eitaa logo
تربیت دینی کودک و نوجوان
20.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
501 ویدیو
1.4هزار فایل
✅انواع روش های تربیت دینی 1️⃣ آشنایی با اصول و روشهای تربیت کودک و نوجوان؛ 2️⃣ چگونگی رفتار با نوجوانان و کودکان؛ 3️⃣ چگونگی تربیت دینی کودک و نوجوان و...؛ 💯زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه عرصه ی تربیت کودک و نوجوان ارتباط با ادمین : @Mostafa_m_p
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانان بشری، که نه خالق مردم هستند و نه مالک آنها، اغلب و معمولاً در طول تاریخ و همه جا با تکیه مغرورانه به قدرت ظاهری منویات و مطالبات خود را حتی دشوارترین و پرهزینه ترین آنها را در قالب فرمان یا قانون به رعیت اعلام و ابلاغ کرده و انتظار تبعیت و فرمانبری دارند. غالباً نگاه از بالا به پایین، با ادبیات آمرانه و متوقعانه! کمتر توضیح می‌دهند و اقناع می‌کنند و بیش‌تر مطالبه می‌کنند. خدایا تو خالق و مالک خلقی، نعمات و عطایای تو بر بندگان به شمار و شماره نیاید قادرتر و مقتدرتر از «تو» به تصور نگنجد اما با این همه به وقت صدور فرمان‌های سخت که همه به سود مااست به زبان حکمرانان سخن نمی‌گویی مثل یک پدر و یا طبیب و معلم مهربان با احترام و محبت و منطق سخن می‌گویی فوائد و مزایای آشکار و پنهان و زمان و طول مدت حکم را دقیقاً تشریح می‌کنی توان و طاقت و بضاعت بندگان را لحاظ کرده و رعایت می‌کنی و در پایان هزاران مزایا و پاداش دنیوی و آخروی که چشم دل را روشن می‌کند برای انجام یک تکلیف کوچک در نظر گرفته و اعلام می‌کنی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ ۚ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۚ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ ۖ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ ۚ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ خدایا به ما بندگان شرمسار معرفت،ادب،قدرشناسی و توفیق صبر و انجام تکالیف و فرمانبری مشتاقانه و مخلصانه عنایت بفرما و به مسوولان و دولتمردان جوامع اسلامی حرمت«رعیت» و کرامت آنها را در دین و جامعه دینی بیآموز و توفیق شان عنایت بفرما که: .سیره حکمرانی الهی را بشناسند .با مردم یک رو و صادقانه سخن گویند .به فهم و شعور آنان احترام بگذارند .وعده های ناممکن و دروغ ندهند .در باره تصمیمات خرد و کلان خود بویژه موارد سخت و دشوار طولانی با مردمان به محبت و منطق سخن گفته و اقناع و توجیه کنند حال و شرایط ناتوانان و اقشار مستضعف و آسیب پذیر را در همه طرحها،در نظر گرفته و تدبیر نمایند «مدت»طرح و فرمان خود و نتایج و ثمرات آن را «دقیقا»تعیین و اعلام کرده و در صورت ناکامی و عدم موفقیت «طفره»نرفته و «جوانمردانه» «عذرخواهی» و «جبران» کرده و یا کنار رفته و فضا را برای جایگزینی فرد کارآمدتر تحویل دهند آمین همین ✋
به کودکان توجه کنید ؛ همه کودکان کارهایی انجام می‌دهند که مخرب ، خطرناک یا آزاردهنده هستند ولی به ندرت چنین نیاتی در پس این کارها نهفته است . رفتارهای نامطلوب کودکان غالبا محصول فرعی اکتشافهای معصومانه آنهاست؛ مثال: داستین ساعت را خراب کرد چون از مشاهده این ابزار مکانیکی مبهوت شده بود. او فکر نمی‌کرد که نتواند آن را به صورت اولیه برگرداند . رایان یک دانشمند بود . او به صورتی منظم هر تخم مرغ را بررسی می‌کرد که ببنید آیا هر کدام یک زرده و یک سفیده دارند یا خیر . به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا