eitaa logo
حمیدرضا ترقی
372 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
70 فایل
باسلام ،بصیرت در این دوران و در همه‌ی دورانها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ 
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️تصمیمات شورای اقتصادی سران قوا اجماعی است ◽️دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: 🔹تصمیمات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بصورت اجماعی اتخاذ میشود و محوریت با نظر دولت است. 🔹در امریکا و کشورهایی که تفکیک قوا کامل وجود دارد، قانون و شیوه های مشخص، طریق همکاری میان قوای مختلف را مشخص می کند. 🔹در جایی مانند چین که یک نوع یکپارچگی در قوای ۳ گانه وجود دارد نیز این هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد. 🔹طبق قانون اساسی ما نیز هماهنگی میان ۳ قوه بعهده مقام معظم رهبری است که ایشان در سال ۹۷ با دستور تشکیل این شورا، این وظیفه را به این شورا محول کردند. 🔹در هفته‌های آینده اولین نسخه سند اصلاح ساختار بودجه تقدیم رهبر انقلاب خواهد شد./ ت
15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 صحبت‌های اسلام‌شناس مسیحی(کریس هیوئر) درباره امام حسین(علیه السلام) 👌👌👌بی نظیره حتما تا انتها گوش بدهید. با زیرنویس فارسی
⭕️ پروفسور هانری کوربن فرانسوی: همه ادیان با مرگ پیامبران خود، مُردند. 🔺 یهود با مرگ موسی 🔺 مسیحیت با مرگ عیسی 🔺 سُنی‌ها با مرگ محمد (ص) مردند. 🔺 فقط شیعیان از مرگ امتناع کردند. 🔺 آنها نامزد مرگ نیستند، چون حسین را در ابتدا و مهدی را در انتهای راه دارند. 🔺 امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل می‌دهد و امام مهدی آنها را به آینده دعوت می‌کند.» 🔺«چنین جامعه‌ای نمی‌تواند بمیرد، چون رهبری و آرمان‌های آن زنده و در حال تجدید شدن است.»
یادداشت حسین ما این روزها را دیده بود این روزها، بار دیگر عاشوراست. عاشورایی که به درازای همه روزهاست اگرچه عاشورای آن روز، فقط یک نیمه روز بود. و بار دیگر کربلاست، کربلایی که به پهنای همه سرزمین‌هاست، هر چند کربلای آن روز، قطعه زمینی کم‌عرض و طول بود. باز‌هم حرامیان در برابر یاران امروزی حسین بن علی(ع) به‌صف ایستاده‌اند اما، دیگر مانند آن روز غم‌زده، مولای مظلوم ما تنها نیست. فارس‌پلاس؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی به مناسبت در پیش بودن عاشورای حسینی نوشت: ۱ ـ آن روز یکی از روزهای خیلی دور بود ـ دو هزار سال قبل از میلاد مسیح ـ نمرودیان از مراسم مذهبی خود به شهر بازگشته بودند... اتفاق عجیبی افتاده بود. بت‌های خود را شکسته و فروریخته یافتند... «چه کسی با خدایان ما چنین کرده است»؟!... از این و آن پرسیدند... کسانی در پاسخ گفتند «جوانی را شنیدیم که [به زشتی] از آنها یاد می‌کرد. نامش ابراهیم بود... «او را به مقابل دیدگان مردم بیاورید تا گواهی دهند... ابراهیم را که فرا خواندند، پرسیدند: آیا تو با خدایان ما چنین کرده‌ای؟ گفت؛ بت بزرگ چنین کرده است (ابراهیم بت بزرگ را نشکسته و تبر را به گردن آن آویخته بود)... از او بپرسید، اگر سخن می‌گوید!... جمعی از آن جماعت به خود آمدند و سر به تفکر فرود آوردند.. می‌دانستند که از خدایانشان کاری ساخته نیست و... نمرود، حاکم ستمگر آن روزها (در بین‌النهرین) که در مقابل استدلال ابراهیم به عجز آمده و فرومانده بود و در دیگر سو، جماعتی از پیروانش را می‌دید که به ابراهیم و آئین توحید او گرویده‌اند، چاره کار را در به آتش کشیدن ابراهیم دید!... «حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَکُمْ... او را بسوزانید تا خدایان خود را یاری کرده باشید»... همان حرکتی که نمرودیان مستکبر غرب امروزه با احساس ناتوانی و استیصال در مقابل موج فراگیر و پرشتاب گرایش مردمان به اسلام عزیز، به آن روی آورده‌اند... آتش زدن قرآن!... و خدای مهربان به آتش فرمان داد که «یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَ سَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیمَ... ‌ای آتش برای ایراهیم سرد و بی‌آسیب باش‌»‌. و چنان شد که خدا فرموده بود. ۲ ـ  آن شب که سر مبارک امام مظلوم و شهیدمان را به کاخ سبز شام بردند، یزید، سرمست از پیروزی خیالی و در حالی که کار اسلام را تمام شده می‌دید، با چوب خیزران بر لب‌های مطهر و مبارک امام شهید می‌کوبید، و به صراحت از مقصود واقعی خود خبر می‌داد «لَعِبَتْ‌ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ... خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ»!... فرزندان‌ هاشم (رسول خدا (ص)) با سلطنت بازی کردند وگرنه، نه خبری آمده بود و نه وحیی نازل شده بود. ما فرزندان ابوسفیان برای بازگرداندن حاکمیت به خاندان خود در بدر و احد و حنین با محمد(ص) جنگیدیم، اسلام را به مصلحت پذیرفتیم و اکنون کاش پدرانم که در صدر اسلام کشته شدند، زنده بودند و می‌دیدند که حاکمیت از دست‌رفته آنان بار دیگر به خاندانشان بازگشته است!...» !... و شیطان از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید!  ۳ ـ چند سال قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان آورده بودیم؛ «بعدازظهر آن روز غمزده، ساعتی قبل از آن که مولای مظلوم ما «سر» بدهد، ندای «هل من ناصر» سر داده بود و شیطان انگشت حیرت به دندان گزیده بود که فرزند رسول‌خدا(ص) را چه می‌شود؟ چه کسی را به یاری می‌طلبد؟ در این سو که یارانش همه به خون غلتیده‌اند و در آن سوی، دشمنانش با شمشیرهای آخته به ریختن خونش ایستاده‌اند! پس حسین روی سخن با که دارد؟ و در این صحرای داغ و تب‌دار، کدام لبیک را انتظار می‌کشد؟ شیطان دیده بود که در صحرای «منا» ماجرای ذبح ‌اسماعیل با «فدیناه بذبح عظیم» خاتمه یافته بود، اینجا اما، اسماعیل‌ها به خون غلتیده‌اند و از «ذبح عظیم» خبری نبوده است. اینجا، در کربلا، سخن از «ان‌الله شاء أن یراک قتیلا» در میان است. شیطان گیج شده بود، ساعتی بیشتر از حیات این جهانی حسین باقی نمانده است ولی او همچنان ندای «هل من ناصر ینصرنی» بر لب دارد! فرزند‌ زهرا (س) با که سخن می‌گوید؟ و کدام جماعت را به یاری می‌طلبد؟ اینجا که کسی نیست!... شیطان نمی‌دانست- و حرامیان نیز- که کربلا سرزمینی است به پهنای همه سرزمین‌ها و عاشورا، روزی است به درازای همه روزها... نمی‌دانست که کربلا آغاز راه است و عاشورا، شروع ماجرا... حسین ما، ‌اما می‌دانست که «عصرخمینی» در راه است و ندای «هل من ناصر» عصر عاشورای او در گوش زمان می‌پیچد و در «عصر خمینی» به گوش کربلایی‌هایی می‌رسد که آن روز به کربلا نرسیده بودند.
حسین ما می‌دانست که عاشورای دیگری در پیش است که این‌بار در کربلای ایران به تکرار خواهد نشست. عصر آن روز غم‌گرفته، مولای ما عاشورائیان عصر خمینی را به یاری می‌طلبید...». ۴ ـ این روزها، بار دیگر عاشوراست. عاشورایی که به درازای همه روزهاست اگرچه عاشورای آن روز، فقط یک نیمه روز بود. و بار دیگر کربلاست، کربلایی که به پهنای همه سرزمین‌هاست، هر چند کربلای آن روز، قطعه زمینی کم‌عرض و طول بود. باز‌هم حرامیان در برابر یاران امروزی حسین بن علی(ع)  به‌صف ایستاده‌اند اما، دیگر مانند آن روز غمزده، مولای مظلوم ما تنها نیست. در عاشورای امروز یاران امروزی مولای مظلوم و شهیدمان دیگر اجازه نمی‌دهند که از گلوی ناپاک یزید و شمر و ابن‌زیاد و عمرسعد و حرمله و... آب خوشی فرو رود. عاشورای امروز ما چند دهه و چند سال به درازا کشیده است و هر روز آن، با پیروزی تازه‌ای همراه بوده است و سنگر جدیدی فتح شده است و...  ۵ ـ ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی و اضطراب می‌گوید؛ «مانع اصلی پیش‌روی ما برای استقرار نظم جهانی(بخوانید کدخدایی آمریکا) دکترین ولایت ‌فقیه امام خمینی است... همه نظریه‌ها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ می‌پیوندند، ولی نظریه ولایت ‌فقیه [امام] خمینی هر روز پررنگ‌تر و سرزنده‌تر می‌شود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب می‌کند».  آنتونی گیدنز، جامعه‌شناس پرآوازه انگلیسی درباره تحولات بنیادین قرن حاضر می‌نویسد؛ «در گذشته، سه غول فکری جامعه‌شناسی یعنی مارکس، دورکیم و ماکس ‌وبر با ‌اندکی اختلاف‌نظر، فرآیند عمومی جهان را به سوی سکولاریزمو در جهت حاشیه‌نشینی دین ارزیابی می‌کردند ولی از سال 1979 و با پیدایش انقلاب اسلامی در ایران، شاهد روند معکوس و متفاوت با این فرضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان با شتاب به سمت دینی ‌شدن پیش می‌رود.».   نیوت گنگریچ، رئیس‌ اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات چند تن از سناتورها که ادعای رهبری آمریکا بر جهان را داشتند، به انقلاب اسلامی در ایران و رهبری هوشمندانه امام و رهبر معظم انقلاب ‌اشاره کرده و با تمسخر می‌گوید؛ «ایالات متحده چگونه ادعای رهبری جهان را دارد؟ با کشوری که در آن، دختران 12 ساله ‌باردار می‌شوند، 15 ساله‌ها همدیگر را می‌کشند، 17 ساله‌ها به ایدز مبتلا می‌شوند و 18ساله‌ها در حالی دیپلم می‌گیرند که به خوبی قادر به خواندن و نوشتن نیستند». اینگونه است که «توماس جفرسون» نویسنده اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا اگر زنده بود، از خجالت آب می‌شد و «ژان ژاک روسو» کتاب معروف قراردادهای اجتماعی خود را از شرمندگی به آتش می‌کشید. اراذل و اوباشی مثل بایدن و ترامپ و مکرون و شولتز و چارلز و ... که جای خود دارند! ۶ ـ قدرت‌های استکباری طی دو چند قرن گذشته و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شیپور فریب می‌دمیدند که «ما با اسلام مخالفتی نداریم»! و اصرار داشتند که مخالفت آنها با قرائتی از اسلام است که در ایران اسلامی به صحنه آمده است. اکنون اما، با گسترش پر شتاب اسلام و رویکرد پر دامنه ملت‌های مسلمان به اسلام ناب محمدی (ص)، پرده تزویر دریده و با آتش زدن قرآن نشان داده‌اند که اولاً؛ با اساس اسلام سر دشمنی دارند و ثانیاً؛ قرائت انقلاب اسلامی از«اسلام» را برهم زننده نظام سلطه جهانی می‌دانند... اما نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که آتش ابراهیم را نمی‌سوزاند و قرآن را از میدان بیرون نمی‌راند.
پديده‌ بي‌مرز جاهليت محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر پرورش را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
حمیدرضا ترقی: آدرس کانال ،تحلیلی،خبری حمید رضا ترقی در ایتا https://eitaa.com/taraghi 🔺 *چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده!* 🔹بانک آینده سال گذشته با اضافه برداشت ۵۷ هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی، ۲۵ درصد از رشد پایه پولی را به خود اختصاص داد. 🔹این بانک به دلایل متعدد مدیریتی در ادوار گذشته، روزانه ۱۶۰ میلیارد تومان یعنی ماهانه حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان زیان جدید خلق می‌کند. 🔹بانک آینده و شرکت‌های زیرمجموعه آن طی سال گذشته ۶۳.۳ هزار میلیارد تومان زیان جدید ایجاد کرده‌اند. این عدد معادل ۳.۶ برابر زیان گروه خودروسازی ایران خودرو و  ۲.۸ برابرِ زیان گروه سایپا است. 🔹هم‌چنین بانک آینده طی سال‌های گذشته ۷۵ درصد از کل تسهیلات خود یعنی ۱۲۹ هزار میلیارد تومان را به شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خود پرداخت کرده است.  🔹آمار و ارقام موید آن است که این بانک با هدف تامین مالی شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خود تشکیل شده اما هزینه ناترازی آن به کل اقتصاد ایران و مردم تحمیل می‌شود مانیفست حزب کارگزاران درباره انتخابات منتشر شد - باران نیوز https://www.baranemashregh.ir/news/6542e602236971fe106bb9c7a3f3facd7711bef2d32775b892ef7ea980ca02a3/ ✅ نکته : در گروهی اهل قلمی بر مرکب ادب نشسته و داعی حکیمی راکه سخن از ایمان و امید زده بود با قطار کلمات طعن بر طعن می فزود . مرا که اعتراف می کنم بضاعتم در نوشتن مزجات است و دستم از رسیدن به میوه ها قاصر ، طاقت نیامد که در دفاع از حق برگ سبزی اهدا نکنم تحفه صحبت درویش . ×××××× √ ما را به رجا خواند خدایی که حکیم است √ امرش به قنوط است لئیمی که رجیم است . آنان که به خیال خویش ایمان و امید را مکبل اسیر و مغلول در زنجیر کافران بد کیش می دانند و برای خلق گرفتار به جای سعی و عمل در گشودن بسته ها مرثیه ی رخوت و شعر رماندن از رحمت می خوانند در واقع حدیث نفس می کنند و با تزریق فسردگی در شریان اجتماع بر شاخ نشسته بن می برند و اگر مراقب نباشند چه بسا ناخواسته رنه شیطان در دعوت به فلاکت و خلیدن در فضیحت را بازنشر دهند . × البته که جامعه همیشه کاستی ها قصورها و تقصیر های فراوانی دارد و بعید نیست که برخی متولیان امور ، همانان که نا اهل و نامحرم و زنجیره نفوذند در بنای چنین نابسامانی پر جد و جهد باشند و از دیگر سو به رغم همه تلاش ها و شب از روز نشناختن خادمان مردم با توجه به موانع مختلف انتظار تحقق مدینه ای فاضله داشتن در کوتاه مدت با وجود این همه عوامل بازدارنده بر سر راه خیرخواهان تلاشگر ، کمی زیاده خواهی است . √ یادمان باشد حکیمان گفته اند اقامه هزار دلیل برای امری ناصواب مساوی است با هزار و یک اشتباه ! نمی شود کسی گرفتار تله تناقض فکر و رفتار باشد به مخاطبان آیات یأس ایحاء کند و در عین حال خویش را سنگربان خاکریز عشق و ایمان بداند . √ البته هر کسی حق دارد فهم خود را بر خامه قلم ریزد و بر صفحه ادب فشاند اما باید پذیرفت که مخاطبان خود به قدر وسع خویش سره و ناسره درک کنند و به تحسین یا نقد مطالب و مفاهیم کمر همت بندند طرفه آن که متن واضح الخطأ و امید کش را همراستای منویات قائلی حکیم بدانند که سیاق بیانش ارشاد به انطباق منطوق و مفهوم و ظاهر و مکتوم کلامش دارد چنین انتسابی نه تنها تجوز و تکلف که تفسیر سخن بما لایرضی صاحبه ميباشد . √ روزی کسی می گفت اندر بهشت بردن مردم به قوت و قدرت نباید و آن حکیم پاسخ داد که صد البته جهنمی ساختن آنان به تزویر و تمویه و زور هم نشاید . اینک خلاصه سخن آن که زبان به رجاء و امید گشودن در مقوله ارشاد و هدایت گنجد و دستوری نیست اما تفریغ قلوب و تیأيس شعوب هم برای مدعیان خیر وصله ناجوری است . خدایی که از دل سیاهی سپیدی و از بطن شوری شیرینی بیرون می کشاند به یقین قادر است در عین انکار ناباوران ، فرافکنی بانیان تلخی اوضاع مردمان و تحمیل گران همه اوزار بر دوش دیگران ،حلاوت عیش رغید و حیاتی سعید را به کام دلبستگان و امیدورزان درگاهش بچشاند . خدای ما خدای دادرس زمان انقطاع اسباب و موعد تنهایی و انتشار احباب است . ما خدایمان را به فسخ عزائم فتح گره ها و رفع مصائب می شناسیم . « عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ.» در مسیر غزوه احد به نبی اعظم صلی الله علیه وآله خبر دادند ابوذر هم پا پس کشید ؛ گر چه به ایمان و پایمردی فرزند ربذه باور داشت اما در جوابشان بدان قول اکتفا کرد که اگر خیری درو باشد باز می گردد . پس به فضل اله از پا پس کشیدن مشاهیر و خلق معاذیر شان برای خزیدن در وادی زندگانی خویشتن یا نواختن آهنگی بر خلاف سواد اعظم بعون الله نهراسیم . @ghasemjafari
آدرس کانال ،تحلیلی،خبری حمید رضا ترقی در ایتا https://eitaa.com/taraghi
🎥 *استیضاح رئیس جمهور آمریکا کلید خورد* 🔹مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۹ رأی موافق در مقابل ۲۰۸ رأی مخالف، طرح استیضاح جو بایدن را به دلیل دلیل آن رسوایی فساد مالی و اخلاقی خانواده وی به کمیته قضایی و امنیت داخلی منتقل کردند. ✅ @Khabar_Fouri
*جزئیاتی از تغییرات در لایحه عفاف و حجاب: برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی جرم تلقی شده/ حجاب یکی از ملاک‌های استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد* *حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به جزئیاتی از فصل چهارم مصوبه این کمیسیون درباره عفاف و حجاب، اظهار کرد:* 🔹 فصل چهارم مصوبه مربوط به لایحه عفاف و حجاب به وظایف عمومی و مسؤولیت اجتماعی مربوط است که براساس آن، موضوع عفاف و حجاب یکی از ملاک‌های استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد و در مورد آموزش و پرورش هم آمده که بحث عفاف و حجاب به صورت استمراری در مراحل ارزشیابی نیز مورد توجه قرار گیرد. 🔹فصل پنجم مصوبه، مربوط به جرائم و تخلفات در حوزه عفاف و حجاب است که نگاه این فصل از مصوبه به افرادی است که با دولت‌ها، شبکه‌ها و جریانات رسانه‌ای خارجی در ارتباط هستند و ترویج برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی در جامعه را دنبال می‌‌کنند که برای آن‌ها مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است. 🔹در مجازات مرتبطین با رسانه‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های معاند در راستای ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی، در مرحله اول مراعات حال افراد شده و چنانچه افراد بر اثر بی‌اطلاعی مرتکب اقدامی شده و یا از عملکردشان پشیمان شده باشند، گذشت از تخلف و جرم برایشان در نظر گرفته شده است. 🔹این مصوبه مجازات‌های سنگینی را برای کسانی در نظر گرفته که با اراده و آگاهانه، قصد اضمحلال خانواده را دارند و در مسیر آسیب زدن به جامعه حرکت می‌کنند. 🔹در این مصوبه، جرائمی برای اشاعه‌دهندگان فحشا در جامعه در نظر گرفته شده و از تذکر و جریمه نقدی شروع می‌شود و مجموعه‌ای از محدودیت‌های اجتماعی برای کسانی که به دلیل عملکردشان به دادگاه معرفی می‌شوند، در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به ممنوعیت در یک بازه زمانی برای خروج از کشور اشاره کرد. ✅ @Khabar_Fouri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥 افزایش شمار زخمی‌های انفجار دمشق* 🔸️المیادین: در جریان انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب شهر دمشق، یک نفر شهید و ۱۵ نفر نیز زخمی شده‌اند که دو تن از آن‌ها جراحتشان عمیق است.