eitaa logo
حمیدرضا ترقی
369 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
70 فایل
باسلام ،بصیرت در این دوران و در همه‌ی دورانها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ 
مشاهده در ایتا
دانلود
نابودی و احیای سرمایه اجتماعی دولت - دولت جدید، ماموریت‌های دشوار متعددی را بر عهده‌دارد، که یکی از مهم‌ترین آنها، غلبه بر گرانی است. تورم البته با همه اهمیتش، معلول سوءمدیریت مزمن اقتصادی است. به تبی می‌ماند که باید در اولویت مهار باشد؛ اما ضمنا، معلول بروز بیماری است و تا بیماری درمان نشود، این تب نیز علاج قطعی نمی‌شود. بر اساس آمار بانک مرکزی، میزان نقدینگی در مردادماه (آخرین ماه فعالیت دولت روحانی) با افزایش ۳۹.۱ درصدی ظرف یک سال، به ۳۹۲۱ هزار میلیارد تومان رسید. تصاعد حجم نقدینگی از 430 هزار میلیارد در سال 92 به مرز ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان در مرداد 1400، به مفهوم 9 برابر شدن حجم نقدینگی است. آن هم در حالی است که بخش عمده آن، نه تنها صرف تولید نشده، بلکه به مثابه سیلی ویرانگر، به نابودی تولید و‌ اشتغال پرداخته است. تلخ‌تر اینکه دولت و برخی بانک‌ها، بانی خلق بیش از 80 درصد این نقدینگی تورم زا بوده‌اند. دیگر اینکه مدعیان اعتدال و اصلاحات، هنگام نقد دولت نهم و دهم ادعا می‌کردند اختصاص 40 هزار میلیارد تومان به تولید انبوه مسکن (مهر) موجب افزایش نقدینگی و تورم می‌شود؛ اما از 9 برابر شدن نقدینگی حتی کک‌شان هم نگزید، بلکه خود متولی تولید نقدینگی بی‌پشتوانه و ضد تولید بودند و تورم 50 درصدی را سر سفره مردم آوردند. دولت مدعی تدبیر و امید، فقط در ۴ ماه اول امسال ۵۸هزار میلیارد تومان استقراض جدید از بانک مرکزی انجام داد؛ که عمدتا صرف هزینه‌های جاری -و نه حمایت از تولید- شد. قطع این زنجیره بی‌انضباطی و بد خرجی، هر چند کاری بس دشوار است، اما دولت جدید با توقف استقراض از بانک مرکزی در اولین ماه فعالیت خود، نشان داد در مهار نقدینگی و تورم حاصل از آن جدی است. 7- متولیان مین گذاری مدیریت و اقتصاد برای کشاندن کشور به خودتحریمی، خودزنی و نقطه انفجار، بهتر از هر کس می‌دانند که چه مصائبی را متوجه اقتصاد ایران کرده‌اند؛ معطل کردن کشور با خدعه‌های آمریکا و سه پادوی اروپایی آن، کاهش درآمد سرانه ثابت ملی از بالای 6 میلیون در سال 92 به زیر 5 میلیون تومان، اصرار بر تحمیل رکود به بخش پیشران مسکن، کوتاهی در اصلاح نظام بانکی تورم‌‌‌‌ساز، حذف سامانه ‌‌های شفافیت‌‌‌ساز مثل کارت سوخت و طرح ایران ‌کد و شبنم، بی‌مبالاتی نسبت به راه‌اندازی «سامانه جامع تجارت»، کوتاهی در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزار میلیاردی و فرار مالیاتی 30 هزار میلیارد تومانی، فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکت‌ها و کارخانه‌‌‌ها، ده‌‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس و فساد در برخی بانک ‌ها و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌‌‌گذاری پتروشیمی و نظایر آن، بی‌‌‌سر و سامانی شرکت‌‌‌های دولتی که 75 درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده‌‌‌اند، انحراف 68 درصدی از احکام بودجه و اجرا نکردن 18 درصد دیگر، حراج رانتی 60 تن طلا (سکه) و 18 میلیارد دلار ارز دولتی به موازات تحمیل تورم به مردم و تولید کنندگان، و... که شش رتبه افول اقتصاد ایران در رتبه‌بندی جهانی را به دنبال داشت و موجب شد ضریب جینی (شکاف طبقاتی) که قبل از دولت یازدهم کاهشی شده بود، دوباره افزایش یابد. @IMANI_mohammad
احیای سرمایه اجتماعی دولت امید و اقبال عمومی به دولت سیزدهم در حالی روند افزایشی پیدا کرده که ناکارآمدسازی دولت، تولید سرخوردگی و نارضایتی در میان مردم، و بدبینی به اصل نظام و انقلاب، در دستور کار برخی مدیران سابق و حامیان بیمار آنها بود. در این باره می‌توان به عنوان یک سند از هزاران، اظهارات مدیر شبکه آمد نیوز در سال 97 را مرور کرد که در گفت ‌و‌ گو با یکی از شبکه‌‌های ضد انقلاب، از تحلیل ضدامنیتی کارفرمایان خود پرده برداشت: «ما در انتخابات تحلیل داشتیم. این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح ‌طلبیم یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌‌تر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما بر اساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر فردی مثل روحانی. من همین الان هم از کاری که آمد نیوز در انتخابات 96 کرد، دفاع می‌‌کنم. چون ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید. آن وقت روند چهل سال ادامه پیدا می‌ کرد». دولت سیزدهم، در برابر چنان برنامه شومی که متاسفانه در اثر بی‌کفایتی یا آلودگی و خیانت برخی مدیران، اجرایی هم شد، تشکیل شده و الحمدلله در همین مدت کوتاه توانسته در مهار نسبی موج سرخوردگی سازمان یافته، توفیقاتی را کسب کند. اتفاقاتی مانند انجام سفر‌های هفتگی استانی و رسیدگی از نزدیک به مشکلات مردم و تولیدکنندگان، کاربست اقتدار و عقلانیت انقلابی در حوزه سیاست خارجی و کاهش وزن برجام در معادلات ضد تحریمی، گشودن چتر دیپلماسی عملیاتی موثر از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا سازمان شانگهای، تسریع چشمگیر در واکسیناسیون عمومی و زمینه‌سازی برای احیای فعالیت‌‌های اقتصادی نیمه تعطیل، حمایت از تولید و محدود کردن واردات دارای مشابه داخلی، رویکرد‌های راهگشایی است که توانسته در همین مدت کوتاه، امید آفرین شود و مقدمات بسیج ملی برای بن‌‌بست‌‌شکنی‌های بزرگ را فراهم سازد. احتمالا به دلیل همین توقف روند ریزش سرمایه اجتماعی «نهاد دولت» هم هست که طیف مامور رساندن کشور به «نقطه جوش»، به دست و پا افتاده و سرنا را از سر گشاد آن می‌نوازند. جماعت مامور فرصت‌سوزی و ناراضی تراشی که هشت سال می‌گفتند برای رسیدن سیب و گلابی برجام عجله نکنید، حالا شانتاژ می‌کنند که چرا وعده‌های دولت جدید (مثلا مهار تورم) عملی نشد؟
دستکاری امارات در سرورهای رای‌گیری انتخابات عراق 🔹روزنامه نگار عراقی فاش کرد که امارات با دستکاری در سرورهای ماشین‌های رای‌گیری، نتایج را به نفع گروه‌هایی سیاسی تغییر داده است که پروژه انحلال حشد شعبی را دنبال می‌کنند. احزاب و جریان های شیعه، نتایج انتخابات را رد کردند بیانیه گروه هماهنگ کننده ی احزاب شیعه(به غیر از جریان صدر): این نتایج صلح در کشور را به خطر می انداز این نتایج و هرج و مرج ها در اعلام نتایج بی اعتمادی به کمیسیون را تقویت کرد بر این اساس ما مجدادا بر رد نتایج انتخابات تاکید می کنیم
🌎راهکارهای ایران برای مقابله با رژیم علیف 🔴اما ایران باید چه اقداماتی را پس از خراب کردن برنامه دشمن انجام دهد. اینکه برنامه دشمن چگونه خراب می‌شود، بسیار ساده است. باید به طرف ارمنی یادآور شد و او را به همکاری نزدیک وادار کرد تا نیروهای مسلح ما در استان سیونیک مستقر شوند. این درخواست حتی اگر از طرف ایروان نشود، ما باید آن را انجام دهیم. یعنی در مناطق مرزی ارمنستان با باکو و نخجوان مستقر شده و به هیچ عنوان در امور داخلی این استان و کشور مداخله نکنیم. همین یک کار همه برنامه دشمن را به هم خواهد زد. اما اقدامات بعدی چه خواهد بود؟ 👈نخست: عوض کرد همه مسوولان و مدیران پرونده جمهوری باکو. در همه سطوح سیاسی، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای باید همه این افراد تغییر کنند. این موضوع اصلا شوخی بردار نیست و مساله امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور در میان است. این تغییرات باید از شخص سفیر، کاردار و دبیران و کارمندان ایرانی سفارت در باکو شروع شده و تا مجموعه‌های داخل کشور ادامه پیدا کند. این تغییرات باعث خواهد شد که اگر خدایی ناکرده عنصر یا عناصر نفوذی در این پرونده حضور دارند خود به خود حذف شوند. 🔻دوم: تعیین نماینده ویژه برای این حوزه؛ با توجه به سطح درگیری، شخص رئیس‌جمهور باید یک نماینده و فرستاده ویژه در این حوزه انتخاب کند. این فرد باید یک مقام امنیتی با اشراف بر مسائل منطقه باشد. انتخاب نماینده ویژه باعث خواهد شد تا در همه بحران‌ها و مسائلی که پیش می‌آید فرد اصلی مراجعه‌کننده داشته باشیم. اگر ایران قرار است به عنوان یک قدرت منطقه‌ای خودش را معرفی کند و به این عنوان شناخته شود، باید رفتاری در سطح و اندازه آن هم داشته باشد. با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود. 🔻سوم: پالایش کردن تیم جدید از نگاه قومیتی؛ متاسفانه یکی از اتفاقات خیلی خیلی بدی که در طول سال‌های گذشته در کشور ما روی داده، آلوده شدن نگاه افراد به ویژه مدیران و مسوولان به نگاه قومیتی است. در این زمینه باید از افرادی که منافع ملی را با نگاه قومی، قبیله‌ای و به قول خودشان نژادی اشتباه گرفته‌اند دوری کرد و افراد جدیدی را جایگزین آن‌ها کرد. در این زمینه باید تاکید کرد که لابی حضرات باکویی در تهران باید به شکل کامل منهدم شود و در این زمینه نباید کوتاهی کرد. 🔻چهارم: ایجاد یک تیم رسانه‌ای قدرتمند؛ در این زمینه باید همان نقطه ضعف همشیگی کشور به صورت دقیق پوشش داده شود. باید تیم رسانه‌ای با کار دقیق و با دستورالعمل خاص آماده شود. افراد و کارشناسان حوزه قفقاز، دوستداران تاریخ و فرهنگ ایرانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در کنار افرادی که به صورت حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ای فعالیت می‌کنند باید جذب شوند. در همین حوزه باید از ایران‌دوستان و علاقمندان به اهل بیت (س) در شمال ارس برای پیوستن به این تیم رسانه‌ای دعوت کرد. 🔻پنجم: فعال کردن تیم‌های امنیتی و مذهبی در شمال ارس؛ در این زمینه نباید تعارف کرد. یک روزگاری ایران با حیدر علیف قراری نانوشته گذاشت که بر اساس آن نه ما به صدور انقلاب به شمال ارس بپردازیم نه آن‌ها به جریان‌های پانترک کمک کنند اما متاسفانه از آنجایی که الهام علیف یک قماربازِ همیشه بازنده است و کلا چنین افرادی قابل اعتماد نیستند این قرار نانوشته را زیر پا گذاشت و بر خلاف همه این مسائل و موارد کار کرد. لازم است هم تیم‌های امنیتی ما در شمال ارس فعال شوند و هم شیعیان آن سرزمین به صورت مستقیم مورد حمایت قرار بگیرند. 🔻ششم: دور زدن کامل جمهوری باکو به لحاظ اقتصادی؛ رژیم الهام علیف باید به صورت کامل از گردونه مبادلات اقتصادی منطقه از طرف ایران کنار گذاشته شود. در این حوزه هر چند که در نگاه اول برای ما هزینه‌زا است اما در هر معادله‌ای هزینه‌های امنیتی چند برابر هزینه‌های اقتصادی است. با حساب سود و زیان، باید هر چه سریع‌تر ایران از طریق ارمنستان به گرجستان و دریای سیاه متصل شود و هیچ کامیون ایرانی هم خاک باکو عبور نکند. به صورت خلاصه، جمهوری باکو باید از کریدور شمال جنوب برای همیشه کنار گذاشته شود. 🔻هفتم: امضای پیمان دفاعی با ارمنستان؛ این باید یکی از اولویت‌های اصلی ایرن باشد. امضای پیمان دفاعی باعث خواهد شد که نه اردوغان و نه علیف جرات اقدام نظامی علیه ارمنستان را نداشته باشند. درست است که روس‌ها با ارمنستان پیمان دفاعی دارند، اما مشخص نیست که در روز واقعه آن‌ها در کنار ارمنستان بمانند. روس‌ها منافع خود را دنبال کرده و می‌خواهند روابط‌شان با بقیه برقرار باشد. اینکه ایران با چه طرفی مرز داشته باشداصولا در مسکو چندان امر خاص و ویژه‌ای نیست. 🔻هشتم: ایران باید همه روابط امنیتی خود با باکو را تعلیق کند؛ این یکی از ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین اقداماتی است که ایران باید صورت دهد. با توجه به محرز شدن خباثت و خیانت رژیم باکو به ایران، در این زمینه نباید چندان به توافقات امنیتی
تکیه کرد. از آنجایی که دست ایرانی‌ها نمک ندارد و در همه سه دهه گذشته تلاش‌های ایران برای بقای رژیم حاکم بر باکو جز ضرر چیزی برای کشورمان نداشته، باید در حوزه توافقات امنیتی نیز با این رژیم معامله را به صفر برسانیم. به هر حال کل مساحت جمهوری باکو به اندازه یک استان متوسط ما هم نیست. 🔻نهم: نخجوان باید برای همیشه جدا شود؛ جمهوری نخجوان باید برای همیشه از رژیم باکو منفک شود. در این زمینه صدها کیلومتر مرز مشترک با این جمهوری و روابط گسترده‌ای که با ایران وجود دارد باعث می‌شود که خیلی ساده اهالی این منطقه جذب شوند. همانگونه که روسیه در اوستیا و آبخازیا رفتار کرد، ایران نیز باید همین رفتار را داشته باشد. مردم نخجوان همه شیعه هستند و به دلیل آذری بودن و شیعه بودن باید جذب شوند. نخجوان می‌تواند استان سی و دوم ایران باشد. 🔻شاید عده‌ای بگویند در نوشتن آسان اما در عمل سخت است. من قول شرف می‌دهم که اگر نخجوان به ایران منضم شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. متاسفانه همان تیم تصمیم‌گیر در طول سال‌های گذشته همه فرصت‌ها را از دست دادند و با شعار اینکه ما به هیچ کشوری تا به امروز تجاوز نکرده‌ایم، فرصت را در اختیار دشمن قرار دادند تا به کشورمان تجاوز کنند و خطرآفرینی کنند. در ضمن اینکه نخجوان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز حضور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی خطرات سرزمینی بسیاری برای کشورمان دارد. 🔻خلاصه آنکه، دست ایران برای بازی کردن بسیار باز است و صرفا اراده می‌خواهد. باید اراده‌ای قوی و قدرتمند باشد تا این موارد پیگیری شود. باید میزان تبلیغات و کار رسانه‌ای کشور در این منطقه به شدت افزایش پیدا کند. ما سه دهه است شمال ارس را رها کرده‌ایم و حالا برای امنیت ملی ما خطرآفرین شده است. باید همه گذشته را در ظرف ماه‌های آینده جبران کرد در غیر این صورت این دشمن است که از بی‌عملی و سکوت ما بهره‌برداری می‌کند. بسیاری از مردم آذربایجان از علیف و رژیم دیکتاتوری و پلیسی‌اش نفرت دارند... ما از این مساله چقدر استفاده کرده‌ایم؟
امین: مشکل اقتصاد کشف شد! 🔹روزنامه "جمهوری اسلامی" که بر خلاف عنوانش، در خدمت طیف اشرافیت غربگرا قرار دارد، در سرمقاله ای نوشته؛ "تا وقتی تحریم را برندارید و مافیای فساد را از بین نبرید، اقتصاد درست نمی شود". این ادعا البته اعتراف به بی کفایتی مطلق دولت روحانی است. ♦️با فرض درستی این ادعا باید از مریدان روحانی و خاتمی و مرحوم هاشمی در این روزنامه پرسید ظرف هشت سال مدیریت دولت، دقیقا مشغول کدام کار بودید که تحریم ها و رانت شدت پیدا کرد تبدیل به مشکل اصلی اقتصاد شد؟! 🔹تحریم ها ، در حالی در دولت مدعی تدبیر و امید از 700 مورد به بیش از 1500 تحریم رسید که با وعده لغو تحریم ها، 95 درصد برنامه هسته ای در همان دو ماه اول اجرای برجام واگذار شده بود. ♦️اما مشکل اصلی، نه تحریم، بلکه شلختگی و بی کفایتی و سوء مدیریت حاکم بر بخش هایی از دولت بود که از یک سو منابع را بر باد می دادند و از سوی دیگر، تولید رانت و فساد نموده و در واقع با خود تحریمی، حربه کُند تحریم را تیز می کردند. 🔹گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ که بخش هایی از آن امروز در مجلس شد، نشان می دهد: 💢۱۲۴ مدیر دولت روحانی دوشغله بودند. 💢 دولت فقط ۲۸ درصد احکام قانون بودجه را رعایت کرده و در اجرای ۷۲درصد دیگر تخلف داشته است. 💢 دولت بر خلاف برنامه توسعه، در سال گذشته ۳۵هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کرده، بی آن که صرف حمایت از تولید شود. 💢 دولت از بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، اغماض و چشم پوشی کرده است! 🔹گوشه ای از کارکرد این دولت عبارت است از: 💢تحمیل رکود به بخش های پیشران تولید از جمله مسکن، 💢تشدید بدکارکردی نظام بانکی و تورم‌‌‌‌سازی آن، 💢حذف سامانه ‌‌های شفافیت‌‌‌ساز مثل کارت سوخت و طرح ایران ‌کد و شبنم، 💢بی‌مبالاتی نسبت به راه‌اندازی «سامانه جامع تجارت»، 💢کوتاهی در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزار میلیاردی و فرار مالیاتی 30 هزار میلیارد تومانی، 💢فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری ده ها شرکت‌ و کارخانه‌‌‌، 💢ده‌‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس و فساد در برخی بانک ‌ها، پتروشیمی، صندوق ذخیره فرهنگیان و...، 💢واگذاری رانت های هنگفت با حراج 60 تن طلا (سکه) و 18 میلیارد دلار ارز دولتی. 💢بیش از نُه برابر کردن حجم نقدینگی، که عمدتا به نابودی تولید و‌ اشتغال پرداخته است.
⭕️ وقیحانه‌ترین خط قرمز دنیا! ✍حنیف غفاری مقامات غربی، اصرار زیادی دارند که تسلیحات ممنوعه هسته‌ای، میکروبی و شیمیایی ساخته‌شده توسط آن‌ها، به‌هیچ‌عنوان از بین نرود .بی‌دلیل نیست که اصل مهم «خلع سلاح هسته‌ای» در مناسبات بین‌المللی جای خود را به « محدودسازی تسلیحات هسته‌ای »داده است! این وقیح‌ترین خط قرمز دنیا محسوب می‌شود. خط قرمز خودساخته‌ای که جان انسان‌ها و قلمروی کشورها را هدف باج‌خواهی بازیگران سلطه‌گر در جهان امروز قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ میلادی،پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و روسیه امضاءشده بود، رسمأ پایان یافت. اگرچه این اقدام در دوران ریاست جمهوری ترامپ رخ داد، اما جوبایدن رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده نیز اقدامی در راستای احیای این پیمان بازدارنده صورت نداده است. پیمان ۱۹۸۷آی ان اف همه موشک‌های آمریکا و شوروی با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را ممنوع می‌سازد. درنتیجه‌ این پیمان، ۲۶۹۲ موشک آمریکا و شوروی، ازجمله ۴۳۰ موشک آمریکا و ۹۷۹ موشک شوروی که مستقر نشده و یا در ذخیره بودند، تا سال ۱۹۹۱  از میان برداشته شد.این پیمان از استقرار برنامه‌ریزی‌شده ۲۰۸ موشک کروز زمینی (GLCM) مضاعف آمریکا در هلند، بریتانیا، بلژیک، آلمان و ایتالیا جلوگیری کرد. همچنین، طبق توافق آمریکا و آلمان غربی برای کنترل مشترک تسلیحات، موشک‌های پرشینگ IA نیز برچیده شدند، هرچند که پیمان آی ان اف به‌طور رسمی شامل آن‌ها نمی‌شد.همان‌گونه که مشاهده می‌شود، حتی پیمان  منع موشک‌های هسته‌ای میان برد بر اساس اصل «بازدارندگی» طراحی‌شده و معطوف به خلع سلاح هسته‌ای کشورهای دارنده این سلاح‌های مخرب نبوده و نیست.هرچند که اکنون، دیگر خبری از این پیمان  حداقلی و ارکان بازدارنده نیز  آن نیست.سؤال اصلی اینجاست که دغدغه‌ای به نام« خلع سلاح هسته‌ای» واقعا تا چه اندازه‌ای در میان دارندگان سلاح‌های ممنوعه موضوعیت دارد؟ واقعیت امر این است که آمریکا و برخی اعضای ناتو به‌عنوان اصلی‌ترین مصدر تکثیرکننده سلاح‌های غیرمجاز هسته‌ای،میکروبی و شیمیایی در تلاش هستند حتی روند بازنگری معاهده ان.پی.تی را مطابق سلایق و اهداف کلان خود در نظام بین‌الملل تعریف نمایند.  «خلع سلاح هسته‌ای»خط قرمز قدرت‌های غربی محسوب می‌شود.واقعیت امر این است که تعیین  نسبت «کنترل»، «بازدارندگی»و«خلع سلاح هسته‌ای»طی سال‌های اخیر تابعی از  رویکرد دولت‌های غربی و معامله دارندگان این سلاح‌های مخرب با یکدیگر بوده است. بی‌دلیل نیست که معادلات امنیتی جاری در نظام بین‌الملل تا این اندازه ( به صورتی که امروز مشاهده می‌کنیم) توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن به چالش کشیده شده است.  اکنون زمان مطالبه گری از آمریکاست! اصولی مانند خلع سلاح هسته‌ای، به‌جای آنکه تابعی از قواعد ثابت بین‌المللی، حقوقی و  امنیتی باشد،تابعی از راهبرد سیاسی و نظامی قدرت‌های بزرگ محسوب می‌شود.از سوی دیگر،طبق معاهده ان. پی. تی قدرت‌های دارنده تسلیحات هسته‌ای باید جهت جلوگیری از گسترش این تسلیحات به سمت خلع سلاح خود پیش بروند اما آن‌ها نه‌تنها در این راستا هیچ اقدام مؤثری انجام نداده‌اند بلکه خود نیز متهم اصلی در اشاعه این تسلیحات هستند.متأسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تحت تأثیر دخالت قدرت‌های بزرگ هیچ‌گونه اقدامی جهت مهار هسته‌ای آن‌ها انجام نمی‌دهد.آیا زمان پایان دادن به این روند فرانرسیده است.
علی مشکینی: نیویورک‌تایمز: لندن پایتخت پولشویی دنیاست(خبر ویژه) یک روزنامه آمریکایی به نقل از اسناد پاندورا فاش کرد که انگلیس و آمریکا، محل پنهان کردن پول‌های سرقت‌شده در سراسر جهان و پایتخت پولشویی دنیا هستند. نیویورک‌تایمز در گزارشی خاطرنشان کرد: در اسناد پاندورا نام بیش از 330 سیاستمدار و مقام دولتی از بیش از 90 کشور و معاملات مالی مخفی و مشکوک و بیش از 130 میلیاردر اهل روسیه، آمریکا و کشورهای دیگر فاش شده اما اگر تنها یک کشور در قلب این سیستم وجود داشته باشد، آن کشور انگلیس است. انگلیس به همراه مناطق تحت کنترل خود، نقش کلیدی در پنهان کردن وجوه نقد و دارایی‌ها در سراسر جهان دارد. این کشور، همان‌طور که یکی از اعضای حزب محافظه‌کار حاکم بر این کشور در هفته گذشته گفت، «پایتخت پولشویی در جهان» است و شهر لندن هسته اصلی این سیستم است. برای انگلیس که بخش مالی‌اش در حال تجربه کردن مشکلات اقتصادی گسترده‌ای است این موضوع به اندازه کافی بد است. برای جهان این موضوع حتی بدتر است. بسیاری از ابزارهای پیچیده و مبهم، از جمله شرکت‌های صوری و مفرهای مالیاتی به علاوه محرمانه بودن سیستم بانکی و مقررات مالی مملو از سهل‌انگاری دارایی‌های ثروتمندان را در شرایط مبهم و پیچیده‌ای از نظر قانونی قرار داده است. پناهگاه‌های مالیاتی همانند جزایر کوک، جزایر ویرجین انگلیس و جرسی (یکی از جزایر مانش) در کانون این روند قرار دارند که می‌توانند همانند پناهگاهی برای قاچاقچیان عمل کنند. افراد ثروتمند و شرور پول خود را به آنجا می‌برند تا از آن محافظت کنند و در عین حال از قوانین و مقررات و مالیات‌هایی که از آنها خوششان نمی‌آید فرار کنند. پولی که در پناهگاه‌های مالیاتی نگهداری می‌شود حیرت‌انگیز است. برآوردها از شش تا 36 تریلیون دلار متغیر است. آمریکا، با شرکت‌های صوری خود در ایالت دلاور و شرکت‌هایی در ایالت داکوتای جنوبی، مدت‌هاست که بخش بزرگی از این سیستم محرمانه است. مجموعه‌ای از کشورهای اروپایی، از جمله لوکزامبورگ، ایرلند و سوئیس سبب ارائه مسیرهایی برای فرار می‌شوند. در این میان بر اینکه شبکه انگلیسی بزرگ‌ترین شبکه در نوع خود است، آمده است: شاخص محرمانه بودن مالی شبکه عدالت مالیاتی و رتبه‌بندی پناهگاه‌های مالیاتی نشان می‌دهد انگلیس و زیرشاخه‌های فراساحلی آن در رتبه اول قرار دارند. بیش از دوسوم از 956 شرکتی که اسناد پاندورا آنها را به مقامات دولتی ربط می‌دهند در جزایر ویرجین انگلیس ایجاد شده‌اند. مرکز این روند تاریک شهر لندن است. پذیرش این پول‌ها توسط انگلیس نوعی شکست خود است. مرکز مالی این کشور شاهد پیامدهایی همانند نابرابری منطقه‌ای، اقتصاد نامتعادل، کاهش بهره‌وری، سرمایه‌گذاری متوقف شده، تورم و فساد سیاسی است. پس از سال‌ها ریاضت اقتصادی و در بحبوحه کمبود مواد غذایی و سوخت، انگلیس دیگر توان مدیریت شهری به این ابعاد را ندارد. اما این جهان است که بیشترین آسیب را می‌بیند. این سیستم سبب ایجاد مصونیت برای تجار و رهبران سیاسی و همچنین پنهان شدن سرمایه و محافظت از ثروت می‌شود. این سیستم اغلب عاری از پاسخگویی و غالبا قابل ردیابی نیست. نیویورک‌تایمز تصریح کرده که برای از بین بردن بی‌عدالتی و فساد باید با پناهگاه‌های فساد محافظت شده در لندن مقابله شود. گفتنی است انگلیس و آمریکا به همراه فرانسه، پایه‌گذاران حلقه مافیایی موسوم به FATF است. این کارگروه هرچند به نام مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و جرایم سازمان‌یافته تاسیس شد، اما در واقع ایجاد حاشیه امنیت برای دولت‌های غربی است که بیش از 76 درصد پولشویی‌ها و جرایم سازمان‌یافته را در کنار حمایت از تروریسم جهانی میزبانی می‌کنند و ضمنا بهانه‌ای برای فشار اقتصادی به کشورهای مستقلی مثل ایران است. مقر FATF در پاریس است. پاریس همزمان میزبان جنایتکارترین گروه‌های تروریستی مثل سازمان منافقین است.
محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری شد 🔹با حکم شهردار تهران، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری شد. مهدیان کارشناس ارشد اقتصاد و دانشجوی دکتری مدیریت رسانه است و کتاب «خبر خوب» آخرین تالیف وی بوده است. 🔸مهدیان از نیروهای قدیمی روزنامه همشهری است که در سال‎های گذشته به عنوان معاون خبر در خبرگزاری فارس فعالیت می‎کرد و در شهریورماه با پایان ماموریتش به موسسه همشهری بازگشت. 🔸معاون خبر و سردبیر ارشد خبرگزاری فارس، سردبیر نشریات ۲۲ گانه همشهری محله، سردبیر خبرگزاری مهر، مدیرمسوول و سردبیر سایت‌های خبری مهم و تأثیرگذار در دهه ۸۰ از جمله سوابق مدیریتی وی در عرصه رسانه است. @Farsna
📄ارتش اسرائیل یک پایگاه اطلاعاتی مخفی برای نظارت بر فعالیت‌های ایران در جمهوری باکو راه‌اندازی کرده است 🔹به گزارش وب‌سایت اسرائیلی والانیوز، ارتش اسرائیل یک پایگاه اطلاعاتی مخفی برای نظارت بر فعالیت‌های ایران با تمرکز بر فعالیت‌های هسته‌ای راه‌اندازی کرده است 🔹 به نوشته این وب‌سایت اسرائیلی، در این پایگاه شمار زیادی از افسران اطلاعات ارتش و نیروی ویژه برای جمع‌آوری اطلاعات به‌کار گرفته شده‌اند