#زیباترین_درس🌹
استادى داشتم كه مدّتى خدمت او درس مى خواندم ، يك روز به هنگام درس ، درب اطاق باز شد.
استاد بلند شد درب را بست وبرگشت و درس را ادامه داد.
گفتيم : آقا مى گفتى ما مى بستيم!
فرمود: خوب نيست استاد به شاگردش دستور بدهد!
خدا مى داند هر چه نزدش خواندم فراموش كرده ام ، امّا اين برخورد همچنان در ذهنم باقى مانده است.
#استاد_قرائتی
کاش بعضی معلمان یاد بگیرن و به دانش آموزان به چشم برده نگاه نکنن💢❌⭕️
🔸اهدای ۱۰ هزار ویال داروی رمدیسیور به وزارت بهداشت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای آسیبدیدگان از کرونا در مناطق محروم
🔹رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در دیدار با وزیربهداشت گفت: امروز ۱۰هزار داروی ضدکرونای رمدسیور ، ۱۰۰ دستگاه تیوِپس، ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۱۰۰ هزار ماسک n۹۵ و ۱۰۰هزار گان ساخت ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) را تقدیم وزارت بهداشت میکنیم.
🔹وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: یکی از قسمتهای عمده تلاش برای تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام انجام میشود. زحمات ستاد اجرایی برای تولید دارو چشمگیر بود و ما از طریق سامانه ۴۰۳۰ که از خدمات بزرگ ستاد اجرایی است توانستیم آمار مرگ و میر را به نزدیک ۳۰ نفر برسانیم که دستاورد بزرگی بود.
⭕ سوخت گیری خودرو با #گاز ال پی جی حادثه آفرید.
سرهنگ محمدرضا خدادوست،فرمانده انتظامی شهرستان #اصفهان:
🔹️در این حادثه آقا و خانمی به دلیل #سوخت_گیری، غیر اصولی #خودرو در پارکینگ منزل شخصی خود دچار سوختگی ۶۰ و ۸۰ درصدی شدند.
🔰👌دقت کنید// #هزارمرتبه گفتیم //
شیلنگ خروجی گاز حتما" باید یک متر بیرون ماشین ، هوا رو تخلیه کنه.
تا در صورت ایجاد #جرقه
#آتش بیرون صندوق باشه و بشه کپسول و تجهیزات رو قطع نمود..👌
10.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تلاش عجیب بیبیسی فارسی برای تبدیل شدن به آمدنیوز
35.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عکس العمل مشترک ایران و چین به زورگویی های آمریکا
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلمی تکاندهنده از بخش کرونا بیمارستان بهارلو تهران! همه تختها پر از مریض بدحال، ۹۰ درصد بیمارستانها پر شده اند.
👌 وقتی اعلام میکنن ، هیچ داروی #گیاهی رو #خداوند #خلق_نکرده..😱
✅ البته #دود برگهای #همه_درختان / بخصوص گرما و دود برگهای تازه و #معطر درخت #اکالیپتوس ضد ویروس #بسیار_قوی هست و تا #قیامت برای این کار #خلق_شده..💯
♨️ #استنشاق تنها یکدقیقه #گرمای_اسانس چند برگ #معطرتازه_اکالیپتوس روی شعله پخشکن اجاق گاز / یعنی نابودی #تمام_ویروسهاا در یک لحظه و #تمام....😍😳
👌 اگه برگها معطرتازه باشن / نیاز به #تکرار هم نمیشه..
#الحمدلله. انشاالله تا پایان #کروناها
🌷 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
🌺 حضرت صدیقه طاهره ،فاطمه زهرا، سلام الله علیها:
💐 اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه.
🌹یقیناًسعادتمندترین سعادتمندان عالم به معنای حقیقی کسی است که امام علی(علیه السلام) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.
📚 امالی(شیخ صدوق) ص۱۸۳
بصائر:
گزارش خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان « آدرس غلط بعد از غرق مصنوعی!» نوشت: غرق مصنوعی -waterboarding- یکی از ترفندهای رایج در عملیات روانی است.
واژه غرق مصنوعی از نوعی شکنجه که در آمریکا و انگلیس رایج بوده و هنوز هم هست گرفته شده است. آمریکاییها از غرق مصنوعی یا القای حس خفگی برای اعتراف گرفتن از چریکهای «خمر سرخ» در جنگ ویتنام و اعترافگیری از اسرای طالبان در بازداشتگاه مخوف گوانتانامو استفاده میکردند.
با این توضیح که زندانی را برهنه کرده و روی یک تخت چوبی میبستند به گونهای که سر زندانی پائینتر از پاها باشد و سپس پارچهای روی صورتش میگذاشتند و با فاصلههای کوتاه جریان تند آب را روی پارچه میریختند. زندانی در این حالت احساس میکرد که در حال خفه شدن است و شماری از آنان برای نجات جان خود به خواسته شکنجهگران تن میدادند!.
آمریکاییها از این ترفند به گونهای دیگر و با همان هدف القای حس خفگی در عملیات روانی نیز استفاده میکنند. آمریکا در حوزه عملیات روانی علیه ایران اسلامی، همه تلاش خود را به کار میگیرد تا شرایط کشورمان را غیرقابل تحمل و مشکلات را صدها برابر از آنچه که هست سختتر و شکنندهتر جلوه بدهد به گونهای که مردم احساس کنند به پایان راه رسیدهاند!یعنی همان غرق مصنوعی و حس خفگی!
انسانی که احساس میکند در حال غرقشدن است به هر وسیلهای که در آن احتمالی از نجات هست چنگ میزند (الغریق یتشبث بکل حشیش- شخص که در حال غرقشدن است {برای نجات خود} به هر خس و خاشاکی چنگ میزند).
حالا به این نکته از بیانات حکیمانه و راهگشای اخیر حضرت آقا توجه کنید: «امّا آن مسئله اوّل که تضعیف روحیه مردم و ضعیفکردن نشاط و تحرّک و امید مردم است، از اوّل انقلاب بوده. از اوّل انقلاب، خط ثابت دشمن همین بود که خطاب به مردم ایران، به وسیله تلویزیونها، رادیوها
-البتّه آن وقت محدودتر بود، حالا که دیگر وسیع هم شده و انواع و اقسام راههای ارتباطی وجود دارد- به مردم ایران تفهیم کنند که بیچاره شدید، دیگر مثلاً کارتان تمام است و هیچ کاری از عهده کسی برای شما برنمیآید، اوضاعتان خراب است و غیره».
دشمن اگر ترفند خود را موثر ببیند و احساس کند که توانسته است مردم را به ناامیدی بکشاند، مرحله دوم این ترفند را به صحنه میآورد و خواسته خود را به عنوان راهخروج مطرح میکند. یعنی «آدرس غلط»!
از حضرت آقاست که «یکی، ضربه به روحیه مردم است که حالا من عرض میکنم که چهجوری میخواهند به روحیه مردم ضربه بزنند؛ یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است... در آن بخش دوّم، [یعنی] آدرس غلط دادن، آدرس دادنشان این جوری است که میگویند «اگر میخواهید تحریم برطرف بشود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید»؛ خلاصهحرف این است که باید کوتاه بیایید در مقابل آمریکا، باید ایستادگی نکنید».
اگرچه آمریکا و متحدانش، طی ۴۱ سال گذشته و مخصوصاً چند سال اخیر برای ناامید کردن مردم و قبولاندن آدرس غلطخود به آنان با همه توان به صحنه آمدهاند و به قول حضرت آقا «خودشان را دارند خفه میکنند» ولی به جرأت میتوان گفت که در این میدان ناکام ماندهاند.
ناکامی دشمن را بیش از همه در سه عرصه میتوان جستجو کرد، اول و بااهمیتتر از همه روشنگری حکیمانه رهبر معظم انقلاب که خود حدیث مفصلی بیرون از محدوده این وجیزه ناچیز است.
دوم آن که مردم ما آمریکا را میشناسند و از جنایات هولناکی که علیه همه ملتها و مخصوصاً ملت ایران مرتکب شدهاند باخبرند، از این روی اگرچه با مشکلاتی روبرو هستند ولی کوتاه آمدن در مقابل آمریکا را نه فقط گرهگشا نمیدانند بلکه از آن تلقی خودکشی دارند.
و سوم این که آمریکا امروزه با بحرانهای سخت و چندجانبه اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، جانی و ... روبروست تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران معتقدند شمارش معکوس برای افول آن آغاز شده است و...
در این میان اما، همراهی برخی از رسانههای داخلی و شماری از افراد به ظاهر خودی با دشمن را نمیتوان نادیده گرفت و نباید از کنار دروغپردازی آنان به نفع اهداف تعریف شده دشمن که بیتردید نوعی از وطنفروشی است به آسانی عبور کرد... و شرح این ماجرا اگرچه به درازا میکشد ولی ضروری است و با ذکر جزئیات در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت.
انتهای پیام
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ #سواد_رسانهای را بفهمید!
🔶با گذشت زمان و فراگیر شدن گوشیهای همراه و اینترنت و متعاقبا شبکههای اجتماعی، حتی کوچکترین خبرها نیز در کسری از ثانیه و تنها با فرستادن دکمه (Send) انتشار یافته و در کمتر از پنج دقیقه زمان میبرد تا به نظر افراد زیادی برسد.
💠سواد رسانهای یعنی چه؟
🔷در قرن بیست و یکم منظور از سواد تنها سواد خواندن و نوشتن نیست، بلکه آنطور که سازمان یونسکو گفته شامل موارد زیر میشود:
سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد سلامتی، سواد نژادی و قومیتی، سواد بوم شناختی، سواد تحلیلی، سوادانرژی، سواد علمی. #سواد_رسانهای عبارت است از #قدرت_تشخیص و تمیز رسانههای مختلف #به_منظور_بهره_وری_مؤثر از آنها، #قدرت_درک_مفهوم_پنهانی #اطلاعات_انتشار_یافته، که این اطلاعات گاهی میتواند خبر باشد و گاهی هم خیر، میتواند حتی یک جک باشد.
🔷سواد رسانهای امری است که هم به صورت ذاتی در وجود هرکسی موجود است و هم اکتسابی است. همین که ما میدانیم چه رسانه ای مورد علاقه ما است، یعنی سواد رسانه ای داریم، ولی این کافی نیست و باید با #پرورش و #تکمیل آن به سطح بالایی برسیم و از کل مطالب منتشر شده مورد علاقه خود، #اهداف_آنها را نیز درک کنیم.
سواد رسانهای هر فرد با تغییر سن و دانش فرد باید تغییر کند مثلا سوادی که یک کودک باید در مواجهه با رسانهها داشته باشد با سواد رسانهای مورد نیاز یک فرد بالغ بسیار تفاوت دارد.
💠سواد رسانهای! برای چه؟
🔷امروزه رسانهها تنها به انتشار اخبار اکتفا نمیکنند، بلکه #هر_رسانهای با توجه به خط مشی و دلیل منشأ وجودی خود، اخبار را #با_هدفی_خاص منتشر میکند، در نتیجه اگر سطح سواد رسانهای در جامعه کم باشد شاید اثرات مخرب امنیتی، سیاسی و... به جای بگذارد. #سواد_رسانهای نیاز است تا هر خبر و نوشتهای که در هر رسانهای میخوانیم یا میبینیم را باور نکنیم و برای اینکه از سطح سواد رسانهای بالاتری برخوردار شویم باید #همیشه_اخبار را #با_دید_انتقادی بنگریم و پس از خواندن هر مطلبی از خودمان پرسشهایی بپرسیم؛
🔷نظیر اینکه #منبع این خبر کجاست، #چه_کسی یا کسانی از انتشار این خبر و مطلب #سود میبرند، و چه کسانی #ضرر میبینند، باور کردن این خبر توسط من چه پیامدی دارد؟ #منابع_مالی مورد نیاز مجرای خبری #از_کجا_تامین میشود و آیا تأمین کنندگان مالی در تنظیم این خبر نقش مستقیم یا غیر مستقیم داشتهاند یا خیر، و... و اینطور نباشیم که هر مطلبی که از مجرای خبری مورد اعتمادمان منتشر میشود را با چشم بسته و بدون تحقیق بپذیریم و باور کنیم.
🔷هنگامی که #سطح_سواد_رسانهای ما بیشتر شود، دیگر #صاحبان_رسانه #برای_ما_تصمیم نمیگیرند و این #ما_هستیم که تشخیص میدهیم کدام اطلاعات و اخبار را دریافت کنیم، کدام را باور کنیم و کدام را دور بیندازیم. #سواد_رسانهای تعیین میکند که برای هر مطلب و اطلاعاتی چقدر زمان مطالعه بگذاریم و به هر خبر چقدر بها بدهیم. شاید به نظر برسد که سواد رسانهای لازم است تا با استفاده از آن از تحمیل اطلاعات رسانهها جلوگیری کنیم، در حالی که کاملا به این دلیل نیست و دلیل دیگر این میتواند باشد که ما سواد رسانهای لازم داریم تا با استفاده از آن مطالبی که باب میلمان و مورد نیازمان است را بیابیم و از هجوم اطلاعات و اخبار گوناگون جلوگیری شود.
🔷 #در_برهه_کنونی شاید مهم ترین جایی که نیاز به داشتن و استفاده کردن از #سواد_رسانهای دارد در #فضای_مجازی باشد که هر روزه سیل اخبار در آن سرازیر شده و خیلی برای درک و فهم و شعور جامعه مهم است که افراد در آن جامعه دارای سواد رسانهای بالا باشند. سواد رسانهای تنها مختص به رسانههای دیداری و شنیداری نیست بلکه حتی در شبکههای اجتماعی هنگام نوشتن نظر خود زیر پست افراد مشهور هم باید سواد رسانهای اعمال شود. حتما نمونههایی دیدهاید که در این فضا انتشار مییابد و کذب بودن آن بعدها برای عموم آشکار شده مانند: بعضی از اخباری که در نتیجه کمبود سواد رسانه ای در جامعه منتشر شده است.
🔰جنگ روایت ها؛ ابزار جریان تحریف1⃣
✍محمد عبدالهی
🔰دشمنان ملت ایران برای زمین زدن #نظام_اسلامی تمام ظرفیت ها را به کار گرفته اند و با سرمایه گذاری عظیم روی نبرد در عرصه #شناختی دنبال اهداف پلید خود هستند. مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مردم به مناسبت عید قربان با تعبیری دیگر به این عرصه مهم از جنگ دشمنان ملت ایران اشاره فرمودند و#جریان_تحریف را موازی #تحریم ها برای واژگون نشان دادن واقعیت ها درباره کشورمان، از دسیسه های دشمن دانسته و فرمودند:
« هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را میخواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به #روحیهی_مردم است؛.. یکی [هم] #آدرس_غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. این تحریف در این زمینهها است و با این دو هدف دارد انجام میگیرد. پول زیادی هم دارند خرج میکنند برای اینکه این حقایق را تحریف کنند.»
🔰جریان تحریف چگونه عمل می کند که در مواردی می تواند به اهداف خود رسیده و #محاسبات مردم و حتی مسئولان را تغییر دهد؟
🔰 #اندیشکده_رند 20 سال پیش کتابی درباره "جنگهای شبکه ای" منتشر کرد که یک جمله کلیدی داشت: «در جنگهای فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمبها را دارد، کسی پیروز است که #بهترین_روایت را دارد.»
🔰برنده شدن بخاطر #روایت_غالب را پیروزی بدون جنگ تعبیر می کنند. جنگی که با قدرت تولید معنا و روایت و قدرت رسانه صورت می گیرد و طبیعی است که در عصر رسانه و اینترنت، روایت غالب تعیین می کند پیروز نهایی یک میدان نبرد کیست. در سند استراتژی #پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ نیز تنظیم شده، به جنگ «ایدهها» و «روایتها» در عصر بینظمی حاصل از اینترنت، اشاره شده است.
🔰جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند "روایت بسازد"، "کنترل روایت" را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت میکند، چه از ا#یدئولوژی چه از اتفاقات جاری، #افکار را تصاحب می کند و می تواند سیاست های خود را بر آنها تحمیل کند.
🔰در بازار رسانههای جهان، رسانه های بزرگ صهیونیستی مثل #بی_بی_سی و #سی_ان_ان، تعیین کنندگان اصلی روایت ها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه رسانه ای ایران، بی بی سی فارسی و نوچه های رسانه ای اش چه شبکه های ماهواره ای چه روزنامهها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدل های تولید آن را اقتباس و تقلید می کنند، فرماندهی جنگ روایت ها را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند. شاهد هم تغییر #سبک_زندگی بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانه ای نشود، ضربات سهمگین تری از آن خواهیم خورد.
🔰آنها چگونه روایت می سازند؟ #اخبار مهمترند یا #روایت_ها؟ روایت ها چگونه غالب می شوند؟! آنها چه روایت هایی برای ما ساخته اند که در پس ذهنمان جا گرفته اند؟
🔰برخلاف تصور برخی، رسانه حرفه ای، هیچ خبر یا تصویر و فریمی را بی هدف تولید نمی کند. آنها ابتدا یک روایت را می سازند. که شاید اصلا در هیچ خبر و تحلیلی، مستقیما آن روایت را به شما نگویند. مثلا اتاق فکر بی بی سی تصمیم می گیرد یکی از مهمترین پاشنه های راهبردی ایران را هدف بگیرد: #مقاومت. روایت می سازد: «مقاومت بی فایده است، همه باید در نظام جهانی مدنظر امریکا هضم شوید.» و بعد بر اساس این روایت هزاران خبر و تحلیل می سازد یا میگوید، مستندهای تاریخی می سازد، کمپینهای اجتماعی و رسانه ای به راه می اندازد، حتی در سطوح خرد در فلان کانال پرطرفدار طنز شعر و انیمیشن منتشر می شود.
🔰یا روایت می سازد «جمهوری اسلامی ناکارآمد و رو به شکست و نابودی ست» مرتبا در بخش های خبری اخبار سیاه و ناامید کننده و تحقیر آمیز نمایش می دهند و این باور را به مخاطب قالب می کنند که «ایران دیگر جای زندگی نیست»، «هیچ امیدی به حل مشکلات نیست»، «علت مشکلات سیاست های تنش زای نظام و ارتباط نداشتن با آمریکاست»؛ اینکه ایران در انزوا قرار دارد و با وجود تحریم ها سرنوشت محتوم ملت ایران بیچارگی روزافزون است...
🔰اینکه کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر دنیا به خاطر برقراری مناسبات با آمریکا روز به روز در حال پیشرفتند؛ اینکه ما با تسلیم نشدن در برابر غرب به سمت #ونزوئلا و #کره_شمالی شدن پیش می رویم؛ اینکه نفوذ منطقه ای هزینه ساز بوده و عامل رنج مردم ایران است؛ #موشکی و #هسته_ای بدون صرفه اقتصادی و سبب توسعه نامتوازن است...انکار و تحقیر نقاط قوت و بزرگنمایی و تکرار گوبلزی نقاط ضعف واقعی یا موهوم.
ادامه دارد...
✅ #امام_مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف:
💠وَ أنـَا أعُـوذُ بِاللّه ِ مِنَ الْعـَمى بَعْدَ الْجَـلاء، وَ مِنَ الضَّلالَةِ بَعْدَ الهُدى وَ مِنْ مُوبِقاتِ الْأعْمالِ، وَ مُرْديـاتِ الْفِـتَنِ فَإنـَّهُ عَـزَّ وَ جَـلَّ يَقُـولُ: الم أحَسِبَ النّاسُ أنْ يُتْرَكُوا أنْ يَقُولُوا آمَنـّا وَهُــمْ لا يُفْتـَنُون.
🔷به خدا پناه می برم از كورى بعد از روشنايى و روشن بينى، و از #گمراهى بعد از هدايت، و از چيزهايى كه موجب #نابودى_اعمال میشود، و به او پناه مى برم از #آزمايشهاى_هلاك_كننده؛ زيرا خداوند متعال میفرمايد: آيا مردم تصور میكنند همينكه گفتند ايمان آورديم رها میشوند و مورد آزمايش قرار نمیگيرند؟
📕بحارالانوار، ۱۹۰/۵۳