علی مشکینی:
م اینست که این دو کشور تلاش کردهاند با همکاریهای مشترک، تحریمهای ایالات متحده را بیاثر کنند. در حقیقت، تحریمها نتوانستند این کشور اسلامی را از رؤیاهای هستهای خود دور کنند.
اویل پرایس در ادامه دلایل احتمالی این ناکامی را بررسی و عنوان کرد: شبکه بلومبرگ، در گزارش بازار نفت خود در روز ۱۱ ماه مارس و بر اساس اطلاعات بهدستآمده، جزییات کامل خرید نفت ایران توسط چینیها را منتشر کرده است. بر اساس اعلام کوین رایت، تحلیلگر موسسه کپلر در سنگاپور، در ماه مارس، میزان خرید نفت ایران توسط چینیها ۸۵۶۰۰۰ بشکه در روز بوده که بالاترین رقم در دو سال اخیر و ۱۲۹ درصد بیشتر از ماه قبل بوده است.
در این آمار، محمولههای نفتی منتقلشده از طریق کشتی به کشتی در خاورمیانه و یا در آبهای سنگاپور، مالزی و یا اندونزی برای مخفی کردن مبدأ نفت صادراتی آنها محاسبه شده است. چینیها نفت زیادی خریداری میکنند که بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز بوده و از منابع مختلفی تأمین میگردد. تقاضای نفت این کشور ۳۰ میلیون بشکه در روز است. به نظر میرسد پکن این میزان از تجارت مخفیانه خود را در میان تعدادی از سفارشهای تأمینکنندگانش مخفی میکند.
یکی از دلایل متقاعد شدن چینیها برای خرید نفت ایران، تخفیفهای جذاب تعیینشده از سوی این کشور به ویژه در دوره کنونی رشد قابل توجه قیمتها است.
در مقاله بلومبرگ اعلام شده که نفت صادراتی نفتکشهای ایران قیمتی ۳ تا ۵ دلار کمتر از شاخصهای شناخته شده بازار نظیر برنت دارند. با توجه به میزان خرید چینیها، این تخفیفها به سرعت به پول واقعی تبدیل میشود. اما این مبادلات، تأثیرات عمیقتری در مصرف چشمگیر نفت پکن وجود دارد.
توسعه پرشتاب محور تهران-پکن تحریمهای آمریکا را خنثی میکند / روابط ایران و چین برد-برد است
رقابتی شدن بازار نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی
این اعتیاد نفتی چه نقشی در رقابتی کردن بازار نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی داشته است؟ نفت به یک کالای جهانی مورد مبادله تبدیل شده است. بنزین خریداریشده توسط شما از پمپبنزین، ممکن است از میادین عربستان سعودی، کانادا و یا کشوری دیگر تأمین شده باشد. شبکه گسترده انتقال نفت دنیا شامل نفتکشهای غولپیکر با ظرفیت جابجایی یک تا دو میلیون بشکه نفت در یک زمان است. این نفتکشها در مسیرهای حرکت خود با ریسک دزدی دریایی و یا ایجاد ممانعت از تردد توسط ناوگانهای نظامی روبرو هستند.
در سالهای اخیر، وقوع این دو اتفاق با افزایش روبرو شده است. بخشی از این اتفاقات به دلیل کسب درآمد بوده، اما در اغلب موارد، اعمال خواستههای ژئوپلیتیک دولتها سهم بیشتری داشته است. نکته مورد توجه اینست که شبکه جهانی توزیع نفت به شدت شکننده و در معرض آسیبهای شدید در آبهای کشورهایی نظیر یمن است.
در این منطقه، حوثیهای حمایت ایران که در حال جنگ با عربستان سعودی هستند، در دو سال اخیر، حملات پهپادی و موشکی مختلفی به سوی تأسیسات و زیرساختهای نفتی سعودیها داشته است.
براساس دادههای اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده میزان عرضه و تقاضای نفت در سال جاری و سال آینده از شرایط کموبیش متوازنی برخوردارند. در این شرایط، هرگونه توقف در جابجایی جهانی نفت میتواند تأثیراتی منفی بر کشورهای واردکننده به ویژه ایالات متحده بر جای گذارد. تولید کنونی نفت آمریکا ۱۱ میلیون بشکه در روز است. مصرف این کشور نیز حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز میباشد. کسری ۹ میلیون بشکهای نفت مورد نیاز ایالات متحده باید توسط نفتکشها و از دریاهای با ریسک فزاینده عبور کرده و به پایانههای این کشور برسند. در این دریاها، بازیگرانی بالقوه و التهاب آفرین نظیر ایران و چین وجود دارند که خواهان نشان دادن تأثیرگذاری ژئوپلیتیک خود هستند.
توسعه پرشتاب محور تهران-پکن تحریمهای آمریکا را خنثی میکند / روابط ایران و چین برد-برد است
سناریوهایی برای پیشبینی آینده
این گزارش در پایان با طرح سناریوهای مختلفی برای پیشبینی آینده نوشت: نخست اینکه چین یکی از برندگان تولید نفت ایران است. ظرفیت تولید نفت ایران ۳.۵ تا ۴ میلیون بشکه در روز میباشد. ایران در ماههای اخیر با تغییر دولت ایالات متحده روبرو شده و با حمایت شریک چینی خود در حال افزایش تولید نفت است.
ایرانیها نشان دادند که در دوره تحریم برای صادرات نفت خود، بسیار محتاط هستند. نفتکشهای ایرانی شبانه از بنادر خارج میشدند و ردیابهای خود را خاموش میکردند. با ایجاد مانع در برابر صادرات نفت ایران، چینیها بیشترین منفعت را کسب میکنند.
نکته بعدی این است احتمال کمبود نفت به تدریج افزایش یافته است. میزان تولید نفت ایالات متحده در شیب نزولی قرار دارد. در بسیاری از کشورهای عضو اوپک نیز به دلیل کاهش سرمایهگذاری غولهای نفتی در چند سال اخیر، شاهد کاهش میزان تولید نفت هستیم.
با توجه به رؤیاهای ژئوپلیتیک ایران و چین و تلاش برا
ی افزایش تنش
✅گزارش پایگاه انگلیسی از پیامدهای ژئوپلیتیکی توافق ایران و چین/
توسعه پرشتاب محور تهران-پکن تحریمهای آمریکا را خنثی میکند / روابط ایران و چین برد-برد است
ایران چین
یکی از چند کشور انگشتشماری که سیاستهای تحریمی ایالات متحده علیه ایران را زیر پا میگذارد، چین است. این شرایط برای دو کشور ایران و چین به دلایل مختلف، برد-برد است.
سرویس جهان مشرق - پایگاه تحلیلی اویل پرایس انگلیس در گزارشی به افزایش همکاریها و روابط میان ایران و چین اشاره کرد و نوشت: یکی از موضوعات کمتر مورد بحث قرار گرفته در رسانهها، همکاریهای پشت پرده ایران و چین در حوزه نفت است. در نگاه نخست به نظر میرسد که آنها چندان نقاط اشتراک قابل توجهی ندارند.
اختلافات مهم ژئوپلیتیک ایران و چین با ایالات متحده
این وبسایت تخصصی نفت و انرژی مینویسد: ایران و چین اگرچه از نظر مذهبی و حکمرانی با یکدگیر متفاوتند اما اگر شما با نگاهی عمیقتر بنگرید، آنها اشتراکهای دیگری دارند که باعث اتحاد منافع مشترک آنها میشود. نکته مشترک و کلیدی میان آنها اینست که دو کشور ایران و چین دارای اختلافات مهم ژئوپلیتیک با ایالات متحده هستند.
ایران از سالها پیش با تحریمهای اعمالشده به ویژه توسط ایالات متحده و در گام بعدی توسط قطعنامههای سازمان ملل متحد در مورد برنامه هستهای تهران روبهرو است. چین نیز به قرن کنونی به عنوان زمان تصرف جایگاه آمریکا به عنوان ابرقدرت مسلط دنیا مینگرد. این دولتها، در موضعگیری خود در برابر ایالات متحده از دیدگاهی مشترک برخوردارند.
موفقیت چشمگیر چین، بیش از هر چیز مدیون دیدگاه کشورهای غربی در ۷۵ سال گذشته است که خواهان خرید هر چیزی به پایینترین قیمت ممکن هستند. از آن زمان، کشور چین به مرکز تولید برای دنیا تبدیل شد و ثروت چشمگیری به دست آورد. همهگیری ویروس کرونا باعث شد که منطق برونسپاری کالاهای راهبردی به چین، مورد تجدیدنظر قرار گیرد. اما در شرایط کنونی به استثنای مواد غذایی، اکثر کالاها در کشور چین ساخته شده است.
توسعه پرشتاب محور تهران-پکن تحریمهای آمریکا را خنثی میکند / روابط ایران و چین برد-برد است
همکاریهای مشترک تهران و پکن برای بیاثر کردن تحریمها
موضوع مورد توجه، دامنه همکاریهای مشترک تهران و پکن برای بیاثر کردن تحریمهای ایالات متحده در مسیر فروش نفت ایران است. بسیاری از کشورها پس از اعمال تحریمهای واشنگتن، فعالیتهای تجاری خود با ایران را متوقف کردهاند. تنها چند کشور همچنان دارای مبادلات تجاری با ایران هستند و در میان آنها، چین از جایگاه مهمی برخوردار است.
یکی از چند کشور انگشتشماری که سیاستهای تحریمی ایالات متحده علیه ایران را زیر پا میگذارد، چین است. آنها بنادر خود را بدون توجه به تبعات تحریمهای کاخ سفید به روی نفتکشهای حامل نفت ایران گشودهاند. این شرایط برای دو کشور ایران و چین به دلایل مختلف، برد-برد است.
توافق ۲۵ ساله ایران و چین در عصر مدرن
در ادامه این گزارش آمده است: این دو کشور در چند دهه اخیر با ایستادگی در برابر خواستههای ایالات متحده از شرایط مشابهی برخوردارند. از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی و زمانی که ایران تلاش کرد تا توان نظامی خود را در حوزه فرامرزی افزایش دهد، چینیها با فروش موشکهای ضدکشتی توانستند به ایران قدرت تهدید مستقیم ناوگان نظامی ایالات متحده در تنگه هرمز را بدهند. در دهههای اخیر، دولت چین حامی ایران در رقابتهای ژئوپلیتیک بوده است و هماینک این دو کشور به دنبال یک توافق مشترک بلندمدت هستند که میتواند به توسعه چشمگیر حضور تجاری و نظامی چینیها در ایران منجر شود.
روزنامه نیویورکتایمز در گزارشی مینویسد: این همکاری راهبردی و بلندمدت شامل ۱۸ قرارداد پیشنهادی است که رئوس آن در اختیار نیویورکتایمز قرار گرفته است. بدین ترتیب شاهد توسعه گسترده حضور چینیها در بانکداری، ارتباطات راه دور، بنادر، راهآهن و دهها پروژه بزرگ ایران خواهیم بود. در مقابل، چین به صورت دائم نسبت به واردات نفت ایران (بر اساس اعلام یکی از مقامات ایرانی و یک تاجر نفت با تخفیفهای هنگفت) در مدت ۲۵ سال اقدام خواهد کرد. در آینده قابل پیشبینی، چینیها میزان معینی از نفت ایران را خریداری خواهند کرد.
توسعه پرشتاب محور تهران-پکن تحریمهای آمریکا را خنثی میکند / روابط ایران و چین برد-برد است
اعتیاد نفتی چین و افزایش خرید نفت ایران در ماههای اخیر
پایگاه اویل پرایس در بخش دیگری از گزارش خود پیامدهای احتمالی در سالهای پیش رو در حوزههای نفت و ژئوپلیتیک را مورد بررسی قرار داد و نوشت:
در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی، اقتصاد چین تا حدود زیادی از پیامدهای ویروس کرونا نجات یافت. بدین ترتیب شاهد بازگشت سریع میزان نفت خریداریشده این کشور به میزان پیش از همهگیری برای تأمین تقاضای اقتصاد اژدهای زرد پس از آغاز مجدد فعالیتها بود
هایم. نکته مه
ها در برابر ایالات متحده، ما با شرایط پیچیدهای همانند یک انبار باروت روبرو شدهایم که برای انفجار نیازمند یک جرقه نظیر مسئله تایوان در آینده نزدیک است.
سرانجام، اگر ریسک جنگ را به قیمت نفت بیفزاییم، باید نسبت به بازنگری ارزش داراییهای نفتی در کشورهای غیرمتخاصم اقدام نماییم. اقتصاد مدرن بر پایه محصولات نفتی و فرآوردههای نفتی بنیان گذاشته شده است و در دهههای آینده نیز این شرایط همچنان پابرجا خواهد بود.
#مشرق
🔘بسم الله الرحمن الرحیم🔘
✅دوست عزیز؛شما می توانید برای اطلاع از نظر مرجع تقلید خود در مسائل شرعی با دفاتر عظام تماس بگیرید...
مقام معظم رهبری در قم:
025-37746666
آیتالله سیستانی:
025-37836464
آیتالله شبیری زنجانی:
025-37740322
آیتالله صافی گلپایگانی:
025-37715511
آیتالله مکارم شیرازی:
025-37743110
آیتالله وحید خراسانی:
025-37740611
آیتالله فاضل لنکرانی:
025-37752752
آیتالله بهجت(ره):
025-37743271
آیتالله تبریزی(ره):
025-37736464
آیتالله مظاهری:
0311-4464691
پاسخ به مسائل شرعی از طریق
پیامک(📱(sms:
👈دفتر مقام معظم رهبری
(هرگونه سوالی)
30001619
👈 دفتر آیت الله مکارم شیرازی
(فقط احکام)
10000100
👈دفتر آیت الله مصباح
(پاسخ به هرگونه سوال
فقهی، اعتقادی، روانشناسی و...)
1000222333
👈مؤسسهء در راه حق
(هرگونه سؤالی)
10000222333444
👈مشاوره
و
پاسخ به مسائل شرعی
09650
تماس ازتلفن ثابت☎، رایگانه.
✳️شما میتوانید
پاسخ هرگونه سؤالی را
که داشته باشید
به راحتی به دست آورید.
آن هم با اس ام اس
(مقلد هر مرجعی که باشید)
چقدر خوب است
که در نشر این کار خیر
شما هم
شریک باشید.....ــــــــــــــــــــــــــــ
#عاشــــقـــانخـــــــدا🕋
اشتند، امروز بالغ بر ۳۵ تشکل سیاسی و دهها تشکل فرهنگی در مشهد در این زمینه نقشآفرینی میکنند. ما تلاش میکنیم این دامنه تاثیرگذاری اقشار مختلف مردم در تصمیمسازی برای انتخابات را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: ما تلاشمان این است که برای اولین بار یک ترکیب کارامد، شاخصمحور، متخصص در کمیسیونهای مختلف شورای شهر و دارای برنامه را به عنوان نامزدهای انتخابات شورای شهر به مردم معرفی کنیم. در هیچ دورهای شما لیستی را پیدا نمیکنید که ملاک انتخاب اعضای شاخصمحوری و تخصص باشد.
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز ما با آسیبشناسی از وضعیت فعلی، ملاکهایی را به دست آوردیم و با در نظر گرفتن شرایط خاص مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، دنبال این هستیم که برنامه مدونی که تهیه شده است را به همراه لیست نامزدهای مورد حمایتمان به مردم ارائه دهیم.
ترقی بیان کرد: بنابراین به نظر میرسد آنچه که ما در این مرحله بر اساس تجربیات گذشته به مردم ارائه میدهیم قطعا بینقص نیست، اما بهترین شیوه برای ائتلاف و مساعد کردن زمینه برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده شهرشان است.
وی با اشاره به فرایند رسیدگی به نامزدها در شورای وحدت، یادآور شد: در گذشته معمولا وقتی لیستی توسط مجموعهای ارائه میشد، خیلی در جهت ارزیابی افراد داخل لیست توجهی صورت نمیگرفت، اما امروز ما طی فرایند بررسی صلاحیت هر نامزد، ده گام را طراحی کردیم که باید از فیلترهای مختلفی عبور کند تا بتواند رای لازم را برای معرفی به مردم به دست آورد. این شیوه را زمینه تخصصگرایی را به گونهای فراهم کرده است که مردم خود به صورت شخصی نمیتوانند انجام دهند و این کار برای اولین بار صورت گرفته است.
ثبتنام 200 نامزد انتخابات شورای شهر مشهد در سایت شورای ائتلاف
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر در شورای ائتلاف ثبت نام کردهاند. این میزان استقبال نشاندهنده منتخبین و مردم به این شورا است.
وی اضافه کرد: ما پس از اینکه افراد مشخصات خود را در سایت شورا وارد کردند و برنامههای خود را اعلام کردند، مدارک آنان را تکمیل میکنیم و در اختیار کمیتههایی قرار میگیرد که تحت نظر شورای مرکزی ائتلاف، به ارزیابی شاخصهای افراد پرداخته میشود و پس از طی مراحلی، ترکیب شورا به گونهای از افراد شایسته انتخاب میشود که در این ترکیب، خانمها آقایان، جوانان، روحانیت و افراد باتجربه حضور دارند.
اجازه مهندسی در تصمیمسازیهای ائتلاف را به هیچ جریانی نمیدهیم
ترقی با بیان اینکه در این دوره به علت رعایت پروتکلهای بهداشتی ما نتوانستیم از داوطلبین برای ورود به لیستمان آزمون بگیریم، گفت: اما ما برگزاری آزمون از داوطلبین را برای ادوار بعدی در نظر داریم. ما سعی میکنیم اجازه مهندسی در تصمیمسازی را به هیچ جریانی در ائتلاف ندهیم و نگذاریم افرادی با بعضی از ارتباطگیریها مسیر انتخاب افراد شایسته را تغییر دهند.
نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر فردی از نحوه بررسی صلاحیتهای خود اعتراض داشت، میتواند درخواست رسیدگی به اعتراض خود را کند، ادامه داد: ما در تلاشیم تا حقی از کسی ضایع نشود. بنابراین ما تلاشمان این است که به یک لیست شایسته و کارامد برای انتخابات شورای شهر مشهد برسیم.
ترقی با دعوت از تمامی نیروهای انقلاب در سطح استان برای عضویت در مجمع عمومی ائتلاف در سایت شورای وحدت و ائتلاف، اظهار کرد: ما در صدد هستیم یک جمع صد هزار نفری در استان را به عنوان قاعده شورای ائتلاف از نیروهای انقلاب در بانک اطلاعاتی خودمان جمعآوری کنیم. من از همه نیروهای انقلابی که همگام با شورای ائتلاف در مشهد هستند تقاضا دارم در این سایت وارد شوند تا ما بتوانیم فرایند انتخابات آینده شورای مرکزی را بر اساس عضویت همه افراد طراحی کنیم و روند دموکراتیکی که مد نظر ما هست در انتخاباتهای بعدی محقق شود.
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه از تمام تشکلات جبهه خط امام و رهبری تا تشکلهای رهپویان، تحولخواهان و ائتلاف وحدت ملی عضو شورای ائتلاف هستند، اضافه کرد: ما منتظریم مسئولین روحانیت و حوزه علمیه فرد مورد نظرشان برای مجلس خبرگان را به ما معرفی کنند و ما در زمینه انتخابات خبرگان نیز فعالیت خواهیم داشت.
ترقی در خصوص احزاب اصولگرایی که عضو شورای وحدت و ائتلاف نیستند و اقدام به ارائه لیست انتخاباتی کردهاند، با بیان اینکه ما نمیتوانیم از ارائه لیست توسط سایر احزاب جلوگیری کنیم، گفت: وظیفه ما این است که افرادی که تفکراتشان همراه با شورای ائتلاف و شورای وحدت است را در زیر یک پرچم جمع کنیم و تمام تلاش خودمان را هم در این خصوص کردهایم.
عملکرد شهردار فعلی مش
اولویت ما حضور «رئیسی» است/اجازه نمیدهیم در تصمیمسازیهای ائتلاف مهندسی شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست ما تبعیت از اجماع کلی در تهران است و اولویت همه تشکلهای ما این است که آیتالله رئیسی این مسئولیت را بپذیرند و وارد صحنه شوند.
خبرگزاری ایسنا
حمیدرضا ترقی امروز در نشست رسانهای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی، ضمن توصیه به نیروهای انقلابی در خصوص توجه به فعالیتهای رقیب و پرهیز از اختلاف درونی، اظهار کرد: امروزه انقلابینماهایی که تمام وقت خود را به اختلافافکنی بین نیروهای انقلابی صرف میکنند و از رقیب اصلی غفلت کردهاند، فاقد بصیرت هستند.
کسانی که فکر میکند پیروزی اصولگرایان قطعی است سادهاندیشاند
وی با بیان اینکه پیروزی اصولگرایان در انتخابات امسال به هیچ وجه قطعی نیست، تصریح کرد: کسی که فکر میکند پیروزی اصولگرایان قطعی است، سادهاندیش است. ما نباید رقیب را کمظرفیت در نظر بگیریم. همچنین در این زمینه نباید توطئه یبنالمللی را نادیده بگیریم. طبیعتا کسانی که در قدرت هستند، نمیخواهند این قدرت را به سادگی رها کنند و میخواهند اگر قرار است رها کنند هم به افرادی نزدیک خود بسپارند. بنابراین ما نباید پیروزی اصولگرایان در انتخابات را قطعی بدانیم.
ترقی ادامه داد: متاسفانه برخی از نیروهای اصولگرا و انقلابی نیز چنین مشکلی را در تحلیل دارند و به همین خاطر به جای رصد رقیب، به جان یکدیگر افتادهاند. در حال حاضر سازوکار شورای ائتلاف نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.
حضور رئیسی اولویت شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری است
وی با اشاره به سیاستهای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این خصوص سیاست ما تبعیت از اجماع کلی در تهران است و اولویت همه تشکلهای ما این است که آیتالله رئیسی این مسئولیت را بپذیرند و وارد صحنه شوند. طبیعتا در شرایطی که ایشان نپذیرند، ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ شود که برمیگردد به جمعبندی شوراهای وحدت و ائتلاف در تهران که ما از آن تبعیت خواهیم کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرآیند ارائه لیست توسط شورای ائتلاف و وحدت برای شورای شهر مشهد افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی از تلفیق دو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران به وجود آمده است و هیئت موسس آن مورد تایید این دو شورا میباشد و نمایندگی آنها را به عهده دارد و سعی کرده است با گسترده کردن چتر نیروهای انقلاب در ذیل شورای وحدت و ائتلاف، تمام ظرفیتهای استان را که میتوانند در انتخابات نقش داشته باشند را در زیر پرچم خود جمع کند.
نیروهای سیاسی در خراسان رضوی وقت خود را صرف تنگنظری علیه هم میکنند
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه در استان ما، نیروهای سیاسی عمدتا وقت خود را صرف زیر آب زنی یکدیگر و تنگنظری میکنند در حالی که بسیاری از استانهای موفق در عرصه اجرایی کشور، معمولا افراد پشت یکدیگر هستند و تعصب استانیشان به گونهای است که هوای نیروهای خودی را دارند و تمام انرژی خود را صرف وحدت برای گرفتن امکانات برای استان خود میکنند.
ترقی ادامه داد: همین عادت اشتباه ما در خراسان رضوی باعث شده است تا بسیاری از نیروهای نخبه و توانمند خراسان رضوی در سایر استانها به خوبی بدرخشند اما در داخل استانمان از آنان استفاده مطلوبی نشود، به طوریکه بسیاری از مدیران استان ما از سایر استانها به خراسان رضوی میآیند.
اگر فکر کنیم رقیب تلاشی برای پیروزی در انتخابات نمیکند فاقد بصیرت سیاسی هستیم
وی با تاکید بر اینکه رقبای انتخاباتی ما، رقبایی جدی و حاضر در صحنه هستند، عنوان کرد: یعنی این گونه نیست که ما تصور کنیم فقط جریانهای انقلابی و اصولگرایی برای انتخابات فعالیت کنند و رقیب که امروز قدرت اجرایی کشور را در اختیار دارد، هیچ گونه تلاشی برای پیروزی در انتخابات نمیکند. این تصور ناشی از فقدان بصیرت سیاسی است و کسانی که این گونه تصور میکنند، به جای رصد رقیب، تمام انرژی خود را صرف درگیریهای درون جناحی میکنند.
نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه همه باید دست به دست هم دهند و کشور را از وضع موجود نجات دهند، گفت: ما تلاش کردیم شورای ائتلافی که به وجود میآوریم، وضعیت گذشته تصمیمسازی برای انتخابات را تغییر دهد. اگر در چند دوره گذشته انتخابات چهار، پنج نفر برای انتخابات تصمیمسازی و لیست تهیه میکردند، امروز صد برابر این افراد برای انتخابات تصمیمسازی میکنند.
35 تشکل سیاسی مشهد برای ارائه لیست شورای شهر مشهد نقش آفرینی میکنند
ترقی ادامه داد: اگر در گذشته فقط دو جناح سیاسی در تصمیمسازی برای انتخابات نقش د
هد را نفی نمیکنیم
نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی ضمن انتقاد به وجود مشکلات در شهر مشهد در خصوص اداره گران شهر، توسعه شهری و حاشیه شهر، اظهار کرد: حل تمام این مشکلات نیازمند حضور و پذیرش مسئولیت از طرف افراد کارامد است. البته ما عملکرد شهردار فعلی مشهد را نفی نمیکنیم و عملکرد وی را قابل توجه میدانیم، ولی به هر حال سیاستگذاریهای شهری در مشهد مشکلاتی را دارد که حل آن نیازمند حضور افراد متخصص است.
وی در خصوص تبلیغات انتخاباتی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب، عنوان کرد: به محض اینکه لیست نهایی شد، ما یک برنامه تبلیغات متمرکز داریم و یک تبلیغات را هم خود افراد با هماهنگی ستاد انتخاباتی ائتلاف انجام خواهند داد. سعی ما این است که با کمترین هزینه، طوری اقدام کنیم که اطلاعرسانی به تمام اقشار جامعه صورت گیرد.
وجود دستهای پشت پرده در ارائه لیست تهمت است
ترقی در پاسخ به انتقاداتی که ارائه لیست توسط ائتلاف را انحصارطلبی عنوان میکنند، تصریح کرد: چطور اگر یک شخصیت روحانی از یک فردی در انتخابات حمایت کند، انحصارطلبی نیست، آن وقت اگر یک ائتلافی با این میزان دقت و فراگیری بیاید افرادی را برای انتخاب به مردم معرفی کند و مردم را هم در انتخاب کردن آزاد بگذارد، انحصارطلبی است؟ بنابراین اگر افرادی انحصارطلبی را مطرح میکنند، به این دلیل است که نتوانستهاند در لیست ائتلاف حضور پیدا کنند.
نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی تاکید کرد: ارائه لیست توسط ائتلاف، انحصارطلبی نیست همچنین اینکه گاهی مطرح میشود در بستن لیست شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی، دستهای پشت پرده دخیل هستند، تهمت است.
غیر از شورای شهر سوم، عملکرد سایر شوراها را نمیتوانیم تایید کنیم
وی با بیان اینکه ما عملکرد پنج دوره گذشته شورای شهر مشهد را مورد ارزیابی قرار دادیم، عنوان کرد: ما به غیر از شورای سوم شهر مشهد، عملکرد دیگر شوراهای این شهر را نمیتوانیم تایید کنیم. این شورا از نظر برنامهریزی و عملکردی شورای مطلوبی بود. در سایر ادوار نیز نقاط ضعف و قوتی وجود داشته است.
ترقی با بیان اینکه باید عملکرد شهرداری را جدا از شورای شهر در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از درگیریهای اصلی شورای پنجم شهر مشهد درگیری مدیریتی بین شهردار و شورا بود. اتفاقاتی که در خصوص روزنامه شهرآرا افتاد به شورای شهر مربوط میشود و ربطی به شهرداری ندارد. ما در عملکرد شهردار فعلی مشهد نقاط مثبت زیادی را شاهد هستیم که جای تشکر دارد.
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه چرا طرحهای تفصیلی ارائه شده برای مشهد، هیچ سنخیتی با هویت مذهبی شهر ندارد، گفت: بخشی از اینها به ضعف شورای شهر و بخشی دیگر به عملکرد بخش مسکن و شهرسازی تهران مربوط میشود. ما همه تخلفاتی که در این خصوص ایجاد شده است را در اختیار دستگاههای قضائی قرار دادیم و بخش دیگر هم که به عملکرد خود شورای شهر مشهد مربوط میشود.
وی ضمن انتقاد به گسترش حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: حل تمام این مشکلات به شورای شهر مربوط میشود. نباید برای رای آوردن به عنوان مثال بودجه قطار شهری را قطع کرد و آن را به تاسیس کارگاهها اختصاص داد. ما نقاط قوت را قبول داریم و بین عملکرد شورای شهر و شهردار تفاوت قائلیم. شورای سوم شهر مشهد برای این شهر چشمانداز طراحی کرد، اما کدام یک از شوراهای بعدی به این چشمانداز عمل کرد؟ اگر عمل میشد الآن شهر ما توسعهیافتهتر بود. حرم مطهر رضوی باید به عنوان مرکز توسعه شهر باشد، نه اینکه توسعه به سمت غرب مشهد انجام شود و از توسعه مناطق نزدیک حرم غفلت شود.
نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری باید بدون وارد کردن فشار به مردم، یک درامد پایدار و مشروع داشته باشد، اظهار کرد: مردم الآن برای یک پروانه باید کلی هزینه کنند و در این خصوص با مشکلات زیادی روبرو هستند.
....:
بیانیه شماره ۵ شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هدیهم الله واولئک هم اولوالالباب قرآن کریم زمر 18
مقام معظم رهبری :
این هم خطا است که ما از همهی کسانی که انقلابی هستند، یک نوع عمل انقلابی توقّع داشته باشیم؛ یا یک درجهی از انقلابیگری توقّع داشته باشیم؛ نه. به قول ما طلبهها انقلابیگری مقول به تشکیک است. ممکن است یک نفر نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی بهتر حرکت کند، یک نفر به آن خوبی حرکت نکند امّا در همان راه دارد حرکت میکند. اینکه ما هرکسی خوب حرکت نکرد یا بهطور کامل حرکت نکرد را متّهم بکنیم به غیر انقلابی یا ضدّ انقلابی این هم خطا است ،مهم این است که آن شاخصها تطبیق بکند. مهم شاخصها است.
شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی از ابتدای شروع فعالیت در صدد تجمیع حداکثری و ایجاد اتحاد بین نیروهای انقلاب بوده و در ادامه فعالیت نیز تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم مبذول خواهد داشت
بدیهی است که مواضع شورا باید از مجاری رسمی اعلام شود ، صفحات رسمی در فضای مجازی ، بیانیه ها و مصاحبه سخنگوی شورا متکفل اعلام مواضع رسمی شورا است و هرگونه انتساب مطلب و موضعی به شورا از غیر این مجاری غیر قابل قبول است.
از طرفی شورا از اعضای خود در هر سطحی خواسته است که مواضع و نظرات فردی خود را به نام شورا مطرح نکنند و از طرفی از عموم نخبگان ، فعالان و کنشگران عرصه سیاسی ، فرهنگی نیز توقع میرود که برخی از اعلام موضعها توسط برخی افرادی که رسمی و غیر رسمی طرفدار شورا هستند را به پای شورا نگذارند .
شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی هرگز ادعا نداشته و ندارد ، که تنها کسانی که طرفدار این شورا هستند انقلابی اند. ما معتقدیم مبتنی بر نگاه متعالی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی چتر انقلاب گسترده است و بسیاری از آحاد مردم زیر این چتر قرار دارند
از طرفی این مشی معظم له که
فرمودند:
جبههی انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ حذف نکنید؛ صِرف اختلاف سلیقه و اختلاف نظر دربارهی فلان مسئله موجب طرد نشود.
جذب کنید؛ البتّه منظورم جذب منافق نیست، جذب آدم بیاعتقاد نیست؛ جذب آدم معتقدی است که با شما اختلاف سلیقه دارد.۱۳۹۹/۰۲/۲۸
را نصب العین خود قرار داده و هرگز بنای مخالفت با این مشی را بر خود روا نمیداریم .
الحمدلله خراسان رضوی و بالاخص شهر مقدس مشهد در خود مجموعه های انقلابی فراوانی را جای داده که در موضوع انتخابات آتی برخی در چهارچوب ضوابط شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی و برخی در چهارچوب ضوابطی خارج از این شورا فعالیت می نمایند. اگرچه ممکن است در بین این گروهها اختلافاتی بر سر روشها ،فرایندها ، اولویتها و ... وجود داشته باشد لیکن معتقدیم که مسیر حرکت همان مسیر رسیدن به اهداف و تقویت نظام و انقلاب اسلامی است و این مجموعه ها هرگز جدای از انقلاب نیستند. اگر چه وحدت حول شاخصها را جزو مقدس ترین و مهمترین وظایف خود میدانیم ولی کسانی که به هر دلیلی وارد فرآیند شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی نشده اند را وحدت شکن نمی دانیم.
در پایان از همه نیروهای انقلابی خواهشمندیم با امید آفرینی، بصیرت افزایی، زمینه ساز وحدت و انسجام نیرو های انقلاب بوده و بجای تخریب و تجزیه و تحلیلهای بی پایه و اساس ومغرضانه وغفلت از رقیب اصلی برای حضور حداکثری مردم تلاش نمایند .
والسلام علی من اتبع الهدی
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
📡🖥📡🖥📡🖥📡🖥
👈چگونه رفتار و سبک زندگی ما را تغییر می دهند:👈
👈به نظر شما آیا واقعاً هزینههای هنگفت غرب برای تولید و پخش برنامههای تلویزیونی ماهوارهای از سرخیرخواهی است؟
👈در ایران میتوان دو هزار شبکه ماهوارهای را دریافت کرد که از این جمع، حدود ۲۶۰ شبکه تلویزیونی، به صورت اختصاصی به زبان فارسی برنامه پخش میکند.
👈اما هزینه ماهانه این شبکههای تلویزیونی چقدر است؟ از کجا و با چه انگیزهای تأمین میشود؟
👈قطعاً هزینههای راهاندازی شبکههای تلویزیونی ماهوارهای و نیز هزینه تهیه و تولید و پخش برنامههای تلویزیونی بسیار سنگین و هنگفت است.
👈به عنوان مثال گفته میشود، بر اساس گزارشی که البته مربوط به سنوات قبل است، اجاره ماهانه ای که فقط شبکه من و تو برای پخش از ماهواره می پردازد، 136 هزار دلار (حدود 410 میلیون تومان) است.
👈شبکه من و تو رقمی نزدیک به 40 هزار دلار (بیش از 120 میلیون تومان) نیز صرف خرید برنامه های مستند می کند.
👈این شبکه، باید حدود 40 هزار دلار نیز برای خرید سریال های فصلی منظور کنیم. (یعنی حدود 120 میلیون تومان برای هر 3 ماه معادل تقریبا 40 میلیون تومان برای هر ماه)
👈ماهانه 30000 دلار دستمزد کارکنان؛ معادل تقریبا 90 میلیون تومان در ماه.
👈بنابراین با یک شمارش سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که صرفنظر از هزینههای جانبی مانند، هزینه خرید یا اجاره مکان استقرار یا هزینه خرید تجهیزات، پرداخت هدایا و امثال آن، هزینه اداره شبکه لندنی "من و تو" (دستکم) چیزی قریب به 1 میلیارد تومان در ماه است. معادل 12 میلیارد تومان در سال.
👈عده ای از سر ساده انگاری می گویند به ما چه ربطی دارد که هزینه های فلان شبکه ماهواره ای از کجا می آید؟ ما فقط از برنامه های آن استفاده می کنیم!
👈ولی آیا بهتر نیست اندکی در این باره تأمل کنیم که: کدام دولت یا ارگان دولتی یا اصلا خصوصی، عاشق چشم و ابروی ما ایرانی هاست که این بودجه های میلیاردی را صرف راه اندازی چنین شبکه هایی کند؟!
👈اصلأ تا به حال با خود فکر کرده ایم چرا ما را تحریم می کنند و حتی جلوی واردات دارو و سایر اقلام ضروری را می گیرند، اما شبکه تلویزیونی رایگان برای ما راه اندازی می کنند؟
@hr.taraghi
🔴 رئیس جمهور باید #عدالتخواه باشد یعنی چه؟
🔹جریانات سیاسی ممکن است کهنه شوند، ممکن است به فراموشی سپرده شوند، ممکن است دچار شکست و ورشستگی شوند، اما یکی از مفاهیم و شعارهایی که هیچوقت کهنه نمی شود #عدالت است. مبارزه با بی عدالتی و تبعیض همیشه تاریخ زیباترین و جذاب ترین شعارها و اقدامات بوده است.
🔸امروز کشور در عدالت، دچار عقب ماندگی مفرط شده است. بی عدالتی هایی که گاه به قوانین و ساختارها و زیرساخت های قانونی و بودجه و برنامه ها بر می گردد و گاه به مدیران و سوءمدیریت آنان.
🔹حالا جامعه رئیس جمهوری می خواهد که عدالتخواه باشد. اما یک سؤال؛ رئیس جمهور باید عدالتخواه باشد یعنی چه؟
🔻میتوان برای عدالتخواهی سه سطح یا سه حوزه اثر یا سه ساحت مشخص کرد:
1️⃣ کنش گری میدانی در مسائل اجتماعی و سیاسی: به نظر حداقل کاری که افراد عادی، فعالان اجتماعی و رسانه ای، تشکل های حوزوی و دانشگاهی و مجموعه های مردمی باید انجام دهند این حوزه است. کنشی که منجر به جریان سازی، گفتمان سازی، روشنگری، افشاگری و #مطالبه_گری شود و از این طریق زمینه تأثیر بر روی تصمیمات دستگاه ها و مدیران فراهم می شود. فعالیت کیف میدانی، مجازی و رسانه ای و تجمعات و اعتراضات در این سطح است. مثال؛ اعتراضات رسانهای و میدانی و اعلام مواضع درباره مصادیق همچون #هفت_تپه، #هپکو و خصوصیخواریها؛ اعتراض به روند فاجعهآمیز خصوصیسازی آموزش و درمان!
2️⃣ تولید اندیشه، علم، فکر و راهبرد؛ عدالت و #عدالتخواهی بدون فکر، بدون اندیشه و بدون محتوا و مبانی به نتیجه مطلوب نمی رسد. تحقق عدالت نیازمند تولید اندیشه و محتوای مؤثر و مرتبط با موضوعات میدان است نه تئوری پردازی هایی که در خلاء صورت می گیرد. عدالت پژوهی در دانشگاه و کرسی های نظری عدالت در حوزه بسیار ضروری است. امروز حوزه و دانشگاه ما نه تنها کنشگر میدانی عدالت نیستند بلکه در عرصه تولید اندیشه و نظریه و عدالتپژوهی دچار ضعف مفرط هستند.
3️⃣ سیاستگذاری، ریل گذاری و قانونگذاری: کنش گران این عرصه در وهله اول مسئولین و دستگاه ها و مکانیزم های دولتی و غیردولتی و حاکمیتی هستند که باید جهت تحقق عدالت، به سیاستگذاری، ریل گذاری و قانونگذاری بپردازند و این سه مقوله منتهی به تحقق عدالت در جامعه شود. سیاست های کلان و قوانین و مکانیزم ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد. جدا از جایگاه و نقش رهبری و ریاست جمهوری و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، همه دستگاه های کلان و راهبردی و ستادی همچون شورای عالی امنیت ملی، وزارتخانه ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، نهادهای دولتی، نهادهای اقتصادی و امدادی ذیل رهبری و غیره در این زمینه وظیفه دارند.
🔺سه حوزه ی «کنش گری میدانی»، «تولید علم و اندیشه» و «سیاستگذاری و ریل گذاری و قانونگذاری» منفک و جدا از هم نیستند بلکه متصل و مؤثر از همدیگرند.
🔹حالا با نگاه به این سه ساحت، می توان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را نقد و بررسی کرد که در کدام حوزه، عدالتخواه بوده اند و #عدالتخواهی کردهاند؟ با توجه به سوابق مبارزاتی، دانشگاهی، حوزوی و غیره و با توجه به سوابق کاری و مسئولیت های گذشته و حال آنها، باید بررسی کرد در کدام عرصه عدالتخواهی فعال بوده اند؟ خروجی اقدام آنان چه بوده؟
🔸اگر نامزدی در هیچکدام از این سه سطح، عدالتخواه نبوده باشد نمی تواند در دایره انتخاب ما قرار بگیرد. افراد باتوجه به سوابق خود میبایست نشان داده باشند که اهل عدالت و عدالتخواهی بودهاند و هستند وگرنه نمیتوان سابقهتراشی کرد!
https://eitaa.com/taraghi
🔴 پنج نکته مهم در مورد فایل سخنان #ظریف
🔹 انتشار فایل سخنان ظریف با طراحی خاص رسانهای مورد توجه قرار گرفته و بازخوردهایی داشته است. گرچه مطالب و ادعاهای مطرح شده و اساسا جهت گیری مباحث، امر جدیدی نبود و در طول ۸ سال گذشته بارها بیان شده اما حداقل پنج نکته زیر در این رابطه قابل توجه است.
🔻۱. از منظر درونی، #ظریف از جایگاه وزیر خارجه شدیدا تنزل کرده و به بازیچه و وسیلهای پوششی برای توجیه بیکفایتی و بیدستاوردی دولت تبدیل شده است. بهنظر میرسد پخش ِ (درز هدفمند فایلِ) مصاحبه، #ذبح_ظریف توسط طیف افراطی اصلاحات برای تسویه حساب درون حزبی با روحانی است. در واقع با پایان یافتن دوره روحانی و شکست گفتمان اصلاحات و اعتدال، دوره تسویه حساب درونی آغاز شده است. در کنار آن متشنج کردن افکار عمومی و تعمیق دوقطبی، وجه بیرونی این بازی است.
🔻۲. از نگاه بیرونی، ظریف با انتقاد از فعالیتها و مجاهدتهای شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، ابراز داشته است دیپلماسی هزینه میدان میشد. ظریف ِ پرادعا ظاهرا از کارویژه اصلی دیپلماسی که حفظ دستاوردهای میدانی و منافع عینی است، بیخبر است. دیپلماسی، صرفا یک ابزار است و قرار نیست با اعتماد به وعدههای پوچ دنیای دیپلماسی، منافع ملی و آینده کشور به بازیچه گرفته شود.
🔻۳. از زاویه دیگر نیز میتوان به ادعای ظریف نگاه کرد؛ ظاهرا آقای ظریف هنر تبدیل قدرت منطقهای به برگ برنده در دیپلماسی و مذاکرات را نداشتهاند. موارد موفق دیپلماسی هم در ترکیب با دستاوردهای میدانی و با نظر شهید سلیمانی انجام شد.
🔻۴. صحبتهای ظریف از سویی تکمیل کننده فضای کاذب مذاکرات و حفظ این جو بود و از سوی دیگر پوششی برای عدم توفیق دولت در مذاکرات و مدیریت کشور. نفس مذاکرات وین و اصرار دولت به پیگیری آن و انتشار مسئلهدار سخنان ظریف؛ فارغ از محتوا و منصرف از بحثهای له/علیه، تلاش برای بهم زدن فضای کشور و تغییر ادراک افکار عمومی است. از این حیث، بیتوجهی به مذاکرات و پرداختن به مسائل اصلی کشور (موانع تولید، سوء مدیریت و... ) یک پاسخ هوشمندانه است.
🔻۵. در کنار همه آثار منفی صحبتهای ظریف، یکی از مهمترین تاثیرات منفی این سخنان، گستاخ کردن دشمنان نسبت به نظام و ارائه گزارش و ارسال پالس #شکاف و #شکست از جبهه خودی به دشمن است. با توجه به اینکه این گزارش از زبان وزیر خارجه بیان شده است ارزش زیادی برای دشمن دارد.
تبیین.
«تکرار»حرفهای آمریکا
شرحی برحدیث ولایت
رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان منتشر شده از وزیر امور خارجه چند نکته را مورد تاکید قرار دادند:
۱- این سخنان دشمن شادکن بود.
۲-مواضع مطرح شده تکرار ادعاهای
خصمانه آمریکاست.
۳- در تمام دنیا سیاست خارجه زیر
نظر شورای فرادستی از مقامات عالی رتبه کشور است و وزارت خارجه مجری مصوبات است.
۴-سپاه قدس درمیدان، با دیپلماسی انفعال در غرب آسیا مقابله کرده و نباید با اقدامات عزت آفرین آن از سوی بخش دیپلماسی مخالفت شود
۵-دستگاههای اجرائی نباید با سیاستهای کلان نظام مخالفت کنند و موجب سوء استفاده دشمن شوند.
بر اساس این رهنمودهای معظم له
در مسئله انتشار نوار صوتی ظریف،
محتوای سخنان و تحلیل وی از اوضاع منطقه مورد نقد قرار گرفته و به علت انتشارآن وقعی نگذاشتند.
شرح؛
دشمن از کدام اقدام ایران ناراضی و عصبانیست؟
۱- نفوذ معنوی ایران در منطقه
۲- تقویت جبهه مقاومت در منطقه
۳-مقابله با دخالتهاوآتش افروزیهای آمریکا در منطقه.
۴- مقابله با تروریسم دست ساخت آمریکا (داعش) که با هدف براندازی حکومت های جبهه مقاومت و ایجاد خاورمیانه جدید .
آقای ظریف در این نوار صوتی همصدا با دشمن و آمریکا با این اقدامات تلویحا مخالفت کرده و طبیعتاً موجب خوشنودی دشمن شده است .
حرف آمریکا چیست؟
۱- ایران به مقاومت کمک نکندوبا حضور آمریکا در منطقه مخالفت نکند.
۲-ایران از حماس و حزب الله و انصار الله و مردم بحرین حمایت نکند.
۳-ایران با روسیه و چین و سوریه و عراق هم پیمان نشود.
۴-ایران به قدرت برتر فناوری هسته ای و موشک دفاعی و پهباد در منطقه دست نیابد.
۵-هیچ کشور وشرکت اقتصادی ای با ایران مراوده نداشته باشد تا ایران به قدرت اول اقتصادی تبدیل نشود.
۶-تمام تبادلات مالی ایران باجهان باید از طریق fatf ویوتورن تحت کنترل آمریکا باشد.
۶- سپاه قدس امنیت اسرائیل را به خطر انداخته،ومانع تغییر جغرافیای منطقه به نفع اسرائیل شده.
۷-ایران دست از حمایت فلسطین بردارد ومانع عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه نشود .
+متاسفانه آقای ظریف با مواضع خود تلویحا این حرفهای آمریکا را تکرار کرده است .
دیپلماسی منفعلانه منطقه چیست؟
۱- عادی سازی رابطه با رژیم جعلی اسرائیل.
۲-تن دادن به ایجاد دولت در فلسطین اشغالی.
۳-تبعیت کشورهای منطقه از سیاستهای منطقه ای آمریکا.
۴- باج دهی کشورهای منطقه به آمریکا در ازاء حضور آن در منطقه
۵-همکاری و همراهی کشورهای منطقه با براندازی حکومتهای مستقل و ضد استکباری منطقه،
+سردارسلیمانی و سپاه قدس با این نوع سیاست منفعلانه مقابله کرد.
+آقای ظریف با طرح تقابل «دیپلماسی» با «میدان» از سیاست منفعلانه حمایت کرد.
تنظیم سیاست خارجی دولتها در کجا
صورت میگیرد ؟
۱-در تمام کشور ها سیاست خارجی
در نهاد فرادستی با حضور مقامات سیاسی و نظامی تنظیم میشود.
۲- در تمام کشورهاوزارت خارجه مجری سیاستهای مصوب است .
۳-در نظام جمهوری اسلامی سیاست خارجی در حوزه اختیارات رهبری و شورای امنیت ملی است و وزارت خارجه هم در آن حضور دارد .ولایت مصوبات آنجارا اجراکنند.
۴_ وزارت خارجه باید پاسخگوی نحوه اجرای سیاست ها ی مصوب خارجی باشد ،نه اصل سیاست،
اگر سیاست مصوب را درست نتوانست اجرا کند باید پاسخگو باشد و حق مخالفت با سیاستهای مصوب را ندارد .
هیچ دستگاه دیپلماسی ای در دنیا مجاز نیست خود تصمیم گیرباشد ویا سیاستهای مصوب خارجی را به سلیقه خود کم و زیاد کند .
باتوجه به نکات فوق مواضع آقای ظریف کاملا غیر منطقی و عجیب و فاقد اولیه ترین مبانی سیاست خارجی است .و نشان داد که وی و دستگاه دیپلماسی دولت اعتدال منفعلانه و بی اعتقاد به سیاستهای کلان بوده و موجب دور شدن همسایگان و رنجیده شدن آنها از ایران شده است .
لذا تغییر فوری این سیاست از الزامات نظام جمهوری اسلامی است.