eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
76 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
»» ‏ نذر قـــــــــربانی به‌مناسبت سالروز آغاز امامت حـضرت مهدی (عج) و شهادت پدر بزرگوارشان آقا امام حـسن عسکری(ع) طبق‌سنت سال های قبل و با مـشارکت شما عزیزان مراسم ذبح گوسفند، به نیت سلامتی و تعـــجیل در فـــرج حضـرت صاحب الزمان (عـج) روز ۲۲ شـــهریور برگزار خـــواهد شد. 👌لذا خواهشمندیم نذورات نقدی خـود را به شــــــماره کارت ذیل واریز نمایید. ۵۸۵۹-۸۳۷۰-۱۳۱۱-۱۴۱۰ به نام کانون شهید همت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
💠پدیده ای به نام انفجار ابلهان اگر شما برای هدایت و اداره یک مجموعه، یک دلقک را دعوت به کار کنید، قطعا در ادامه با سازمانی پر از دلقک مواجه خواهید شد. استیو جابز گای کاوازاکی نظریه پرداز ژاپنی شرکت اپل از پدیده ای صحبت می کند، که استیو جابز آن را به نام "انفجار ابله ها" در یک نظام سازمانی یا اجتماعی نامگذاری کرده. او می گوید وقتی مدیری با استاندارد و مهارت سطح بالا یا A انتخاب میشود، این مدیر به جهت برخورداری از عقلانیت، نخبگی و هوش زیاد، اطراف خود را عمدتا از نیروهای متخصص با سطح استاندارد A و به ندرت از نیروهای سطح B(برخوردار از نخبگی و هوشمندی پایین تر) پر می کند. برعکس، اگر شما شروع به پایین آوردن استانداردهای خود کنید و به رهبران و مدیران سطح B اجازه ورود به سازمانتان را بدهید، آنها عمدتا Cها را جذب خواهند کرد، زیرا می خواهند بر آنها مستولی باشند و نسبت به آنها احساس برتری کنند، و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا سرانجام به حاکمیت فراگیر Yها ( دلقک‌ها، ابله‌ترین ها و شارلاتان های بزرگ) بر سازمان یا جامعه ختم می شود. بر این اساس وقتی مقام مهمی را به یک کوتوله دلقک و ابله می سپارید، پس باید انتظار داشته باشید در ادامه موجی از ابله ها بر سرنوشت جامعه سوار شوند. به این پدیده انفجار دلقک ها یا انفجار ابلهان می گویند. زیرا وقتی پدیده انفجار دلقک‌ها و ابله‌ها در یک مجموعه ظهور پیدا می کند، دلقک‌های سطح پایینتر همواره تلاش میکنند دقیقا چیزی را بگویند که مورد خوشایند دلقک‌های بالا دستشان باشد. ✍️کرم اله دانش فرد
پنجاه و نه سال پیش چنین روزی ۱۵ شهریور سازمان تاسیی شد زمانیکه سازمان محبوب مهندس بازرگان بود شاگردان مهندس بازرگان دل از بسیاری برده بودند جوانِ مسلمان مبارز که دارند هزینه میدهند! نُه نفرشان یک هواپیما مسافری را دزدیدند و بغداد بردند حزب بعث همه را بازداشت کرد آیت الله طالقانی نامه ای به امام نوشت که واسطه شوید آزاد شوند. امام قبول نکرد آیت الله منتظری در ماجرای اعدام موسسین سازمان توسط شاه از امام خواست واسطه شوید. امام قبول نکرد. آیت الله هاشمی نامه تندتری نوشت، امام قبول نکرد از امام وقت ملاقات خواستند امام قبول نکرد با اصرار مرحوم دعایی که مدتی هوادار سازمان بود و با امام قهر کرده بود امام در نجف به آنها وقت ملاقات داد و عقایدشان را شنید اما باز هم قبول نکرد گفت من تفسیر شما از معاد را خوانده ام بعد انقلاب امام میگفت: اینها پیش من آمدند از من طلبه بیشتر آیه میخواندند بعد که انحراف سازمان مشخص شد همه مات و مبهوت ماندند که خمینی از نجف چه میدانست که سایر آیت الله ها در تهران و قم متوجه آن نبودند! بعدا آیت الله منتظری گفت: گناه من این بود که در زندان بودم و کتابهای اینها را دیر خواندم! امام مخالف تفاسیر مَن درآوردی از اسلام و جنگ مسلحانه بود تا خون ریزی نشود.
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
پنجاه و نه سال پیش چنین روزی ۱۵ شهریور سازمان تاسیی شد زمانیکه سازمان محبوب مهندس بازرگان بود شاگرد
🔴رابطه منفی امام با مجاهدین خلق 🔹 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدت‌ها پیش از آن ماهیت ضداسلامی خود را نمایان کرده بودند. اما در ابتدای راه کسی چهره منافقانه آنان را نمی‌شناخت و حتی بخشی از روحانیون نیز به حمایت از آنان پرداختند. اما در مقابل؛ امام خمینی قدس سره الشریف قاطعانه ایستاد و کوچک‌ترین تأییدی نسبت به آنان نداشت. 🔸حجت‌الاسلام در این زمینه می‌گوید: «من سمپات این سازمان بودم. من ساعت‌ها با امام صحبت کردم بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که در دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. 🔹در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک‌ساعت و نیم صحبت گریه‌ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام از این و از راه آن‌ها و شیوه کار آن‌ها کسب کنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم. چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تأیید بگیرم، نتوانستم و هیچ‌کس نتوانست.»(از مجاهدین تا منافقین،ص١۴٢، مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
جمهوری اسلامی، یک هسته سخت دارد که موجد آن، نه ترس و نه طمع، بلکه ایمان ناب به معارف انقلاب اسلامی است؛ و همین ایمان است که از این هسته، سپری پولادین در برابر فتنه‌ها ساخته است. سرکوب این هسته سخت بابت عمل به ایمانش به معارف انقلاب، فقط یک پیام دارد...
دستور کار هماهنگ و منسجمی را صادر کرده اند: "کاری کنید میراث محو شود. دیگر نباید کسی به دوران رئیسی افتخار کند و رییسی نباید تکرار شود". از رسانه ای ها و سلبریتیها تا مدیرانشان فعال شده اند.
امیرالمؤمنین می‌فرمود: «و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». اول، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل؛ و بعد، صبر و مقاومت و ایستادگی. از آنچه که پیش می‌آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است. تمام قدرتمندان و ستمگران عالم آمدند، بر تل باطل چیزی افزودند. همه شیطان‌صفتان در طول تاریخ و در زمان ما آمدند، بر این سد باطل چیزی اضافه کردند. حق می‌خواهد این تل را از سر راه بردارد و این سد را بشکافد؛ کار آسانی نیست، کار سختی است. تحمل و صبر و ظرفیت و رجوع به قدرت نفسانی و جوشندگی از درون لازم دارد، تا انسان بتواند راه حق را برود. البته وقتی که انسان توانست راه حق را هموار کند، آن‌وقت زندگی، زندگی لذتبخشی است رهبر حکیم انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تفاوت رئیس‌جمهور با شهید جمهور! 📌مسعود پزشکیان: اولین سفر می‌خواستم برم عراق، زیارت نجف! 📌شهید رئیسی: بعضی‌ها هوس کربلا کردند؛ اما ماموریت جدی ما، کار و کار و کار!
🔴 وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟ ✅ مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی: گاهی چنین القا می‌شود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسان‌ها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزنده‌ای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر این‌که حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر این‌که حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازه‌ای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است. ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این بیانات رهبر حکیم انقلاب امام خامنه‌ای عزیز را دقیق و عمیق بشنویم تا من‌بعد از به کارگیریِ واژه‌های ترکیبیِ آشتی ملی و وفاق ملی، ذوق زده نشویم. ➕باید هوشیار بود که طرح امروز وفاق ملی پزشکیان همان طرح دیروز آشتی ملی خاتمی است. امروز همان دیروز هستند فقط روش مقابله با نظام و براندازیشان ، فرق کرده است
📚گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢برخی میگویند فکر یک رهبر دیگر باشیم... فتنه اکبری که پیش رو میباشد که خیلی از خواص و انقلابی ها نسبت به رهبر شک و تردید میکنند این فتنه بزرگی که پیش رو میباشد آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها گوشزد کردند!!!