eitaa logo
اندیشکده تثبیت| حسینی
786 دنبال‌کننده
245 عکس
12 ویدیو
13 فایل
امیر حسینی؛ دکترای اقتصاد و متخصص طرح‌ریزی استراتژیک ارتباط با ما: @hosseini1444
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه عالی ابوحمزه 🔸 یکی از دانشگاههای مهم اما ناشناخته در جهان، دانشگاه عالی ابوحمزه است. این دانشگاه را امام سجاد علیه السلام در حدود 1400 سال پیش تأسیس کرد. این دانشگاه هرساله یک دوره آموزشی یک ماهه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند و از عموم مردم جهان دعوت می‌کند تا در این دانشگاه تحصیل کنند. تنها راه جذب و فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه بزرگ، دقایقی باز کردن کتاب مفاتیح الجنان در سحرهای ماه رمضان و مطالعه بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی است. هر شب، سراغ یکی از دانشکده‌های این دانشگاه برویم و زانوی ادب بزنیم. دانشکده ادب، دانشکده حمد، دانشکده معرفت، دانشکده دعوت، دانشکده ربوبیت، دانشکده محبت و دانشکده بکاء، برخی از دانشکده‌های این دانشگاه بزرگ هستند. بیراه نیست که قدیم‌ترها برخی علما، این دعای بسیار طولانی را حفظ بودند و در قنوت نماز شب خود، آن را می‌خواندند. 🔹 فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، نه آن‌ها را غرور مدرک می‌گیرد، نه ذهن خود را با حفظیات بیهوده پر می‌کنند، نه فحش رکیک می‌دهند، نه اغتشاش می‌کنند و نه دچار ایندیویژوالیسم و مشکلات دیگر می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، ادب حضور دارند، قلب سلیم دارند، کینه‌ای از کسی ندارند، متفرد و تنها نیستند و خود را طلبکار از دیگران نمی‌دانند. لازمه تحصیل در این دانشگاه، هیچ مدرکی نیست، هیچ آزمونی نیست، و به هیچ کنکوری نیاز نیست. دانش‌های این دانشگاه، در همه ابعاد زندگی استفاده می‌شود و هیچکدام از کلاس‌هایش بیخود نیست. ماه مبارک رمضان نزدیک است و از هم‌اکنون همه شما به این دانشگاه دعوتید... بشتابید تا دیر نشده... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
کدام Exodus؟ 🔹 خروج یا Exodus یکی از دیرین‌گونه‌های یهود است مبنی‌بر اینکه در زمان حضرت موسی (ع)، بنی‌اسرائیل از دریای سرخ عبور کرده و وارد شبه‌جزیره سینا و بعداً وارد فلسطین شدند. دغدغه‌ی حضرت موسی (ع) ، «خروج» بنی اسرائیل از ظلمات به سمت نور بود (چنانکه خداوند به او فرمود «اخرج قومک من الظلمات الی النور») اما دغدغه بنی‌اسرائیل، «خروج» از مصر به سمت فلسطین بود. حال، پس از حدود 3000 سال، همان قوم یهود، دغدغه‌ی دیگری دارند و Exodus دیگری را مطرح می‌کنند و آن خروج اهالی فلسطین، از فلسطین به سمت مصر است؛ حال آنکه در تمام این 3000 سال، قوم یهود از نور به سمت ظلمات خروج کردند و نه‌تنها چنین کردند بلکه خودشان طواغیت و شیاطینی شدند که دیگران را نیز از نور به سمت ظلمات خروج می‌دهند. 🔸 «خروج»، یکی از کلیدواژه‌های قرآن است و در موارد متعددی به کار رفته است. خروج از ظلمات به سوی نور، خروج از موت معنوی به سوی حیات معنوی، خروج از سرزمین شرک به سرزمین توحید، خروج از کفر به سوی ایمان، و خروج از نار به سوی نور، بخشی از چهارچوب مفهومی قرآن در این زمینه است که این موارد را ستایش نموده و از سوی دیگر، مواردی نظیر خروج از نور به سوی ظلمات، خروج از حیات به سوی ممات و خروج از ایمان به سوی کفر بخشی ار مواردی است که مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است. من حیث‌المجموع، یکی از امّهات قرآن کریم در این زمینه، تأکید بر «خروج صدق» در آیه‌ی «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق» می‌باشد. 🔹 و اما نکته مهم دیگر آن است که «حماسه‌ی حماس»، آیتی است از قدرت معرفت توحیدی و استقامت در درون تک‌تک ما و درندگی اسرائیل نیز صرفاً آیتی است از گرگ‌های درون ما. شاید خیلی به ایمان خودمان غرّه شده باشیم اما همین تاریخ 45 سال اخیر انقلاب اسلامی سرشار است از کسانی که بااینکه از ما مدعیان مؤمن‌تر و انقلابی‌تر بودند اما از گرگ‌های وجودشان آگاه نبودند و کم‌کم متوجه شدند که اسرائیلِ درونشان، غزه درونشان را نابود کرده است. تا وقتی به مقام مخلَصین نرسیم، همچنان در تیررس شیطان هستیم. ای دریده پوستین یوسفان / گرگ برخیزی از این خواب گران ✅ راه نجات در معرفت توحیدی است. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
توشه هجرت به شهر رمضان 🔸 یکی از نکات بسیار مهم در فهم گناهان، این است که گاهی اوقات، گناهان انسان تبعاتی دارد که سلسله‌وار موجودات ظلمانی تولید می‌کند و همه این‌ها وزر و وبال برای انسان ایجاد می‌کنند و انسان توان پرواز به عالم ملکوت را نخواهد داشت. 🔹 توضیح مطلب این است که از هر عمل و گفتار و فکر انسان، موجودی تولید می‌شود که یا نورانی است و یا ظلمانی. این موجودات با یکدیگر به جدال می‌پردازند و گاهی گروهی از آن‌ها دیگری را نابود می‌کنند و غالب می‌شوند و همین امر است که موجب می‌شود انسان گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی، حالش خراب می‌شود زیرا موجودات ظلمانی‌ای که قبلاً تولید شده بود به سراغ انسان می‌آیند و او را از راه حق بازمی‌دارند. 🔸 و اما چگونه می‌توان این موجودات ظلمانی را کاملاً نابود کرد؟ راهکار این امر، محاسبه کامل حق الله و حق‌الناس‌هایی است که به شکل‌های مختلف بر دوش ماست و سپس عزم بر ترک آن‌ها و ادای حقوق مالی و... و در واقع یک توبه کامل. 🔹 یک توبه کامل انسان را از همه گناهان و تبعات گناهان پاک می‌کند و همه موجودات ظلمانی را نابود می‌نماید و انسان سبک‌بال می‌شود. برای هجرت به شهر رمضان، توبه کامل و محاسبه کامل ضروری است. و اساساً همان‌طور که هر گروهی سال نوی خود را از زمانی آغاز میکند (مثلاً آغاز سال یک کشاورز از ابتدای پاییز است)، آغاز سال اهالی معرفت توحیدی، آغاز ماه رمضان است که پیش‌زمینه ورود به این سال نو، محاسبه فلاح و خسارت در زمینه معرفت توحیدی است. سال نوی موحدان مبارک 🌹 ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🎉 مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد محمدرسول‌الله با همکاری اندیشکده تثبیت برگزار می‌کند: سلسله جلسات آموزش مباحث استراتژیک با عنوان «رمضان روشن‌فطران» 📽 همراه با پخش انیمیشن‌ها و فیلم‌های مختلف ✅ برای کودکان، نوجوانان و جوانان محورها: 🔸 هجرت به شهر رمضان 🔹 روش کلیم‌الله‌ شدن 🔸 به کشتی نوح نمی‌رسی! 🔹 یوسفِ درونت را نکُش 🔸 عصای فرعون یا عصای موسی؟! 🔹 آخرت نخواهد آمد؛ آمده است! 🔸 توحید را اشتباه فهمیده‌ایم 🔹 جهاد با زامبی‌ها 🔸 مردن قبل از مُردن 🔹 دانشگاه‌های جهل 🔸 تمدن غصاب‌ قصاب 🔹 توهمات اقتصاد 💠 مدرس: امیر حسینی 💠 هزینه: رایگان 💠 زمان: ایام ماه رمضان؛ یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها؛ ساعت 16:45 تا افطار 💠 مکان: بیرجند- بلوار غفاری- بیست‌متری جرجانی- مسجد محمدرسول‌الله- طبقه فوقانی مسجد @MohammadRasoolAllah_News @tasbit1444
دعای سحر: تبدیل بازیگر به کارگردان 🔹 هدف خلقت این است که ما در این صحنه و تئاتر بزرگ عالم هستی، بهترین بازیگر باشیم و نه‌تنها بهترین بازیگر باشیم بلکه خودمان کارگردان شویم. و این امری است که در دعای سحر از خداوند می‌خواهیم. به خواسته‌هایمان در دعای سحر دقت کنیم. در این دعا اسم اعظم هست و اگر مردم می‌دانستند که در این دعا چه گنج‌هایی‌ست، برای رسیدن به حقیقت این دعا باهم مبارزه می‌کردند. برخی از فرازهای این دعا را مرور کنیم: 🔸 خدایا به بهاءت تو را قسم میدهم بهاءت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین بهاءت را خدایا به جمالت تو را قسم می‌دهم جمالت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین جمالت را خدایا به جلالت تو را قسم می‌دهم جلالت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین جلالت را خدایا به علمت تو را قسم می‌دهم علمت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین علمت را خدایا به کلماتت تو را قسم می‌دهم کلماتت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین کلماتت را 🔹 و همین‌طور تا انتهای دعا از خداوند می‌خواهیم که عظمت و نور و رحمت و عزت و شرف و سلطنت و سایر اسمائش را در عالی‌ترین وجه به ما هم بدهد. 🔸 ما نسبت به این دعا که یکی از دعاهای سریع الاجابه نیز هست، مأمور شده‌ایم که در آن اصرار و جدیت داشته باشیم. و البته برای اجابت این درخواست‌ها، هیچ پشتوانه‌ای نداریم جز تفضل خداوند برای اعطای مقام خلافت اللهی به بندگانش. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
حسابرسی سال نوی توحیدی برای محاسبه قبل از ورود به ماه رمضان نکاتی چند عرض می‌شود: 1⃣ پیش‌زمینه نفس، نفس است. حسابداری نفس از شناسایی تک‌تک اعمال و باورها و ارزیابی آن‌ها و شناخت نسبت به گناهان مختلف حاصل می‌شود. 2⃣ حسابداری و حسابرسی نفس، نسبت به دو مقوله انجام می‌شود: ایمان و عمل صالح. هرچقدر در ارتقای ایمان کاستی داشته‌ایم، موجب ماست و هرچقدر در انجام عمل صالح کاستی داشته‌ایم موجب ماست. 3⃣ برای محاسبه نفس، نیازمند به یک هستیم. میزان ایمان و عمل صالح، ائمه هدی علیهم‌السلام هستند. در عصر حاضر، الگوهای در دسترس که میزان ایمان و اعمال ما قرار می‌گیرند، شهدا می‌باشند. نسبت به این میزان‌ها در چه وضعیتی هستیم؟ 4⃣ محاسبه نفس، نسبت به نفع و ضرر نیست (برخلاف حسابداری مادی) بلکه نسبت به و است. باید احصاء کنیم در طول یکسال گذشته چقدر فلاح داشته‌ایم و چقدر خسارت. 5⃣ لازمه‌ی احصاء فلاح و خسارت، احاطه بر آن‌هاست. هرچه بیشتر باشد بر ایمان و اعمال بیشتر است و هرچه احاطه بیشتر باشد بیشتر و قوی‌تر است. 6⃣ همان‌طور که در حسابداری، بدهکار و بستانکار مطرح است در محاسبه نفس نیز همینطور است. ، روح ماست که حقیقتی نورانی از ناحیه خداوند است. نیز نفس ماست که اسیر هواهایش است و به حقیقت روحانی ما ظلم می‌کند. 7⃣ پس از حسابرسی، نسبت به هر خسارت، بایستی استغفار کنیم که به موجب آن خداوند و می‌نماید. و نسبت به هر فلاح باید شکرگزاری کنیم که به موجب آن خداوند، و می‌فرماید. ✅ کسی که هرشب قبل از خواب به حساب نفسش برسد، از حسابرسی قیامت در امان است. به حساب نفسمان برسیم پیش از آنکه به حسابش برسند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
شاخص‌ سنجش سلبریتیسم 📝 یادداشتی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا 🔸 در مباحث گذشته اشاره شد که سبک زندگی سلبریتی‌ها همان حیات خبیثه است و سبک زندگی شهدا همان حیات طیبه. اما معیار و شاخص و سنجه‌ی حیات طیبه و حیات خبیثه چیست؟ پاسخ این سؤال را از امام صادق علیه‌السلام خواستند و ایشان فرمودند :«قناعت». 🔹 اکنون در عصر تقابل شهدا و سلبریتی‌ها و با دیدن الگوهای بارز حیات طیبه و حیات خبیثه، معنی این شاخص‌گذاری امام صادق علیه‌السلام را بهتر می‌فهمیم. قناعت بهترین شاخص شناخت زندگی شهید از یک سلبریتی است. کسی که حیات خبیثه دارد (یک سلبریتی) به هیچ چیز قانع نیست؛ نه به کافی، نه به پول کافی، نه به فالوور کافی، به هیچ چیزی قناعت نمی‌کند و مدام طمع بیشتری دارد. لذا از هر راهی به دنبال کسب شهرت است. 🔸 برعکسِ سلبریتی‌ها که نماد حیات خبیثه‌اند، شهدا نماد حیات طیبه‌اند. چرا؟ چون نه طمع شهرت دارند، نه طمع پول و نه طمع فالوور. شهدا با انفاق و حتی ایثار مال و جان و آبرویشان، بیشترین خدمت‌رسانی را به مردم دارند و توقعی از آن‌ها ندارند. 🔹 در مقوله قناعت، ما با طیفی از مفاهیم مواجهیم که شاخص‌سازی را راحت‌تر می‌نماید. مفاهیم زیر را می‌توان بعنوان شاخص‌های سنجش حیات طیبه در یک نمودار واحد رسم نمود که به ترتیب عبارتند از: ایثار، انفاق، قناعت، بخل، طمع، و شح ۶ مفهوم فوق درجات شهید بودن و درکات سلبریتی بودن را برای ما مشخص می‌سازد. هرچه بیشتر مال و نفس و آبروی خود را فدای نوامیس سه‌گانه دین و وطن و زنان نماییم، ایثار بیشتری داریم و در درجه بیشتری از شهادت هستیم و بالعکس هرچه بیشتر برای مال و نفس و آبروی خود طمع داشته باشیم و نوامیس سه‌گانه را فدای مال و نفس و آبروی خود کنیم، در درکات پایین‌تری از سلبریتیسم قرار داریم. پناه بر خداوند از چنین وضعیتی! ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
تمدن‌سازی آتش‌محور یا نورمحور؟! ♨️ در یادداشت‌های قبل‌ اشاره شد که حباب، آیت هوای نفس است. و اما وقتی آتشی به یک حباب زده شود، آن آتش شعله‌ورتر می‌شود و این پدیده، آیت حطمه است. حطمه آتشی است که با هوای نفس جهنمیان مخلوط شده و شعله‌ورتر می‌باشد. ♨️ چهارشنبه سوری، یکی از مظاهر تمدن‌سازی آتش‌محور است. تمدن‌سازی و جامعه‌سازی می‌تواند آتش‌محور و یا نورمحور باشد. از این دو حالت خارج نیست. تمدن‌سازی و جامعه‌سازی در عصر حاضر آتش‌محور است و تمدن نوین اسلامی در عصر جامعه مهدوی، نورمحور خواهد بود. ♨️ در قرآن کریم، تقابلی وجود دارد بین نار و نور. اجنه از جنس نار هستند و ملایکه از جنس نور. خشم و شهوت و کینه و حسد از جنس نار هستند و وضو و نماز و تفقه و تعقل از جنس نور. علوم انسانی مدرن عمدتاً مبتنی بر خشم و شهوت هستند. بعنوان مثال علم اقتصاد در مبانی و در فرمول‌هایش عمیقأ مبتنی بر خشم و شهوت بوده و آتش‌محور است. استرس بدهی و حرص و طمع در زندگی اقتصادی بخش کوچکی از این آتش‌محوری است. سایر علوم انسانی مدرن نیز همینطورند نظیر جامعه‌شناسی، روانشناسی، مدیریت، و علوم سیاسی؛ همگی مبتنی بر آتش هستند نه نور. این بحث، بحثی مفصل است و سرریز آن در همه علوم قابل بررسی است. 🔆امام جریان حق: خودش نور است متقین: خط مشی‌شان‌ نور است مومنین: اقتباس نور می‌کنند ♨️منافقین: باید التماس نور بکنند کفار: خط مشی‌شان در تاریکی با نار است امام جریان باطل: خودش نار است ✅ تمدن‌سازی باید نورمحور باشد. طراحی جشن‌های اجتماعی نیز که یکی از ابعاد تمدن است، باید نورمحور باشند نه آتش‌محور. هجرت فردی و اجتماعی از نار به نور یکی از مولفه‌های معرفت توحیدی است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهیده راشل کوری 🔹 ۲۶ اسفند یا ۱۶ مارس، تاریخ شهادت یک خانم مسیحی آمریکایی در رفح است. راشل کوری ۲۳ ساله در ۲۱ سال پیش در اعتراض به اشغال‌گری رژیم غاصب در مقابل بولدوزر اسرائیلی ایستاد و بولدوزر از روی او رد شد و به شهادت رسید. 🔸 راشل کوری، همان کسی است که در کودکی در سخنرانی‌اش در کلاس پنجم دبستان، رؤیا داشت؛ رؤیای رفع فقر از کل جهان، رؤیای حل مشکلات مردم جهان، رؤیای نجات همه کودکان جهان. کودکی راشل به ما می‌آموزد که به کودکان امروزی باید رویا و استراتژی آموخت و الگوی کودک تراز را به آن‌ها معرفی نمود. 🔹 هم‌اکنون پس از ۲۱ سال، همان رفح که راشل در آنجا شهید شد، میزبان میلیون‌ها فلسطینی آواره است. راشل، الگوی همه مردان و زنان آزاده در سراسر جهان شده است. کودکی‌اش تا جوانی‌اش و شیوه مرگش، همگی الگوی کودکان و زنان و مردان جهان است و خداوند روز قیامت با نشان دادن افرادی مثل او با برخی سران بی‌خاصیت عرب محاجه خواهد نمود. 🔸 و اما معنی اسم راشل چیست؟ راشل همان راحیل است که اسم مادر حضرت یوسف علیه‌السلام بوده و به معنای کوچ‌کننده می‌باشد. راشل کوری حقیقتا کوچ و هجرت کرد؛ از تنبلی به سمت جهاد؛ از گمراهی به هدایت؛ و از افساد به اصلاح. او راحل بود و مهاجر. 🔹 نام راشل کوری هم‌اکنون بر تارک تالار مهم‌ترین کرسی نظریه‌پردازی کشور که تحولاتی شگرف در علوم انسانی ایجاد نموده می‌درخشد. خود این امر نشانه‌ای است بر اینکه تحول در علوم انسانی نیز نیازمند راشل‌هایی است که در مقابل بولدوزرهای علوم انسانی یهودی بایستند و مردانه به شهادت برسند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
مبانی نظری «جهش تولید با مشارکت مردم» 🔹 سال ۱۴۰۳ توسط امام جامعه به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. اما اجزا و عناصر این مشارکت چه مواردی است؟ در جدول پیوست‌شده، برخی از این‌ها بیان شده است. برای فهم بهتر مشارکت مردم باید تبیین شود مشارکت مردم چه چیزی نیست. یعنی اول «لااله» را بگوییم و بعد «الا الله» را. 1️⃣ مشارکت مردمی، اقتصاد آدام اسمیتی نیست؛ اقتصاد مبتنی بر دست نامرئی بازار و تعادل عرضه و تقاضا هیچ ربطی به اقتصاد مردمی ندارد لذا مشارکت مردم را در این چارچوب تحلیل نکنید. 2️⃣ مشارکت مردم به معنای تقویت بخش خصوصی نیست و اساساً اقتصاد مردمی در ذیل دوگان دولتی‌سازی و خصوصی‌سازی نمی‌گنجد زیرا پارادایم آن متفاوت است. 3️⃣ مشارکت مردم به معنای افزایش بانک‌محوری و افزایش وام‌دارسازی مردم به سیستم بانکی نیست. بسط و تعمیق رباخواری و افزایش ضریب نفوذ بانک‌ها در جامعه، در تضاد آشکار با مشارکت مردم قرار دارد. ✅ نمونه خوب مشارکت مردم در سال‌های اخیر، اقتصاد اربعین است که در آن، معیشت بیش از ۲۵ میلیون نفر در طول چند هفته به خوبی تأمین می‌شود و از نظر تغذیه، اسکان و درمان با مشکلی مواجه نمی‌شوند. ‼️ ضمنا انتخاب این شعار بیانگر این نکته است که: ای مردم، برای جهش تولید منتظر دولت نباشید و خودتان با همان حداقل امکانات وارد صحنه شوید تا «لیقوم الناس بالقسط» محقق شود. و برای رفع بی‌حجابی و سایر مشکلات نیز خودتان به پا خیزید و «آتش به اختیار باشید زیرا قرارگاه دولتی مختل شده است». در این زمینه مباحث ما ادامه خواهد داشت... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
تجاوز اسرائیل به غزه یا ایران؟ ▪️خبر تجاوز سربازان اسرائیلی به زنان مسلمان غزه در بیمارستان شفا قلب همگان را به درد آورد، وجدان‌ها را بیدار ساخت و اعتراضات مختلف را برانگیخت. اما علت این تجاوزها چیست و ریشه در چه دارد؟ ▪️علت این تجاوزگری را قرآن کریم در رباخواری یهود می‌داند. در آیه ۱۶۱ سوره نساء می‌فرماید: و اخذهم الربا. و در آیه ۶۲ سوره مائده می‌فرماید: و اکلهم السحت. و سحت همان رباست. در واقع از همان زمان پس از ملک سلیمان نبی، رباخواری درمیان یهود آغاز شد. ▪️و اساساً علم اقتصاد که علمی ذاتأ یهودی است، عمیقاً آغشته و آمیخته به رباست. ربا نیز همان گناهی است که بدتر از هفتاد بار تجاوز به محارم تعریف شده است. تعمیق و بسط ربا، به معنای تجاوز مالی یهود به جامعه اسلامی است چنانکه هم‌اکنون یهودیان در سیستم مالی بورس و بانک ایران نفوذ دارند. ▪️تجاوز اسرائیل به فلسطین دو مرحله داشت: تجاوز به سرزمین ⬅️ تجاوز به نوامیس اما تجاوز اسرائیل به ایران سه مرحله دارد: تجاوز علمی ⬅️ تجاوز مالی ⬅️ تجاوز به نوامیس ▪️مرحله تجاوز علمی با ترجمه بی‌محابای دانش‌های ذاتأ یهودی غرب و تدریس آن‌ها در دانشگاه‌ها و نظام مدرک‌گرا در دهه‌های هفتاد و هشتاد انجام شد. مرحله تجاوز مالی با رشد قارچ‌گونه و بی‌رویه بانک‌ها و نظام مالی یهودی در دهه‌های هشتاد و نود انجام شد. مرحله تجاوز به نوامیس با انقلاب جنسی و ترویج برهنگی در دهه نود و دهه اول قرن جدید درحال انجام است. ▪️بااینکه بسط و تعمیق رباخواری در اعماق نظام اقتصادی ایران نفوذ یافته، اما هم‌اکنون نیز مزدوران و فریب‌خوردگان به این وضعیت اکتفا ننموده و از طریق دو پروژه «استقلال بانک مرکزی» و «پول دیجیتال بانک مرکزی»، به دنبال گسترش این وضعیت هستند. ▪️سکوت و بی‌تدبیری و سیب‌زمینی بودن مسئولین در قبال این تجاوزات نابخشودنی است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
جریان خطرناک «مقتسمین» ‼️دو جریان نسبت به مواضع امام خامنه‌ای ظلم می‌کنند:‌ جریان تحریف و جریان مقتسمین. علت تحریف این است که می‌خواهند نظرات خودشان را بر امام جامعه تحمیل کنند و با نفاق، ایشان را به نفع خود مصادره نمایند. آیات مختلف قرآن، تحریف‌گران را لعنت می‌کند. جریان مقتسمین نیز جریانی است که در آیات ۹۰ و ۹۱ سوره حجر اینگونه از آن‌ها یاد شده است: «المقتسمین الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ» یعنی قرآن را قسمت‌قسمت نموده و برخی از آن را قبول نکردند. در عصر حاضر اینان کلام نایب امام زمان را قسمت‌قسمت می‌کنند. 🔹 آیه ۴۱ سوره نساء می‌فرماید: مِّنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ... لَّعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ همچنین آیه 41 سوره مائده می‌فرماید: لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً ۖ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ ... وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِّنْهُمْ ... أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ ۖ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ آیه 112 سوره انعام می‌فرماید که همیشه در اطراف مصلحان و صالحان، شیاطینی قرار میدهیم: وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ‼️ برای فهمیدن و فقهیدن مواضع امام خامنه‌ای، به حرف کسانی‌که خود را به ایشان منتسب می‌کنند توجه نکنید. از کسانی‌که همراه با امام خمینی در هواپیما از پاریس به تهران آمدند، اغلبشان منحرف شدند و ایشان را تنها گذاشتند. اطرافیان پیامبر و ائمه علیهم السلام هم که زبانزد و معرّف حضور شما هستند. پس اطرافیان را ملاک قرار ندهیم. ▪️تحریف سخنان امام خامنه‌ای درباره مجلس جدید ▪️تحریف سخنان ایشان درباره بنگاهداری بانک‌ها ▪️تحریف سخنان ایشان درباره ماسک زدن در ایام کرونا ▪️تحریم سخنان ایشان درباره علوم انسانی ذاتاً مسموم ▪️تحریم سخنان ایشان درباره مبارزه با جریان غیرانقلابی درون نظام ▪️تحریم سخنان ایشان در مذمت علم اقتصاد ▪️ تحریم سخنان ایشان در مذمت فوتبال ▪️تحریم سخنان ایشان در مذمت سبک معماریِ فعلی ▪️تحریم سخنان ایشان درباره دلارزدایی ▪️تحریم مواضع ایشان نسبت به علوم انسانی غیرتوحیدی ▪️تحریم انتقادات ایشان نسبت به صداوسیما ❗️موارد فوق صرفاً بخشی از جریان تحریف و جریان مقتسمین علیه مواضع امام خامنه‌ای است. بسیاری از مواضع ایشان به گوش مردم نرسیده و به همین دلیل است که ایشان در برخی زمینه‌ها مغلول‌الید شده‌اند. ⚠️ مقصود امام خامنه‌ای از «جهش تولید با مشارکت مردم» نیز در ذیل تحریفات مختلفی قرار می‌گیرد اما فهم مقصود واقعی‌شان از عنوان سال فقط با مراجعه به بیانات قبلی و نگاه قرآنی ایشان میسر است. ایشان فرموده‌اند: 🔹 [از ویژگی‌های سیاستهای اقتصاد مقاومتی] مردم‌محوری است. تجربه هم به ما نشان میدهد، بیانات و معارف اسلامی هم تأکید میکند که هرجا مردم می‌آیند دست خدا هم هست. یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة هرجا مردم هستند، عنایت الهی و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست؛ نشانه و نمونه‌ی آن، دفاع هشت‌ساله، نمونه‌ی آن خود انقلاب، و نمونه‌ی آن گذر از گردنه‌های دشوار این ۳۵ سال [است] چون مردم در میدان بودند، کارها پیش رفته؛ ما در زمینه‌ی اقتصادی به این کمتر بها دادیم. (1392/12/20) 🔹 ما حرفمان با مردم بر مبنای اعتماد متقابل است؛ بنده به تک تک این ملّت اعتماد دارم؛ به این حرکت عمومی اعتماد دارم؛ معتقدم «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة»؛ اعتقاد دارم دست خدا است که دارد کار میکند. بیست‌ودوّم بهمن را نگاه کنید؛ روز قدس را نگاه کنید، این دست خدا است؛ خدا را می‌بینیم، اعتماد میکنیم به این حرکت مردمی، به این احساس مردمی، به این صدق و بصیرت مردمی اعتماد میکنیم؛ حرف میزنیم باهم. (1394/01/20) 🔹 یکی از مشکلات ما در طول این سال‌ها این بوده که افرادی آمده‌اند مفاهیم اسلامی را با مفاهیم غربی ترجمه کرده‌اند، حرف‌های غربی‌ها را تکرار کرده‌اند، دنبال تحقق آن‌ها بودند؛ درحالی‌که انقلاب اسلامی برای این نیست. آزادی غربی درزمینه‌ی اقتصاد، همین مطالبی است که می‌بینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتی» و رسیدن به این وضع دیکتاتوری اقتصادی موجود دنیا که الآن دارد انحلال و فروریختگی خودش را به‌تدریج نشان می‌دهد. مراد ما از آزادی که این نیست. آزادی انسانی به معنای آزادی اخلاقىِ بی‌بندوباری فرهنگىِ غربی نیست. ما نباید برای اینکه خودمان را در چشم غربی‌ها شیرین کنیم، دم از حرفی بزنیم که آن‌ها می‌زنند؛ که حرفِ غلط است، باطل است و امروز دارد بطلان خودش را نشان می‌دهد. (1390/07/24) ✅ مختصری از نگاه قرآنی امام خامنه‌ای درباره مبانی نظری مشارکت مردم پیش‌تر در کانال بیان شد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444