♨️ ایلان ماسک رئیسجمهور بعدی آمریکاست؟
🔹دمیتری مدودف، رئیسجمهور پیشین روسیه و چهره نزدیک به پوتین، در بخشی از پیشبینیهایش از سال ۲۰۲۳ گفت: بر اثر جنگ داخلی در آمریکا، ایالتهای کالیفرنیا و تگزاس جدا شده و بهطور مستقل اتحادیه تگزاس و مکزیک را تشکیل خواهند داد. پس از آن ایلان ماسک نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری در برخی از ایالتهایی که پس از جنگ داخلی به جمهوریخواهان واگذار میشود، پیروز خواهد شد.
🔹ایجاد رایش چهارم آلمان و جنگ با فرانسه و تجزیه اروپا، فروپاشی اتحادیه اروپا پس از بازگشت بریتانیا به آن، انتقال تمام بازارهای مالی و سهام عمده آمریکا و اروپا به آسیا و فروپاشی صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی از دیگر پیشبینیهای مدودف است.
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این فیلم را با دقت نگاه کنید.
▪️یک اشکال نسل جدید این است که درباره دوره قبل از انقلاب نه کتاب میخواند نه اطلاعات درست و حسابی دارد و تمام دایره اطلاعاتش از دوره پهلوی ۴ تا عکس اینستاگرامی است و فکر میکند آن زمان همه چیز گل و بلبل بوده.
▪️در حالیکه ده ها فیلم اینچنینی وجود دارد که نشان میدهد شاه در حالی که روزی تا ۶ میلیون بشکه نفت میفروخت و هیچ تحریمی هم علیه ایران وجود نداشت و رسما نوکر امریکا در منطقه غرب آسیا بود، حتی نتوانسته بود به اوضاع تهران که پایتخت کشور بود رسیدگی کند چه رسد به شهرستانها و روستاهای دورافتاده.
▪️در این فیلم محله خزانه تهران قبل از انقلاب را میبینید که در هر اتاقی تا ۱۵ بچه زندگی میکردند و برای گرمکردن خودشان مجبور بودند سگها را بغل کنند.
▪️حتی در این محلۀ پایتخت، آب لولهکشی هم وجود نداشت و زنان ظرف و لباسهایشان را در جوی آب میشستند.
▪️جمهوری اسلامی هرچقدر هم اشکال داشته باشد، در ساختن زیرساختهای کشور و تبدیل ویرانه قبل از ۵۷ به کشوری که امروز حتی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ چنان موفقیتی دارد که هیچ فرد منصف و آگاه به تاریخ نمیتواند آن را رد کند. کشوری که از قبل انقلاب تا امروز علیرغم سه برابر شدن جمعیتش، درآمد نفتی اش کمتر شده ولی به لحاظ پیشرفتی که کرده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
🔴 👌 #پینوشت: بر هر #عاقلی، ناگفته پیداست که اشاره به این موضوع هرگز به معنای ندیدن و توجیه مشکلات معیشتی فعلی نیست.
نامه ۳۰۰۰ معلم به رهبر انقلاب
▪️دسیسههای هویتی دشمنان را ناکام میگذاریم
🔹آن هنگام که جنابتان مسیر پر افتخار انقلاب را به پیمودن مسیر قلهها تشبیه نمودید و مخاطرات در مسیر کوهنوردی را به سختی راه انقلاب تعبیر نمودید، دلمان قرص و خاطرمان جمع شد و مگر نه اینکه ایستادن بر آن چه خط مشی گفتمان انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز است، عهدی است جانانه که هیچگاه از قلب مردم شریف این آب و خاک و معلمان آزاده زدوده نخواهد شد.
🔹در این مکتب پر افتخار آموختیم آن چه حرکت در مسیر اعتلای عدالت و نیل به حیات طیبه را کُند میکند دلسوزانه بیان کنیم و از مقاومت دست نکشیده و در صیانت از آرمانهای اين راه پر افتخار از پای نیافتیم. ما اینک خود را سربازان جهاد تبیین میدانیم.
🔹سربازان حریم مقدسی به نام جمهوری اسلامی ایران که سر و تن و جانمان به فدایش. باز هم میگوئیم که در این غبار فتنه و تلاطم خصمانه دشمنان اسلام و قرآن ما پا در رکاب علمدار انقلاب خواهیم ماند.
🔹در روزهایی که دشمنان کینه توز انقلاب نسل نوجوان کشور را آماج دسیسههای هویتی و عملیات فریب خود قرار دادهاند، تمامی دانشآموزان خود را که فرزندان عزیزتر از جانمان میدانیم تنها نخواهیم گذاشت و مجاهدانه اجازه نخواهیم داد ذرهای تردید نسبت به آرمان های بلند و استوار انقلاب در اذهان آنها شکل داده شود.
🔹باشد تا با عنایت خداوند متعال تمامی ایشان سربازان استوار و پای در رکاب بقیه الله اعظم(عج) باشند و ان شاءالله که جز این نخواهد شد.
متن سخنرانی حمیدرضاترقی در جمع اساتید دانشگاه تربیت معلم شهیدرجائی تهران.به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه.
بسم الله الرحمن الرحیم
هرانقلابی دو دوره دارد۱-دوره تکوین ملت که با جهاد تربیتی و اخلاقی و اعتقادی محقق میشود .
۲-دوره تاسیس دولت که با جهاد سیاسی،. اقتصادی،نظامی،تحقق می یابد .
انقلاب اسلامی ما هم این دو دوره را طی کرده است .
در دوره تکوین ملت که از قیام ۱۵خرداد شروع شد،امام و شاگردان و یارانش طی
۱۵سال به جهاد تربیتی و اخلاقی و اعتقادی پرداخته و در اقشار دانشگاهی وفرهنگی،بازاری ومردم متدین ،نیروی انقلابی تربیت کرده ودراین راه شخصیتهای زیادی به زندان افتاده ،شهید و شکنجه و تبعید شدند تا جامعه اماده انقلاب و دگرگونی شد .
یکی از مراکزی که در تربیت نسل انقلابی نقش آفرین بود مراکز اموزش وپرورش و اموزش عالی بود .لذا نفوذ در این دستگاهها برای تربیت نسل جوان انقلابی در دستور کار قرارگاه انقلاب قرار گرفت.
شهید دکتر باهنر برای ورود به اموزش و پرورش و شهید مطهری و شهید دکتر مفتح برای ورود به دانشگاه ماموریت یافتند.
شهید باهنر به تدوین کتب دینی و قرانی پرداخت و شهیدان مطهری و مفتح در دانشگاه الهیات و معارف اسلامی به تحکیم مبانی اعتقادی دانشجویان وپاسخ به سوالات انها پرداختند .
محصول این سیاست و تلاش نسلی بود که در انقلاب ۵۶و۵۷به یاری امام امدند و انقلاب را به پیروزی رساندندو بعد از پیروزی هم در دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب و تجزیه طلبان ومنافقین مجاهدت کردند.
البته جریانهای دیگری هم قبل از انقلاب بفکر نیروسازی بودند وعناصری رابرای اهداف کمونیستی ولیبرالی و ملی گرا تربیت کردند.ولی پیروزی با امام و پیروانش بود .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی واستقرار نظام جمهوری اسلامی، برای تاسیس دولت و جامعه سازی اسلامی ،ما به نیروی تراز انقلابی که در اداره و مدیریت کشور کارامدی داشته باشد نیاز داشتیم .چون با نیروهای رژیم سابق که نمیشد نظام اسلامی را اداره کرد ,لذا باید کارخانه های ادم سازی درکشور اسلامی شده و از ریل وابستگی به غرب و تربیت نیروی مناسب با خواست غرب و رژیم طاغوتی ،خارج میشد.
اینجا بود که دراموزش. و پرورش امور تربیتی ایجاد شد و دردانشگاه به دستور امام ره انقلاب فرهنگی رخ داد و وحدت حوزه و دانشگاه لازم و ضروری شد .
شهید باهنر با تشکیل امور تربیتی و تدوین اهداف دینی ان برای ایجاد زیرساخت عقیدتی برای نسل جوان و تحول در نظام اموزشی در اموزش وپرورش اقدام کردند و شهید مفتح بعد از شهادت شهید مطهری در دانشگاه به نزدیک شدن حوزه و دانشگاه در هدف کمک کرد .
هدف وحدت حوزه و دانشگاه این بود که :
الف) وحدت و انسجام اجتماعی: جامعه برای بقای خود نیازمند وحدت و انسجام اجتماعی است و این وحدت و انسجام اجتماعی از طریق تعامل و همکاری سازنده نهادهای اجتماعی حاصل میشود.تحولات تاریخی، اجتماعی و سیاسی عمیقاً متأثر از پیوست و گسست نخبگان اجتماعی (به طور خاص حوزویان و دانشگاهیان) بوده است و وحدت و تعامل با همگرایی و پیوست حوزه و دانشگاه قبل از اینکه یک وظیفه برای نخبگان این دو نهاد علمی و معرفتی باشد، حقی برای کل جامعه است و تأثیر این پیوست و گسست مستقیماً متوجه جامعه خواهد شد.
ب) تأمین نیروی انسانی برای ساختار نظام اسلامی: بیشک حوزههای علمیه و دانشگاهها به عنوان تأمین کننده نیروی انسانی، دو رکن اساسی و تعیین کننده در ساختار نظام هستند، بنابراین حوزه و دانشگاه به عنوان دو ثقل مؤثر در نظام اسلامی میبایست دارای وحدت نظری و عملی باشند، حوزه و دانشگاه دو نهاد نیروساز اصیل جامعه هستند که کلیدیترین مناصب حکومتی را به عهده میگیرند و این ضرورت دارد؛ برای اینکه ما ساختار نظام اسلامی را حفظ کنیم و همواره به دنبال وحدت این دو نهاد علمی باشیم.
ج) تحقق اسلامیت دانشگاه ها و عینیت یافتن دانشگاه اسلامی: برای سوق دادن دانشگاه به «محوریت قرار دادن دین» و ارزشمدار نمودن آموزش و پژوهش و اهتمام به «جهتگیریهای دینی و ارزش مدارانه» در عرصههای علمی این اقتضا را دارد که به وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک ضرورت و یک موضوع غیرقابل تردید ، نگریسته شود. و این مهم است که میتواند ایده و معرفت و روشهای سکولار را از محیط علم و دانش بزداید.
د) جنبش تولید نرم افزار علمی و دینی: یکی از عوامل اصلی زمینه ساز برای تولید علم و نظریه و تمدن سازی و نهضت نرمافزاری، همانا سالم سازی گفتگوها و سپس تضمین بقای این فضای سالم و علمی برای مباحثه و گفتگوست. و حوزه و دانشگاه برای رشد به فضایی دور از افراط و تفریط نیازمند بوده و وحدت و همگرایی این دو نهاد علمی را هر چه بیشتر ضروری مینماید.
نتیجه این وحدت تا کنون :
ترقی با اظهار تاسف از اقدامات عوامل نفوذی در سیستم اموزش وپرورش و اموزش عالی کشور در دولتهای لیبرال گذشته و انحلال امور تربیتی و نفوذ اساتید مخالف انقلاب و ارمانهای ان در دانشگاه
ها افزود ،هنوز سند تحول در آموزش و پرورش و اسلامی شدن متون درسی دانشگاهها با چالش و کندی پیش می رود ودلیل روشن ان اغتشاشات اخیر کشور در محیطهای دانشگاهی و مدارس است ولی گامهای خوبی هم برداشته شده
حوزه فقه را تخصصی کرده تا پاسخگوی نیاز حکمرانی کشور باشد و دردانشگاهها هم شاهد بروز خلاقیتها و ترویج علم مفید هستیم ، دانشگاههای تلفیقی مثل امام صادق وعلوم رضوی و امام باقر ع
ایجاد شده ولی بنظر میرسد به چند اقدام دیگر نیاز است .
اول) امروز نسل سوم حوزه و دانشگاه باید گام بعدی را در نهادینه کردن ارزشهای انقلاب و تکمیل این پروژه بردارند و ایده وحدت حوزه و دانشگاه بستگی به نوع برنامهریزی و نحوه اجرای انها دارد. ما امروزه به تلقی جدیدی از وحدت حوزه و دانشگاه نیازمندیم که از یک طرف امکان تحقق خارجی آن وجود داشته باشد و از طرف دیگر بتواند به نیازهای جامعه اسلامی در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و علمی و… پاسخ مناسب دهد.
دوم)سیاستگذاران و برنامهریزان حکومت و فعالان سیاسی، اجتماعی، نخبگان و مسئولان حوزه و دانشگاه، «وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه» را راهبرد و استراتژی بنیادین بشناسند و با این معیار، تصمیم ها و برنامههای کشور را تنظیم و تعدیل نمایند و تمام نهادهای جامعه باید توجه داشته باشند که تعامل و ارتباط حوزه و دانشگاه به دور از هرگونه تشریفات کاذب انجام گیرد.
سوم) بدنه اصلی حوزه و دانشگاه درگیر مسایل فرعی و حاشیهای و دعوای جناحی نشود و باید این انرژی را در راهی مصرف کردکه مفید برای جامعه ومردم باشد.
چهارم) حوزه و دانشگاه به گونهای عمل نمایند که در برابر غرب نه به دام سکولاریسم بیفتند و نه در دام تحجر و قشریگری، بلکه راه خلاقیت، تولید و نواندیشی را در عین اصولگرایی و اصالت خواهی و حفظ نصوص اسلام و ارزشهای محوری سرلوحه حرکت خود نمایند و در این راه مجاهدت نمایند.
پنجم) هر دو نهاد حوزه و دانشگاه، وجود دیگری را برای اداره جامعه لازم و ضروری دانسته، کارکردهای خود و محدوده وظایف و اختیارات خود را پذیرفته و ظرفیت تحمل خود را بالا ببرند.
ششم) وجود حرکتهای ناسالمی که با رویکرد افراط و تفریط ارزشهای بنیادین جامعه اسلامی را مورد هجمه قرار میدهند، را به انزوا برده و فضا را هر چه بیشتر در جهت تعامل وهمگرایی بیشتر فراهم نمایند.
هفتم) مباحث و نقد نظرهای یکدیگر و یا گفتگوهای انتقادی وقاعده مند داشته باشند،تا باب نواندیشی، طرح سؤال و مباحثه، فکر، نظر و کرسیهای آزاداندیشی با حفظ حدود گسترش یابد.
هشتم) وحدت باید به گونهای فهمیده شود که در عین وحدت تنوع هم وجود داشته باشد، یعنی باید بتوانیم راه تفاهم و حسن ظن را در عین حفظ نظر و بحث و اختلاف نظر مورد توجه و لحاظ قرار دهیم.
حمیدرضا ترقی در گفتوگو با رویداد۲۴:
بدون دخل و تصرف خبرنگار:
سوال خبرنگاران از علماومراجع تقلید درباره حکم محاربه وانتشار آن در شرایطی که حکمی قانون شده درست نیست.
ترقی در پاسخ به سوال خبرنگاررویداد۲۴ : درخصوص اختلاف نظر علما و مراجع نسبت به حکم محاربه گفت :«کشور قانون دارد و آنچه قانون حکم میکند، باید توسط قضات اجرا شود ، اما عدهای که اصلا به نظر علما و مراجع کاری ندارند، برای خدشه وارد کردن بر احکام قضایی اخیرعلیه محاربین مسلح و قاتل ، سراغ روحانیون و بعضاً مراجع میروند تا نظری مغایر قانون را از انهابگیرند. این کار با عقل درست در نمیآیدومغرضانه است ،نمیتوان بعد از اینکه قانونی عدم مغایرت آن با شرع در شورای نگهبان تصویب شده و اجرا میشود را با نظر علما و مراجع به تردید انداخت . بنظر من خبرنگارانی که دنبال طرح این سوالات هستند دنبال اختلافافکنی و تشویش افکار جامعه هستند.
استنباط فقها درموضوعات فقهی متفاوت است ولی انچه در کشور حاکم است همان استنباطی است که به قانون تبدیل شده
و شورای نگهبان آنرا بعنوان نظر فقهی غالب تایید کرده لذا نظرخواهی از مراجع و روحانیون درباره مسائلی که قانون شده خصوصا در مسایلی که پشت پرده ی ان نقشه برای کاهش هزینه براندازی و مقابله با نظام است ،اشتباه و مغرضانه است.»
ترقی میگوید: دقت شود که من انتقادم به اظهار نظر فقها و مراجع در خصوص موضوعات نیست چون ما ۱۰۰ها فقیه داریم و راجع به موضوعات فقهی،استنباط و اجتهاد متفاوتی دارند. تکرار میکنم، اعتراضم به کسی است که باهدف قرار دادن نظر علما و مراجع در برابر احکام قضایی دست به این کارها می زند . درهیچ جای قانون نیآمده است که در مورد یک حکمی،قاضی برود نظرات مراجع تقلید را بپرسد و نظراتشان را هم اِعمال کند؟ حکم حکومتی در نظام اسلامی، بدست امام و رهبری جامعه است و هیچ حکمی درنقض حکم ولی فقیه بسیط الید، قابل اجرا نیست .
ادامه این بحث را هم باتوجه به نیت غلط خبرنگار درست نمی دانم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه در پاسخ به این پرسش که «چطور میتوان به تلطیف فضای پر از تنازع کمک کرد» اظهار داشت: اولین و مهمترین شرط این است که همه به قانون متعهد وملتزم باشند
دوم ، مردم معترض با عوامل بیگانه و مخالفان سرسخت نظام از هم جدا شوند تا برای نظام مشخص شودکهدکی معترض است و کی محارب و معاند.
تا این کار صورت نگیرد( که بحمدلله ، معترضین راهشان را از معاندین جدا کرده اند )معلوم نیست باید با چه کسی صحبت کرد و در راستای بهتر شدن شرایط مذاکره کرد. در شرایط فعلی باید تکلیف آنهایی که هم مزدور دشمن هستند و دست به خرابکاری و ترورزده اند مشخص شود وبعد تکلیف عدهای که با حمایت و تایید اغتشاشگران برای رسیدن به خواستههای سیاسی خود استفاده کردند.روشن شود .
تکلیف فریب خوردگان هم مشخص است .
ترقی گفت: تا زمانی که فضا آرام نشود، طبیعتاً امکان گفتگو و نقد و اصلاح فراهم نخواهد شد درحال حاضر تشخیص اغتشاشگر هم برای مردم و هم برای دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی ساده است. اما عدهای از عناصر سیاسی بی بصیرت، عمدا تلاش میکنند معاندین را بجای معترضین جا بیاندازند ،تا مردم را دچار تردید کرده و دستگاه قضایی را ظالم جلوه دهند .
14.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ وضعیت بهت آور خیابان فرشته تهران، انگار شده لاس وگاس آمریکا
🔹️ ملت شریف ایران بی صبرانه منتظر برخورد قاطع دستگاه های مسؤل با این قضیه هستند
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1738014900Ccbb48c7afe
واکنش تند روزنامه فرهیختگان به توییت خبرنگار صداوسیما
مسعود فروغی سردبیر روزنامه فرهیختگان نوشت:
🔹به هر دلیل امنیتی یا سیاسی اجازه سفر همسر و دختر علی دایی به خارج از کشور داده نشده است. فرض اول اینکه دلیل دستگاههای تصمیمگیر متقن است، مثلا کدی امنیتی یا دادهای پنهان دارند که این سفر نباید انجام شود و جلوی آن در هنگام پرواز گرفته شده. فرض دوم اینکه تصمیمی که سفر آنها را ناتمام گذاشت بر مبنای دلیلی قابل دفاع نباشد. آنچنان که اگر سفر انجام میشد سنگی از آسمان به زمین نمیآمد. چون خود علی دایی در ایران است و سفر دو عضو خانوادهاش نمیتواند مشکلی درست کند.
🔹فرض میکنیم دلایلی غیرقابل بازگو شدن وجود دارد. چون دلایل غیرقابل گفتن است باید جملهای از رهبر انقلاب که در برابر دشمن خارجی مطرح شده را برای ماجرای سفر همسر و دختر علی دایی به کار ببریم؟ این موضع و امثال آن، فریاد درد بی عقلی در عمومیترین رسانه ایران است. فریادی که جامعه با صدای بلند میشنود و اگر به دادش نرسیم شاید دیر شود.
@AkhbareFori
🔻تغییر «عصر اطلاعات» به «عصر اعتبار»!
امروز عصر اطلاعات به کنار رفته و ما با عصر اعتبار مواجه هستیم، در بسترهای مختلف با اطلاعات متعدد مواجه میشویم و تنها راه اعتماد به اخبار و اطلاعات اعتبارسنجی ست.
سواد رسانه به دنبال این است که انسان در برابر اخبار دروغین، اطلاعات غلط و نشر اکاذیب، توانمند شود و ابتدا صحت اطلاعات را بسنجد و بعد بپذیرد.
بنابراین هرگاه خواستیم اطلاعات و اخباری را باور کنیم یا رد کنیم، باید از خود بپرسیم:
🔹منبع این اطلاعات کجاست؟
🔹آیا این منبع معتبر است؟
🔹منابع معتبر چه رسانههایی هستند؟
🔹چه کسی این اطلاعات را گفته است؟
🔹اطلاعات و اخبار اعلام شده به نفع و یا به ضرر چه کسی است؟
🔹مشخصه یک محتوای معتبر چیست؟
شهروند آگاه باید بتواند با پیگیری منابع اخبار و اطلاعات، اعتبارش را ارزیابی کند، سپس به آن استناد کند.
@pelaak1