eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
76 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نگرانی‌های شبانه بی‌بی‌سی‌ فارسی از دستگیری یک جاسوس! 🔹اخیرا خبری مبنی بر دستگیری علیرضا اکبری، معاون وزیر دفاع دوره اصلاحات و از افراد نزدیک به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، منتشر شد. 🔹علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه ماه‌ها قبل توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. با این حال اما خبر دستگیری وی مسکوت باقی مانده بود. 🔹بعد از رسانه‌ای شدن این خبر به صورت غیررسمی و تایید ضمنی آن، بی‌بی‌سی فارسی در یک دستپاچگی آشکار نیمه شب گذشته در دو خبر از انتقال اکبری به سلول انفرادی ابراز نگرانی کرده است! 🔹این ابراز نگرانی بی‌بی‌سی برای فردی که یک شهروند عادی دستگیر شده در اغتشاشات نیست، بلکه یک مقام نظامی-امنیتی است‌‌. 🔹بنظر می‌رسد این تلاش‌های رسانه‌ای در جهت حفظ شاه‌مهره جاسوسی انگلیس صورت می‌گیرد. 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از سید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واژگان عجیب و جدید رهبر انقلاب در مورد حرام‌خواری خواص! «حیوان جلّال» سانسور شده در رسانه‌ها! جلّال: حیوانی است که عادت به خوردن نجاست کرده.
- گفت: هیچ چیز نباید مانع آرمان بزرگ انسان یعنی "آزادی" بشود و این آرمان فرزند لیبرالیسم است و جمهوری اسلامی اینرا بر نمی‌تابد. + گفتم: را از کجا بیاوریم؟ و چگونه می‌شود آنرا از جایی به جایی بُرد؟ - حداقلش این است که درها را به روی آمریکا نبندیم و به جای دشمنی، مذاکره کنیم. + چطور یک کشور مثل آمریکا یا یک تفکر مثل لیبرالیسم می‌تواند همزمان مظهر آزادی و مظهر جنگ و تجاوز و کشتار باشد؟ آیا این دو همیشه با هم است؟ یعنی در لیبرالیسم، آزادی و خشونت همزادند؟ - تو حق نداری به خاطر عملکرد یک کشور در حمله و تجاوز، در آرمان آزادی و لیبرالیسم خدشه کنی. حساب ایندو جداست. + ولی موضوع محدود به یک کشور نیست. اروپای پیش از جنگ جهانی اول هم تا قبل از اینکه از غم بی‌آلتی افسرده شود، هرجا دستش رسید خاطره استعمار و کشتار به‌جا گذاشت. تاریخ فلسفه غرب جدید به ما می‌گوید که سوژه مدرن از ابتدا به طور توأمان، آزادی و غلبه(ولو با قهر و خشونت) را دنبال کرده است. آزادی برای آمریکا، به معنای امکان غلبه است. وسیله ای است برای صادر کردن و توسعه دادن خودش به هر نقطه‌ای - به هر جهت انسان به آزادی نیاز دارد تا به رشد و کمال برسد. + قبول؛ حالا بگو کدام رشد و کمال؟ زمانیکه حافظ و سعدی و مولوی و ابن سینا و ملاصدرا داشتیم مگر دوران پادشاهی و استبداد نبود؟ و حالا که جهان غرب دموکراسی دارد مگر تعداد گوته و شکسپیر و مایستر اکهارت و کی‌یرکگورش بیشتر شده؟ - میخواهی بگویی به انسان برای کمال به "آزادی" نیازی ندارد؟ + می‌خواهم بگویم شاید تو از آزادی معنای غلطی را به رسمیت شناخته‌ای. معنایی که آنروی سکه‌ی خشونت و تجاوز است و خانه‌اش جایی مثل آمریکاست که نه تنها مظهر رشد و کمال نیست که نمایشگاهی از دنائت و سقوط اخلاق انسانی است. آزادی هم به سرنوشت مفاهیم ديگری مبتلا شده که از معنای اصلی تهی و با مجموعه ای از مشهورات مبتذل انباشته شده‌اند. 🖋وحید یامین‌پور
هدایت شده از شعله ی طور
‌‌‌♦️ کدام علم نافع است ♦️ 🔻 در روایات و کلام بزرگان تاكيدات درخور توجهي بر روی تعلیم و تعلم و خواص عجیب و غریبی برای علم و علم آموزی ذکر شده است برای مثال امام باقر علیه السلام می فرمایند: 📌 عَالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ (اصول کافی ج 1) عالمی که از علمش نفع ببرد از هفتاد هزار عابد افضل است . در این زمانه خیلی ها دوست دارند تمام علوم را تحت این علم که در روایات از آن سخن گفته است وارد سازند . از فیزیک و ریاضی و شیمی و فلسفه و فقه و اصول گرفته تا خطاطی و موسیقی و هر هنر و سخن و حرفه ای را علم می دانند و از این باب فعل و عمل خود را مقرِّب به سوی خدای تبارک و تعالی می شمارند . از آنجا که این بحث بسیار دقیق و چالشی است و اگر درست تبیین شود کیان بسیاری به هم میریزد و باید تجدید نظر اساسی در راه های رفته ی زندگیشان کنند به چند مطلب کوتاه اکتفا می کنم . 🔻ملاکی که اهل بیت علیهم السلام درباره ی علم حقیقی ارائه می کنند ملاک عجیب و دقیقی است . اهل بیت علیهم السلام علم حقیقی را علمی می دانند که با ورود به قلب برای انسان ایجاد بی میلی نسبت به دنیا می کند . علم حقیقی باید منجر به بی میلی و زهد در دنیا گردد وگرنه وبالی بیش نیست . این روایت را با دقت بخوانيم : 📌 عنه صلى الله عليه و آله: مَنِ ازدادَ في العِلمِ رُشداً فلَم يَزدَدْ فِي الدّنيا زُهداً، لَم يَزدَدْ مِنَ اللَّهِ إلّا بُعداً میزان الحکمه ج 8 کسی که در علم رشدی کند و علم او روبه ازدیاد رود و در زهد و بی میلی او نسبت به دنیا ازدیادی رخ ندهد ، برای او چیزی اضافه نشده است الا دوری و بعد از خدای تبارک و تعالی . 🔻نتیجتا اطلاق علم در روایات به دو شکل است . علمی که به معنای فضل است و علمی که به معنای نوری است که وارد قلب می شود و ایجاد زهد و بی میلی نسبت به دنیا می کند و رزقی است که خدای متعال روزی بندگان خاص الخاص خود می نماید . طبق دیگر روایات داشتن یا نداشتن فضل نه ضرری می زند نه دردی درمان می کند اما مادامیکه این فضل منجر به خود خواهی ، ریا ، برتری جویی ، فخر فروشی ، تکبر و غیره شود ، نه تنها به کار نمی آید بلکه وبال جان است و هیزم آتش جهنم . 📌 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ يُمَارِيَ بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْهِ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّار اصول کافی ج 1 کسی که طلب علم کند برای آنکه به وسیله ی آن به علما مباهات کند و یا با سفهاء مراء( جرّ و بحث بی ثمر و برتری جویانه ) کند و یا به وسیله ی آن مردم به او روی بیاورند پس قطعا جایگاه او را از آتش پر خواهند ساخت . 🔻بهتر است خودمان قضاوت کنیم که جهت گیری های علمی مان چه در حوزه چه در دانشگاه و چه در هر تخصصی آیا برای فخر فروشی و بزرگ منشی و مدرک گرایی و امثال ذلک هست یا نه؟ اگر این مرحله را بحمدالله پشت سرگذاشته بودیم و نیتمان خالص بود و برای مثال درس خوانده بودیم که نظام اسلامی تقویت شود اما بعد دیدیم که این علم منجر به تکبر فخر فروشی و قائل شدن شأنی برای خویش شده است باز هم باید فکر اساسی به حال قلب نمود . و اگر از این مرحله گذشتیم و نیتمان برای کسب علم صحیح بود و تکبر هم در ما ایجاد نشده بود اما دلخوش به این علم به شکل مستقل بودیم و این علم برای ما بی میلی نسبت به دنیا نیاورده بود باز هم هنوز راه برای تهذیب و سلوک در این وادی بسیار داریم . به قول مرحوم امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف علم توحید می تواند حجاب اکبر باشد . فضلا از تمام علوم دیگر ، اما به قول مرحوم علامه ی طباطبایی بعضی از علوم می تواند مقدمه ی بر وصول الی الله شود ( به شرط اینکه در آن رعایت اخلاص و تهذیب و عدم تکبر و عدم اصالت گرایی نسبت به خود علم صورت گيرد ( نقل به مضمون )) بايد از خدا طلب اخلاص كنيم. ✍ المکتوبات فی النجف الاشرف ☑️ @m_h_esfahani
هدایت شده از صابرین نیــوز
23.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨اعترافات علیرضا اکبری جاسوس انگلیس از نحوه‌ی ارتباط گیری mi6 تا شناسایی و بازداشت توسط وزارت اطلاعات/ 🚨به جمع 130 هزار نفری بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3446145028C5debdd19a3 صابرین نیوز دارای منابع میدانی درمنطقه 👆
رهبرا؛ فرمان از شما؛ نماد سازی از ما! ما آماده ایم منویات و اوامر شما را به بنرها، قاب عکس‌ها، بیلبوردها، لوگوها، برچسب ها، برنامه ها و همایش های پر طمطراق تبدیل کنیم و با آن‌ها سرگرم شویم! دقیقا سه سال و یازده ماه است که از بیانیه گام دوم انقلابتان می‌گذرد و ما هنوز مشغول نماد سازی‌اش هستیم. در مورد جهاد تبیین هم انتظارات زیادی از ما نداشته باشید. به چند بیلبورد و بنر از ما راضی شوید! @rostampour_ir
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. یادداشت سال ۹۶ علیرضا اکبری، شهروند انگلیسی - ایرانی و جاسوسی که به اعدام محکوم شده درباره لزوم ابقای علی شمخانی در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی را اینجا (بند ۸ تا ۱۰) بخوانید. نکته جالب در این یادداشت، تعریف و تمجیدهای وی از دوره دبیری حسن روحانی، علی لاریجانی و بویژه علی شمخانی بر این نهاد مهم است: http://irdiplomacy.ir/fa/news/1969797/سمت-حساس-شورای-عالی-امنیت-ملی اما جالب‌تر آنجاست که اکبری در یادداشت خود، از دوره سعید جلیلی به تلخی و با این عبارت یاد می‌کند: "در این دوره، مختصر نیروهای فکور، اندیشمند و مجرب در آن تشکیلات، تحمل نشدند" نکته اینجاست که یکی از این نیروهای فکور، اندیشمند و مجرب که در دوره دکتر جلیلی در دبیرخاگه شورای عالی امنیت ملی تحمل نشدند، همین جاسوس ‌MI6 و شهروند انگلیسی-ایرانی بوده که همان هفته اول، عذرش خواسته می‌شود. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
ایشون بارها و بارها جمهوری اسلامی را متهم به ظلم در حق آشوبگران و محاربین کرده و توقع داشت که محاربین و قاتلین شهدای امنیت بخشیده شوند، اما حالا یک رسانه را تهدید می‌کند و حاضر نیست چند اتهام علیه خودش رو ببخشد! 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 t.me/joinchat/AmsG1Dv1KamMZ7bYxNTzJA
🔴 جنگ شناختی چیست؟! 🔷جنگ شناختی به معنای آماج قرار گرفتن قوه شناخت مردم و نخبگان یک جامعه به منظور تغییر باورها و در نهایت رفتارهاست. این جنگ البته شکل تکامل یافته‌تر و عمیق‌تری از جنگ روانی است. اساسی‌ترین نتیجه در جنگ شناختی تلفات مضاعف انسانی است. در جنگ سخت وقتی یک نفر مجروح یا کشته شد عملاً فقط یک نفر از جبهه خودی کم می‌شود، اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر نسبت به باورهای خود ‌تردید کرد علاوه ‌بر این‌که یک نفر از گروه خودی کم شده، یک نفر هم به گروه مقابل اضافه می‌شود. در این شکل از نبرد در واقع نه تنها سربازانِ خط مقدم نبرد نظامی، بلکه عموم مردم جامعه که اصلی‌ترین سرمایه هر نظام سیاسی است آماج قرار گرفته، نسبت به جامعه و کشور خود بدبین و حالت رویگردانی شکل ‌می‌گیرد. جنگ شناختی در صورت تداوم به وارونگی افکار عمومی، شکاف و بحران اقناعی و در نهایت به زایل شدن اراده‌های راسخ منتهی خواهد شد. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود