#فوری
📢قابل توجه فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های محترم
💢به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ به استحضار می رساند، با کاهش آلودگی هوا، کلیه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی یک و دو، مناطق شال، اسفرورین، ضیاءآباد، طارم سفلی، خرمدشت، الموت شرقی و الموت غربی، شهرستان های بویین زهرا و آوج، فردا سه شنبه بیست و دوم آذر ماه، حضوری شد.
به علت تداوم آلودگی هوا؛ کلیه مدارس و مراکز پیش دبستانی شهرستان آبیک، در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر و فقط مدارس ابتدايي و پیش دبستانی سطح شهر شهرستان تاکستان، روز سه شنبه بیست و دوم آذر ماه، غیرحضوری شد.
🔸 شایان ذکر است؛ بر این اساس شهرستان هایی که آموزش ها غیر حضوری است، ضروری است، عوامل اجرایی، جهت پاسخگویی به اولیا، دانشآموزان و ارباب رجوع در مدارس حضور داشته باشند.
🔸اعلام وضعیت مدارس شهرستان البرز، در روز سه شنبه بیست و دوم آذرماه، تا ساعاتی دیگر به اطلاع فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان گرانقدر شهرستان خواهد رسید.
#قزوین
#استان_قزوین
https://rubika.ir/roshana_qazvin
⭕️فرازے_از_وصیت_نامہ
🔹تنــدتر از امام و ولایت فقیــہ نروید
ڪہ پایتان خـُرد مے شود.
از امام هم عقب نمانید ڪہ منحـــرف مے شوید.
شهید_تورجـۍ_زاده
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
@ammarion_q
═══════✦✧ ⃟ ⃟🇮🇷 ⃟
📌همیشه سعی کردم در رسانه نظرات شخصی خودمو مطرح نکنم گرچه در درس حوزه به شدت قائل هستم که باید نظرات خودمون مطرح کنیم و اگرچه برخی جاها نظرات دیگری داریم ولی مطرح شدن نظرات مختلف را در رسانه درست نمیدانم و قائلم باید از قانونی که رهبری موید آن است طبق مبانی خودشان دفاع کنیم و نظرات تخصصی را در دروس تخصصی حوزه مطرح کنیم ولی چون این مطلب رسانه ای شده است لازم است نکاتی عرض کنیم وگرنه قائلم رسانه و مخاطب امروز دنبال این مباحث نیست و اصلا این مباحث برایش مهم هم نیست.
📌 استاد بزرگوار حاج آقای مقتدایی سلام علیکم، حضرتعالی از افرادی هستید که الحمدلله برای موضوع محاربه سال ۱۳۸۸ درس خارج داشتید و من فقط میخواهم در این نوشته نظرات خودتان را که در درس فرمودید برایتان یادآوری کنم که در آن درس شما قائل به نظریه تخییر یعنی اعدام محارب (اگرچه محارب کسی را نکشته باشد) بودید و نظریه ترتیب که برخی از بزرگان قائل هستند که حرف امروز شما است را به دلایل مختلف مردود اعلام کردید.
📌 سوال بنده این است شما از نظر سال ۱۳۸۸ که چند روز در درس خارج به صورت تخصصی مطرح و دفاع کردید عدول کردید یا امروز دچار فراموشی آن مطالب شده اید؟!
📌 بنده عین تقریر شما را در ادامه قرار میدهم و امیدوارم در این مورد توضیح بفرمایید تا بدانیم با چه ادله ای از نطریه سال ۱۳۸۸ عدول کردید.
📌 ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ در درس خارجتان بعد از بررسی تعاریف متعدد در جلسات قبل در تعریف محارب چنین فرمودید: تعریف محارب این بود که من شهّر یا جرّد جهّز سلاحه اسلحه بدست بگیرد لاخافه الناس و سعی در فساد فی الارض داشته باشد که در این مصاحبه هم به آن اشاره کردید و فرمودید چنین شخصی محارب است.
📌۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از بررسی تعاریف به حد محارب وارد شدید و در درس خارجتان فرمودید: با توجه به صریح حکم قرآن حد محارب منحصر در چهار چیز است قرآن کریم میفرماید «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيم» جزای کسانی که با خدا و رسول محاربه میکنند و فساد در زمین میکنند، چهار چیز است:
1- قتل؛ «أَنْ يُقَتَّلُوا» اولین حکمی که در آیه آمده است آن است که در جا کشته شود
2- دار زدن؛ «أَوْ يُصَلَّبُوا» یا به دار آویزان بشوند صلب با صاد همان داری است که برای آویزان کردن مجرم آماده میکنند.
3- قطع دست و پا؛ «أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ» یا اینکه دست و پایش را قطع میکنند «من خلاف» یعنی دست راست و پای چپ؛ به همان کیفیت گفته شده در حد سرقت، از دست راست چهار انگشت قطع میشود و کف دست و انگشت ابهام می ماند و از پای چپ چنانچه در سرقت نیز گفتیم تا وسط کف پا قطع میشود منتهی در سرقت میگفتیم در مرحله اول دست راست و در مرحله دوم پای چپ اما اینجا در حد محارب هم دست و هم پا به همان کیفیت با هم قطع میشود.
4- تبعید؛ «أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ»چهارم نفی بلد است که نفی میکنند من بلد الی بلد من مصر الی مصر از یک شهری به شهر دیگر تبعید میشود.
📌بعد فرمودید: دلیل انحصار حکم محارب در چهار چیز لاشبهه و لااشکال در اینکه حد محارب یکی از این چهار چیز است و ادله ذیل بر آن دلالت دارد:
1- قرآن همین آیه ای که خواندیم انما جزاء الذین یحاربون. به صراحت و با حصر انما چهار چیز را مطرح میکند.
2- روایات احادیث داله بر حصر جزای محارب در چهار چیز در ضمن بحث روایات خوانده میشود.
3- اجماع اتفاق فریقین است و هیچ مخالفی ندارد و شیعه و سنی قائلند حد محارب منحصر در چهار چیز است.
👇👇👇ادامه مطلب👇👇👇👇
41.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️جهاد ادامه دارد ...
گزارش رزمایش جهادگران فاطمی۲
🔹️بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(علیه السلام)شهرستان قزوین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علی دایی بدون فیلترهای مجازی!
🔹صد در صد خالص و کاملا واقعی، بدون فیلترهای فضای مجازی و خارج از دستکاری شبکههای اجتماعی!
🔸️ پاسخ استاد الهی قمشه ای به استانداردهای دوگانه سلبریتیها
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷 @ir_zaker
#مهدویت
🍃 ما منتظران لحظه دیداریم / از عطر گل محمدی سرشاریم
🍃 این حرمت و عزّت و سر افرازی را / از حُرمت انتظار مهدی (عج) داریم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔸بسیج مساجد و محلات کشور
🆔 rubika.ir/basijmasajed_ir
🆔 eitaa.com/basijmasajed_ir
🌐 Basijmasajed.ir
🌐 Masjedna.ir
ماموستا شیرزادی: قمهکشی و ایجاد رعب در فقه اهل سنت مصداق محاربه است
🔹امام جمعه مریوان: بستن راه مردم و قمهکشی و حمله با سلاح سرد به مدافعان امنیت و ایجاد ارعاب و وحشت در بین زنان و کودکان در روز روشن از دیدگاه اهل سنت محاربه محسوب میشود.
🔹هر انسانی بخواهد با هر شیوه و روشی امنیت افرادی از جامعه را به خطر بیاندازد حال با دست باشد یا سلاح سرد و گرم محارب است.
🔹هر انسانی هم انسان دیگری را به قتل برساند باید قصاص شود و براساس دین اسلام قصاص حق است.
@Farsna - Link
@entekhab_t_masiri👌✅
👁️📜 #یادداشت | غرب آزادی را چگونه تعریف میکند؟
تو آزادی...
🔺آزادی مخالف فکر کنی، مخالف عمل کنی، آزادی که بپذیری، آزادی که نپذیری، آزادی طرفدار باشی، آزادی طرفدار نباشی، آزادی که مسیر، رسم و مرامت را انتخاب کنی! اصلا غربی ها در تعریف آزادی می گویند: تو آزادی تا جاییکه به آزادی دیگران آسیب وارد نکنی!
اما آزاد نیستی ...
🔺به زور نظرت را تحمیل کنی
سر دیگری داد بزنی ، ناسزا بگویی،اجبار کنی تا همه شبیه تو باشند
به زور همه را همراه کنی و اگر کسی حاضر به همراهی نشد، به او آسیب بزنی.
برای اعتصاب زورکی،برای کشتن مشروع
چرا به چه دلیل؟
❌چون تو با این کارها به آزادی دیگران آسیب زده ای و با شعار آزادی، علیه آزادی عمل کرده ای! این عین استبداد است.
مستبدین کوچولو که هنوز به قدرت نرسیده اند. در این مدت، ایرانیان خارج از کشور که در سرزمین آزادی زندگی می کنند نسخه ها و رفتارشان قتلگاه آزادی بود. روی کاغذ آزادی را اینگونه تعریف می کنند اما در عمل قاتل آزادیاند!
✍️ #تحلیلگر_انقلابی
#میم
#اعتصابات_اجباری
💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔
🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲
🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و روبیکا بپیوندید 🌸👇
🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
حذف موریانهوار مطالب دینی در کتب درسی؟
در کتاب درسی ادبیات پایه هفتم، در یک متن دو بار عبارت: نماز خواندم؛ وجود داشت؛
در #چاپ_جدید هر دوی این عبارات حذف شده است! چه دلیلی داشته که از وسط متن فقط همین عبارت حذف شود؟!
تفصیل ماجرا از زبان دبیر کلاس هفتم:
امروز طبق روال همیشگی سر کلاس درس ادبیات پایه هفتم از دانشآموزان خواستم تا از روی درس سفرنامه اصفهان بخوانند و همزمان به کتاب خودم نگاه میکردم تا کلمات دشوار را برایشان معنا کنم.
داستان در مورد قصه سفر کردن مجید به اصفهان بود چند خطی که دانش آموز خواند و به این جمله رسید بیبی وقت نماز صبح بیدارم کرد برایم بار و بندیل بست من هم بیکار ننشستم (با تعجب به دانشآموز و کتابم نگاه کردم که چرا دانشآموز جمله "من هم نماز خواندم" را نخواند!!)
چیزی نگفتم و ادامه داد. بعد از چند دقیقه باز به این جمله رسید: "ظهر شد. صدای اذان آمد". منتظر ماندم ببینم بعد از این جمله دانشآموز چه میخواند و در کمال ناباوری دیدم که گفت: "کار اکبرآقا تمام شد" ( در حالی که در کتاب من نوشته بود: "من هم وضو گرفتم و نماز خواندم")
با تعجب بلند شدم و نگاهی به کتاب دانشآموزان انداختم دیدم که در هر دو صفحه، جمله نماز خواندن مجید حذف شده است!!
در واقع کتاب اینگونه القا میکند که میشود بیبی نماز بخواند و ما هم به کار دیگری غیر از نماز خواندن مشغول باشیم.
می شود صدای اذان را شنید و نماز نخواند
امیدواریم آقای رئیسی و وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر اصلاح کنند.اصلاح و توضیح لازم است که این اقدام مربوط به کدام دولت است؟
#نفوذ
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
@ammarion_q
═══════✦✧ ⃟ ⃟🇮🇷 ⃟