eitaa logo
کانال درسهایی از قرآن استاد قرائتی( طرح اُنس با قرآن)
52.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1هزار ویدیو
861 فایل
https://eitaa.com/tarvij114 ارتباط با ادمین کانال ((( تبادل و تبلیغ نداریم)))
مشاهده در ایتا
دانلود
شخصی از عالمی پرسید: برای خوب بودن کدام روز بهتر است؟ عالم گفت: یک روز قبل از مرگ شخص حیران شد و گفت : ولی مرگ را هیچکس نمیداند! عالم جواب داد: پس هر روز زندگی را روزِ آخر فرض کن و خوب باش شاید فردایی نباشد. 🌹مجموعه حکایات وسخن بزرگان
ملایری: علت اختلاف روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) چیست؟ در خصوص شهادت امام حسن مجتبی (ع) سه قول وجود دارد یک قول روز آخر صفر، یک قول ۲۸ صفر و قول دیگر روز ۷ صفر است. نکته مهم اینجاست که در ماه صفر در بین علمای شیعه هیچ اختلاف‌نظری نیست. طی سال‌های گذشته پیرامون تاریخ شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مباحثی مطرح شده است و نوع عملکردها نشان می دهد اختلافاتی به وجود آمده است. از طرفی صدا و سیما ویژه برنامه ی شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به ۲۸ ماه صفر موکول می کرد و این در حالی بود که علما و حوزه علمیه قم و بازاریان این شهر در ادامه راه آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری ۷ صفر را تعطیل اعلام می کردند و به عزاداری می پرداختند. این در حالی بود که حتی صداوسیما در روز ۷ ماه صفر به مناسبت ولادت امام موسی بن جعفر (ع) ویژه برنامه های مناسب با ولادت آن حضرت در نظر می گرفت. حال دو سه سالی است که با تأکید مراجع و علما قم که سعی بر این است که عزاداری روز هفت صفر احیا شود. و بسیاری معتقدند که انتقال ولادت امام موسی بن جعفر (ع) به روز ۷ صفر اقدامی از طرف شاهان قاجاری بود که بعد از بررسی های فراوان این مهم در تقویم به ۱۴ ذی حجه تغییر یافت. همچنین باید گفت که در روز هفت صفر نه تنها حوزه علمیه قم بلکه دیگر مردم شیعه در عراق بالاخص در حوزه نجف روز ۷ صفر را روز شهادت امام حسن (ع) می دانند و در این روز به عزاداری می نشینند. این مهم تا جایی است که حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس خارج خود در تاریخ ۱۲ مهر تأکید کردند که باید عزاداری روز ۷ صفر احیا شود و هیئات مذهبی این روز را بیرون بیایند و به عزاداری بپردازند. حال سؤال اینجاست که علت این اختلاف در روز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) چیست؟ در خصوص شهادت امام حسن مجتبی (ع) سه قول وجود دارد یک قول روز آخر صفر، یک قول ۲۸ صفر و قول دیگر روز ۷ صفر است. نکته مهم اینجاست که در ماه صفر در بین علمای شیعه هیچ اختلاف نظری نیست. قول آخر صفر تنها فردی که بر این قول اشاره دارد شیخ کلینی است. البته باید گفت که ایشان تنها کسی هستند که این قول را ذکر کردند و علیرغم تمام وجاهت شیخ اما دیگر علما در این خصوص نقلی ندارند و پس با توجه به منفرد بودن این قول، قابل بررسی نیست. قول دوم ۲۸ صفر اولین کسی که چنین به نقلی قائل است شیخ مفید در کتاب مسار الشیعه است که البته ایشان در دیگر کتاب خود (الارشاد) فقط به بیان ماه صفر اکتفا می کنند و نامی از روز شهادت نمی آورند. قول بیست و هشتم صفر از سوی برخی مثل شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب مازندرانی«قدس سرهما» مورد تأیید قرار گرفته است، لکن پس از قرن ششم تا این زمان قائلی ندارد. قول هفت صفر  این قول از جهت قائلین و اسناد حدیث و سیره علما نسبت به دو قول دیگر ارجحیت دارد. این قول از جهت قائلین به آن، در کمّیت و کیفیت نسبت به قائلین دو قول مذکور برتری دارد و اما از جهت کمیت تعداد قائلین این قول، از قائلین دو قول مذکور بیشتر است. بنا بر اسناد موجود، این قول از زمان امام کاظم«علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی«البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ ه‌ق عنوان شده است. از طرفی باید گفت کتاب « تثبیت الامامه»تالیف «سید قاسم بن ابراهیم الرسی» قدیمی ترین منبعی است که در این زمینه تا به حال یافت شده است. این شخصیت که خود از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است، از زهاد و عباد و علمای زمان خویش بود دارای تألیفات فراوانی است. گفتنی است وی از راویان احادیث هم بوده است و بدون واسطه از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام روایت نقل میکرده است. وی در کتاب خویش چنین آورده است. «الامام الحسن علیه السلام ابوه الامام امیرالمومنین علی علیه السلام، امه فاطمه الزهراء سلام الله علیها، ولادته: ولد فی المدینه لیله النصف من شهر رمضان فی السنه الثالثه للهجره، القابه: التقی، الزکی، السبط، وفاته: توفی فی السابع من شهر صفر سنه خمسین من الهجره» همچنین شهید اول (متوفای ۷۸۶) می باشند ایشان در کتاب شریف «دروس» می فرمایند: الامام، الزکی، ابومحمد الحسن بن علی سید شباب اهل الجنه ولد بالمدینه یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه اثنتین من الهجره … و قبض بها مسموما یوم الخمیس سابع صفر سنه تسع و اربعین من الهجره. پس باید گفت که شهید اول یکی دیگر از کسانی است که قائل بودند شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم ماه صفر واقع شده است. علامه بزرگوار و محدث کبیر مرحوم کفعمی صاحب کتاب شریف «مصباح» می باشد آورده است: » ولد فی یوم الثلاثاء  منتصف شهر رمضان سنه ثلاث من الهجره و توفی یوم الخمیس سابع شهر صفر سنه خمسین من الهجره. پس ایشان نیز یکی دیگر از کسانی است که قائل به شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفتم ماه صفر شده است،
موقع *صدقه* دادن زرنگ باشید! ✍آیت الله مجتبی تهرانی (ره): 🔸اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد. صدقه را از طـرف امـام رضـــا(ع) بــرای سـلامتی امام زمـان(عج) بـده! این جوری برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند. توهم اینجا حق واسطه‌گری‌ات را می‌گیری. تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری‌ است که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص برسی. امام_صادق(علیه‌السلام)فرمودند 🍃صدقه دادن در شب جمعه و روز آن و نيز صلوات بر محمد (صلی الله علیه و آله) در شب جمعه و روز جمعه، برابر هزار حسنه است و هزار بدي به وسيلة آن نابود مي شود و هزار درجه بر مقام آدمي افزوده مي شود. 📖وسائل الشيعه ، ج۷، ص۴۱۳ اَللّٰهُمَ عَجْل لوَلِیِّکَ اَلفَرَج
⚘سلام امام زمانـم ⚘ سلام حضرت رهایی ، دنیا از نفس افتاده است . این عالم فقط با نفس های توست که آرام می شود . با گام های توست که جان می گیرد . با لبخند توست که مصفا می شود . با طنین صدای توست که شفا می یابد .... بیا ای فریادرس موعود ... أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌺🌺🌺🌺🌺
99.07.10.docx
73.5K
از قرآن :فلسفه تکرار در آیات قرآن تاريخ پخش: 99/7/10 ✅کانال درسهایی از قرآن استادقرآئتی(طرح انس باقرآن) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔http://Eitaa.com/tarheonsebaquran @tarheonsebaquran http://sapp.ir/tarheonsebaquran1✨✨
99.07.10.pdf
812.2K
از قرآن :فلسفه تکرار در آیات قرآن تاريخ پخش: 99/7/10 ✅کانال درسهایی از قرآن استادقرآئتی(طرح انس باقرآن) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔http://Eitaa.com/tarheonsebaquran @tarheonsebaquran http://sapp.ir/tarheonsebaquran1✨✨
✨﷽✨ ✅از معجزات زیارت عاشورا ✍مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. ☘علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خا.رق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب ‌