May 11
May 11
هدف نخبهپروری ...
آنچه نگاه به نخبگان را به عنوان یک فریضه، به عنوان یک واجب غیر قابل اجتناب بر همه مسئولان لازم میکند یک هدف بزرگ است. یک هدف بزرگی در اینجا وجود دارد؛ با این هدف حتماً بایستی نگاه به نخبگان یک نگاه جدی، یک نگاه عملیاتی، یک نگاه دلسوزانه، و پیگیر باشد.
آن هدف چیست؟
آن هدف عبارت است از تبدیل کشور ایران به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف ... و برافرازنده پرچم نوین اسلامی... یک پیشرفتهایی کردهایم اما اینها همه راههای نیمه راهی است، ما باید پیش برویم، باید به قلهها برسیم. و این بدون یک نسل جوان نخبه امکانپذیر نیست. یک نسلی باید وجود داشته باشد که این هدف را تامین بکند... موظفیم کشور را به اینجا برسانیم.
راه آن چیست؟
راه آن تربیت نسلی است با یک خصوصیاتی که آن خصوصیات اینها است؛یک نسلی باید به وجود بیاید،شجاع،باسواد، متدین، دارای ابتکار، پیشگام، خودباور، غیور... بایستی انگیزه کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجه کند و به تعبیر امیرالمومنین « اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک» زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدیت حرکت کند.
تربیت یک چنین انسانهایی، یک چنین جوانهایی، پایه اصلی تمدن نوین اسلامی است.
سرمایه این حرکت، این نسل است و موتور محرکه این حرکت هم نخبگان جوانند؛ نخبگان اینجوری هستند...
«رهبر معظم انقلاب»
#نخبه_پروری
#نخبگان_و_تمدنسازی_اسلامی
🆔@tarbiat_nokhbeh
بزرگترین فتح...
واقعا بزرگترین فتح جمهوری اسلامی این بود که توانست این جوانان را به این مرحله از عظمت و اعتلای روحی برساند که بتوانند احساس خودباوری کنند و بایستند و در مقابل تهاجم عظیم یکپارچه دنیا، از کشور و از موجودیتشان و از اسلام دفاع کنند.
نخبگان میتوانند در هر انسانی احساس تعهد را زنده کنند. وقتی انها در صراط مستقیم حرکت میکنند و جهتگیریشان جهتگیری خوبی است، احساس تعهد در همهی کسانی که آنها را میشناسند و میبینند زنده میشود. لذا بنده عمیقأ و قویا نخبه باور هستم.
«رهبر معظم انقلاب»
#نخبه_پروری
#نخبگان_و_تمدنسازی_اسلامی
🆔@tarbiat_nokhbeh
محتواهای ثابت کانال مربیان نخبه پرور
1⃣ زندگیِ با نشاط:
گفتگوهایی برای تقویت نشاط و شادابی در نوجوانان و پیشگیری از افسردگی
#⃣ #درس_حلقه
2⃣ صمیمانه با والدین:
متن جلسات آموزش مسائل تربیتی مهم برای والدین
#⃣ #آموزش_والدین
3️⃣ تربیت ماندگار:
جلسات آموزش مربی با محوریت اندیشههای مقام معظم رهبری(دام ظلّه)
#️⃣ #تربیت_ماندگار
4⃣ شط شراب:
متن جلسات اخلاق شرح کلمات آیت الله بهجت(ره)
#⃣ #جلسه_اخلاق
5⃣ میزان خوانی:
بخشهایی از کتاب برنامه جامع مجموعههای نخبه پرور
#⃣#میزان
6⃣ مجموعهگردی:
نشان دادن اقدامات خوب مجموعههای مردمی نخبه پرور سراسر کشور
#⃣ #اقدام_خوب
7⃣ مساجد نخبهپرور:
گزیدههایی از تاریخچهی مساجد مختلف نخبه پرور کشور
#⃣ #مساجد_نخبهپرور
8⃣ نخبگان و تمدن سازی:
گزیدهای از بیانات مقام معظّم رهبری در زمینه نخبگان و نخبه پروران
#⃣ #نقشه_کلان
🆔 @tarbiat_nokhbeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقطهی درخشان زندگی حضرت زهرا
شهادت جانگداز بانوی دوعالم حضرت فاطمهی زهرا (س) بر تمام شیعیان و محبین آن حضرت، تسلیت باد.
🆔 @tarbiat_nokhbeh
میزان | نکتهی مهم در جذب استعدادهای برتر
🔷 قبل از اینکه روش های مختلف جذب توضیح داده شود، باید به یک نکتۀ مهمّ راهبردی توجّه داشت و آن اینکه بهترین کار برای جذب استعدادهای برتر این است که مجموعه تلاش کند به عنوان «قطب نخبگانی» منطقه ای که در آن واقع شده شناخته شود.
🔶 به هر میزانی که مجموعه در رسیدن به این هدف توفیق داشته باشد، روش های مختلف جذب بهتر به نتیجه میرسد و حتّی کار به جایی خواهد رسید که مدارس، خانواده ها و دانش آموزان آن منطقه بدون هیچگونه تبلیغ و اقدامی، برای پیوستن به مجموعه اقدام خواهند نمود.
شماره: 2⃣
#میزان_خوانی
#سن_مطلوب_جذب
🆔 @tarbiat_nokhbeh
*نخبگان و تمدن سازی |* رهبری و جذب دانشجویان
🔸پیش از انقلاب، هم ایشان به سراغ نخبگان میرفتند و هم نخبگان پاشنهی درب خانه و مسجد ایشان را درآورده بودند. ایشان به دانشگاه مشهد میرفت و دانشجویان در مسجد ایشان حضور پر رنگ و چشمگیر داشتند.
🔹مقام معظّم رهبری در این باره میفرمایند:
«قبل از انقلاب، بعضی از روحانیون، از جمله بندۀ حقیر با دانشجوها ارتباطاتی داشتیم. این ارتباطات، ارتباطات سازمانی نبود، ارتباطات تشکیلاتی نبود، ارتباطات در مسائل مبارزاتیِ تند نبود؛ ارتباط فکری و تبیینی بود؛ یعنی جلساتی داشته باشیم که دانشجوها در آنجا شرکت کنند، یا ما احیاناً در جلسهای از جلسات دانشجوئی در دانشگاه شرکت کنیم.
در آن اوقات، بنده در مشهد جلسهای داشتم که بین نماز مغرب و عشاء برگزار میشد. پای تخته میایستادم و به قدر بیست دقیقه یا نیمساعت صحبتمیکردم. مستمعین هم نود درصد جوان بودند؛ جوانها هم غالباً دانشجو و بعضاً دبیرستانی بودند. یک شب مرحوم شهیدباهنر(رحمةاللهعلیه) مشهد بود،با من بهمسجد ما آمد. وضعیت را که دید، شگفتزده شد. حالا آقای باهنر کسی بود که در تهران با مجامع جوان و دانشجوئی هم مرتبط بود. ایشان گفت که من به عمرم اینقدر جمعیت دانشجوئی و جوان در یک مسجد ندیدهام...
شبکه مربیان نخبهپرور
*نخبگان و تمدن سازی |* رهبری و جذب دانشجویان 🔸پیش از انقلاب، هم ایشان به سراغ نخبگان میرفتند و هم
...حالا توی مسجد ما مگر چقدر جوان بود؟ حداکثر مثلاً سیصد و چهل پنجاه نفر. در عین حال برای یک روحانیِ روشنفکرِ مرتبط با جوانها، مثل آقای باهنر، که خودش هم دانشگاهی بود و دورههای دانشگاهی را دیدهبود و محیطهای دانشجوئی را میشناخت و از فعالیتهای مذهبیِ بهروز و متجددانه هم مطلع بود، جمع شدن حدود سیصد یا سیصد و پنجاه نفر جوان -که شاید از این تعداد، مثلاً دویست نفرش دانشجو بودند- چیز عجیبی بود و ایشان را دهشتزده و تعجبزده کردهبود: دویست تا دانشجو یکجا جمعبشوند و یک روحانی برایشان صحبتکند؟!»
🔸این مراودات آیتالله خامنهای با نبخگان تنها محدود به مسجد و دانشگاه نبود. بلکه منزل ایشان نیز قبل از انقلاب پاتوق رفتوآمد و گعدههای گفتوگوی طلبهها و دانشجویان شدهبود.
شماره: 1⃣
#نخبگان_و_تمدنسازی_اسلامی
#نقشه_کلان
🆔 @tarbiat_nokhbeh
فرمانده کل قوا | نخبهپروری و پرورش حاج قاسم
🔷 بنده در طول سالها اُنس با کرمان و کرمانیها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان، بالعیان مشاهده کردهام. مهمترینِ این ویژگیها:
🔹اوّلاً هویّت عمیق فرهنگی کرمان
🔹ثانیاً نخبهپروری کرمان؛
«از خصوصیّات این استان پرورش نخبگان است.»
🔶 نجابت اخلاقی و ایمان صادقانهی مردم کرمان، و پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی...
زمینهی بُروز شخصیّت بزرگی مثل #حاج_قاسم_سلیمانی اینها است.
🔸 نخبهپروری و اتّصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزهی در راه آنها خصوصیّت بزرگی است که بنده آن را به چشم در مردم کرمان مشاهده کردهام.
«رهبر انقلاب ۱۴۰۲٫۱۰٫۲»
#نخبهپروری
#فرمانده_کل_قوا
🆔 @tarbiat_nokhbeh
شبکه مربیان نخبهپرور
میزان | نکتهی مهم در جذب استعدادهای برتر 🔷 قبل از اینکه روش های مختلف جذب توضیح داده شود، باید به
میزان | اهمیت گزینش در نخبهپروری
📌 باید گزینش مجموعه به دست «نیروهای کارآزموده» صورت پذیرد.
🔷 نکات مهمی که باید در اینجا بر آن تأکید کنیم:
🔹گزینش دقیق بهتر است در طی یک دورۀ ارزیابی صورت پذیرد.
🔹گزینش دفعی چندان سودمند نیست و آسیبهایی دارد.
🔹پس از گزینش اوّلیه و در ابتدای ورود هر دانش آموز به مجموعه، وی برای مدتی در «دورۀ ارزیابی اوّلیه » قرار میگیرد.
🔶 مجموعه در این دوره های زمانی میتواند بیش از ظرفیت معمولش دانش آموز پذیرش کند. در این مدّت وضعیت دانش آموزان با دقّت بیشتری رصد میشود تا خصوصیات آنها با معیارها تطبیق گردد و پس از آن بهترینها گزینش شوند.
🔸لذا در این مدت باید برنامه هایی طراحی و اجرا گردد که بتواند به خوبی بروز دهندۀ خصوصیات و معیار های مورد نظر در متربی باشد.
🔸دورۀ ارزیابی اوّلیه در پایۀ اصلی جذب(پایۀ ششم) از ابتدای ورود دانش آموز تا آمدن نتایج قبولی دانش آموزان در مدارس برتر متوسطه اوّل است که ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد.
🔸دانش آموزانی که در پایه های دیگر وارد مجموعه میشوند، لازم است دوره های ارزیابی اوّلیۀ ۲ الی ۳ ماهه را طیّ کنند و پس از آن فرآیند گزینش نهایی آنها انجام شود.
شماره: 3⃣
#میزان_خوانی
#جذب_و_گزینش
🆔 @tarbiat_nokhbeh