ترقی_ جلوی مهندسی انتخابات درون شورای ائتلاف را گرفتیم_ جریان سودجو حذف شدند - شبستان
494.6K
ترقی: جلوی مهندسی انتخابات درون شورای ائتلاف را گرفتیم/ جریان سودجو حذف شدند - شبستان
ترقی: اجازه نمیدهیم رقابت درونگفتمانی بر نتیجه تصمیمگیریها تأثیر بگذارد | هاب خبری وبانگاه
https://webangah.ir/1402-09-29/news=917863/
https://shahraranews.ir/fa/news/201121/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A6%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C-%7C-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
🔸نصب موشکهای با برد بالا بر روی شناورهای سپاه
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
🔹یک تحول و انقلاب در توان نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است، شناورهایی طراحی کردهایم تا بتوانند موشکهایی با برد بالاتر را شلیک کنند.
🔹موشکهایی که بر روی شناورهای سپاه نصب شدهاند مجهز به هوشمند مصنوعی و فرمانپذیر بعد از شلیک هستند.
🔹تا پایان سال در حوزه الحاق و ساخت شناور، اتفاقات بسیار بزرگی در نیروی دریایی سپاه رقم خواهد خورد و توان نیروی دریایی سپاه افزایش خواهد یافت./خبرفوری
@SiasiMashhad
نگاهی به اصل برائت در عدم احراز صلاحیت کاندیداها
یکیازنکاتی کهمخالفان نظارت استصوابی علیه اقدامات شورای نگهبان مطرح می کنند توجه به اصل برائت در تأیید صلاحیت کاندیداها می باشد.
این افراد مدعی هستند که از نظر قانونی همه مردماز جرم و تخلف بری هستند و تا خلاف اثبات نشده است نمیتوان کسی را زیر سؤال برد و صلاحیت او را برای نمایندگی رد کرد. این موضوع بیشتر به بحث عدم احراز صلاحیت در مورد نمایندگان مجلس بر میگردد که شورای نگهبان در مورد تعدادی از داوطلبان انجام اعمال می کند. این مدعیان اعتقاد دارند شورای نگهبان یا باید کاندیداها را تأیید کند یا باید براساس مستندات قانونی از چهار منبع (نیروی انتظامی، ثبت احوال، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات) به رد صلاحیت بپردازد. بنابراین عدم احراز صلاحیت، از نظر قانونی هیچ وجه ای ندارد و نمیتوان کاندیداها را بدون اثبات هیچ جرمی از حضور در انتخابات محروم کرد. چرا که قاعده ی پذیرفته شده اصل برائت است. در این استدلال یک مغالطه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
این که گفته می شود در برخورد با مردم اصل بر برائت است سختی کاملاً صواب و درست است؛ ولی مسأله اساسی و مهم این است که این اصل ربطی به انجام وظیفه ی شورای نگهبان در بحث صلاحیت داوطلبان ندارد. اصل برائت یک حکم کلی درباره ی عموم مردم است. بدین معنا که مردم به خودی خود از هر جرمی مُبرا هستند. مثلاً مأمور انتظامی حق ندارد که مردم کوچه و بازار را مورد بازجویی قرار دهد و بگوید ما می خواهیم بدانیم که شما مجرم هستید یا خیر، تخلفی در زندگی خود مرتکب شده اید یا نشده اید؟ خیر، اصل بر این است که تمام مردم در نگاه اول از تخلفات برئ هستند مگر آنکه فرد به هر دلیلی مرتکب جرمی شده باشد. ولی آیا درباره ی کسانی که کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری هم می شوند قضیه بدین شکل است؟ در اینجا موضوع شکل گیری پیدا می کند زیرا در اینجا بحث اثبات یا نفی جرمبرای فرد نیست بلکه بحث داشتن صلاحیت برای پذیرش آن مسؤولیت است. آيا آن کس که می خواهد مسؤولیت سنگین ایفای نقش در قوه ی مققنه را از طرف مردم برعهده بگیرد یا رئیس جمهور یک کشور شود صلاحیت یا توانایی این پذیرش این مسئولیت مهم را دارد؟ در انتخاب یک مدیر برای ریاست یک اداره و حتی یک مدرسه، تحقیق میکنند که این فردا آیا صلاحیت لازم را برای تصدی این پست دارد و یا خیر؟ در اینجا نمی توان به اصل برائت استناد کرد. چون در آن صورت می بایست به هر کسی که در یک مجموعه مشغول است بگوییم شما بیایید مدیر یا رئیس شوید چون اصل برائت است. در حالی که هیچکس چنین کاری نمی کند و از بدیهیات است که چنین کار عُقَلایی نیست. بنابراین باید به ایننکته توجه داشت که اصل برائت و تعیین صلاحیت دو مقوله ی کاملاً جدا هستند. به راستی اگر کسی بخواهد برای فرزندش همسری برگزیند می تواند اصل را بر برائت بگذارد و جواب مثبت بدهد؟ تحقیق برای احراز صلاحیت به عنوان همسری شایسته یک اصل کاملاً پذیرفته شده است.
بر همین اساس احراز صلاحیت برای کاندیداها یک امر عقلانی و قانونی است. تأکید بر احراز صلاحیت یک فایده ی دیگری هم دارد و آن اینکه مردم از جهاتی خاطرشان راحت می شودکه افراد تأیید شده از حداقل صلاحیت برای ایفای نقش در مأموریت محوله اعم از مجلس یا رئیس جمهوری را دارد و اینجا نوبت مردم است که با بررسی و ارزیابی دقیق به فرد یا افرادی که از همگان شایسته تر است رأی دهند. با این وجود تأکید می شود که متولیان امر انتخابات به گونه ای عمل کنند که حقی هم از کسی ضایع نشود و از اعمال دیدگاه ها و سلیقه های شخصی بپرهیزند.
نصرالله شفیعی ۱۴۰۲/۹/۲۹
سازمان ملل قطعنامه «حق تعیین سرنوشت» را تصویب کرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ایرنا : مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامهای تحت حمایت پاکستان در مورد «تحقق حق جهانی تعیین سرنوشت» را به تصویب رساند.
در بحبوحه تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامهای تحت حمایت پاکستان در مورد "تحقق حق جهانی تعیین سرنوشت" را به تصویب رساند.
این قطعنامه توسط تعداد زیادی از کشورها از مناطق مختلف جهان حمایت شد و با اجماع به تصویب رسید.
حق مردم برای تعیین سرنوشت یک اصل اساسی است که در ماده ۱ منشور سازمان ملل متحد و حقوق مدنی و سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین "اعلامیه و برنامه اقدام وین" بیان شده است.
⭕️۷۷روز جنگ؛ شاخ شکسته
مثل تیپ خط شکن اسرائیل
محمد ایمانی:
🔹هفته دوازدهم جنگ در حالی آغاز می شود که تیپ زُبده و خط شکن رژیم صهیونیستی، به معنای واقعی شاخ شکسته شده. ارتش و اقتصاد اسرائیل، تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده اند؛ اما نتانیاهو، به هیچ یک از اهداف اعلامی برای حمله به غزه، نزدیک هم نشده است.
🔹شبکه الجزیره دیروز اعلام کرد «حملات موشکی حماس، این بار مناطق دورتری را در تل آویو هدف قرار داده است». شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم گفت «از آغاز جنگ تاکنون، چنین حمله گستردهای را شاهد نبودیم».
🔹هر چند شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شده «عقب نشینی تیپ گولانی برای ۴۸ ساعت استراحت نظامیان نزد خانواده و بازگشت به میدان است»، شبکه ۱۳ این رژیم گفت: «ارتش تصمیم گرفته، تیپ گولانی را به دلیل تلفات زیادش، از غزه خارج کند».
در فایل صوتی که چند هفته قبل لو رفت، یکی از نظامیان گولانی میگوید: «ما در اینجا شاهد یک حمله موشکی بزرگ بودیم و تلفات داریم. دشوار است که بگویم تعداد تلفات چند نفر است».
🔹موشه کابلنسکی فرمانده سابق تیپ گولانی، چند روز قبل گفت: این تیپ، یک چهارم نیروهای خود را از دست داده.... بازگرداندن گروگان ها تنها از طریق توافق مبادله اسرا ممکن خواهد بود، نه فشار نظامی. تیپ ویژه گولانی و تیپ های دیگر، پس از ورود به غزه، فشار دیوانه کننده و مرگباری را متحمل شدند. چنان که بارها گزارش هایی مشابه خبر یدیعوت آحارانوت منتشر شد: «یک افسر تیپ گولانی، وحشت زده شده و نظامیان خودی را به توهم اینکه نیروی حماس هستند، هدف تیراندازی قرار داد. نظامیان هم متقابلا، آتش گشوده و او را کشتند».
🔹وحشت جنون آمیز و بیماری روانی، به بحرانی جدی در میان نظامیان صهیونیست تبدیل شده، چنان که یک از آنها با فریاد در کنست می گوید: من می ترسم، انگار هر لحظه هدف گرفته می شوم، بوی جنازه رفقایم که دفن کرده ام، به مشامم میرسد، شب به خودم ادرار می کنم و هر روز، زنم را کتک میزنم. بدون نوشیدن یک بطری الکل، نمیتوانم بخوابم.
🔹رزمندگان حماس، لباس ارتش اسرائیل را بر تن می کنند، به چند قدمی آنها نزدیک می شوند و پس از فیلم گرفتن، آنان را از پا در می آورند. در همان حال، به خاطر ترس و بی اعتمادی که منتشر کرده اند، آنها را وادار می کنند تا همدیگر را بکُشند.
🔹عملیات فریب و کمینهای مقاومت غزه، قاتل دسته جمعی نظامیان اسرائیل به علاوه مرکاوا و زرهپوشهای آنها شده، چنان که در محله شجاعیه، به هلاکت یکجای ده نظامی صهیونیست انجامید.
🔹برخی محافل، این گمانه را مطرح کرده اند که تیپ گولانی برای جنگ با حزب الله به جبهه شمالی منتقل شود. البته نتانیاهو بدش نمی آید جنگ پراکنده شود تا او از سقوط و محاکمه نجات یابد. اما نه آمریکا برای از کنترل خارج شدن جنگ غزه، آمادگی دارد و نه ارتش و اقتصاد اسرائیل که تا به حال ۵۵ میلیارد دلار خسارت دیده است..
🔹تیپ گولانی و ارتش اسرائیل، اگر قابلیتی داشتند، باید ظرف این دو ماه از عهده غزه ای بر می آمدند که سالها در محاصره مطلق بوده و معادل چهار برابر بمب اتمی هیروشیما، بمب روی آن ریخته شده است.
🔹رصد گران صهیونیست معتقدند توان رزمی حزب الله، دست کم ده برابر توان حماس و جهاد اسلامی است و منطقا، ارتشی که در جبهه جنوب از نظر جسمی و روحی مستهلک شده، قادر به گشودن جبهه ای به مراتب بزرگ تر نیست؛ مگر این که تقدیرش برای نابودی کامل، قطعی شده باشد.
🔹در این میان، کابوس مقاومت یمن و ضربات اقتصادی بی نظیری که به اقتصاد اسرائیل می زند، هنوز تازه آغاز شده و رو به گسترش است.
حمیدرضا ترقی:
وحدت عملیاتی در برابرچالشهای بیرونی و درونی.
حمیدرضا ترقی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح روز، ۲۹ آذرماه برگزارشد، اظهار کرد: منتقدان به انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب در شکلهای سخت و نرم و ترکیبی امکانات و بودجه سنگینی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و شکست جبهه مقاومت ، به کار بردند، اما نه تنها شکست خوردند بلکه امروزه،تفرقه و تشتتی که در جبهه دشمن ضد انقلاب پدید آمده و شاهد شکست خوردن دشمن، صهیونیستی واستکباردر خارج از کشورومنطقه هستیم نشاندهنده این است که نقش استراتژی (وحدت عملیاتی )رهبر معظم انقلاب در مقابله با دشمنان خارجی بسیار مؤثر و بهنحوی بوده که وضعیت دشمنان را به چنین روزی دربیاورد. وی افزود: به زودی شاهد خواهیم بود که اکثر جریانهای معاند و معارض جمهوری اسلامی که آلت دست استکبار جهانی بودند مانند دستمال کثیفی که کنار انداخته میشوند به زبالهدان خواهند رفت و شاهد تغییرات مهمی در منطقه و جهان خواهیم بود.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جبهه داخلی استراتژی مشخصی را برای وحدت عملیاتی، برای غلبه بر مشکلات کشور و موانع رشد و پیشرفت کشور به سوی اهداف عالی اسلامی انقلاب ترسیم کردند که طبیعتاً این استراتژی باید مورد توجه همه قوا، نیروهای سیاسی و جریانهای سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشد. ترقی عنوان کرد: بعد از رحلت رهبر کبیر، آغاز ولایت مقام معظم رهبری و تغییرات در قانون اساسی، اصلاح وظایف رهبری و دولت و تغییر نظام پارلمانی و ریاستی صورت گرفت. بار سنگین سیاستگذاری کلان و چشمانداز آینده کشور به دوش مقام معظم رهبری گذاشته شد که با استفاده از مشورت کارشناسان سیاستهای کلان را ترسیم میکنند. وی افزود: دولتهای منتخب مردم نیز باید حرکت خود را در ریل این سیاستها تنظیم میکردند که دستیابی به اهداف نظام اسلامی میسر میشد که مردم بتوانند طعم شیرین نظام اسلامی را با تمام ابعاد آن بچشند لذا نیاز بود که مردم آگاهانه مسیر توسعه و پیشرفت کشور را بپذیرند و تبعات آن را تحمل کنند. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین راستا شاهد هستیم که دولتهای متنوعی طی این ۳ دهه روی کار آمدند که بهترین مسیر توسعه و پیشرفت کشور را به مردم عرضه کنند و مردم بر اساس یک ارزیابی تشخیص دهند کدام روش و مشی میتواند در حل مشکلات کشور موفقتر باشد. ترقی ادامه داد: طی این چند دهه، مسیر توسعه بدون عدالت را براساس لیبرالیسم در دولت سازندگی آزمایش کردیم که منجر به وقایعی در مشهد، شیراز، قزوین و… و رشد تورم بیسابقه در کشور شد و فشار اقتصادی را بر دوش مردم تحمیل کرد. توسعه بدون عدالت نمیتواند منجر به موفقیت کشور شود وی افزود: پس از مسیر توسعه سیاسی به جای توسعه اقتصادی توسط دولت اصلاحات که دنبال شد مقام معظم رهبری تأکید داشتند که توسعه بدون عدالت نمیتواند منجر به موفقیت کشور شود و در این دولت نیز تأکید کردند که توسعه نباید ارزشهای اسلامی را از بین ببرد. رئیس شورای ائتلاف بیان کرد: پس از آن مردم به شعار عدالتخواهی رأی دادند و دولت نهم روی کار آمد که به لحاظ مبانی فکری و روش اداره کشور به دیدگاهها و سیاستهای کلان مقام معظم رهبری و نظام نزدیک بود و نتایج خوبی نیز کسب کرد.و رکوردهای مهمی را مثل ساخت مسکن ،توسعه راهها و بزرگراهها و سدسازی وحمایت از محرومان بجای گذاشت ،ولی در دور دوم دچار انحراف از طریق عوامل نفوذی شد و اثبات شد که اگر جریان عدالتطلبی ملازم با رهبری نباشد وجلوتر یا عقبتر از رهبری حرکت کند نتیجه مثبتی نخواهد داشت و ریل انقلاب خارج خواهد شد . ترقی ادامه داد:دولت نهم در سیاست خارجی هم سیاست فعال مبتنی بر ایدئولوژیک را دنبال کرد که برخلاف دولت قبل بود زیرا مسیر توسعه سیاسی به سازش با استکبار و غرب انجامید ولی در این دولت موضعی در عرصه بینالمللی اتخاذ شد که به علت فعال و
ضد استکباری بودن ، طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرد و نتیجه این شد
وی افزود: این تشکل صرفاً انتخاباتی نیست بلکه با تکمیل و اصلاح برنامهها و سیاستها برنامه بلندمدتی را برای خودتعریف کرده ، که شناسایی نیروها آموزش، جذب و کادرسازی برای آینده انقلاب از جمله آن است البته مطالبه مردم و ائتلاف این است که نظارت بر عملکرد منتخبان مردم را هم داشته باشیم.
ترقی ادامه داد:اینکه امروز برای اولین بار برای ۲۲۰ نفر از نمایندگان فراکسیون انقلاب مجلس کارنامه عملکردی تهیه کرده ایم و عملکرد تمام این نمایندگان در فعالیت درون مجلس، و بیرون و … در کارنامه آنها درج و قابل ارزیابی شده است و نشان میدهد که این نماینده مفید هست که حمایت شود یا خیر؟ بزرگترین کاری بوده که به عنوان نظارت بر عملکرد نامزدها در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی انجام شده است.