💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
✅ این سه ویژگی در هر کس باشد او منافق است اکر چه روزه بدارد نماز بخواند،حج کند و گمان کند مسلمان است.
⚠️اگر امانت بگیرد خیانت کند
⚠️اگر سخن بگوید دروغ است
⚠️و اگر وعده داد انجام ندهد.
📖 خداوند در کتاب خود فرمود:
🔔خداوند خائنان را دوست ندارد و فرمودند لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگویان باشد و در کلام خداست :
و یادکن اسماعیل را در کتاب که او را راست وعده بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷امام صادق (علیه السلام): همانا خوش خویی گناه را می گدازد، همچنان که آفتاب یخ را و بدخویی کردار را تباه می سازد، همچنان که سرکه عسل را.
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله): چهار چیز است که هرکس داشته باشد، اگر سر تا پا غرق گناه باشد، خداوند آن گناهان را به حسنه و نیکی تبدیل می کند: راستی، شرم، خوشخویی و سپاسگزاری.
در حدیث میخوانیم: شخصی پس از نماز، خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله رسید و گفت: من خلافکارم! مرا حدّ زده و تنبیه کنید! حضرت فرمود: چون در نماز جماعت شرکت کردهای خدا تو را میبخشد؛ (البته حساب مال مردم جداست.)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 امام صادق (عليه السلام) :
☘ إنَّ اللّهَ إذا أرادَ بِعَبدٍ خَيرا فَأَذنَبَ ذَنبا أتبَعَهُ بِنَقِمَةٍ،ويُذَكِّرُهُ الاِستِغفارَ،وإذا أرادَ بِعَبدٍ شَرّا فَأَذنَبَ ذَنبا أتبَعَهُ بِنِعمَةٍ لِيُنسِيَهُ الاِستِغفارَ،ويَتَمادى بِها،وهُوَ قَولُ اللّهِ عز و جل : «سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ» بِالنِّعَمِ عِندَ المَعاصي.
☘ خداوند ، هر گاه #خير بندهاى را بخواهد و او گناهى كند ، در پى آن ، كيفرش مىدهد و آمرزشخواهى را به يادش مىآورد.
☘ و هر گاه شرّ بندهاى را بخواهد و او گناهى كند، در پى آن ، به او نعمتى مىدهد تا #آمرزش خواهى از يادش برود و به آن حال ، ادامه دهد.
🍂 اين است معناى اين سخن خداوند عز و جل :
«به زودى آنان را از جايى كه نمىدانند ، تدريجاً غافلگيرمىكنيم» ؛ یعنىبا نعمتدادن در هنگام ارتكاب گناهان!
📖 الکافی ج 2، علل الشرائع
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی(ع)
مومن مانند کوه استوار است و توفانها او را تکان نمیدهد.🌊
کافی۹:۱۸۱
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨✨✨✨✨✨✨
✅ادعيه ي اهل بيت (ع)مملوء از معارف است
✍استاد فاطمی نيا : متأسفانه در جامعه اينطور رايج شده است كه دعاهايي كه از اهل بیت(علیهم السلام) روایت شده ، تنها براي ثواب خوانده ميشود و در مضامين عرشي آنها تامل نميشود ! عزيزان دعاهای اهل بیت(علیهم السلام) دریای معارف است؛ نباید با اینها برخورد عوامانه داشت؛ به طور مثال دعای ابو حمزه ثمالی از جمله ادعيه اي است که بزرگان عرفاي ما هنوز در معاني آن سرگردان هستند !!
این دعاها کلماتی عرشی در باب خدا شناسی هستند و بايد در آنها تامل كرد
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥خیلیا خودشون جهنم رو با خودشون به جهنم میبرن
🌹بهشت و جهنم🔥 نتیجه اعمال خودمونه، وگرنه خداوند مهربان که به کسی آزار نمیرسونه...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌹چرا قرآن به (حکیم) توصیف شده است؟
❣خداوند در آیات مختلف، از قرآن با صفت «حکیم» یاد میکند؛ مانند «وَ الْقُرْآنِ الْحَکیم»؛ «وَ الذِّکْرِ الْحَکِیمِ»، «الْکِتابِ الْحَکیم».
توصیف قرآن به حکیم بودن؛ میتواند اشاره به زوایای مختلف این کتاب آسمانی داشته باشد؛ به عنوان نمونه:
☘1. حکیم است؛ یعنی حکمت در آن تبلور یافته و مستقر شده، و حکمت عبارت است از معارف حقیقى و فروعات آن، از شرایع، عبرتها و موعظهها.
☘2. قرآن از آن جهت حکیم است که آیاتش داراى چنان استحکام و نظمی است که هر گونه باطل و خرافه را از خود دور میسازد؛ جز حق نمیگوید و جز به راه حق دعوت نمیکند.
☘3. کلامى است که از جانب حکیم مطلق نازل شده است.
☘4. حکیم است به دلیل نبود اختلاف و تناقض میان آیاتش؛ محفوظ ماندن آن از هر گونه تغییر و تحریف.
☘5. قرآن کتاب حکیم است؛ یعنی از جهت حلال و حرام و امر و نهی محکم است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 آیا عالم برزخ صبح و شب دارد؟💠
🔳در آیات 61 و 62 سوره مریم چنین آمده است:
🔶جنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ و كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا * لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا...
🔷بهشتهای عَدْنی هستند كه خداوند به بندگان خود وعدۀ غيبی داده است، و البتّه وعدۀ خدا آمدنی است. در آن بهشتها أبداً كلام لغو و بيهودهای نمیشنوند مگر سلام و سلامتی كه از ناحيۀ خدا به آنها ميرسد، و از برای آنان روزی آنان در هر صبح و شب خواهد بود.
💢در تفسير عليّ بن إبراهيم قمّيّ آمده است كه:
جنّات عدن بهشتهائی در دنياست، قبل از قيام قيامت.
دليل آن اينكه: در اين آيه لفظ بكره و عشيّ ـ كه صبح و شب است ـ بكار برده شده و صبح و شب در بهشت آخرتی نيست. بلكه صبح و شب متعلّق به بهشتهای دنيوی است كه ارواح مؤمنان بدانجا انتقال میيابد و در آنجا طلوع خورشيد و ماه میباشد.
📕 تفسير عليّ بن إبراهيم طبع سنگی، ص 412
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی از همه جا ناامید میشی😔
خدا از راه میرسه خدا خدا خدا
سخنران:مجتهدی تهرانی 🎤
✅کانال استاد دانشمند
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•