eitaa logo
تربیت دینی کودک و نوجوان
20.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
833 ویدیو
1.5هزار فایل
✅انواع روش های تربیت دینی 1️⃣ آشنایی با اصول و روشهای تربیت کودک و نوجوان؛ 2️⃣ چگونگی رفتار با نوجوانان و کودکان؛ 3️⃣ چگونگی تربیت دینی کودک و نوجوان و...؛ 💯زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه عرصه ی تربیت کودک و نوجوان ارتباط با ادمین : @Mostafa_m_p
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا نکند که مادر آهی پشت فرزندانشان بکشد. این فرزندان باید منتظرعقوبت درهمین دنیا باشند. این وعده الهی است که خداوند عقوبت عاق والدین را به قیامت نمی اندازد به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
دیدن دو نوع است: 🔸دیدن سطحی 🔸دیدن عمیق دیدن سطحی فقط پوسته و ظاهر را توجه میکند و دیدن عمیق هم ظاهر وهم عمق و محتوا را نگاه میکند. یک مادر سطحی نگر وجزیی نگر فقط میگوید چرا بچه من بدغذا است، ولی مادر عمیق نگر وکلی نگر از دل بدغذایی چندین دلیل و معنا را استخراج میکند. به دوکلمه زیرتوجه کنید 🔸کشف= آشکارسازی 🔸حجاب=پنهان سازی حجاب یعنی پرده و پنهان کننده. ما نمی توانیم بدون پرداختن به بحث حجاب وارد موضوع دیدن شویم. لطفاً کلمه ی حجاب بار فرهنگی در ذهنتان ایجاد نکند، منظور من حجاب خانم ها نیست به آن هم اشاره خواهیم کرد ولی منظور من کلی است. ما برای دیدن احتیاج به نور داریم. تا نور نباشد ما نمی توانیم کشف کنیم. عامل کشف نور است. عامل پنهان کردن و کشف نکردن حجاب وتاریکی است. باید نور باشد تا بتوانیم ببینیم. پس برای دیدن باید حجاب ها را برداریم. نکته ی مهم در دیدن این است که کجا باید حجاب باشد؟ کجا آشکارسازی؟ کجا باید پنهان کنیم و کجا باید آشکار سازیم. این چیزی است که در زندگی ما رابطه اش بهم ریخته و جایی که باید پنهان کنیم، آشکار می کنیم و جایی که باید آشکار کنیم، پنهان می کنیم. آن چه که در کودکان ما یا در باورهای ما راجع به کودکان باعث می شود که بچه ها دیدن یعنی "عمیق دیدن" را یاد نگیرند، این است که بچه های ما هدایت می شوند به سمت دیده شدن "مورد توجه دیگران قرارگرفتن دیده شدن، حجاب دیدن است. هرجایی که بخواهیم دیده شویم، از دیدن محروم می شویم. و هرجا که دیده نشویم، آن موقع است که قدرت دیدن پیدا می کنیم به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
با كودک حسود چطور برخورد کنیم؟ 🔻مالكيت كودک را محترم بداريد. 🔻به او بياموزيد او خوب و دوست داشتنی است. 🔻با رفتارتان نشان دهيد بی قيد و شرط او را دوست می‌داريد و او شخص اول زندگی شماست. 🔻مقايسه نكنيد. 🔻به بقيه كودكان در حضور او توجه ويژه نشان ندهيد. 🔻احساسات فرزندتان را تاييد كنيد. 🔻به او برچسب حسود بودن نزنيد. 🔻نظم و يكدستی را در تربيت فرزندتان حاكم كنيد. 🔻در حد توانایی ماليتان خواسته‌های بی‌ضرر فرزندتان را اجابت كنيد. به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
30.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ مشاوره این هفته دکتر رضا مهکام : ❇️ زن و شوهر نباید به یکدیگر بزنند❌ 👈🏼 تعمیم مبالغه آمیز در زندگی زناشویی چیه؟! میخوای بیشتر بدونی حتما کلیپ رو ببین و برای دیگران هم بفرست ✅ 📺 برنامه پرسمان خانواده 🎙دکتر رضا مهکام 📆 روزهای یکشنبه 🕰 ساعت 18 به وقت تهران 📺 از شبکه جهانی ولایت ✅ ☑️ برای پیوستن به کانال کافیه روی لینک بزنی👇 🔰 @velayattv 🔰 @mahkam_reza
کنترل عصبانیت هنگامی که والدین به طور کار آمد هیجان های خود را مهار می کنند، فرزندان شان هم یاد می گیرند تا به همین شیوه عمل کنند. روشی که والدین برای مدیریت خود در شرایط انفجاری (عصبانیت بیش از حد) به کار می برند، الگویی برای فرزندشان می شود تا به هنگام خشم یا اندوه از آن الگو تبعیت کنند. بنابراین کنترل خشم و عصبانیت چیزی است که همه والدین به آن نیازمندند. خود مهار گری روشی برای کمک به والدین است تا از وارد کردن صدمه به فرزندشان اجتناب کنند. با کسب این مهارت، والدین خواهند توانست تا با فرزندشان به شیوه هایی موثر حتی در لحظات تنش زا، تعامل کنند. مثلا وقتی کودک ما شاهد است که به نظر خیلی عصبانی می آییم، خشم خود را فرو بخوریم و سکوت کنیم و چند دقیقه ای از او بخواهیم محیط را ترک کند تا کنترل خود را دوباره به دست آوریم، او نیز از این شیوه استفاده خواهد کرد. در واقع رفتارهای خشن فرزندانمان بازتابی از رفتار والدین است. خشم، هیجان پایه ای است که هر کسی آن را می فهمد. می توان به افراد آموزش داد که چگونه خشم خود را بدون آسیب زدن به خود یا دیگران مهار کنند. آنچه حائز اهمیت است قبول مسئولیت اعمال خود و پذیرش احساسات به عنوان بخشی از ماهیت بشری است. به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
ما در تعلیم و تربیت ذهنی برخی از مهارت‌ها را با بچه‌ها کار می‌کنیم. طبیعتاً هر سنی اقتضائات خودش را دارد و شیوه‌ها متفاوت خواهد بود. برخی از مهارت‌های ذهنی عبارتند از؛ 👈 دقت و تمرکز 👈 درک ترتیب منطقی 👈 قدرت تجزیه و تحلیل 👈 حافظه‌ی فعال داشتن 👈 قدرت یادسپاری 👈 قدرت یادآوری 👈 سرعت انتقال اطلاعات 👈 ادراک فرآیند 👈 و ... برای این موارد می‌توان به اقتضاء هر موضوع روز، هر مسئله اجتماعی و هر کلاس درسی برنامه‌ریزی کرد. به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت جالب محمد تیجانی نویسنده کتاب "آنگاه هدایت شدم" که خودش شیعه شده. کتاب "ثم اهدیت" خیلی‌هارو شیعه کرده میگه کتابمو دادم به یه سنی خیلی متعصب و ضدشیعه که بخونه ادامه داستان خیلی جالبه.... به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
مادران عزیز خدا قوت دستمریزاد به شما و این روحیهٔ شادتون آفرین در مدیریت و برنامه ریزیتون آرزوی موفقیت و سلامتی داریم برای همه مادران صبور و زحمتکش ایران عزیز سایه پدران و مادران گرامی بالاسر فرزندان دلبند و دوست داشتنی ❤️ به بپیوندید: https://eitaa.com/ketabkarmorabbi
هر وقت مادرت بهت گفت: یه چیزی بپوش سرما نخوری، مواظب خودت باش... شب زود برگرد خونه... تو در جوابش بگو: منم دوستت دارم❣ به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
مغز انسان افعال منفي را نميفهمد پس در برخورد با فرزندتان؛ به جاي "داد نزن" بگوييد "آرام باش" به جاي "ندو" بگوييد "آرامتر راه برو" به جاي "جيغ نزن" بگوييد "آرامتر حرف بزن." به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
تربیت دینی کودک و نوجوان
راه های برقراری ارتباط موثر با دانش ‏آموزان(2) 2.#مشابهت_‏سازی (متناسب با ارزشها و فرهنگ دانش ‏آموز
راه های برقراری ارتباط موثر با دانش ‏آموزان(3) 3. معرفی توانمندی‏های خود در بدو ارتباط با دانش ‏آموزان؛ در آغاز هر ارتباطی آنچه که لازم وضروری است معرفی نمودن صحیح خود است ؛ توجه داشته باشید در برخورد اول علاوه بر کلام شما، زبان بدن شما نیز بسیار تاثیرگذار است. پس به پیام های غیر کلامی هم توجه داشته باشید. اولین ارتباط شما در فکر و اندیشه مخاطب ذهنیتی ار شما درست می کند، مثبت یا منفی. و مخاطب شما بر اساس آن یا به ارتباط با شما ادامه می دهد و یا اینکه قطع ارتباط می کند این شما هستید که به روند استمرار ارتباط کمک می کنید و یا اینکه ازتباط را قطع می کنید. پس سعی کنید در ارتباط اولیه صحنه خوشایندی از خود به نمایش بگذارید و خود را درست و مناسب به مخاطب معرفی کنید. به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
تربیت دینی کودک و نوجوان
راه های برقراری ارتباط موثر با دانش ‏آموزان(3) 3. معرفی توانمندی‏های خود در بدو ارتباط با دانش ‏آمو
راه های برقراری ارتباط موثر با دانش ‏آموزان (4) 4. ایجاد زمینۀ رفاقت و دوستی با دانش‏آموزان؛ درس معلم اربود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را. کودکان و نوجوانان مهمترین منبع دریافت اطلاعات وآگاهی های خود رادوستان خود می دانند. از طرفی این گروه سنی در پیدا کردن دوست مناسب ناتوان هستند ازاین رو ضرورت دارد مربیان و معلمان زمینه ای رفاقت و دوستی با دانش آموزان را فراهم سازند. گاهی با یک احوال پرسی ساده زمینه رفاقت ایجاد می شود و...؛ به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan