eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
929 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
160 ویدیو
334 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
- کدام سرزمین خاستگاه بویهیان است؟ 1- طارم 2- دیلم 3- طبرستان 4- گرگان ◽◽◽◽◽ 2- فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی یک دولت در وهله اول و بیشتر تابع چه مؤلفه‌ای است؟ 1- گسترش مراکز آموزشی آن 2- جمعیت بیشتر قلمرو آن 3- سیاست فرمانروایان آن 4- شرایط زیستی مردم آن ◽◽◽◽◽ 3- نویسنده‌ی کدامیک از منابع تاریخی مرتبط با تاریخ آل بویه نامعلوم است ؟ 1- مجمل التواریخ و القصص 2- تاریخ طبرستان 3- المنتظم فی تاریخ الملوک والامم 4- تاریخ فخری ◽◽◽◽◽ 4- در کتاب تجارب‌الامم ابوعلی مسکویه مطالب آل بویه تا اواخر فرمانروایی کدام امیر گزارش شده است؟ 1- رکن الدوله 2- عضد الدوله 3- عماد الدوله 4- عزالدوله ◽◽◽◽◽ 5- کدامیک از مستشرقین یاد شده از مصححین و ناشرین کتاب تجارب‌الامم است؟ 1-استانلی لین پول 2- کلیفورد باسوُرت 3- ادوارد برون 4- هنری آمِدروز ◽◽◽◽◽ 6- کتاب تجارب‌الامم از کدام جهت یاد شده حائز اهمیت است؟ 1- استفاده از ادبیات روان 2- اشاره به حوادث بسیار جزئی 3- تحلیل وقایع تاریخی 4- تهیه‌ی فهرست های متعدد ◽◽◽◽◽ 7- تاریخ کامل ابن اثیر به لحاظ زمانی به کدام دوره از تاریخ جهان اسلام نزدیکتر و از منابع معتبر آن است؟ 1- اواخر دوره‌ی عباسیان و دوره‌ی تهاجم مغول 2- اواخر دوره‌ی آل بویه و ظهور سلجوقیان 3- اوایل عصر فاطمیان مصر 4- عصر استیلای ترکان بر خلافت عباسی ◽◽◽◽◽ 8- نسخه‌های منتشره از کتاب کامل ابن اثیر در جهان اسلام از روی کدام نسخه‌ی تصحیح شده‌ی غربی است؟ 1- نسخه‌ی کایتانی 2- نسخه‌ی تورنبرگ 3- نسخه‌ی باسورث 4- نسخه‌ی اشپولر ◽◽◽◽◽ 9- کدام توضیح در مورد ذکر منابع در الکامل ابن اثیر درست است؟ 1- مؤلف به منابع خود ضمن شرح هر واقعه اشاره کرده است 2- منابع کتاب به صورت فهرست وار در پایان اثر آمده است 3- مؤلف جز در موارد معدودی منابع خود را ذکر نکرده است 4- مؤلف منابع خود را در آغاز کتاب معرفی نموده است ◽◽◽◽◽ 10- مؤلف کتاب مجمل التواریخ و القصص در مورد سقوط دولت آل بویه چه نگاهی دارد؟ 1- نگاه منصفانه و متکی به استنادات تاریخی 2- نگاه متعصبانه به نفع آل بویه 3- نگاه مبتنی بر جبر تاریخی 4- نگاه متعصبانه علیه آل بویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰هم اکنون در حال برگزاری 🔆پنل تخصصی «بررسی شبهه مسئله تحمیلی حجاب از باورها تا هنجارها!» 🎙رئیس: سرکار خانم دکتر ریحانه کارپرور (مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و عضو گروه علمی تربیتی مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا سلام الله علیها) 🎤دبیر علمی: سرکار خانم نجمه صالحی (مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها) 🔸اساتید ارائه کننده: 🎙سرکار خانم فاطمه میری طایفه فرد (عضو شورای انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعة‌الزهرا سلام الله علیها) موضوع: حجاب زنان ایران از منظر سفرنامه نویس فرانسوی (شاردن) 🎙سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی (مدرس حوزه و دانشگاه، عضو شورای انجمن علمی پژوهشی کلام معاونت پژوهش جامعة‌الزهرا سلام الله علیها) موضوع: مقایسه تاثیر مبانی توحیدی و اومانیستی بر کیفیت و کمیت حجاب 🎙سرکار خانم عفت عرب زاده (پژوهشگر موسسه شناخت و عضو انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش جامعة‌الزهرا سلام الله علیها) موضوع: بررسی لایحه حجاب و عفاف بر پایه فکری رهبری دام ظله 📌لینک مجازی: https://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy 🗓زمان: سه شنبه 1403/03/08، ساعت 9 الی 11 🏢مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، معاونت پژوهش، طبقه سوم 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🔰 انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهراء (سلام‌الله‌علیها) با همکاری اداره پژوهش تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کند. 🔆نشست تخصصی: « مدیریت اقتصادی در سیره نبوی (با تاکید بر جهش تولید با مشارکت مردم) » ❇️ استاد محترم: سرکار خانم سرکار خانم هاجر رضایت ( عضو انجمن علمی پژوهشی جامعه الزهرا سلام الله علیها و دبیر پژوهشی گروه تاریخ) 🕕 زمان: شنبه 12خرداد ماه 1403، ساعت 10 (برگزاری به صورت حضوری و مجازی) 🌐 لینک حضور مجازی: http://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy/ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602 ✅ مکان برگزاری: جامعه الزهرا، ساختمان شهید بهشتی (ره) ، طبقه همکف، سالن آمفی تئاتر
✨«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» ✍متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله العالی به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✍این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. 📋جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. 📋شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 📋جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. 📋فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 📋بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. 📋رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. 📋دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 📋«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. 📋سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ 📋سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! 📋من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 📋بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. 📋درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✍توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. ✍سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🆔کانال معاونت پژوهش https://eitaa.com/jz2602
☑️از برکات روز دحوالارض استفاده کنید. 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله العالی: 🔸روز بیست‌وپنجم این ماه روز دحوالارض است که روز با برکتی است... ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد. ۱۳۹۴/۶/۱۸ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🆔کانال معاونت پژوهش https://eitaa.com/jz2602
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 هدیه کتابخانه علوم اسلامی تسنیم به مناسبت میلاد حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف. ۱. در ساحل انتظار 👈 دانلود ۲. راه وصال 👈 دانلود ۳. وظایف شیعیان در زمان غیبت 👈 دانلود ۴. فضیلت انتظار 👈 دانلود ۵. انتظار و انسان معاصر 👈 دانلود ۶. مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم 👈 دانلود ۷. ترجمه مکیال المکارم 👈 دانلود ۸. ترجمه دیگر مکیال المکارم 👈 دانلود ۹. راهنمای موضوعی مکیال المکارم 👈 دانلود ۱۰. شوق مهدی (عج) 👈 دانلود ۱۱. الغیبة (نعمانی) 👈 دانلود ۱۲. ترجمه الغیبة نعمانی 👈 دانلود ۱۳. شش ماه پایانی 👈 دانلود ۱۴. دولت کریمه امام زمان 👈 دانلود ۱۵. آخر الزمان و حکومت مهدی 👈 دانلود ۱۶. خورشید مغرب (محمدرضا حکیمی) 👈 دانلود ۱۷. شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم 👈 دانلود ۱۸. مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها 👈 دانلود ۱۹. دولت موعود 👈 دانلود ۲۰. النجم الثاقب فی احوال الامام الغائب 👈 دانلود ۲۱. ترجمه النجم الثاقب 👈 دانلود ۲۲. مهدی منتظر در نهج البلاغه 👈 دانلود ۲۳. سرانجام صالحان 👈 دانلود ۲۴. کفایة المهتدي في معرفة المهدي 👈 دانلود ۲۵. الغیبة (شیخ طوسی) 👈 دانلود ۲۶. درسنامه مهدویت (چهارجلدی) 👈 دانلود ۲۷. روزنه ای به خورشید 👈 دانلود ۲۸. المهدی (سید صدرالدین صدر) 👈 دانلود ۲۹. فرهنگنامه مهدویت 👈 دانلود ۳۰. جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا 👈 دانلود لینک کانال تسنیم -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j