درسنامه تربیتی (۵).pdf
5.64M
#درسنامه_تربیتی + پیام های کاربردی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
تربیت دینی کودک و نوجوان
#کودکان_ناآرام👇👇 گاهی با مادرانی ربرو میشویم که از رفتارهای کودک شان گله می کنند که هر کاری می کنن
مشخصات کودکان #پر_نیاز(۱)
۱- ویژگی اول کودکان پرنیاز حساسیت زیاد هست این کودکان کم صبر و زود رنج هستند خیلی زود خشمگین می شوند و به سختی آرام میگیرند.
زودرنجی این کودکان موجب میشود که آنها به سختی بتوانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و خیلی سخت می توانند خود را با محیط های مختلف افراد نا آشنا وفق بدهند غالباً در میان افراد نا آشنا به شدت دچار نگرانی و اضطراب میشوند حتی کوچکترین تغییر در محیط آنها را نگران می سازد برای والدین این حالت نگران کننده است در حالیکه با کمی آموزش و راهنمایی می توانند این صفت را تغییر شکل دهند و کودک خود را آرام سازی زند و در سنین بالاتر این نوع کودکان با رفتار درست والدین به فردی خونگرم و مهربان تبدیل شوند اگر پدر و مادر بیاموزند که چگونه با این نوع کودکان رفتار کنند در تغییر این صفت بسیار موفق خواهند شد.
۲- ویژگی دوم این نوع کودکان پر انرژی بودن آنهاست با صدای بلند گریه می کند با قهقه می خندند و اگر به موقع به آنها غذا نرسانید به سرعت عصبانی میشوند فریاد اعتراض شان بلند میشود آنها قادر هستند با اطرافیان خود ارتباط عمیق بادوام برقرار کنند به نظر می رسد این نوع کودکان در همه موارد حساس ترند واکنش های شدیدتری نشان میدهند در سنین نوجوانی در میان آنان افراد کم مایه و متظاهر وجود نخواهد داشت زیرا وابستگی شدید آنها به والدینشان موجب می شود که با یکی از بهترین صفات انسانی یعنی صمیمیت و یکرنگی رشد کنند.
ادامه دارد......
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojava
تربیت دینی کودک و نوجوان
مشخصات کودکان #پر_نیاز(۱) ۱- ویژگی اول کودکان پرنیاز حساسیت زیاد هست این کودکان کم صبر و زود رنج هست
مشخصات کودکان #پر_نیاز(۲)
۳- ویژگی سوم این نوع کودکان این است که نمی توانند از مادر جدا شوند به شدت به دنبال این هستند که در کنار مادر باشند و بدون مادر آرام نمی شوند هیچکس هیچ چیز نمیتواند جایگزین آرامش و آسایش آن ها مانند آغوش مادر باشد این کودکان به شدت بغلی هستند و اکثرا روی بازوی دیگران می لمند و از روی زمین ماندن متنفرند .
۴- این کودکان فعالیت بیش از حد دارند آرام نمی گیرند.
۵- نیاز به مراقبت طولانی دارند
۶- غیر قابل پیش بینی هستند
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojava
تحریک #تفکر و #اندیشیدن
کودکان برای جمع بندی اطلاعات ، به دست آوردن نتایج و پیش بینی کردن به تمرین نیاز دارند . این تمرین شالوده و زیر بنای تفکر علمی است . انجام کارهای علمی همراه با کودکان خردسال به معنای انباشتن منزل از مواد شیمیایی خطرناک و لوله های آزمایش نیست ، بلکه هدف پرسیدن سوالهایی مانند " فکر میکنی چه اتفاقی خواهد افتاد؟" و سپس یافتن جواب است . این روش برای کودکی که فرایند آموختنش کاملا بر مشاهده، لمس کردن و انجام کار وابسته است ، بسیار طبیعی است . آزمایشهایی که گودک سه ساله را مفتون خود میسازند ، بسیار ساده اند : افزودن رنگ غذایی به آب یا قراردادن آب در معرض تابش خورشید . کودکانی که از آب بازی لذت میبرند، جمع آوری اشیا و سپس حدس زدن اینکه کدام یک در آب فرو میرود و کدام یک شناور میماند را دوست دارند . از کودک بخواهید تا جایی که میتواند حیوانات یا رنگهای مختلف را نام ببرد .
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
درسنامه تربیتی (۶).pdf
5.55M
#درسنامه_تربیتی +متن مطالعاتی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
#کودکان
#آموزش_ابتدایی
#محتوا
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
ظلم به #کودک
حقوق کودکان را تضییع کردن ، فقط به این هم نیست که انسان به آن ها محبت نکند ؛نه . سوء تربیت ها ، بی اهتمامی ها ، نرسیدن ها ، کمبود عواطف و از این قبیل چیز ها هم ظلم به آنهاست.
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید :
@tarbiatkoodak_nojavan
#انسان برای چه #آفریده شده است ؟
انسان برای تربیت است ؛ انسان برای هدایت و تعالی و کمال است . این نمیشود مگر در یک محیط امن ؛ محیطی که در آن عقیده به وجود بیاید ، انسان اشباع بشود ، درآن تعلیمات هر نسلی به نسل بعد منعکس بشود و از کودکی یک انسان تحت تعلیم صحیح ، روان ، طبیعی و فطری دو معلم که نسبت به او از همه ی انسان های عالم مهربان ترند یعنی پدر و مادر قرار بگیرد .
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
چگونه میتوان فرزند سالمی از لحاظ عاطفی و روانی تربیت کرد ؟
اگر خانواده ای در جامعه نباشد ، همه تربیت های بشری و همه نیاز های روحی انسانها ناکام خواهد ماند زیرا طبیعت و ساخت بشری اینگونه است که جز در آغوش خانواده ، در محیط خانواده و در آغوش پدر و مادر آن تربیت سالم و کامل و بی عیب و بی عقده و آن بالندگی لازم روحی و عاطفی، صحیح و سالم و کامل بار نخواهد آمد. اگر محیط زندگی آرام و مناسبی در خانواده حکمفرما باشد ، میتوان خاطر جمع شد وه فرزندان از لحاظ ساختار عاطفی و روانی سالم هستند .
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
چهار سوال برای کمک به تنظیم توقعات تان ؟!
۱) مناسب سطح رشد ( آیا فرزندم از نظر سطح رشد برای وظایفی که از او انتظار دارم آماده است ؟
۲) واقع گرایانه ( آیا انتظارات من منصفانه و منطقی است یا زیادی انتظار دارم ؟)
۳) مورد پسند کودک ( آیا آنچه انتظار دارم چیزی است که کودکم میخواهد یا بیشتر خودم دوست دارم ؟)
۴) در راستای موفقیت ( آیا توقعات من به کودکم میگوید که مسئولیت پذیر ، قابل اعتماد و ارزشمند است ؟)
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
درسنامه تربیتی (۷).pdf
4.74M
درسنامه تربیتی + متن های کابردی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
#کودک
#محتوا
#آموزش_ابتدایی
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه شب
💠 قصه شب: «مار خشمگین و جغدهای بدجنس»
✍️ نویسنده: محمدرضا فرهادی حصاری
🎤 با اجرای: ناهید هاشمنژاد، سما سهرابی و راحیل سادات موسوی
🎞 تنظیم: محمدعلی حکیمی و محسن معمار
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: قدردانی از نعمتهایی است که خدا به ما عنایت کرده.
لینک قصه در سایت اندیشه برتر:
https://btid.org/fa/video/228341
هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
#قصه_شب
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
#آرزوهای_بزرگ
والدین باید درباره اهداف آموزشی پیش دبستانی، شناخت روشنی داشته باشند. وظیفه مراکز پیش دبستانی کمک به کودک برای درک احساسات ، ایده ها ، توانی ها و شناخت خود است . او چگونگی اندیشیدن و نیز چگونگی دوست یابی ، شراکت ، رعایت نوبت ، حرکت در محل و فضای محدود ، کارگروهی ، پیروی از برنامه های روزانه کلاس و تعامل با بزرگسالان خارج از محدوده خانوادگیش را آموزد . تجربه اول و ابتدایی او از مدرسه باید احساس شور و اشتیاق ، کنجکاوی و اعتماد به نفس نسبت به توانایی یادگیری را ایجاد کند .
مرحله پیش دبستانی به منظور قراردادن کودک در مسیر سریع موفقیتهای تحصیلی طراحی نشده است ، زیرا کودکی که در سنین بسیار پایین تحت آموزش رسمی دروس مختلف قرارداده شود ، اغلب به اضطراب و نگرانی و دلزدگی از تحصیل دچار میشود.
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید :
@tarbiatkoodak_nojavan
درسنامه (۸).pdf
6.63M
درسنامه تربیتی + متن کاربردی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
#آموزش_ابتدایی
#محتوا
#کودک
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
درسنامه تربیتی (9).pdf
6.92M
درسنامه تربیتی + متن کاربردی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
#کودک
#محتوا
#آموزش_ابتدایی
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
سه روش کمک به بچهها در یادگیری اهمیت تشويق دیگران
۱) فهرستی از جملات تشویقی تهیه کنید . به فرزندتان بگویید یکی از ویژگی های کسانی که سازگاری میکنند این است که به کرات دیگران را تشويق میکنند. فهرستی از جملات حمایت کننده را که از دیگران تعریف میکنند با سیال سازی ذهنی تهیه کنید ، مثل " چه فکر خوبی " " عالی بود " و غیره . حالا فهرست را به دیوار بزنید و به تناوب جملات تشویقی را به کار ببرید .
۲) قانون دو تحسین را آموزش دهید . هر وقت کودکتان برای فعالیتی گروهی میرود- یک بازی تیمی ، یک جلسه پیشاهنگی ، خانه یک دوست یا حتی مدرسه به او یادآوری کنید که حداقل دو بار از بچه های دیگر تعریف و تمجید کند .
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
#خودمداری
کودک سه ساله احساس میکند مرکز عالم است . در این تفکر خودمدار، کددک حوادث طبیعی را چیزهایی میداند که همه برای او و به نفع او اتفاق میافتد. امواج ، خود را به ساحل میزنند تا با او بازی کنند و خورشید هر روز صبح طلوع میکند تا او را گرم کند .
خودمحور بینی نباید با خودخواهی اشتباه گرفته شود . زیرا اینگونه نیست که کودک سه ساله به نظر دیگران اهمیت نمیدهد، بلکه هنوز انعطاف پذیری لازم برای این کار در او رشد و تکامل نیافته و شکل نگرفته است .
به این دلیل خطاب قرار دادن کودکی که دیگران را کتک میزند یا گاز میگیرد و پرسیدن اینکه " آیا دوست داری کسی این رفتار را با خودت بکند" بی فایده و غیر موثر است . زیرا او قادر نیست خود را در جای دیگری قرار بدهد و نمیتواند رفتارش را به خاطر فرد دیگری تغییر بدهد .
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan
درسنامه تربیتی (۱۰).pdf
4.93M
درسنامه تربیتی + متن کاربردی تربیتی ویژه مبلغان و مربیان پرورشی
#آموزش_ابتدایی
#محتوا
#کودک
به کانال#تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
@tarbiatkoodak_nojavan