۰ درصد بود. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍بازداشت خبرنگاران در بیمارستان الشفاء 🔹اشغالگران رژیم صهیونیستی بعد از بستن دست و پای خبرنگاران و ضرب و شتم آنان، خبرنگاران را به مکان نامعلومی منتقل کردند. 🔹دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرده است طبق آخرین آمار تاکنون ۱۳۰ تن از خبرنگاران فلسطینی در غزه شهید شده‌اند. 🔹این رفتار وحشیانه اشغالگران در حق خبرنگاران باهدف منع آنان از انتقال تصویر نسل‌کشی و پاکسازی نژادی در غزه صورت گرفته‌است. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔴دستیار وزیر خارجه آمریکا: با پیشرفت خط لوله صلح مخالفیم/ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: نیازی به مشورت با آمریکا نیست! 🔹‌ایرنا نوشت، دستیار وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر مخالفت آمریکا با پیشرفت بیشتر پروژه خط‌لوله گاز بین ایران و پاکستان، مدعی شد که این پروژه به نفع پاکستان نیست. 🔹‌به گفته وی، برای غلبه بر بحران انرژی، اسلام‌آباد باید به جای پروژه ایرانی به دنبال جایگزین باشد. واشنگتن هیچ درخواستی از اسلام‌آباد در خصوص رفع تحریم‌ها دریافت نکرده. 🔹‌️سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش اعلام کرد که دو کشور همسایه برای احداث خط‌لوله در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث ندارند و هرگونه دخالت خارجی را رد می‌کند. 👌 کانال حرفه ای
عزیزی تحلیل انتخابات ونقد تحلیل های اعتبار بخشی ۱- درانتخابات اخیر باید توجه داشت هیچ استناد قوی برای شناخت همه جانبه در رای به نامزدها وجودندارد،حوزه های کوچک مستثنی هستند.بعنی چنددرصد مردم به چه دلایلی ،باچه اطمینانی،وبا چه شناختی به فرد ویا گروهی رای میدهند.البته تایید شورای نگهبان یا سایر نهادهای نظام بخشی از اعتماد و اطمینان است‌. ۲- تبلیغات سازمان‌یافته وهدفمند با جامعه هدف مشخصی برای هر فهرست ویا اشخاص وجود ندارد.اگر ادعایی نه هست،باچند جامعه هدف در کلان شهرها وبا چه احتمالی میتوان به این تاثیر گذاری اطمینان نمود؟ ۳- هیچ ارتباط منظم ومدون و هدفمندی از ناحیه شخص نامزدها یا متولیان جریانها با دهها قشر جامعه هدف وجود ندارد آنهم در شرایطی که دهها جامعه هدف متنوع، متعدد،متکثروپراکنده وناهمگن وجوددارد. ۴- هیچ اطمینانی از ناحیه نامزدها و متولیان فهرست‌ها به رای حداکثری موفقیت از ناحیه مردم وجودندا شت و احتمالات حدس وگمانی هیچ اعتباری ندارند.برای اطمینان میتوان به نظر سنجی مرتبط با موضوع در کلان شهرها متوسلنه شد.پیش بینی تقریبی برخی نظرسنجی ها در مصادیق محل بحث وبررسی است‌ ۵-مردم نه فهرستی رای دادند و نه با اطمینان بالای شناختی به اشخاص رای دادند.بلکه با حداقل شناخت وگرایش وبعضی ترجیحات ونگاه کلی به سبد کارآمدی دولت ومجلس اصولگرایان رای دادند یعنی تصویری کلی وذهنی و البته با برخی مشاهدات و مصادیق عملکردی. ۶- ازانجائیکه تخریب همه جانبه برای مایوس سازی و ناامیدی مردم از صندوق رای در فرایندزمانی گذشته با بهانه های متفاوت انجام گردید،ان میزان اعتماد ومشارکت برای رای دادن،رابطه مستقیمی با میزان بازسازی امیدواری ومیزان مشارکت داشت و اهتمام مداوم و هشدارها وتحلیل های رهبری واقدامات تبعی آن در فضای مجازی و رسانه ملی بیشترین تاثیر را در این بازسازی وامیددهی داشت. ۷- نقش تخریبی جریان نفوذی وزیاده خواهان خودی وبرخی خود شیفتگان وموج سازی احساساتی صرف جوان‌گرایی در بستر تبلیغات ضدیت با پدر خواندگی یا پدر خوانده ها و ایجاد فضاهای کاذب دوقطبی سازیها در افتراق وجدایی و میزان مشارکت در تهران بی تاثیر نبود.و منافع ملی را دربر نداشت.اگر به این رگه های انحرافی روی آوری نبود،دستاوردهای مثبت تری بدنبال داشت. ۸-اگر جهت گیری واجماع با توافق وصبوری جامع نگری وخویشتن داری وپرهیز از انحصار وباندگرایی وتلاش برای مقبولیت یک فهرست مقبولی ورویکرد اقناعی به سمت فهرست واحددرتهران یاکاهش فهرست های اصلی و فرعی بود،باتوجه به ذهنیتی که مردم از ناکارآمدی مجلس دهم ودولت روحانی داشته اند،امکان مشارکت بیشتر بود. ۹- مسیر رای در حوزه های کوچکتر که درصدبالای مشارکت را داشت،ازجهت گیری تهران وکلان شهرها تا حدودی تبعیت و هماهنگی تقریبی داشت.دراین دوره رای ندادن به جریان اصلاح طلب بدون. تردید ریشه در دو مقوله نارضایتی وناکارامدی از محل دهم ودولت روحانی داشت.هر تحلیلی جدای ازاین مقوله ،موضع گیری در مقابل اقدام و تصمیم مردم میباشد‌.صمن اینکه نوع گفتمان تبلیغی ومظلوم نمایی اصلاح طلبان برای مردم رنجش اور بود‌. ۱۰-نکته مهمتربخش اساسی مشارکت مردم درانتخابات و رای به حریانها،ناشی از علاقه ومقبولیت بالای نظام جمهوری اسلامی و موفقیت‌های آن ودرخشندگیهای بین المللی می‌باشد که نباید سطح تحلیل را از کلان موضوع پایین آورد ۱۱-در مجلس دوازدهم هیچ گروه وائتلافی صاحب رای مردم نیستند حتی اگرمردم بادرصد بیشتری به یک ائتلاف رای داده باشند،زیرا دراین فرایند قواعد تشکیلاتی وحزبی و سازماندهی وارتباطی حاکم نیست.واین قواعد درهدفگذاری رای بسیار موثر وتعیین کننده است. ۱۲-باتذکررهبری وهشدار به اختلاف افکنان باید هوشیار بودفضاسازیهای غیر مفید واظهار نظرها وتحلیل هایی که کمترین خدشه ایی در وظایف دولت ومجلس ایجادنماید،مقابله باخواست مردم وسبد رای داده شده برای توفیق بهتر و بیشتر نظام وکارگزاران درجهت پیشرفت وعدالت و آبادانی وخدمت است.‌ ۱۳-برجسته سازی برتری ویاضعف فهرست‌ها اقدام اشتباهی است که ثبات و استحکام واینده نگری ندارد.درتجزیه وتحلیل متغیرهای مستقل توابع برای رای دادن دههاعوامل اثرگذار وجوددارد که درکنار هرکدام از این عوامل ،چندین نوع انگیزه سیاسی، اقتصادی، روانشناسی، جامعه شناسی،مردم شناسی،شغلی، حرفه ایی،اعتقادی،همگرایی،واگرایی،و...وجود دارد. هیچکس نمی تواند بدون مطالعات اساسی ونظر سنجی های معتبرومداوم ادعای موفقیت یا عدم موفقیت داشته باشد. بنابراین در مورد صبح سازی فهرست صبح ایران یاهر فهرست دیگر باید توجه داشت بسیاری از شاخصها و معیارهای مرتبط با عوامل مذکورراندارندونباید تحلیل غلط ارائه داد.اگر واقعا روی موفقیت صبح ایران تاکیدی باشد،بابد گفت همانگونه که تا حدودی وقدمی صبحی برامد، درصبح دیگر زودتر خواهدرفت،بدلیل اینکه در جدول چند وجهی معیارها وشاخص ها قرار ندارند.در مجلس دهم صاحب
پنداری منتخبان مجلس، توسط گروههای اصلاح طلب ،چنین مشابهتی داشت.و علاوه بر این به اصالت و هویت وتبار شناسی مدعیان ابهامات زیادی وجوددارد.نه اینکه این گروهها در دایره خودی قرار ندارند،بلکه تحلیل نباید بدون چارچوب باشد. ۱۴-برای یک تحلیل صحیح انتخاباتی،باانهمه وسعت موضوع وبحث وبررسی وعناصر و عوامل مرتبط،باید چارچوبی حاکم باشد.این چارچوب ویژه گی‌هایی دارد که باید به تفصیل به آن پرداخت.یعنی ماحتما نیازمند شاخص‌های هدایتگر تحلیل سیاسی وانتخاباتی هستیم. ۱۵-حضور اصلاح طلبان باوجود تعدد و تکثر نامزدها،درمیزان مشارکت مفید بودواز اینکه دست رد به سینه معدودی از تحریم گران بریده از نظام ومردم و هماهنگ با دشمنان زده اند، جای تقدیر دارد.اینها راه مردم ونظام راامدند وانها راه دشمنان و معاندان وبدخواهان را رفتند.دلیل اینکه مردم در این انتخابات اقبال قابل توجهی به آنها ننمودند، عملکرد غیر مقبول آنانی است که در جریان اصلاحات خسارات ملی و اعتباری وحیثیتی،در بسیاری عرصه ها وبه روایت امار،برای این جریان ومردم ایجاد نمودند. نصرعزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 🔴 به دوران ظهور حاکمیت خوش آمدید! ‼️ شخصی که در ویدیو مشاهده می‌کنید مهران مدیری نیست. بلکه توسط هوش مصنوعی چهره‌ی این شخص روی بدن نوازنده قرار گرفته! ♦️بله! خیلی جالب و جذاب به نظر می‌رسد، اما آیا می‌توانیم از خطرات بسیار زیاد این فناوری چشم‌پوشی کنیم!؟ 🔺شاید در نگاه اول این پدیده را یک جهش و پیشرفت قابل توجه در علم و فناوری بدانید، اما همین دو، ابزار و اسباب ظهور سلطه‌ی شیاطین در آخرالزمان است! ⁉️ آیا نمی‌توان با همین فناوری هوش مصنوعی بسیاری از دروغ‌ها را حقیقت جلوه داد؟! ‼️ حکومت جهانی دجال به‌زودی ادعاهای بسیاری را با همین ابزار مطرح کرده و سبب فریب و سلطه‌ی هر چه بیشتر بر مردم جهان خواهد شد. @nabardema
انفجارات خونین و کشتن غیر نظامیان در مسکو از نظر زمانی از دو انگیزه خارج نیست اول:وتوی قطعنامه آمریکا در باره غزه توسط روسیه در شورای امنیت دوم :پیروزی قاطع پوتین در انتخابات اخیر و عدم تاثیر جنگ اوکراین و تحریم های غرب، بر نگرش سیاسی و رای مردم روسیه 🗣 عبدالله گنجی @twtenghelabi
نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد دولتها در تحقق شعارهای سال به روایت حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا گفت: رهبری سال گذشته را، سال رشد تولید اعلام کردند و سال ۱۴۰۱ را سال حمایت از تولید نام گذاری کردند، در واقع گام به گام کشور را در جهش تولید قرار می دهند که رشد تولید موردنظر را تامین کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ سال جدید را با محوریت اقتصاد، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند. محور اصلی رشد اقتصادی، تولید است حمیدرضا ترقی،قائم مقام حزب موتلفه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند یکی از نقاط ضعفی که دشمن در طول این سال ها علیه انقلاب اسلامی استفاده کردند و منشا برخی نارضایتی ها در کشور بوده، مسائل اقتصادی و عدم حل مشکلات معیشتی است. محور اصلی رشد اقتصادی، تولید است. طبیعتا تولید نمی تواند از طریق اقتصادی دولتی به ثمر برسد و مردم باید مشارکت جدی داشته باشند تا بتوان تولید را در حدی بالا برد که رشد اقتصادی مورد نظر تامین شده و درآمد سرانه بالا برود. وی ادامه داد: لذا رهبری سال گذشته را، سال رشد تولید اعلام کردند و سال ۱۴۰۱ را سال حمایت از تولید نام گذاری کردند، در واقع گام به گام کشور را در جهش تولید قرار می دهد که رشد تولید موردنظر را تامین کنند. بر همین اساس، نقش مردم در این زمینه مهم است. سال گذشته که رهبری روی مشارکت مردم تاکید کردند، متذکر شدند که مشارکت مردم در عرصه راهپیمایی‌ها و ... نیست و باید در همه زمینه ها مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... مشارکت کنند. رهبری این شعارها را تکرار نمی‌کردند اگر... این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه علت تاکیدات رهبری بر مسائل اقتصادی به دلیل عمکرد دستگاه‌های اجرایی است، گفت اگر رضایتمندی کامل رهبری در شعارهایی که اعلام کردند تحقق پیدا کرده بود ایشان تکرار نمی‌کنند. تحقق این شعارها به زمان و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که ظرف یکسال نمی‌توان این زیرساخت‌ها را فراهم کرد. خیلی از موارد هم به کم‌کاری‌ها و قصور در دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود که تحقق این شعارها را به تاخیر می‌اندازد. وی درباره تاثیر روابط دیپلماتیک برای رونق اقتصاد داخلی گفت: قطعا یکی از فراهم شدن زمینه رشد تولید و جهش تولید فراهم کردن بازار مصرف آن در کشورهای منطقه است که بسیار نیازمند بوده و علاقه مند به کالاهای ایرانی است. اگر بتوانیم برای ۶۰۰ میلیون یا یک میلیارد نفری که در طرف قرارداد خود داریم، تولیداتی داشته باشیم به رشد اقتصادی خواهیم رسید.