eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
161 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمومنین (علیه‌السلام): سخن نیکو و مختصر بگو؛ زیرا این برای تو زیباتر است و بر فضل تو دلالت بیشتری دارد. 🌹 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
پای درس استاد - حجم کم.pdf
1.4M
💠پای درس استاد «آشنایی با طرح ولایت در بیان حضرت علامه مصباح یزدی»💠 📚 فایل کم حجم جزوه «پای درس استاد» 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🌸به زبان خودتان با امام رضا علیه السلام حرف بزنید؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «سعی کنید درحرم امام رضا ولو دو دقیقه، ولو پنج دقیقه، دل را فارغ کنید از بقیّه‌ی شاغلها و متّصل کنید به معنویّتی که در آن‌جا حضور دارد و حرفتان را بزنید. به زبان خودتان هم با امام رضا حرف بزنید. اشکال ندارد. گفت: گوش کن با لبِ خاموش سخن میگویم‌ پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست» ۱۳۸۲/۱/۶ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با ۲۳ ذی القعده روز مخصوص زیارت حضرت امام رضا (علیه‌السلام) برشی از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی زیارت آن حضرت را منتشر می‌کند.
🔻 به خودمان در فریب خوردن از هوای نفس سوء ظن داشته باشیم ✅ مقام معظم رهبری مدظله العالی: هميشه اختلاف سليقه بوده. در دورانهاى مختلف هرجائى كه اين اختلاف سليقه‏ ها و اختلاف برداشت‏ها با هواى نفس انسان مخلوط شد، كار خراب مى‏ شود. هواى نفس را بايد خيلى ملاحظه كرد. به خودمان در فريب خوردن از هواى نفس سوءظن داشته باشيم. نگاه كنيم ببينيم كجا نفس است و هواهاى نفسانى ماست؛ كجا نه، واقعاً احساس تكليف است؛ و در احساس تكليف هم دقت بكنيم كه قدم از دايره‏ تكليف آن‏طرف‏ تر نبايد گذاشت؛ زياده‏ روى نبايد كرد. آن وقت لطف خدا با ماست‏. 🗓 ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
چرا علم حضوری خطاناپذیر است؟ خطا در علم حضوری اساساً بی‌معناست؛ زیرا خطا هنگامی رخ می‌دهد که علم با معلوم مطابقت نداشته باشد، و این در جایی فرض‌شدنی است که میان شخص درک‌کننده و چیزی که درک می‌شود واسطه‌ای در کار باشد و آگاهی از طریق آن تحقق یابد. در این صورت، می‌توان پرسید آیا مفهومی که واسطه شده و نقش نمایانگری درک‌شونده را ایفا می‌کند، دقیقاً آن را نشان می‌دهد و کاملاً با آن مطابقت دارد یا نه؟ اما در علم حضوری، چنان که گفتیم، علمْ عین همان واقعیت معلوم است که نزد درک‌شونده حاضر است، نه مفهومی از آن، و در نتیجه، مطابقت نداشتن علم با معلوم، و وجود خطا در علم حضوریْ فرضی نامعقول و بی‌معناست، و به همین دلیل، علم حضوری از جهت معرفت‌شناختی ارزش و اعتبار کامل دارد. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فلسفه‌ی اعدام در اسلام از زبان امام خمینی (ره): 🔻اعدامهایی که در اسلام است اعدام‌های رحمت است. یک طبیبی است که چاقو را برداشته و این جامعه را از یک موجودی که اگر باشد فاسد می‌کند جامعه را، از شرّ این نجات می‌دهد جامعه را. 🔻این غده سرطانی است که طبیب برای حفظ یک انسان ناچار است که این غده را بیرون بیاورد. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🔻دچار ضعف تحلیل و ضعف محتوا بود🔻 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
✨ لوح| رهبرانقلاب: باید از برکت روز بيست و پنجم ماه ذی‌قعده که روز است استفاده کرد. 🖨 چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=37422
فردا ۲۵ ذی القعده، روز دحوالارض است 🔹 ویژگی ها و برخی اعمال این روز را در تصویر بالا بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منْ وَضعَ نَفسه مواضعَ التهمة فلا يلومَن منْ أَسَاء بِهِ الظنَّ كسى كه خود را در مواضع تهمت قرار دهد نبايد كسى را ملامت كند كه به او سوء ظن پيدا مى كند حکمت ۱۵۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ ضعف مبانی معرفتی 🔹 ما در اوایل انقلاب جوان‌هایی را داشتیم که این‌ها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون «مبانی معرفتی‌شان» ضعیف بود، پایه‌های معرفتی‌شان محکم نبود - حالا به هر دلیلی محکم نبود - این‌ها جذب گروه‌های التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حمله‌ی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر «ضعف مبانی معرفتی» جذب آن گروه‌های ناسالم شدند و به این راه‌ها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همه‌ی این‌ها همان «عدم استقرار فکری» بود. «مقام معظم رهبری» ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
نظام جامع کلام اسلامی - استاد محمدی جلسه اول.mp3
19.13M
🔊 کارگاه 🔹جلسه اول 🎙استاد عبدالله محمدی ⏱ 80دقیقه مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻انسان عجیب 🔹حکمت ۸ نهج‌البلاغه: اِعْجَبُوا لِهَذَا اَلْإِنْسَانِ یَنْظُرُ بِشَحْمٍ وَ یَتَکَلَّمُ بِلَحْمٍ وَ یَسْمَعُ بِعَظْمٍ وَ یَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
✳️ در معرفت اسلامی عمیق شوید. 🔰 برای اینکه ما بتوانیم به این آینده‌های مطلوب برسیم، احتیاج به نسل جوانِ باهمتِ پُرانگیزه‌ی مؤمنِ تلاشگرِ کاردانِ راه‌بلد داریم. یکی از شرایط اصلی‌اش مؤمن بودن و متقی بودن است؛ اینکه می‌گوییم تشکل‌های اسلامی و محیط‌های دانشجویی، معارف و معرفت اسلامی را در خودشان عمق ببخشند، برای این است که بتوانند این بار سنگین را بر دوش بگیرند و به منزل برسانند؛ والّا نمی‌شود. این نکته و حرف اصلی ما با مجموعه‌های دانشجویی است. «مقام معظم رهبری» ۲۵\۰۷\۱۳۸۵ - بیانات در دیدار دانشجویان نمونه‌ و نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
آن چیزی که دل ها را به هم پیوند می دهد، عقیده و ایمان است. (بیست گفتار) @motahari_nab
استاد محمدی - جلسه دوم-نظام جامع کلام اسلامی.mp3
19.25M
🔊 کارگاه 🔹جلسه دوم 🎙استاد عبد الله محمدی ⏱ 80دقیقه مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام خامنه‌ای از نگاه سیاستمداران برجسته‌ی دنیا 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
امام رضا (علیه‌السلام): آن که از خدا موفقیت بخواهد اما تلاش نکند، خود را مسخره کرده است. 🌹 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ سوال و جواب یک دختر افغان از استاد خود در رابطه با ارتباط حجاب با دل پاک👌 کسی که حجابش رو رعایت نمیکنه ولی قلبش پاکه..... کلیپ به زبان مردم عزیز افغانستان هست.ولی به نظرم به دل میشینه. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399 🔹️🔸️https://eitaa.com/antihalghe
🔹️با وجود اختلاف ‌نظرهایی که دربارۀ چیستی انسان وجود دارد، چگونه می‌توان پذیرفت که علم حضوری همه به خودشان خطاناپذیر است؟ 🔸️بارزترین نمونۀ علم حضوری، علم به خویش است. با این حال، در بارۀ اینکه خود ما دقیقاً چه هستیم، بحث‌ها و اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. این نظرها با یکدیگر ناسازگارند و بنابراین، قطعاً همۀ آنها درست نیستند. این اختلاف نظر ممکن است چنین القا کند که علم حضوری انسان به خود خطاپذیر است. برای رفع این ابهام گفتنی است از سویی، علم حضوریْ شدت و ضعف، و وضوح و خفا دارد، و بسته به اینکه درجۀ وجود عالِم، معلوم و توجه به معلوم چقدر باشد، درجات و مراتبی از علم حضوری تحقق می‌یابد، و بنا بر خطاناپذیری علم حضوری، صرفاً همان مرتبه‌ای از علم حضوری که تحقق می‌یابد خطاناپذیر است. از سوی دیگر، گرچه در بارۀ چیستی و حقیقتِ انسان، بحث‌ها و اختلاف ‌نظرها بسیار است، و مثلاً برخی انسان را موجودی صرفاً مادی، و برخی دیگر آن را دارای بُعدی غیر مادی نیز می‌دانند، و قطعاً همۀ دیدگاه‌های ناسازگار در بارۀ انسان درست نیستند، مرتبۀ علم حضوری عموم انسان‌ها به خودشان آن قدر کامل نیست که بتوانند همۀ ویژگی‌های وجود خویش را بیابند. بدین ترتیب، آنچه عموماً با علم حضورىِ خطاناپذیر می‌یابیم مرتبۀ ضعیفی از هستی خودمان است، که از آن می‌توانیم چنین تعبیر کنیم که: هستیم یا وجود داریم. اما از آنجا که مرتبۀ این علم حضوری بیش از مرتبۀ وجود خود ما نیست و طبعاً دارای ضعف است، به طور مبهم درک می‌شود، و به همین سبب، ممکن است در بارۀ آن تفسیرهای نادرستی نیز داشته باشیم، و مثلاً خود را با بدنمان اشتباه بگیریم. در واقع، علم حضورىِ ضعیف مانند شمع کم‌نوری است که در پرتو نور آن، چه بسا نتوان بسیاری از ویژگی‌های شمع، و حتی رنگ خود شمع را نیز به‌درستی تشخیص داد. پس آنچه عموم مردم در بارۀ چیستی و ویژگی‌های خود می‌گویند، با علم حضوری نمی‌یابند، بلکه دیدگاه‌های آنها در این خصوص، یا بر اساس برخی قراین و شواهد ظنی است، یا متکی بر نوعی استدلال، و به هر حال، تفسیرهایی از علم حضوری به خود است، که از سنخ علم حصولی است، و تا دلیل یقینی معتبری بر آن نداشته باشیم، ارزش و اعتبار کامل و یقینی نخواهد داشت. خلاصه این‌که آنچه با علم حضوری درک می‌شود، خطا نیست، و آنچه در آن خطا رخ می‌دهد، استنباط، تفسیر و تعبیری نابجا از یافته‌های حضوری است که از گونۀ علوم حصولی، و در واقع، همراه آن علوم حضوری است. البته این بدان معنا نیست که هر تعبیر و تفسیر حصولی از علم حضوری لزوماً خطاست، یا می‌تواند خطا باشد. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🔰 دست بنّا را می‌بوسید! 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
✅ضرورت خودسازی❗️ طُوبَي لِمَنْ لَزِمَ بَيْتَهُ وَ أَكَلَ قُوتَهُ وَ اشْتَغَلَ بِطَاعَةِ رَبِّهِ وَ بَكَي عَلَي خَطِيئَتِهِ فَكَانَ مِنْ نَفْسِهِ فِي شُغُلٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِي رَاحَةٍ خوشا به حال كسی كه به خانه و خانواده خود پردازد، و غذای حلال خود را بخورد، و به اطاعت پروردگار مشغول باشد، و بر خطاهای خویش بگرید، همواره به خویشتن خویش مشغول و مردم از او در امان باشند. 📚 خطبه ۱۷۶ 🌐 @B_Masoomieh