Quran-page-308.mp3
2.42M
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 صفحه سیصد و هشت قرآن کریم، سوره مبارکه مريم
با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید.
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔴 امام روحالله و نسل جدید
🔴 معرفی سه کتاب
اگر حضرات معصومین و پیغمبران الهی رو کنار بگذاریم، امام روحالله بدون اغراق و بدون تردید یکی از بزرگترین شخصیتهایی است که تاریخ بشر و خاصه صد سال اخیر به خودش دیده.
اما چقدر خود ما چنین احساس و ادراک و شناختی داریم و چقدر تونستیم این رو به نسلهای بعد منتقل کنیم؟!
وقتی به وضع سینماژ تلویزیون و آثار مکتوب نگاه میکنم خیلی دستمون رو پر نمیبینم. حجم آثار نمایشی و مکتوب درباره امام بسیار اندک هست و عموما از جنسی نیست که نسل جدید باهاشون ارتباط برقرار بکنه و این مشکل رو دوچندان کرده!
به میزانی که امام به نسل جدید معرفی نشه و براشون اشتیاق به بیشتر دانستن از امام و علاقه بهش ایجاد نشه، سوای جفا به امام، جفای بزرگی به تاریخ و به بچههای این نسل هست. بله جفا به همین بچههای خودمون ...
امام تمام ویژگیهای یک #ابرقهرمان_زمینی رو داره. همونی که این نسل میتونه نگاهش کنه و خط به خط دنبالش کنه و پا جای پای اون بگذاره. امام همون کسی هست که قلوب رو متحول کرد و تغییرات بسیار بزرگی در چند نسل ایجاد کرد. امام همون کس هست که توی خونه تکتک ما اومد و پدر و مادرمون ما رو با اسم و ذکر و عکس امام بزرگ کردند. امام همون کسی هست که برای ما نماد صداقت، شجاعت و بندگی و ادای تکلیف هست و ما چقدر #ساده از کنار امام گذشتیم. میراث امام تمامنشدنی هست اگر بفهیمیم ...
اینجا قصد ندارم بیشتر بنویسم اما خواستم به شکرانه وجود امام در این سرزمین، سه کتاب معرفی کنم که در این سالگرد، اگر دوست داشتید شما هم بخونید. سه کتابی که میشه به نوجوون و جوون امروزی معرفی کرد و امام رو خیلی ملموستر نشون داد. امامی که موجب تحول قلوب برای افراد خاصی شده و امروز هم همین کارکرد رو برای همین نسل امروزی میتونه داشته باشه:
1️⃣ مرد رویاها نوشته سید مهدی شجاعی
فیلمنامهای جذاب و پرکشش از زندگی شهید چمران که توی این کتاب خیلی خوب نشون میده چطور در دهه ۵۰ و ۶۰، روحالله بودن و روحالله شدن مُسری شده بود و بین خیلی از جوونا و نوجوونا، انتقال پیدا کرده بود و از هر کدوم چریکهای اعجوبهای برای خلق یکی از بزرگترین تجارب اجتماعی بشر ساخته بود.
2️⃣ زندگی زیباست نوشته سید عباس سید ابراهیمی
کتابی با قلمی روون و جذاب از زندگی سیدِ شهیدانِ اهل قلم یعنی شهید آوینی.
زندگی شهید آوینی مصداق دیگهای از تأثیر پذیرفتنهای پرشمار جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ از یک الگوی ملموس الهی بود و اینکه چطور الهی زیستن رو در زندگی اینها جاری کرد.
3️⃣ شاهرخ، حر انقلاب از انتشارات شهید ابراهیم هادی
کتاب زندگی شهید شاهرخ ضرغام رو روایت میکنه. زندگی شاهرخ خیلی خوب نشون میده که اونچه باعث میشه تا از مسیر زندگی متفاوتِ! خودش به سمت امام و آرمانهاش، تغییر مسیر بده، اون لوتیگریای هست که توی خانواده و به واسطهی دامان پُرمهرِ مادرش، در قلبش پرورش پیدا کرده بود و همین باعث شد تا سربزنگاه در مواجهه با شخصیت امام به یکی از سربازای پر و پاقرص امام روحالله تبدیل بشه ...
خوبی این کتابها اینه که سوای جادویی که میتونن برای نسل جدید داشته باشن، برای خیلی از ماها هم که در مقام والد و مربی این نسل قرار داریم، حرفهای زیادی برای گفتن دارن و خیلی خوب این نکته رو بهمون گوشزد میکنن که رمز ولایتمداری و انس نسل جدید با شخصیتهای الهی، اینه که هر کدوم از ما بتونیم تجربه الهی زیستن رو در حد وسع خودمون به اونا بچشونیم.
هدیه به روح ملکوتی امام روحالله (ره) صلواتی عنایت کنید
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تماشایی | یاد سازنده
😍 این الگوهای زنده را بیشتر بشناسیم
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیکتاتوری رهبری در چاپ پول!!!
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#دهه_فجر
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
هیچ وقت مدرسه را به عنوان تنبیه برای بچه ها قرار ندهید.
گاهی برخی والدین وقتی جمعه است می گویند ؛ كی می شود شنبه شود بروی مدرسه از دستت راحت شوم.
یا میگویند؛ چقدر اذیت میکنی، بگذار در دفترت بنویسم خانم معلمت امروز رفتی دعوات کنه.
با این رفتار مدرسه را زندان برای بچه معرفی می کنند. در حالی که مدرسه گلستان و باغ تعلیم و تربیت است و ما باید برای بچه هایمان آن فضا را زیبا ترسیم بکنیم.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
اعتماد به نفس و عزت نفس
ایجاد اعتماد به نفس، یکی از مؤثرترین عوامل برای جهت دهی مثبت به احساسات کودک است. رفتار آزاد منشانه و محترمانه و درک احساسات کودک، سبب می شود که او احساس قدر و ارزش کند. عزت نفس، سبب بهره وری فرد از نیروی تفکر و به کارگیری آن در امور زندگی است.
احساس لیاقت، بازتاب اعتماد به نفس است.
بر اثر دلگرمی، عزت نفس در شخص افزایش می یابد.
همه انحراف ها و اختلاف های رفتاری، در نتیجه زیان دیدن و لکه دار شدن عزت نفس افراد است.
تکیه بر توانایی های شخص، وسیله ای برای پیشرفت و حرکت اوست.
ایجاد امنیت خاطر، زمینه حرکت و خلاقیت ذهنی کودک را فراهم می کند.
احساس بی لیاقتی و حقارت، سبب راکد شدن جریان فکری و رکود ذهنی فرد می شود.
یکی از مهم ترین ویژگی های عزت نفس، خلاقیت در ظهور و گرایش های مثبت در فرد است.
#اعتماد_به_نفس
#کودک
#آموزش
#آموزش_ابتدایی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔴فاجعهای که میشد اتفاق نیفتد...
همهی ما توی مدرسه با برچسبهایی که به بچهها زده میشه، آشنا هستیم. یکی تنبله، یکی کمکاره، یکی گوشهگیره، یکی هم یهجور دیگه با بقیه فرق داره. گاهی حتی معلمها و کادر مدرسه، خواسته یا ناخواسته، این برچسبها رو تأیید میکنن.
اما پشت این رفتارها چی پنهان شده؟ چرا بعضی دانشآموزها از جمع کلاس طرد میشن؟ چرا مدرسه برای بعضیها به جای یه محیط رشد و آرامش، تبدیل به جهنمی پر از تحقیر و تنهایی میشه؟
«فاجعه در دبیرستان میدلتاون» یه روایت تلخ اما واقعی از همین اتفاقاته؛ از دانشآموزهایی که استعدادهاشون دیده نشد، از تنهاییهایی که جدی گرفته نشد، و از معلما و والدینی که نفهمیدن با رفتارهاشون چطور دارن آیندهی یه سری از بچهها رو میسازن... یا خراب میکنن.
این کتاب یه زنگ خطره، مخصوصاً برای ما معلمها و والدین. چون همیشه این داستانها فقط به حاشیهنشینی یه دانشآموز ختم نمیشن... گاهی پایان ماجرا، تاریکتر و غیرقابلبرگشتتر از اونیه که فکرش رو بکنیم.
چه معلم هستید، چه والدین، وقت بذارید و این کتاب رو مطالعه کنید
#کتابستون
#کتاب_دوم
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
#خشونت
خشونت اقتصادی (۱)
اولین نوع ناامنی اقتصادی در خانواده این است که #تفکر_ندرت را ترویج دهیم.
در خانهها چه صحبتهایی رایج است؟
"نداریم"، "نیست"، "گران میشود"، "قحطی میشود" و... این صحبتها کودک را ناامن میکند.
امروزه دغدغهی بسیاری از بچهها این است که؛
- آیا پدرشان پول دارد یا نه؟
- آیا پول پدر تمام شده است؟
- اگر تمام شده باشد، چه میشود؟
- و ...
پدر و مادر باید #تفکر_وفور را در خانه حاکم کنند.
تفکر وفور نه به معنی خوشخیالی و گول زدن خود، بلکه به معنی ایجاد امنیت است.
پینوشت: همه آنچه گفته شد مربوط به کودک است. بعد از کودکی برخی از ملاحظات و روشها تغییر میکنند. اما در ایجاد تفکر وفور و جلوگیری از تفکر ندرت تغییری نداریم.
ادامه دارد...
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔹پسر را جسور بار بیاورید🔹
پسر باید جسور بشود، باید پرجرأت بشود. مرحوم آقای آمیرزا نور الدین [حسینی الهاشمی]*، بچه هایش را اینطوری تربیت می کرد. باغ داشت، در باغ زندگی می کرد. می گفت: «یک شیربچه می خواهم که برود فلان جا، آن قوطی سیگار من یا دفتر من را بیاورد». دفتر را گذاشته بود گوشه باغ و بچه شب تاریک باید برود بیارورد!
پسر است؛ باید خطر کند. باید در تاریکی برود. باید به این امور عادت بکند. پسر اگر سوسک می بیند بترسد، چه فایده دارد؟ خود آقای آمیرزا نورالدین مار را با دمش می گرفت؛ مارهای بزرگ و کوهستانی! بعد به بچه ها می گفت بیایند با این مار بازی کنید. بچه ها باید دست بزنند به مار تا جرأت پیدا کنند.
✍🏻آیت الله حائری شیرازی
——————————————————
*مرحوم آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی، پدر همسر آیت الله حائری شیرازی و از علمای بزرگ فارس بودند.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔴 نگرانی مادرانه
🔴 بدغذایی کودک
اگر کسی به مادرها بگه: «نگرانی مادرانه میتونه باعث بدغذایی بچهها بشه!»، احتمالا خیلیها این حرف رو قبول نمیکنن.
چطور ممکنه مادری که بیشتر از همه سلامت بچه براش مهمه و نگرانی بهجایی هم داره، باعث بدغذایی بچه بشه؟
جواب خیلی ساده است:«شرطیسازی منفی!»
بچهها بیشتر از اون چیزی که ما فکرش رو بکنیم، احساسات ما رو متوجه میشن. شما با هر بار نگرانی سر غذاخوردن بچهها و گفتن جملاتی مثل «اگر نخوری، لاغر میمونی!» یا «مریض میشی!» و ... استرس و فشار رو به بچهها منتقل میکنین.
و ذهن بچهها بهجای اینکه از این جملات این نتیجه رو بگیره که باید بهتر غذا بخوره، ممکنه این برداشت رو داشته باشه که «اه، هر سری من میخوام غذا بخورم، مامان ناراحت و عصبانی میشه، پس من بیشتر از غذا خوردن بدم میآد!»
و به این میگن شرطیسازی منفی؛ بچه با هر بار دیدن غذا، احساس بدی پیدا میکنه و نگرانی مادرانهای که قرار بود باعث بهتر غذا خوردن بچه بشه، نتیجه برعکس میده.
حالا عکس این ماجرا هم اتفاق میافته:
وقتی که مادر با جملات مثبت و بدون نگرانی با بدغذایی بچه برخورد کنه، این شرطیسازی به صورت مثبت اتفاق میافته، بچه احساس میکنه این غذا خوردن من باعث خوشحالی مامان میشه، پس بهتر غذا میخوره.
ادامه دارد...
#بد_غذایی
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«ارزش یک شب فرزندپروری از دیدگاه امام خمینی رحمتالله علیه»
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
هدایت شده از تربیت دینی کودک و نوجوان
با سلام و احترام به اعضاء بزرگوار کانال تربیت دینی کودک و نوجوان 🤚
در خدمت شما هستیم با آموزش رفتار با معلولین برای کودکانمان 👌
جهت دسترسی به راهکارهای کاربردی این مبحث لطفا کلیک کنید👇👇👇👇
⭕️آموزش رفتار با معلولین برای کودکان
⭕️راهکارهایی برای آموزش رفتار با معلولین با کودکان
⭕️از واژگان محترمانه استفاده کنید
⭕️در آموزش رفتار با معلولین بر روی شباهتها تاکید کنید
⭕️درک و همدلی را یاد دهید (۱)
⭕️درک و همدلی را یاد دهید (۲)
⭕️به قلدری توجه کنید و آنرا محکوم کنید
⭕️با وسایل معلولین محترمانه بر خورد کنید
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan