جلسه چهارم.mp3
18.58M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه چهارم
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ 77دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
کلام 5.mp3
19.94M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه 5
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ 47دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
کلام 6.mp3
30.47M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه 6
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ 71دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
✳️✴️✳️جهت#تقویت_مبانی_نظام_فکری،حتما استماع شود!
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
کلام 7.mp3
36.79M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه ۷
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ 71دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
✳️✴️✳️جهت#تقویت_مبانی_نظام_فکری،حتما استماع شود!
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
کلام ۸ - 418.mp3
44.08M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه ۸
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ 71دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
✳️✴️✳️جهت#تقویت_مبانی_نظام_فکری،حتما استماع شود!
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
کلام9 - 0419.mp3
37.12M
🔊 کارگاه #نظام_جامع_کلام_اسلامی
🔹جلسه ۹
🎙استاد عبد الله محمدی
⏱ ۸۷دقیقه
#معرفت
#نظام_فکری
✳️✴️✳️جهت#تقویت_مبانی_نظام_فکری،حتما استماع شود!
مرحوم امام_حضرت آقا_حضرت علامه
#طرح_ولایت_طلاب
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🔆 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
🔺هر كس بر دانش خويش افزود، ولى بر هدايتاش نيفزود، جز بر دورىاش از خدا نيفزود
📚 ميزان الحكمه، جلد۸، صفحه۱۱۷
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🔸️🔵🔴🔸️منظور از تصدیق بدیهی و تصدیق نظری چیست؟
تصدیقها نیز همانند تصورها به دو قسمِ بدیهی و نظری تقسیم میشوند. تصدیقهای نظری، با ارجاع به تصدیقهای دیگر و استنتاج از آنها حاصل میشوند، اما تصدیقهای بدیهی چنین نیستند؛ یعنی برای چنین تصدیقهایی نیاز نداریم آنها را به تصدیقهای دیگر ارجاع دهیم. در واقع، تصدیقهای بدیهی را مستقیماً از علمهای حضوری به دست میآوریم، نه از تصدیقهای دیگر. از باب مثال، چنانکه میدانیم، علم ما به وجود خودمان حضوری است. هر یک از ما هر گاه بخواهد این یافت را در قالب مفاهیم در ذهن خود بیاورد، تصدیق میکند که «من هستم». همچنین وقتی حالت شادی را با علم حضوری در خود مییابم، تصدیق میکنم که «شادم»، و هنگامی که در حال تفکر هستم، تصدیق میکنم که «در حال تفکرم». بنا بر این، تصدیقهای یادشده مستقیماً از علمهای حضوری به دست میآیند، و آنها را از تصدیقهای دیگر استنتاج نمیکنیم، و از همین رو، آنها را بدیهی مینامیم. اما بسیاری از تصدیقهای ما، نظریاند. محض نمونه، این تصدیق که «مجموع زاویههای داخلی هر مثلث برابر با 180 درجه است»، تصدیقی نظری است که با ارجاع به برخی اصول هندسۀ اقلیدس و با استفاده از آنها اثبات میشود. همچنین است قوانین علوم تجربی که باید بر اساس تصدیقهای دیگرِ حسی و عقلی اثبات شوند. در واقع، در همۀ این موارد، تصدیقها بر نوعی استدلال مبتنیاند. مثلاً اگر با توجه به اینکه نقره نوعی فلز است و همۀ فلزات رسانایند تصدیق کنیم که نقره رساناست، علم ما به گزارۀ اخیر که ناشی از تصدیق دو گزارۀ قبلی است، تصدیق نظری نامیده میشود.
باید توجه داشت که استدلال لازم برای یک تصدیق نظری همواره استدلالی پیچیده و نیازمند آموزش یا تفکر نیست، بلکه برخی تصدیقهای نظری بر استدلالهایی ساده مبتنیاند؛ به گونهای که حتی ممکن است در بسیاری موارد، ذهن به جهت آشنایی با این استدلالها و سرعت عملیات ذهنی، به خود این استدلالها آگاهانه توجه نداشته باشد و در نتیجه، تصدیق حاصل از این استدلالها در ابتدا به نظر بدیهی برسد؛ یعنی چنین پنداشته شود که آنها را مستقیماً و بدون استفاده از تصدیقهای دیگر به دست آورده است؛ چنان که گاه در محاسبات و عملیات ریاضی ساده صورت میگیرد. اما تصدیقهایی که واقعاً بدیهی باشند، چنان که گفتیم، بر هیچ تصدیق دیگری مبتنی نیستند.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
part04_fath.mp3
5.92M
#شماره:۴
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🌺 این جملهی شهید دیالمه رو به گوش هر مسئولی برسانید
.
#شهیددیالمه #اخلاص #تقوا #شغل #تکلیف_گرایی #مسیولیت
🔅 #پیامبر_اسلام صلی الله علیه و آله:
✍️ خيْرُ الرِّجالِ مِنْ اُمَّتِىَ الَّذينَ لايَتَطاوَلونَ عَلى اَهْليهِمْ وَ يَحِنّونَ عَلَيْهِمْوَ لا يَظْلِمونَهُمْ؛
🔴 بهترين مردان امت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند، اهانت نكنند، دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند.
📚 مكارم الاخلاق، ص ۲۱۶
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
هدایت شده از طرح ولایت طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند_طرح_ولایت_طلاب سال98
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اخلاص امام خمینی(ره)
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
TarhKoli_Ketabcheh.pdf
2.05M
🔸خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» | پایههای فکری نظام اسلامی
📝 حضرت آیتالله خامنهای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیهالسلام مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن» داشتهاند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفتهاند: «این جلسات، پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR خلاصه جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که حضرت آیتالله خامنهای از آن تحت عنوان «پایههای فکری نظام اسلامی» یاد کردهاند را در قالب یک کتابچه تولید کرده است. ساختار این محصول در هر جلسه شامل مواردی چون: «مقدمهی توضیحی»، «نشانی و ترجمهی آیات»، «واژگان کلیدی»، «نکات کلیدی» و «بُرشی کوتاه از متن» است.
➕ این محصول با «دستهبندی و خلاصهسازی» محتوای کتاب میتواند خوانندگان را در «مطالعهی سریع» و «فهمِ نکات اصلی و رئوس مباحث حضرت آیتالله خامنهای» یاری دهد.
درس اخلاق۸.m4a
14.56M
درس اخلاق ۸
#استاد_فقیهی از اساتید اخلاق طر ولایت
🔷️🔸️تاثیر و روش کنترل قوه خیال و نقش آن در تربیت اخلاقی.
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
نگذارید حادثهٔ عاشورا فراموش شود.
حیات شما، زندگی شما و انسانیّت و شرف شما به این حادثه بستگی دارد.
(حماسهٔ حسینی ج اول)
@motahari_nab
🔆 امام علی علیه السلام:
🔺گناه نکردن آسانتر از توبه کردن است.
📚 بحارالانوار، ج۷۳، ص۳۶۴
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
شهید سلیمانی:
خداوندا ! پاهایم جرأت عبور از صراط را ندارد، من آنها را در بین الحرمین برهنه دواندم، در سنگرها خمیده جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خندیدم و گریستم افتادم و بلند شدم.
امید دارم آن جهیدن ها و خزیدن ها و به حُرمت آن حریم ها آنها را ببخشی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🔰روز حساب
🔹امروز که جمهوری اسلامی است، و به اسم اسلام هر کسی الآن مشغول یک کاری هست، امروز چنانچه یک خطایی واقع بشود، یک اشتباهاتی واقع بشود، یا خدای نخواسته یک عمدی واقع بشود، امروز پای اسلام حساب میشود.
📅امام خمینی (ره) | ۲۶ آبان ۱۳۵۸
✅ @Sahifeh_noor
❗️عالِمان گمنام جزو شهدای گمنام هستند!
🔻علامه جوادی آملی:
🔹 شهیدان دو قسم اند: بعضی شهید معروف و نامدار هستند که قبرشان معلوم است، بعضی ها هم #گمنام هستند؛ «عالمان دین» هم همین طور هستند.
💎بیان نورانی امام صادق (سلام الله علیه) كه فرمود ـ در بسیاری از جوامع روایی ما آمده مرحوم ابن بابویه قمی (رض) در كتاب امالی نقل كرده ـ وجود مبارك پیغمبر (ص) فرمود در صحنه قیامت وقتی كه ترازو نصب می كنند، خون شهید را در یك كفّه و مركّب عالم را در كفه دیگر می گذارند، مركّب عالِم سنگین تر از خون شهید است.[امالی،ص ۵۲۱]
🔰این شهدای ما بعضی نامدارند, معروف هستند, مزاری دارند و بعضی هم #گمنام هستند، عالمان دین هم همین طور هستند بعضی ها معروف هستند بعضی ها هم گمنام هستند، اینها جزء مجاهدان گمنام و جزء #شهدای_گمنام هستند.
🔹 اثر شهید گمنام كمتر از اثر شهید معروف و مشهور نیست! به این فكر نباشید كه ـ خدای ناكرده ـ لقبی به شما بدهند و بگویند العظمی یا آیت یا حجّة, اینها بازی است و هیچ چیزی در آن نیست ـ خدای ناكرده ـ به این فكرها نباشید. حیف آن عظمتی است كه انسان برای این بازی ها ببازد! حیف آن دهن كه این حرف ها را بزند! حیف این گوش كه این حرف ها را بشنود! بازی است, مبادا ـ خدای ناكرده ـ به این فكر باشیم! اثر شهید گمنام كمتر از اثر شهید معروف نیست, اثر عالمان گمنام كمتر از اثر عالمان معروف نیست.
🔺دو مكتب را ذات اقدس الهی در قرآن كریم بیان كردند. فرمود یك عدّه چشم دارند كه چیزهای دیگر را ببینند, یك عدّه چشم دارند می بینند كه آیا #خدا آنها را می بیند یا نه؟ این دو نگاه است, آن كه به دنبال این حركت می كند كه مقبول جامعه بشود, نگاه او به «خلق» است. آن كه تلاش و كوشش می كند كه مقبول الله بشود, نگاه او به «خالق» است.
🔸فرمود خدا بعضی ها را نگاه می كند و بعضی ها را نگاه نمی كند؛ با بعضی ها حرف می زند و با بعضی ها حرف نمی زند. در جریان قیامت فرمود خدا یك عدّه را نگاه نمی كند و با یك عدّه حرف نمی زند، با اینكه او ﴿بِكُلِّ شَیءٍ بَصیرٌ﴾[ملک/۱۹] است! ﴿لا یكَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا ینْظُرُ إِلَیهِمْ﴾.[آل عمران/۷۷]
❎پس انسان كه بینا شد یك وقت خلق را می بیند, یك وقت كوشش او این است كه ببیند خدا او را می بیند یا نمی بیند. ما كه اهل مدرسه هستیم سعی كنیم این چنین باشیم كه خدا ما را ببیند، خدا كه ما را دید جامعه قبول می كند و جامعه هم می بیند, چون آنها #جنود_الهی هستند! مقبولیت نزد مردم را ذات اقدس الهی باید تأمین کند.
📚 مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه دماوند
📆 تاریخ: 1393/06/15
🆔 @tafsire_tasnim1