⭕️بازگشت ۲۶۰۰ نخبه ایرانی به کشور طی ۵ سال
🔻معاون علمی و فناوری رییسجمهوری:در ۵ سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از نخبگان که از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا فارغ التحصیل شدهاند، به کشور بازگشتهاند.
🔻حدود ۲۵ درصد از این تعداد نخبه ایرانی بازگشته به کشور در دانشگاههای کشور مشغول به فعالیت هستند، ولی بیشتر آنها در شرکتهای دانش بنیان و استارتآپهایی که بعضا خود آنها مؤسس بودند، مشغول به فعالیت شدند
♨️ کانال_آخرین_خبر♨️
@akharin_khabar_ir
در۱۴خردادسال۹۵حضرت امام خامنه ای در مراسم سالگردارتحال امام خمینی قدسره خطاب به ملت ایران فرمودند"اگرملت ایران پشت به رهنمودهاوآرمانهای امام بکنندسیلی خواهندخورد"درسال ۹۶اغلب مردم با همین شعارهای انحرافی فریب روحانی ودارودسته وحامیانش را خوردندوراُی به نااهلان و نامحرمان دادندواین سیلی درسال ۹۶نواخته شدودرنتیجه زمینگیری صنعت هسته ای ،کاهش شدیدارزش پول ملی،تورم بالای ۵۰٪ ،تعطیلی تولیدوبی رونقی کسب و کارواشتغال و غارت سرمایه های ارزی و طلای کشور،ترور دانشمندان وسردارشهیدسلیمانی، خدشه دارکردن امنیت و عزت کشور،ووو... که متاُسفانه تاسالهااثرات سوزودردآن دامنگیرملت و کشورشده وخواهدبود، و حال که همان قاضی وسرداررقیب سال۹۶کشورویرانه ای را تحویل گرفته است وباعزم وارادهُ جهادی وانقلابی باتاُسی به رهنمودهای امام خامنهای درجهت تحقق کامل آرمانهای امام خمینی و گسترش عدالت و نجات کشورومردم از چنگال اصلاحات گویان دروغ گو، چپاولگرِحقوق نجومی بگیرومرعوب دشمنان خونخوارملت ،کمر همت و تلاش را بسته وسنگربه سنگربه سوی شکوفایی اقتصادورفاه و آسایش مردم به پیش میرود،عده ای عناصرپوسیده مغزدوران سیاه روحانی و حامیان قدیمی اش باعلم معضلات و نواقص گذشته وانتساب آن به دولت انقلابی وولایی ورفع فوری آنها،جمعی رابه بهانه آب ویا واکسن به خیابانها ومیدانها می کشندونقش دایه مهربانترازمادررابرای مردم بازی می کنندتاباکمک رسانه های معاندخارجی ،جوّسیاسی و اجتماعی کشوروافکارعمومی مردم راازپیگیری ومحاکمه مسببان اصلی بحران اقتصادی و معیشتی مردم دورکرده وازطرفی چوب لای چرخ حرکت انقلابی و مردمی دولت پاکدست آیت الله رئیسی بگذارند و جامعه ومردم رابه سمت ناامیدی برده وماهی خودراازآب گل آلود به نفع اربابان انگلیسی وآمریکایی شان صیدکنند.واینک لازم است با عبرت ازتجربه تلخ گذشته وباصبوری،و اعتماد ویاری و حمایت از دولت انقلابی، درمیدان منحرفان و معاندان و دشمنان قسم خورده ایران بازی نکنیم وباامیدبه آینده نقشه دشمنان را خنثی کنیم.انشاالله.الهم عجل لولیک الفرج.
مردم چه مجلسی میخواهند؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی درسال ۹۴ مجلس مورد نظر مردم رااینگونه تشریح و تبیین فرمودند:
1- مجلسی که به وظایف خودش آشنا باشد
2- مجلسی که بداند چه بر عهده اوست در قانون اساسی
3- مجلسی که اعضای آن متعهد به اسلام و انقلاب باشند
4- مجلسی که اعضای آن متدیّن باشند و حرکات و تصمیمات آنها بر اساس دین صورت گیرد
5- مجلسی که اعضای آن شجاع باشند و جز از خدا نترسند
6- مجلسی که مرعوب آمریکا نباشد و از رجزخوانیها و تهدیدات توخالی آن نترسد
7- مجلسی که علاقمند واقعی به پیشرفت کشور باشد
8- مجلسی که پیشرفت کشور را در تربیت علمی جوانان با استعداد این کشور و این ملت بداند
9- مجلسی که درد مردم را بشناسد، درد کشور را بشناسد و در صدد درمان و علاج آن دردها باشد
10- مجلسی که فریب ترفندهای دشمن را نخورد
11- مجلسی که به عزت ملی و استقلال ملی اهمیت بدهد و عزت ملی را پایمال نکند، استقلال ملی را پایمال نکند
12- مجلسی که در مقابل طمعورزی و زیاده خواهی استکبار بایستد
13- مجلسی که در مقابل قدرتهایی که دستشان از ایران کوتاه شده و میخواهند دوباره برگردند و زمام قدرت را دوباره در این کشور بدست بگیرند(آمریکا و انگلیس)، بایستد
14- مجلسی که برای تحقق اقتصاد درونزا وقت گذاری کرده و ریلگذاری کند و دولت را موظف به حرکت در آن جهت نماید
15- مجلسی که در درون آن عناصر نفوذی مثل مجلس ششم نباشد
🌐🌍🌧 تـ❀ٍٍٍَ۪ٜ۪ٜ۪ٜۘۘؔٛٚؔ͜͜͡͡❀ـArـ❀ٍٍٍَ۪ٜ۪ٜ۪ٜۘۘؔٛٚؔ͜͜͡͡❀ـین:
🔻آمریکا خطاب به ریاض: انصارالله عقبنشینی نمیکند
🔹روزنامه الاخبار نوشت: در جلسه معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که با برخی دیپلماتهای کشورهای حوزه خلیجفارس در واشنگتن برگزار شد، این مقام آمریکایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچچیزی بر موضع «حوثیها» تأثیر نمیگذارد و حتی بعد از حذف نام آنها از لیست تروریسم آمریکا، آنها موضع خود را تغییر ندادند
🔹 ما معتقدیم که توقف عملیاتهای عربستان و خروج این کشور از یمن بهپایان جنگ کمک خواهد کرد و باوجوداینکه پذیرش این پیشنهاد دشوار است اما ازنظر ما اقدام درستی است
🔹 نیروهای انصارالله جنگ را در جبهههای مختلف بهصورت جدا، اما هماهنگ رهبری میکنند و در آمادگی کامل هستند؛ آنها عقبنشینی نمیکنند.
✍آمریکا به عربستان گفته از یمن برید بیرون انصار الله عقب نشینی نمیکنه ما هم نمی تونیم کاری کنیم/چون تواناییش رو نداریم 😂
امین:
امیدها و الزاماتِ
اصلاحات اقتصادی هوشمند - ۲
🔹تکلیف اول نیروهای انقلابی، حمایت از همه خدمتگزارانی است که در خط مقدم مصاف با مشکلات خارجی و داخلی سینه سپر کردهاند. از مدیران خدوم، باید جانانه و با افتخار هم حمایت کرد.
♦️اما این حمایت، منطق کورکورانه و دربست ندارد. نیروهای انقلابی قرار نیست مانند حامیان مدیریت اشرافی غربگرا، همه کارکردها را درست جلوه دهند و سوءمدیریت یا تخلف را - در صورت وقوع- بیارایند.
🔹کارشناسان و رسانهها مأموریت دارند دیدبان راهبرد «پیشرفت و عدالت» و «ایران قوی» باشند و به مدیرانی که ممکن است در ازدحام مسائل روزمره از دیدبانی غافل شوند، صادقانه مشورت دهند؛ ولو به انتقاد.
♦️ضمنا باید نکته مهمی را متذکر شد و آن، اهمیت انسجام در ساخت درونی قدرت است. این اتفاق، مکانیکی نیست و به صرف اینکه مثلا نیروهای انقلابی بر مسند امور در سه قوه تکیه زده باشند، فراهم نمیآید. بلکه باید الزامات تدارک گردد و معارضها برطرف شود.
🔹یکی از آن الزامات، داشتن نگاه حاکمیتی در تصمیمگیری و تصمیمسازی و اجرا، و پرهیز از رفتار جزیرهای است. «اقتدار» باید بر این روند حاکم باشد؛ اعمال قدرت فائقه که ضمنا از عقلانیت، حکمت و اقناع کنندگی برخوردار است. بحث و نقد رسانهای بسیار مغتنم است، اما جای تصمیمگیری، وسط مجادلات رسانهای یا پشت تریبونها نیست.
♦️دستگاه ها باید پیش از اتخاذ هر تصمیم مهمی، به اندازه کفایت با یکدیگر هم افزایی کرده باشند، و پیوست های رسانهای لازم برای اقناع عمومی فراهم کرده باشند؛ پس از آن با قاطعیت و جدیت، پای اجرای تصمیمات بایستند و تذبذب و تعلل به خرج ندهند.
🔹سهمیهبندی سوخت در تیر ۱۳۸۶ و سپس هدفمندسازی یارانهها (در کنار افزایش قیمت بنزین) در آذر ۱۳۸۹ که برای مقابله با قاچاق مهیب سوخت و یارانههای پنهان رخ داد، نمونهای از یک اقدام ضروری در اصلاحات اقتصادی بود.
♦️هرچند که در موضوع هدفمند سازی، قرار بود یارانههای غیرهدفمند حذف شود و صرفا به دهکهای واقعاً نیازمند پرداخت شود، اما در اثر شانتاژ مدعیان اصلاحات و اعتدال، دولت وقت عقبنشینی کرد و ناچار شد پرداخت یارانه را عمومیکند!
🔹متأسفانه فتنه 88 با حمایت خارجی در کنار فشارهای تحریمی، حلول برخی انحرافات در راس دولت وقت، و برخی گروکشیهای ناسالم در مجلس موجب شد روند اصلاحات اقتصادی نیمهکاره رها شود و حتی در دولت مدعی اعتدال، دچار وارونگی گردد.
♦️درسی که از تجارب دهه گذشته میتوان گرفت، اهمیت همفکری و همافزایی بدنه سه قوه (و نه صرفا سران قوا) است؛ همچنان که درون هر یک از سه قوه و زیر مجموعههای آنها هم باید هماهنگی حاکم باشد.
🔹اینگونه نشود که تصمیمات یک مجموعه دولتی با رویکرد مجموعه دیگر در داخل دولت، تعارض داشته باشد؛ یا مثلا رئیسجمهور ناچار به مداخله و لغو دستور صادره - مثلا درباره قیمت خودرو- شود.
♦️همچنین پسندیده نیست که بهخاطر ضعف فعالیتهای فراکسیونی و کمیسیونی، همه مجادلات نمایندگان در ریز و درشت مسائل، به صحن مجلس یا رسانهها کشیده شود. تعامل درونقوهای و برونقوهای، رفتاری عقلانی برای مدیریت فرصتها و کاهش هزینههاست.
💢ادامه دارد💢
تجارت خارجی ایران در هشت ماهه ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۴۳.۵٪ و از نظر ارزشی ۴۰٪ افزایش یافته است. ضمنا FATF از اسفند ۹۸ ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است.
📢مردم عزیز ایران یادتان هست گفتند وارد لیست سیاه شویم تجارتمان صفر خواهد شد؟! یادتان هست خواستند تحریم را به داخل مرزها بکشانند؟
پ.ن. در سرمقاله ۲۷ آذر ۹۸ روزنامه فرهیختگان پوچ بودن ادعای صفر شدن تجارت خارجی ایران در صورت ورود به لیست سیاه را با استناد به سوابق تجارت خارجی کشور نشان داده بودم.
بخشی از سرمقاله؛
🔸یکی از تاکتیکهای لیبرالهای ایرانی برای پیشبرد پروژه هضم جمهوری اسلامی در نظم غربی، این بوده که در فضای عمومی کشور به خوف و رجاهای کاذب دامن زده و ببرها و بهشتهای کاغذی بسازند؛ مردم را از ببر بترسانند و وعده بهشت دهند تا زمینه پیشبرد اهدافشان در کشور فراهم شود. طبیعتا این جریان برای اثبات واقعیبودن وعدههای کاغذیاش، هیچ استناد و استدلالی در دست ندارد. لذا همه همّ خود را مصروف این میکنند که مردم فرصت لمس واقعیت این ببرها و بهشتهای کاغذی را پیدا نکنند. به همین جهت، راه از بین بردن خوف و رجاهای کاذب و ساختگی، جز کمک به مردم برای لمس واقعیات نیست.
🔸لیبرالهای ایرانی میگویند درصورت عدم رعایت الزامات FATF، تجارت ایران با خارج دیگر ممکن نخواهد بود. مقامات اجرایی دولت، شخصیتهای سیاسی و رسانههای حامی این رویکرد، تقریبا روزی نیست که فریاد نزنند «تصویب لوایح FATF برای همراهی با اقتصاد جهانی ضروری است»، «اگر میخواهیم با دنیا مبادلات تجاری داشته باشیم، باید الزامات بینالمللی را بپذیریم»، «اگر این لوایح تصویب نشود، درواقع دور تجارت با جهان سیمخاردار میکشیم»، «اگر لوایح مرتبط با FATF را تصویب کنیم ممکن است فشار بیشتر نشود»، «اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار گیرد، دستش برای مبادلات تجاری با جهان باز نخواهد بود»، «اگر ایران به لیست سیاه FATF بازگردد، باید فاتحه تجارت و اقتصاد را خواند»، «قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF بهمعنای محدود شدن مبادلات تجاری است» و صدها و بلکه هزاران شعار دیگر که چنانکه اشاره شد، هیچگونه پشتوانه استدلالی و استنادی قابل اعتنایی ندارد.
🔸آمارهای رسمی بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان میدهند طی دوره 1387 تا 1398، حجم تجارت خارجی غیرنفتی ایران، چه در حالت حضور در لیست سیاه FATF و چه در حالت تعلیق از لیست سیاه و فراتر از آن، چه در زمان اعمال تحریمهای سال 1390، چه پس از اجرای برجام و چه پس از خروج آمریکا از برجام، تقریبا بین 80 تا 100 میلیارد دلار در نوسان بوده است و از هیچ یک از این رویدادها متاثر نشده است.
✍️سید یاسر جبرائیلی
🌐🌍🌧 تـ❀ٍٍٍَ۪ٜ۪ٜ۪ٜۘۘؔٛٚؔ͜͜͡͡❀ـArـ❀ٍٍٍَ۪ٜ۪ٜ۪ٜۘۘؔٛٚؔ͜͜͡͡❀ـین:
⭕️آیا رئیسی دیپلمات خوبی هست؟!
🔻نگاهی به قرارداد اخیر گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان
🔻پیوستن ایران به سازمان شانگهای اولین نشانه ای از این بود که از طریق دیپلماسی دولت رئیسی می توان به رسیدن دستاورد ملموس از مسیر جدید سیاست خارجه ایران امیدوار بود. اما در آن مقطع چه اتفاقی افتاد؟! ایرانی که سالها پشت در سازمان شانگهای مانده بود، چگونه به یکباره مجوز عضویت پیدا کرد؟ دلایل متعدد در پاسخ به این سوال گفته شده ولی در عالم دیپلماتیک این مهم است که شما آنقدر جدی و هنرمندانه و واقع گرایانه ایده های سیاست خارجه خود را به دنیا بیان کند که دیپلمات های کشورهای همراه، منتقد و یا مخالف نیز آن را جدی بگیرند و نسبت به سازگار کردن و یا تغییر محاسبات خود با آن ایده و راهبرد انگیزه عملی پیدا کنند.
🔻بخش مهمی از واقعیت پیوستن به شانگهای آن بود که کشورهای عضو این سازمان مهم جهانی، عزم حقیقی سیاست خارجه دولت رئیسی برای شراکت راهبردی با محور شرق را باور کردند و دلیلی برای تعلل خود نمیدیدند! نمره دیپلماتی که چنین انگیزه و محاسباتی در دیپلمات های قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای ایجاد کند، چند هست؟!
🔻اما پس از عضویت در سازمان شانگای، اقدام تازه دیپلماسی دولت رئیسی بحث قرار داد بزرگ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان است؛ بر اساس این قرار داد اتفاقات مهم ذیل رقم خواهد خورد:
1️⃣ ایران گاز مصرفی مورد نیاز خود در 5 استان شمالی کشور – که اتفاقا در زمستان با کمبودهای گازی مواجه میشوند- را از حق انتقال ترانزیت (سوآپ) گاز ترکمنسان به آذربایجان برداشت خواهد کرد.
2️⃣ این قرارداد زمینه کاهش تنش با همسایگانی همچون آذربایجان را هم فرآهم می کند و ضمن اینکه یک نوع وابستگی مهم نیز در این همسایه گاه بداخلاق، نسبت به ایران بوجود می آورد.
3️⃣ این قرارداد یک زمینه روانی و ذهنی برای افزایش نقش و تاثیر گذاری اقتصادی ایران در سازمان همکاری اقتصادی اکو و منطقه قفقاز ایجاد خواهد کرد.
4️⃣ اگر یکی از معیارهای قوت دیپلماسی در جهان عضویت و داشتن جایگاه مناسب در سازمان های منطقه ای و فرامنطقه است، ایران پس از عضویت در سازمان شانگای و ارتقا نقش خود در سازمان اکو، رتبه دیپلماسی خود را به سرعت در حال ارتقا دادن است.
🔻حال دوباره باید سوال قبلی را به گونه ای دیگر مطرح کرد؛ نمره دیپلماسی دولتی که برخی رفتارهای خصمانه یک کشور همسایه و بحران سازی طراحی شده در منطقه قره باغ را از طریق دیپلماسی اقتصادی و نه تکیه صرف بر قدرت نظامی، کنترل و تعدیل می کند، چند است؟!
🔻غرب گرایان داخلی در تمام هشت سال دولت روحانی ادعایشان این بود که با دیپلماسی برجام سایه جنگ و افزایش تحریم ها را از کشور را دور کرده اند ولی بارها نادرستی این ادعا با رفتارهای خصمانه آمریکا و دولت های غربی زیر سوال رفت و ایران به لحاظ عددی بیش از قبل از برجام دچار تحریم شد و اگر نبود قدرت موشکی و نشان دادن عزم ایران در پاسخ به طمع های نظامی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، قطعا انگیزه اقدام نظامی علیه ایران به مراحل اجرایی تبدیل میشد. اما همین ادعا که از طریق دیپلماسی می توان تنش ها را کاهش داد و برای خنثی سازی تحریم ها اقدامات عملی برداشت، توسط دولت رئیسی در مصادیقی همچون قرارداد گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان در ابعاد منطقه ای، به صورت عملی در ابعادی واقعی به ظهور رسیده است. جالب است که حتی با معیار غرب گرایان نیز تا در همین چند ماهه عمر دیپلماسی دولت رئیسی نتایج ملموس بیشتر از دیپلماسی هشت ساله دولت روحانی بدست آمده است.
امین:
هنر مدیریت فقط
قطع گاز و برق و آب است؟!
♦️روزنامه اعتماد درباره قرارداد سه جانبه سوآپ گازی ترکمنستان، ایران و جمهوری آذربایجان نوشت "تولید روزانه گاز ایران حدود 800 میلیون متر مکعب، اما کل ترانزیت گاز ترکمنستان از مسیر ایران، روزانه 5 میلیون متر مکعب است، کمی بیش از نیم درصد از کل تولید گاز ایران! حق سوآپ ایران از این نیم درصد، آنقدر ناچیز است که بعید است نقش چندانی در تامین گاز پنج استان شمالی کشور هم داشته باشد. در چنین شرایطی تبلیغات برای این قرارداد، شبیه شوخی است! مهمترین فایده این قرارداد، بزرگنمایی آن در شرایط سکون فعلی است که نشان دهد گویی کار مهمی انجام شده اما واقعیت همان است که آمار و ارقام نشان میدهد!".
🔹اولا این قرارداد نشان می دهد مشروط و متوقف کردن انجام هر مسئولیت دولتی یا امضای هر قرارداد به برجام و FATF و لغو تحریم ها، دروغ بزرگی است که مدیریت اشرافی برای پوشاندن بی کفایتی خود در این هشت سال به مردم گفته و نتیجه آن، زمین زدن دیپلماسی و تجارت خارجی و تولید و اقتصاد کشور بوده است.
🔹ثانیا، مدیران وزارت نفت و خارجه در دولت روحانی و نشریات حامی سوء مدیریت آنها بایدپاسخ دهند که چرا در قبال پنج سال توقف در اجرای قراردادگازی با ترکمنستان، بی مبالاتی نشان دادند و نتیجه آن بحران کمبود گاز در پنج، شش استان بوده است.
🔹بله برای اشرافیت برج عاج نشین و رانت خوار چه اهمیتی دارد که در زمستان و تابستان، گاز یا برق در مناطق مختلف قطع شود، زندگی یا کسب و کار آنها گره بخورد، یا دولت فعالیت کارخانه ها را متوقف کند که نتیجه آن، کاهش تولید، تشدید رکود و تورم، و بیکار شدن کارگران است.
🔹ثالثا، یافتن منافع مشترک با همسایگان یا دیگر کشورها، و در هم تنیدن آن با قراردادهای اقتصادی، عملا تحریم هارا از کار می اندازد.
🔹گردانندگان "اعتماد" دائما از ضرورت لغو تحریم ها می زنند و حال آن که با تیتر های عوام فریبانه مدعی بودند تحریم رفته است. آیا آنها، اهمیت بی اثر کردن تحریم با توافقات تجاری دو یا چند جانبه را نمی فهمند؟ یا این که می فهمند اما چون رعیتِ آمریکا هستند، از کُند شدن حربه تحریم عصبانی می شوند؟
🔹رابعا، گویا برای این طایفه، آسایش مردم و تامین پایدار گاز و برق آنها، کمترین اهمیتی ندارد. بلکه دوست دارند مردم در آزار و اذیت باشند و به واسطه تولید نارضایتی و اغتشاش، نیاز آمریکای قافیه باخته در مذاکرات برجام تامین شود.
🔹مدیریت مطلوب این طیف، وزیر نفتی است که گفت "پالایشگاه نمی سازیم، چون کثافت کاری است"؛ و حال آن که تبدیل نفت خام (با قیمت تقریبا مفت و قابلیت تحریم) به فرآورده های نفتی با چندین برابر قیمت و امکان صادرات راحت تر، نیاز حیاتی هر کشور نفت خیزی است.
🔹مدیریت مطلوب این طیف در وزارت نیرو هم مدعی بود "ساخت نیروگاه برای جوابگویی به ۲۰۰ ساعت مصرف، توجیه اقتصادی ندارد و زیر بار فشار مافیای نیروگاهسازی نمیروم"! و این همان مدیریتی است به شیرین سازی آب خلیج فارس و تامین آب 17 استان اهتمام نکرد.
🔹آنها فقط بلد بودند با غربی ها توافق کنند، اما در هیچ یک از توافقات (از برجام، تا توتال و پژو و خرید هواپیما) نه تضمین و نه پرداخت خسارت را در صورت نقض توافق پیش بینی نکرند! با این همه، با دیگران را گروهبان و کارنابلد، و خود را ژنرال و تکنوکرات و غول تدبیر جا می زدند! به قول عامیانه؛ زکّی!
@IMANI_mohammad
🔴 بر اساس اخبار منتشر شده توسط برخی منابع خبری، آژانسهای امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار طرفهای مذاکرهکننده و ایالات متحده قرار دادهاند که بر اساس آن، ایران مقدمات غنی سازی ۹۰ درصدی را آماده کرده است؛ این سورپرایز خبری در حالی رسانهای و جنجالبرانگیز شده که پیش از این، ایران از برنامه خود برای ساخت نیروگاههای مینیاتوری، در جهت تولید پیشرانهای هستهای، همانند راکتور زیردریاییهای هستهای خبر داده است. گفتنیست درست عکس نظر رسانههای ضد ایرانی، پیش از انقلاب ۱۳۵۷، راکتور تحقیقاتی تهران با سوخت ۹۰ درصدی مشغول فعالیت بوده و این درصد از غنیسازی، کاربردهای غیر نظامی متنوعی را شامل میشود.
والی الله الرجعی
درگذشت آخرین بازمانده فقیهان و فیلسوفان تهران
آیتالله سید رضی شیرازی؛ نواده میرزای شیرازی (صاحب فتوای تحریم تنباکو) و فقیه و حکیم شهیر حوزه تهران ساعاتی پیش در سن 93 سالگی درگذشت. وی پس از آیتالله ضیاءآبادی و آیتالله محمد تقی شریعتمداری، سومین فقیه برجسته پایتخت است که در یک سال اخیر از دنیا رفته است.
مرحوم سید رضی شیرازی؛ نتیجه پسری میرزای شیرازی بزرگ و نوه دختری آیتالله شیخ محمدکاظم شیرازی (از فقهای بزرگ نجف) بود. وی در نجف به دنیا آمد و تحصیلات خود را در شهرهای نجف و تهران گذراند. او حتی در نجف زبان فرانسوی را تا حد زیادی آموخت. استادان بزرگ فلسفه حوزه تهران همچون آیات شیخ ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، میرزا مهدی الهی قمشهای و فاضل تونی و نیز استادان بزرگ فقه حوزه نجف همچون آیات شیخ کاظم شیرازی، سید ابوالقاسم خویی و شیخ حسین حلی از استادان مطرح سید رضی شیرازی بودند.
آیتالله سید رضی شیرازی سالها در مدرسه سپهسالار تهران (دانشگاه مطهری فعلی) به تدریس شرح منظومه پرداخت. در دوره دستگیری آیتالله طالقانی توسط ساواک، آقا رضی به جای ایشان درس میداد و حقالتدریس را نیز به خانواده مرحوم طالقانی میپرداخت. در سال 1339 آیتاللهالعظمی بروجردی، آقا رضی را به همراه آقایان شهابی و شهرستانی بهنمایندگی از خود جهت شرکت در کنگره بینالمللی بیتالمقدس به اردن فرستاد. مدتی بعد آیتالله دکتر مهدی حائری یزدی برای تحصیل به خارج از کشور رفت و آقا رضی به درخواست دکتر حائری و به جای ایشان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس میکرد. در سال 1343 سید رضی و برخی دیگر از اساتید دانشگاه تهران از جمله استاد مطهری، صدر بلاغی و سید مرتضی جزایری به دلیل مواضع و فعالیتهای انتقادی سیاسی از دانشگاه اخراج شدند.
مرحوم شیرازی از سال 1344 به مسجد شفاء در محله یوسفآباد تهران رفت و به اقامه نماز و برگزاری جلسات اصول عقائد برای مردم و نیز تدریس دروس سطح و خارج به طلاب مشغول شد. وی در تیر ماه سال 1358 هدف ترور گروه فرقان قرار گرفت که البته نافرجام ماند.
الإسفار عن الأسفار، درسهایی از شرح منظومه، زلال حکمت و نگاه ناب از جمله آثار مکتوب مرحوم شیرازی است. وی همچنین فعالیت تبلیغی فراوانی داشت و علاوه بر سفرهای تبلیغی، در راهنمایی پیروان دیگر ادیان و آیینها به اسلام نقش پررنگی داشت
خدایش بیامرزاد که از اهالی خرد ودرایت واخلاق بود
عاش سعیدا ومات سعیدا
امین:
آمریکا پشت در ماند؛
پیام های اولین گشایش ارزی
🔹سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دسترسی ایران به ۳/۵ میلیارد دلار از منابع خود گفت «ایالات متحده، آزاد شدن هیچگونه وجوه مسدودشده ای را تأیید نکرده است. تحریمهای ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»
♦️با توجه به قطعی بودن خبر بازگشت ۳.۵ میلیارد دلار به ایران، مفهوم اظهارات مقام آمریکایی این است که اتفاق مذکور، خلاف میل کاخ سفید رخ داده. و ضمنا آمریکا دور خورده و از رویدادی که شکاف در تحریم هاست، جا مانده است. این ادامه همان تدبیر هوشمندانه ای است که طرف عهدشکن را پشت در مذاکرات ایران با 1+4 نگه داشت.
🔹بازگشت ۳/۵ میلیارد دلار درآمد نشان داد که می توان با دیپلماسی فعال و بی اعتنا به آمریکا، دیوار تحریم را فرو ریخت. به دیپلماسی علاوه کنید، افزایش فروش نفت و فرآورده های نفتی به چین، لبنان، سوریه، ونزوئلا و... را؛ و ضمنا نمایش اقتدار دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان.
♦️ترکیب دیپلماسی فعال چند جانبه گرایانه، تنوع بخشیدن به صادرات و شرکای تجاری، و عملیاتی کردن منابع موجود اقتدار ملی به عنوان پشتوانه دیپلماسی، ترکیب کارگشایی است که جواب داده و پس از این، آثار و برکات آن بیشتر پدیدار خواهد شد.
🔹از قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها" و جدیت دولتمردان در وسط میدان، تا قدرت نمایی نیروهای نظامی در تضمین صادرات به دور دست ها، یک پیکره به هم پیوسته و قدرتمند است که می تواند تحریم ها را تحقیر کند.
♦️اکنون آمریکا نه فقط چَک اول، بلکه چند سیلی پیاپی را از دولت، مجلس و سپاه پاسداران خورده است؛ به تلافی چِک بی محل برجام و گردن کشی های پس از آن. اولین گشایش ارزی، بشارت گشایش های اقتصادی جدید در آینده است، ان شاء الله.
@IMANI_mohammad
دولت آیه الله رئیسی آمریکا را پشت درهای بسته نگهداشته تا شرایط ایران را بپذیرد.
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ایران، آمریکا را پشت در مذاکره نگه داشته است تا شروط ما را بپذیرد، گفت: از مجموع گفته های تیم های شرکت کننده در مذاکرات وین برداشت می شود که اعضای 1+4 در تلاش برای احیای برجام هستند.
حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا، درباره رویکرد جامعه نسبت به مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: براساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از 40 درصد مردم مذاکرات برجام را در بهبود وضعیت کشور موثر می دانند . اکثریت اعتقاد دارند که حل مشکلات کشور ارتباطی به برجام ندارد و باید از توانمندی و ظرفیت های داخل استفاده کنیم. از سویی میزان بی اعتمادی مردم کشورمان به آمریکا به بیش از75 درصد رسیده است.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان، ادامه داد: رویکرد جامعه نسبت به مذاکرات نشان دهنده پشتوانه مردمی تیم مذاکره کننده است، زیرا خواسته و مطالبه مردم از تیم مذاکره کننده، بی اعتمادی به آمریکا و غرب است. جامعه هم معتقد است که نباید مشکلات کشور را به برجام و مذاکرات گره زد و از مذاکره نباید توقع حل عمده مشکلات کشور را داشت.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره رویکرد جریان های سیاسی نسبت به مذاکرات بیان کرد: نیروهای انقلاب معتقدند تیم مذاکره کننده باید متخصص و توانمند باشد و از مشاوره های تخصصی بهره ببرد، از موضع قدرت برخورد کند و ابتکار عمل را به دست گیرد و هدف مذاکرات هم رفع تحریم ها باشد. در مقابل جریان اصلاح طلب که سرنوشت کشور را به مذاکرات گره زده بود، امروز می گوید که نظام باید از تعارض با آمریکا دست بردارد و در مذاکره امتیاز بدهد تا مشکلات کشور حل شود.
ترقی در ادامه با اشاره به کسب تجربیات دولت از مذاکرات پیشین و استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب، اظهار کرد: دولت برای مذاکره شروطی قائل شده است و توانسته است ابتکار عمل را به دست گیرد و وقت و چارچوب مذاکره را تعیین کرده و آمریکا را پشت اتاق مذاکره نگه داشته تا مجبور شود شروط ایران را بپذیرد. دولت از اقتدار و عزت کاملا خوبی برخوردار است و تیم مذاکره کننده هم افراد متخصصی هستند و مشاورانی در حوزه های اقتصادی، حقوقی و سیاسی در مذاکرات حضور دارند و تمام روند احیای برجام را با دقت دنبال می کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره روند دور اول مذاکرات با تیم جدید، تصریح کرد: ایران اصرار دارد آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم ها را لغو کند و تعهد دهد، نه رئیس جمهور فعلی و نه روسای جمهور بعدی نباید برجام را زیر پا بگذارند. بعضی رسانه های خارجی با توجه به رویکرد دولت بایدن، افزایش تحریم ها در ماه های گذشته و فشار لابی صهیونیست ها، امیدی به احیای برجام ندارند. با این حال طرف اروپایی معتقد است که اگر برجام احیا نشود، دیگر قادر به کنترل برنامه هسته ای ایران نیستند، بنابراین آنها معتقدند که باید شروط ایران پذیرفته شود و توافق صورت گیرد تا دغدغه آنها از بین برود.
وی در پایان گفت: براساس گفته علی باقری مسئول تیم مذاکره کننده، مذاکره دور اول موفقیت آمیز بوده و طرف مقابل پذیرفته است که درباره نحوه رفع تحریم ها مذاکرات انجام شود و وارد سایر موضوعات نشوند. روسیه هم اعلام کرده است که آمریکا حاضر به رفع تحریم هاست. از مجموع گفته های تیم های شرکت کننده در مذاکرات وین برداشت می شود که اعضای 1+4 در تلاش برای احیای برجام هستند.
حمیدرضا ترقی:
مسیر بیبازگشت غربیها در صورت ارسال پرونده ایران به شورای امنیت
حمیدرضا ترقی گفت: ارسال پرونده ایران به شورای امنیت در صورت شکست مذاکرات صرفا یک رجزخوانی است و غربیها اگر پرونده ایران به شورای امنیت ببرند خود را در مسیری بیبازگشت قرار میدهند و به احتمال زیاد چنین اشتباهی را مرتکب نمیشوند.
تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دور تازه مذاکرات با نتایج نسبتا مثبتی همراه شده است؛ اینکه تا اینجای کار تمام بحثها بر سر چگونگی رفع تحریمها بوده است و این موضوع میتواند نشانه مثبتی در مسیر مذاکرات تلقی شود.
حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره مذاکرات وین گفت: «با تغییر دولت موضع ایران در مذاکرات از انفعال به اقتدار و عزتمندی تغییر کرد و اکنون هم میبینیم که ابتکار عمل در مذاکرات دست ایران است. موضع ما کاملا شفاف و تهاجمی است و خواستههای خود را با وجود یک تیم کارشناسی در مذاکرات پیش میبریم و همه در تلاشاند که مذاکرات در جهت تأمین منافع ملت ایران پیش برود».
او ادامه داد: «امروز میببینیم که آمریکاییها پشت درهای بسته مذاکرات ماندهاند و تا زمانی که شروط ایران را نپذیرند، نمیتوانند مطالبات خود را در مذاکرات پیگیری کنند. ایران رسما آمریکا را تحقیر کرده است و این برای ما یک موفقیت بزرگ است. شرط ایران برای آمریکا هم معلوم است؛ اینکه آنها باید به تعهداتشان برگردند و تضمین بدهند چه در دولت فعلی آمریکا و چه دولتهای بعدی از برجام خارج نشوند. اینکه امروز آمریکا باید شروط ایران را انجام دهد، نشان از اقتدار ایران است».
این فعال سیاسی بیان کرد: «خوشبخانه
این فعال سیاسی بیان کرد: «خوشبخانه مصوبه مجلس درباره موضوع هستهای کمک خوبی به دولت کرده است و زمینه گامهای جدی برای رفع تحریمها را فراهم کرد. اکنون هم مذاکرات در چارچوب خواستههای ایران در حال انجام است و ا اینجای کار بحثها روی چگونگی رفع تحریمها بوده است».
او مطرح کرد: «دست ایران در مقطع کنونی پر است. ایران در حال حاضر صرفا بر رفع تحریمها برنامهریزی نکرده است و این حالت هم وجود دارد که اگر تحریمها رفع نشد، ما مسیر خودمان را برای حل مشکلات انجام میدهیم؛ در واقع ایران به موازات مذاکرات در راستای خنثیسازی تحریمها هم گامهای مهمی برداشته است».
ترقی در پایان درباره تهدید غربیها به اینکه اگر مذاکرات شکست بخورد پرونده هستهای ایران بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل متحد میرود، گفت: «اینها رجزخوانیهایی بیش نیست و قابلیت عملیاتیشدن ندارد. از سوی دیگر غربیها آنقدر اقدامات خلاف قواعد بینالمللی انجام دادهاند که ایران میتواند از خود دفاع حقوقی کند، اما علاوه بر همه اینها غربیها میدانند توان دفاعی ایران نسبت به ۱۰ سال پیش بهشدت افزایش یافته است و حتما آنها چنین ریسکی را نمیکنند که ایران را به سمتی ببرد که در مواضعش تجدیدنظر اساسی کند. غربیها اگر پرونده ایران به شورای امنیت ببرند خود را در مسیری بیبازگشت قرار میدهند و به احتمال زیاد چنین اشتباهی را مرتکب نمیشوند».
🔴سنگ پا عوض چک!
🔹از فنون نخ نمای مغالطه، "فرار به جلو" و "جعل خبر برای تخطئه" است.
۱) چه کسی مطلق مذاکره را نفی کرده؟ مگر شش سال مذاکره فرسایشی بیهوده با آمریکا نداشتید؟
۲) مذاکره یعنی صیانت از حقوق ملی، بدون اعتماد به طرف مقابل. چرا قواعد را زیر پا نهادید و مذاکره را در حدّ مغازله و التماس، و "توافق به هر قیمت" پایین آوردید؟
۳) اگر به اغماض، مذاکره را بده- بستان هم بدانیم، چرا همه امتیازات را یکجا دادید، اما چک بی محل برجام را گرفتید و همان را برای مردم فاکتور کردید؟
۴) چرا پیش بینی دریافت خسارت در صورت عهدشکنی رانکردید و صاحب نظرانی را که هشدار می دادند، به باد ناسزا گرفتید و گفتید آمریکا زیر حرفش نمی زند؟
۵) چگونه مذاکره ای کردید که از اوباما، تا ترامپ و بایدن توانستند زیر تعهدات بزنند و هزینه ای برای شان نداشته باشد؟
۶) حالا که ثابت شده آمریکا قابل اعتماد نیست و شما هم بی کفایتی به خرج داده اید، چرا ژست طلبکار را می گیرید؟ در کدام قانون یا قاعده حقوقی آمده که گستاخی و زبان درازی بدهکار مقصر، بدهی او را صاف کند؟!
🔹خلاصه این که هیچ جای دنیا سنگ پا را عوض بدهی قبول نمی کنند!
✍️ محمد ایمانی
دفاع یک چهره اصولگرا از دولت رییسی/امیدواری مردم به آینده به ۷۲ درصد رسیده است | سایت خبری تدبیر
https://tadbirkhabar.com/%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%db%8c%da%a9-%da%86%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%b1%db%8c%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af/
توصیه های ۱۴سال پیش رهبری به حوزه های علمیه واهمیت فناوری اطلاعات و رسالت حوزه در ماموریتهای جدید،آیا این مطالبات رهبری از حوزه محقق شده است؟؟!!
یک فعال سیاسی مطرح کرد
تعارض منافع چگونه شکل گرفت؟

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تعارض منافع وقتی ایجاد شد که دولت سازندگی، وزارتخانه ها را به سمت خودکفایی سوق داد و وزارتخانه ها هم شرکت های متعددی ایجاد کردند.
حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بخشی از تعارض منافع ریشه در مسأله نفوذ و دو تابعیتی ها دارد، اظهار کرد: این افراد متعهد به تامین منافع کشوری هستند که تابعیت آن را گرفته اند.
وی ادامه داد: تعارض منافع در رده های پایین تر به حضور مدیران در شرکت های وابسته به دولت و عضویت آنها در هیات مدیره های متعدد باز می گردد. مشکل تعارض منافع از دوران دولت سازندگی شروع شد. دولت در آن مقطع، وزارتخانه ها را به سمت خودکفایی سوق داد و وزارتخانه ها هم شرکت های متعددی ایجاد کردند تا امور خدماتی مردم از طریق این شرکت ها انجام شود. با این حال تعداد این شرکت ها به بیش از۲ هزار عدد رسیده و اکثریت آنها به دولت و مجلس حساب پس نمی دهند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس فقط توانسته است که درآمد حدود یک چهارم این شرکت ها را تا حدودی شفاف کند، خاطرنشان کرد: قرار بود این شرکت ها تامین کننده هزینه های دولت باشند اما بخش عمده ای از بودجه دولت را در اختیار گرفته اند و بسیاری از افرادی که در آن وزارتخانه ها بودند اکنون عضو هیات مدیره این شرکت ها هستند و حقوق نجومی هم از همینجا شکل گرفت. برای کسانی که این حقوق ها را می گیرند اصلا صرف نمی کند در دولت باشند بنابراین آنها خیلی در دولت دوام نمی آورند و حضور در این شرکت ها را بیشتر می پسندند.
ترقی با اشاره به اینکه تعارض منافع آسیب های زیادی به کشور می زند، گفت: تعارض منافع بر تصمیم گیری های دولت تاثیر گذاشته و قیمت تمام شده خدمات به مردم را افزایش می دهد. مشکل اداره پر هزینه کشور هم ریشه در بی توجهی به مسأله تعارض منافع دارد، زیرا منافع عده ای اجازه نمی دهد هزینه خدمات دولت کاهش یابد.
وی در پایان اظهار کرد: قانون مدیریت تعارض منافع اگر نهایی و اجرا شود، تاثیر زیادی در حل این مشکل و کاهش هزینه خدمات ارائه شده به مردم دارد. واقع نگری در هزینه خدمات بار سنگینی را از دوش مردم برمی دارد.
انتهای پیام
اروپاییها چارهای جزء قبول کردن شروط ایران ندارند
حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه اروپاییها در مذاکرات وین خود را آماده ادامه مباحث دورههای گذشته کرده بودند، گفت: آنها تصور میکردند که با همان پیشنویسهایی که دولت روحانی قبول کرده، میتوانند مذاکرات را ادامه دهند، در حالی که موضع دولت رئیسی بسیار متفاوت با آن چیزی است که در گذشته بر سر آن توافق شده، بنابراین آنها فکر نمیکردند که با مواضع مقتدرانه هیئت ایرانی روبرو شوند.
وی افزود: در دورهای قبلی ابتکار عمل در دست طرف اروپایی بود و آنها با پیشنهادهای خود مذاکرات را هدایت میکردند، اما در دور هفتم با دو پیشنهادی که هیئت ایرانی داد، ابتکار عمل مذاکرات به دست هیئت کشورمان افتاد و اروپاییها چارهای جزء قبول کردن شروط ایران ندارند، زیرا این پیشنهادها در قبال مطابق با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که دارای منطق و در چارچوب برجام است.
ترقی با اشاره به اینکه پیشنهادهای ایران از موضع اقتدار و بسیار عزتمندانه بوده است، اظهار داشت: پیشنهادها برای اروپاییها طبیعتاً بسیار سخت است، این در حالی است که دولت روحانی امتیازات بسیاری را در دورههای قبل به طرف اروپایی داده بود و اصلا به مسئله خروج آمریکا از برجام نیز اشاره نشده بود، اما در دور هفتم ایران اعلام کرد تا شروط کشورمان از طرف مقابل پذیرفته نشود، ایران اجازه حضور آمریکا در مذاکرات و بازگشت به برجام را نخواهد داد.
معاون بینالملل حزب موتلفه ادامه داد: با توجه به این شرایط هیئت اروپایی که از خود اختیاری برای ادامه مذاکرات نداشت
، از طرف ایرانی اجازه خواست که در یک مدت زمان کوتاه به پایتختهایشان برگردند تا با مقامات بالاتر از خود مشورت کنند، این در حالی است که آنها مجبور هستند شرایط ایران را بپذیرند، زیرا اگر با پیشنهاد ایران مخالفت کنند، این اقدام به ضرر آنها خواهد بود، زیرا هرچه زمان بگذرد آنها بیشتر از این گذشته از این مسئله متضرر خواهند شد.
*✴ از سفیران الهی تا 👈 سفیران شیطانی✳*
*🔵 اشاره ای به پروژه های نفوذ در ایران 🔴*
پایه گذاری انتقال پیام بین دولت ها در جهان به زمان بابلی ها ، آشوری ها و دو هزار و هشتصد سال قبل از میلاد مسیح س می رسد ، که حکمرانان افرادی را برای انتقال پیام و یا نامه خود از کشوری به کشور دیگر به کار می گرفتند ( اولین کشورهایی که زبان دیپلماسی را در جهان رونق دادند ، ایران باستان ، چین ، هندوستان ، اسپانیا ، ایتالیا بوده ، که با استفاده از هزاران روش و ابزار های مختلف تا کنون عملیات جاسوسی را ادامه داده و خواهند داد ، برای نمونه انتقال پیام از طریق نوشتن بر روی تنه درختان و چوبهایی که برای استفاده به کار می رفته و... ) ، به مرور زمان و رشد و توسعه صنعت و تکنولوژی در جهان از قرن چهاردهم میلادی به بعد بر اساس کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین مصوب 1961 میلادی افرادی که به عنوان سفیر به سایر پایتخت های کشورها معرفی می شوند باید قبل از تصدی پست و مستقر شدن در سفارت مقصد ، به تایید وزارت خارجه دولت میزبان برسند و...
*⁉ آیا می دانستید سفارتخانه ها در کشورها در اصل مراکز جاسوسی فرهنگی ، اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی و...برای هر کشور است و اگر حرفه ای عمل نشود خسارات مادی و معنوی و امنیتی جبران ناپذیری خواهیم داشت .*
*⭕بخشی از نفوذی ها 👇*
اسم کامل ایشان سید سعید جلیلی چوب تراش است که قصد داشته در لیست انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی ( نفر دهم ) ، وارد مجلس خبرگان رهبری در سال 94 شود و...
نامبرده در لندن مراکز آموزشی علوم اسلامی شیعه انگلیسی درس می خواند و لباس روحانیت می پوشد و سپس به نجف می رود و در آنجا درجه اجتهاد را پس از نفوذ در حوزه نجف و ارتباط گیری با مراجع دریافت می کند و سپس به ایران می آید و خود را شیفته رهبری و ...می خواند و درسال 94 در امتحان اجتهاد شورای نگهبان برای ورود به مجلس خبرگان رهبری شرکت می کند و...
با توجه به نوع تبلیغاتی که به عمل می اورد ، با شعار قرار است آقای جهان شویم ، که اعلامیه مخصوص به خود را در بین خبرنگاران توزیع می کند ، و می گوید اگر بتوانم نعلین آقا ( رهبری ) ، را جفت کنم و...
نامه سرگشاده به شورای نگهبان می نویسد و خود را حافظ دین و طائفه اسلام ناب محمدی ( ص) ، می خواند و...
به خبرنگاران می گوید این اطلاعیه را طرفدارانم تهیه و چاپ کرده اند ، که در بالای آن نوشته شده بود حضور مستقل ؟!
در خارج کشور و لندن ایشان را به عنوان سعید آل محمد می شناسند
نامبرده مدعی شده از بانیان روزنامه توقیف شده سلام است .
نامبرده بازداشت می شود برای بازجویی و...، که مورد اعتراض وزارت خارجه انگلیس قرار می گیرد ، که به همین خاطر بوریس جانسون وزیر خارجه وقت انگلیس به تهران سفر می کند و برای آزاد سازی کلیه جاسوسان متنوع انگلیسی اقدام می نماید که شامل 👇
*🔹سید سعید جلیلی چوب تراش روحانی پرورش یافته در لندن*
*🔹خانم نازنین ساغری از بی بی سی*
*🔹 عبدالرسول دری اصفهانی جاسوس هسته ای نماینده بانک مرکزی در مذاکرات برجام*
*🔹آقای کمال فروغی سرمایه دار ایرانی و جاسوس نفت درایران*
🔹🔸 سایر موارد
بعد از انقلاب اسلامی ایران انواع نفوذی ها را عملا مشاهده کردیم که سازمانهای جاسوسی کاملا حساب شده عمل کردند و...
از اطرافیان آیت الله منتظری تا بنی صدر 👈 انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360 👈 اشغال سفارت آمریکا ( که تعدادی از اشغال گران آن زمان هم اکنون مخالف رهبری شدند و..) ، انواع ترور ها در کشور از جمله شهدای هسته ای ، شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید فخری زاده و....همگی از پروژه های نفوذ استفاده شده است و...
*پس از انقلاب اسلامی ایران شهدای ترور حد اقل هفده هزار نفر بودند*
*مراقب باشید تورهای سازمانهای جاسوسی شما را شکار نکنند
#محرمانه_گزارش
📍ریز و درشت لایحه بودجه ۱۴۰۱
@secret_file
🔹میزان کل بودجه سال بعد با رشد حدود ۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۱۳۲۷ هزار میلیارد تومان میرسد. درآمدهای مالیاتی و گمرکی در بودجه سال بعد با ۷۳ درصد رشد به حدود ۵۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
🔸مفاد بخشنامه مالی ناظر بر بودجه نشان میدهد متوسط افزایش حقوق کارکنان دولتی برای سال بعد ۱۰ درصد تنظیم شده؛ یعنی حداقل بگیران حدود ۳۰ درصد افزایش حقوق دارند و حقوقهای بالاتر افزایش کمتری خواهند داشت.
🔹حداقل حقوقبگیران دولتی، سال آینده ۴.۵ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. معافیت مالیاتی حقوق هم با رشد ۲۵ درصدی، ۵ میلیون تومان در ماه پیشبینی شده است.
🔸دولت نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومانی را در لایحه #بودجه گنجانده است. همچنین رقم صادرات نفت ۱.۲ میلیون بشکه در روز با قیمت ۶۰ دلار پیشبینی شده است.
علی مشکینی:
قلّاب گیری برای نفرِ پشت در - ۲
🔹مأموریت عناصر غربگرا سبکنمایی کفه سنگین ایران و پُرنمایی کفه خالی آمریکاست. آنها مأمورند به تعبیر شهید سلیمانی(ره) برای دشمن کوچه باز کنند. این جماعت در وضعیت تهیدستی آمریکا و به جای طلبکاری از دشمن ادعا میکنند: «تیم مذاکرهکننده برنامه ندارد، کاربلد نیست، و بهجای منافع ملی، روی حقوق ایران تأکید میکند»!
♦️میگویند چرا بر «تولید اهرم قدرت و فشار قبل از مذاکرات» اصرار داشتید و چرا مثل برّهای آماده ذبح، مذاکره نمیکنید. باورش سخت است، اما روزنامههای زنجیرهای آرمان نوشت «ایران نباید با افزایش توانایی هستهای، اهرم فشار تولید میکرد؛ این موجب بدبینی طرف غربی میشود». سال گذشته هم ارگان حزب «اتحاد ملت» با اشاره به تصویر مذاکره تحقیر آمیز ترامپ با رئیس دولت صربستان مدعی شد اگر منافع اقتضا کند، چه عیبی دارد که همچون برّهای در مذبح و بردهای در مسلخ، یا متهمی در اتاق بازجویی مذاکره کنیم؟
🔹اگر دست غرب خالی است، و ایران با وجود خیانت طرف توافق، در جایگاه اقتدار منطقهای ایستاده، بنابراین اهرمی برای غرب نمیماند، مگر امید بستن به ایجاد ناآرامی در ایران. این آخرین خیانتی بود که مقصران وضعیت اقتصادی موجود میتوانستند در خدمت آمریکا انجام دهند و دریغ نکردند.
♦️طراحی اغتشاش، برای اثبات این دیکته غرب است که «ناچارید برای همه مشکلات ریز و درشت، مذاکره کنید و امتیاز بدهید». اما تناقضی لاینحل در این گزاره وجود دارد: اینکه مذاکره و حتی توافق انجام شد، ولی برای طرف مقابل، هیچ حرمت و اعتباری نداشت. اکنون این ادعا که «مذاکره، کلید توقف دشمنی آمریکا و حل مشکلات است»، نسخهای تاریخ مصرف گذشته است.
🔹طیف غربگرا حاضر است تا کجا در نقشه دشمن نقشآفرینی کند؟ کرونا یک شاهد مثال مهم است. اکبر گنجی اسفند 98، درباره مأموریت این طیف نوشت: «وظيفه ما وحشتافكني در ايران است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعي، مردم را به خشونت جمعي بكشانيم. ما تشنه مرگ و خون مردم ايرانيم. كاري را كه شديدترين تحريمهای تاريخ نتوانست با ايران انجام دهد، ما موظفيم با كرونا هراسي انجام دهيم».
♦️امروز به توفیق الهی و با وجود خباثت جبهه تحریم و تحریف، نقشه کرونایی کشور از وضعیت بحرانی (قرمز) خارج شده، بیآنکه دولت به روال مدیریت سابق، معطل غرب بماند. حالا این بحث مهم مطرح است که اگر دولت و مجلس و دستگاه قضاییِ باورمند به مبانی انقلاب اسلامی، بتوانند بر ظرفیتهای بزرگ ملت ایران و دیپلماسی فراگیر با همه جهان تکیه کنند و برای مشکلات دیگر هم چارهجویی کنند، دو گزاره راهبردی اثبات خواهد شد:
🔹یکی اینکه به شرط خواستن، و بدون وقتکشی و معطلی در فرآیند اعتماد یکطرفه به غرب، میتوان بر مشکلات چیره شد. دوم اینکه تلقی یا تلقین طایفه غربگرا مبنی بر اینکه بدون اراده امپراتوری غرب نمیتوان قدم از قدم برداشت، دروغ و باطل بوده است.
♦️بنابراین هیچ عجیب نیست که شاهد دست و پا زدن جریان معارض، برای مسئلهآفرینی و تردیدافکنی در مسیر جدید هستیم. غرب و پادوهای آنها میدانند که اگر الفت و همت پدید آمده میان سه قوه، شش ماه تا یک سال مجال پیدا کند، میتواند افقهای روشنی از موفقیت در چیرگی بر مشکلات ترسیم کند.
تکاپوی ۱۰۰ روزه دولت
و پاتک غرب و غربگرایان - ۱
1- اگر سنجش «صد روز فعالیت دولت»، در مقایسه با شرایط ناگوار چند سال اخیر باشد، و به این شرایط، جنگ ترکیبی دشمن و برخی خیانتهای داخلی را هم اضافه کنیم، باید گفت عملکرد دولت جدید، موفقیتآمیز بوده است. شیوع افسار گسیخته کرونا در ماههای پایانی دولت سابق، آمار مرگ و میر روزانه را به بیش از 700 نفر رساند و اگر این روند ادامه مییافت، میتوانست آمار را به بیش از هزار نفر برساند و درِ کسب و کارها را تخته کند. به صفهای آزار دهنده در مقابل اورژانس بیمارستان ها، داروخانهها و مراکز واکسیناسیون، صفهای گوشت و مرغ و تخم مرغ و روغن و... را هم اضافه کنید که از اختلال در سامانه مدیریت حکایت میکرد.
2- اما سوءمدیریت، ابعاد دیگری هم داشت. دولت مدعی تدبیر، در ۴ ماه پایانی، با تشدید چاپ پول، پایه پولی را ۵۸ هزار میلیارد تومان دیگر افزایش داد. حجم نقدینگی از ۴۳۰ هزار میلیارد در سال ۹۲، به ۴۰۶۷ هزار میلیارد تومان رسید و فقط در سال پایانی، ۴۰/۵ درصد (۶۳۷ هزار میلیارد تومان) افزایش یافت. دولت همچنین رکورد استقراض از بانک مرکزی را با افزایش ۱۲ برابری شکسته و فقط در ۵ ماه پایانی، بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کرده بود. در عین حال، معادل ۵۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی قرض گرفت و تسویه نکرد. در عین حال، با فروش پرحجم اوراق، پرداخت ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان سود (۵۰۰ هزار میلیارد برای چهار سال آینده) را به ارث گذاشت. و البته رقم کلی بدهی بر جا مانده، بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.
دولت با این وجود، در ماههای پایانی اصرار داشت بهجای مهار تورم و حفظ قدرت خرید عمومی، حقوقها را افزایش دهد که در تشدید نقدینگی و تورم تقریبا ۵۰ درصدی موثر بود. کارشناسان میگویند آثار «زنجیره سوءتدبیر»، دست کم تا اواخر امسال ادامه خواهد داشت. از طرف دیگر، آمار تجارت کالایی (بدون نفت خام) در فروردین ۹۹ نشان میداد ارزش صادرات نسبت به سال قبل، با ۳۶ درصد کاهش مواجه شده و از 2/592 میلیارد دلار، به 1/652 میلیارد دلار کاهش یافته است. همزمان خبرگزاری ها گزارش دادند کاهش صادرات نفت ایران در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت امسال) رکورد زده و به ۷۰ هزار بشکه رسیده است.
3- دولت آقای رئیسی اوایل شهریور ماه، در چنین شرایط دشواری تشکیل شد و در همین سه ماه توانست با وجود کسری بودجه تحمیلی، صفهای واکسن و دارو و مرغ و گوشت و روغن را با مدیریت نسبی بازار جمع کند؛ هر چند که در ابتدای مسئولیت دشوار ساماندهی و با ثبات سازی اقتصاد قرار دارد. دولت در این مدت تلاش کرده، از سهم -به ارث رسیده- خود در به هم ریختن اقتصاد بکاهد. از جمله کاهش 0/3 درصدی پایه پولی، محدود کردن استفاده از منابع بانک مرکزی و کاهش خلق پول در بانکها، نظارت بر بازار، ابلاغ ضوابط جدید برای توسعه صادرات و مدیریت واردات، کاهش رسوب کالا در گمرکات و سرعت بخشیدن به ترخیص کالا.
4- اکنون در حالی که اطمینان نسبت به توانمندی «نهاد دولت» افزایش یافته، بانک جهانی در گزارش خود پیشبینی میکند اقتصاد ایران رشد بهتری را در سال میلادی پیش رو تجربه خواهد کرد: «اقتصاد ایران هر چند با چالش تورم، رکود و بیکاری، خشکسالی و اختلال در تامین انرژی برای صنعت مواجه است، توانسته با افزایش تدریجی تولید نفت و مهار کرونا، از رکود دو سال اخیر خارج شود». همچنین صندوق بینالمللی پول، در گزارش اواخر مهرماه خود پیشبینی کرد روند تورم در ایران نزولی شود و در سال میلادی پیش رو، با 11/8 درصد کاهش، به 27/5 درصد برسد.
5- گزارش سوم، مربوط به رسانه «مِنا فیوچرز» وابسته به «انستیتو خاورمیانه» در آمریکاست: «ایران بعد از سه سال تحریم و رکود، به ثبات رسیده است. برخی شاخصها مثل تورم، همچنان نگرانکننده هستند؛ اما تولید ناخالص داخلی، به محدوده رشد نزدیک شده که نشانگر تابآوری اقتصاد ایران در برابر انبوه فشارهای خارجی و داخلی است. کارشناسان توافق دارند که تنوع فعالیتهای اقتصادی، دلیل کلیدی این رویداد است. ایران روی جایگزینی واردات از طریق ایجاد ظرفیتهای داخلی - از جمله گسترش ظرفیتهای پالایشگاهی و پتروشیمی- کاهش وابستگی به منابع فناوری غرب، تجارت با چین و روسیه و گسترش تجارت با همسایگان تمرکز داشته است. این سیاستها اقتصاد ایران را به ثبات رسانده، هر چند حفظ این مسیر آسان نیست».
💢ادامه دارد💢