eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
161 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 | توسل به چادر وصله‎دارِ مادر ▪️[این نکته را] ما بارها در جلسات مذهبی تجربه كرديم: اول توبه در درگاه خدا از گناهان گذشته،بعد تمسك به دامن اهل بيت‎علیهم‎السلام و در اين ايام [توسل] به چادر وصله دار فاطمه زهراسلام‎الله‎علیها و با توسل به وجود مقدس ولى‎عصر‎عجل‎الله‎تعالی‏فرجه، مطمئن باشيد كه هر مشكلى قابل حل خواهد بود.اگر امروز بعضى مشكلات لاينحل داريم براى اين است كه توسلاتمان ضعيف شده است. ۱۳۸۱/۰۵/۰۹ 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
103 - از امام صادق علیه السلام در مورد قول خدای عزوجل ((و اکثر آنان به خداوند ایمان نمی آورند جز اینکه مشرکند)) روایت است که فرمود: مشرک بودن مؤمن به این است که مردی بگوید: اگر فلانی نبود من هلاک می شدم و اگر فلانی نبود به چنین و چنان نمی رسیدم و اگر فلانی نبود خانواده ام تلف می شد. آیا در این سخنان نمی نگری که برای خداوند شریک قرار داده است شریکی که به او روزی می دهد و از او دفع بلا می کند - راوی می گوید: - عرض کردم: پس چه بگوید؟ آیا بگوید: اگر خداوند به واسطه فلانی بر من منت نمی نهاد هلاک می شدم؟ حضرت فرمود: آری باکی نیست اگر اینگونه یا شبیه آن را بگوید. ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | «گر نگاهی به ما کند زهرا(س)» 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | ویژگی مهم دوست‌داران خداوند 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔴 علامه مصباح یزدی؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۱) ✍️ احمدحسین شریفی 🔻آیت‌الله مصباح یزدی همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پاره‌ای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستی‌های بی‌شمار می‌دانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. به مناسبت‌های مختلف در اطراف نقص‌ها و ضعف‌های علوم انسانی موجود سخن می‌گفت: ✔️اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود می‌دانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیده‌ها و کنش‌های انسانی ناکارآمد می‌شمرد؛ البته معتقد بود که غربی‌ها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاش‌های گسترده‌ای در بهره‌گیری از این روش داشته‌اند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمی‌زد، ولی آن را پرنقص‌ و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر می‌دانست. ✔️ثانیاً: تأکید می‌کردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالی‌که بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل فرو می‌ریزد و به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریه‌ای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل می‌شود. ✔️و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیه‌های علوم انسانی کنونی با ارزش‌های اسلامی،‌ ناهمخوان، ناسازگار و در تهافت‌اند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم می‌کرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیه‌ای». پاره‌ای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی می‌دانست و البته تعارض علوم انسانی توصیه‌ای با ارزش‌های اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگ‌تر می‌شمرد. 🔻ایشان برای اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت هم‌زمان لازم می‌دانست و خود نیز در حد توان به انجام آن‌ها همت داشت: 🔸یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم می‌دانست. 🔸دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنش‌گرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحول‌گرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامه‌هایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی‌ و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی. 🔸سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامه‌های رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت. 🔻در شماره‌های بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کرد. ان شاالله @Ahmadhoseinsharifi ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۲) 🖊 احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻علامه مصباح پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامی‌سازی علوم انسانی برمی‌شمارد: گام نخست که بسیار بر آن تأکید داشتند، «نقد علوم انسانی موجود» است. شرط لازم برای برداشتن این گام را شناخت عمیق و دقیق نسبت به علوم انسانی موجود و آخرین دستاوردها و نظریه‌ها در علم مورد نظر می‌دانست. در روش نقد به پنج مرحله، توجه داشت: الف) نقد دستاوردها: یعنی نقد نتایج، پیامدها و محصولات نظریه‌های اقتصادی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و امثال آن. این نقد را می‌توان با همان روش‌های شناخته‌شده و مقبول میان اندیشمندان غربی هم انجام داد؛ یعنی با همان پیش‌فرض‌هایِ علوم انسانی و به روش تجربی و تحقیقات میدانی می‌توانیم نشان دهیم که این علوم، دستاوردهای مطلوبی نداشته‌اند. پاره‌ای از اندیشمندان غربی نیز چنین نقدهایی را بر علوم انسانی رایج وارد کرده‌اند و در این مرحله می‌توان از نقدهای آن‌ها نیز بهره گرفت. ب) نقد نظریه‌ها: یعنی نظریه‌های خاص روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، اقتصادی و امثال آن را با دقت، واکاوی و ارزیابی کنیم. این نقد را نیز می‌توان با همان روشِ درونیِ پذیرفته ‌شده خود غربی‌ها به سامان رساند؛ برای مثال در روان‌شناسی رفتارگرا نیز خودِ روان‌شناسان با روش تجربی و همان پیش‌فرض‌ها، تغییراتی در نگاه انسان‌شناسی پدید آورده، مدل‌های دیگری از روان‌شناسی (روان‌شناسی انسان‌گرا، روان‌شناسی تکاملی و...) را مطرح کرده‌اند. ج) نقد روش‌شناسی: مرحله سوم نقد، نقد روش‌‌شناسی علوم انسانی موجود است. روش‌شناسی حاکم بر علوم انسانی کنونی، روش تجربی است که می‌توان با مبانی معرفت‌شناسی و روش‌شناسی، آن را نقد کرد. روش تجربی، مفید اما ناکافی است. د. نقد مبانی: آیت‌‌الله مصباح تأکید بسیاری بر نقد مبانی علوم انسانی رایج داشتند. ایشان مبانی پنج‌گانه‌ای را ذکر می‌کردند و بر فهم آنها اصرار داشتند: مبانی معرفت‌شناسی، مبانی هستی‌شناسی، مبانی انسان‌شناسی، مبانی الهیاتی و مبانی ارزش‌شناسی. ایشان می‌فرمودند: می‌توانیم این پنج مبنا را در علوم انسانی موجود نقد کنیم. علوم انسانی موجود مبتنی بر فهمی از معرفت و جهان و انسان و دین‌اند که آن فهم قابل نقد است. هـ. نقد فلسفۀ رایج در علم موردنظر: پنجمین مرحله نقد، نقد فلسفه رایج در هر یک از علوم انسانی است. به عنوان مثال، برای نقد روان‌شناسی، لازم است فلسفه روان‌شناسی غربی را نقد کرد. و برای نقد جامعه‌شناسی باید به نقد فلسفه جامعه‌شناسی غربی پرداخت. 🔻ادامه دارد @Ahmadhoseinsharifi ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
همانگونه که علم نیاز به استاد دارد فکر هم نیاز به استاد دارد آقای مصباح استاد فکر بودند هم مرجع بودند و هم ملجأ. «مقام معظم رهبری _اردیبهشت 1401» همایش استانی استاد فکر در آستانه بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی ره ✅ علاقمندان به شرکت در این مراسم حضور قطعی خود را با ارسال رمز «یا زهرا» به شماره های ذیل اعلام فرمایند. 👈خواهران 09386785512 👈 برادران 09038473268 ✅ مکان:شیراز. پل حر. باشگاه فرهنگیان شماره یک. تالار سعدی ✅ زمان : چهارشنبه 7دی ماه_ساعت 14 لغایت 17 ستاد بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی ره ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۶ 🏷 🏴 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
44.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | مداحی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۶ 🏷 🏴 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
14011006_42945_1281k.mp3
16.42M
🎙بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۶ 🏷 🏴 Farsi.Khamenei.ir
14011006_42946_1281k.mp3
15.08M
🎙بشنوید | مداحی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۶ 🏷 🏴 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
👤آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه نمازجمعه اصفهان مورخ 9 دیماه 1401: 🔰اگر کسی بخواهد بصیرت پیدا کند دو عامل مهم فکری و عملی دارد، عامل فکری همان تفکر و تعقل است، کسانی که اهل فکر و بینش هستند جریاناتی که اتفاق می‌افتد را عمیق می‌نگرند. 🔰۱۲ دی سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است؛ این فقیه بزرگ، بصیر، مدافع ولایت و متخلق به اخلاق که رهبر معظم انقلاب ایشان را به تشبیه کردند. و شایسته است همه عزیزان هم از سخنرانی‌های ایشان، هم از کتب ایشان و به خصوص از ایشان استفاده کنند. رهبر معظم انقلاب به شدت مدافع این طرح هستند و به گفته خود آقای مصباح این طرح بود و جوان‌هایی که در این طرح شرکت کردند با مبانی دین آشنا شدند و برای جامعه خود موثر واقع شدند. 🔰شهید حاج قاسم سلیمانی هم تبلور همان معارف دین و بصیرت و دفاع از ولایتی است که آیت الله مصباح بیانگر آن بودند. 🌐متن کامل خطبه نمازجمعه ۹ دی ماه ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت 🆔 @esfv_ir 🌐 www.esfv.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
104 - راوی گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: در وصیت لقمان به فرزندش چه جملاتی هست؟ حضرت فرمود: در آن جمله های عجیبی است و از همه عجیب تر آن است که ایشان به فرزندش سفارش کرده: از خداوند چنان بترس که اگر نیکی جن و انس را به پیشگاهش ببری عقوبتت می کند و به او چنان امیدوار باش که اگر گناهان جن و انس را نزدش بری بر تو رحم آورد. سپس امام صادق علیه السلام فرمود: پدرم می فرمود: هیچ بنده مؤمنی نیست جز اینکه در قلب او دو نور وجود دارد: نور بیم و نور امید، به گونه ای که اگر این با آن و آن با این سنجیده شود هیچیک بر دیگری زیادتی ندارد. ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
جزوه مصباح عزیز.pdf
5.43M
📎 | جزوه مصباح عزیز 🔺️ بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره مرحوم آیت الله مصباح یزدی 🕯 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | وقتی دلسوختن و گریستن ما ارزش داره که بفهمیم به کی سیلی زدند ☑حضرت زهرا کسی است که یک تار مویش به کل این عالم می ارزد 💻 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | حاج‌قاسم در هیچ حالی از توسل به حضرت زهراسلام‌الله‌علیها غافل نبود... 🔺️بنده مقابل این فرمانده نظامی خجالت می کشم... لینک عضویت 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
📸 | این حلقه ی میانه ی حوزه و دانشگاه به طور بنیانی جزو کار های آقای مصباح است. ایشان در حقیقت با مجموع کارها این حلقه ی میانه را که واقعا خلأ عمده ی زمان هست، دارند به وجود می آورند. 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | خودت را مقایسه نکن، حتی به اندازه یک بندِ کفش! 🔺️قسمت نود و یکم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « » 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
💠 چراغ راه طلاب و مردم 🔸️آیت الله مدرسی یزدی : مرحوم آیت‌الله مصباح قدس سره از شخصیت های برجسته ای بود که ایام الله را به یاد شما می آورد...چراغ و راهبر تاریکی ها و دفع کننده معضلات و از بین برنده شبهات بود. این مرد بزرگ، خود یک چراغ بود فراراه مردم ما خصوصا طلاب و فضلای جوان ما. ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ 🕯 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
29.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | پناه امت 🔹️بخشی از گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان 🕯 💻 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | الگوی تواضع 🔹️بخشی از گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان 🕯 💻 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
📸 | حرکتِ علمی بر مرزِدانش 🔹️آیت الله اعرافی دام‎ عزه: معمولا افراد جامع، عمق کافی در علوم را ندارند؛ اما ایشان ضمن جامعیت، عمق قابل توجهی داشتند و روی مرزِدانش حرکت می‌کردند و به سادگی نمی‌شد به نظریات ایشان خرده گرفت. ۱۴۰۰/۰۹/۰۵ 🔺️مطرح شده در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت علامه محمد تقی مصباح یزدی با آیت الله اعرافی 🕯 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T