گفت و شنود/ تفاوت رو ببین!
گفت: با وجود روابط خوب ایران و روسیه، وقتی روسیه با کشورهای عرب شورای همکاری خلیجفارس بیانیهای را امضا کرد که در آن حقوق ایران نادیده گرفته شده بود، ایران بلافاصله به روسیه اعتراض کرد و سفیر این کشور را به وزارت خارجه فراخواند و وزیر خارجه صریحاً اعلام کرد که درباره منافع کشورمان با هیچکس تعارف نداریم.
گفتم: خُب، این نشانه دیپلماسی مقتدرانه است و باید هم به سختی اعتراض میکرد.
گفت: حالا یادته در دولت قبل، وقتی از پایگاه زیرزمینی موشکهای ایران رونمایی شد، مدعیان اصلاحات جیغ و دادشان به هوا رفت که چرا روی موشکها نوشتهاید مرگ بر اسرائیل؟! و میگفتند این حرکت به مذاکرات هستهای با غرب آسیب میرساند!
گفتم: خُب، از دیپلماسی التماسی دولت قبل و مدعیان اصلاحات غیر از این هم انتظاری نبوده و نیست!
گفت: ایول! تفاوت را ببین! این دو رخداد نشان داد که برای نیروهای انقلاب منافع ملی اولویت دارد و برایشان شرق و غرب فرق نمیکند ولی از نظر برخی مدعیان اصلاحات رضایت آمریکا در اولویت است!
گفتم: آموزگار از دانشآموزی پرسید؛ آمریکا چند حرفه؟ گفت؛ آقا اجازه؟ بابام میگه آمریکا حرف نداره!
✍️حسین شریعتمداری
روز حجاب و عفاف با اون همه همایش و سمینار و فراخوان و ... گرامی باد ، اما با شعار دادن کار درست نمیشه !!!
اینجاست که در این مملکت همه چی به همه چیز ربط داره ، فرهنگ هم با اقتصاد ربط عینی و عمیق داره ، یک حجاب معمولی این همه هزینه اقتصادی برا خانواده داره ، حالا بیایم هی بگیم کار فرهنگی باید کرد!
حالا آقایون دولتی و مجلسی و قضائی که کار معیشتی مردم رو به درجه چندم کارهاشون تنزل دادن ، با این لایحه صیانت از بی حجابی!!!!!!! هم میخ محکمی بر تابوت مقابله با بیحجابی خواهند زد
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاحطلب در مناظره با براندازان:
🔹پس از فجایع سال گذشته آشوبگران در کشور، مردم میگویند باید کفش آقای خامنهای را بوسید.
☑️ به سپاه سایبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/239272130C1e5af88869
💥جامی میگوید که واعظی بالای منبر بود و گفت که مهر و عشق الهی به دل همه موجودات خورده است؛ در این اثناء یک بنده خدایی که در آن جلسه حضور داشت گفت: آقا شیخ شما که از خانه در آمده اید در راه حمار مرا ندیدید؟
مردم گفتند بنشین حالا وقت چنین سؤالی است؟! بالاخره او را سر جای خود نشاندند و دوباره واعظ شروع به صحبت کرد که کدام دل است که مهر الهی به آن دل نخورده باشد. باز یک نفر از آن گوشه مسجد بلند شد و اعتراض کرد که آقا یعنی چه؟ امروز همه اش از مهر و عشق الهی میگویید، این دل من، کجاست آن مهر الهي؟ اصلاً مهر الهى يعنى چه؟
آن واعظ به آن کسی که حمار خود را گم کرده بود گفت: آقا این هم حمار شما!.
علامه حسن زاده آملی ، دروس شرح اشارات و تنبیهات.
📚ما معتقدیم، #امام_معصوم را خداوند معرفی میکند؛ اما شناسایی #نائب_امام_معصوم_غائب، برعهده دانایان جامعه است؛ حال اگر علماء شیعه و سنی و بزرگان جهان اسلام، همین امروز دور هم جمع شوند و بخواهند برای تحقق عدالت نسبی و رشد فضائل اخلاقی در میان بشریت و تقویت ارزش های متعالی اسلام، کسی را به عنوان #نائب_مهدی_موعود، انتخاب کنند، چه کسی را شناسایی و انتخاب خواهند کرد؟
📚معتقدیم، بعد از غدیرخم و معرفی #ولی_معصوم از طرف خداوند، اگر کسانی از امت در سقیفه جمع شدند و انتخاب الهی را رها کرده و برای رسول الله (ص) جانشین تعیین کردند، به بیراهه رفتند و برنامه الهی را برهم زدند؛ اما حالا که با انقلاب اسلامی، امکان اجماع امت برای شناسایی و #انتخاب_نائب_معصوم در عصرغیبت فراهم شده، چرا بزرگان جهان اسلام اقدام نمی کنند؟
🌍آیا وقت آن نرسیده تا علمای اسلام و متولیان حوزه های علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان با بزرگان اهل تسنن در جهان اسلام، ارتباط برقرار کنند و در راستای اتحاد عملی و اقتدار جهانی امت اسلامی، باهم به مشورت بپردازند و راهکارهای مقبول و مشروع «مرضی رضای الهی» را برای کمک به نجات بشریت، بررسی کنند؟
✍به نظر میرسد، علت غفلت یا تغافلی که طی ۳۴سال اخیر گریبانگیر بعضی از خواص ما شده تا امت اسلامی را از ظرفیت جهانی شخصیت معنوی و بینظیر امام خامنهای محروم کنند، همان اشتباه اولیهای باشدکه بعداز امام خمینی، «امامتِ ولیفقیه» را نادیده گرفتند؛ و این اشتباه باید توسط علماءما و کارگزاران و نخبگان جبران شود!
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
این مطالب دقیق تر _ در رابطه با نائب امام زمان در عصر غیبت کبری و ولایت فقیه _ قابل استفاده است.👇
در حال حاضر نائب امام زمان کیست
آيا امام زمان ( عج ) در حال حاضر نوابى دارند كه مستقيما با مردم در تماس باشند؟
براى امام زمان (عج) دو غيبت است: ۱- غيبت كوتاه (غيبت صغرى) كه آغاز آن از فوت حضرت عسكرى (ع) تا حدودهفتاد و چهار سال بعد از آن بوده است. در اين مدت امام زمان (عج) به وسيله نواب خاص خودشان، با شيعيان در ارتباط بوده اند. نواب خاص امام سوالات و مشكلات مردم را مستقيما با خود حضرت مطرح مى كردند وجواب آن را مى گرفتند به عبارتى واسطه ميان مردم و امام (ع) بودند.
۲- غيبت بلند مدت (غيبت كبرى) از آن زمان به بعد كه حدود هزار و صدسال تا الان مى گذرد، زمان غيبت طولانى حضرت آغاز شده است. در اين مدت حضرت نايب خاصى براى خود تعيين نكرده اند و به آخرين نايب خود فرمودند: بعد از فوت خودت به كسى وصيت به نيابت نكن و اگر كسى بعد از اين ادعاى نيابت خاصه و ارتباط با من را داشته باشد، دروغ گو است. امام زمان (عج) در زمان غيبت طولانى خود، مردم را در مسايل و مشكلات دينى به نواب عام خود رجوع داده اند كه مسايل دين خود را از آنان فرابگيرند و آنها را حجت از طرف خود بر مردم معرفى كرده اند. اين نواب عام علما و مجتهدان شيعه هستند.
چرا مقام معظم رهبری نایب امام زمان (عج) هستند؟
خبرگزاری تسنیم: اینکه گفته می شود ولی فقیه نائب امام زمان هستند، مبتنی بر ادله ولایت فقیه در دیدگاه فقهاست؛ منظور نیابت عام است، نه نیابت خاص.
چرا مقام معظم رهبری نایب امام زمان (عج) هستند؟
خبرگزاری تسنیم: اینکه گفته می شود ولی فقیه نائب امام زمان هستند، مبتنی بر ادله ولایت فقیه در دیدگاه فقهاست؛ منظور نیابت عام است، نه نیابت خاص.
بهگزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم، اینکه گفته می شود ولی فقیه (امام خمینی یا آیتالله خامنهای) نائب امام زمان هستند، مبتنی بر ادله ولایت فقیه در دیدگاه فقهاست؛ منظور نیابت عام است، نه نیابت خاص .بنا بر این اثبات نیابت ولی فقیه مبتنی بر اثبات ادله ولی فقیه است که در ذیل خواهد آمد.
اکثر فقها عقیده دارند که در زمان غیبت امام زمان(عج)، فقهای واجد شرایط، نائبان امام میباشند. برای اثبات آن به دلائل متعدد مانند روایات تمسک کردهاند. بر این اساس در عصر حاضر ایشان و دیگر فقیهان جامع الشرایط نائب عام امام زمان(عج) محسوب میشوند .
ولایت مطلقه فقیه به معنای این است که در زمان غیبت امام مهدی(عج)، فقیهان و اسلام شناسان با داشتن یک سری شرایط و ویژگی ها و لیاقت ها امور سیاسی و رهبری امت مسلمان را برعهده بگیرند. ولایت به معنای حکومت و تصدّی امر و سرپرستی و صاحب اختیاری کاری است .
غیر از دلایل عقلی بر اثبات ولایت فقیه ، در قرآن آیات متعددی یافت می شود که می توان از آن ها برای رهبری فقیه بر جامعه اسلامی استفاده کرد که به برخی اشاره می شود:
آیاتی که هرگونه حکم و داوری را که بر اساس قوانین الهی نباشد، کفر و فسق و ظلم معرفی میکند:
1- «وَ مَنْ لَمْ یحْکمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِک هُمُ الْکافِرُونَ؛ کسانی که به موجب آن چه خدا نازل کرده، داوری نکردهاند، آنان خود کافرانند»
2- «وَ مَنْ لَمْ یحْکمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِک هُمُ الظَّالِمُونَ؛ کسانی که به موجب آن چه خدا نازل کرده، داوری نکردهاند، آنان ستمگرانند»
3- «وَ مَنْ لَمْ یحْکمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِک هُمُ الْفاسِقُونَ؛ کسانی که به آن چه خدا نازل کرده، حکم نکنند، آنان فاسق اند»
آیاتی که به حکمرانی و داوری بر اساس احکام الهی حکم میکند، مانند:
« فَاحْکمْ بَینَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ عَمَّا جاءَک مِنَ الْحَقِّ؛ برای شان بر اساس آنچه خدا نازل کرده، حکم کن و در برابر آنچه از حق بر تو نازل گشته، از خواستههای آنان پیروی مکن!»
آیاتی که هر گونه ولایت پذیری غیر الهی را نفی میکند:
« اتَّبِعُوا ما أُنْزِلَ إِلَیکمْ مِنْ رَبِّکمْ وَ لا تَتَّبِعُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیاءَ قَلِیلاً ما تَذَکرُونَ؛ از چیزی که از طرف پروردگارتان بر شما نازلشده، پیروی کنید. از اولیا و سرپرستان دیگر جز او، پیروی نکنید، اما کم تر متذکر میشوید!»
دسته دیگر از آیات ضرورت اجرای احکام الهی در عصر غیبت را بیان می دارد. این احکام در آیات زیادی آمده است؛ مانند:
1- اجرای حدود الهی که فقها در کتاب حدود به صورت مفصّل ذکر کردهاند.
2- اجرای معروف ها و چیزهایی که در اسلام، انجام آن ها لازم و ضروری است.
3- جلوگیری از منکرات و کارهایی که در اسلام حرام است؛ مانند: قماربازی، شرابخواری، رباخواری، رشوهخواری و …
4- اجرای اقتصاد اسلامی. اسلام دارای اقتصاد است که با اجرای دقیق آن، ضمن تعدیل ثروت، عدالت اقتصادی نیز اجرا شده، به محرومان و نیازمندان رسیدگی میشود.
5- حمایت و دفاع و کمک نسبت به مسلمانان و محرومان مظلوم جهان. اسلام افزون بر اصلاح مملکت اسلامی، حمایت از مسلمانان جهان در حد مقدور و با توجه و ملاحظه جهات مختلف را، لازم و ضروری میداند . این امر به صورت مطلوب با تشکیل حکومت دینی و اسلامی و حاکم بودن فردی آگاه و فقیه امکانپذیر است.
6- اعتلا و تقویت اسلام در جهان به عنوان یک مکتب مترقی و سازنده، این امر نیز با تشکیل حکومت دینی محقق میشود.
اجرای آن ها، بدون تأسیس حکومت دینی ممکن نیست. این بخش از احکام بسیار گسترده و چندین برابر احکام عبادی فردی است.
* مبناى ولایت فقیه در روایات
تعداد روایاتى که براى اثبات ولایت فقیه، مورد استدلال قرار گرفته اند و مباحث مربوط به آن ها، به اندازه اى است که نیازمند تدوین کتاب و یا مقاله اى گسترده است. در این مجال، امکان پرداختن به این مبحث وسیع وجود ندارد. تنها براى آشنایى کلّى با برخى ، نخست تعدادى را به صورت مختصر نقل می کنیم :
1- در روایات زیادى، از جمله روایت صحیح ابوالبخترى از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است:
«العلماءُ ورثهُ الانبیاء؛ علما وارثان انبیا و پیامبران الهى هستند»
2- در روایت معتبرى، سکونى از امام صادق و ایشان از پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) روایت مى کنند:
«الفُقَهاءُ اُمناءُ الرُّسُلِ مالَم یَدْخُلُوا فى الدُّنْیا؛ فقیهان تا زمانى که دنیا زده نشده اند، امین و مورد اعتماد پیامبران هستند»
3- شیخ صدوق، با سندهاى متعدّد، از امیرمؤمنان، از پیامبر نقل مى کند:
سه بار فرمودند: «اللّهم ارحَم خُلفایى؛ خدایا جانشینان مرا مورد رحمت خود قرار ده!» ؛ پرسیدند : جانشینان شما چه کسانى هستند؟ فرمودند:
«اَلَّذینَ یَأتُونَ بَعدى وَ یَروُونَ حَدیثى وَ سُنَّتى؛ کسانى که بعد از من مى آیند، حدیث مرا روایت مى کنند و سنّت مرا به مردم مى رسانند»
4- شیخ کلینى، از امام هفتم (علیه السلام) نقل کرده است که در قسمتى از سخنان خود درباره منزلت دانشمندان دینى فرمود:
«الفُقَهاءُ حُصُونُ الاِسلامِ کَحِصْنِ سُورِ المَدینَهِ لَها؛ فقیهان دژهاى مستحکم اسلام هستند، همچون دژهاى شهر که حفاظت از آن را بر عهده دارند»
5- از امام صادق نقل شده است:
«المُلُوکُ حُکّامٌ عَلَى النّاسِ وَ العُلَماءُ حُکّامٌ عَلى المُلُوکِ؛ پادشاهان حاکم بر مردم اند و علما بر پادشاهان حاکم اند»
6- شیخ صدوق، توقیع شریفى را از امام زمان نقل مى کند؛ در آن توقیع، حضرت نگاشتهاند:
« و اَمّا الحَوادِثُ الواقِعَهُ فَارُجِعُوا فیها اِلى رُواهِ اَحادیثِنا فَأِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِم…؛ امّا حوادث جدیدى که اتفاق مى افتد، درباره آن ها به راویان حدیث ما رجوع کنید! زیرا آن ها حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آن ها هستیم»
7- در روایت مشهور ابو خدیجه از امام صادق نقل شده است:
«اُنْظُرُوا اِلى رَجُل مِنْکُمْ یَعْلَمُ شَیْئاً مِنْ قَضایانا، فَاجْعَلُوُهُ بَیْنَکُمْ فَاِنّى قَدْ جَعَلْتُهُ قاضِیاً، فَتَحاکَمُوا اِلَیْهِ؛ میان دوستان خود، کسى را که با احکام ما آشناست، پیدا کنید . او را میان خود (حاکم) قرار دهید، چون من او را قاضى قرار داده ام ؛ پس براى رفع اختلاف به او مراجعه کنید!»
8- در مقبوله عمر بن حنظله، نقل شده است :
از امام ششم پرسیدم: در صورتى که دو تن از دوستان و یاران شما در مسئله اى مثل: ارث یا دِیْن، اختلاف داشتند، آیا مى توانند براى داورى به حاکم و قاضى دستگاه خلافت رجوع کنند؟ فرمود: نزاع را نزد طاغوت مطرح کرده اند . هر آن چه که به نفع آنان حکم کند، هرچند حق مسلّم شان باشد، حرام است ! زیرا حقّ خود را با حکم طاغوت ستانده اند، درحالى که، خداوند در قرآن کریم، فرمان داده است که به طاغوت کفر ورزند. پرسیدم: پس چه کنند؟
فرمود: «یُنْظُرانِ اِلى مَنْ کانَ مِنْکُمْ، قَد رَوى حَدیثِنا وَ نَظَرَ فى حَلالِنا وَ حَرامِنا وَ عَرَفَ اَحْکامَنا فَلْیَرضُوا بِهِ حَکَماً فَاِنّى قَد جَعَلْتُهُ عَلَیْکُمْ حاکِماً، فَاِذا حَکَمَ بِحُکْمِنا فَلَمْ یَقْبَلْهُ مِنْهُ، فَاِنَّما بِحُکْمِ اللّهِ اسْتَخَّفَ وَ عَلَیْنا رَدَّ وَ الرّادُّ عَلَیْنا اَلرّادُّ عَلَى اللّهِ فَهُوَ عَلى حَدِّ الشِّرْکِ بِاللّهِ؛ از میان خود کسى را پیدا کنند که راوى حدیث ماست. در حلال و حرام، صاحب نظر است، حکم خود را به او واگذار کنند، تا میان ایشان داورى نماید! چرا که من، چنین شخصى را بر شما حاکم قرار داده ام . هرگاه او به حکم ما داورى نمود و حکم او پذیرفته نشد، یقیناً حکم خداوند را کوچک شمرده و ما را انکار کرده اند . کسى که ما را انکار کند و نپذیرد ،خدا را انکار کرده ، و این در حدّ شرکِ به خداست».
9- در کتاب تحف العقول، روایتى طولانى از، امام حسین نقل است که فرموده:
« … مَجارى الاُمُورِ وَ الاَحْکامِ عَلى اَیْدِى العُلَماءِ بِاللهِ اَلاُمَناءِ عَلى حَلالِهِ وَ حَرامِهِ…؛ ... مجارى امور و حکم ها در دست عالمان به خدا و امینانِ بر حلال و حرام الهى است…».