ممکن است در کودکی یاد گرفته باشیم که هیجانها «بد» هستند و بنابراین هیجانهای فرزندانمان هم مانند هیجانهای خودمان برایمان ناراحتکننده میشوند.
زمانیکه احساسات خود را مستقیم، ساده و به شیوههای غیرتهدیدکننده بیان میکنیم، فرزندانمان بهره میبرند.
یک کودک نه تنها میخواهد بداند والدینش چه فکر میکنند، بلکه میخواهد بداند احساس آنها چگونه است. وقتی ناراحت، خشمگین، یا ناامید، هیجانزده، مغرور، یا خوشحالیم میتوانیم به فرزندانمان اجازه دهیم که بدانند.
کودکان نیاز دارند بدانند که ما نیز احساسات داریم. وقتی هیجانهایمان را بیان میکنیم، فرزندانمان میفهمند چه برای ما مهم است و همچنین شاهد مدلی برای بیان سالم هیجان میشوند.
کودکان از طریق مشاهدهی شیوههای پاسخ هیجانی ما، و نه فقط کلماتی که میگوییم، همدلبودن را یاد میگیرند. میتوانیم ضمن احترامگذاشتن به تجربههای خودمان و فرزندانمان، اصیل و پر شور باشیم.
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
رسم دست بوسی پدرومادرها رادرخانواده ها باب کنید.
نوه ها ببینند که پدرومادرش برای احترام دست والدینش را می بوسد این از نظر تربیتی اثر ویژه ای دارد.
#مادر
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
وقتی با زور لباس تن کودک میکنیم با زورسوار ماشینش میکنیم، با زور و تهدید به او غذا میدهیم👇
کودک می آموزد روابط برپایه جنگ و زور است و به مرور با شما مخالفت میکند👈 در غذا خوردن ، تکلیف نوشتن،دستشویی رفتن و..
❇️او با شما همکاری نمیکند چون همکاری را نیاموخته.
✅باید در مسیر #تربیت، #آرامش داشته باشید و #صبور باشید.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🧏 چه عواملی موجب ناسازگاری والدین و فرزندان می شود؟
الف) گاه در مراحلی از زندگی والدین و فرزندان انتظارات یکدیگر را برآورده نمی کنند زیرا ممکن است پدر و مادر تغییرات فرزندانشان که به سن بلوغ رسیده اند را جدی نگیرند .
ب) فرزندان در دوران زندگی خود با محیط ها و افراد دیگری به جز خانواده آشنا می شوند . این اختلاف ارزش ها و هنجارهای خانه با سایر محیط ها ممکن است موجب ناسازگاری شود .
ج) در جوامع امروز گاهاً پدر و مادر وقت کمتری را به گفت و گو با فرزندان نوجوان خویش و گذراندن اوقاتی بیشتر با آنان اختصاص می دهند .
د) پدر و مادر پیام های متناقضی را به فرزندان ارائه می دهند،
مثلاً از فرزند خود می خواهند در جامعه فردی حاضر جواب باشد تا حق خود رابه هر قیمتی بگیرد، اما وقتی او همین رفتار را نسبت به والدین خود نیز بروز می دهد، از او دلخور می شوند
#فرزندپروری
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔰نکاتی برای " رابطه خوب" با نوجوان
شنونده خوبی برای نوجوان خود باشید. پس زمانهایی را صرف گوش کردن به صحبتهای نوجوان خود کنید.
واقعاً به حرفهای نوجوان خود گوش دهید. مثلا آنچه را که انجام میدهید متوقف کنید، تماس چشمی با او برقرار کنید و صحبتهایش را قطع نکنید.
برای نظرات نوجوان خود ارزش و احترام قائل شوید و توجه کنید که او دیدگاهی متفاوت از شما نسبت به دنیا دارد.
به جای ضمیر «تو» از ضمیر «من» استفاده کنید.
برای نمونه به فرزند خود نگویید که «تو هیچگاه به حرفهای من توجه نمی کنی و برای من توضیح نمی دهی که به کجا می روی» به جای آن بهتر است بگویید:
«اگر برای من توضیح ندهی که کجا می روی من نگران تو می شوم»
توجه داشته باشید که اگر به حرفهای نوجوان خود گوش نداده و توجه نکنید، او ارتباطش را با شما قطع می کند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
▫️روانشناسى بازى
۱- به بازی کـــودکان اهمیت دهیم، زیرا زندگی آنها در بازی، شکل واقعی به خود می گیرد.
2- در بازی کودکان دخالت نکنیم اما راهنما و کمک کننده خوبی باشیم.
3- بـــرای متوقف کردن بازی کودک از امـــر و نهی استفاده نکنیم.
4- با توجه به روحیه ی کنجکاو کودک، طوری او را راهنمایی کنیم که به تفکر مثبت و اندیشه خلاق و سازنده دست یابد.
5- مراقب باشیم که محیط بازی کودک موجب آسیب جسمی، فکری و یا روانی او نشود.
6- در انتخاب نوع بازی کودک ، به سن ، جنس و توانایی های فرزندمان توجه کنیم.
7- نوع و مدت زمان بازی کودک مان را طوری کنترل کنیم که از فشارهای هیجانی و روحی بیش از حد دور باشد( به ویژه بازی های رایانه ای).
#روانشناسی_کودک
🦋 به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
به کودکان مهارت زندگی کردن را یاد بدهید تا هوشمند و هدف دار بار بیایند !!!
مهارتهایی چون
گفت و گو کردن را،
تخیل،
خلاقیت،
صبر و مدارا،
گذشت،
دوستی با طبیعت،
داشتن توان عذرخواهی،
دوست داشتن و مهربانی کردن،
دویدن و بازی کردن،
شاد بودن،
از زندگی لذت بردن،
راستی و صداقت را به آنها بیاموزیم.
#تربیت
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
"مطمئنم که فرزندم کودک خاصی است"
آیا شما هم معتقدید که فرزندتان صاحب ویژگی های منحصر به فردی نظیر هوش و استعداد فوق العاده ای است که او را از سایر کودکان متمایز می کند؟ آیا این قضیه را دائما به خود او میگویید؟
تحقیقات روان شناسان نشان می دهد که اگر مرتبا این مسئله را با ستایش و تمجید به کودک خود یادآوری کنید، منجر به تضعیف عملکرد تحصیلی و هویت او خواهید شد.
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
يك نگاه ديگر به تربيت كه تربيت در آن به معني شكل دادن است، نگاه سفالگري است. سفالگر به گِل شكل مي دهد و كوزه يا گلدان مي سازد؛ پس اول بايد خاك و آب و گل داشته باشد، اگر يكي از اين موارد وجود نداشته باشد كوزه اي وجود نخواهد داشت و سفالگري هم وجود نخواهد داشت. گِل تمثيل شخصيت و وجود كودك است. گِل و شكل دادن بايد هماهنگ باشند.
6 سال اول زمان تربيت نيست، زمان ايجاد گِل براي سفالگري است نه زمان شكل دادن. 6 سال اول زمان گِل درست كردن است. ما هنوز گل درست نكرده مي خواهيم به آن شكل دهيم. هنوز خاك و آب را درست با هم مخلوط نكرده ايم، مي خواهيم يك گلدان شيك و قشنگ درست كنيم. بعد اين گلدان براي تمام عمرش يك گلدان شكننده مي شود چون گِلش درست به عمل نيامده است. اول بايد گِل ساخته شود بعد شكل داده شود. گاهي ما به جای این كه گِل درست كنيم، يك حباب گِلي درست مي كنيم درست مثل بادكنك. بعد هم نمي توانيم به آن شكل دهيم چون دست بزنيم، خواهد تركيد. امروزه خيلي از بچه هاي ما مثل بادكنك رشد مي كنند و يك حباب گلي هستند و اين بچه ها را نمي توان تربيت كرد چون در 6 سال اول به جاي اين كه يك توده گِلي درست كنيم، يك مشت گِل درست كرده ايم و اين يك مشت گِل را هم دائم باد كرديم و يك بادكنك گِلي ساختيم.
در حال حاضر مشكل ما با جوانان اين است كه يك حباب باد كرده اند و تحمل فشار ندارند. پايه هاي شخصيت زیر 6 سال ساخته مي شود به همين دليل در 6 سال اول گِل مهم است.
#تربیت
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
#شعر
﴿پیاده روی اربعین﴾
یک که میگم آماده کن
یه کوله پشتیِ سفر🎒
باید بریم از اینجا ما
کجا بریم خبر خبر📣
دو که میگم زودی بگو
میخوایم بریم به کربلا
میگیم آقا داریم میایم
دوباره باز سمتِ شما
سه که می گم زنگ می زنیم ☎️
به دوستا و به آشناها
میگیم میریم زیارت و
هستیم اونجا یادِ شما
چار که میگم با من بیا
به مرزِ خوبِ با صفا
مرزِ دوتا کشوری که
انگاری نیست از هم جدا
پنج که میگم سلام بده
از دمِ مرز به اون آقا
میخوایم بیایم زیارتت
آقا توان بده به ما
شش که میگم برو نجف
شهر علیِ مرتضی
قدم بذار توو راهِ عشق
عشقِ حسین و کربلا
هفت که میگم با هر قدم
نیت ز راهِ دور بکن
نیت برای فَرَج و
تعجیلِ در ظهور بکن
هشت که میگم تو موکبها
بشین درست سمتِ خدا
بگو خدا با این پاها
میخوام برم کربوبلا
نُه که میگم بگو خدا
تاولِ پاهامو ببین
اگر بودم توو کربلا
بودم یار و یاورِ دین
ده که میگم زودی بیا
عمودِ چارده صفر و هفت
با دیدنِ گنبدِ زرد
خستگیا و غصه رفت
سلام آقایِ مهربون
سلامِ هر پیر و جوون
ممنون که تویِ اربعین
کردی بازم دعوتمون
الهی که باشین شما
تو این مسیر بازم همه
زیارتِ شما باشه
قبول به نزدِ فاطمه
#شعر_کودکانه
#اربعین
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
اشتغالات روزمره و گرفتاریهای زندگی
ما را در خود،«غرق» کرده است!
همه فکر و ذکرمان شده
چندرغاز از کجا در بیاوریم
و در کجا خرج کنیم!؟
از بانگ خروس تا بوق سگ
فقط میدویم و جان میکنیم و
شب مثل یک جسد
به خانه رسیده و به کما رفته و
کابوس میبینیم!
این دور باطل،
در طول همه سالهای عمر، تقریباً
همه روزها،تکرار شده و هنوز،ادامه دارد!
برای این اوضاع نامراد
به زمین و آسمان گیر میدهیم و همه را
مقصر میدانیم غیر از خودمان!
تا حال فرصت شده فکر کنیم
چرا درخت تنومند زندگی ما
به رغم این همه رنج و تلاش اما
خشکیده و میوه تلخ میدهد!
دور خود میچرخیم و
طعم و معنا و حقیقت زندگی را
گم کردهایم!
آنقدر هم مغروریم که
نمیخواهیم اشتباه خود را بپذیریم
و گاه حتی به دیگران
درس اخلاق میدهیم!
جان برادر!
مشکل امثال من و تو این است که
روزمره هستیم و اصولاً در زندگی
هدف مشخصی نداریم و یا اگر داریم
دور از دسترس یا دست نیافتنی است!
باید سالها و سالها دوید و رنج کشید
تازه معلوم نیست به آن برسیم یا نرسیم!
بیایید
از امروز
برای زندگی
برای همه رنج ها و تلاشهای بیدریغ
یک«معنا»،یک هدف«نزدیک»برگزینیم که
هم بزرگ و ارزشمند باشد و هم «دور»نباشد!
همین جا
نزدیک مان باشد و در هر لحظه
به آسانی و با یک نیت پاک و خالص
«دست یافتنی»!!
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي«قَرِيبٌ»
أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ
فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ «يَرْشُدُونَ»
رضایت و خشنودی«خدا»
تنها معنا و هدفی است که
دور نیست،خیلی خیلی نزدیک است
و در هر لحظه و ثانیه
با هر رفتار و گفتار و کار و تلاش پاک
میتوان به آن رسید و پیروز شد و از پیروزی
شاد و سرمست شد!
شاید به همین دلیل
در قاموس اولیاء و بندگان خوب خدا
اصلاً و اصولاً
بدبختی و گرفتاری و ناکامی و نرسیدن معنا ندارد!
هر لحظه
رسیدن است و شور و شادی و سرمستی وصال!
قُلْ
بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ
فَبِذَٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ
بیایید
از امروز
برای این که
هر«لحظه»،«پیروزی» و موفقیت را
حس کرده و در آغوش بگیریم و
درخت تنومند زندگیمان را دوباره
بارور و بالنده و پرثمر کرده و
معنا و طعم شیرین حیات را
بفهمیم و بچشیم و با همه وجود احساس کنیم:
لااقل چهل روز
در هر سخن یا هر حرکت و سکون
«هدف» و «نیت»مان فقط و فقط
رضایت و خشنودی«خدا»باشد!
همین
✋
اگر همراه کودکتان به اربعین میروید، این وسیلهها را ببرید
#اربعین
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
آداب زیارت رفتن 👆👆👆👆
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
کودکان تقریباً هر وقت که در کنار شما باشند، در حال حرف زدن هستند. حتی سوال خاصی هم ندارند.
قطعا از شنیدن این همه صحبت های بی ربط کلافه میشوید. اما اگر می خواهید در آینده نه چندان دور و دوران نوجوانی که گوشهای زیادی برای شنیدن حرفهای فرزندانتان داوطلب هستند، باز هم برای حرف زدن، شما را انتخاب کنند:
«امروز مشتاقانه حرف هایشان را گوش کنید»
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
عدم تمرکز در نوجوانان
محیط بینظم و شلوغ از مهمترین عوامل عدم تمرکز است و سبک زندگی نیز تاثیر بسیار زیادی در عدم تمرکز فرد دارد.
سبک زندگی شامل میزان خواب، ورزش و نوع تغذیه است که هر کدام از این عوامل تاثیر زیادی در عدم تمرکز فرد دارد. اگر بخواهیم عدم تمرکز نوجوانان را مورد بررسی قرار دهیم باید این راهکارها را بهدقت اجرایی کنیم. اولین درمان عدم تمرکز نوجوانان، کاهش عوامل حواسپرتی و دوری از تلویزیون، کامپیوتر و موبایل در حین انجام کار یا مطالعه است.
دومین راهکار تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچکتر و داشتن زمانبندی و اولویتبندی است. انجام دادن یک کار بزرگ موجب خستگی فرد نوجوان عدم تمرکز نوجوانان میشود. وقتی کار یا مطالعه برای یک نوجوانان به قسمتهای کوچکتری تبدیل شود و او بتواند آنها را اولویتبندی کند و در زمان خود به انجام رساند، کمتر با مشکل عدم تمرکز روبهرو میشود. باید در نظر داشت که تبدیل تکلیف به یک عادت برای نوجوانان میتواند کاهش عدم تمرکز هنگام مطالعه و خیالپردازی را به همراه داشته باشد.
فعالیت بدنی در کنار تغذیه سالم میتواند یکی از راههای درمان حواسپرتی و عدم تمرکز باشد؛ زیرا فعالیت بدنی به همراه تغذیه سالم بهصورت مداوم سبب کاهش استرس و اضطراب میشود و کاهش استرس و اضطراب خود دلیلی بر کاهش عدم تمرکز است. استراحت کافی نیز یکی از راههای کاهش عدم تمرکز است. استراحت کافی خستگی نوجوان را کاهش میدهد و خستگی کمتر تمرکز بیشتر را به همراه دارد.
استراحت در میان کارها یا مطالعه نیز از عواملی است که هم سبب میشود مغز استراحت کند و آماده انجام فعالیت جدید شود و هم سبب میشود خستگی فرد یا نوجوان کمتر شده و تمرکز روی کار یا مطالعه بیشتر شود.
یکی دیگر از درمانهای عدم تمرکز نوجوانان این است که عادت کنند تا در برابر حرکات و صداهای کوچک حساس نباشند و تمرکز خود را حفظ کنند. این تمرین و عادت سبب میشود تا در ادامه زندگی خود از تمرکز بالایی بهرهمند شوند. لازم به ذکر است که انجام بازیهای فکری تاثیر بسیار مثبتی در افزایش تمرکز جوانان دارد و میتواند میزان حواسپرتی را در آنها کاهش دهد.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نوازش كردن نوزاد
و صحبت آرام و آهنگين با او
مخصوصا وقت شير خوردن
به كودك آرامش
و امنيتی ميدهد
كه با هيچ ثروتی
قابل خريدن نيست
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
🔻جایگزین های تنبیه برای بچه ها
💠 به جای تنبیه، تقبیح شدید خود را بیان کنید بدون اینکه به شخصیت فرزندتان حمله کنید. مثلا پدری که می بیند فرزندش ابزار او را برداشته و در حیاط زیر باران رها کرده چه عکس العملی می تونه داشته باشه؟ میتونه فریاد بزنه، عصبانیت خودش رو با تندی بیان کنه و میتونه باجدیت به فرزندش تذکر بده بدون اینکه به فرزندش اهانت کرده باشه. مثلا بگه؛ "از اینکه ابزار نوی من توی حیاط زیر بارون رها شده و زنگ زده خیلی عصبانی ام..."
💠 به جای تنبیه، انتظارات خود را جزء به جزء برای فرزندتان شرح دهید.
"انتظار دارم وقتی ابزار من رو قرض میگیری مثل اول بهم برگردونی"
💠 راه جبران خطا را به فرزند خود نشان دهید.
" از این به بعد وقتی ابزار منو می گیری سریع سر جاش برگردون"
💠 به کودک فرصت دهید.
" پسرم تو میتونی ابزار منو امانت بگیری و دوباره پسشون بدی و در مقابل میتونی امتیاز استفاده از آونها را کلا از دست بدی. تصمیمش با خودت"
💠 با موضوع برخورد فعال داشته باشید.
کودک:" چرا درب جعبه ابزار قفله؟!
پدر: "تو به من بگو چرا"
💠 مشکل گشایی کنید.
" پسرم به نظر تو چه راهی می تونیم پیدا کنیم که هر وقت به ابزار من احتیاج داری بتونی از آنها استفاده کنی؟ در ضمن مطمئن باشم که هر وقت لازمشون داشتم داشتم سر جاشون باشند. "
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نوازش كردن نوزاد
و صحبت آرام و آهنگين با او
مخصوصا وقت شير خوردن
به كودك آرامش
و امنيتی ميدهد
كه با هيچ ثروتی
قابل خريدن نيست
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
اگر کسی با شما بازبان فارسی حرف بزند کاملا می فهمید چه میگوید و چه خواسته ای دارد ولی اگر با زبان ژاپنی حرف بزند متوجه نمی شوید، ولی حتما خواسته ای یا مطلبی دارد که بگوید
کودکی که جیغ می زند همینطور است، حرفی دارد که با زبان های مختلف نتوانسته به شما بزند مجبور است جیغ بزند
فقط فکر این نباشید که چرا جیغ می زند، چکار کنم
ببینید خواسته ی او چیست؟اگر منطقیست برآورده کنید ولی به او بگویید هر خواسته ای داری آرام بگو وقتی جیغ میزنی متوجه نمی شویم و بعد ازآن بی اعتنایی کنید.
#تربیتی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔹🔷دوره تربیت خطیب🔷🔹
دوره آموزشی مهارتی تربیت خطبای عالم و توانمند در تراز انقلاب اسلامی در سطوح ملی و بین المللی
👈شرایط
✅️دارا بودن مدرک سطح ۳ رشته های تخصصی فقهی و غیر فقهی و یا معادل آن
✅️احراز توانمندی های اولیه در خطابه و سخنرانی
👈مزایا
✅بهره مندی از اساتید شاخص، مطرح، موفق و مؤثر تبلیغی کشوری
✅اعطای شهریه و کمک هزینه تحصیلی
✅ایجاد زمینه سخنرانی و حمایت مالی در طول دوره
✅معرفی به سازمان ها، نهاد ها، رسانه ها جهت انجام فعالیت تبلیغی
✅ اعطای گواهی پایان دورهتوسط معاونت تبلیغ و امور فرهنگی
✅معرفی به مرکز امور نخبگان حوزه
🌐ثبت نام از طریق:
آیدی 👈👈👈 @amtth3
🔴 زمان ثبت نام:
۱ تا ۲۰شهریور ۱۴۰۳
🔴مکان ثبت نام:
1⃣مدرسه علمیه دارالشفاء، طبقه دوم، دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم.
2⃣مجتمع شهید صدوقی،فاز ۷، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، طبقه همکف، مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ.
☎️تلفن تماس:
۰۲۵۳۳۱۳۲۵۵۴
۰۲۵۳۳۱۳۲۵۵۷
🌐 آدرس تارنما
https://tth.ismc.ir
◽️مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزههای علمیه
▫️@Mtabligh
نقش #محیط_زندگی در #تربیت_کودک(1)
خشونت محیط و تربیت
کودکانی که در محیط زندگی خود #خشونت بیشتری را می بینند یا تجربه می کنند و بچه هایی که #فیلم های #خشونتی را تماشا می کنند در نوجوانی و جوانی حالت #خشمگین تری و متخاصمی دارند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نقش #محیط_زندگی در #تربیت_کودک(2)
نقش اسباب بازی در تربیت
کودکانی که در خانه هایی با حداقل انگیزش زبانی و تعداد کمی کتاب بزرگ می شوند وسایل و اسباب بازی های اندکی دارند، از نظر هوشی نسبت به هم سالان خود با استعداد های نسبتا مشابه و آنهایی که چنین امتیاز هایی که در اختیار داشته اند، در سطح پایین تری قرار می گیرند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نقش #محیط_زندگی در #تربیت_کودک(3)
تقش تغذیه در تربیت
کیفیت تغذیه بر رشد فیزیکی بچه ها تاثیر دارد؛ در موارد سوء تغذیه شدید، افراد به اندازه ای که استعداد ژنتیکی آنها اجازه می دهد و با نیاز های فیزیکی و سلامتی آنها با توجه به استعداد ژنتیکی شان پیش بینی شده است، رشد نمی کنند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نقش #محیط_زندگی در #تربیت_کودک(4)
نقش همجواری و حضوری فیزیکی در تربیت
در محیطی که افراد آن بیشتر تمایل دارند از نزدیک با هم صحبت کنند و غالبا در کنار هم می نشینند صحبت می کنند، بچه ها گرایش پیدا می کنند که در بزرگسالی از فاصله نزدیک تری با هم صحبت کنند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
نقش #محیط_زندگی در #تربیت_کودک(5)
نقش یادگیری زبان دوم در کودکی
مدت زمانی که در طی سال های اول زندگی بچه ها، صرف گوش دادن و صحبت کردن زبان دوم می شود، اغلب باعث می شود این بچه ها از مهارت و تلفظ بهتری نسبت به بچه هایی برخوردار باشند که در سنین بالاتر یا در بزرگسالی و در همین مدت زمان سعی می کنند زبان دوم را درک و به آن زبان صحبت کنند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan