خداشناسی ۴.mp3
14.11M
📘 خداشناسی ۴
🏷 انکار علیت با رویکرد هستی شناسانه با روش علمی (فیزیک کوانتوم)
🏷 تبیین اجمالی از فیزیک کوانتوم و مقایسه آن با فیزیک نیوتن
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خنده دوستان خدا اندک است
🔸️درباره حضرت شعيب علی نبیناوآله وعلیه السلام آمده است كه ايشان صد سال گريست تا چشمانش نابينا گشت. خدای متعال به او وحی كرد: ای شعيب، چرا اينقدر گريه میكنی؟ اگر از ترس عذاب من میگريی، من جهنم را بر تو حرام كردم، و اگر از شوق بهشت میگريی، من بهشت را در اختيار تو گذاشتم.
🔸️حضرت شعيب علی نبیناوآله وعلیه السلام عرض كرد: خدايا، تو ميدانی كه گريه من، نه از ترس جهنم است و نه از شوق بهشت، بلكه به جهت شوق لقای توست. خدا فرمود: راست گفتی، از اين پس كليم خود را خادم تو قرار میدهم.از سويی حضرت موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام از مصر فرار كرد و به مَدين نزد شعيب رفت و در مقابل ازدواج با يكي از دختران شعيب، قرارداد بست كه ده سال در آنجا بماند و به شعيب علی نبینا و آله و علیه السلام خدمت كند و چوپانی گوسفندانش را به عهده گيرد.
🔸️پس از نابينا گشتن شعيب علی نبیناوآلهوعلیه السلام و ناتوانی از انجام كارها، خداي متعال، كليم خود، حضرت موسيبنعمران علی نبیناوآله وعلیه السلام را برای خدمت او گماشت. شعيب علی نبینا و آله وعلیه السلام به پاس عشق و محبت به خدا چنين لياقتی يافت كه پيامبری چون موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام، ده سال به او خدمت كند.
🔸️پس كسی كه زياد گريه میكند، مجال خنديدن ندارد. لذا خنده دوستان خدا اندك است؛ آنهم برای خوشحالی ديگران. چنان شوق ديدار خدا بر دلشان مستولی است، در اين دنيا به هيچچيز دلخوش نمیشوند و روی گشاده و خنده آنان برای شادمان ساختن اطرافيان، و برای اين است كه ديگران را اندوهگين نسازند؛ و الا در دلشان چنان حزن و اندوهي است كه با شادی های دنيا محو نمیگردد و تنها با رسيدن به لقای خداوند، برطرف میشود.
🔺️ بیان علامه مصباح قدس سره از راز داستان حضرت شعیب و حضرت موسی علی نبینا وآله و علیهما السلام راهيان كوی دوست ، صفحه ۲۶۷-۲۶۸
#حضرت_موسی
#حکایت_ها
📱 @mesbahyazdi_ir
🗨باور کنیم که امداد غیبی منحصر به جنگ بدر و جنگ ۳۳روزۀ حزبالله نبود؛ اگر فکر و دل ما به خدا متصل باشد، هنوز هم این امدادها ادامه دارد.نیروی انسانی، تکنولوژی، صنعت و سایر امور، ابزارند و باید هم از آنها استفاده کرد؛ اما علت تامه نیستند. تدبیر نهایی در دستگاه الهی صورت میگیرد.
#فلسطین
#توییت
📱 @mesbahyazdi_ir
خداشناسی ۵.mp3
18.34M
📘 خداشناسی ۵
🏷 ۴ نقد بر انکار علیت از طریق فیزیک کوانتوم
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خداشناسی ۶.mp3
10.14M
📘 خداشناسی ۶
🏷 انکار علیت بر اساس نظریه فرگشت
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
📢 طوفانالاقصیٰ درس تحقیر دولتهای مستکبر با تکیه بر عزم راسخ
✏️رهبر انقلاب: یکی از کارهای مهمّی که [عملیّات] طوفانالاقصیٰ انجام داد این بود که نشان داد چگونه یک گروه اندک ــاینها در مقابل آنها کمند دیگر؛ تعدادشان کمتر است ــ با تدارکات و امکانات بسیار کم امّا با ایمان و عزم راسخ، میتواند محصول سالها تلاش جنایتکارانهی دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد؛ میتواند دولتهای متکبّر و مستکبر عالم را تحقیر کند؛ فلسطینیها، هم رژیم غاصب را، هم پشتیبانان رژیم غاصب را تحقیر کردند، با عمل خودشان، با شجاعت خودشان، با اقدام خودشان، و امروز با صبر خودشان. این یک درس بزرگ است. ۱۴۰۲/۸/۱۰
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
خداشناسی ۷.mp3
3.11M
📘 خداشناسی ۷
🏷 پاسخ انکار علیت بر اساس نظریه فرگشت
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خداشناسی ۸.mp3
11.38M
📘 خداشناسی ۸
🏷 دیدگاه طرفداران اصل علیت
🏷 مناط و ملاک احتیاج به علت از منظر حسگرایان، متکلمان، فیلسوفان
🏷 نقد دیدگاه حسگرایان و متکلمان
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خداشناسی ۹.mp3
7.12M
📘 خداشناسی ۹
🏷 مواد ثلاث (وجوب، امتناع، امکان)
🏷 رابطه واجب و ممتنع بالغیر با ممکن بالذات
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
🟢فابک، واقعگرایی و حقمحوری
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک)، چه در نگاه فرایندی و چه در تفسیر فرآوردهای، (برای توضیح بیشتر ر.ک: https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2343 ) لازم است به بنیانهای فلسفه اسلامی مثل واقعگرایی، مطلقگرایی و حقگرایی پایبند بود.
یعنی
۱. به هدف تقویت قوه تفکر و استدلال کودکان، مجاز نیستیم که در همه چیز تشکیک کنیم! و فضایی از شکاکیت در ذهن کودکان ایجاد کنیم.
۲. و یا به بهانه تقویت تفکر نقاد و روحیهی گفتگومحوری و رعایت احترام دیگران، مجاز نیستیم که نسبیگرایی در فهم واقع را به طور غیرمستقیم در ذهن و ضمیر کودکان نهادینه کنیم. بلکه گفتگوها و نقادیها باید بر مدار واقعیت و حقیقت باشد. روش آموزش و روش استدلالورزی و تعقل باید به گونهای باشد که کودک متوجه شود آنچه را که باید مراعات کند و همه چیز را بر مدار آن تعریف کند، «حقیقت» و «واقعیت» است و نه منزلت و شأنیت دیگر افراد.
#فلسفه
#فابک
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹