eitaa logo
تربیت معنوی
7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙منی که از تولدم... | حاج محمود کریمی 💐 همه انبيا را عيد می گرفتند... 💠 امام صادق عليه السلام فرمودند: 💠 و هُوَ عِيدُ اللهِ الْأَكْبَرُ وَ مَا بَعَثَ الله عَزَّ وَ جَلَّ نَبِيّاً قَطُّ إِلَّا وَ تَعَيَّدَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ عَرَفَ حُرْمَتَهُ وَ اسْمُهُ فِي السَّمَاءِ يَوْمُ الْعَهْدِ الْمَعْهُودِ وَ فِي الْأَرْضِ يَوْمُ الْمِيثَاقِ الْمَأْخُوذِ وَ الْجَمْعِ الْمَشْهُود 💠 روز غدير خم عيد بزرگ خداست، خدا پيامبری مبعوث نكرده مگر اينكه اين روز را عيد گرفته و عظمت آن را شناخته و نام اين روز در آسمان روز عهد و پيمان و در زمين، روز پيمان محكم و حضور همگانی است. 📚 تهذيب الاحكام ج ۳ ص ۱۴۳ @TarbiateManavi
🔸 حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدیر 🔹 مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد: 🔸یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. 🔹 محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت... 🔸 من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. 🔹عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند. 🔸بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. 🔹 وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. 🔸 سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. 🔹 در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ 🔸 اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. 🔹 سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علی عالی اعلا که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد ... 🔸 معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. 🔹 پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) ازاین جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته اید و غذاها، شیرینی ها و شربت های خوشمزه می خورید بعد می روید خانه و فکر می کنید که در مدح علی شعر گفته اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه. 🔸این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت. پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می کردند. آقای سپهر، بعدها می گفت: تعدادی از آنها زندگی شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند. ابن سینای زمان صفحه 102 - 97. به نقل از مرحوم سید علی اکبر پرورش. @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تنگِ دلم برای ایوونو ضریحت... 🌺 یه گوشه کنار به ما جا بده، ما رو دم ایوونت راه بده... @TarbiateManavi
🌴🌼🌺 میلاد پرنور و سرور ولادت باسعادت ، علیه‌السلام بر همگان مبارکباد 🌹🌼🌿 یکی از دستورالعمل هایی که حضرت (قدس سره) برای شفای بیماران میفرمودند : مریض پس از نماز صبح دورکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن سه مرتبه بگوید: «اللَّهُمَ‏ اشْفِنِي‏ بِشِفَائِكَ‏ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي بِعَافِیَتِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِك‏» «بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیه‌السلام» خدایا، مرا به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیتم بخش؛ چرا که من بندۀ تو و فرزند بندۀ توأم. به حرمت و مقام علیه‌السلام. 📚 بهجت‌الدعاء ص ۲۴۹ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های عبادی مورد سفارش حضرت آيت‌الله بهجت رحمه‌الله) @TarbiateManavi
🌸حضرت امام کاظم علیه السلام و 🔸احمد بن عبداللّه اهوازی از پدرش نقل می کند که از فضل بن ربیع شنیدم که می گفت: 🔹من شب و روز مراقب حضرت هستم و در تمام لحظه ها وی را چنین دیدم که پس از به جا آوردن نماز صبح، مشغول تعقیب می شود تا آنکه خورشید طلوع نماید. پس از آن به سجده می رود تا زوال خورشید. آن حضرت کسی را معین کرده تا وقت های نماز را به او یادآوری کند. همین که وقت نماز را به او خبر می دهد، از جا برمی خیزد و دوباره مشغول نماز می شود، بدون آنکه تجدید وضو نماید. این شیوه همیشگی اوست و باز به سجده می رود تا موقع نماز مغرب، پس از نماز عشا افطار می کند و مقدار کمی استراحت می نماید و بعد از آن، تجدید وضو می نماید و باز به سجده می رود و تمام شب را تا سپیده صبح به عبادت و نماز سرگرم است. @TarbiateManavi 📚 مناقب، ج 4، ص 318.
🌸 از این چهار راه کمک بگیر 🎙 گفتاری تربیتی از استاد علی صفائی حائری @TarbiateManavi
تربیت معنوی
🌸حضرت امام کاظم علیه السلام و #نماز_شب 🔸احمد بن عبداللّه اهوازی از پدرش نقل می کند که از فضل بن ربی
🌸 تذکر!!! 🔸 فضل بن ربیع زندانبان حضرت بود؛ و این سلوک عبادی حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام برای ایام زندانی بودنشان می باشد. هارون؛ امام را به بغداد آورد و به فضل بن ربیع سپرد و پس از مدتی از او خواست که امام را آزاری برساند اما فضل نپذیرفت و هارون او را به فضل بن یحیی بن خالد برمکی سپرد. چون امام در خانه فضل نیز به نماز و روزه و قرائت قرآن اشتغال داشت فضل بر او تنگ نگرفت و هارون از شنیدن این خبر در خشم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 همه چیز برای خدا 🌺 خالص وقتت رو؛ زبده ی فکرت رو برای خدا بزار @TarbiateManavi
🌸 امام کاظم علیه السلام: 🔹«إِجْتَهِدُوا فی أَنْ یكُونَ زَمانُكُمْ أَرْبَعَ ساعات:ساعَةً لِمُناجاةِ اللهِ، وَساعَةً لاِمْرِالْمَعاشِ، وَساعَةً لِمُعاشَرَةِ الاْخْوانِ والثِّقاةِ الَّذینَ یعَرِّفُونَكُمْ عُیوبَكُمْ وَیخَلِّصُونَ لَكُمْ فِی الْباطِنِ، وَساعَةً تَخْلُونَ فیها لِلَذّاتِكُمْ فی غَیرِ مُحَرَّم.»  🔸بكوشید كه اوقات شبانه روز شما چهار قسمت باشد: 1-  قسمتی برای مناجات با خدا،  2- قسمتی برای تهیه معاش،  3- قسمتی برای معاشرت با برادان و افراد مورد اعتماد كه عیب های شما را به شما می‌فهمانند و در دل به شما اخلاص می‌ورزند. 4- و قسمتی را هم در آن خلوت می‌كنید برای درك لذّت های حلال [و تفریحات سالم].» 📚 تحف العقول‏، صفحه 409 @TarbiateManavi
🌸 امام صادق عليه السلام فرمود: 🔸شرافت مؤمن به است و در روايتى ديگر فرمود: زينت و افتخار مؤمن به خواندن است. 📚 بحارالانوار، جلد 87، صفحه 140 @TarbiateManavi
🌸 از دلایلی که انسان از رحمت خدا مایوس می شود، نشست و برخاست با غافلین است. 🎙 حضرت آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه @TarbiateManavi
🎙 حافظ می فرماید: 🔸هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ 🔹از یُمن دعای شب و ورد سحری بود 🎙 میرزاجواد ملکی تبریزی رحمه الله علیه: 🌸 شیخ و تکیه گاهم در علوم حقیقی، برایم نقل کرد که: بی گمان، هیچ کس از جویندگان آخرت به هیچ مقامی از مقامات دینی نرسید، مگر از شب زنده داری و گمان می کنم پس از آن که این مطلب را از ایشان شنیدم، آن را در روایتی یافتم. 📚 اسرار الصلاه صفحه ۲۹۲ 🔰 آن نکته که میرزا جواد ملکی تبریزی رحمه الله فرمودند از استادشان شنیدند را در روایتی یافتند احتمالا این روایت شریف از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می باشد که: 🔶 «إنَّ الوصولَ إلى اللّه عزَّوجَلَّ سَفرٌ لا يُدرَك إلا بِامتطاء اللَّيل،.....» (بحار الانوار جلد 75 صفحه 380) 🔶 رسيدن به خداوند متعال سفرى است كه جز با سوارشدن بر مركب شب به دست نمى آيد. @TarbiateManavi
✍ سوال از محضر حضرت آیت الله بهجت رحمه الله علیه 🌸 آقا می شود راه صد ساله را یک شبه رفت؟ @TarbiateManavi
🖋️ مبداِ اصلاح از خودِ‌آدم باید شروع شود... @TarbiateManavi
🌸حافظ معمولا در اشعار خود اسم خاص نمی آورد ولی ارادتی که به امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام دارد؛ از حضرت یاد می‌کند. 🔰 همچنین حافظ گروه‌های مختلف رو نفی می کند و سپس تنها راه را مسیر ولایت ذکر می نماید: 🔸طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف 🔸گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف 🔸طرف کرم ز کس نبست این دل پر امید من 🔸گر چه سخن همی‌برد قصه من به هر طرف 🔸از خم ابروی توام هیچ گشایشی نشد 🔸وه که در این خیال کج عمر عزیز شد تلف 🔸ابروی دوست کی شود دستکش خیال من 🔸کس نزده‌ست از این کمان تیر مراد بر هدف 🔸چند به ناز پرورم مهر بتان سنگدل 🔸یاد پدر نمی‌کنند این پسران ناخلف 🔸من به خیال زاهدی گوشه‌نشین و طرفه آنک 🔸مغبچه‌ای ز هر طرف می‌زندم به چنگ و دف 🔸بی خبرند زاهدان نقش بخوان ولاتقل 🔸مست ریاست محتسب باده بده ولاتخف 🔸صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه می‌خورد 🔸پاردمش دراز باد آن حیوان خوش علف 🔸حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق 🔸بدرقه رهت شود همت شحنه @TarbiateManavi
🌸حافظ در جای دیگر هم می فرماید: 🔸مردی ز کنندهٔ در خیبر پرس 🔸اسرار کرم ز خواجهٔ قنبر پرس 🔸گر طالب فیض حق به صدقی حافظ 🔸سر چشمهٔ آن ز ساقی کوثر پرس @TarbiateManavi
🌺روز مباهله، مبارک باد. 🌸 ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است. 🎙حضرت آیت الله جوادی آملی: 🌕 از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می‌زنیم و عوامانه فكر می‌كنیم در نتیجه آن اركان ولایت را تقریباً از دست می‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر ركنی را خیلی محترم می‌شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امیر با فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است اینها جزء واجبات غیر ركنی است. در نماز یك واجب ركنی داریم یك واجب غیر ركنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غیر ركنی را خیلی دامن می‌زنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غیر ركنی است اما ركوع و سجود واجب ركنی است. @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 رسول خدا صلی اللّه علیه و آله: «اِذا قامَ العَبدُ مِن لَذیذِ مَضجَعِه وَ النُعاسُ فی عَینَیهِ لِیرضی رَبَّهُ بِصَلاةِ اللَّیلِ باهَی اللّهُ بِهِ المَلائِکةَ وَ قالَ اشهَدُوا اَنّی قَد غَفَرتُ لَهُ»  آن هنگام که بنده از خواب ناز برخیزد با آن که خواب در چشمان اوست، تا با خواندن نماز شب رضای خداوند را طلب کند. خداوند به او در بین ملائک مباهات می کند و می گوید: شاهد باشید که من او را آمرزیدم.  📚 وسائل الشیعه، جلد 5، صفحه 276 @TarbiateManavi
🌸 داستانی شنیدنی از تشرّف به محضر حضرت ولی عصر ارواحنافداه سیّد العلماء العاملین و سند الفقهاء الراشدین، حجّه الاسلام آقای آقا سیّد علی اکبر خویی—دامت برکاته—که از جمله معاصرین و از زمره مجاورین مشهد رضوی عرش قرین است مرا [یعنی شیخ علی اکبر نهاوندی] حدیث کرد: وقتی از نجف اشرف به جهت انجام مطلبی که در نظر بود به محلّه سیفیّه رفتم. [ظاهرا حلّه سیفیه صحیح است؛ توضیحات را ببینید.] در اثنای عبور از بازار آن بلد، نظرم به قبّه مسجد مانندی افتاد که بر سر درب آن زیارت مختصری از حضرت صاحب الزمان و خلیفه الرحمان—عجّل اللّه فرجه—نوشته بود و آن نوشته این بود: هذا مقام صاحب الزمان. مردمان آن سامان از دور و نزدیک در آن مکان جنّت نشان، به زیارت می‌رفته، به ساحت قدس باری دعا، تضرّع، زاری و توسّل می‌جستند. از اهالی حلّه وجه تسمیه آن مقام به مقام صاحب الزمان—عجّل اللّه فرجه—را سؤال نمودم، متّفق الکلمه گفتند: این مکان، خانه یکی از اهل علم این جاست که به آقا شیخ علی موسوم بود و مردی بسیار زاهد، عابد، متّقی و همیشه اوقات منتظر ظهور حضرت مهدی علیه السّلام بوده و همیشه مشغول خطاب و عتاب با آن جناب است که این غیبت شما در این ازمنه و اعصار موقعیّتی ندارد، چرا که مخلصین جنابت در اقطار و امصار به اندازه برگ درختان و قطرات باران است و در همین بلده بیش از هزار نفرند. پس چرا ظهور نمی‌کنی تا دنیا را پر از قسط و عدل نمایی؟ ملاقات تا آن که وقتی اتّفاق افتاد که به بیابانی رفته، همین عتاب و خطاب‌ها را به آن بزرگوار می‌نمود. ناگاه دید عربی بدوی نزد او حاضر شده، به ایشان فرمود: جناب شیخ! به چه کسی این همه عتاب و خطاب می نمایی؟ عرض کرد: خطابم به حجّت وقت و امام زمان—عجّل اللّه فرجه—است که مخلصین صمیمی‌ای در این عصر دارد که فقط بیش از هزار نفر آن‌ها در حلّه است و با ظلم و جوری که عالم را فراگرفته، چرا ظهور نمی‌کند؟ آن مرد عرب فرمود: یا شیخ! من صاحب الزمان—عجّل اللّه فرجه—هستم، با من این همه خطاب و عتاب مکن! مطلب چنین نیست که تو فهمیدی. اگر سی صد و سیزده نفر اصحاب من موجود بودند، هر آینه ظاهر می‌شدم. و در بلد حلّه که می‌گویی متجاوز از هزار نفر مخلص واقعی دارم، جز تو و فلان شخص قصّاب، کسی که [با] اخلاص بر کیش من نیست. اگر می‌خواهی که واقع امر بر تو مکشوف شود، برو و در شب جمعه، مخلصین مرا که می‌شناسی دعوت کن و در صحن حیاط خود، برای ایشان مجلسی آماده نما و فلان قصّاب را هم دعوت کن. دو بزغاله بر بام خانه‌ات بگذار و در پشت بام خود منتظر ورود من باش، تا من حاضر شده، واقع امر را به تو بفهمانم و تو را ملتفت کنم که اشتباه نموده‌ای. چون این مکالمات را با آقا شیخ علی به پایان رساند از نظرش غایب شد. مجلس مخلصین شیخ مذکور با کمال فرح و سرور به حلّه برگشته، ماجرا را به آن مرد قصّاب گفت و به تصویب یکدیگر از میان هزار نفر و متجاوز—که همه آن‌ها را از اخیار و ابرار و منتظران حقیقی غایب از انظار می دانستند—چهل نفر را انتخاب نمودند. و شیخ مزبور از آنها دعوت نمود که شب جمعه به منزل او بیایند تا به شرف لقای امام عصر—عجّل اللّه فرجه—مشرّف شوند. چون شب موعود رسید، مرد قصاب با آن چهل نفر در صحن حیاط خانه شیخ علی اجتماع نمودند و همه با طهارت و مواجه قبله، مشغول ذکر و صلوات و دعا و منتظر من الیه الالتجاء بودند. شیخ مزبور طبق دستور آن سرور، از قبل دو بزغاله بالای پشت بام برده بود. چون برهه‌ای از شب گذشت، دیدند نور عظیم درخشانی در جوّ هوا ظاهر شد که تمام آفاق را پر کرده و بسیار از آفتاب و ماه درخشنده‌تر است. آن نور به سمت خانه شیخ متوجّه گردیده، آمد تا بر بالای پشت بام خانه شیخ قرار گرفت. ذبح قدری نگذشت که صدایی از پشت بام بلند شد و آن مرد قصّاب را برای رفتن به پشت بام خواند. قصّاب حسب الامر به پشت بام رفت. بعد از لمحه‌ای آن سرور به او امر فرمود یکی از دو بزغاله را نزدیک ناودان بام برده، سر ببرد، طوری که خون آن تماما از ناودان، میان صحن خانه ریخته شود. قصّاب به فرموده آن بزرگوار عمل نمود. چون آن چهل نفر خون‌ها را دیدند ظنّ قوی پیدا کردند که آن بزرگوار سر قصّاب را از بدن جدا نموده و این خون او است که از ناودان جاری شده [است]. سپس صدایی از پشت بام بلند شده، شیخ علی صاحب خانه را امر فرمود به سطح بام بالا رود. شیخ علی بالای پشت بام رفت؛ دید مرد قصّاب صحیح و سالم بالای پشت بام است. یکی از دو بزغاله را سر بریده و خونی که از ناودان به صحن خانه ریخته، خون بزغاله است. آن بزرگوار به مرد قصّاب امر فرمود بزغاله دیگر را به همان کیفیّت ذبح کند. قصّاب هم حسب الامر بزغاله دیگر را نزدیک ناودان برده، ذبح کرد. ادامه دارد..... 👇👇👇
.... ادامه مطلب قبل 🔸نوبت دیدار چون خون آن میان صحن خانه ریخت، چهل نفری که در صحن خانه بودند، قاطع شدند که آن سرور شیخ علی مزبور را نیز به قتل رسانده و عن قریب نوبت به هریک از آن‌ها خواهد رسید. لذا همه از صحن خانه شیخ مزبور بیرون آمده، رو به فرار نهادند. سپس آن بزرگوار به شیخ علی فرمود: الحال به صحن خانه برو و به این جماعت بگو به بام آمده، مرا دیدار نمایند. وقتی شیخ به صحن خانه آمد، احدی از آن چهل نفر را ندید. به بام مراجعت کرده، فرار آن جماعت را به عرض آن سرور رساند. آن بزرگوار فرمود: یا شیخ! دیگر این قدر با من عتاب و خطاب مکن، این بلد حلّه بود که می‌گفتی متجاوز از هزار نفر از مخلصین ما آن جاست؛ چه شد که از میان آن منتخبین، کسی جز تو و این مرد قصّاب نماند؟ جای‌های دیگر را هم به همین نحو قیاس کن! این را فرمود و از نظر شیخ و مرد قصّاب ناپدید شد. آن گاه، شیخ آن بقعه را مرمّت نموده، به مقام صاحب الزمان—عجّل اللّه فرجه—موسوم نمود و از آن وقت تاکنون آن مقام شریف مطاف انام و مزار خاصّ و عام است. 📚 برگرفته از عبقری حسان یاقوته ۱۷ ج ۵ ص ۳۱۷-۳۲۰ با کمی ویرایش. تشرفات @TarbiateManavi
🎙 میرزا علی آقا قاضی : ▪️ من هر چه دارم از زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) و قرآن دارم . دریای عرفان ‌، صفحه 98 @TarbiateManavi
🎙 خطر مراعات نکردن حریم محرم و نامحرم در کلام حضرت آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | امسال عزاداری را برگزار کنیم یا نه؟ 🔺️بیانات حضرت آیت‌‌ الله‌ مصباح‌ یزدی در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی. ۹۹/۰۵/۰۶ @TarbiateManavi
⚫️ موضوع عکس: بچه های قمی از امروز شروع کردن برا اقامه عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 🎙آیت‌الله بهجت می‌فرماید: مأموریت رضاخان تعطیلی روضه‌خوانی بود؛ در آن زمان، نزد آقا شیخ عبدالکریم حائری گفته شد: روضه‌خوانی امر مستحبی است، شما با او مخالفت نکنید. ایشان فرمودند: بله، مستحب است، اما هزار واجب در آن است. 🔸 برگزاری پر شور عزای امام حسین علیه السلام با رعایت قانون و پروتکل های بهداشتی، به بهانه ی بیماری کرونا نکند عزاداری را ترک نمائیم که جوابی در محضر حضرت زهرا سلام الله علیها نخواهیم داشت. @TarbiateManavi
1_444044354.mp3
784.4K
🎙 استاد مؤیدی حفظه الله 🔸 توصیه‌ای برای تبلیغ 🔸 نصایحی به مناسبت محرم و صفر چهله‌ی زیارت عاشورا از عاشورا تا اربعین چه کار کنیم لعن‌های زیارت عاشورا دامن خودمان را نگیرد؟ 30آبان90 @TarbiateManavi
🔸🔹🔸 نمازی بسیار مهم 🔸برای آخرین روز ماه ذی‌الحجه که روز آخر سال قمرى نیز است، مرحوم «سیّدبن طاووس» در کتاب «الاقبال» براساس یک روایت ذکر کرده است که دو رکعت نماز بخوان و در هر رکعت سوره «حَمد» «یک مرتبه» و ده مرتبه «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» و ده مرتبه «آیت‌الکرسی» و پس از نماز بگو: اللّٰهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِى هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنِى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسِيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنِى إِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائِى عَلَيْكَ، اللّٰهُمَّ فَإِنِّى أَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِى، وَمَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنِى إِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنِّى، وَلَا تَقْطَعْ رَجائِى مِنْكَ يَا كَرِيمُ. 🔹چون این را بگویی، شیطان فریاد می‌زند: وای بر من آنچه در این سال بر ضدّ او رنج بردم، همه را خراب کرد و سالی که گذشت برای او گواهی می‌دهد که سالش را به خیر پایان داد. 📚 اقبال الاعمال، ج٢، ص٥١٧ @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام رضا علیه السلام: مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِشَطِّ اَلْفُرَاتِ كَانَ كَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فَوْقَ [فِي] عَرْشِهِ. کسیکه امام حسین (ع) را زیارت نماید مثل این می باشد که خدا را در فوق عرش زیارت نموده. 📚 کامل الزيارات  ,  جلد۱  ,  صفحه۱۴۷ @TarbiateManavi
⚫️ چون محرم می شد، پدرم خندان دیده نمی شد ▪️قال مولانا الرضا علیه السلام: 🔸 کان أبی صلوات اللّه علیه إذا دخل شهر المحرّم لا یرى ضاحکا و کانت کائبة تغلب علیه حتّى یمضى منه عشرة أیّام فإذا کان یوم العاشر کان ذلک الیوم یوم مصیبته و حزنه و بکائه، و یقول هذا الیوم الّذی قتل فیه الحسین علیه السلام. 🔸پدرم چون ماه محرم داخل می شد، خندان دیده نمی شد و محزون بود تا روز عاشورا. چون روز عاشورا می شد آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می فرمود: امروز روزی است که حسین علیه السلام شهید شده است. 📚مسند الامام الرضا علیه السلام جلد 2 صفحه 27 @TarbiateManavi