💠 استاد شهید مرتضی مطهری:
📝 غذای روح، علم و عشق و امید و ایمان است. اشتباه اصلی فرزند آدم که در جست و جوی سعادت، جان به لب رسانیده همین است که تشنگی و احتیاج روح را میخواهد با سیر کردن جسم و بدن تأمین کند.
📙 حکمت ها و اندرزها، ج۲، ص۱۴۸
eitaa.com/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸 شهید مطهری:
اگر حسین بن علی بود میگفت اگر میخواهی برای من عزاداری کنی شعار امروز تو باید فلسطین باشد.
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۲۸.mp3
16.45M
📙 معرفتشناسی ۲۸
🏷 شبهه تعدد قرائتها از دین
🏷 هرمنوتیک فلسفی
🏷 نمادین بودن زبان دین
🏷 وجود ظاهر و باطن در متون
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین مجتبی مصباح
#معرفت_شناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
شیعه از منظر امام صادق.mp3
340.1K
شرط حصول ولایت در کلام امام صادق(علیه السلام)
🔹️ فَواللّهِ لا تُنالُ وِلایَتُنا اِلّا بِالوَرَعِ وَ الاِجتِهاد فى الدّنیا وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ یعنى فریب نخورید! اگر كسانى مى گویند اگر چه كار بكنید ولىّ اهل بیت هستید و ولایت را خواهید داشت به این حرفها گوش ندهید! این كه من مى گویم مطلب این است؛ قسم هم مى خورد كه غیر از این نیست؛ فَواللّهِ لا تُنالُ وِلایَتُنا اِلّا بِالوَرَعِ وَ الاِجتِهاد فى الدّنیا وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ ولایت ما جز با این سه چیز پیدا نمى شود؛ شرط اول؛ وَرَع؛ یعنى اجتناب از گناه. شرط دوم؛ وَ الاِجتِهاد؛ یعنى تلاش براى انجام وظایف که قدر متیقنش واجبات است. شرط سوم؛ وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ همدردى و همكارى با برادران دینى، فكر دیگران باشید.
۱۳۸۶/۱۱/۱۳
#امام_صادق
@mesbahyazdi_ir
🔰 پس اين آيات براى چه كسى است؟!
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
🔹 اگر طلبه اصلاً نافله نخواند و در شبانه روز چند دقيقه براى قرائت قرآن وقت نگذارد پس چه كسى بخواند؟! كاسب كه مى گويد من صبح بايد مغازه بروم، كارگر و كشاورز و بقيه هم كه كار دارند، پس اين همه آيات و روايات که إنَّ رَبَّكَ يَعْلَمُ أَنَّكَ تَقُومُ أَدْنَىٰ مِنْ ثُلُثَيِ اللَّيْلِ وَنِصْفَهُ وَثُلُثَهُ وَطَائِفَةٌ مِنَ الَّذِينَ مَعَكَ براى چه كسى نازل شده است؟!
🔸آيه ديگر که می فرمايد إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُ الرَّحْمَٰنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا، اینها براى چه كسى گفته شده است؟! مصداق آن چه كسى است؟! اگر عالم و روحانى از آیه وَمِنَ اللَّيْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَسَبِّحْهُ لَيْلًا طَوِيلً بهره نداشته باشد پس اين آيات براى چه كسى است؟!
🔹 باید اندكى هم با اين مسائل آشنا شد. اقلاً هفته اى يك بار، شبهاى جمعه و صبح جمعه، ساعاتى براى عبادت و خودسازى و تفكر و محاسبه نفس و براى آشنايى با فضايل اخلاقى و مبارزه با هواى نفس اختصاص داد والا شيطان بر ما غالب مى شود و مَركب خوبی براى شيطان مى شويم.
📆78-03-16
@maab_iki
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
معرفتشناسی ۲۹.mp3
8.76M
📙 معرفتشناسی ۲۹
🏷 معرفتشناسی دینی
🏷 اعتبار فتواها و تفاسیر مختلف
🏷 اختلاف نظر در فهم متون دینی
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین مجتبی مصباح
#معرفت_شناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه "عصرقیام" برگزیده ای از روایتگری سید مرتضی آوینی از مجموعه "روایت فتح" با موضوع #انقلاب_اسلامی میباشد.
💬 #سید_مرتضی_آوینی:
بچههای ما آینده انقلاب را در حکومت جهانی عدل استمرار میبخشند
عصرقیام | قسمت ۵
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "برتری یک سلام به حضرت معصومه (سلام الله علیها) از هزار دستورالعمل اخلاقی"
#دقایقی_پای_کرسی_اخلاق
🔸 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
معرفتشناسی ۳۰.mp3
32.08M
📙 معرفتشناسی ۳۰
🏷 پلورالیسم دینی
🏷 مفهومشناسی و مبانی
🏷 پیشینه پلورالیسم در غرب
🏷 رستگاری و نجات
🏷 هدایت عام خداوند
🏷 مأجور بودن پیروان ادیان مختلف
🏷 راههای گوناگون به سوی خدا
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین مجتبی مصباح
#معرفت_شناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تماشایی | سه سنگر مهم
👿 مراقب باشید که خیال شیطان راحت نشود
🍃 #جلسات_اخلاق
#خط_رهبری
@khat_rahbary
هدایت شده از ▪️ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قم
🚨فوری!!
📣📣 بسم الله الرحمن الرحیم
♨️ محفل سیاسی_عبادی استغاثه و تضرع و دعا برای نصرت مجاهدان و مردم مظلوم غزه در این لحظات حساس که تحت شدیدترین حملات و بمباران های رژیم غاصب صهیونیستی هستند
🔺 امشب ساعت ۲۴ صحن امام رضا علیهالسلام حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
🤲 قرائت جوشن صغير و ذکر توسل به آستان امام زمان ارواحنا فداه
#نشر_حداکثری
#جبهه_فرهنگی_انقلاب_قم
🔷 جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قم
🆔 @jebhe_qom
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
Joshan-saghir-halvaji.mp3
14.82M
🎙 صوت دعای جوشن صغیر
🚩 دعا برای پیروزی رزمندگان مقاومت،
مردم مظلوم غزه و نابودی رژیم کثیف
و جنایتکار صهیونیست
💢 ختم صلوات فراموش نشود
#نشر_حداکثری
#فلسطین
#غزه
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
🗂 #پرونده_ویژه | مبانی اندیشه اسلامی ۲
🎙 #درسگفتار | خداشناسی
(بر اساس کتاب #طرح_ولایت، نوشته عبدالرسول عبودیت و مجتبی مصباح)
🧩 ۴۰ فایل صوتی و موضوعی
✅ استاد حجت الاسلام والمسلمین محمد سربخشی
📚 #خداشناسی
خداشناسی ۱.mp3
5.14M
📘 خداشناسی ۱
🏷 معرفی و نظام کتاب خداشناسی
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
🟢آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان: فرایند یا فرآورده فلسفهورزی؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برخی از محققان با تکیه بر مطالعات تجربیِ پارهای از روانشناسان مثل ژان پیاژه و پیروان وی، مدعیاند که آموزش مضامین و مفاهیم و آموزههای فلسفی به کودکان، ناممکن و ناشدنی است! اساساً کودکان یعنی تا سن حدود ۱۰ سالگی امکان درک مفاهیم و حقایق فلسفی را ندارند! البته اینان مخالف «فلسفه برای کودکان» نیستند. بلکه مدعیاند منظور از آموزش فلسفه به کودکان، آموزش «فرایند فلسفهورزی» است: یعنی «آموزش تفکر و تعقل».
اما برخی دیگر از محققان مدعیاند میتوان و میباید «آموزهها و فرآوردههای فلسفی» را نیز به زبان کودکی و برای کودکان آموزش داد. فیالمثل، میتوان پارهای از آموزههای فلسفه صدرایی مثل اصالت وجود، تشکیک در وجود، عین ربط بودن هستی به علت حقیقی و امثال آن را به کودکان نیز آموزش داد.
به نظر میرسد، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان یکی از پیشگامان طرح ضرورت آموزش فلسفه اسلامی به کودکان، هر دو نوع آموزش را شدنی و ممکن میداند. به عنوان نمونه در جایی میفرماید:
«امروز در دنیا به زبان کودکی به کودکان فلسفه میآموزند؛ یعنی چیزی که از نظر بعضی از طراحان کشور ما بیمعنی است؛ فکر میکنند فلسفه مخصوص آدمهای ریش و سبیلدار و کسانی است که یک سنی از آنها گذشته باشد. نگاه مدرن به مسائل حیات، امروز پیشروان علمی دنیا را به اینجا رسانده که باید فلسفه را از دورهی دبستان به کودکان تعلیم داد؛ البته با زبان کودکی»(۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۵)
و در جایی دیگر از ضرورت آموزش فلسفه به معنای فرایند فلسفهورزی به کودکان سخن میگوید و میفرماید:
«امروز در کشورهای پیشرفتهی مادی دنیا، یکی از کارهای اساسی و یک رشتهی مهم، تدریس فلسفه برای کودکان است. خیلیها در جامعهی ما اصلاً تصور نمیکنند که برای کودک هم فلسفه لازم است. برخی تصور میکنند فلسفه به معنای یک چیزِ قلمبه سلمبهای است که یک عدهای در سنین بالا به آن توجه میکنند؛ این نیست. فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. قالب مهم است. اگرچه محتوا هم در همین فلسفهی کودکان حائز اهمیت است، اما عمده شیوه است؛ یعنی کودک از اول کودکی عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزی؛ این خیلی مهم است.» (۲۰ مهر ۱۳۹۱)
#فلسفه
#فابک
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
خداشناسی ۲.mp3
4.75M
📘 خداشناسی ۲
🏷 اهمیت و پیامدهای علیت
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
D.A14020710.mp3
8.03M
🎙بشنوید| صوت کامل جلسه اول درس اخلاق
حضرت آیتالله رجبی
🗓 شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲
@mahmoodrajabi_ir
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خداشناسی ۳.mp3
10.06M
📘 خداشناسی ۳
🏷 دیدگاهها درباره علیت
🏷 انکار علیت با رویکرد معرفتشناسانه و هستی شناسانه و پاسخ آنها
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
4_5913539448213082302.mp3
18.61M
🎙 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار دانشآموزان و دانشجویان. ۱۴۰۲/۸/۱۰
💻 Farsi.Khamenei.ir
خداشناسی ۴.mp3
14.11M
📘 خداشناسی ۴
🏷 انکار علیت با رویکرد هستی شناسانه با روش علمی (فیزیک کوانتوم)
🏷 تبیین اجمالی از فیزیک کوانتوم و مقایسه آن با فیزیک نیوتن
✅استاد حجتالاسلام والمسلمین محمد سربخشی
#خداشناسی
━━💠🍃🌸🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
خنده دوستان خدا اندک است
🔸️درباره حضرت شعيب علی نبیناوآله وعلیه السلام آمده است كه ايشان صد سال گريست تا چشمانش نابينا گشت. خدای متعال به او وحی كرد: ای شعيب، چرا اينقدر گريه میكنی؟ اگر از ترس عذاب من میگريی، من جهنم را بر تو حرام كردم، و اگر از شوق بهشت میگريی، من بهشت را در اختيار تو گذاشتم.
🔸️حضرت شعيب علی نبیناوآله وعلیه السلام عرض كرد: خدايا، تو ميدانی كه گريه من، نه از ترس جهنم است و نه از شوق بهشت، بلكه به جهت شوق لقای توست. خدا فرمود: راست گفتی، از اين پس كليم خود را خادم تو قرار میدهم.از سويی حضرت موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام از مصر فرار كرد و به مَدين نزد شعيب رفت و در مقابل ازدواج با يكي از دختران شعيب، قرارداد بست كه ده سال در آنجا بماند و به شعيب علی نبینا و آله و علیه السلام خدمت كند و چوپانی گوسفندانش را به عهده گيرد.
🔸️پس از نابينا گشتن شعيب علی نبیناوآلهوعلیه السلام و ناتوانی از انجام كارها، خداي متعال، كليم خود، حضرت موسيبنعمران علی نبیناوآله وعلیه السلام را برای خدمت او گماشت. شعيب علی نبینا و آله وعلیه السلام به پاس عشق و محبت به خدا چنين لياقتی يافت كه پيامبری چون موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام، ده سال به او خدمت كند.
🔸️پس كسی كه زياد گريه میكند، مجال خنديدن ندارد. لذا خنده دوستان خدا اندك است؛ آنهم برای خوشحالی ديگران. چنان شوق ديدار خدا بر دلشان مستولی است، در اين دنيا به هيچچيز دلخوش نمیشوند و روی گشاده و خنده آنان برای شادمان ساختن اطرافيان، و برای اين است كه ديگران را اندوهگين نسازند؛ و الا در دلشان چنان حزن و اندوهي است كه با شادی های دنيا محو نمیگردد و تنها با رسيدن به لقای خداوند، برطرف میشود.
🔺️ بیان علامه مصباح قدس سره از راز داستان حضرت شعیب و حضرت موسی علی نبینا وآله و علیهما السلام راهيان كوی دوست ، صفحه ۲۶۷-۲۶۸
#حضرت_موسی
#حکایت_ها
📱 @mesbahyazdi_ir
🗨باور کنیم که امداد غیبی منحصر به جنگ بدر و جنگ ۳۳روزۀ حزبالله نبود؛ اگر فکر و دل ما به خدا متصل باشد، هنوز هم این امدادها ادامه دارد.نیروی انسانی، تکنولوژی، صنعت و سایر امور، ابزارند و باید هم از آنها استفاده کرد؛ اما علت تامه نیستند. تدبیر نهایی در دستگاه الهی صورت میگیرد.
#فلسطین
#توییت
📱 @mesbahyazdi_ir