eitaa logo
ترویج امید
273 دنبال‌کننده
124 عکس
42 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ترویج امید در دانشجویان ! در مطلب قبلی از مخاطبین کانال پرسیدم با عنایت به اینکه دانشجویان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر یکی از مهمترین گروه های جمعیتی کشور می باشند و ترویج امید در عزیزان از سویی موجب ایجاد امید در دانش آموزان شده و از سوی دیگر موجب آرامش و امیدواری در خانواده ایشان خواهد شد ، اگر متولیان امور دانشجویان از شما بخواهند ایشان را راهنمایی کنید که چگونه در دانشجویان ترویج امید بنمایند چه پیشنهاداتی به ایشان خواهید داد ؟ و اما جمع بندی نظرات دوستان و بنده : ۱ - از آنجا که اکثر دانشجویان با هدف تلاش در جهت توسعه فردی و در نتیجه آن خدمت به جامعه به دانشگاه می آیند لذا هر چقدر متولیان امور دانشجویان تلاش نمایند تا این توسعه فردی به درستی اتفاق بیافتد در نتیجه دانشجویان را در جهت دستیابی به اهداف شان یاری نمایند ، این امر موجب ترویج امید در ایشان خواهد شد و اما چگونه می توان به این مهم دست یافت الف - در مرحله اول کمک به دانش آموزان در جهت انتخاب صحیح رشته دانشگاهی بر اساس علاقه و آینده شغلی ، برای دستیابی به این هدف در سالیان اخیر اقدامات مناسبی به عمل آمده ولیکن به نظر می رسد برای آگاهی بیشتر دانش آموزان از رشته های تحصیلی در دانشگاه بایستی از ظرفیت دانش آموختگان رشته ها به ویژه اساتید دانشگاه استفاده گردد ب - با عنایت به اینکه برخی از دانشجویان پس از گذراندن بخشی از دوران تحصیل خود ، بر اساس توانمندی ها و علائق شان تصمیم به تغییر رشته دارند لذا فراهم نمودن شرایط این تغییر ایشان را نسبت به آینده امیدوار خواهد کرد ج - یکی از مواردی که در پاره ای از موارد در آموزش های دوره های دانشگاهی مورد غفلت یا کم توجهی قرار می گیرد ارتقاء سطح مهارت دانش آموختگان همزمان با آموزش های تئوریک می باشد ، عموما دانش آموختگانی بلافاصله پس از پایان دوره تحصیلات جذب بازار کار می شوند که در دوران تحصیل از آموزش های کاربردی همراه با کسب مهارت در دوران تحصیل شان بهره مند شده باشند لذا متولیان امور دانشجویان بایستی تمام تلاش خود را در جهت کاربردی نمودن آموزش های دانشگاهی و آموزش مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را فراهم نمایند ، این مهم از طریق به کار گیری اساتید توانمند ، دانشمند و ماهر امکان پذیر خواهد شد . د - ارتقاء سطح توانمندی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در انجام پژوهش ( با رعایت استانداردها در انجام پژوهش نه صرفا فشار های نامتعارف برای چاپ مقاله که منجر به خرید پایان نامه و مقاله می شود ) از یک سو و ترغیب ایشان به انجام پژوهش های کاربردی ( که منجر به حل مشکلات عینی جامعه بشود ) از سوی دیگر امکان ورود دانش آموختگان به بازار کار را تسهیل می نماید ‌. ه - جلوگیری از اشغال فرصت های شغلی دانش آموختگان توسط بازنشستگان یکی دیگر از مواردی است که بایستی مد نظر باشد ( همانگونه که در مطلب قبلی که مربوط به سالمندان بود اشاره نمودیم به دلیل عدم پرداخت حقوق مکفی به بازنشستگان ، این عزیزان مجبور به کار پس از بازنشستگی برای گذران امور حداقلی زندگی می باشند که این امر موجب اشغال بخش از فرصت های شغلی می شود ) ۲ - یکی دیگر راه های ترویج امید در دانشجویان فراهم نمودن انجام فعالیت های سیاسی ، اجتماعی برای این عزیزان در دانشگاه ها می باشد ، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۲ در دیدار با دانشجویان بیان نمودند : خدا لعنت کند آن دست هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاهی ما را غیر سیاسی کنند ، اظهار نظر در مورد چگونگی وضعیت و شرایط فعالیت سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها در بازه سی ساله پس از اعلام نظر مقام رهبری نیاز به انجام مطالعه علمی دارد ولیکن بدیهی است فراهم نمودن زمینه اعلام نظر در خصوص کلیه مسائل کشور به ویژه مسائل مربوط به محیط و شرایط اداره دانشگاه ها برای دانشجویان از وظایف متولیان امور دانشجویان می باشد ، این مهم با اختصاص مکانی جهت اعتراض در محیط دانشگاه و اهمیت دادن به کلیه تشکل های دانشجویی در محیطی عادلانه و بدون تبعیض از سویی و فراهم نمودن شرایط ابراز نظر بدون نگرانی از تبعات بعدی آن از سوی دیگر امکان پذیر است . ۳ - فراهم نمودن شرایط ورود به بازار کار و زمینه ارتقاء و دستیابی به جایگاه های مدیریتی به شکل عادلانه و بدون تبعیض و رانت در جامعه عامل سوم ترویج امید در دانشجویان می باشد ( بدیهی است یکی از الزامات این مهم خروج سالمندان از جایگاه های مدیریتی و بازنشستگی ایشان می باشد ، با نیم نگاهی به سال های اول انقلاب متوجه می شویم که میانگین سن مدیران در آن سال ها زیر چهل سال بود و الان متاسفانه این میانگین به شصت سال رسیده است بدیهی است که بهره گیری از تجارب سالمندان شرط عقل می باشد ولیکن این عزیزان بایستی از جایگاه مدیریتی به جایگاه مشاوره کوچ نمایند) https://eitaa.com/tarvijomid
دل نوشته دوست عزیزم محمود فروزبخش خطاب به پسر گلش 👇 سلام محمدحسان دیشب شادی تو را بعد از این که تیممان در جهان قهرمان شد، دیدم. این خوشحالی تو، ذهن من را برد درست زمانی که هم سن تو بودم. خاطرات گذشته برایم زنده شد. روزی که به مدرسه رفتیم و همه خشمگین بودیم و خجالت زده از این که تیم فوتبال ما 3 گل از کره جنوبی خورده بود. بعدش از عراق و عربستان هم باختیم تا اسمی از ما در جام جهانی 1994 نباشد. آن روزها من مثل این روزهای تو اهل پیگیری مسابقات ورزشی نبودم. اصلا تلویزیون آن قدرها هم مسابقه پخش نمی کرد. اگر نتایج را هم دنبال می کردیم، آن سال ها نقطه درخشانی در ورزش ایران پیدا نمی شد. فوتبال هم برای مردم ما مثل امروز، آن قدر حساس و مهم نشده بود اما روز بعد از بازی با کره جنوبی آن قدر تلخ بود که هنوز هم به یاد دارم. ما تحقیر شده بودیم. ذهن کودکانه ما تنها می توانست به غلامپور بدوبیراه بگوید که چرا گل بد خورده است. همین. ما آن روز نمی دانستیم که سال ها تلاش و برنامه ریزی نیاز است تا بتوانیم نتایج عالی به دست بیاوریم. حالا و از پی تمام این سال ها من به خوبی می دانم که چه راه دشوار و طولانی را ملت ایران طی کرده است. این طور نیست که این قهرمانی والیبال فقط حاصل تلاش یک تیم باشد. ما یک ملت بودیم و راه درازی را آمدیم تا بر فراز سکوی نخست ایستادیم. تو از این راه دراز و سختی هایش خبر نداری. پسرم، حق هم داری تو ندیده ای. همانطور که من هم راه درازی را که پدرم طی کرد، هرگز ندیدم. چیزهایی شنیدیم اما فقط پدر من و هم نسلی هایش می داند که چه خون دلی خورده شد که ایران به دست نسل من رسید. من از ماجرای سال های جوانی پدرم بی خبرم همانطور که تو از ماجرایی که نسل من پشت سر گذاشت، بی خبری. خواستم فقط همین را بگویم. مبارکت باشد پسرم این قهرمانی برای تو و برای پدرت. شاد باش که فردا تو بهتر از این را می بینی. بر فراز قله های بلند می ایستی همراه با فرزندت. امیدوارم آن روز تو بتوانی برای او بگویی که برای فتح این قله ها چه مسیری را طی کرده ای. پدرت محمود 26 تیر 1402 https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید در کارگران ! ترویج امید در کارگران به عنوان موتور محرکه بخش تولید کشور تاثیر مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد . بر اساس آخرین آمار رسمی، تعداد کارگران شاغل در کشور حدود پانزده میلیون نفر است . ترویج امید در این عزیزان از سویی موجب بهبود کیفیت زندگی ( در نتیجه آن امید ) در خانواده این عزیزان که حدود سی میلیون نفر می باشند ، شده و از سوی دیگر موجب آرامش خود کارگران شده که نتیجه آن بهبود وضعیت اقتصادی کشور و بالتبع آن بهبود وضعیت زندگی آحاد جامعه خواهد شد که خود موجب ارتقاء سطح امید در جامعه خواهد شد . و اما سوال اگر متولیان امور کارگران از شما بخواهند ایشان را راهنمایی کنید که چگونه در کارگران ترویج امید بنمایند ، چه پیشنهاداتی به ایشان خواهید داد ؟ پاسخ های تان را برای بنده ارسال فرمایید . 09133866170 ممنون مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج نا امیدی ! 👇 «حزب اللهی» بودن کسب و کار نیست آقای وزیر! حسین علی زاده https://www.alef.ir/news/4020506034.html «۴۰۰جوان حزب اللهی تا پایان سال استخدام می شوند تا تغییر به وجود آید!»  این جمله ای است که به نقل از وزیر ارشاد از روز گذشته در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. نخستین چیزی که به ذهن یک شنونده باتجربه می آید این است که شاید اظهارات وزیر دقیق منعکس نشده و ماجرا چنین نباشد اما مراجعه به اصل این اظهارات هم نشان می دهد متاسفانه این مضمون از زبان آقای اسماعیلی صادر شده و ظاهرا دیگر نباید در سال های پیش رو از چیزی تعجب کرد !  «بدنه نیروی انسانی این وزارتخانه با یک کار سخت و پرمانع در آستانه یک تحول جدی قرار گرفته است و ۴۰۰ نیروی جوان حزب اللهی بعد از ۲ سال کار جدی تا پایان تابستان وارد این وزارتخانه می‌شوند تا تغییر در بدنه به وجود آید.» این جملات فارغ از معنای «ورود» افراد یاد شده (استخدام باشد یا همکاری- که با توجه به تعبیر «پرمانع» در کلام وزیر احتمالا مراد « استخدام» باشد )  متاسفانه نشاندهنده اوج ساده انگاری در نگاه به مقوله های فرهنگی و حاکی از سیطره یک الگوی مکانیکی، کمی و تقلیل گرایانه در این حوزه است که علی القاعده هیچ تناسبی با یک وزارتخانه بزرگ فرهنگی ندارد: کافی است این پیچ و مهره ها یا قطعات دیگر را عوض کنیم همه چیز حل می شود!  به فرض (فرضی کاملا غلط) که بتوان با  ۴۰۰  نیروی جوان حزب اللهی که از  تابستان همین امسال هم به سرعت وارد وزارت ارشاد می شوند «تغییر»  ایجاد کرد. اولین سوال از آقای وزیر این است که معیار و شاخص «حزب اللهی» بودن چیست که بتوان این تعداد را با توسل به آن شناسایی و با این سرعت وارد وزارت ارشاد کرد؟! آیا حزب اللهی بودن در پیشانی افراد حک شده؟! یا در شناسنامه افراد ویژگی حزب اللهی بودن ثبت می شود یا سایر  نشانه های ظاهری دیگر برای این امر تعریف شده اند؟  توجه داشته باشید که ایشان از تعداد زیادی حزب اللهی سخن می گویند که پس از دو سال تا پایان همین تابستان قرار است وارد ارشاد شوند. طبیعی است که در چنین موقعیتی نمی توان به شاخص های کیفی و دقیق تری که مستلزم صرف زمان بیشتر در شناخت چنین کسانی است متوسل شد. معنای این نگاه می تواند این باشد که کسانی طی ده های طولانی بر مصادر مهم کشور جای داشته اند که تناسبی با آرمان ها و ارزش های انقلاب نداشته اند. آیا به فرض صحت این ادعا، این افراد بی بهره از صفاتی بوده اند که ایشان به نام «حزب اللهی» می شناسند ؟! آیا آن ها از اول هم « حزب اللهی» نبودند یا بعدا از این سلک خارج شدند؟ اگر از اول هم نبودند پس گزینش های مبتنی بر شاخص های حزب اللهی شناسی کارآمد نیست. اگر بعدا عوض شدند، با توجه به حجم زیاد افراد تغییر کرده ( ادعای امثال آقای وزیر) چه تضمینی به کارآمدی توسل به این شاخص ها هست؟! باز هم به فرض غلطی دیگر، گیریم این افراد از طریق یک فرایند دو ساله کیفی و با توسل به شاخص های مطمئن دیگری به عنوان «حزب اللهی» شناسایی و وارد ارشاد شدند. مساله « تخصص» چه می شود؟! توجه کنید که وزیر محترم از ورود این افراد برای «تغییر» سخن می گوید نه ورود به بدنه اداری و کارمندی ارشاد.  این ماجرا را می توان در مختصاتی فراتر از وزارت ارشاد هم نقد کرد. تقلیل دادن ملاک های استخدام یا همکاری با دولت ها به «حزب اللهی» بودن، با شاخص ها و معیارهای سطحی و آشنایی که از آن سراغ داریم این تعبیر و شاخص کیفی را برای بار دوم در تاریخ انقلاب به «ابزاری» جدید برای شغل آفرینی دولتی نیز تبدیل می کند.  هر چند سابقه جذب نیرو در دستگاههای اجرایی  چنین سیاستی را تایید نمیکند . نباید روزی برسد که شاهد چنین سوال و جوابی هم در خواستگاری ها باشیم: شغل « آقازاده» چیه؟- « حزب اللهی» هستم !  مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید در کارگران ! از مخاطبین کانال پرسیده بودم که با توجه به نقش کارگران در ارتقاء کمی و کیفی تولید و درنتیجه ، بهبود وضعیت اقتصادی و با عنایت به جمعیت قابل توجه کارگران و خانواده ایشان ( بیش از چهل میلیون نفر ) چگونه می شود در این عزیزان ترویج امید نمود . این مطلب را به شکل متفاوتی آغاز می کنم در ابتدا احادیث مرتبط با موضوع را از معصومین علیهم السلام نقل می کنم - حقوق کارگر را قبل از اینکه عرق بدنش بخشکد به او پرداخت کن - هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل میسازد و بوی بهشت را بر وی حرام می گرداند - کارفرما باید ازغذایی که خودش میخورد، به کارگر خود نیز بخوراند، و مثل لباسی که خود می پوشد به او بپوشاند - به کارگر، علاوه بر مزد ، سهمی از نتیجه کارش را به عنوان پاداش بدهید با عنایت به احادیثی که در بالا آورده شد و با توجه به نظرات دوستان نکات ذیل می تواند در قشر کارگر امیدآفرینی کند . ۱ - پرداخت حقوق به موقع ۲ - سهیم نمودن کارگران در منافع کار به عنوان پاداش علاوه بر دستمزد ۳ - تعیین حقوق به شکلی که بالاتر از خط فقر باشد و افزایش سالیانه آن بر اساس تورم سالیانه ۴ - توجه به موضوعات تکمیل کننده دستمزد مانند خوراک ، پوشاک ، بیمه ، درمان و .... ۵ - رعایت عدالت در همه شئون از جمله مواردی مانند تقسیم کار عادلانه ( از منظر سختی کار ، نوبت کاری و ... ) ، زمینه ارتقاء و پیشرفت عادلانه ۶ - فراهم نمودن زمینه آموزش و کسب مهارت ۷ - فراهم نمودن امنیت شغلی مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
‌ترویج امید یا ترویج ناامیدی ؟ 👇 ایده حکمرانی؛ نه لحظه را عشق است محمد زعیم‌زاده جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان نوشت: 🔺اول: روز سه شنبه لیست وام‌های اعطایی بانک‌ها به شرکت‌های خودشان منتشر شد؛ یک بانک ۱۲۵ هزار میلیارد تومان به خودش وام داده. می‌گویند برای فرار این بانک از ورشکستگی به اندازه ۲۵ درصد پایه پولی کشور پول چاپ شده، این یعنی تورم، یعنی رانت، یعنی افتضاح و...از این فاجعه چه قدر در رسانه‌های رسمی دیدید و شنیدید؟ واکنشی از مقامات دولتی در این باره به یاد دارید؟ هفته گذشته عکسی بد از کارکنان سابق یک پلتفرم منتشر شد، کل هدلاین خبری هفته به فیلترینگ، بستن یا باز کردن، قانونی یا غیرقانونی بودن، باناموس یا بی‌ناموس (تعبیر یکی از منسوبین دولت است اختراع من نیست) بودن بخش خصوصی در فرهنگ و...گذشت، حداقل ۳ وزیر دولت، سخنگوی قوه قضاییه له یا علیه این پلتفرم صحبت کردند و... از میان دو خبر بالا با ملاک قراردادن ارزش‌های خبری چون بزرگی، دربرگیری، شهرت و... کدام یک از دو خبر ارزش بیشتری داشتند و نیاز به موضع گیری دولتی‌ها داشت؟ 🔺دوم: وقتی می‌گوییم دولت یا حکمرانی فاقد ایده و گفتمان است دقیقا از چه چیزی حرف می‌زنیم؟ تقریبا از ماجرای سطل ماست در شاندیز مشهد که در فروردین امسال اتفاق افتاد، هر موضوعی که به ماجرای پوشش نزدیک باشد در افکار عمومی داغ می‌شود، دولت به شکل خاص و سیستم حکمرانی به معنای عام آن هم به سرعت دنبال آن سوژه می‌روند و به شکل انفعالی موضعی می‌گیرند، هیچ ایده‌ی ایجابی و رو به جلویی در کار نیست؛ دولتی که ادعایش عدالت خواهی و فسادستیزی بوده است هیچ پلن گفتمانی‌ای ندارد و صرفا پیرو اقتضائات است؛ ایده گفتمانی نداشتن اینجا بدجور توی ذوق می‌زند، گفتمان داشتن برای شما پروژه تعریف می‌کند به شما امکان کنش سیاسی و فضاسازی ایجابی می‌دهد؛ به شما قوه تشخیص می‌دهد که به هر سوژه چقدر باید اهمیت بدهید، از کدام‌ها عبور کنید و به کدام ضریب بدهید. وقتی ایده حکمرانی داشته باشید می‌فهمید که با این همه مشکل در بدیهیات اقتصادی، عقلانی نیست که کشور چندین ماه در چالش پوشش که یک بازی دو سر باخت است بماند. 🔺سوم: مردم سیستان شدیدا گرفتار مسئله‌ی بی‌آبی هستند، دو ماه قبل بالاترین مقام اجرایی کشور به آن منطقه رفت و تهدیدی کرد و وعده‌ای داد، اقدامی که حداقل تحولات این دو ماه نشان داده است پشتوانه‌ی اجرایی نداشته است. خب اگر پشتوانه نداشته چرا گفته شده؟ چون لابد اقتضائات رسانه‌ای چنین چیزی می‌طلبیده، لابد مشاورینی چنین پیشنهادی داده‌اند، این هم از مصادیق دیگر نداشتن کلان ایده حکمرانی. @FarhikhteganOnline مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 قابل توجه کلیه مدیران خصوصا مدیران دانشگاه ها سخنگوی دولت تاکید کرد:شنیدن صداهای موافق و مخالف، همفکری در موضوعات، تبادل نظر و بررسی راهکارهای مختلف لازمه پیشرفت کشور است. به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی پنج‌شنبه شب در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: «سه‌شنبه در بوشهر، چهارشنبه در دانشگاه شهید بهشتی و امروز در دانشگاه علم و صنعت میهمان جوانان عزیز بودم و با هم ‎گفت‌وگو کردیم.شنیدن صداهای موافق و مخالف، همفکری در موضوعات، تبادل نظر و بررسی راهکارهای مختلف لازمه پیشرفت کشور و وجه مشترک همه جلسات با آینده‌سازان ‎ایران عزیز است.» https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/1383439-%D8%B4%D9%86%DB مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید توسط قوه قضائیه 👇 ⭕️«اکبر طبری» به زندان اوین بازگردانده شد 🔹«اکبر طبری» امروز وارد زندان اوین شد تا مجازات حبس دوازده و نیم ساله خود را متحمل شود. 🔹این دوازده و نیم سال، جدای از ۴۵ ماه حبسی است که طبری قبلا متحمل شده و مدت حبس قبلی بابت عناوین اتهامی دیگر بوده و از این دوازده و نیم سال کسر نمی‌گردد. 🔹اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارا می‌باشد که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی می باشند، اما با صدور حکم دوازده و نیم سال حبس و تایید آن در دیوان عالی کشور او باید این مجازات را تحمل کند که امروز ۱۴ مرداد ماه برای تحمل دوران حبس به زندان اوین بازگردانده شد https://www.alef.ir/news/4020514055.html مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 🎥 بهادری جهرمی: هرگز اجازه نخواهیم داد، هیچ متقلبی در کلاس های دانشگاه بنشیند 👤سخنگوی دولت: 🔹دولت در حوزه مقابله با تقلب در کنکور پیشگام بود و به این دلیل که هم متقلبان را شناسایی کرد و هم نگذاشت که ادامه تحصیل بدهند، عده‌ای مخالفت کردند. 🔹دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است. 🔹دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبین به دانشگاه جلوگیری می‌کند. 🔹از دانشجویان تقاضا می‌کنم در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند. ( ادامه مطلب در لینک ذیل 👇 ) https://www.alef.ir/news/4020519052.html مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج نا امیدی 👇 «خودت بمال» به‌ زبانی دیگر؟! سامان مهراد، گروه اجتماعی الف وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به مطالبات جامعه کارگری برای ترمیم دستمزدها گفته اند: «به اعتبار قانون هر سال تنها یکبار حقوق کارگران بررسی می‌شود، مگر موضوع خاصی باشد و پیشنهادات جدید پیش بیاید. ضمن اینکه ما حداقل حقوق کارگران را در شورای‌عالی کار تعیین کردیم. همان حداقل بگیر می‌تواند از قدرت چانه زنی استفاده کند و دستمزد بیشتری متناسب با تخصص خود دریافت کند. این عدد کف را تعیین کردیم که کسی از این میزان کمتر پرداخت نکند. امکان پرداخت بیشتر برای همه کارفرمایان هست و امیدواریم با تمهیدات دولت در حوزه کالا برگ بخش اندکی از مشکلات معیشتی با این طرح حل شود.» این اظهارات آقای صولت مرتضوی حامل چه پیامی است؟ اینکه از ترمیم دستمزدها خبری نیست و دولت هم هیچ اقدامی انجام نخواهد داد. به عبارتی وزیر کار می‌گوید که کارگران می‌دانند و کارفرمایان شان . اگر می‌توانند که خود برای ترمیم دستمزدها پیش‌قدم شوند و اگر هم که توانایی انجام این کار را ندارند، بهتر است قناعت پیشه کنند! آن وظیفه حمایت گری از کارگران و تنظیم گری رابطه متقابل بین آنان و کارفرمایان هم که انگار وجود خارجی ندارد چنین برخوردی اگر از دولت های دیگر سر می زد جای تعجبی نداشت چون برخی از سیاستمداران و مدیران اجرایی دیگر در شعارهای خود از حمایت از طبقات ضعیف جامعه حرفی نمی زنند یا دست‌کم تاکیدی بر آن ندارند اما دولت سیزدهم با توجه به شعارهای خود دولت مستضعفان و رئیس آن سید محرومان لقب گرفته است.  مرتضوی به صراحت و عریانی لازم همان منطق «خودت بمال» وزیر بهداشت دولت روحانی را در مواجهه با پیرمردی که از کمبود امکانات درمانی و فیزیوتراپی شهرش گلایه داشت، به کار می‌برد؛ منطقی که ظاهراً شمولیت بالایی دارد و به خلع ید دولت از اساسی‌ترین وظایفش ختم می‌گردد.  هر چند که پیش از ایراد این اظهارات هم مشخص بود که دولت و هیچ نهاد دیگری حتی برای عمل به قانون و تطبیق نسبی تورم و دستمزد هم پیش‌قدم نخواهند شد اما این اظهارات به خوبی نشان داد که رابطه دولت و کارگران در چه وضعیتی قرار دارد.  نکته بسیار عجیب تر در این میان آن است که وزیر محترم کار در حالی ترمیم و تجدید نظر در افزایش دستمزد کارگران را مغایر قانون اعلام می کند که همین قانون مورد استناد ایشان افزایش سالانه دستمزد کارگران را متناسب با نرخ تورم دانسته، حال آنکه علیرغم تخطی چند ساله از این قانون نه ایشان و نه دیگران حساسیتی نسبت به آن نشان از خود نمی دهند!  https://www.alef.ir/news/4020522080.html مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 ☑️ ملک حسینی، عضو مجلس خبرگان: ای کاش لایحه حجاب در صحن علنی مجلس مطرح می‌شد؛ زمان وضع قانون در اتاق‌های دربسته سپری شده/ به متخلفان در خیابان به عنوان عناصر بیگانه نگاه نکنیم؛ این‌ها دختران و خواهران ما هستند/ مملکت از روزی بدبخت شد که اجازه نقد داده نشد! ☑️ آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به جماران گفت: وضعیت امروز حجاب بیشتر به خاطر لجاجت با تصدی‌ها و متصدیان عرصه‌های مختلف حاکمیت است لذا باید اعتماد را به جامعه برگرداند، باید پدری کرد و لازم است مردم از عمق جان دلسوزی را حس کنند و بپذیرند. اگر فقط خشم و نعره و تظاهر از ما ببینند که می‌خواهیم حجاب را جاری کنیم، پاسخی جز لجاجت و مقاومت و تمرّد باز نخواهیم گذاشت ☑️ نگاه امنیتی و انتظامی صرف به مسئله، مبدّل کردن حجاب به کلاف سردرگم است؛ نه قانون می‌تواند به نتیجه برسد و نه قانونگذار به اهدافش می‌رسد و طرفی از قانونِ برخاسته از امنیت نخواهیم بست. قانونی نیاز است که همه زوایای فکری، احساسی، اخلاقی و رفتاری زیر سایه مباحث دینی، سیاسی و اجتماعی در آن لحاظ شود تا ان شاءالله شاهد قانون خوبی باشیم ☑️ حجاب امری قانون‌پذیر است و می‌شود برای آن قانون وضع کرد ☑️ باید قاعده‌های قانون مثل قابل اجرا بودن و مفید و موثر بودن رعایت شود ☑️ قانونی که بخواهد مشکل قانونگذار را حل کند نه مشکل جامعه را، قانون نیست ☑️ ارشاد باید کرد اما ارشاد متعلق به جایی است که فرد، جاهل به حکم است ☑️ کسی که نهی از منکر می‌کند باید مهارت نهی از منکر را داشته باشد ☑️ کوتاهی‌ها از همه ما است ، عجیب است که چرا صدا و سیما، ما طلبه‌ها، متصدیان فرهنگی و نهادهای مختلف یک بار از کوتاهی‌های خود عذرخواهی نکردیم ☑️ وضعیت امروز حجاب بیشتر به خاطر لجاجت با حاکمیت است ☑️ باید اعتماد را به جامعه برگرداند ، باید پدری کرد ☑️ به متخلفان در خیابان به عنوان عناصر بیگانه نگاه نکنیم ☑️ زمان وضع قانون در اتاق‌های دربسته سپری شده است ☑️ کسانی که می خواهند قانون حجاب را وضع کنند، اندیشمندان جامعه را از استدلال‌های خود آگاه کنند ☑️ اگر صرفاً نگاه نظامی، انتظامی و امنیتی به مسئله کنیم قانون گذارده خواهد شد، دو سه هفته اجرا می‌شود و بعد تعطیل می‌شود ☑️ باید نشست و گفت‌و گو کرد و اینجا جای تکفیر نیست ☑️ به برخی از اموری که جزء بدیهیات دینی نیست باید اجازه مناظره داده شود متن کامل مصاحبه در لینک ذیل 👇 https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-12/1604387-%D98%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86- انتخاب مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانس دیدنی از فیلم ارزشمند «آن ۲۳ نفر» تقدیم به آزادگان سرافراز
ترویج ناامیدی 👇 عصر ایران - برای سال های طولانی، تحصیل در دانشگاه ، تنها امید فرزندان خانواده های طبقات متوسط و متوسط به پایین بود برای داشتن آینده مناسب شغلی و مالی. آنها امید داشتند که لیسانسی بگیرند و قبلاًها که استخدام دولتی بیشتر از امروز بود، در یک اداره دولتی مشغول به کار شوند یا دکتری، مهندسی، وکیلی، پرستاری، حسابداری و... شوند و با تخصصی که در دانشگاه به دست می آورند، چرخ زندگی شان را بچرخانند. این فرمول برای دهه ها جواب داد. فرزندان طبقات بالا، در عین حالی که فرصت تحصیل داشتند، می توانستند با سرمایه خانوادگی، مغازه ای، شرکتی، کارگاهی یا کارخانه ای راه بیندازند و ندارها هم امیدوار بودند که با ادامه تحصیل در دانشگاه، ارتقاء طبقه پیدا کنند و بقیه عمرشان را آسوده تر زندگی کنند. در چند سال اخیر هر بار که نتایج کنکور که اعلام می شود، یک گام بزرگ به سمت نابودی این فرمول و از بین رفتن امیدهای طبقات پایین اقتصادی برای تحصیل فرزندانشان در رشته های درآمدزای دانشگاه نزدیک می شویم. همین امسال اعلام شد که تنها 8 درصد از نفرات برتر کنکور فارغ التحصیل مدارس عادی دولتی بوده اند و بقیه در مدارس خاص و پولی درس خوانده اند. سال گذشته نیز 84 درصد قبولی‌های کنکور در رتبه‌های زیر ۳ هزار جزو سه دهک بالای درآمدی بودند. حدود ۸۶ درصد قبولی‌های رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متعلق به سه دهک بالای اقتصادی بوده و سهم هفت دهک دیگر تنها ۱۴ درصد بوده است.  این آمار که هر سال با اعدادی کما بیش مشابه تکرار می شود، خبر از وقوع یک دگرگونی مخرب می دهد و آن این که نظام آموزشی ایران، رسماً و عملاً طبقاتی شده و رشته های برتر دانشگاهی، سهم پولدارانی است که توانسته اند شهریه مدارس خاص و کلاس های کنکور و آزمون های آزمایشی و معلمان خصوصی و مشاوره های اختصاصی را بدهند. بچه های بقیه مردم نیز می توانند در رشته های کم رونق درس بخوانند و تنها 4 سال، بیکاری شان را به تعویق بیندازند! متهم اصلی این پدیده آینده سوز نیز سازمان سنجش است که سال به سال از آزمون های کاملاً منطبق با کتاب های درسی و آموزش رسمی فاصله گرفته و قبولی در کنکور را به مهارتی فراتر از مدرسه تبدیل کرده است. به گونه ای که آموزه های کلاس درس برای قبولی اکثر دانش آموزان در کنکور کفایت نمی کند و باید پولی بدهند و در خارج از نظام آموزشی، قلق ها و ظرائف تست زنی و محتواهای نهفته در متن های درسی را بیاموزند تا در کنکور قبول شوند. واقعاً چرا باید به دلایل واهی نحوه برگزاری کنکور به گونه ای باشد که قبولی در آن، مستلزم هزینه های خاص باشد؟ مگر سال ها پیش که کنکور بازتابی بود از کتاب های درسی و نه معمای پایان تحصیلات، برترین استعدادها انتخاب نمی شدند؟ پس چرا با تغییر در روش های آزمون، به جای استعداهای برتر، استعدادهای پولدارتر را جایگزین کردند؟ و صد البته یک بازار مکاره هزاران میلیارد تومانی برای مافیای کثیف کنکور فراهم کردند! جالب و البته غم انگیز و حیرت آور اینجاست که مثلاً برای کم کردن نقش کنکور در ورود به دانشگاه، معدل دانش آموزان را نیز در محاسبه نمره نهایی کنکور دخیل کردند و بدین ترتیب، امتیاز جدیدتری به دانش آموزانی دادند که با تحصیل در مدارس پولی، نمرات بهتری نسبت به دانش آموزان مدارس دولتی می گیرند! اصل سی ام قانون اساسی می گوید: دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد. با این حال، دولت بخشی از نظام آموزشی را در قالب سمپاد و نمونه و غیر دولتی و ... طبقاتی و پولی کرده و از وظیفه قانونی خود برای فراهم سازی امکان تحصیل رایگان و برابر برای همه مردم شانه خالی کرده است. هر چند در بدو امر قرار بود مدارس غیر دولتی، باری از دوش دولت بردارند ولی در گذر زمان، دستکم بخشی از این مدارس، به موسسات لاکچری برای سبقت دادن خانواده های ثروتمندان از بقیه مردم تبدیل شدند و سرانجام با تلفیق نظام طبقاتی آموزشی با کنکور مافیا پسند کنونی، تحصیلات عالیه - مشخصاً در رشته های پر طرفدار و پر درآمد - مانند رانتی خاص و دراز مدت در اختیار دهک های بالای جامعه قرار گرفته است. این وضعیت، تنها منتهی به این نمی شود که فلان تعداد از بچه های با استعداد طبقات پایین به دانشگاه نروند؛ بلکه به تشدید ناامیدی و سرخوردگی و کینه در میان نسلی می انجامد که تنها به دلیل ثروتمند نبودن والدین شان از رشته های محبوب خود محروم مانده اند و در میان مدت و بلند مدت نیز فاصله طبقاتی را وخیم تر می کند؛ و چه کسی آنقدر نادان است که نفهمد نتیجه این ناامیدی ها، سرخوردگی ها ، کینه ها و خشم ها چه خواهد شد؟ https://www.asriran.com/fa/news/903604/ مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 توصیه به وزارت بهداشت برای اعمال سهمیه ۳۰ درصدی عدالت آموزشی سخنگوی میسیون اصل نود قانون اساسی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود با وزیر بهداشت مقرر شد وزارت بهداشت، سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی بر اساس سهم ۳۰ درصدی مشخص شده در قانون را در دفترچه انتخاب رشته اعمال کرده و توزیع این سهمیه را در استان‌ها متناسب با نیازمندی بر اساس جمعیت، بار بیماری و سرانه پزشک بدون در نظر گرفتن ردیف استخدامی ابلاغ کند. به گزارش ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزیر در خصوص نظارت بر حسن اجرای مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی برگزار شد. وی توضیح داد: از آن جا که در سال‌های گذشته بر خلاف مصوبه مجلس در قانون عدالت آموزشی، سهمیه مناطق محروم در دفترچه انتخاب رشته پزشکی به جای ۳۰ درصد، تنها ۶ درصد اعمال شد، لذا موضوع نحوه پذیرش پزشکی عمومی در آزمون سراسری سال جاری مورد بررسی قرار گرفت؛  مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی بر اساس سهم ۳۰ درصدی مشخص شده در قانون را در دفترچه انتخاب رشته اعمال کرده و توزیع این سهمیه را در استان‌ها متناسب با نیازمندی بر اساس جمعیت، بار بیماری و سرانه پزشک بدون در نظر گرفتن ردیف استخدامی ابلاغ کند. خضریان افزود: همچنین قرار شد مستندات میزان منابع مورد نیاز جهت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده و گزارش تخصیص منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون ارسال شود. در راستای ارزیابی وضعیت فعلی کشور از منظر عدالت پزشکی و توزیع عادلانه امکانات و پزشک در مناطق مختلف، وزارت بهداشت مکلف به ارائه آمار پزشکان طرحی و غیرطرحی اعم از قراردادی، پیمانی، رسمی و متعهد و اعلام میزان ظرفیت و مشخصات مراکز آموزشی درمانی به تفکیک میزان بهره برداری فعلی به کمیسیون شد. خضریان در پایان با اشاره به تأکید کمیسیون بر افزایش ظرفیت بومی گزینی در موضوع آزمون دستیاری، گفت: در این جلسه مقرر شد وزارت بهداشت گزارش دقیقی در این خصوص برای ارزیابی بیشتر در اختیار کمیسیون اصل نود مجلس قرار دهد. https://www.alef.ir/news/4020528070.html مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت؛ احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی: امروز رسانه اصلی دل مردم است نه فضای مجازی و سایر رسانه‌ها/ اگر دل مردم را به دست بیاوریم، بزرگترین هجمه‌های رسانه‌ای نیز کارساز نخواهد بود/ شاید در برخی موارد، مردم ضد ما و کار ما باشند اما ضد انقلاب نیستند احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شاید در برخی موارد، مردم ضد ما و کار ما باشند اما ضد انقلاب نیستند، گفت: اگر میدان را برای پیشرفت و تعالی مردم باز کنید، مردم با شما خواهند بود حتی اگر همه عالم نیز بد شما را بگویند، مردم شما را دوست خواهند داشت. علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر امروز در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی معجزه امام خمینی(ره) را احیای نقش مردم در همه عرصه ها ذکر کرد و گفت: امام با مردم توانست نظام چند هزار ساله شاهنشاهی را سرنگون کند. وی افزود: رجوع امام به مردم، باعث شد تا انقلاب اسلامی در قامت نظام جمهوری اسلامی تجسم یابد احمدیان با اشاره به فتنه منافقین و اقدامات تروریستی آنان در اوائل انقلاب گفت: حضرت امام در شرایطی که هنوز ساختارهای اصلی نظام شکل نگرفته بود با طرح ایده اطلاعات ۳۶ میلیونی و اجرایی سازی آن زمینه نابودی این پدیده منفور منافقین را فراهم کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن با استفاده از پیچیده ترین ابزارهای نظامی و پشتیبانی مالی و لجستیکی تمام عیار جنگی ۸ ساله را به مردم ایران تحمیل کرد اما امام با ایجاد بسیج مستضعفان و ارتش مردمی بیست میلیونی نه تنها معادله جنگ را به نفع ایران تغییر داد، بلکه با پایه گذاری تئوری مقاومت مردمی موثرترین نیروی نظامی در منطقه را بنیان نهاد. احمدیان با بیان اینکه امروز اگر در دفاع الهام بخش هستیم بخاطر آنست که دفاع مقدس با مردم عجین شد، گفت: امروز امام انقلاب نیز می فرماید، جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد. احمدیان اظهار کرد: متاسفانه ما تاکنون نتوانسته ایم مشابه دفاع مقدس راه را برای مردم در سایر عرصه ها بویژه در فعالیت‌های اقتصادی باز کنیم. وی افزود: اگر می خواهیم بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غلبه کنیم و در عرصه های گوناگون موفق باشیم باید از الگوی دفاع مقدس بهره برداری کنیم. احمدیان با اشاره به نقش محوری مردم در دفاع مقدس و شکل گیری لشکرهای استانی و شهرستانی برای اداره جنگ خاطر نشان کرد: ما در جنگ مردم را مدیریت نمی کردیم بلکه آنان را همراهی می کردیم. دبیر شورای عالی امنیت خطاب به متولیان مردمی سازی دولت گفت: امروز که شما متولی این امر راهبردی و مهم شده اید باید شیوه و روش حضرت امام و مقام معظم رهبری را در برخورد با مردم، بازخوانی کنید. احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد، امروز رسانه اصلی دل مردم است نه فضای مجازی و نه حتی رسانه ملی، اگر دل مردم را به دست بیاوریم، بزرگترین هجمه‌های رسانه ای نیز کارساز نخواهد بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: به همان میزان که با مردم خوب برخورد کنیم مردم خوبند و وقتی با آنان بد برخورد کنیم مردم نیز پاسخ متقابل خواهند داد. وی با بیان اینکه شاید در برخی موارد، مردم ضد ما و کار ما باشند اما ضد انقلاب نیستند، گفت: اگر میدان را برای پیشرفت و تعالی مردم باز کنید، مردم با شما خواهند بود حتی اگر همه عالم نیز بد شما را بگویند، مردم شما را دوست خواهند داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی، شناسایی و از میان برداشتن موانعی که پیش روی مردم  وجود دارد و موجب ظلم به انان می شود نظیر قوانین و مقررات ظالمانه را از جمله سازوکارهای مهم برای همراهی با مردم دانست. احمدیان در پایان گفت: با نصب العین قرار دادن، اخلاق انبیاء الهی در برخورد با عموم مردم ونه فقط مؤمنین و متقین بلکه با عموم مردم، می توان تمام مشکلات را حل کرد، کارهای بزرگی را رقم زد و به پیشرفت و توسعه دست یافت. https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-12/1604683-%D8%A مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
بی توجهی به مشکلات کودکان کار موجب ترویج ناامیدی در جامعه می شود 👇 اگر کودکان کار، عضو باند هستند چرا تا به حال یک نفر از این باند را دستگیر نکردند؟ قاسم حسنی یک فعال اجتماعی معتقد است، استمرار فقر علاوه بر اینکه باعث فقر موروثی در خانواده و در گروه های اجتماعی می شود، خودش خرده فرهنگ فقر را ایجاد می کند و همین فرهنگ فقر، یک احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند. ☑️حتی اگر بپذیریم که کار کودک به عنوان یک امر اجتماعی در بیرون پذیرفته شده، نباید فکر کنیم آن خانواده و فرهنگ باور به کار کودک دارند. ☑️استمرار فقر علاوه بر اینکه باعث فقر موروثی در خانواده و در گروه های اجتماعی می شود، خودش خرده فرهنگ فقر را ایجاد می کند و همین فرهنگ فقر، یک احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند. ☑️مهم ترین آسیبی که کودکان کار می بینند ، محروم ماندن از رفتن به مدرسه، استخر و زمین فوتبال است و چون در خانواده مورد حمایت قرار نمی گیرد، ناچار به کار کردن است.وقتی همین کودک وارد جامعه می شود، یکسری آسیب های متعارف متوجه او می شود، مثل آلودگی صوتی، آلودگی هوا و در معرض انواع بیماری ها، سوتغذیه، نداشتن استراحت کافی، نداشتن رشد و بالندگی و…همه اینها آسیب هایی است که ما به صورت مشهود در کودکان می بینیم. ☑️چه اتفاقی می افتد که یک کودک ۱۲ ساله در زباله‌گردها با افراد بسیار سن بالا مشغول کار شبانه‌روزی است و از خانواده دور است، بهداشت و سلامت ندارد، نشاط ندارد، بازی ندارد و آسیب زندگی با بزرگسالان هم دارد و جامعه اصلا آن را نمی بیند. ☑️در این حوزه باید بدانیم که آسیب گم نمی شود‌. به این معنا که وقتی کودکی آسیب می بیند، تنها خودش ضربه نمی بیند، بلکه آن را در جامعه تکثیر می کند و به جامعه برمی گرداند. ☑️متاسفانه رسانه ها نقش آفرینی درستی در حوزه کودکان کار نداشتند. ما شاهد پخش سریال هایی چون آوای باران و ملکه گدایان بودیم که با واکنش های ما روبرو شد. ☑️بسیاری از عوام که پدیده کودکان کار را از نزدیک نمی شناسند، فکر می کنند کودکان عضو باندی هستند و این ظلم مضاعفی است که به کودکان می شود. ☑️واقعا برایمان سوال است اگر کودکان کار، عضو باندی هستند چرا تا بحال یک نفر از این باند را دستگیر نکردند. یا چگونه امکان دارد، گروهی وارد کشور شوند و از  کودکان بهره‌کشی کند و آنها را مورد سواستفاده قرار دهند و کسی به آنها کاری نداشته باشد؟ ☑️بسیاری از فیلمسازان از همین مولفه باند بازی در آثارشان استفاده می کنند که وقتی با شکایت و اعتراض ما روبرو می شوند، می گویند ما برای جذابیت فیلم این کار را کردیم. ☑️بارها شاهد بوده ایم که اگر فیلمی یا متنی درباره شخصیتی ساخته شود با واکنش ها زیادی روبرو می شود. اما کودکان بی دفاع در این میان حامی و ناظری در این حوزه ندارند، در حالیکه باید وزارت ارشاد جلوی آن را بگیرد. ما باید بپذیریم که کودکان سرمایه های این کشور و بشریت هستند. ☑️یک استاد حقوقدان گفته بود بزهکاران در دو ویژگی مشترک هستند یکی هوش بسیار و دیگری تهور و جسارت و این ویژگی‌ها می تواند جهت مثبت بگیرد و باعث دگرگونی جامعه و بهبودی خود فرد و جامعه بشود. ☑️وقتی یک فرصتی فراهم می‌شود که یک کودک ۴ ساعت را در یک فضای امن آموزشی می گذراند و در واقع ۴ ساعت از کار یک کودک را کاهش می دهیم، به نوعی بستر رشد و بالندگی او را تا حدی فراهم کرده‌ایم‌. ☑️کودکانی که در انجمن های شبیه ما آموزش می بینند، به این فکر می افتادند که بعد از مدتی کار خود را تبدیل به یک حرفه کنند و آن را یاد بگیرند و این مساله ناشی از یک آگاهی است که در آنها شکل می گیرد. ☑️مسئولان هیچ گاه به بخش‌های کشاورزی و کارگاه‌های ما برای جمع آوری تعداد کودکان کار نرفتند. هر چند در بخش هایی، حضور اتباع بیشتر است. ☑️آموزه های دینی، ملی و انسانی ما نگاه جهان وطنی به موضوع دارد، کودکی که در این کشور کار می کند، آسیبش متوجه خودش و جامعه است.  ☑️در انجمن حمایت از حقوق کودکان کار، شعار راهبردی ما این است که حمایت از کودکان، مبارزه با کار کودکان است. به این معنا که هر جا با یک گروه از کودکان مواجه ایم، راهی جز حمایت نداریم و نمی توانیم مسائل او را به آینده واگذار کنیم. ☑️من معتقدم کودکان بالای ۱۵ سال باید درس بخوانند اما مهارت هایی را هم یاد بگیرند. ☑️ مادامی که زیر ساخت های اجرایی فراهم نشود و نظام‌چند لایه تامین اجتماعی نباشد و به نوعی آسودگی خیال برای کودکان و خانواده ها نباشد، و امنیت معیشت نباشد، بهترین قوانین هم که باشد از آن تخطی می‌شود https://www.etemadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-23/626855-%DA%A9%D9%88%D8%AF مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
پزشک خوب یکی از عوامل ترویج امید 👇 یک پزشک خوب! سعید کریمی ( * دانش آموخته رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ) https://www.alef.ir/news/4010602141.html روز اول شهریور هر سال مصادف با سالروز ولادت حکیم گرانقدر ابو علی سینا می باشد ، ابن سینا به گواه تاریخ علامه ای ذوالفنون بود و به علوم پزشکی ، فلسفه ، حقوق و ... مجهز بود . این روز به درستی به عنوان روز پزشک نامیده شده است . به اقتضای تحصیلات ، شغل و ابتلا به بیماری خود و نزدیکانم ، مشخصات یک پزشک خوب را از نگاه یک غیر پزشک ، کارمند بخش سلامت کشور ، بیمار و خانواده بیمار به همکاران پزشکم تقدیم می کنم . ۱- پزشک خوب ، دانشمند است ، با توجه به پیشرفت علوم خصوصا علم پزشکی ،پزشکان نه تنها بایستی به علم پزشکی مجهز باشند بلکه بایستی به طور منظم از آخرین پژوهش ها و مقالات مرتبط با تخصص شان مطلع باشند نکته : بدیهی است پزشکان عمومی که عمدتا در شرایط فعلی پزشک خانواده هم هستند بایستی دامنه علم شان گسترده تر باشد ۲ - پزشک خوب ، ماهر است ، مهارت در علم پزشکی اهمیت زیادی دارد ، پزشکان مهارت را در دروس عملی و حضور در مراکز آموزشی درمانی فرا می گیرند بدیهی است کسب این مهارت به علاقمندی دانشجوی پزشکی ارتباط مستقیم دارد . نکته : مهارت پزشکی هم به مانند علم پزشکی به سرعت در حال ارتقاء است و پزشک خوب پزشکی است که به طور مداوم در کسب مهارت های جدید از طریق دوره های بازآموزی و ... اقدام نماید ۳ - پزشک خوب ، متعهد است ، منظور از تعهد در این جا تعهد به دستورالعمل های حرفه ای و راهنماهای بالینی از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای خصوصا در برخورد با بیمار و خانواده بیمار از دیگر سو می باشد . ۴ - پزشک خوب پاسخگو است ، این پاسخگویی بایستی در مقابل بیمار ، خانواده بیمار ، همکاران ، دانشجویان و مدیران بخش سلامت باشد . نکته : پیش درآمد پاسخگویی تواضع است ، از آنجا که علم در ابتدا با خود تکبر به همراه می آورد ، لذا پزشک هرچقدر دانشمند تر ، ماهر تر و متعهد تر باشد متواضع تر و بالطبع پاسخگو تر است . ۵ - پزشک خوب پزشکی است که ارتباط مالی خود را با بیمار و خانواده بیمار به حداقل ممکن برساند چرا که هرچقدر این ارتباط پر رنگ تر باشد ارج و قرب پزشک در منظر بیمار کاهش می یابد نکته : بدیهی است در این مهم وظیفه اصلی بر دوش نظام سلامت ( از طریق عادلانه کردن تعرفه ها ) و بیمه های سلامت می باشد ، بیمه های سلامت وظیفه دارند با تامین منابع مالی از بیمه گذاران و نظام سلامت و سرمایه گذاری مناسب این منابع ، اعتبارات مورد نیاز را تهیه و حق الزحمه پزشکان و سایر تیم سلامت را از طرف بیماران به پزشکان پرداخت نماید ۵ - پزشک خوب پزشکی است که به بهداشت ، پیشگیری ، آموزش و ارتقاء سطح آگاهی بیماران بیش از درمان بیماران بها دهد ‌. ۶ - پزشک خوب پزشکی است که مراقب باشد خدماتی که بیمار به آن نیاز ندارد ( بر اساس راهنماهای بالینی ) را به بیمار توصیه نکند ( موجب تقاضای القایی در بخش سلامت نشود ) نکته : تقاضای القایی دو منشأ اصلی دارند ( دانشمند و ماهر نبودن تیم درمان ، سوءاستفاده احتمالی تیم درمان برای کسب درآمد بیشتر ) ۷ - پزشک خوب پزشکی است که اگر قصد دارد در بخش سلامت مدیر شود ، علم و مهارت مدیریت را به شکل آکادمیک بیاموزد و به این عرصه وارد شود . نکته : مدیرانی که بدون کسب علم و مهارت مدیریت سلامت در بخش سلامت مدیر می شوند ، ناخواسته به بخش سلامت به ویژه بیماران آسیب می زنند . پی نوشت : ۱ - روز اول شهریور روز گرامی داشت پزشک را به پزشکان خوب تبریک عرض می کنم ۲ - متن فوق را سال گذشته ( ۱۴۰۱ ) نوشته و نشر دادم و الان بازنشر کردم مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 پیش‌نیاز بلد بودن زبان دنیا بلد بودن زبان ملت است تهران- ایرنا- دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضویت ایران در بریکس که امروز اعلام شد و عضویت رسمی ایران در شانگهای را که ماه گذشته انجام شد، دو نمونه از آخرین دستاوردهای رهاسازی کشور از سیاست خارجی تک‌گزینه و معطل غرب عنوان کرد. به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احسان صالحی» با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی با اشاره به عضویت دائم و رسمی جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس نوشت: رئیس‌جمهور دو روز بعد از انتخابات ۱۴۰۰ گفت که سیاست خارجی دولت از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نمی‌شود. وی افزود: عضویت ایران در بریکس که امروز اعلام شد و عضویت رسمی ایران در شانگهای که ۱۳ تیر ماه انجام شد، دو نمونه از آخرین دستاوردهای رهاسازی کشور از سیاست خارجی تک‌گزینه و معطل غرب است. دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با تصریح بر اینکه «دیپلماسی هوشمند که از نتایج آن ایجاد آرامش در روابط خارجی، باز کردن درهای همکاری با کشورهای آماده همکاری (چین، روسیه، آسیای مرکزی، کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین)، ثمردهی سیاست همسایگی و تنش‌زدایی (عربستان، امارات، کویت...)، آزادسازی منابع و پول‌های بلوکه شده ایران حاصل یک راهبرد منسجم و پرهیز از گروگان‌گرفتن سیاست خارجی برای رقابت‌های داخلی است، این نکته را هم متذکر شد که «پشتوانه همه این توفیقات در داخل بوده و پیش‌نیاز بلد بودن زبان دنیا بلد بودن زبان ملت است» https://www.irna.ir/amp/85208999/ مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 ⭕️اقدام درست دولت به گزارش الف، با وجود اینکه فشارهای تحریمی، مصائبی بزرگی بر اقتصاد کشور، به‌خصوص حوزه انرژی و زیرساخت‌های آن وارد کرده، اما به‌نظر می‌رسد که دولت از اقداماتی که در گذشته برای مقابله با اثرات تحریمی این حوزه انجام می‌شد، درس گرفته و در نظر ندارد که صرفاً با اعمال سیاست‌های قیمتی، مشکلات این بخش را پشت سر بگذارد. در ماه‌های اخیر مصرف بنزین رکوردهای جدیدی را خلق کرده و بر اساس داده‌ها و آمارها، به 135 میلیون‌لیتر رسید که باعث شد ظرفیت تولید در سقف خود قرار گیرد و این موجب شد که حتی صحبت‌هایی از اجبار دولت برای واردات بنزین هم به میان آید.  در حوزه گاز هم به‌دلیل فرسودگی‌های زیرساختی و عدم توجه به افزایش ظرفیت تولید به‌خصوص در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در زمستان که مصرف بالا می‌رود کشور با مشکلات تامین گاز مواجه می‌شود و همین امر متولیان امر را به‌ سمت واردات و یا اعمال سیاست‌های کنترل مصرف هدایت می‌کند اما در هیچ‌کدام از حوزه‌هایی که دولت با مشکل مواجه است، بنا ندارد که با سیاست‌های قیمتی به رتق‌وفتق و اداره امور بپردازد. دولت سیاست قیمتی برای مسئله انرژی در دستور کار ندارد داود منظور، رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه با تایید اثرات منفی افزایش قیمت سوخت بر اقتصاد ایران و سیاست دولت سیزدهم در این خصوص اظهار داشت: « در مسئله انرژی با محدودیت جدی در گاز، بنزین و گازوئیل مواجه هستیم و همه ظرفیت تولیدی صرف مصارف جاری می‌شود. در هفته‌های گذشته مصرف بنزین در روز تا ۱۳۵ میلیون لیتر هم رسیده بود و ظرفیت تولید هم در سقف خود قرار دارد.» منظور تاکید کرد: «سیاست‌ قیمتی در بخش انرژی فعلاً در دستور کار نیست و می‌خواهیم با شیوه‌های غیر قیمتی تراز بازار انرژی را حفظ کنیم که کار بسیار دشواری است، زیرا مهم‌ترین ابزار در بخش انرژی قیمتی است اما با توجه به شوک ارزی سال گذشته، دولت نمی‌خواهد شوک جدیدی وارد کند؛ بنابراین افزایش قیمت انرژی در دستور کار دولت نیست.» با توجه به محدودیت‌های زیرساختی در کشور، تراز کردن میزان تولید و مصرف انرژی قطعاً کار بسیار دشواری است؛ آن هم در شرایطی که شدیدترین تحریم‌ها در این حوزه اعمال شده اما متخصصین ایرانی و جهادگران این عرصه توانسته‌اند با وجود همه این مصائب، نیازهای کشور را تامین و بدین ترتیب از ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم جلوگیری کنند.  قطعا برای تداوم وضعیت و برقراری تعادل بین تولید و مصرف، باید سیاست‌های کنترلی اتخاذ گردد اما همان‌طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه به درستی به آن اشاره کرده، سیاست‌هایی چون تغییر قیمت حامل‌های انرژی، موجب تحمیل تورم به مردم و آغاز انتظارات تورمی خواهد بود که انتهای آن مشخص نیست و باید به راهبردهای دیگر متوسل شد؛ از جمله ابزارهای کنترل مصرفی چون اعمال محدودیت بر دفعات سوخت‌گیری و یا استفاده از کارت‌های شخصی سوخت به‌منظور کنترل قاچاق که البته اجرای آن هم ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد. هر چند که این راه سختی‌های بسیاری دارد اما واقعیت آن است که در برهه فعلی و پس از موج تورمی سال گذشته، نمی‌توان اقدامات خطایی چون سه برابر کردن نرخ بنزین در آبان‌ماه 98 را تکرار کرد. با وجود انتقاداتی که اقتصاد سیاسی دولت سیزدهم وارد است اما باید از این نوع نگاه تقدیر کرد که تنها با تمسک به اعداد و ارقام و چهار عمل ریاضی، دست به سیاست‌گذاری اقتصادی نمی‌زند و به تبعات تغییرات قیمتی در این حوزه با عینک اجتماعی هم می‌نگرد./الف https://www.alef.ir/news/4020605054.html مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid
ترویج امید 👇 مصاحبه خواندنی و چالشی خانم سکینه السادات‌ پاد ( دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‎های مدنی ) با آقای احمد زیدآبادی ( روزنامه نگار اصلاح طلب ) در موضوعات مختلف ( آزادی های اجتماعی و سیاسی ، علمی برگزار کردن دادگاه ها ، حق اعتراض آحاد ملت در قانون اساسی ، آزادی بیان ، قانون حجاب و ... ) نکات قابل توجه : ☑️ انتخاب خانم پاد ( حقوق دان برجسته و یکی از ظرفیت های ارزشمند بانوان کشور ) به عنوان دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‎های مدنی برای اولین بار در تاریخ ایران توسط آقای رئیسی رئیس جمهور محترم ☑️ سوالات چالشی آقای زیدآبادی بدون لکنت زبان ☑️ پاسخ های منطقی ، علمی و با استناد به قوانین خانم پاد که البته از یک حقوق دان همین انتظار است این مصاحبه در دو بخش منتشر شده که لینک آن را در ذیل 👇 می گذارم بخش اول 👇 https://hammihanonline.ir/news/politic/az-khatmy-w-rwhany-mtalbh-knyd بخش دوم 👇 https://hammihanonline.ir/news/politic/mjls-bayd-paskhgw-bashd مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی https://eitaa.com/tarvijomid