eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.5هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.4هزار ویدیو
145 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا حضرت زینب سر خود را به محمل کوبید؟ روضه مشهور و سوزناکی در افواه مداحان و روضه خوانان وجود دارد که براساس آن حضرت زینب با دیدن سر بریده برادرش، از شدت تأثر سر خود را به چوب محمل کوبید و خون از زیر مقنعه اش جاری شد... متاسفانه بسیاری از عزاداران که مبادرت به می کنند فعل خود را مستند به همین واقعه نموده و کار خود را نوعی تأسی و تقلید از زینب کبری علیها السلام می دانند و شکافتن سر خود را نوعی اظهار همدلی و همدردی با ایشان می شمارند، در حالی که این کار باطل و اشتباه است. در بررسی دقیق منابع و تاریخ عاشورا درمی یابیم که این واقعه، به کلی مجعول و ساخته ذهن و زبان روضه خوانانی است که می خواستند در مجالس عزا، شور به پا کنند و با جعل این قصه رمانتیک و سوزناک به هدف خود دست یافته اند. در هیچ یک از منابع معتبر - و حتی نیمه معتبر - عاشورا اثر و نشانی از این واقعه دیده نمی شود و مآخذ این مصیبت محدود و منحصر به کتاب هایی از قبیل ناسخ التواریخ، منتخب طریحی و نورالعین می شود که وضعیت اعتباری و حجیت تاریخی این کتاب ها بر کسی پوشیده نیست محدث متقی، صاحب مفاتیح الجنان، مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره) در مورد این خبر می نویسد: مؤلف می گوید: که ذکر محامل و هودج در غیر خبر «مسلم جصاص» نیست و این خبر را گرچه علامه مجلسی نقل فرموده، لکن مأخذ نقل آن منتخب طریحی و کتاب نور العین است که حال هر دو کتاب برای اهل فن حدیث، مخفی نیست، و نسبت شکستن سر به جناب زینب، سلام الله علیها، و اشعار معروفه نیز بعید است از آن مخدره که عقیله ی هاشمیین و عالمه ی غیر معلمه و رضیعه ی ثدی نبوت و صاحب مقام رضا و تسلیم است. (منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ج ۱، ص ۷۵۳، قم، انتشارات هجرت، چاپ اول). محدث قمی(ره) سپس با استناد به کتابهای معتبر می نویسد که اصلا محامل یا هودجی در کار نبود تا حضرت زینب علیهاالسلام سرش را به آن بکوبد. ( همان و زندگانی امام حسین، شیخ عباس قمی، ص ۱۶۴)
نظر امام خامنه ای درباره #قمه_زنی
AUD-20190901-WA0038.mp3
5.95M
🔊 🎼 پادڪست بســیار زیـبا 🎤حجت الاسـلام رفـــیعی ✅ ⏱ ۱۴ دقـــیقه و ۵۲ ثانـــیه ■
📩 🌷شهید حمید طباطبایی‌ مهر: فقــط زدن از شهـدا افتخار نیست باید زندگــــیمان ، حرفمان نگاهمان ، لقمه هایمان ، رفاقتمان بــوی شهـدا را بدهد!
استفتائاتی که از امام خمینی (س) در اختیار است، نسبت به قمه زدن به شرح ذیل اظهار نظر فرموده‌اند: س 38 - آیا قمه زدن در عزاى حضرت إمام حسین علیه السّلام جائز است یا نه؟ ج - اگر موجب ضرر نباشد مانع ندارد، ولى در این زمان این عمل نشود. س: 42 - قمه زنى و سینه زدن با بدن برهنه در انظار عمومى چه حکمى دارد؟ ج - در شرائط و اوضاع کنونى از قمه زدن خوددارى شود، و عزادارى و سینه زدن مانعى ندارد. (استفتاءات امام خمینى؛ ج 3، ص: 581 و 583)
seyed reza narimani (16).mp3
5.82M
مداحی کربلایی سید رضا نریمانی همیشه قصه ی حرمت دلم رو.. پر میزنم تا کربلا....
⛔️ سوال: چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ امام حسین(ع) برای دین مردم قیام کرد یا برای حکومت؟! علت قیام چه بود؟ چرا حضرت سیدالشهدا قیام کرد؟ و چرا واقعه قتل عام 72 تن از بهترین فرزندان و یاران رسول خدا(ص) رخ داد؟! 🔵 برخی ممکن است یکی از جوابهای زیر را به این سوال بدهند: ❌امام حسین(ع) بخاطر کوفیان قیام کرد. (این نظر معتقدست معاذالله حضرت سیدالشهدا، ظرفیت پیروان خود را درست محاسبه نکرده بود.(اشتباه محاسباتی!!)) ❌امام حسین(ع) صرفا برای به دست گرفتن قدرت و سلطنت و بدست گرفتن حکومت بر مسلمین علیه یزید شورید. ❌ امام حسین(ع) قیام کرد که به وصال خداوند برسد! و خداوند او را برای شهادت برگزیده بود و اختیاری نبود! (غیرارادی بودن قیام و تفسیر عاشقانه) ❌ امام حسین(ع) از قبل می دانست که شهید میشود و از سوی جدشان دستور مستقیم داشت که به سوی کربلا حرکت کند! (مثلا نوعی خودکشی سیاسی) ❌امام حسین(ع) برای بهشت رفتن شیعیان کشته شد. هر کاری خواستی در طول سال بکن، با گریه 10 روز محرم، پاک می شود. (رویکرد مسیحی) ✅ اما :👇 امام حسین(ع) به طور مشخص به دو علت زیر قیام کردند: 1⃣ امربعروف و نهی از منکر: مبارزه با و ستم دستگاه حاکم (یزید) و اعتراض به رویکرد ضداسلامی حکومت یزید. بیعت نکردن با حکومت فاسد و غیرمشروع و نشان دادن انحراف در اسلام. خطبه امام حسین(ع) در منا در همین مورد است تا به جامعه اعلام کند با حاکم مسلمین که علنا خلاف عمل میکند، نباید سازش کرد. حضرت سیدالشهدا(ع) در این مرحله موفق شد صدای اعتراض به ظلم و انحراف در سیره پیامبر(ص) را نه تنها به مردم آن زمان که به مردم همه زمانها اعلام کند. فریاد نشدن و و با حکام جور را برای همیشه در جهان طنین انداز کرد تا همه بدانند برای جلوگیری از انحراف در اسلام و حکومت طاغوت تا پای جان باید ایستاد. و همرنگ ظالمان نشد. عدم بیعت امام زمینه رشد فکری و قیام های بعدی را نه تنها در بین مردم زمان که تا همیشه تاریخ، ایجاد کرد. دقیقا این ویژگی قیام امام حسین(ع) است که مسیحی و سنی و هر آزاده ای در جهان را مجذوب ایشان می کند. 2⃣ تشکیل اجرا کننده اسلام (در صورت مهیا شدن شرایط) (نه رسیدن به قدرت و سلطنت و امارت!!) امام در این مرحله موفق نشد... و از همین رو، شیعه، "منتظر" است تا با قیام آخرین امام، انتقام خون ایشان گرفته شود و حکومت اسلامی در سراسر جهان برپا شود. 🔴 اینکه چرا قیام ایشان به "تشکیل حکومت" که هدف دوم بود نرسید، علل و عوامل مختلفی دارد. از جمله: 1. خواب آلودگی و تدریجی جامعه اسلامی از اسلام ناب عصر رسول الله(ص) به مرور زمان و فراموش شدن و غفلت جامعه اسلامی از آموزه های قرآنی. سرگرم شدن جامعه به امور دنیوی و فراموش کردن سلوک پیامبر. و سست عهدی کوفیان، بعنوان مهمترین شهر اسلامی در آن زمان، معلول همین وضعیت بود. آنها به عبیدالله بن زیاد، شمشیر دادند و سکه گرفتند. (و دنیا را بر دین برگزیدند) 🔸حضرت اباعبدالله فرمود: باید خونمان را به صورت این خواب زده ها بپاشیم تا بیدار شوند. 2. و بیرحمی حکومت اموی تا آنجا که برای خون عزیزترین فرزند رسول خدا هم ارزشی قائل نبودند و به هر شیوه ای مایل بودند ایشان را به قتل برسانند. علت خروج امام حسین با خانواده شان از مدینه و رفتن به مکه (حرم امن خدا) هم همین موضوع بود. چون به حاکم مدینه فرمان داده شده بود، یا از (ع) بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. اما وقتی جان امام در مکه هم در خطر بود، تصمیم به خروج از مکه و حرکت به سمت گرفتند. 3. این نکته ناگفته نماند، امام حسین(ع) به شهادت خویش علم داشتند و راه شهادت را برگزیدند. با این حال نه امام حسین(ع) نه امیرالمومنین(ع) و نه پیامبر(ص) و نه هیچکدام از اهلبیت در زندگی‌ سیاسی خویش از دانش استفاده نمی‌‌کردند و پیشگامی و اسوه بودن آنها مبتنی‌ بر وضع موجود و ارزیابی ظاهری بوده است. رسانه باشید 🌺
◾️محرم، ماه مودّت
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ۳- جامعه‌سازی هنگامی که مجلس عزاداری، موجب انسان‌ساز گشت؛ تغییر درونی انسان به عرصه جامعه نیز کشیده می‌شود و آدمی می‌کوشد تا آرمان‌های اهل‌بیت را در جامعه حکم‌فرما کند. به بیان دیگر، عزاداری بر اهل‌بیت؛ در واقع با یک واسطه زمینه را برای حفظ آرمان‌های آنان و پیاده کردن آنها فراهم می‌سازد. به همین دلیل می‌توان گفت: یکی از حکمت‌های عزاداری، ساختن جامعه بر اساس الگوی ارائه شده از سوی اسلام است.
آیت الله بهجت مجلس روضه را حساب بکنید که کربلاست. آن آقا بالای منبر می گفته است: «[وقتی که] می خواهید به روضه بروید، اگر از شما سؤال کردند که کجا می خواهید بروید، نگویید می خواهید بروید روضه، بگویید می خواهیم برویم کربلا». رحمت واسعه ص 348
🔻حالات و مقامات اصحاب سید الشهدا علیه السلام امام حسین علیه السلام قبل از شهادت به  اصحاب خود فرمود: همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمود: پسرم! تو به زودی روانه ی عراق خواهی شد... و به تحقیق تو با گروهی از اصحابت آنجا شهید خواهی شد که آنها درد تماس آهن را احساس نمی کنند. آن گاه این آیه را تلاوت نمود: «قلنا یا نا کونی بردا و سلاما علی ابراهیم»؛ گفتیم: ای آتش! برای ابراهیم سرد و بی آسیب باش. "یکون الحرب بردا و سلاما علیک و علیهم" جنگ بر تو و آنها سرد و سلامت خواهد بود. پس بشارت باد بر شما. به خدا قسم اگر آنان ما را بکشند حتما بر پیامبرمان وارد می شویم... 🔺فروغ شهادت؛ ص ۱۹۰
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 در آرزوی شهادت ✉️ پیام شهدا به آنان که هنوز به ایشان ملحق نشده‌اند، بشارت است! بشارتی به منتظران شهادت...